Zdravím, nemel jste nekdo praskliny na podobnem miste u silnicni vidle jako je na obrázku?
(je to na obou nohách a není to uplne kolem dokola)
Myslíte, že to je nebezpečné?
Oprava? Reklamace? Vyhodit?
Zdravím, nemel jste nekdo praskliny na podobnem miste u silnicni vidle jako je na obrázku?
(je to na obou nohách a není to uplne kolem dokola)
Myslíte, že to je nebezpečné?
Oprava? Reklamace? Vyhodit?
Může to být přechod mezi alu koncovku vlepenou v carbonu, ale je to dost vysoko těžko říct.
Každopádně reklamace
taky si rikam… patky maji vetsinou lepene skoro na konec… odbrousit lak a mrknout na prechod se da.. jen to nic neresi.. ja bych to nepokousel a poslal to na reklamaci nebo vymenil… jezdit bych se na tom asi uz bal…
Jsou kovový patky? Když je to na obou stranách ve stejným místě, mohlo by to být tím spojem. Každopádně na reklamaci.
Jsem zvědavej, kolik se tu zas objeví Trek-aktivistů, co tvrdí, že Treky nepraskaj :D.
někdo takovej muže existovat? Treky praskaly už před 10 lety. :D
Treky nepraskaj:P
Praskaj jako cokoliv jiného, ale má zkušenost vždy jsem dostal adekvátní nahradu…
Praskaly extrémně často, zvlášť kolem toho roku, co jsi měl. Teď ty nový modely už by na tom zas měly být líp, jak to přesunuli z USA na Taiwan.
To jsem slyšel taky, ale musím říci, že mě vlastně vydržel dlouho…
praská všechno…i ty tvoje slavný Specialized…
Tak moje zkušenosti jsou jasný… Trek mi prasknul za 100km (a hromadě lidí kolem mě), Specialized mi drží (stejně jako hromadě lidí kolem mě), byť mi tu hromada lidí nadává, že na XC kole jezdím EN/FR. Celkově kvalitou zpracování je ten rám o level jinde. Ale jak jsem psal, od tý doby Trek udělal hodně změn, okopírovali od Spešlu geo a neměly by praskat tak extrémně, takže vybírat na 2014 novej XC bajk, tak bych o něm zase klidně uvažoval.
A toho Treka už jsi prodal? ;)
Jojo, ale nejdřív jsem ho nechal opravit a ještě na něm něco najezdil a drželo to.
Reklamuj. Pokud jsi prvni majitel a mas radne vyplneny zarucak, tak mas dozivotni zaruku.
není to jen na rám?
Tak ja pevne doufam, ze u silnicnich kol je to na celek. Muzu doma mrknout do zarucaku.
schválně mrkni. Ono totiž u fullů je to u některých značek jen na trojúhelník a na kyvku dva roky atd. A to se bavíme o lepších značkách. A stejně říkají, že doživotní záruka…
Osobně netuším, jak silnice
pochybuju že na vidlici bude víc jak běžné 2 roky
Mas pravdu, v zarucaku neni v podminkach prodlouzene zaruky o vidlici ani slovo. Skoda. Coz mi pripomina, ze si musim nechat potvrdit registraci a udelat prohlidku.
Diky za toto zjisteni, sice nejsem prvni majitel, ale s puvodnim bych se dohodnul. Bohuzel je to ale starsi nez dva roky.
Bavil jsem se s clovekem co byl na skoleni Treku, tak nejspis je jen problem jen v laku, pry to je videt casteji. Presto bych tomu mistu venoval zvysenou pozornost – treba zatrit na par kouskach lakem na nehty a sledovat, jestli se to nehne po bezne jizde.
ono by bylo dobry vedet kde opravdu konci ty vlepene alu patky.. pak by se dalo s urcitosti rict ze ten praskly lak je treba na lepenem spoji mezi nohou a patkou.. to by pak mohlo znamenat ze nejde o prasklinu spoje ale pouze laku v navaznosti na pohyb toho spoje… staci kousek odbrousit jeme smirkem a hned se pozna jestli tam ta patka konci nebo ne… vzhledem k tomu ze to je z obou stran a na obou nohach ve stejne pozici tak bych se k tomu i priklanel… tak jako tak bych to skusil dat na reklamaci.. preci jen zdravi ma clovek jenom jedno ze jo…
to by jako nekoho melo uklidnit, ze je to vpohode, pokud je tou prasklinou ohraniceny vlepeny spoj?
lak rozhodne sam od sebe nepraskne soumerne na obou nohach vidlice, tedy nejaka chyba tam bude…
Hele juro tak jednoduche to neni.. je tam proste ostry prechod 2 odlisnych materialu s odlisnyma mech. vlastnostma… a lak vekem taky krehne… takze ta prasklina muze byt principielne jen vlivem toho prechodu a male pruznosti laku.. navic cim vetsi vrstva laku tim nachylnejsi k tomuhle praskani… ale taky to muze mit na svedomi treba projeti velky diry kdy se vidle proste vic prohnula azapracoval ten lepeny spoj… tech vlivu tam je mraky… a ja netvrdim ze je to vpohode… ja bych se na tom osobne uz moc v klidu nepovozil..
urcite neni, ale… jsem mel takovou prasklinu v laku na ocelove vidlici (tady chromovana ), kde byly nohy vletovane do korunky s neznatelnym prechodem. a co cert nechtel, vidla v tom prechodu rupla, presne dle toho, jak davala dopredu vedet. :-) mne to finalne ruplo nahore pri jizde do kopca, takze pohoda. :-) proste bych se nekonejsil tim, ze je to jen lak, pac kdyz ten lak praskne, ma k tomu nejaky duvod nejspis. ;-)
jop.. s tim souhlasim… vsak ja osobne bych asi zjistoval jestli tam ten spoj je nebo neni… ale uz bych na tom nejezdil.. resp. bych testoval jak moc to pracuje a pokud by to prasklo znova po par km tak by sla vidla do srotu… mam se rad a jit prez rodla nekde na asfaltu v 40 km/h bych fakt nechtel :-)
to máš nervy, já bych to zahodil hned. Dobrá vidle na silnici nestojí ani půlku ceny náhrady jedno zubu (pro srovnání). Takže asi tak…
Lak prasklý ve spoji měla Šárka na axmanovi u středu, ale tam to skutečně jen prasklo v laku a pak x let drželo, dneska to jezdí spokojeně někdo jiný.
Spis to je tim, ze oba predpokladame, ze je to jen lak. Stejne jako predpokladala Sarka, kdyz na tom ramu X let jezdila.
Madony paradoxne praskaly spis v duralovych patkach zadni vidlice – praskla patka uvnitr vylisku. Pripadne praskaly duralove sloupky vidlic, kterych se Trek z nepochopitelneho duvodu hrozdne dlouho drzel. Podobne praskliny v laku dokonce Trek neuznaval jako pozarucni reklamaci. Zrejme jsou si vedomi toho, ze lak jim v tech mistech praska a ze to neni nebezpecne. Jinak si nedovedu vysvetlit, ze by zrovna americky vyrobce vystavoval moznosti pripadneho postihu od poskozenych(pozustalych).
Pres tyhle zjisteni bych byl samozrejme maximalne opatrny a minimalne zkusil to co popisuji ja a nebo TJK.
Jen dodam, ze jako vzdy mi prijde trochu podivne se nejdriv dotazovat na B-F namisto konzultace s vyrobcem ci dovozcem znacky.
Taky nechápu. Jakmile něco u mě obracím se na dovozce nabo tam kde jsem to koupil. A až v případě nějaké negativní zpravy od nich bych hledal pomoc radu…
tak tohle vidim jako vcelku logicky dotaz. pokud by vec mela jit na reklamaci, muze se tu dozvedet, jak s dovozcem mluvit, aby reklamaci uznal apod. neni na skodu byt na rozhovor s dovozcem predem pripraven. ;-)
S tim lakem na nehty to urcite zkusim.To je dobrej napad.
Oskrabani vrstvy laku by mi myslim moc nereklo, maximalne tam bude videt prechod duralovych patek a karbonove trubice.
asi tak… kdyz sezenes zanovni EC90 SLX za 3 tisice tak zvysoka sr*t na risk toho ze se nekde krute rozstrelis.. nehlede na to ze nova velmi kvalitni 380g full karbon cina se da sehnat pod 2 tisice… uz jsem mel 3 v ruce a vubec bych se tehle vidle nebal…
Ani nemusí být čína. Půl roku zpátky byla na individualu full-carbon vidle od Ghostu 370–400g do 1,5k. Já si v té době nadával, že sem za 2k koupil tu Microtech na Sfinxe…:)
jenze ten microtech je kvalitativne srovnatelnej a vaha neriznuty byla 384g .. za ty prachy neni moc o cem premejslet a vidle je nova
hlavně pořádně kontroluj tu karbonku vode mne. :D
ta uz toho se mnou zazila… :-D
v tom případě by se už teď dalo říct že je číňánek výrazně pevnější než vidlice od Treku. :D
Zase ale jejich rámy maj magnet na vysokou. To si nevybereš…:D
bavime se o vidlici ne o rámu ten narozdíl od vidle crashtest nepřežil. :D
Na co sis dal tu vošklivou vlnovku?
mam jen jeden ram, kam pasne. takze na nej. ;-)
Takže na Zeitungs-rad? :)
To me prave zajimalo jestli o tom v Treku treba vedi a jsou chopni rict, ze tonebezpecne neni. Ale vlastne ani nevim, ktery cesky Trek servis nebo dealer je ten opravdu fundovany..
Obrátil bych se na Bretton …
Přesně… V nejhorším mu nabídnou novou origo vidli za 30 litrů :D.
že by ;)
Tak zde mam vyjadreni z Brettonu:
Věc, kterou popisujete není prasklina rámu/vidlice. Jedná se o vlasovou prasklinu v laku kola, která nemá vliv na vlastnosti ani bezpečnost kola. K tomuto dochází v místě spojení dvou karbonových částí (popřípadě u vidlice karbonu spolu s hliníkovou vložkou). V místě spoje dochází k pnutí, které může někdy způsobit, že vznikne tenká prasklina v laku. Viditelné je to zpravidla na bílých nebo stříbrných kolech, u černého si toho člověk ani nevšimne.
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se nejedná o nic závažného a jde pouze o kosmetickou záležitost, která není žádný vliv na bezpečnost nebo vlastnosti kola. Tuto věc jsem takto konzultoval i s techniky v továrně TREKu ve Waterloo.
Hehe… Teď se zeptej majitelů Cannondalu, kterým z kosmetický praskliny spoje hliník-karbon uletěla zadní stavba :D.
tak jen bacha, abys nedopadl jako u toho votrluuu ;-)
na tohle by nasledoval email, ze timto prohlasenim souhlasi s veskerymi pripadnymi nahradami skod na majetku a zdravi v pripade ze ti to nekde rupne.. uvidis jak rychle to bude na vymenu za jinou vidli :-DD
pro zichr bych to doplnil nedávnejma fotkama Jst ze špitálu, to už je potom tutovka. :D
pro lidi je tohle hrozne jednoduchy napsat.. mam podobnej pripad i kdyz z uplne jineho soudku.. 3 metry od baraku stala 120 let stara lipa… cca 35m vysoka, rozdvojena od spoda a totalne vyhnila… 1m tlustej kmen drzel na cca 15cm obvodovyho dreva… kazdou bourku nebo silnejsi vitr z toho padaly metrovy vetve a vzdycky to rozsekalo hafo tasek… tak se poslal zadost na OU s fotkama.. ze to chcem poslat k zemi… na to chytrolinek z OU z odboru zivotniho prostredi napsal ze nepripada v uvahu.. max nejaky lehky orezani.. ze narodni symbol kdesi cosi bla bla… ok napsal se oficalni dopis, ze se teda se stromem nic delat nebude, ale ze mesto prebira plnou zodpovednost za vznikle skody v pripade padu, a dolozil se posudek odpobrnika ze ten strom je po smrti… to si mel videt jak rychle panacek otocil ze to nakonec nebude problem sundat uplne… vysadily se 2 novy stromy a pohoda… takze bych se nenchal odbyt timhle prohlasenim! Ale i tak bych tu vidlu zahodil pri dnesnich cenach fullcarbon vidlic…
Jo, tak to já mám naprosto opačnou zkušenost. Naprosto zdravý strom dva metry od baráku, který tam rostl minimálně sto let, šel k zemi. Když jsem se ptal proč, tak sice prý vypadal zdravě, ale uvnitř, bla bla bla. Tak jsem si vyfotil pařez (naprosto zdravý vnitřek) a hodil to známému na botaniku, aby se k tomu u nich vyjádřili. Na základě tohoto posudku, který jsem na MČ poslal, byl do pár dnů vykopaný i ten pařez a zasazena květinová výzdoba, nebo jak to nazvat. Pointa je taková, že nyní tam má stánek se zeleninou nějaký Arménec.
je již po záruce takže nic měnit nebudou !!!
ja myslel jako prohlaseni.. ze ta prasklina je asi prasklina a ze doporucujou vymenit vidli :-)
Presne stejne info mam od Treku v pripade, kdy jim o nic neslo. Mas-li chut to dal resit, napis jeste konkretne primo do Treku ve statech. Pak uz jen zvaz, jestli veris co tvrdi Trek a nebo vidli preventivne vymenis. Asi chapu proc tak vahas s vymenou – jde ti o celkovou grafiku kola.
tak grafika je to posledni.. to ti udela kdejakej lakyra… myslim ze zdravi by melo mit prioritu :-)
Clovece nektery laky od nich asi jen tak nekdo neudela. Tenhle ale nijak specialne nevypada. Pri cene toho kola bych vidli taky vymenil i kdyz si myslim, ze je v pohode.
ty spesl flekaty asi ne.. ale tyhle SSLka s logem TREK a par flekama sou dost jednoduchy.. to udelam vpohode i ja :-)
To asi jo. Navic ted sla za par tisic sehnat celokarbonka od Cubu nebo neceho podobnyho.
kvalitni cina pod 2 tisice … treba Easton EC90 bejvaj taky za par kacen…
Noo, třeba u mě byl ten lak na SSLku dost problém. Byl tam takovej poloprůhlednej a pod tím viditelná struktura, takže po opravě to bylo při podrobným zkoumání poznat, že ten lak je černej a není to origo.
Na druhou stranu ten lak byl úplně na hovno a sloupával se mi i když jsem chtěl přelepit ochranný nálepky, což je fakt úlet u rámu za nějakejch 45 tisíc, co za to tehdá chtěli ofiko :D.
Tak ofiko ceny za hole ramy jsou myslim uplne mimozni vsude.
Když to vezmeš, že na tom bylo komplet kolo za 160, tak to je ovšem ještě strašidelnější :).
Tak tak. Trek je v tech nesmyslnych cenach jeste o krucek pred Speslem.
no a vem si kolik blaznu to kupuje :-D
Rozjed to z kopce co to de a dole prudce zabrzdi, nejlepe jen predni brzdou, bud to uleti nebo ne :-D
Dobrý jsi :o) No a když už se tu neobjeví,tak víme,jak to dopadlo :o)
Dat to do nejakyho test centra by bylo dobry, ale na vlastni kuzi to delat nebudu. Ja s tim par jizd odjel od toho co jsem si toho vsimnul a praskliny se nezvetsuji, ale dobrej pocit z toho teda nemam.
Bude to jenom lak nebo některá z horních vrstev karbonu. Když s tím zapružíš, co to jde, tak uvidíš, jak moc se to rozšklebuje. Ale každopádně je to divný. Kup novou, protože klidnej na tom stejně už nebudeš …
Kdyz zapruzim tak se to nehne, ta prasklina je velmi mala a je to v miste, kde konci karbon a zacina vlepena patka, ta je predpokladam zasunuta kus do karbonove dutiny. Cela ta duralova vlozka se asi nepatrne hnula a prasknul lak. Jen je otazka jestli to muze rupnout uplne nebo je to normalni. Precejen je to prechod mezi materialy a cele nohy vidle slusne pruzi…
Jak už někdo psal, zkusit oškrábat. Ideální skalpel nebo ostrý malý nůž a zkoušet, kam až to vede. Na vnitřní straně, kde by to pak nebylo tolik vidět … S citem :-)
Jak už někdo napsal, nejprve za prodejcem. Podle toho pak postup.
Buď vymění – neřeším nic.
Nevymění a) protože je po záruce, pak řeším, zda je (ne)bezpečné vidlici dále používat; b) protože je to jen prasklý lak, pak řeším, zda je (ne)bezpečné vidlici dále používat
Nechápu jakýkoliv jiný postup ani debaty :)
Je po zaruce, takze hledam zkusennosti dalsich lidi, treba nekdo resil to same a na zadne forum info nenapsal.
Nic proti nicemu. A treba to v budoucnu nekomu pomuze.
Pokud to nechceš reklamovat, tak je ještě možnost to nechat opravit. Já nechával opravovat dva rámy u GMS Composites a spokojenost.
Jasně, nic proti ničemu. Ale jak se píše už nahoře, trochu bych na prodejce zatlačil. Přece jen představa, že se někde ve sjezdu rozstřelím, není nic moc :)
Nebo na tom budeš v klidu dál jezdit?
je po záruce, tak na co má tlačit?
jinak osobně bych tu vidlici taky zahodil a vyměnil za full carbon
Myslel jsem, že jak se říká doživotní záruka na rám se vztahuje i na vidlici, resp. tedy na rámovou sadu jako celek.
myslím že ne
Zaruka (ta dozivotni) se na vidli nevztahuje, standardni samozrejme ano. Jako vlastnik zanovni Madony jsem si to vcera overoval v zarucaku. O vidlici ani slovo.
Vidíš a to Spešl má doživotní záruku asi i na vidlici.
Aspoň podle tohoto co mám v záručáku, protože v jednom bodě píšou: „odpružené vidlice a tlumiče mají záruční dobu 2 roky“ a pak ještě u celodpružených rámů píšou „doživotní záruka platí pouze pro hlavní rámový trojúhelník, prvky zadního odpružení mají standardní 2. roky“.
Ale o silničním kole a vidlici nic nepíšou.
stejně jako nemá na pevnou u stupma evo tak nemá na silniční. 2roky a nazdar…
Tak ono kdyby zašel tam, kde kolo koupil a zeptal se, tak by ho asi nezabili. Dle mých zkušeností s Brettonem tam určitá šance na reklamaci je.
Me to prijde v pohode, hlinikova patka tam neni jistojiste na tupo a ze by vypadla pri zvednutym prednim kole asi moc nehrozi, pokud by to zacalo praskat kolmo na tyhle vlasecnice, tak bych si to asi rozmyslel, ale na tomhle bych s klidnym svedomim jezdil.
Daleko vetsi pravdepodobost je, ze pichnes predni kolo v prudky zatacce.