• buck

    Mam jasny dve otazky, dlouho jsem na kole nesedel, nicmene drive (5let zpatky), jsem jezdil pravidelne a dost, tzn. trasy 60Km+, vsechno odjezdene na horaku. Ted jsem dostal napad, ze bych s kolama zas zacal, tzn. rekreacni jezdeni trasy kolem 40–100Km max. Vypkati se silnicni, staci trekove, nebo horske? Uz jsem koukal na silnicni a videl bych to na:

    [url]http://www­.koloshop.cz/sil­nicni-kola-18/gt-gtr-series-4-silnicni-kolo,–model-2009/[/url]

    nebo

    [url]http://www­.cykloworld.e­u/cz/obchod/de­tail/giant-2010-defy-4-triple/[/url]

    poradte:)

    diky

    0 0
    • cagalam  

      vybíral bych něco podobného: http://www.terezahurikova.com/…oje-kola.php

      0 0
    • buck  

      omluva, nemam resit 3 veci najednou, pak to tak dopada. Max 12k.

      0 0
      • buck  

        stejne jsem dal ale na vyber kola z kterych vybiram

        0 0
        • maajkee  

          akorát nefunkční odkazy, to pár lidí asi dost zmátlo :)

          0 0
            • maajkee  

              no, to je lepší, teď to zvládnou i ty méně zdatní :)

              Mně se líbí víc to džítýčko, tak jsem na něj koukal jako na silnici na občasný projetí.

              0 0
            • cagalam  

              aha, takže jsem s cenou mírně přestřelil. pardon…

              0 0
            • michals1  

              Vyhnul bych se vsem kolum s 8-speed razenim. Je to jiz davno mrtvy system a na modernich kolech se nepouziva. Nahradni dily jsou na nej rovnez tezko k sehnani.

              Uvazoval bych minimalne o devitce v pripade lowend kola. Jinak 10speed.

              0 0
              • maajkee  

                a on snad potřebuje moderní kolo? Pro hobby jezdce to 8mi kolo stačí, jsou lidi co jezděj na 15, 20 let starých kolech, s pěti nebo s šesti kolem a bohatě jim to stačí :) Za ty prachy nic moc lepšího stejně nesežene.

                a časem nebude problém přejít třeba na 9ti kolo.

                0 0
                • michals1  

                  Nahradni dily jako kliky ci presmykac se na to stejne museji koupit uz 9-kove. A ty s 8-speed razenim nefunguji idealne.

                  0 0
                  • maajkee  

                    tak snad koupí 9kový řazení, to ho nezrujnuje :)

                    ale jen v případě, že mu 8čka nebude stačit, kazety a řetězy na 8speed jdou pořád v pohodě koupit.

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    Já mám na obou kolech „9sp“ kliky a šaltr(ostatně i ten smyk), a je to bez problémů. Jedinej opravdovej problém je dostupnost kvalitních řadicích páček, a ty kazety asi taky nebudou žádná hitparáda, ale z funkčního hlediska to neni nejmenší problém.

                    0 0
                    • Vilém  

                      kazety XT 8sp, jsou bez problemu ke koupeni.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ajo, máš pravdu, já je jenom ňák vypustil že je to pro mě drahý hrozně ;-/

                        0 0
                        • Vilém  

                          Drazsi jsou, ale furt levnejsi nez 9sp.

                          Dalsi vec je ta, ze tu byla rec o silnicce, coz jsem pochopil az pozdeji a tam ta situace bude horsi.

                          0 0
                      • karliner  

                        Já bych tedy na silniční kolo XT kazetu necpal, ale proti gustu…

                        0 0
                  • McBlacky  

                    kliky můžeš mít i desítkový na osmičku. vozím to tak s 9kovým řetězem a v pohodě. Páky jsou problém to jo

                    0 0
              • t29  

                Vyhnul bych se 7sp kolům, 8sp je v pohodě, pasuje na stejný náboj jako 9sp a 10sp.

                Náhradní díly v pohodě sežene.

                0 0
                • maajkee  

                  jj

                  0 0
                  • buck  

                    takze jinyma slovama mam jit do toho GTcka? Nevim jakej je rozdil mezi 9spd, myslim cenove, ale 10 000Kc,– se mi za kolo uz zda hodne, takze pokud mi bude stacit 8sp, tak GT nebo toho gianta? Nehodlam ani nikde jezdit na cas…

                    0 0
                    • t29  

                      GT má o něco lepší komponenty, popřemýšlej ještě o převodech, jestli dvojplacku kompakt (GT) nebo trojplacku (Giant).

                      0 0
              • Vilém  

                Takovy zakazniky jako ty si preje kazdej vyrobce cyklokomponentu:)

                Osobne se 8sp drzim dokud to pujde a nerozsypou se mi razeni co mam. Nevidim jediny padny duvod proc prejit na 9 pripadne 10sp. Teda pokud chces provetrat vic penezenku, tak prosim.

                0 0
    • buck  

      a co jeste rikate na tuto meridu?

      http://www.mall.cz/…-880–24–2010?…

      Ma ale horsi vidle jak to GTcko

      0 0
    • scalar  

      Promysli si nejdřív, kde a jak na tom kole míníš převážně jaezdit. Silniční kolo Tě omezí pouze na asfaltové cesty, nedostaneš se s ním ani do lehčího terénu.

      Univerzálnější bude třeba tohle:

      http://www.tandem-bike.cz/…or-dark-face

      0 0
      • buck  

        to nevypada vubec spatne, po necem podobnym jsem se uz poohlizel, ale ta cena…:(

        Tak ja nevim co znamena „teren“ urcite po lese v bahne s tim jezdit nebudu, spise silnice, ale v okoli bhouzel mame silnice ktere jsou snad 1000let stary, nedokazu presne odhadnout jestli se na to silnicni bude hodit nebo ne…

        0 0
        • scalar  

          Tohle kolo má proti levným silničkám podstatně větší užitnou hodnotu. Jednak s ním můžeš i na polní a lesní cesty, hodně rozbité asfalty…

          A taky v kvalitě komponentů, v této cenové relaci je neskutečné, že nabízí kvalitní rám, karbonovou vidlici, kola na průmyslových ložiscích, kliky FSA na ose MegaExo (vně uložená ložiska), řazení Sram X.7 dokonce s přehazkou X.9, sedlo od Fiziku…, to jsou komponenty, jaké se dávají na kola min. dvakrát tak drahá.

          0 0
          • scalar  

            Tady máš všechny informace:

            http://www.superior.cz/…dy/bike.html?…

            0 0
          • buck  

            „Tohle kolo má proti levným silničkám podstatně větší užitnou hodnotu.“

            Presne podobny kolo bych hned bral, ale ta cena…

            „je neskutečné, že nabízí kvalitní rám, karbonovou vidlici, kola…“

            Nepotrebuju mit osazeny kolo spickovejma komponentama, pokud by se naslo podobne kolo za mene do tech 10k byl by to pro me asi ideal. Pac jak rikam v okoli mame dost peknejch asfaltek, ale to jsou vetsinou jenom useky, ktere prave spojujou neskutecne hnusny silnice…

            0 0
          • michals1  

            Povazoval bych tento typ kola jen jako zalezitost pro turisty a duchodce. Kdokoliv jiny na nem bude vypadat divne. A jiste se i divne bude citit.

            Je to takove kolo „ani ryba ani rak“.

            A jizdni vlastnosti neohromi ani na silnici ani v terenu.

            0 0
            • maajkee  

              Povazoval bych tento typ kola jen jako zalezitost pro turisty a duchodce

              Ježiš, to jsou cancy. To kolo bude na celodenní výlet mnohem pohodlnější než klasická silnice, po silnici to pojede pěkně, závodit s ostatníma silnicema není účel a v případě potřeby zvládne i tu polňačku. Já nejsem důchodce ani extra turista a klidně si dovedu představit na tom jezdit. Naopak mi příjde že to máš šmrnc.

              0 0
              • buck  

                hm tak vidim ze jsem si spis s vyberem kola touto diskuzi akorat tak pritizil:D

                0 0
              • michals1  

                Primarne je to urcene pro takove skupiny cyklistu, mezi ktere bych si urcite nepral byt razen.

                Na cesty po silnici ma nevhodnou geometrii a prilis siroka riditka.

                Navic trekingove kliky, siroke plaste o vysokem valivem odporu, znacna vaha kola bezpochyby na zdravi zanechaji po delsich trasach trvale nasledky.

                0 0
                • nox159  

                  tedka marne uvazuju nad tim jestli to co pises myslis vazne nebo jako vtip :D

                  na cem vlastne tedka jezdis?

                  0 0
                  • lutte1  

                    Má to na webu.Prej na tom nalítá 15–20 tisíc a to už na to nemá tolik času.Jestli on to není Chuck Norris. :)

                    0 0
                • Singlespeed  

                  To je ale nepěkný příspěvek s mírně xenofobním nádechem. Važ, co píšeš, vždyť ty tvoje nesmysly čtou tisíce lidí…

                  0 0
                  • michals1  

                    Muj nazor preci nema s xenofobii nic spolecneho. Xenofobie je odborny termin, ktery doslovne znamena strach z cizincu. Obecne se slovo pouziva k oznaceni mezilidske nesnasenlivosti a predsudku vuci lidem z jine zeme, ci pri nedostatku ucty k jejich tradicim a rozdilne kulture.

                    V mem pripade to zjevne neni ani jeden z vyjmenovanych prikladu.

                    0 0
                • maajkee  

                  Primarne je to urcene pro takove skupiny cyklistu, mezi ktere bych si urcite nepral byt razen.

                  Aha, tak ty jsi tenhle typ, škatulkář a pozérista, tak už je mi všechno jasný :)

                  siroke plaste o vysokem valivem odporu

                  opravdu hodně široké a odpor budou mít zajisté jako prase, řekl bych minimálně stejnej jako nějaký 2.2 na mtb :)

                  znacna vaha kola bezpochyby na zdravi zanechaji po delsich trasach trvale nasledky.

                  jaké prosim tě? já na svým bezmála 13kg jekylloj třeba v pátek najel 160km a citím se dobře :)

                  0 0
                  • buck  

                    to je presne to co potrebuju, jeste se mi tu hadejte! Ted uz vubec nevim co koupit…co trochu zacit prispivat k veci?

                    0 0
                    • maajkee  

                      však mi přispíváme, jen pan michals má potřebu všechno bojkotovat a shazovat a sám nic nenadhodí…

                      0 0
                • DaSnail  

                  teda ty to sem hrneš. jedna blbost za druhou…

                  0 0
                • DaSnail  

                  teda ty to sem hrneš. jedna blbost za druhou…

                  0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Doporučuji zvýšit finanční limit a kouknout po silničních (pokud teda chceš silničku) kolech z druhé ruky. Koukni ještě po cyklokrosce..

      Podle mě nemá smysl extrémně šetřit, špatný kolo tě může od Tvého záměru začit jezdit docela dobře odradit. Znám spoustu lidí co každou vyjížďku zahajují servisem sveho kola ;-)

      0 0
      • maajkee  

        Znám spoustu lidí co každou vyjížďku zahajují servisem sveho kola

        Však tak by to snad mělo být, pak tě na vyjížďce nemůže nci překvapit :)

        Já znám zase lidi, co servis kola nedělaj vůbec a pak se jen divěj :)

        0 0
        • buck  

          hmm tak mam jasno, nebudu asi kupovat nic:))

          0 0
          • maajkee  

            ne hele, pár rad tady padlo, nikdo nemá recept na to, jaký kolo je nejlepší. To je na každým, myslim, že každej tady tuhle věc řeší a snaží se najít optimální volbu.

            Ale pokud pořádně nevíš co chceš vlastně jezdit, tak já myslím, že ideální by byl ten superior nebo třeba ten pells, budeš nějakej rok jezdit a pak uvidíš co tě bude bavit víc, jestli silnice nebo tě to bude táhnout spíš do terénu.

            0 0
            • buck  

              teren urcite ne, jak jsem psal v minulosti jsem jezdil dost a to silnice, ale nikdy jsem nesedel na silnicnim a pro me cokoliv nad 10 000kc je velka investice, nechci si koupit kolo na ktery se pak budu jen koukat, nebot jak jsem psal v okoli mame dost rozbitejch silnic a nedokazu posoudit, jestli se bude moct dat na tom jezdit se silnicnim. A na druhou stranu zase nevim jak moc velky rozdil je mezi silnicnim a tim „neco mezi“ viz ten superior nebo merida co tu nekdo postoval. Pokud me nekdo rekne ze se silnicnim se da jet po horsi asfaltce pujdu do toho GT, pokud je silnicni kolo vylozene na hladkej asfalt, nema cenu investovat tolik do silnicniho.

              0 0
              • maajkee  

                no do toho GT narveš nejív tak 25 široký pláště a to na rozbitejch silnicích nebude nic moc pohodlnýho :)

                0 0
              • buck  

                tak jeste jinak, vzhledem k vyse uvedenemu, co by jste vzali a proc z tohoto vyberu:

                http://www.mojekolo.cz/…carbon-sport

                http://www.cykloworld.eu/…-speeder-t1/

                bojim ze silnicni tady v okoli na tech hnusnejch silnici tak nevyuziju

                0 0
                • Janes  

                  Nejdřív si uvědom, jak jsou pro Tebe důležitý „berany“ a pak se rozhoduj..

                  0 0
                  • buck  

                    obejdu se bez nich

                    0 0
                    • Janes  

                      Pokud s nima nemáš dlohodobé zkušenosti a nevíš, co od nich čekat a chtít, kup si nejdřív na bazaru nějakýho staršího železñáka (kvůli pohodlí), jako mám v profilu, to už je dnes za pár šupů, odzkoušej a uvidíš. Na rozbitý asfaltky je to dost v pohodě. Pokud to zkoušet nechceš, kup si nějakou sportovnější krosku (mj.ten Dragon opravdu vypadá parádně) a chvíli si hraj s pláštěma. Až zjistíš, co vlastně chceš, pak teprv nainvestuj, a nezůstávej pak na 10 000,–.

                      0 0
                      • buck  

                        nechci laborovat a tratit na tom penize, doufal ze mi tu nekdo rekne, jestli fitness kolo je dobra volba na silnici a da se na tom dobre jezdit, je mi jasne ze to bude horsi nez kolo silnicni, ale pokud silnicni neni vhodny na ponicenej asfalt, tak je jasny ze vezmu fitness, pokud neni problem s tim jezdit i na znicenych silnicich asi neni o cem. Jde mi o zkusenosti fitness vs. silnice. berany neresim, to je stejne jen o zvyk

                        0 0
                        • Janes  

                          tak jestli to vidíš takhle, tak na berany zapomeň,,,,, a v klidu jezdi

                          0 0
                          • Janes  

                            Jo, dle mého názoru na laborování za rozumný peníze netratíš, myslíš si, že do ideálu se trefíš hned napoprvý a ještě podle toho co Ti kdo poradí na foru?(jakýmkoliv)

                            0 0
                        • DaSnail  

                          neni rozdiel fitness vs. silnice akurát barany vs. rovné rajdy?

                          0 0
                          • maajkee  

                            a ne ještě ve stavbě, že na fitness se daj nacpat trochu širší pláště?

                            0 0
                            • t29  

                              jak na kterou.

                              a potom převody, některé fitky mají crossové, jiné mají silniční a jiné mají něco mezi.

                              0 0
                          • zichis  

                            nejsem si jist jestli je to pravidlem u všech fitness, ale co jsem měl možnost zkoumat jednoho fitness Treka, tak oproti silničnímu měl na rámu navařený očka pro zavazadlový nosič a pro blatníky, tzn byla možnost to kolo používat jako trekingové.

                            0 0
                            • zichis  

                              no to jsem asi napsal zbytečně, bo to už dole pěkně rozebral t29.

                              Takže jen pro doplnění: očka na blatníky a nosič jsou v případě krosového rámu. Bral bych proto fitnesku s krosovým rámem.

                              Fitnesku postavenou na silničním rámu je dle všeho zbytečné pořizovat, to už by bylo lepší koupit čistou silničku a k ní dokoupit rovná řidítka.

                              0 0
                • scalar  

                  Tu Meridu bych moc nedoporučoval, to raději ten levnější Superior Speedster, nevím jestli jsi ho zaregistroval:

                  http://kupsikola.cz/…er-20_quot_/

                  http://www.superior.cz/…dy/bike.html?…

                  0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Bylo to myšleno tak že poločas rozpadu jejich strojů je v řádu dnů a naopak jsou neustále překvapeni co se zase odporoučelo když „před hodinou to ještě fungovalo“ :-)

          0 0
    • t29  

      Tak se nám to pěkně posunuje od silnice k fitce a krosu :)

      1. Říkáš, že na horáku jezdils 60+ km trasy, byl to asfalt, nezpevněné

      cesty nebo terén? Dál, bylo to MTB pět let staré (kde očekávám levnou odpruženou vidli) nebo ještě starší (bez odpružení)?

      1. Silnička není stavěná na pohodlí a levná silnička teprv ne. U tvojí

      cenové kategorie je všechno duralové, dural nepruží. Karbon je pružnější, ale to už je zas kategorie od 20 tisíc (vidle) resp. 50 tisíc (vidle, rám, sedlovka, řidítka) nahoru. Ty čísla střílím, možná to bude míň, možná víc.

      1. Fitka je kros s pevnou vidlí resp. silnička s rovnýma řidítkama,

      některé fitky mají silniční rámy, kola a brzdy, jiné mají crossové rámy s véčkama a kola na MTB nábojích. Od toho vychází možnost použití širokých nebo úzkých plášťů a pohon (převody). Za deset tisíc to zase bude celodural, ale pokud ti rám a vidle pustí širší pláště, můžeš tím pohodlí zlepšit.

      1. vzhledem k tomu, že chceš jezdit rekreačně, přiklonil bych se

      k rovným řidítkům. Osobně na trasy kolem 150 km používám MTB s odpruženou vidlí a 29" koly, na které obouvám úzké krosové pláště, ale dávám dohromady krosové kolo s pevnou vidlí a MTB komponentama.

      0 0
      • buck  

        to mas pravda posunuje, jsem rad ze je videt nejakej progres;)

        1. byl to starickej superior gepard 21sp, zadnej zazrak, ale za celou dobu, co

        jsem ho mel (6let urcite), jsem dal jen ruplej retez ale to je trochu ot. Jezdil jsem na nem prevazne silnice/ asfalt, jak jsem rikal v okoli mame ale misty dost nekvalitni asfalt nekdy i polnacky ale to jen vyjimecne, kdyz nesla trasa naplanovat jinak nebo i sterk, to by asi na silnicnim moc neslo ze?:))

        1. 20, 50 vejs? nepripada v uvahu:))
        2. hura! „Fitka je kros s pevnou vidlí resp. silnička s rovnýma

        řidítkama,“ Tohle jsem chtel slyset. jinama slovama o dost vetsi uziti, muzu s tim s cistym svedomim i na horsi silnici. Takze se nam to pomalu rysuje, nyni bych to videl na fitko se silnicnim ramem kolama a brzdama jak rikas…

        1. rovny, berany, netusim jakej v tom je rozdil berany jsem nikdy nejezdil,

        tohle spise necham jako posledni faktor v rozhodovani.

        jinak diky za uzitecnej prispevek…

        0 0
        • t29  
          1. takže pohodlí odpružené vidlice nepoznals, o to bude výběr

          jednodušší :)

          1. pak teda zůstáváme u celoduralu. Asi jediná výjimka je Kona Smoke

          s cr-mo ocelovým rámem a vidlí, ovšem ta si zaslouží potunit (odlehčit), pamatuju se že scalar dostal Smoke s tuningem do 15 tisíc.

          1. Tady bacha, fitka na silničním rámu = úzké silniční pláště. Jak co

          se týká pohodlí, tak co se týká vhodného povrchu, se nedostaneš moc dál než se silničkou. Spíš bych řešil krosový rám, krosové převody (lehčí, pro rekreační ježdění vhodnější) a možnost krosových plášťů (širší, pohodlnější, o něco lepší v terénu. Jsou tady maníci, kteří na silničce projedou větší terén než já na MTB, ale ti už nejezdí rekreačně.

          1. Rozdíl mezi rovnýma a beranama je dost velký, rovné mají jeden široký

          úchop (víc úchopů, když na ně namontuješ rohy), berany mají víc úchopů (nahoře u představce, horní oblouky, za brzdy, dolní oblouky) a jsou užší = s beranama je lepší aerodynamika. Ale pokud chceš fitku, můžem berany zrovna škrtnout.

          0 0
          • t29  

            K bodu 3. ještě rozdíly:

            silniční rám = silniční brzdy

            krosový rám = véčka

            silniční rám = zadní patky 130 mm pro silniční náboj

            krosový rám = zadní patky 135 mm pro MTB náboj

            silniční rám = pláště šířky max. 25 mm

            krosový rám = pláště šířky max. 35–40 mm (35 mm je standard pro cyklokros, 37–40 mm mají běžné krosové kola), případně 55 mm (MTB 29", to je případ Kona Smoke)

            silniční převody = dvojplacka 53–39 zubů, dvojplacka kompakt = 50–34, trojplacka 52–39–30. Vzadu kazeta obvykle 11/12 až 25/27 zubů.

            krosové převody = trojplacka 48–36–26, vzadu MTB kazeta 11–32 nebo 11–34 zubů (pro šplhání do kopců se lehčí převody hodí, na rovinky je to fuk)

            8–9 sp. Shimano silniční i MTB kazetu namontuješ na silniční i MTB náboj, u jiných výrobců si nejsem jistý, jak to přesně pasuje (silniční Campa nepasuje k Shimanu, ale na kole za 10 tisíc Campa nebude)

            0 0
            • buck  

              hmm tak ted babo rad:D

              0 0
            • buck  

              takze by to chtelo neco tedy s krosovym ramem, aby se vyresila sirka naboje, potazmo plaste pro jizdu napr. v te ponicene asfaltce nebo polnich cestach. ale kdyz vidim ty rozmery to uz je skoro jak horak nebo ne? zbytek osadit silnicnima komponentama. ehm existuje vubec neco takovyho?:D Ale prislusi to mim pozadavkum, jeste jsem premejslel kde s tim vsude budu jezdit a vyslo mi to pro uplnost nejak takto:

              60% asfalt

              25% ponicenej povrch, diry, vymoly (asfalt)

              15% sterk, polni cesta

              0 0
              • scalar  

                Potřetí a naposledy:

                http://jizdni-kola.online-sport.cz/…edster-2009/

                0 0
                • Vilém  

                  nelibi se mu ta cervena. Jinak za 10ku pekny.

                  0 0
                • buck  

                  promin predtim jsem si nevsiml te cerne barvy, vypada fakt skvele, skoda ze v otm prvnim sopu za 9999Kc,– ho nemaj prave v tej cerne, jinde uz je drazsi a cenove srovnatelny s meridou:

                  http://www.cykloworld.eu/…-speeder-i8/

                  Takze se nyni rozhoduji prave mezi temito koly, jak to vidite?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Osobne se mi vic libi Merida, ale nevim, zda tobe by vyhovovalo jen 8 prevodu a ty atypicke brzdy. Zas to bude temer bezudrzbove kolo.

                    0 0
                    • buck  

                      jasne tech 8 prevodu, to je velka neznama. Zalezi jak to je zprevodovany. Mel jsem teda horsky 21spd, pro srovnani- pokud na te meride bude prevod 1 neco jako 1–1 na horaku a 8 neco jako 3–7, vim prehanim jen chci nastinit o co mi jde, nebyl by to problem, na co siroke spektrum prevodu… Da se nekde vyzjistit aspon zhruba, jak je to kolo zprevodovany?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tady mas odstupnovani, tak si muzes pocitat:)

                        0 0
                        • buck  

                          hmm to me jako laikovi moc nerekne:)) neni nekde videt pro srovnani odstupnovani u 21spd?

                          0 0
                  • scalar  

                    To není problém, za 9999,– je možné sehnat ho i v černé barvě, když tak se mi ozvi na e-mail z profilu.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.