Mám kolo Superior elite s osazením XT „29“. Jaké nářadíčko bych si měl pořídit na servis kola? Určitě jsou tu tací, kteří mají zkušenosti na rozdíl ode mne :-)
Mám kolo Superior elite s osazením XT „29“. Jaké nářadíčko bych si měl pořídit na servis kola? Určitě jsou tu tací, kteří mají zkušenosti na rozdíl ode mne :-)
Pro začátek pumpičku a imbusáky :)
Souhlas.
i „10"klíč mám :-)) základní věci věci mám v dílně. Spíš jsem myslel nějaké speciální nařadí(náboje, pastorek atd.) nebo je to stejné jak na "26“ s osazením také XT?
Je to stejné. Maximálně máš přesadit střed místo klasického šroubovacího.
Měrku na řetěz, nýtovač a kleště na rychlospojky, TRX bity na kotouče, bič a stahovák na kazety a centrklíč.
Plus to, co psal blaza.
Pevná se nefouká :)
nezapomenout na montážní stojan z lidlu
To bych radši neotvíral, dostaneme se do nekonečné debaty co vlastně by takový stojan měl umět a stojan z Lidlu je přesně ten produkt, který dokáže uživatele rozdělit na dva naprosto rozdílné tábory :-)
na takovéto domácí/občasné servisování naprosto v pohodě za necelách sedum stováků
Centrovaci vidlici, tenzometr, svěrák se taky hodí…
To už jsme v úplně jiném levelu údržby jo a nevím sice proč, ale tomu klimprcajku na napnutí drátů se říká tenziometr
vYdlice? jako fakt? :-/
jj kdyz pevna tak tvrda jako skala :-), ale budte v klidu mam papir na to ze sem dysgrafik
A to vadí?
ne, mělo by ?
Nevím, ptám se :)
Dysgrafik jsem taky, ale vydlici bych nenapsal :)
to jenom dokazuje že seš menší dysgrafika jak já :-)
Neňy to spíš dysortografie? :)
Jsem dyslektik a mám lepší pravopis než 75% lidí tady (odhad). Nevymlouvej se na „vadu“ a přiznej chybu raději. Jsi jen líné hovádko. :)
Aaale.. nech prosím ty kecy o pravopisu… to mě už nebaví… sáhodlouhý kecy pak a je to pořád dokola..
Na štelování hazky potřebuješ ještě křížové šroubováky a pokud nemáš průmysly, tak kónusové klíče, štípačky na lanka, odvzdušňovací sadu na brzdy, nezaškodí momentový klíč atd atd.
Jo, nedávno mi prdl šroub na sedlovce, byl přetažený. Takže momenťák se dost hodí.
Momenťák je pořádná investice pro začínajícího samo-servisáka. Levnější totiž nemusí být správně kalibrované, tzn. i když jsou schopny utahovat konzistentně, čert ví, na jakou nálož to vlastně utahují.
Dobré je držet se pravidla utahovat na co nejnižší utažení které neprokluzuje během normálního používání.
Máš tip na něco funkčního? Díky.
Ono těch momentů při běžné údržbě není zase tolik, takže na nějaké to domácí šmrdlání stačí i takové ty jednoúčelové přednastavené momenťáky přímo v klíči. Pochopitelně se dají pořídit i levnější naž tohle :-)
Chci vzít něco na zadní stavbu. Pár lidí říkalo,že v téhle cenové relaci není špatný tento Proteco,ale samozřejmě nemá kalibrační list,rozsah Ok.
Já jsem kupoval Force, ten kalibraci má, ale je jen 2–16Nm.
Každopádně rukou na cit všechno utahuju o dost míň než na doporučenej moment a nikdy žádnej problém.
Taky jsem došel k tomu, že utahuju o dost méně – především sedlová objímka, řazení, brzdy, i tak mi přijdou na fest. Taky je dobrý si uvědomit, že udaný hodnoty jsou často maximální a né předepsané :D
Momenťák jen na tu zadní stavbu, zbytek kola stačí mít v ruce.
Však jasný, jde mi jen o zadní stavbu, zbytek dotahuju na cit a ještě jsem nikdy nic nestrhl.
No někde mám i rozsah třeba 4–6 a rukou to utahuju tak na 3.
.
"Tenhle ":http://www.momentovy-klic.cz/…torx-hlavice kalibrační list má, ale osobní zkušenost s ním nemám.
Mám doma, ani netuším, pod jakým označením jsem ho koupil, ale vypadá navlas stejně a funguje vpoho, nedávno jsem kontroloval představec klíčem s přednastaveným momentem a s tím mým momenťákem jsem dotáhnul stejně, takže to asi funguje jak má. .-)
Mimojiné mám na objímky, představce, atd. tento momentový klíč Ritchey na 5Nm , naprosto krásně šlape, občas jsem ho vzal i s sebou na kolo, když jsem potřeboval něco doladit.
Jako základní momenťák se dá použít třeba aku vrtačka :))
a ty víš, kolik jsou ty stupně na aku Nm?
Myslím, že podle těch čísel to je přesně.. celkem to odpovídá řekl bych.. když maximální utahovaci moment – co veme motor má třeba 42.. u akusroubovaku to tak bejva cca do 50nm u vrtaček atd už víc..
Tak pokud máš momenťák a i akusroubovak tak to zkus jestli ta utahovaci síla sedí podle čísel :)
50 Nm u akušroubováku? Si se asi zbláznil, ne? :D To jestli dá 30, tak je to hodně.
To bys na tu rukojeť, která je cca 10cm od osy otáčení musel tlačit 500N silou = jako když zvedáš 50kg.
Jak kterej. Jsem měl na mysli aku vrtací šroubovák.. spíš.. :) takovy ty malý hajzly, to má prd no..
.
sorry datum
Už je to dlouho, ale i tak si dovolím oponovat, okolo 30Nm mají běžně 12V aku, 50–65 Nm mají 18V aku a ještě více voltové umí třeba i 100, od toho je u těch silných přídavná ručka.
tak tak :) akušroubovák je bohužel širokej pojem.. :)
Kromě nářadí si pořídit i mazání vidlice a řetazu. Není na škodu si koupit i nějaký přípravek na umývání kola.
Doporučuji pak shlédnout videa.
Jak mazat: https://www.youtube.com/watch?…
Jak umývat: https://www.youtube.com/watch?…
Díííky, jste super lidičky :-) už si vypisuju co nemám. Ten stojan mi taky „hlodá“. Rád bych si nějaký pořídil. Mám i silničku a dítě taky kolo, tak by se asi hodil. Menší věci jsem si dělal v dílně a do servisu jsem jezdil když jsem neměl nářadí. Ale stojí to dost peněz a času než to udělali. Proto bych si chtěl dělat servis kol celý sám.Ještě jednou mooc díky.
A ještě… Kde se koupí takové průměrné nářadí a od jakého výrobce?(nechci"čínské" na jedno použití, ale nemusí být ani nejdražší. Nějaký střed)
Např. česká firma Kovys, nebo origo nářadí Shimano. Dobré věci jsou i od Force (asi jak co, třeba klíč na misky středového složení měl trochu vůli). Vše k sehnání na Kupkole, případně na webu Kovys.
Imbus a torx klíče v pohodě stačí z Lidlu, stojan taky. Nýtovačka Kovys, ořech na kazetu taky, kalený. Bič stačí nejlevnější co najdeš. Momenťák od Force. Konusový klíče třeba SuperB nebo Unior, rovnák na patku to samý.
Odvzdušňovací sada na brzdy stačí z Aliexpresu za 10–15 babek.
Pokud budeš používat myčku na řetěz, tak tam bych si připlatil za něco jako Parktool (ty 3 kartáčky od Force nejsou nic extra). Taky se hodí takovej tenkej kartáč na čištění kazety apod.
Co se týče chemie tak nějakej cyklostar nebo autošampon na mytí, čistič brzd plechovka za 60Kč na odmašťování nejen brzd, ohledně mazadel na řetěz je tu extra dlouhý vlákno, doporučuju 2 – jedno do suchého terénu a na asfalt co nechytá prach, druhé do mokra.
Silikal 93 nebo Brunox Deo na čištění kluzáků a gufer vidle/tlumiče/sedlovky.
Na servis různých ložisek v nábojích, středu, hlavě atd. nějakou vazelínu, třeba Mogul A00 (extra hustá, voděodolná) nebo Motorex 2000. Jestli se chceš vrtat i v odpružení, budeš ještě potřebovat vazelínu vhodnou na těsnění (např. Pm600), a na mazání olej danej výrobcem nebo převodovkový/motorový olej. Pokud se chceš časem rejpat i v tlumících částech odpružení, tak ještě tlumičové oleje dané viskozity. A do brzd minerál shimano do brzd na minerál nebo jakoukoliv brzdovou kapalinu DOT 4/5.1. Ještě se občas hodí nízkopevnostní lepidlo na závity.
Hodne zalezi kolik chce investovat a jestli je ochoten si neco vyrobit doma. Imbus klice mohou byt i ty levnejsi na klicence, neni to ani tak o pouzite oceli jak spis o komfortu a kvalite zpracovani. Drazsi jsou delsi, maji oble konce, tak to nereze do ruky pri praci a mivaji na delsim konci kulicku. Stahovak na kazetu nejlevnejsi cina udela stejnou sluzbu jako drahy od PT. Bic si muze klidne vyrobit sam a usetrit stovku, nebo nepotrebuje vubec, v nouzi staci kus retezu a upnout so sveraku nebo chytit hasakem. Konusove klice mozna nepotrebuje pokud ma loziska, pokud ma naby XT tak na ty potrebuje 17 mm 2 mm silny klic. Ty univerzalni s dvojim vybranim od Force ad. jsou nepouzitelne. Cisticka retezu – zalezi na najezdu a jestli je pozer. Nekdo to resi, nekdo ne.
Stejnak tyto dotazy moc nechapu, az dojde na opravu tak sam uvidi, co je potreba.
Lidl za 130 jsou taky dlouhy se zaoblenejma koncema. Navic k nim je takovy nastrcny madlo na ty nejvetsi.
A ocel se zda velmi kvalitni, pouzivam je asi 3 roky a nenesou znamky poskozeni.
Já třeba nedam dopustit na brunox deo na vidlu a brunox top kett na řetěz.. neřešim jestli valim v mpkru, bahnu nebo suchu.. blbost řešit.. koupim vyzdcky neco co nelepi bordel.. ten top kett je supr v mokru mažu jen častějš..
Vazelinu na vsechny ložiska včetně nábojů, středu, klik, hlavka vsechno místo vidlice a ořechu.. mažu zelenomodrou parktoolkou.. fakt dobrá..
Na ořech používám vazelinu do vidlic od yarrow protože zbyla… a naredil jsem jí olejem do vidlice abych jí měl víc a byla ještě víc jemná.. a je teplotne stála takže z zimě se nezačnou lepit praporky.. :)
Pokud nechceš "utrácet " za Park Tool, mrkni na UNIOR, co jsem měl v ruce bylo vpoho :-)
Stojan z Lidlu na základní domácí šolichy stačí.
Po zkušenostech bych vzal sadu se všema potřebnýma stahovákama atd. než to kupovat po jednotlivých nástrojích.....
Ona taková základní sada je docela rána, lepší je kupovat postupně, jak přichází potřeba. Park Tool te´d má na nějaké takové sady slevy
No ty kravo! Troufam si smele tvrdit, ze s trochou marketingu a napisem made in USA by Kovys Parktoolu smele prebral zakazniky.
Dat za tech par kramu v prvnim odkazu 8 tacu uz chce dobrej marketingovy vyplach. Odhadem by jednotlive polozky od Kovysu staly tretinu, bezne naradi jako imbuse z S2 (a nic lepsiho to nebude), sadu torxu a nastavitelny klic Bahco (Bahco vlastni puvodni patent) koupim do 1000 Kc, u ostatnich ptakovin je rozdil v kvalite nulovy a staci veci od SuperB jako stetka a mycka na retez, montpaky PT jsou uplne obyc stejne jako PRO, klic na HT2 Shimano ad.
Navic kdo v tom uz trochu jede tak ma nejake preference a vercajk je mix vyrobcu podle toho, co mu vyhovuje. Ale zas po zkusenostech celkem verim tomu, ze na americkem kupkole se PT bude prodavat i po prepoctu treba za polovicni cenu oproti tady v CR. Nejaky cyklovykuk da PT naoko o 2 tacy do slevy a lidi mu trhaj ruce.
Říká se, že všechny nástroje na světě jsou pouze evolucí kladiva, neboť je jako kladivo lze použít. Z toho jednoznačně vyplývá – potřebuješ pořádné kladivo.
Naprosto souhlasim ale v dnesni rozmazlene dobe bych spise pořídil sadu kladiv ruznych kalibru, potom sikovky a kobercovku, pokud jeste existuje :).
Elektropásku a vzzzzt páska :-)
třeba se ti to bude hodit.. :D
většinu z toho mám doma, nebo podobný nářadí.. :D
na kazetu – pokud ti nevadí že je na klíč… nejlevnější varianta a kazetu sundaváš jednou za pár… a nebo tenhle.. ale platíš navíc 300,– za rukojeť.. bič si třeba kup.. ale já dávám kazetu do svěráku tak aby se to čaplo za zuby a povoluju.. vždycky jsem to povolil a zuby jsem nepoškodil…
klíč na střed pokud máš XT i střed, tak potřebuješ i tohle
při lisování misek mi stačil truhlářskej svěrák ale dá se sehnat závitová tyč s matkama a podložky…
pak třeba ještě na brzdy shimano kup minerální olej origo, nebo bikeworx.. k tomu nálevku co se šroubuje do páky pak ti bude stačit sehnat injekční stříkačku klasickou.. vhodnej průměr hadičky kterou nasuneš na injekci a ta hadička pasuje i na třmen.. asi nejlevnější řešení… nebo kup celou sadu.. ale to mi přišlo zbytečně předražený..
stojan z lidlu je prej fajn.. a za ty prachy gut.. já ho nemám, protože ho nepotřebuju.. mám jednoduchej vlastní výroby a jinak dávám většinou kolo obráceně na rodla při servisu… :D
dílenskou pumpu ti neporadím.. mám kompresor…
pumpu na vidlici bych bral tuhle
Mazání…
na řetěz nedám na něj dopustit… nebere bordel a něco to namaže.. zas tak to mazání stáří řetězu neovlivní.. nejvíc fajn, je že je řetěz fakt čistej
na vidli taky.. zdá se ho bejt málo.. ale už mám tu lahvičku přes rok a to to stříkám na gufera obden, někdy denně.. jen trošíčku stačí.. a gufera jsou po roce jak nový…
čištění.....
nějaký kartáčky s kterýma se dostaneš kam potřebuješ.. a něco na kazetu..
tohle na čištění kazety, předodníku, hazky, celýho kola od mastnot.. koupil jsem a je to gut věc :D klidně sundej rozprašovač z něčeho jinýho a namohtuj na to.. zbytečný kupovat těch půllitru v rozprašovači za stejnou cenu..
a někde sehnat kupu hadrů.. a hajzlpapírů na utírání..
už tak ňák nevím co ještě..
jen takovej příklad…
safra to je elaborát :-)
ještě takovej dodatek…
kdyby ses chtěl podívat co se jak servisuje… a aby to bylo česky.. tak takový ty základy
jsem dřív sledoval u štěrby… nedávo jsem jen tak pro zajímavost začal odebírat MTBiker.. to je takovej slovák co taky dává servisní tipy, rady a tak… sám na to koukám někdy ze zvědavosti, nudy a srovnávám jeho zkusenosti s mojema.. a třeba taky něco vyzkouším.. třeba při odvzdušnění jsem dával brzdový páky vodorovně… on radí je mít cca 45° neboli skoro běžně nastavený páky při jízdě.. a tak dál.. omrkni video za videem co tě bude zajímat.. :D
třeba pár tipů..
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?… → :)) na tom kole je ten kotouč obráceně..
Nářadí kupuj podle potřeby. Budeš si sám chtít vyměnit středové misky – pořiď klíč. Budeš si chtít začít centrovat kola – pořiď centrklíč. Budeš chtít měnit lanka, pořiď štípačky na bowdeny.
A pak taky některé nářadí se ti třeba ani nemusí vyplatit. Jasně, určitě je příjemné mít centrovací vidlici a tenziometr, ale za ty prachy už se dá pořídit nějaká solidní komponenta na kolo a je to práce kterou slušný servis udělá do tří stovek za obě kola. To je ale jenom můj pohled na věc a někomu ta výbava dílny může udělat neskutečnou radost.
Je to hodně individuální, ale každopádně si myslím, že je nerozum prostě pořídit haldu nářadí, které ani nemusíš 100% vědět, že budeš využívat.
Přesně tak, jak přijde potřeba, tak se dovybavit, nakupuji taky tak, a ještě si s tím dělám radost :-)
taky jsem to tak dělal.. a štípačky na lanka a bowdeny a na hadičky brzdy atd.. to je dle mě píčovinaa… flexa, klasický štípací kleště, co se doma nejde.. já třeba bovden řezal flexou a brzdovou hadičku jsem si položil na kus dřeva přiložil nůž a jebou do nože jsem jí useknul krásně rovně.. je potřeba si poradit.. pokud si člověk neporadí ať to koupí :D ale třeba střed jsem dělal sikovkama přes kus kůže a stejně mě to sralo.. takže klíč je fajn.. ale něco jde fakt udělat i bez cajku..
jj, na bowdeny hlavne brzdove vinute je nejlepsi bruska, celkem jedno jaka. Sobe rezu bruskou, jinym stipu nuzkama na bowdeny.
Jo, udělat to většinou jde. Zrovna štípačky na lanka a bowdeny je ale u mě osobně naprosto suprová věc. Rovnýma štípačkama to nikdy nestřihneš tak snadno a upraveně. Vždycky ti to celé zplacatí, roztřepí a občas i podělá. A tahat na třívteřinovou záležitost flexu by se mi nechtělo.
Dělal jsem to podobně a postupně se dopracoval k plně vybavené dílně. Teď už jen dokoupuji specializované nářadí na centrování, protože zaplétám častěji.
S ostatním nářadím to dělám stejně. Když něco chci udělat na autě, koupím si lis, speciální přípravek či stahovák. Jednak mě to baví a jednak si to člověk lépe zdůvodní. Většinou navíc platí, že cena servisu v servisu >= cena dílu + cena nářadí.
Zrovna u těch kol moc ne.
U kol ne, ale zas ten úkon neděláš jednou.
ja uz se podobne dopracoval taky k vicemene uplne vybavene dilne – krome naradi na centrovani … o penize ani tak nejde, ale porad se nemuzu rozhoupat si koupit stolici a nejaky tenzometr, protoze mi prijde, ze naucit se centrovat, kdyz rocne potrebuji opravit tak 4 kola nemam sanci …
Někdo to sem kdysi dával, tak jsem si uložil tyhle stránky parktoolu
Nebo ivelo.cz domácí servis kol nebo videa na youtube např. gmbn/gcn, na servis věcí od Sramu je super jejich Sram Tech kanál.
Nikde jsem nečetl co máš za pedály, pokud nášlapy, vemi tenhle plast od Shimana na spd pedály
Nešetl jsem co máš za pedály pokud nášlapy od shimana, tak pokud budeš brát nářadí vem i plastový klíč od shimana
Pokud budeš objednávat nářadí vem na nášlapy i klíč od shimana
Ten web blbne čím dál víc, to napíše, že se nezdařilo, a máš napsat znova…
Třeba tě to na základě několika posledních příspěvků vyhodnotilo jako spammera :-)
Urcite oceni tvoje rady, ale ten klic mu bude k prdu pokud zrovna nema model s plastovou matici. Od 540 nahoru maji vsechny kovovou matici. Taky treba vubec Shimano nema, ze.
Nášlapy mám-kovové motýlky. Takové čtyřhranné drátky. Byly mi doporučený, aby vypádaval lépe bordel z nášlapu. Nu už jsem si i zvykl
Crankbtothers eggbeater?
Jj, ty mám. Podle obrázku typ 1, ale to je nejspíš jedno.
Taky bych měl určitě vyčistit a namazat uvnitř ložiska. Zatím žádný problém,ale mám na nich tak 8000km. Psali bezúdržbové, ale tomu se mi moc nechce věřit. Uvnitř musí být nějaká ložiska nebo váleček, ale asi namazat by se mělo…
Kolik ti přišly kč. ty čtyřhranné drátky.Jestli máš ty laciný, tak 8000km je na hraně.Záleží na tom,jak náročný terén jezdíš,jaké převody! Ze předu je ložisko kuličkové vzadu kluzné.A to je kámen úrazu! To pouzdro je dělané z nějaké umělé hmoty,ta se dříve opotřebí a následně se vysype to přední ložisko! Mě se to stalo a měl jsem velký štěstí,že před barákem.Někde v lese,tak je to v pr…Od té doby vozím schimana xtr a mám pokoj! Zacvaknout jdou perfektně! Podle mého názoru lépe.
Tak na závodě by to bylo nepříjemné. Cena myslím cca 1600,– vše z kovu, jen plastová zátka. Vnitřek jsem ještě rozmontovaný neměl. Díky za poznatek. Zkusím rozebrat a kouknout na to.
Ty pedály mají název crankbrothers. Náhradní sadu ložisek mají na koloschopu za 398kč.
Dopuručuju si pořídit nějaký multiklíč tento sebou pořád vozím a párkrát se mi v lese uprostřed ničeho osvědčil :-D
Na tu závadu co jsem popisoval výše,je ti ten multiklíč k ničemu!
Na Koloshopu mají křížový šroubovák ParkTool za 890,– : Jestli si ho někdo koupíte, dejte vědět. Docela by mě to zajímalo. :-)
„Pro seřizování nejvyšších modelů přehazovaček“ lol. :) Hlavně že tam jsou většinou imbusy.
horní doraz, spodní doraz :)
No právě. Dura, XTR, XT maj imbusy i na dorazech. Ultegra a SLX možná taky.
Moc hezkej, včera jsem na něj koukal na mtbs.cz, ale takovýhle věci se imho kupujou jako sponzorskej dar pro značku nebo jako díky za super nářadí, který ušetřilo čas i problémy se servisem. Nicméně cena vs. design ParkToolu mě moc nesolovil, takže nevlastním ani jeden výrobek týhle značky…
Kde koupím sadu klíčů na padalý 15mm kliky brzd 8mm a třmen 7mm
v drogerii?
:)
Hm tak na třmen potřebují 6ku aaaa :D
Jdi do nejakyho hornabchu, hobi obi nebo kde kam. A normalne si nakup tohle a muzes pak rozebrat i atomovou elektrarnu. A nebudes pul dne resit ze nemas 6 stranak na tremn.
Ps: leva basa je naradi na servis kola a tou pravou prave rozebiram ty elektrarny
TVL ty nám tu rozebíráš elektrárny a Putin pak musí se Zemanem řešit kdo postaví nový bloky v Temelíně…
Nebo zajdi do cyklospeciálky a nakup si nářadí na kolo, elektrárny stejně rozebírat nebudeš :-)
To jako radis me? Ja mam vsechno co ke kolu potrebuju.
To ten pašák nademnou by potreboval aspon ty plochy sikovky.
místo hornbachu bych řadši navštívil lidl eshop :) třeba já tam nedávno koupil pilníky očekával jsem kvalitu dost bídnou.. tyjo a oni měli ty seky kupodivu rovně snad jak u značkovýho pilníku… celkem jsem koukal.. když jsem kupoval před rokem pilníky extool nebo yato, tak to nebylo kvalitou lepší… a cena dvojnásobek :)
Zase ten Lidl…
Toto ušetří 10 euro: https://www.bike-components.de/…kant-p54168/
https://www.lidl-shop.cz/…a/p100232675
Za 700 vše základní co potřebuješ.
to vidět dva roky zpátky, tak jsem jí měl… no škoda, dal jsem za to tak trojnásobně víc :)
No, kvalita nebude moc valna ;). Mam stranovy klice a facha to. Nicmene kdyz jsem vzal do ruky Wurth a podobne… Holt mam rad kvalitku, mam pak vetsi radost s tim pracovat (jako fakt).
ty inbusy od crivitu jsou tragické,třetí dotažení a protočí se :((
s tím jejich nářadím bych byl opatrný,na jedno použití a bez použití síly bude ok :))
a utahovals správnou silou, jakou se šroub má utahovat ? :) ale jakože jo.. crivit se mi taky nezdá no.. :)
Nekvalitní nářadí nebrat. Koupil jsem kdysi sadu bitů v Tescu – potřeboval jsem jenom malej Torx na povolení odvzdušnovacích šroubů u ovládání Reverba, tak jsem si říkal že to bude stačit. No při povolování druhýho šroubku se to protočilo dokola a tak jsem neměl ani jak zašroubovat zpět ten první šroub :-/ A to ty šroubky měli být utažený na 2 Nm…
šroubek na klice?!? :)) sada,šroub ok
3× prootočená řidítka a po 4té už nešlo,se protočil -cyklonářadí :))
by ses divil, že wurth taky nejni žádná špička..
Powerfix je náhodou dobrá značka celkem, za to kolik to stojí.. :) zvlášť stranový klíče… ty jsou od nich super…
imbusy jsem koupil nějaký polský za 130kč od 1,5mm po 10mm imbusy.. dost jsme pochyboval o těch imbusech.. koupil jsem si nový female šrouby do zadní osy, ale mezitím jsem musel povolit už ojebaný šrouby s 6mm imbusem, co tam byly.. čekal jsem, že ten imbus bude mít hranku trošku odrbanou po tom povolovádní, byly fakt dorvaný, ale povolil jsem je a kouknu na imbus.. ten čistej, jak novej.. a už jsem s nima povoloval mraky věcí, žádnej nejni nijak odrbanej..
Zrovna imbusy, kdyz bohndus stojej 350 sada co te prezije, nema moc cenu honit stovaky. Je to uplne jina liga, nekvalitni naradi uz nekupuju, je to vyhazovani penez.
Ja imbusy powerfix pouzivam uz nekolik let docela casto a i na veci typu zarostlej pedal/gpx osa a vubec nejevi znamky opotrebeni. Za me dobry.
bohndus.. to si musím zapamatovat :) taky mám rád kvalitní nářadí, ale u něčeho to potřeba nejni, někde je… :) důležitý je taky umět to nářadí správně používat a to prodlouží životnost všech těhle výrobků :)
Delaj imbusy i pro parktool.
jj, bondhus imbusy jsou bomba, absolutně nezničitelný a za ty prachy není, co řešit.
Bondhus má strejda, a hsou netknutý no, teď jeem štrachal v dílně :)) a to s nima dělá pořád něco
Dobrej tip, akorát je zajímavý, že snad dělají jen imbusy a torxy.
S tim bych teda kola dělat nechtěl – imbusy na *****, oříšek na kazetu na *****, centr klíč debilní, montpáky blbý, klíč na bsa nic moc, snad jen ten bič po tom co vyměníš ten 8sp řetěz aspoň za 10sp.
Úplně cejtim jak tenhle verzajk žvejká hliníkový šrouby a ojebává bsa středy :D
Ale je to tak levný a můžeš se porvat s důchodcema ve frontě, what's not to like? Tyhle základy mám koupená indivindy (výhoda že část z toho se dá vzít s sebou i na švih a neváží tunu) a zas o tolik víc to nestálo, mínus frajerskej kufřík samo…