Vyplati se servisovat doma kolo?

642 nepřečtených
  • Mufi

    Doma u rodicu je prinejmensim 5 sufliku ruznych nastroju a dnes jiz nepouzitelnych nahradnich dilu na kolo. V podstate harampadi. Vetsina veci zralych na vyhozeni do kose, ale protoze se za ne kdysi utratilo hodne penez, tak jsou stale uskladnovane.

    A ja, abych si servisoval svoje kolo, jsem si koupil dalsi hromadu blbin. Ruzne naradi, stahovaky, brzdove kapaliny, cerepeticky jako bowdeny, komponenty ktere jsem si koupil ale nevyuzil, atp. Proste dalsi harampadi, ktere se jednou bude vyhazovat do kose.

    Takze obcas tak premyslim, stoji to za tu usetrenou tisicikorunu rocne za servis? V podstate jsem v zivote v zadnem servise nebyl.

    0 0
    • Breakpain  

      Jo, nejde tak o prachy, ale opravíš si to, když potřebuješ ;-) … čekačka servisu a kvalita práce je největší kámen úrazu ;)…

      0 0
    • Markony  

      No nemusí byt nepoužitelné pro tebe šrot pro jiné poklad, jinak servis doma určitě ano,

      0 0
    • oddie  

      Litr jednou za rok, jo? Jako bych měl dojem, že běžný uživatel navštíví servis víckrát a nechá tam taky víc.

      0 0
    • novas752  

      Kdybych měl vozit do servisu vše tak tam nechám ročně tak 10000 jen za práci. Nemluvě o času vynaloženém na odtáhnutí kola do servisu (což je často delší než samotný úkon) a času který bych byl bez kola už vůbec ne. Čekačky v sezoně jsou klidně 2 týdny až měsíc.

      Takže asi tolik.

      0 0
      • Esi  

        Ty to neděláš tak že dojedeš na kole do práce, tam si to opravíš a zaplatíš zaměstnavateli za servis? :-)

        0 0
        • novas752  

          V podstatě jo, až na jednu drobnost. :)

          0 0
        • jeniiiik  

          Ideál byl v bývalé práci. Opravil jsem si to tam a ještě jsem od zaměstnavatele dostal zaplaceno. Jen se blbě díval že si soukromé věci řeším v pracovní době. PS: Obor mimo cyklo, ale dílna fajna. Nakonec jsem tam měl i stojan, centrovaci vidlici.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Slavik  

      Zakladateli vlákna se to doma servisovat nevyplatí…

      0 0
    • Polopol  

      Mám v mobilu aplikaci kolofix, a ta hned spočítá cenu práce servisu podle požadovaných úkonů. Tak to tam zadám, opravím doma a za ty ušetřené prachy si něco koupím. :-)

      0 0
    • PENE  

      Servis doma ano, ale spis proto, ze je vhodne rozumet tak jednoduchemu stroji, abys pripadne umel opravit jednoduchou zavadu na vyjizdce.

      0 0
    • makimaki  

      Do servisu chodím tak jednou za 3 roky, nechat vycentrovat po prasknutí drátu kolo a to si připadám jako lenoch. Jinak je lepší to zvládnout doma sám, při každým větším nákupu přidám do košíku nějaký nářadí co se hodí, není do darda jako kupovat věci najednou. Jde jen o to, nepokazit toho víc než je nutno, občas se něco zkazí, ale kdo nic nezkazí ten většinou nic nedělá …

      0 0
      • Esi  

        Mimo to nemusíš mít úplně všechno nářadí, jezdíme ve skupince 4 a každý má něco, stahovák na kazetu, středové složení a podobně stačí když má jeden přece jen výměny středu, kazety a podobně jsou většinou plánované akce tak není problém si to vzájemně půjčit, bydlíme pár minut pěšky od sebe

        0 0
        • babkanakole  

          Hlavně taky odpověď nemusí být buď / anebo. Znám lidi, co si na kole neumí udělat vůbec nic, a do servisu jedou i když píchnou. Od toho je celkem daleko ke kompletnímu servisu kola.

          Já si nedovedu představit fungovat jako kolega, který do servisu vozí vše mimo té píchlé duše, ale jemu to i při čtyřech kolech v rodině vyhovuje.

          Jen za letošní rok bych takhle do servisu musela snad šestkrát, i když u mě šlo o prkotiny.

          0 0
    • Cavendish  

      Jezdit s kroskou do servisu, tak se nedoplatím..

      Stejně tak auta, taky si je servisuji sám doma

      0 0
    • doubeq  

      Když jezdíš, tak se to určitě vyplatí, materiál mají většinou dražší, než ho koupíš a k tomu práce.

      0 0
      • Nydlak  

        Základní servis se určitě vyplatí dělat doma. Něco se naopak vyplatí dát do servisu (centrování včetně měření tenzometrem).

        Je pravda, že specifické nářadí stojí ranec a nová doba vyžaduje stále více takové nářadí.

        Schválně kolik z Vás má doma momentový klíč na servis kola?

        0 0
        • Kouba_2005  

          Mám a rovnou několik :-)

          0 0
        • oddie  

          Já.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Já. Změřím nařízený moment a pak to stejně dorvu na krev :-D

          0 0
          • Lada1  

            ano to je úplně nejlepší. Můj dědeček dotahoval kola na autě klíčem a na něm nasunutým roxorem(25mm) o délce ca 1m, po kterém skákal. Výsledkem byl občas ztrhaný závit a 100% jistota, že v servise nebyli schopni sundat kolo

            0 0
          • babkanakole  

            Jo, tak tahle mi jeden specialista utáhl krk vidlice na měšťáku. Kolo, co potřebuje posilovač řízení, jen tak někdo nemá.

            Poznatek, kterým to začalo: Když je to málo, máš zase kolo s ABS…

            A z moto zážitků: po přezutí jsem při výměně kola skákala na klíči, a moje váha tomu byla skoro málo. A to rozhodně nemám podmíru.

            0 0
        • skaj  

          Tak momentovy klic asi i patri do zakladniho naradi, ne? Vzdyt stoji mene nez dva lepsi plaste, nebo nekolik retezu. Jo tenzometr uz beru jako neco jineho

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • doubeq  

          Nemám, ale mám Tenzometr :-D

          0 0
        • Cavendish  

          Mám momentový klíč i tenzometr :)

          0 0
        • Breakpain  

          dva ;-)

          tenzometr

          centrovací stolici … a tak dále …

          chybí mi ještě lis a nějaké vytahováky na ložiska

          0 0
        • parduba  

          Mám několik

          0 0
        • Jirra  

          Já a když jsem ho jednou zkoušel s pánem v servisu, tak každý ukazoval jinak, on měl dva. K tomu mému byl přiložen certifikat, tak věřím spíš jemu.

          Nadruhou stranu když to někoho baví a nebo pořád něco na kole dělá a ma kolo od 50k víc, tak mi částka 3k za kvalitní momenťák nepřijde nějak hrozná.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • TommyP3  

      Tak ona dnešní doba přeje odvážným, když vemu v potaz že jako servis na maloměstě si účtujeme necelé pětikilo za hodinu, tak to leckomu po shlédnutí Hrušky nebo Libického přijde jako zlodějina, co pak Praha nebo Brno :-D. Jenom pak člověk neví, jestli se smát nebo brečet nad tím, co přinesou po samoopravě. Dneska sme hledali šroubky M4, borec si přidělal blatník a vadily mu dorazy na přesmyku. Tak je vyhodil. Podotknu že přišel s údajnou osmicí na zadním kole, která nebyla, měl zlomenou osu a jezdil na tom prý 14 dní, protože bylo hezky a nechtěl přijít na tři dny o kolo…to jsme trochu nechápali že nepoznal.

      0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Za to si můžete sami – jste moc levní.

        0 0
      • novas752  

        To už je na soudném rozumu každého soudruha jestli se do samo domo pustí nebo ne.

        Jsou i lidi kteří by to rozhodně dělat neměli. :)

        0 0
        • JachymP  

          A naopak, jsou servisy, kam by lidi neměli dávat kola ;)

          0 0
          • oddie  

            To teda. Když občas vidím, s čím lidi ze servisu přijdou… Co jim tam dojebali, na čem je natáhli. A jak v sezóně dlouho čekali, aby se jim na to vůbec někdo podíval. Vždycky si říkám, že bych nechtěl být na jejich místě…

            0 0
          • novas752  

            To je taky pravda. Bohužel.

            0 0
    • detoxy  

      Nedokážu si moc představit podmínky, za kterých by se servis doma nevyplatil. Nemusím trávit čas transportem kola do/ze servisu a kolo nikde nestojí ve frontě, až se dostane na řadu a udělám si to prostě hned. Jezdím každý den, nedokáži si představit situaci, že budu týden čekat, než mi někdo opraví věc, která si vezme 1h. Údržbu na kole provádím každý týden a nějaký servisní úkon každý měsíc, navíc máme doma 10 kol (ty samozřejmě takovou péči nedostávají, ale občas si své vyžádají)! Kvalitu práce v servise a finance ani nezmiňuji.

      Celá otázka spíš stojí, zda se zakladateli s tím chce dělat? Pokud se však už člověk takto ptá, měl by si připustit, že je vlastně už rozhodnut. Já proti tomu nic nemám a pokud se člověku nechce s něčím dělat, tak je fajn, že si může zaplatit, aby to za něj udělal někdo jiný.

      0 0
      • sparrow_cz  

        To je jednoduché, ne? Stačí, když máš větší čistou hodinovou mzdu než stojí servisní hodina.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak jednoduché to není.

          Pro komplexení servis doma jsou velké pořizovací náklady na nářadí.

          Oproti tomu, když to dáváš do servisu, tak tě to stojí ten čas to tam dostat a zase vyzvednout, takže pak velkou roli hraje dostupnost servisu (když má někdo pro něj dobrý servis hned u domu, tak je to zcela jiná situace než když to někomu trvá třeba hodinu, což pak z toho jsou třeba až 4 hodiny pro dvě cesty tam + dvě cesty zpět pokud to zrovna nevyjde s něčím další po cestě).

          Čekací lhůty v sezóně je další věc na zvážení (to pak velmi závisí na konkrétní situaci, jestli má někdo svůj servis, kde třeba i kupoval pár kol a pak může mít v sezóně přednostní servis a nebo nic takového nemá a musel by v sezóně třeba i těch 14 čekat na nějakou banalitu).

          A v neposlední řadě to srovnání čistá hodinová mzda vs servisní hodina také nelze takto počítat, protože stejný servisní úkon nebudeš většinou dělat stejně dlouho jako servis.

          I když servisuju mnoho let mnoho kol, tak mi stejně některé servisní úkony trvají znatelně déle než servisu. O něco jsem asi pomalejší + navíc když už to dělám, tak jsem hodně pečlivý (třeba u odvzdušnění brzd, apod.).

          I přes servisování opravdu hodně kol v rodině si nejsem jistý, jestli mi domácí servis vyšel za těch mnoho let levněji nebo ne. Těch prachů co jsem narval do nářadí bylo opravdu hodně, mám spoustu specializovaných nástrojů.

          Ale za tu výhodu, že si udělám servis pořádně a hlavně okamžitě když je problém (což se počítá zejména na dovolené), tak mi to za to stojí.

          0 0
          • sparrow_cz  

            Souhlas, ta jistota, kdy človek přesně ví, v jakém stavu má stroj, je k nezaplacení.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • AussigBiker  

          No a nebo kdyz si manualne levej jako ja, tak ti nic jinyho nezbejva. Me to ani nebavi a nemam na to misto, nehodlam koupit naradi (ani postupne) a nehodlam se to ucit.

          Retez si vymenim, bezduse jsem nahodil, desticky taky, brzdy odvzdusnit bych asi taky zvladnul, ted se chystam na novou omotavku na berany. To je asi tak vsechno co zvladnu. Jasne, treba vymenit kazetu bych zvladnul, to neni zadna raketova veda, ale nemumim sestelovat prehazku, to bych se rad naucil. Ale zatim jsem se nedokopal, pac mam dobrej servis par set metru pred barakem a zrovna sestelovani prehazky je kolikrat na pockani a za par korun.

          0 0
          • Krejza  

            Co vše si představuješ pod pojmem raketové věda?

            0 0
            • AussigBiker  

              No pro me treba momentalne serizeni prehazovacky, pac to neumim :) Urcite je to asi jednoduchy, ale nevim jestli to nekdy budu umet, protoze jsem to nikdy nedelal, tak nemuzu rict. Az to zkusim, tak budu vedet, jeslti pro me bude raketova veda nebo ne.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Tři šroubky dorazů (L, H, B) a k tomu stavěcí na bovdenu. To dáš.

                0 0
                • AussigBiker  

                  No jednou jsem to zkousel, ale akorat jsem to rozjebal jeste vic :) Vim, ze to asi neni nich hroznyho, ale neumim to. Vim, ze Shimano ma dobry navody, nekdy na to kouknu.

                  0 0
                  • Krejza  

                    Jak píše krab, 3 šroubky.

                    A co platí obecně – pokud něco upravím a nejsem si jist, pamatuji si, co jsem udělal, a vrátím to přesně zpátky.

                    0 0
                    • AussigBiker  

                      Jasný, ale do tohohle se zatím nepouštím. Stejně tak vidle a tlumič, na to jebu, od toho mám dvě kola :-)

                      0 0
                      • TK75  

                        Přehazovačka je potřeba umět, doladit atd. Nic na tom není, určitě do toho jdi

                        0 0
                        • AussigBiker  

                          Dobre, jeste jinak. Kdyz jsem si podle navodu skladal hifi stolek, dolni, mezi a horni patro, tak jsem ho slozil, bylo to dost jednoduchy. Navod jsem neotocil a bylo mi divny, ze nahore malinko precuhujou nohy a celou deskou sedi na zemi. Sem si rikal, ze to je asi zabrana, aby zezik nespad dolu, ale bylo mi to divny. O napravu se postarala navsteva, co me upozornila, ze je stole vzhuru nohama. Kounknul jsem na navod z druhy strany a bylo to tam. Otocte stolek :D Ja veci spis rozbijim, nez, ze bych byl schopnej neco dat dohromady, to vam potvrdej vsichni co me znaj :) Proto se nepoustim do vetsich akci…

                          0 0
                          • TK75  

                            Já neumim zapnout pračku a nikdy to nepochopím

                            0 0
                            • Japhy  

                              Já taky ne. Ale když se mi řekne co to má dělat a nedělá nebo naopak co to dělá a dělat by nemělo, většinou to umím dát do kupy.

                              0 0
                            • AussigBiker  

                              To sem se naučil :-)

                              0 0
                            • Esi  

                              To je jen o podrobnosti návodu, podle návodu uvařím i svíčkovou :-)

                              0 0
                              • AussigBiker  

                                Bylo na druhy strane, stolek jsem slozil, tak jsem uz navod neotocil a nedoslo mi to :D

                                0 0
                                • Esi  

                                  Chyba návodu, na konci stránky mělo být otoč :-)

                                  0 0
                  • Potkan007  

                    S tím jsem taky dlouho bojoval. V servisu úkon za 150 korun, takže jim to musí trvat pár minut, já tím vždycky zabil hodinu a výsledek stejně nic moc. Pak jsem jednou přestal náhodně kroutit vším, co jsem našel, prozkoumal jsem podrobně mechanismus a od té doby nemám problém.

                    0 0
                    • babkanakole  

                      Hlavně manuální zručnost většinou jen znamená, že vím, co dělám a jedu „ve svém tempu“.

                      Že to servisu trvá pár minut, neznamená, že poprvé mi to tu hodinu nevezme taky. Podruhé by to ale tak dlouho trvat nemělo ;)

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Přesně. A s přesmykačem je to úplně stejně. L, H, předpětí lanka, výška nad zuby a případně pootočení k zápletu, to bývá velké kouzlo. Proto mám osobně rád rámy bez soklu/návarku.

                      Pokud je pořád drobný problém, tak dvoje malé sikovky.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • oddie  

                      Pár minut to je, běžně seřizuju řazení dětem nebo známým na vyjížďce.

                      0 0
                  • Platypus2  

                    Při štelování hazky vždycky shodím na nejmenší kolečko, štelovacím šroubem na přehazovačce pootočím aby kladka byla tak akorát pod nejmenším kolečkem. Šroubky od dorazů ty jsou už nastavený, s těma nehýbu. Todle většinou zabere, se štelovacíma šroubkama na pákách to většinou roz.ebu, že následuje to co sem popsal výše.

                    0 0
                  • tomo_111  

                    na youtube ma parktool excelentne video na rear derailleur adjustment, ide uplne postupne od zaciatku a vysvetluje svoje kroky, to sa naucis raz a potom uz fakt nemas problem, hlavne nebudes krutit srobikmi nahodne, to este nikomu nepomohlo :))) (tiez som relativne lavy ale lakalo ma pochopit ako to funguje a fakt to nie je raketova veda)

                    0 0
                • Mufi  

                  Neda, serizeni prehazky neni v zadnem pripade na 3 sroubky.

                  0 0
                • Masoprst  

                  Ha Ha Ha Ha, on neumí používat tři šroubky :-))))))

                  0 0
              • Carousel  

                To dáš

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Pedro404  

            Seštelování hazky neni vůbec o manuální zručnosti, stačí umět otáčet šroubovákem a pochopit, jak přehazka funguje.

            0 0
            • pepek  

              Ale musíš vědět, na kterou stranu otáčet, aby se šroubek pohnul tam, nebo naopak. Jak je vidět, kupodivu to není samozřejmé.

              0 0
            • gerrard  

              A nebo si v klidu precist navod. :)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Mufi  

              Pitchovina, sam od sebe nepochopis, jak prehazovacka ma byt z tovarny nastavena, to je nejvetsi mytus. Ty jsi ji na rysovacim prkne nenavrhoval. Musis si precist technologicky postup v manualu, a potom ho aplikovat. Jak sam od sebe pochopis, ze kladka ma byt prsne zarovnana nad koleckem a zaroven trosicku 1mm posunuta smerem ven od kola? Nijak. Jak sam od sebe pochopis, ze kladka ma byt na nejvetsim prevodovem stupni co nejblize kazete? Nijak. Jak sam od sebe pochopis, ze kdyz technologicky postup nefunguje, tak je prehazovacka na vyhozeni do kose? Nijak.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jakou máš vlastní zkušenost s nastavováním, kolik a jakých přehazovaček a s jakými kazetami? To není flame, opravdu mě to zajímá. Vypadá to, jakobys nastavoval výhradně jen 11–12sp s obřími pastorky a ještě na rámech/patkách, které tomu nepřejí.

                Asi jsem měl totiž obrovské štěstí na dobré kusy a dobré kombinace. Naposled jsem takhle napoprvé „vnutil“ přehazovačce RD-6800-SS kazetu 32z, bez čtení návodu na seřízení, jen jsem se ujistil, že by to nemělo jít, ale je to jen těsně, takže to přece musí fungovat. Což se nastavením a vhodnou volbou délky řetězu potvrdilo. Tak nevím, kde dělám chybu.

                0 0
                • pavelxy  

                  Mufi je odborník největší, protože jedno kolo složil a na druhým vyměnil přehazovačku.....:D

                  0 0
          • bodlak2  

            Se kterým servisem jsi spokojený, předpokládám že v UL nebo okolí? Ne že bych to potřeboval, ale hodí se to vědět.

            0 0
            • AussigBiker  

              Slusnej je prej Bike sport, ten je u Divadla. Ja bydlim kousek od Kursportu, tam je dobrej mechanik. Servis vidlice tenkrat na HT me prisel asi na 800, desitcky mi tam dali XT s chlazenim a byli za pulku narozdil, v podstate asi za internetovou cenu. Jindy mi ten servis prisel zybtecne drahej, ale vim ja kolik jakej dil stoji :) Ostatni nevim. Krizak tak nejak zkrachoval, ale ma novou prodejnu a servis u Polikliniky prej nekde. Jak funguje nevim, nikdy jsem u nej nebyl.

              Decinskej Kursport prej taky dobry (ten je tam tusim u zimaku).

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Boby83  

      Osobně si většinu věcí servisuji doma sám, raději ani nepočítám, kolik jsem za těch cca 20 let ušetřil. Do teď jsem se nepousťěl akorát do vidlic a centrování. Je ale fakt, že jsem měl vždy jen HT kola. Teď mám fulla a v zimě bych rád provedl údržbu ložisek zadní stavby. Vzhledem k tomu, že jsem zatím nikde nenašel nějaký kloudný tutoriál nebo návod, tak z toho mám docela respekt a dost váhám nad tím, jestli se do toho pouštět sám doma, nebo raději rám poslat přímo výrobci.

      0 0
      • novas752  

        Na údržbu zadní stavby potřebuješ mimo jiné vytahovací sadu na ložiska aka inverzní kladivo, horkovzdušku (pokud to neni karbon), lepidlo na ložiska a lisovací sadu na ložiska. A samozřejmě ty ložiska. Takže poměrně nemalá investice. A dá se toho poměrně hodně podělat když nevíš jak na to.

        To už je daleko lehčí a na nářadí mnohem méně náročné udělat tu vidlici nebo některý tlumiče.

        0 0
        • Boby83  

          „když přesně nevíš jak na to“ – to je přesně hlavní důvod toho, proč se mi do toho moc nechce! Díky za upozornění, potvrdil si mi to, že se v tom raději nemám vrtat.

          0 0
        • Gad  

          Zrovna výměna ložisek celkem jde i bez speciálního nářadí. Neříkám tedy že na každém kole. Ale na GT a teď na Treku v pohodě. Závitovka nebo delší šroub, pár různých matic a podložek a za chvíli není co dělat. Ložiska jsem nikdy nelepil, vždy tam sedí tak přesně, že to není potřeba. Ale samozřejmě, je to takové na koleni.

          0 0
        • Pentaroth  

          Bavíš se o výměně ložisek. Nelisoval bych je ven.. Jen vytáhnout prachovky, vyčistit, natlačit novou vazelínu a má to zase na rok..

          0 0
          • novas752  

            He he a co budeš dělat s tim když bude nějaký ložisko už špatný (vaklík, zadrhávání…)?

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Sundá prachovku a nacpe vazelínu s bukovými pilinami.

              0 0
              • Boby83  

                Pokud bych už do toho hrabal, tak si pochopitelně v 1. řadě zjistím, jaká vazelína bude pro konkrétní použití nejvhodnější ;)

                0 0
            • Pentaroth  

              Vylisovat:-D

              0 0
    • skaj  

      Pridam jeste jeden postreh. Pokud zalozis rodinu, tak pak tech kol k servisu zacne pribyvat. A pak mozna dojde i na vyuziti tech tvych starych dilu na vylepseni a stavbu detskych kol. A navic, pred sezenou davat do servisu treba 7 kol uz asi leze do penez a casu (tatinek 3, maminka 2, deti po jednom).

      Popravde s poslednim teoretizuju, protoze kola delam doma sam odjakziva. Takze kdyby mi nekdo napsal, kolik za pripravu na sezonu (serizeni apod.) v servisu dava, udela mi radost:) Ja si to vynasobim 7× a pujdu si koupit neco, co nutne potrebuju:)

      A jeste jedna vec me napadla – tenhle pocet kol uz docela i meni pohled na urcite servisni ukony. Treba voskovani retezu. V unoru vezmu cca 20 retezu, vyperu je, vrazim do pekace s voskem a behem sezony uz jen dovoskovavam. Vetsinou pak mam jeste druhou varku v pulce prazdnin. Kvuli jednomu retezu bych se asi k vosku nikdy nedokopal.

      0 0
      • oddie  

        Děti po jednom :D každé dvě plus přechodové modely, co jsou v přípravě, jak děti rostou.

        0 0
      • KamSeHrabeBittner  

        ..a pak už je jen krůček k tomu, otevřít si vlastní cykloservis :-)

        0 0
        • oddie  

          Spíš krůček jen k nápadu otevřít si vlastní cykloservis. Pak krůček k pokusu o zjištění, co je k tomu všechno potřeba, a další krůček říct si, že s takovou byrokracií to nemám zapotřebí.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Koli13  

      Dobrý je fungovat se základní přímou úměrou a to, že čím víc jezdím, tím víc servisuju. Když to počítám, kolik zničím za rok plášťů, sjedu řetězů, kazet, prorvu galusek, tak jsem tam za 20 tisíc jen v matroši a 20 tisíc ušetřím za práci, co by to stálo v servise. Samozřejmě pro člověka, co dvakrát za rok vymění desky a třikrát řetěz, to takovej smysl nemá.

      0 0
    • Gru  

      Ja uz mam vic jak 3 tyden kolo v servisu na prestavbu. Rikal jsem si nez si nakoupit veci k tomu radeji to tam dam, a navic byl strasne ochotny ze to do tydne udela. 14 dni na to nikdo nechytnul, s tim ze si jdu pro kolo a odvezu si ho domu. Kolo bylo uz v odstrojenem stavu. Tak jsem ho tam nechal uz s tim ze to do tydne dodela. No a uz to budou pomalu 4 tydny a ja lituji toho ze jsem si to harampadi radeji nekoupil a pak nehodil do kose. Ale jo pocitam ze do jara bych mohl vyrazit

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Vyplatí, MTB vždycky, silniční podle počtu bicyklů v domácnosti a nájezdu. Silnici je třeba rozebrat a domazat cca každé 4 tis. km, pokud se hodně jezdí a s tím souvisejí i jízdy za nesuchého počasí. Kdo najede 4 tis. km/rok, tak dá vesele své jediné kolo do servisu po sezóně. Kdo najede 2× tolik, přišel by o letní měsíc. Kdo 3× tolik, tak o dva. Řešením je samozřejmě souběžné provozování stejných bicyklů, ale to se zpravidla zvrhne v to, že se jezdí jeden, pro drobnou závadu odstaví, jezdí druhý (a příp. další) a servis se provede současně v jednom deštivém dni, při jednom bordelu, když už není na čem jezdit. :-D

      0 0
      • ms82  

        Co na silnici rozebiras a domazavas? Ptam se ze zvedavosti, ne jizlive.

        0 0
        • jonti  

          Nevim jak Krab ale u me je to: sundat kola, nekdy pedaly, casto kliky, vycistit, namazat, obcas sundat hazku i kladky hazky. Jelikoz jezdim kdyz je cas, teda i hodne za mokra, a kratke jizdy, tak i casteji nez kazdych 4000km.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Kliky – střed (při takovéto údržbě mám na 6700 středu najeto ~50 tis. i za ne úplně pěkného počasí a drží), hlavně však spodek hlavového složení. Protože nevozím blatníky, tak se do něj dostává voda a prach. Také vytáhnu sedlovou trubku, očistím a znovu natřu pastou na karbon. Domáznu zadní náboj, podle typu. Je dobré očistit a lehce máznout dosedací plochy RU. Pedály (Keo2) bych kvůli tomu nesundával, ale stejně je sundám, abych do nich docpal vazelínu.

            0 0
            • ms82  

              Bez udrzby jsem najel na 6800 stredu 32 tisic. Loziska byly v pohode i pak, ale dostal se tam pisek do domecku. Hlavko budu muset rozebrat, ale to mi vychazi tak jednou za sezonu / 15 tisic. Stejne jako orech a lanka. Nemyju.

              0 0
              • jonti  

                Stredove slozeni drzi, ale casto to tam zacne krupat a vydavat zvuky, tak musim uz rozebrat a vycistit vsechno okolo.

                0 0
                • Breakpain  

                  nebo to necháš křupat a neřešíš ;) …

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Pazvuky mi dovedou šlapání docela znechutit. Navíc zdroj vždycky hledám, co kdyby to byla nějaká dovedně skrytá prasklina?

                    0 0
                • ms82  

                  To byl duvod pro vymenu i u me. Jak ale rozebirat Shimano PF? Vyklepl jsem a nalisoval nove.

                  0 0
                  • Mufi  

                    Na to je stahovak. A kdyz tam ten zdrob pressfit hned zezacatku prilepis loctitem, tak to vytahovat nemusis niky.

                    Akorat kdyz to prestim neocistis dukladne acetonem nebo lihem, tak to budes delat znovu.

                    0 0
                    • ms82  

                      Ty myslis asi zavitovy stred, ne? Muj se da vyklepnout a nazpet nalisovat. Loziska jsou v nejake gume a bez vyndani se k nim neda dostat (a nekoukal jsem, jestli vubec po vyndani). Kdyz uz jsem to vyklepl, dal jsem tam cely novy stred. Ocistil jsem lihem a loctite jsem tam nedaval, dal jsem trochu vazeliny, ale mezitim jsem objednal anti-sieze.

                      0 0
                      • Mufi  

                        Ne, PressFit. Nemuzes to jenom tak vyklepavat, do vnitrniho prstynku loziska, logicky, nesmis mlatit, to lozisko je potom na vyhoz.

                        0 0
                        • ms82  

                          Delal jsem to parktoolem. Asi jsem to nerozflakal.

                          Na co ale narazim, ze vyklepavat to a zpet lisovat, mi neprijde jako snadny servis lozisek, to se se zavitovymi neda srovnat. A sel jsem se na to podivat do skrine – co mi hlavne neni jasne je, jak to po pripadnem vyndani rozebrat, abych se k tem loziskum vubec dostal. Je to v cele v tom gumovem obalu.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ono to je skoro stejné jako šroubované, ale s pořádným nářadím. Základ je mít vytahovák, pak nemusíš nic klepat:

                            https://www.kupkolo.cz/…-gxp_z93795/

                            a lisování s kvalitním nástrojem je také pohoda.

                            Obzvlášť plastové Shimano misky, ty jdou jak po másle dovnitř i ven a je to okamžitě hotové. U hliníkových alternativ to může jít o něco hůře.

                            0 0
                            • Mufi  

                              Hlavne tam jsou jako na masle kdyz zaprsi, to v tom pak krasne praska.

                              0 0
        • jannk  

          Ja na vsech kolech musim domazavat vsechno co se toci, jakakoliv vazelina mi casem nejak zridne a dostane se do ni bordel, zejmena za morka. Ty 3000–4000km interval zhruba sedi.

          0 0
    • Potkan007  

      Vyplatí, dotlačily mě k tomu servisy v okolí. Vzdálenost, že do několika dojdu pěšky, termíny rozumné, ceny přijatelné, akorát příšerně neochotný personál. Poslední návštěva byla, když se na mě servisák tváříil kysele jak citron, že po něm chci práci v menším rozsahu, než komplet rozborka kola za 5000 a ještě se do mě opakovaně navážel, že nechápe, jak si můžu koupit takovej zastaralej krám (RB Bandit). Od té doby servisuju sám i když si kvůli tomu musím pořídit nářadí násobně dražší, než co bych dal servisu za práci a ještě s tím strávím čas.

      0 0
      • Mufi  

        To nejhorsi na tom je, ze se to naradi vali potom doma.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • TK75  

      Do servisu jezdit, tak se nedoplatim.Takhle když mi žena vyčte, že nic nedělám, tak jí ukážu kolik jsem toho na kole udělal a kolik peněz jsem nám tím ušetřil (to pochopitelně patřičně přibarvim)

      0 0
      • sparrow_cz  

        Máš dobrou manželku, že ti započítá práci na kole. Moje má dojem, že auto, kola, bojler, kotel, spotřebiče a vůbec veškerá technika asi funguje sama a navždy. Čili s těmito přístroji se ona nemusí blížeji seznamovat. Nicméně, jako rovnoprávná moderní žena, přece nebude dělat klasické domácí práce sama, ó, to né. Tato práce se musí rozdělit rovným dílem.

        0 0
        • yorg  

          To jen realita dneška. Smiř se s tím. :-)

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tvá žena se věru dobře vdala.

          0 0
        • Japhy  

          +1

          A navíc je to pro tebe bůhvíjaká zábava to řešit, vybírat, zprovozňovat a opravovat, viď. To samý všude. Vytřít a vysát je otročina, ale přezout auto a vyměnit olej a filtry, to je vlastně koníček.

          0 0
          • TK75  

            Nikdy neluxuj!

            Když ti přijde domácnost zanedbaná, řekni ženě ať zjedná nápravu nebo si budeš muset stěžovat její mamince, že jí špatně vychovala

            0 0
            • pumpy  

              vetsinou to takto nefuguje a tato reklamace byva tchyni vetsinou zamitnuta, zeny pry reklamovat nejde, co sis uvaril to si snis :D :D :D

              0 0
              • MatS  

                Já vždy když reklamuju ženu, dostane se mi odpovědi, že už je po záruce :-D

                0 0
                • TK75  

                  Mojí ženě právě stačí pohrozit stížností a už šůruje.

                  Tak aby neměla ostudu před maminkou.No :-)

                  0 0
                  • MatS  

                    Jó když má přijet maminka, tak to se najednou uklízí celý barák :-)

                    0 0
                    • TK75  

                      Přesně, a to když má přijet moje maminka, to to lítá ještě víc

                      0 0
            • Japhy  

              Nikdy neluxuju, zvuk domácího vysavače mi rve uši.Družka už se naučila luxovat když nejsem doma, ne že bych byl kdovíjaký tyran, ale když to aspoň trochu jde, udělá mi tím radost.

              Ale kompresor a stavební vysavač mi překvapivě nevadí :-D

              0 0
    • Pista.Wassermann  

      Servis jedine sam a to jsem chvili v koloshopu brigadnicil. Kdyz uz jsem nekde kolo dal, nebyl jsem spokojen s praci. Nebo mi take prijde, ze se clovek pomalu misi vnucovat…personal je mnohde na facku. No a pak samozrejme penize, cas a radost z toho, ze si vse udelam sam. Ja s ohledem na snadnou udrzbu u minimalizaci potrebneho casu pristupoval take ke stavbe sveho kola. Mame dve male deti a muj cas je ted neocenitelny, o to jsem radeji, ze nejsem na nikom zavisly a ze me servisnu ukony mam vyreseny tak, ze jsou vzdy na chvilku.

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Servis až na vzácné vyjímky (jdu do servisu kde mám kámoše) jedině DIY.

      0 0
    • Krejza  

      Otázka zní spíš obráceně – vyplatí se o servisu vůbec uvažovat?

      Abych nebyl úplně zlý, tak servis tlumičů chápu, na to každý nemá.

      0 0
      • Woko_O  

        Tak ne každej samozřejmě má nějaké manuální schopnosti, nebo se na to prostě necítí, tak to radši dá někam, kde si myslí, že to jsou lidi odborníci. Samozřejmě jich pár bude.

        Já se teda snažím na svým enduru dělat věci sám. Věci jako takový ty běžný úkony, seřízení, výměny. Ale třeba teď přes zimu chci nechat zkontrolovat vidlici, tlumič, ložiska stavby a krku, vycentrovat koláče, což jsou prostě věci do kterých se ***** nechci, i když bych to asi možná zvládl kdybych to naštudoval. Ale proč? Když to dělají jiní a mají v tom nějakou praxi, tak si to radši zaplatím. Pak mu to totiž můžu vomlátit o hubu..

        Ale to je stejný jak se vším.. Pračku člověk taky zvládne opravit, ale buď ji vyhodí a nebo si někoho pozve. Každej by neměl být odborník na každý hovno jen v rámci uštření pár pěněz.

        0 0
        • Georrge  

          S posledni vetou souhlas, neni to pro kazdeho. Me bavi se ve vsem hrabat a to ze usetrim je taky fajn. Ale samozrejme kazda mince ma dve strany. Nekdy ti to zabere neumerne casu a obcas clovek i neco zkurvi, coz se ve vysledku prodrazi :)

          0 0
          • Woko_O  

            Však jasně. Já mám taky rád když se můžu v něčem hrabat a pak to funguje a něco jsem ušetřil. Nedávno jsem třeba spravoval myčku. Funguje, ale to srání s tím mi vadilo a za chvíli ji beztak vyhodím. Stejně tak jsem si třeba před pár lety stavěl kuchyň. Mám ji postavenou, ale to že jsem u toho málem zapálil celej barák i s kuchyní, už je věc vedlejší a vím, že už to nikdy neudělám a radši to dám těm lidem co to dělaj měsíc co měsíc..

            Takže ano, člověk by neměl bejt lempl a jezdit někam kvůli každý prkotině, ale občas je dobrý sklopit a trochu ty řemeslníky podpořit než kupovat vybavení který mnoho z lidí z nás použije 2× do roka..

            0 0
            • oddie  

              Řemeslníky mi nepřipomínej. Pri poslední rekonstrukci jsem musel vyhodit dvě firmy a nakonec prakticky všechno udělat sám. Jediný, kdo za něco stáli byli Ukrajinci.

              0 0
        • Krejza  

          Nejde o to být odborník na všechno, víme, k čemu takoví odborníci jsou. Dokonce jich i tady pár je.

          Ale kolo je tak neskutečně jednoduchá záležitost, že by mě hanba fackovala, kdybych ho měl dát na běžné seřízení nebo sestavení. Tlumiče nebo i zapletení/cen­trování kol je už někde na nižší dívčí, ale umět nastavit přehazovačku a přesmykač, snýtovat řetěz, natahat bowdeny a lanka a složit vidli k rámu nebo nasadit kliky dle mě patří k základním úkonům. Ne z pohledu ceny servisu, ale z praktického důvodu umět si opravit téměř vše na cestě, pokud se stane defekt. Kolo de facto není o ničem víc.

          0 0
          • PENE  

            Presne. Jednou si kamos na vyjizdce stezoval, ze mu vpredu neco klepe, jestli bych se na to nepodival, jezdil s povolenou osou. Minule zas dalsi, ze mu po padu neprehazuje presmykac na treti prevodnik, mel razeni s prepinanim na 2× –3× a pri tom padu to asi nejak prepnul na 2×.

            0 0
          • yorg  

            Pokud nejezdím skoro denně a celoročně, tak začátek ano, ale „natahat bowdeny a lanka a složit vidli k rámu nebo nasadit kliky dle mě patří k základním úkonům“?

            Tady si už dovolím nesouhlasit. Najedu ročně na krosovém kole kolem 3000 km a bowdeny měním cca jednou za 3 roky a vidli snad jen po ráně. Na obojí ale potřebuji nářadí, které jinak nevyužiju a než se s tím bez praxe drbat, tak raději ten servis.

            Pro tyto věci se mi vyplatí dát v případě potřeby kolo přes zimu do servisu.

            0 0
          • Woko_O  

            Jo, já s tebou víceméně souhlasim. Mě by to taky nedělalo dobře, kdybych ho musel někam vozit kvůli ukonům který vím, že bych měl zvládnout a měl by to být základ. Navíc dneska je všeho plnej youtube s každou montáží, každou blbostí.

            Na druhou stranu ale chápu že lidi jsou různí a každýmu jde něco jinýho, někomu nic, někdo je prostě línej a někdo je prostě dement. Pak jsou lidi co jim je čas, který nemusí vynaložit servisem, cenější, než vyložení peněz za servis, protože je můžou vydělat rychleji, tak to řeší prostě takhle. Nejde o hanbu. Každej si to řeší jak uzná za vhodné a to je taky dobře.

            Taky znám pár lidi co neví co je 10mm klíč, jak se vrtá, nebo nahazuje vybitá baterka přes kabely. Pro mě základ, pro ně věda. Možná si řeknu, že je to idiot ale jenom u sebe.

            0 0
            • Japhy  

              Mno, už jen ta logistika s domluvou, odvozem a vyzvednutím může trvat déle než úkon sám.

              0 0
            • Krejza  

              S tím so uhlí, lidi jsou různí. Kdyby šlo jen o samotný servis, kdy to vezeš z domova nebo ti přijede servisák. Ale vědomostí a trochou schopnosti jsi schopen nezničit si vlastní výlet/trénink, nejsi závislý na jiných v případě defektu nebo můžeš jiným pomoci. Pro mě je tohle nedílná součást jízdy na kole. U motorky a auta už je to trochu jiné, pryč jsou doby, kdy šlo vše vyřešit na místě a bylo to jednoduché.

              0 0
              • Japhy  

                Furt bych neházel flintu do žita, s čínskou diagnostikou, stříbrnou páskou a vázacím drátem jde pořád pořešit věcí…

                0 0
                • Woko_O  

                  Já dělám převážně nový auta, jakože opravdu nový auta a můžu říct, že už je na čase pomalu tu flintu házet.. Tesa páska už tam toho moc neudrží a s čínskou diagnostikou si ani neprdneš.. Kdyby tohle dorazilo do kol, všechno je v hajzlu..

                  0 0
                  • oddie  

                    Jo jo, nezbývá než doufat, že nám dostatečně dlouho vydržej ty aktuálně pár let starý :)

                    0 0
          • novas752  

            Vnitřkem vedený Aero kolo na tebe! :)

            0 0
    • pavel675  

      Jednou jsem byl v krámu si něco koupit na kolo a přišel tam takový mladý pár. Přinesli koloběžku – takovou tu dětskou.. Chtěli ji zkontrolovat a provést „servis“, špatně brzdila..

      Tohle je fakt už úplná demence – tyhle lidi by se neměli rozmnožovat, protože co asi vyroste z toho malýho kluka jehož fotr ani není schopen utáhnout lanko na ráfkový brzdě.. Další ***** co si volá Kolofix když píchne..

      0 0
      • Markony  

        To chápu bude se v tom vrtat dvě hodiny a bude to o ničem, za ty dvě hodiny muže vydělat třeba 8 000 Kč i vice za opravu zaplatí 500Kč a je stále v plusu, takhle mi to vysvětlil kámoš ekonom .

        0 0
        • Japhy  

          Mně to vysvětloval zas živnostník, ale toho bych chápal, jeho hrubou dá jen jinýmu živnostníkovi. Ale pro zaměstnance jsou to úplně jiný počty. A pro kancelářskou krysu dvojnásob, přece nebudu platit za to co si udělám sám, zadarmo a ještě u toho vypnu hlavu a vypustím pár terapeutických nepěkných slovíček. Už mi bylo vyloženo že se z dílny docela často ozývají nepěkné věci, ale pak prej vylezu viditelně vyklidněnej a spokojenej.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Ale jestli nedokáže ani utáhnout lanko u brzdy, tak si těch 8000 nezaslouží protože je neschopnej myslet hlavou :) Moc tenhle argument neberu, zrovna tenhle problém ti zabere víc času řešit v shopu než se na to podívat, zkusit zapnout mozek a otočit kolečkem. Neříkám že každý musí být mechanik, ale před 20 lety každý uměl alespoň nějaký základní úkony s minimem zručnosti, dneska každý umí akorát vypnout mozek a scrollovat sociální média..

          0 0
          • gerrard  

            Ty lidi doma ani nemaji naradi. Past vedle pasti.

            0 0
            • Japhy  

              Já jsem byl v Irsku na hostelu za hvězdu. Byl jsem tam koncem devadesátek na Erasmu, potřeboval jsem kolo, tak jsem někde v zastavárně koupil totální plečku za 30 liber, půjčil si od údržbáře základní vercajk a jel jsem se na skládku dovybavit. Slušný komponenty jsem tam na tu dobu posbíral, když jsem odjížděl, prodal jsem ho za 80.

              Ale proč to píšu, oni prý nemaj doma snad ani pár blbejch šroubováků, kombinačky a sikovky, to mi hlava nebere. Co když jim prdne hadička pod baterií a bude zarostlej roháček i hlavní přívod? Napíšou zoufalej statusek na fejsbůček? To i moje družka měla v kumbálu bedýnku se základním nářadím poskládanou od nebožtíka tatínka a nebála se jí použít. Svý dvě dcery k aspoň minimální zručnosti povedu taky.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Esi  

            Přesně a ještě začíná být velký problém v tom že řemeslníků je žalostně málo a pokud si někdo neumí sám opravit kapající kohoutek a podobně tak sehnat někoho kdo k tobě pojede aby tam 15 minut něco dělal bude asi dost problém a hlavně cena dopravy mnohonásobně překročí cenu za práci.

            0 0
            • oddie  

              Oprava kapajícího kohoutku = 2.000,–Kč.-. Chcete – OK, nechcete, nechte kapat :) Oni na to postupně lidi přijdou… tak během jedné, dvou generací.

              0 0
              • Esi  

                Přesně tak, snad se to zase vrátí k tomu že základní údržbu domácnosti lidí zvládnou sami tak jako to bývalo. Já se snažím děti vychovat tak aby byli samostatní, stejně jako chlap by měl umět vařit, tak holka by měla umět zatopit v kamnech včetně toho že si naštípe dřevo, vymění žárovku a umí nahodit vypadlý jistič…

                0 0
                • oddie  

                  Já to myslím opačně, že přijdou na to, že když něco chtějí, musí za to zaplatit… Ono viz západní svět, větší výdělky než u nás, ale služby sakra drahé. Tam se to vyvíjelo dlouho, u nás to k tomu dospěje také.

                  Že u nás všichni tak nějak zvládli všechno bylo z nouze. Neměli na výběr. K tomu bych se vracel poměrně nerad :) Ale umět toho co nejvíc sám je samozřejmě velká konkurenční výhoda a taky to děti učím už od mala.

                  0 0
      • Mufi  

        Tak to dost prehanis, protoze beztak byla cela rozhrkana jako ty kolobezky byvaji.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mrozu  

      Vzhledem k tomu, že většina servisních úkonů na kole se u mě děje večer těsně před závody, nejaké chození do servisu vůbec nepřipadá v úvahu :D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • -b-n-x-  

      To uz bych mohl po tom servisu chtit, aby mi na tom kole i jezdili :-) A ja bych jim za to platil :-)

      0 0
      • novas752  

        Profesionalni zajeti noveho kola. Cena podle typu kola 100–1000Kč à 1 hodina. :)

        0 0
        • -b-n-x-  

          Uplne si to predstavuju :D

          0 0
          • Esi  

            Jo takové enduro zajeté jeden den někde v parku, to bude super :-)

            0 0
            • -b-n-x-  

              No jasně! Když nemůžu já, až se aspoň to drahé kolo využije. :-)

              0 0
        • ms82  

          Silnicky me velikosti s rozumnymi koly budu zajizdet klidne zadarmo. Na tyden, 500 km, to je tak akorat na dotazeni lanek a dalsi drobne kontroly v servisu ;-)

          0 0
    • yorg  

      Hledal jsem na trubce něco jiného a při tom mi bylo nabídnuto i toto video https://youtu.be/t3E6PPmy8a4

      Myslím, že i když už to video není nejčerstvější, tak to dá představu o většině nářadí a dovednostech, které jsou pro kompletní servis kola potřebné.

      0 0
      • Mufi  

        Neni v tom repase predni vidlice, kompletni vymena lanek a bowdenu, ani nemenil brzdovou kapalinu.

        0 0
    • maajkee  

      Nevyplatí. Finančně rozhodně ne.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Když to děláš doma na více kolech a materiál (lanka, bovdeny, vazelínu …) začneš kupovat ve větších baleních – a nejsi úplně levý – tak se to finančně časem asi i vyplatí, přestože musíš investovat do nářadí. Když připočteš i cesty do a ze servisu, tak určitě.

        0 0
      • Infidel  

        Negramotovi určitě ne,ale někomu kdo není uplný levák to může přinést i zábavu. Navíc není nad to vědět o stavu svého kola něco navíc.

        0 0
        • maajkee  

          Zábava je věc druhá samozřejmě. Řešil jsem jen jestli se to vyplatí nebo ne. Je potřeba do toho započítat nákup nářadí, materiálu a hlavně strávený čas, který by mohl člověk investovat jinde.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Beru to tak, že výměna lanek a bovdenů mi asi trvá kratší dobu, než jen samotné cestování spojené se servisem. Navíc si domoservis můžu naplánovat na čas, ve kterém se nic moc jiného dělat nedá nebo se mi nechce.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Georrge  

            Kdo je dost sikovny aby si oservisoval cele kolo, vetsinu naradi uz doma mit bude. Koho to bavi, ten to nebude brat jako promarneny cas, protoze to je konicek. Navic dovezeni kola do/z servisu taky nejaky cas zabere. A na materialu samotnem se da hodne usetrit oproti servisum :)

            Nevyplati se to vsem, ale spouste lidem ano (zvlast mladsim, kteri mivaji vice vasu a mene penez).

            0 0
            • maajkee  

              Vzhledem k tomu, že neustále spoustu let napravuji domácí servisní přešlapy, troufám si říct, že nevyplatí :)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Ještě záleží, jakou úroveň výbavy a jak zanedbanou údržbu opravuješ. Když se daří třeba lanka a bovdeny měnit preventivně a držet všechny potřebné závity pořád pod vazelínou, tak je to rychlé a občasné opravy provozních poškození se ztratí. Opravovat zarezlé tescobajky musí být vopruz a jsou neopravitelné/ne­servisovatelné. Kupuji si domů taková kola a vybavení, která budu potom schopen udržovat, o to to mám snazší.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  „Zarezle tescobajky“ – a o tom to je!

                  Druha vec je, jestli za tyhle „kole“ nechce servis priplatek. Ja bych chtel :-)

                  0 0
              • gerrard  

                Tak zase ne každý má v rukách nasrané. :) O těch co si udělají doma v klidu servis a nic neposerou ani nevíš. S jedním kolem se to nevyplatí se dvěma taky asi ještě ne. Když máš doma 12 kol, jako já, tak není co řešit.

                0 0
                • Georrge  

                  Tak tak, tezko bude opravovat servis po nekom zrucnem :) ja mam doma 2 kola a nemam pocit ze by se mi to nevyplatilo, na drtivou vetsinu staci obyc naradi, ktere mam bezne doma a plno spesl veci (treba sada na odvzdusneni brzd, nasada a bic na kazetu, stredovou osu atd.) casto nestoji vic, nez jedno oservisovani v servise (na plno veci je zbytecne kupovat drahe profi vybaveni). A za ty roky se ty investice uz davno vratily…

                  0 0
              • Krejza  

                Nevyplatí se to jenom uživatelům kola, kteří na technicky stav z většiny buď serou nebo jsou opravdu leví, co se týká manuální zručnosti.

                Když si spočítám, kolik jsem ušetřil na přezouvání pneu nebo servisu vidlic na motorkách. Investice 2 tisíce do narážečů gufer, montpák (kus za 400×3) a dalšího vybavení je potom prkotinou. Přezouvám tak 20× ročně, možná víc, jen pro sebe.

                U kola pak jde o mnohem méně nářadí. Sada imbusů, šroubováků, stranových klíčů a oček a nějaké kleště patří k esenciálnímu vybavení každé domácnosti. K tomu nýtovačka, pár hvězdiček, stahovák kazety a bič na ni (kus pásové oceli, starý řetěz a pár minut práce), centrklíč. O montpákách a lepení ani nemluvím, to je automatické. Tohle není závratně drahé nářadí, aby ho cyklista měl doma a uměl použít. Kromě sundání kazety je tohle možné dělat v terénu, kolikrát nutné.

                Vyplétání kola, výměna ložisek nebo servis tlumičů už chce něco navíc, to si běžný cyklista sám dělat nebude. Zase tak těžké to ale taky není.

                0 0
                • maajkee  

                  Vypletání kol, výměna ložisek a servis tlumičů možná zase tak těžké není, ale je těžké to udělat opravdu dobře.

                  0 0
                  • Krejza  

                    Když to nikdy nezkusíš, nikdy se to nenaučíš.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Infidel  

            Chápu, no nechtěl bych dopadnout tak, že bych neměl volnou hodinu sem tam na opucování a seštělování kol…

            0 0
            • maajkee  

              Já si takhle dřív třeba měnil zimní a letní kola sám. Dneska to radši odvezu do servisu a ten čas radši věnuju procházce s dětma. Život je jen otázkou priorit, každý má jiné.

              0 0
              • Japhy  

                Mno, když si vezmu že bych se v servisu stejně musel vometat než mi to přezujou, výměna před garáží vyjde časově rychlejc. U bajku totéž, tam vozím snad jen kola na vypletení, občas vycentrování. Kdyby byl servis všeho kolem auta a baráku tak jednoduchý jako bajk, pískám si.

                0 0
                • Infidel  

                  Mám to stejně, než bych dojel do 10km vzdáleného servisu a zpět, mám to s pomocí utahovačky hotovo.

                  0 0
                  • Georrge  

                    No ja mam pneuservis kousek ale nez to clovek nalozi, odveze a vyridi, tak to fakt mam rychleji prezute doma. Samozrejme pokud chce clovek i vyvazit kola nebo udelat geo, tak to je neco jineho.

                    0 0
              • Krejza  

                Jen taková otázka. Jak dlouho ti trvá výměna kol na autě?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Manželka to dávala pod půl hodiny :-).

                  0 0
                • Japhy  

                  Včetně umytí kol wapkou přes silnici v myčce tak do 30 minut. Když přezouvám s mladší dcerou tak dýl, protože mi furt krade matice a pokličky.

                  Plus vyzvednutí a uskladnění v druhý garáži tak 15 minut.

                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • oddie  

      Mně se vždycky v diskuzích líbí takové ty příklady, jak někdo vydělá za dvě hodiny 8tis, tak se mu vyplatí zaplatit litr za dvě hodiny a ještě mu zbyde. Nepopírám, že někdo takový existuje, ale podíváme-li se na statistiky a realitu většiny, tak:

      Aktuální průměrná mzda 34tis Kč. Dvě třetiny mají méně než to. 34tis hrubého pro svobodného, bezdětného atd. je 25,5tis čistého, při 180 hod měsíčně to dělá krásných 140 Kč za hodinu a pár drobných na rohlík k tomu.

      I kdybychom ocenili hodinu toho průměrně vydělávajícího (připomínám, že 2/3 mají méně!) na 150 Kč, které na tu ruku dostane, furt na jednu hodinu práce servisu bude vydělávat tak tři hodinky. A když k tomu započítáme dvě cesty tam a zpět, na hodinovou prkotinu v servisu vydělává půl dne jen to fikne. A to pořád většina lidí vydělává ještě míň…

      0 0
      • Infidel  

        Přesně tak :-)

        0 0
      • maajkee  

        Já to třeba nemyslel tak, že tu hodinu dvě budu vydělávat jinde, ale investuju ji třeba do rodiny.

        0 0
        • babkanakole  

          To ale platí jen, pokud máš servis u nosu – někde blízko baráku nebo práce.

          Jinak i prkotina na čtvrt hodiny ti sebere další dvě hodiny, které strávíš tím, že kolo někam vezeš a pak přivážíš. Pravda, nesmíš ten ušetřený čas strávit hledáním nářadí v garáži :)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Tomcat  

        Tak tak velice částá používaná argumentační fikce, že za ušetřený čas někdo „vydělá“. Samozřejmě že nevydělá a ani u OSVČ nelze říci, že každý úkon a tím strávený část přemění v tržbu nebo rovnou zisk.

        Obecně ještě u nás byl dlouho deficit co se týká výrobků. A tak obecně cena služeb mimo firemní sektor je pod zbožím. Proto si spousta lidí ledasco opravuje sama protže opravit to je prostě levnější než koupit nové. Na západ od nás tomu bývá opačně . Cena práce je výš a lepší než draze platit opraváře je to lepší vyhodit a koupit nové.

        0 0
    • d69  

      Pokud to umíš.,máš čas, prostor a vybavení ANO. Jinak asi NE :)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Pokud to umíš.,máš čas, prostor a vybavení ANO. Jinak asi NE :)

        Pokud používáš na B-F Nick „Mufi“, tak zní odpověď za všech okolností NE. Můžeš mít času, prostoru i vybavení, kolik chceš, prostě NE. Komu není shůry dáno, na bikeforu nekoupí.

        0 0
      • maajkee  

        Přesně tak, takže se to vyplatí asi tak 1–5% lidí :)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tedy vlastně všem tady na B-F.

          0 0
        • TK75  

          Já bych chtěl mechanika, ale tady je jeden servis a když nekoupíš kolo u nich tak máš smolíka

          Co bych dal, kdyby tu teď zazvonil příjemný, olejem vonící mechanik a řekl mi ať si dám kafčo a on to za mě už dodělá.Ne, já tady musím kupovat nářadí co stojí víc, než by vyšla ta práce

          A ještě se to učit

          A zábava to je, ale jen když to jde hezky

          0 0
          • oddie  

            No, asi tak. Když vidím kolegy, jak v sezóně zoufale hledaj servis, kde jim kolo vůbec vezmou, případně dřív než za měsíc… A ono nejen u kol. Teď si třeba střihnu výměnu spojky, jinak bych to měl až tak možná v prosinci, no a drobné opravy doma, tam je to asi nářez největší, to by se člověk nedočkal a nedoplatil.

            0 0
            • Japhy  

              Do spojky už se nepouštim, to je bez zvedáku a patřičných zkušeností docela risk. Ale všelijaký ty zlámaný dráty, plastový čudle a uhnilý ukostření, to aby měl doma člověk serpenízka. Když to člověk průběžně řeší, dá se s minimálníma nákladama provozovat jako druhý auto v rodině libovolnej střep za pár korun.

              0 0
              • oddie  

                Kamarád hračička si postupně vybavil dílnu. Klasický dvousloup zvedák, přezouvání, vzduch nářadí, teď jsem mu dopořídil převodovkový zvedák a závěsnou hrazdu na motor. Bez toho bych to nedělal, u tohoto auta se to ani nedá – musí se to dělat zespodu, shora to nejde. Takže nápravnice dolů, motor zavěsit na hrazdu, převodovku spustit dolů. Není to žádná raketová věda, ale člověk si zamaká, norma je na to 7,5h. Kdysi jsem se tím bavil, dneska z toho mám spíš depku :) ale zase je to dobrý odreagování. Teda až v té druhé půlce, když to člověk začne skládat zpátky.

                0 0
                • Georrge  

                  Ja menil spojku v garazi na BMW E46 jen na stojkach, no za 7.5h to rozhodne nebylo :) byla to hrozna jebacka, zvlast kdyz to clovek dela poprve.

                  No a jak vidim kvalitu a casove vytizeni fachmanu, tak uz jsem nekolikrat uvazoval ze bych se dal na drahu mechanika :D

                  0 0
                • Japhy  

                  Tohle přenechám povolanějším už jen kvůli tomu nezbytnýmu vybavení. Pouštím se jen do oprav, u kterých můžu v poločase strčit rozdělaný auto zpátky do garáže a zavřít vrata. Zapomenu objednat nějakej díl, něco nesedí jak má, zalomim šroub, něco nejde povolit… Aut je dost, ale času na to nemůžu vyplácat kolik chci. Ale zatím po mně nikdy nemusel něco dodělávat nebo předělávat. Maximálně třeba odvýzt náboj na přelisování ložiska nebo tak.

                  0 0
                  • oddie  

                    Hele, na šrouby co nejdou povolit, super věc místo autogenu: https://www.aliexpress.com/…6753176.html

                    To má i málokterej servis, a přitom je to hračka, co se fakt vyplatí, rychlá krásná práce, neopálí to okolí jako autogen… Vytáh jsem s tím i utrženej šroub, místo odvrtávání, za zlomek času.

                    0 0
                    • Japhy  

                      Takovouhle indukční hračku jsem viděl na Alíkovi i jako stavebnici za zlomek ceny, jen si k tomu vyrobit krabku.Jenže co s tím, když jsou spolugarážníci duchny dementi a nechali odpojit elektriku, protože jim je zatěžko platit pár stovek ročně. A s centrálou je ****** a navíc mi už asi rok nestartuje.

                      0 0
                      • oddie  

                        Tak vyřazená UPSka a dvě trakční baterky… jako nouzovka to stačí.

                        0 0
          • Japhy  

            Hmmm, příjemný olejem vonící mechanik. To zní jako slibný začátek péčka :-D

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Slavik  

      Bohužel, zakladatel je nemehlo a hledá další postižené vovce. Tohle je jen buzervlákno…

      0 0
    • bara2  

      Určitě vyplatí. Už jenom proto, že to můžeš udělat večer místo třeba čumění na bednu, a čas za denního světla, kdy by ses s tím musel drbat do servisu a ze servisu, strávit ježděním na kole. Neplatí jen v případě, že máš dostatek kol, abys mohl na nějakým jet, a služebnictvo, které se o ten servis postará.

      Jinak výše je uvedeno dalších x důvodů, a ne zanedbatelných, proč se to vyplatí :-)

      0 0
      • Japhy  

        Drsnější povahy, případně šťastlivci s tolerantní drahou polovičku i u čumění na bednu. A mezitím se třeba v myčce umejou kliky a kazeta. :-D

        0 0
        • TK75  

          A možná přijde i …

          příjemný a olejem vonící mechanik :-D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • gerrard  

          :) V paneláku to jinak nejde. Jen sem zelenou plachtu pod kolo nahradil pásem papíru na malování, který po akci nevyklepávám, ale složím a vyhodím. Základ je uhlídat černý bordel, ten na ponožkách není s bílým kobercem dobrá kombinace. Blbé je, když to nevychází a to kolo tam stojí delší dobu.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petr L2  

      Když si sčítnu, co jsem utratil za vybavení, abych opravdu byl schopný odservisoval vše na všech kolech, co máme doma, tak to se rozhodně nevyplatí.

      0 0
      • popokatepetl  

        Samozřejmě vše má svůj strop. Nejvíce úkonů na kole jsou ty banální kde servis nestojí tolik (100–200kc) ale nářadí stačí doma běžné dostupné nebo je v ceně jedné nebo dvou oprav. Časem se dle potřeby a zkušenosti dokupuje dražší nářadí. Rychlost domácího servisu je k nezaplacení.

        Kolo je z pohledu techniky zemědělský stroj

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    • Delkim  

      Tak jsem se po asi 2 letech rozhodnul zkusit sám vyměnit lanka, řazení komplet vedené rámem. Studium YT videí a pak pár telefonátů během výměny a super, hotovo. Nejhorší je to poprvé. Další výměna by už zabrala tak 1/3 času.

      Nicméně jako profík třeba neumím dokonale namotat omotávky atd.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Woko_O  

        Já jsem si původně chtěl jen vyčistit po sezoně kolo a vyměnit převodník a možná kazetu.

        Nandal jsem si sluchátka a dal se do toho. Nyní už jsem asi –25k a na kole je původní snad jen zadní tlumič (pružina nová), představec a přední vidlice (teda jen její obal – jinak sem ji celou rozhodil jak je vidno). Teď už aby mi jen někdo přelisoval BB, vyndám všechny ty krámy co jsem nakoupil, protože sem blbej, zkratím lanka, natahám brzdy a složím to dohormady no..

        Ale zase to mám aspoň všechno vyčistěný a promazaný no. Peníze budou, my ne..

        0 0
        • Nitroglycerin  

          Lidl stojan … na domácí kutění bohatě postačí :-) Za ty prachy je dobrej

          0 0
          • gerrard  

            To sem si myslel taky, po par letech vecneho srani s nejkyma drobnostma sem se vytocil a jeste v afektu sem objednal Elite, protoze jiny rozumny za rozumne penize nebyl. A konecne rad davam kolo do stojanu a konecne tam to kolo poradne drzi. Ale ja mel snad tu prvni generaci, tak ty dlasi uz jsou mozna lepsi.

            0 0
          • Woko_O  

            Naprosto v pohodě. Na tyhle občasný jebačky to stačí bohatě. Něco se sem tam povolí, ale to se dotáhne, vypodloží a jede se dál. Dokonce i když je kolo komplet, tak to drží nějakou formu.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.