Ahoj, možná se to tu už v nějakém topicu řešilo, ale… Zajímalo by mě, jaké nářadí nebo „díly“ (duše, nýty) sebou vozíte. A s tím souvisí, kam to na kole všechno případně naskládáte (duše, pumpa, nářadí)…
Ahoj, možná se to tu už v nějakém topicu řešilo, ale… Zajímalo by mě, jaké nářadí nebo „díly“ (duše, nýty) sebou vozíte. A s tím souvisí, kam to na kole všechno případně naskládáte (duše, pumpa, nářadí)…
vozím sebou náhradní duši, pumpičku, lepení, stahováky a pak sadu nářadí (nějaké imbusy atd.) Teď začnu vozit i cyklolékárničku, kterou jsem dostal na vánoce :) A všechno se mi to vleze do batůžku ve které mám ještě vak s vodou a případně nějaké to jídlo :)
A jaký multiklíče používáte? Měl jsem multiklíč od Authora (upřímě nic moc), ale někde jsem ho minulej rok vytratil, tak teď plánuju nákup nového, ale nějak si ne a ne vybrat…:o)
Multiklíče nebrat, s tím nic neuděláš, mám malou dlouhou plastovou krabičku a tam mám klasický imbusy. Dále vozím lepení, nýtovač, šroubovák, sram spojku, duši, montpáky.
No já vozím ten co jsem dal do obrázku. jsem s ním docela spokojený. Je tam snad vše co potřebuju na případnou drobnou opravu
jeden imbus na brzdy a pak centrovaci klic na nouzovy centrovani na dojeti.
jak se otepli a objevi se strepy a na podzim kastany, tak vozim slimaka misto duse a pak taky presvedceni a pevnou vuli to kdyztak v tom 1% pripadu, kdy mi to nepomuze a nikde nic nesezenu to tlacit az do rana domu ;-)
Švihy okolo 2 hodin → duše + montpáka + pumpa + kapesník v dresu; minitaštička s klíčema, mobilem, záchoďákem, drobnýma, 1 láhev na pití v košíku.
Delší, celodenní švihy → batoh → 2 duše + montpáky + pumpa + balení nářadí (mininářadí Author, nýtovačka, centrklíč), peněženka, atd., pití 2 flašky či vodní vak.
dusi, spojku na retes, patku k saltru, sadu naradi, montpaky a hlavne !!!hajzlpapir!!! Ten pouzivam pravdepodobne nejcasteji :D A aby to nenavlhlo vozim to v takovy piksle co vypada jako bidon a neni to bidon.
tohle je ta piksla
myslím že stačí pumpička a duše do batohu nevím co by se mohlo ****** abych sebou tahal imbusy
Místo h-papíru vozím v dresu papírové kapesníky.
kromě papíru nebo hadry na utření mě praxe naučila vozit i kousek mejdla. Kdo se už někdy štáral v převodech, nebo v čemkoliv jiným namazaným, tomu zajisté nemusím vysvětlovat nač se používá.
Ja vozím chirurgitské rukavice a jsem v pohodě.
Ber to takto. Co se nevejde do kapsy tak je zbytečné za předpokladu, že nejedeš někam na expedici nebo třeba jen na víc dnů. Na normální švih vezu malou pumpu, malé lepení, a nymbusáky do 6 mm a redukci na galuskový ventilek kdybych potřeboval k pumpě nafoukat kola a to se vejde do kapsy a hotovo.
jo a malej centrklíč jen pro strýčka příhodu / kapesníky, toaleťák, mobil a peníze nepočítám do nářadí, ale jsou součástí výbavy také / a v zimě vozím duši, protože lepidlo nedrží…
No podobne tema tu uz nekde bylo. Ale
Na kratsi vzdalenosti vozim v brasnicce multiklic, packu na demontaz plaste, dusi, lepeni a pumpicku.
Na delsi pak jeste nahradni sram spojku na retez, radici lanko, v sedlovne mam 2 spice a centrovaci klic.
Jinak v batuzku vozim jiz rok lekarnicku a uz se 3× sikla.
Tak koukám, že někdo vozí skoro celou dílnu a někdo jen kapesníky…:-) Jinak jsem hledal a hledal a z multiklíčů se jeví asi nej http://www.canyon.com/…rticles.html?…
Má někdo případně zkušenosti, nebo rady, kde jej v CZ koupit za NEJ cenu…?
Neříkám ,že je levný, ale taky se mě líbil. Tak tady je jeden prodejce.
Uz se mi stalo, ze jsem musel kvuli totalnu nepripravenosti jit 30km vedle kola.
taky jsem jednou urval řetěz tak nezbylo než se vymotat z lesa a vyhledat pomoc naštěstí jsem našel ale nebyl důvod abych pak sebou tahal nýtovačku když ho urveš 1 za 10 let člověk si vždy poradí
Jelikož mám na kole jen 3 velikosti imbusu tak nepotřebuji drahej multiklíč.
na koncich ty pasky co drzi tu kulicku, ktera ma za ukol drzet ten bit s imbusem… tak ty pasky radsi necim prelep pokud jsou jen nacvakavaci, protoze ja uz ty kulicky postracel.
To je zajímavý ale vozím to takhle 2 roky a drží!.
Vozím jen náhradní duši, pumpičku a jednu montpáku. Když jedu někam dál, přiberu navíc lepení a „miniráčnu“ se 2 imbus bity a jedním torxem (něco jako má miki nademnou) :)
Já taky pumpičku, 2 imbusy, lepeni a duši, + tedka ještě 1 torx, od te doby co se mi povolila patka a já málem ztatil přehazku :D
Vozim tohle + pumpicku s lepenim uvnitr.
Já vozim vše v podsedlovce (duše,lepení,montpáky a „kapesní nářadí“ je tam od torxu přes imbusy nejtovačku až po centr klíč vše potřebný – děkuji Ježíšku :-D viz foto)
No já bych doporučoval, tedy pokud vozíš sedlovku od Pellsu, vozit ještě jednu náhradní!
Poté co mi rupla si dát cca 10km ve stoje v terénu je fakt super! A poněvadž ve stoje se to sakra houpalo, tak jsem musel zamknout i vidli jinach bych nedojel! Uf na to jen tak nezapomenu…
Snad mě to taky nečeká. Zatím 2 roky drží v pohodě :)
Ty jo, já jí měl cca 3/4roku a pak křup pod zadkem a… no nikomu to nepřeju, křeče v lýtkách ješte tři dny… :-(
no nevim. ja bych ji proste dorazil a nasadil nizko, at si aspon obcas sednes.
To mě taky napadlo, ale ten karbon se tak rošklebil, že nešel zasunout. :-) Leda ho nějak oříznout, ale chtěl jsem to reklamovat.
tak jestli se to rozsklebi, tak bych to vyfotil mobilem a pak bych tomu pomohl jeste strem, at to praskne nejen pricne, ale i podelne a pak by to slo treba s trochou hrube sily do toho ramu nacpat… otazka jak pevnej je ten ram ;-)
No nechtěl jsem použít nějak hrubou sílu… teď už vozím hliníkovou :-)
Všechno může prasknout … moje pellska se připravuje na pátou sezónu …
Ad jízdy v terénu ve stoje: postupně jsem zrušil 3× titanový ližiny na sedlech Pell's než mi došlo, že tudy cesta fakt nevede (a to jsem fest tolerantní) a změnil jsem značku …
Jo jasně, ale poprvé jsem se rozhodl pro karbon a takhle to dopadlo…
Koukám, že někteří vozí opravdu celou dílnu. Já se na kole řídím stejným pravidlem jako při zapamatování anglických slovíček (resp. jedno jakého jazyku): co využiju jen minimálně nebo skoro vůbec, to se neučím = to nevozím :-))).
Multiklíč je dobrá věc, ale zjistil jsem časem, že pro manipulaci je klasickej imbus lepší ( a taky levnější při ztrátě:-D), takže z nářadí vozím v podsedlovce jen 3 imbusy a nýtovač. A 1 duši a lepení. Lepení na základě letitých zkušeností dvojího druhu :-). Samolepící kvůli rychlosti a obyč.
Dvě věci, na který jsem časem došel a dávám na ně bacha: 1) čím míň pícháš, tím víc hrozí riziko prodření gumy (zní to divně, ale pánové, JE TO TAK:-D ). Duše se v podsedlovce na hranách časem prodře. Takže duši vozím pořádně obalenou. A 2) čím míň pícháš, tím víc ti to vysychá. Myslím lepidlo z lepení – takže občasná kontrola potřebná. Stalo se mi, že jsem píchnul, vyměnil duši, ovšem při foukání mi sjelo kolo opřený o strom a urval jsem ventilek. Takže došlo na lepení píchlé duše, teda došlo BY, KDYBY nebylo lepidlo vyschlý. Následovala možná největší potupa bikera – odvoz domů vlastní manželkou !!!! :-))))
Tu kombinaci prodřené duše a vyschlého lepidla jsem si vyzkoušel víkend před vánocemi. Jenže v MÉM případě nenastal potupný odvoz, nýbrž
Vozim len tie nutne veci co vacsina v podsedlovej minibrasnicke GT: zabalenu dusu, par flakov, mala tuba lepidla, smirgel, to je zatocene v dusi pre usporu miesta:-D, montpacky, aj ked su mi na prd, lebo zhodim aj nahodim plast v rukach(ale co keby niekto potreboval), duralovy klucik na xt kola, nejaku stovku, noo teraz uz zabalim € :-D multikluc crank bros ako ma „rock“, tiez mozno zbytocne, ale viem ze ked ho nezoberiem tak vtedy bude potrebny a pumpicku na rame. Do dresu mobil a nejake dve musli tycinky.
A nerad nosim batoh, len ked beriem fotak.
protoze jsem od narozeni lemra na nektery cinnosti, zatim co jiny mi nevadi, tak bych se optal.
kdyz uz vozim baterky na svetla – co takhle kompresor misto pumpy? jaky nejmensi, ale jeste funkcni se dela? nejake tipy?
idealne aby to bylo bud na AAA nebo AA nebo 18650
hledam neco mensiho nez pumpa, aby bylo jasno.
bombičky
Já spíše řeším, jakou pumpičku na kole vozit. Takovou, která by šla strčit do podsedlovky, případně do lahve s duší do košíku. Umístění na rámu se mi nějak neosvěčilo…:-(
Já s tím problém nemám, vyměň rám :-D
ve svym oblíbeným servise sem viděl pumpičku od Kellysu, která se zastrčí do sedlovky:-)…s mechanikem nás oba zajímalo jak pumpuje tak sme ji vyzkoušeli a já už akorát litoval že u sebe nemám těch pár stováků:-(, ale teď už si ji kupovat nebudu(koupil sem si už dřív ňákou potvoru na rám a na zimáku zatím drží a kdyby něco tak si můžu vzít ještě 15 let starou minipumpičku do bundy(mám pocit že v létě sem ji narval v pohodě i do ledvinky:-P
Myslíte, že má smysl si pořizovat multiklíč s nýtovačkou, nebo to řešit rychlospojkou…?
aji,když budeš mít rychlospojku,tak nýtovačku budeš vždy potřebovat
Aha… No, právě mě jeden „maník“ v cyklo sportu přesvědčoval, jak se dají sehnat rychlospojky, na který není potřeba…:o Nějak jsem nechápal, jak to na sebe napasuje, ale zněl přesvědčivě…
když už máš ten žetěz připravený na rychlospoju,tak ho můžeš kdykoli rozpojovat bez nýtovačky a jakéhokoliv nářadí,ale když ho roztrhneš,tak ti tam ten článek,který musíš(pokud tam chceš dávat rychlospojku)odstranit zůstane,takže nýtovačku vždy
Proto je rychlospojka zbytečná.
není!při čištění řetězu na ni nic nemá,a při přetržení nepotřebuješ takovou přesnost nýtování,stačí vytlačit nýt
neni. je rychlejsi jen odnytovat zkroucenej clanek a scvaknout spojkou. navic v kvaltu je to rozhodne spolehlivejsi ;-).
Souhlas, jednu spojku mám na řetězu, sebou krom jiného mám nýtovač a druhou spojku. Jednou se mi stalže se za jizdy rozpadla, tak proto rezervní a když to přetrhnu jinde, tak jen roznýtovat a vložit spojku.
jo. jako bonus se spojkou nezmenis delku retezu ;-)
Tak jo, pokud někam spěcháš, ale jinak si bez ní člověk blahobytně vystačí.
OK,ale řekni mi,kdo při závodech nespěchá:-D
K rychlospojce potřebuješ nýtovačku taky. Multiklíč nepotřebuješ, stačí několik imbusů. Malá pumpa nebude funční, funkční pumpa vyžaduje hnusnou, velkou brašnu-takže na rám .
Nevozím žádné nářadí, ale vozím mobil. Když se něco vážnějšího přihodí zavolám.
Jedině snad při delších vyjížďkách někde v horách, když jsme byli ve skupině, pak vždy někdo u sebe základní nářadí měl.
To asi nejezdíš daleko od silnice…
Tomu se říká vychcanost…
Na kole pumpičku, v podsedlovce dušu, montpáky, lepení. Když se jede někam dál, tak beru bágl, ve kterým mám nářadí… Žádný nýtovačky řetězu, a vlastně ani to nářadí sem ještě nikdy nepotřeboval :-)
vše v camelu – mám Lobo
vozím asi: Flyweight duši (nejlíp dvě, ale už delší dobu jen jednu), nýtovač, spojku na řetěz, nějaký záplaty, lepidlo, šmirk, 3 montpáky, zhruba potřebné imbusové klíče, klíč na XT kliky, pak nějaké drobné (pokud tam teď vůbec jsou), mobil a pumpičku Blackburn AirStick
nevozím třeba centrklíč (ani ho nemám doma) a ploché klíče…
K čemu to všechno potřebuješ? Pochopím to u kámoše, který si na jaře vozí náhradní dráty, protože přes zimu nabere 15 kg, ale ty přece tomu kolu ublížit nemůžeš :-)
Vozím to samé, ale duši mám normální a nevozím klíč na kliky :-) jinak batůžek mám deuter hydro exp 12 :-)
Vozíš půlku Werkstattu a pak musíš ladit pásku do lehka :-)
:-D Jj. Hlavně nevím k čemu tři montpáky.
tvoří set, než aby se doma poztrácely, tak je vozím raději pohromadě:)
Tak to máš eště štěstí, že nemáš ty imbusy v tomto setu
V rohu na řidítkách vozím: lepidlo, 4 ks záplat, redukci z AV na galuskový ventilek, starou jetou rychlospojku (na dojetí), nový odlamovací nýt do řetězu. Do druhého rohu možná dám ještě montpáku. S sebou pak stačí dát do kapsy nebo batohu duši, pumpu vozím na rámu takřka stále. A možná koupím nějaký lehký imbusy, i když po cestě jsem je snad nikdy ještě nepotřeboval, přesto že jsem vozil multiklíč.
Nářadí do rohu, to není vůbec špatný nápad.
Do rohu se nevlezou imbusy, ale šlo by to dát do středový osy – akorát tam možná poleze voda.
Docela by mě zajímalo, jak si na to přišel, mě by nikdy nic takovýho asi nenapadlo :-D Ale jinak to neni špatnej nápad, asi nejpraktičtější co sem zatím slyšel
tak nahradni spice se normalne vozi v rodlech ;-)
i ve vlajdách? :)))
Nebo zapíchlé v korkové zátce v sedlovce :-) To jsem shodou okolností včera vyčetl na stránkách jedné cyklocestovky.
nebo si je někodo píchá do ruk a noh,pro zpevnění
ale ted vážně,dávají se aji jako chránič zadní stavby před řetězem
Tož to bylo tak. Hledel jsem nějaké nové černé rohy profilované rohy. Při hledání jsem narazil na nějaké rohy, které mají uvnitř nářadí (imbusy, šroubováky, nýtovač atd.). Jenže ty nebyly profilované, jen obyčejné kulaté. Nakonec jsem žádný rohy nevybral, tak jsem ty moje stříbrné nastříkal na černo, čili jsem vyndal zátky atd. a zjistil, že je tam docela prostor. Tak jsem tam dal ty věci, co jsem napsal výše, v zátce udělal takový zajížděcí úchyt pro její vytažení. Hlavní plus je, že to má člověk furt s sebou a nezapomene to doma. A není to tak težké, jako to integrované nářadí (ty rohy s nářadím váží pár asi 284 g).
Scheisskarlgott! Mohl jsem si to po sobě aspoň přečíst :-) Mezitím mě napadlo, co by do druhého rohu šlo ještě dát, ale s tím vás trápit radši nebudu ;o)
já sem v jednom rohu vozil klíček k zámku na kolo a v druhým papírovou padesátikorunu pro případ ztroskotání.
Tohle kolo už dávno nemám, klíček sem vyndal, ale to pade tam zůstalo.
Nemáte někdo zkušenost s http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
Vypadá pěkně, taky se po něčem takovém rozhlížím…to co jsem měl už dosloužilo.
Vozím multiklíč který obsahuje i nýtovač – jednotlivé imbusy bych postrácel, tak proto.
Duše je základ, na MTB mám pro jistotu ještě balení samolepících záplat ParkTool – moc šikovná věcička. Pumpu na MTB v batohu na silnčice jiný model, který zvládá tlak do 130 psíků.
Centrklíč jen občas.
Na MTB od jisté doby beru náhradní patku přehazky, protože skončit výlet kvůli urvané patce je škoda a navíc když si uděláte s fula singla tak to bohužel moc nefunguje – na HT to není až takový problém.
Montpáky nevozím, protože nevím, k čemu je to dobrý.
No a stejně je to občas všechno k ničemu, třeba když si přibalíte duši s krátkým ventilkem a máte aktuálně nasazená vysoká véčka – to se pak dost blbě fouká :-)
Na siličce vozím vše v podsedlovce a pupma je na rámu, na MTB vše v batohu (obecně nemám rád ověšené kolo a navíc člověk nemusí nic řešit, když si místo fulla vezme jedno z HTček) – a ten občas vezmu i na silnici – pohrdavé pohledy starých silničních vlků jsou mi pak spíše k smíchu.
a ještě bych v báglu asi našel i náhradní spojku.
Nářadí vozím tohle – za 200 stovky ideální řešení, prodává ho několik firem – Acor, Kellys adalší…
Zdravíme Ječňáka!