• mfabi

    Zdravím, vím, že na toto téma, je tady toho už spousta a myslím, že už jsem si toho spoustu přečetl, přesto se chci zeptat, jestli někdo neporadí třeba ještě nějaký tip, trik, který by mě pomohl. Mám ráky Easton ea 70 (http://www.bike-eshop.cz/…-palcu-black) a rád bych obul RaR Snake skin a Fast Track od spešlu a ani za bohu to nemůžu nasadit. Zkoušel jsem i následující pumpu (http://www.kupkolo.cz/…ivalve_z844/) a taky bez úspěchu. Je třeba Topeak JOE BLOW o tolik lepší, že pošle o kousek víc vzduchu, aby patky zapadly? Zkoušel jsem i přes duši, při vytahování jedna strana vyskočila, ale pak sem ji už nenahodil. Nezkoušel jsem teda jen kompresor na beznice nebo „trik“ s PET lahví. Tak si říkám, jestli dělám něco špatně, když čtu, jak někdo fakt nasadí dílenskou pumpou nebo kde je problém. Takže díky za tipy, jak na to, případně i na ty hustilky s kterýma se vám to daři nahodit. Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mysee  

      U některých pláštů a ráfku je třeba ta benzinka prostě. U mě kombo Kom i25 + Maxxis Ardent zabralo dílenskou a vychytávkou s duší napoprvé.

      0 0
      • tonik666  

        Obcasani kompresor napunpe nepomuze. Novy nobby nic mi nesel nahodit na arch ex. A jety vigilante na superstar ds25 taky ne. Nakonec se oboje povedlo, ale byl to boj.

        Oboje samo na pumpe, a to ne na prvni…

        0 0
        • Breakpain  

          Protože na některých pumpách nemají velký vzdušník… To je taky pech.

          Každopádně Joe Blow pumpa, nahodit s duší a zatím se zadařilo vše.

          0 0
    • jonti  

      možná tu bude ještě někdo, kdo má ty ráfky, hodně se to liší. Asi nejlepší jsou notubes, ty jsou se Schwalbe i Specialized velkou pumpou skoro vždy v pohodě, Roval Carbon jdou hůř, ale taky se dají.

      Zkus ještě montpákou tu patku co nejvíc nahodit, především v okolí ventilku. A taky nezapomínat na mýdlovou vodu.

      0 0
      • alinceb  

        Ještě je dobrý plášť po obvodu splácnout (když má člověk po ruce ještě jedny ruce) – zmenší se tím nutný objem vzduchu na první „fouknutí“ a je větší pravděpodobnost, že se patky aspoň trošku chytnou…

        0 0
        • vana.i  

          Já nahrazuju další ruce gumicukem, natáhnu ho po obvodu, zatahám plášť za uši (čti bočnice) a foukám.

          V lese používám klidně nahradní duši, provázek…

          Malá pumpa už má větší naději.

          0 0
    • orm  

      Da se pouzit pumpicka na bombicky. Neni to 100%, obcas je potreba nejdrive udelat jednu stranu s dusi, pak se to k tem 100% blizi. Muj bezny postup je nahodit jednu stranu s dusi, pak to zkusit velkou pumpou s ventilkem, kdyz to nefunguje, tak bez ventilku, kdyz to nefunguje, tak pumpickou na bombicky, kdyz to nefunguje, zenest to do servisu, kde ma poradny kompresor :-).

      0 0
      • Breakpain  

        Když to čtu… Nemáš jednodušší si koupit kompresor?

        0 0
        • orm  

          Malokdy se dostanes na konec te posloupnosti kroku. Plaste nasazuji 1 – 2× do roka. Ano, kompresor by byl lepsi, ale v byte ho nemam kam dat.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • JakeF  

            Já fakt nechápu, co s tím všichni děláte :D. Nasadil jsem plášťů už desítky, pár už i celkem vytahanejch na rezervní kola na dojetí, kdysi dávno ještě i klasický ne-TLR pláště a nikdy jsem se nedostal ani na začátek tvojí posloupnosti :D. Dokonce jsem ani nikdy nemusel vyndat vložku z ventilku…

            0 0
            • tonik666  

              Si tě někdy pozvu.

              0 0
              • JakeF  

                Že ty nevozíš Maxxisy? :)

                Docela by mě zajímalo, čím to je, že s tím má tolik lidí problémy… Že by tolik lidí neznalo tu fintu, že patkám pláště můžeš pomoct k ráfku ze středovýho žlábku, čímž se zmenší ten prostor, kudy vzduch utíká? Občas u starších plášťů je to opruz a pár pokusů to třeba zabere, ale pořád mi to přijde výrazně míň práce, než se s tím tahat někam na bezínku…

                0 0
                • orm  

                  Je tam hodne promenych, plast rafek, pumpa, a nejde generalizovat. Jednou to pri stejne kombinaci jde, jednou ne. 100% to jde jen s kompresorem se vzdusnikem :-).

                  0 0
                  • JakeF  

                    A to já samozřejmě nepopírám… Ale těch kombinací jsem neměl málo – ZTR Alpine, ZTR Arch EX, Roval Control, Roval Traverse, Bontrager RL, Remerx Magic a k tomu hromada plášťů – Schwalbe RaR, RoR, FF, Conti X-K, Spešl FT Control, FT S-works, Ground Control, Purgatory, Butcher, Maxxis Ikon, HR 2, DHF, DHR 2, Shorty… A to dost možná ještě na něco zapomínám, ale všechno šlo pumpou, takže mi to zas nepřijde úplně náhoda…

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak ještě na DT EX471 jsem zapomněl… Přemýšlím co jsem kdy vozil a zapomenu co mám na kole :D.

                      0 0
                • tonik666  

                  Maxxisy vozim, ale hlavne mam vigilante od wtb, tech mam na 26 nakoupeno zalevno asi jeste6 ks.

                  Co myslis pomoci patce ze zlabku? Nejak ji popotahujes? Kdyz je patka vuci rafku volna, tak je volna…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jj, přitáhnout k patkám ráfku po co největší části obvodu. Ráfek tam není tak hlubokej jako ve středovým žlábku, takže si tam plášť víc natáhneš a vzduch nemá tolik prostoru kudy utíkat… Chce to trochu cvik, nijak extra to tam nechce držet, ale pomůže to.

                    0 0
                    • tonik666  

                      A pumpuješ třetí nohou? Ráfek má dvě strany, takže nahazuješ napřed duší? Třeba vigilante nedrží nahozené na Superstar ráfcích a po sundání duše spadnou.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ne, prostě tomu pomůžu k ráfku a drží to tam, tak to opatrně položím a foukám. Duši jsem na nahození jedný patky mám pocit nikdy nepoužil, ale samozřejmě když už pak jenom kontroluju/dolejvám mlíko nebo podlepuju říznutí, tak sundavám jenom jednu a druhou nechávám zaskočenou.

                        WTB ani Superstar netuším, to jsem nikdy nezkoušel ani jedno.

                        0 0
                      • Polka  

                        Ja to delam asi stejne jak Jake, kolo das mezi nohy, aby neujizdelo, chytnes boky plaste a jakoby je tahnes k sobe nahoru od rafku a i do sirky k patkam…takhle postupne po celym kole. Pak jen opatrne oprit a nandat pumpu a prat to tam. Nedavno jsem tento postup delal na Rovalech + Schwalbe a pak na DT + Schwalbe a vzdy se to chytlo.

                        0 0
                        • tonik666  

                          Příště zkusím, uvidím zda to bude pomůže. Taky uvidíme co JoeBlow Mountain, na nahazování jsem ho ještě nepoužil.

                          Dolejvám přes ventilek, shazovat patku je moc velké riziko že to nenahodím.

                          0 0
                          • Polka  

                            Taky dolivam pres ventilek.

                            0 0
                          • mfabi  

                            Dej pak vedet co ten JoeBlow, taky o té pumpě přemýšlím. Díky

                            0 0
                            • tonik666  

                              Teď bych si počkal na tu se vzdušníkem a doufal, že někdo jako kupkolo ji bude prodávat za 2500 a míň.

                              JoeBlow Mountain jasně dává víc vzduchu, ale tím jak má velký píst jde taky o dost více ztěžka. Tak uvidíme, jak to dá s bezdušáky.

                              A taky má úplně blbou hlavu. Vůbec mi nešla sundat z ventilku, aniž by mi nekontrolovatelně unikal vzduch (tj. napumpuju na kolik chci a při sundavání mi ještě dost PSI uteče). Takže jsem ji rovnou vyměnil za SKS hlavu, kterou jsem měl doma.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • 01carbon  

                                Ale ta flaška od Koly je připravená k činu (pokud máš dva volné ventilky a kousek ohebné trubičky-bužírky) během 1/2hod. a jde to s ní dobře. A to mam benzinku s dobře fungujícím kompresorem 5min od bytu – už mě nebavilo tam chodit (jednou jsem zapomněl redukci, potom mlíko, montpáku..) – jsem před cca měsícem zkusil zbastlit CocaCola vzdušník a ono to překvapivě jednoduše a dobře funguje.

                                0 0
                                • tonik666  

                                  Flašu od coly mám a má sem tam nějaký problém – nad 40PSI mi to někdě utíká (nejspíš pod víčkem), hadička se blbě zaškrcuje (doma nic moc na zaškrcení nemám, hodil by se nějaký opravdový ventil s kohotkem, ale nemám čas ho shánět a navíc stojí peníze) atd…

                                  Ale kdyby někdo recept na flašku z hlediska materiálu dotáhl (třeba jen hodil link na eshop na hadičku a ventil, které fungují, k tomu nějakou levnější flašku na CO2 okolo 1L objemu (taky se jich pár da na internetu najít), tak by to bylo super, mohl by z toho být univerzální recept něco ve stylu Airshotu (který ale stojí 2k)

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Koupíš 2kg hasící přístroj, vystříkáš ho na louce, vyvrtáš díru vhodného průměru a do ní vsadíš autoventilek. Pak uděláš redukci na hadici a máš Airshot jak vyšitej…;)

                                    0 0
                                  • 01carbon  

                                    hadičku jsem kupoval zkusmo 0,5m v zeleném krámě zde:

                                    https://mapy.cz/s/rq8f

                                    ventil jsem objednával v P-LAB Olšanská 2643/1a P3 a jmenuje se to Tlačka na hadičky 3,2–11(ks stál před rokem 18,– Kč)

                                    Prázdnou láhev od Coly mi darovaly děti

                                    Ventilek jsem jeden dával z nějakého bezduše systému co se mi tu válel a druhý jsem střihl z duše které stále ucházela ale i ve vodě se jevila OK

                                    Vnitřek jednoho ventilku jsem vyndal, nasadil hadičku asi 10–15mm na ventilek a obtáhl a stáhl drátem. Nasadil tlačku a hadičku zkrátil na cca 150–200mm ale tak aby šla v poho nasadit na ventilek v kole.

                                    Flaša mi ucházela (v umyvadle jsem zjistil kde) – poladil jsem to dotažením matiček ventilků a tím drátem.

                                    Nafouknu to velkou pumpou na cca 50–60 (chovám se k tomu v tu chvíli jak k odjištěnému granátu), nasadím hadičku na kolo, uvolním tlačku, rána, plášť nahozený, ve flašce i pneu dost tlaku – vytáhnu hadičku, ucpu ventilek, našroubuji vnitřek ventilku, dofouknu.

                                    0 0
                              • krabica  

                                Tak si vyndej vnitřek ventilku, pak to půjde zlehka. :-)

                                0 0
                              • wong  

                                K té hlavě – v návodu je napsané, že hlavu máš narazit co nejvíc na ventilek. Pak to nefunguje, resp. funguje jak popisuješ.

                                Když se hlava nasadí „napůl“ – je třeba to trochu zkusit – tak není žádný problém a neuteče ani kousek.

                                S pumpou jsem spokojen.

                                Neměl jsem ale nikdy žádný vážnější problém. Všechny pláště (povětšinou od Continetalu – RaceSport nebo Protection) jsem nahazoval max s použitím mýdlové vody s JoeBlow i s pumpou z Lidlu. Ráfky teda vždy UST (Shimano WH-MT65 nebo Bontrager Rhythm Comp s origo vložkou).

                                0 0
                        • JáraSv  

                          Dík za tip. Nahazoval jsem Maxxis Ardent na Bontrager ráfky a nešlo mi to ani u pumpy (byla dost zima). A tohle fakt pomohlo. Dik

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                      • alinceb  

                        Mám doma nahozený FF2.25 na Ritchey WCS V-brake, který jsou díky hlubokýmu žlábku v podstatě nevhodný na TL. Uvnitř nám gumovou pásku Rubena. Pláště mi utíkají a vždycky spadnou z patky. Stačí fouknout pumpou a zas naskočí…:)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
            • alinceb  

              Naposled jsem nahazoval HRII TLR na KOM i25 a pumpou jsem byl bez nároku, namazal jsem patky jarovkou a pak to naskočilo asi až na 5. pokus pomocí „expanzky“ z láhve od JARu. Některý Schwalbe gumy nejdou nahodit na ZTR ráfky vůbec a bez velkýho kompresoru jsi bez nároku…

              0 0
              • JakeF  

                Nepopírám, že se to stát může, ale na DTčka jsem HR2 nahodil úplně v pohodě jako všechny Maxxisy a Schwalbe na ZTR jsem jezdil mraky, některý dokonce ještě starý ne-TLR, který byly větší boj, ale taky šly. Ale to už je pár let zpátky, tak třeba ty dnešní Schwalbe se nahazujou nějak hůř… Možná jsem měl já štěstí, možná ty smůlu, ale zkušenosti mám prostě opačný.

                0 0
                • alinceb  

                  Jako taky jsem pár kol nahodil jen pumpou, ale vždycky se u toho zpotím jako idiot. Proto mám v garáži kompresor…

                  0 0
                  • tonik666  

                    Starší schwalbe šly dobře, ale nový NN 2.25 fakt ne. A to ani na pumpě, až na druhý pokus. Na ZTR Flow.

                    0 0
                • Máca  

                  Zneužiju vlánkno. Dá se nějak zobecnit, který pláště jdou nahodit líp nebo hůř nebo je to spíš o konkrétním plášti a konkrétním ráfku. Já bojoval s použitým RoR EVO TLR na Rem. Rio dost dlouho až jsem skončil v pneuservisu, kompresory u pump v okolí to nedávaly ani omylem. Z maxy šly i dílenskou pumpou. Klidně bych šel do RaR, Iconu nebo RK, kdyby to šlo líp nazout.

                  0 0
    • JakeF  

      Pomůže patku pláště trochu přitáhnout po části obvodu k ráfku. Zvlášť u vytahanějších/vol­nějších plášťů tím hodně pomůžeš, ale chce to trochu cviku… Plus jak už tu padlo, každej ráfek je jinej, na některý to prostě jde hůř.

      0 0
    • DADMTB  

      A mýdlo? Mýdlo jsi použil?:-) :-)…fakt hodně „namatlat“ patky a mám stejnou pumpu má pěkný tlak a nahazoval jsem stejný pláště a právě specialized naskočily vždy pěkně, je fakt, že ráfky mám jiný.

      Jen jednou a to byl vytahaný starší plášť jsem raději zajel do pneuservisu.

      0 0
      • mfabi  

        Mydlil jsem fakt hodně mě přišlo :). Zkusím tu benzínku a pneuservis ještě. Díky za rady.

        0 0
        • Vilém  

          Se divim, ze ti jeste nekdo nerekl, abys to mydlo zkusil i na ruce:)

          Pneuservis je jistota, u nas maji vsude na benzinkach kompresory bez vzdusniku.

          0 0
    • popokatepetl  

      budu prvně nasazovat bezduše. Pásku mam TESU, Notube mlíko a café ventilky. Množství mlíka jsem vyčetl 80–100ml.

      Jen o motání pásky nemám jasno kde začít a kde skončit. Cvičně jsem si zkusil kousek nalepit na ráfek abych zjistil vo čem je řeč :o)

      mám začít před ventilkem objet dvakrát do kola a skončit před ventilkem ? nebo dojet až za ventilek aby tam byly dvě vrstvy? Když začínáte lepit jak natahujete prvních pár cm když to ještě tolik nedrží ? Je lepší začít před ventilkem aby se páska chytla a byla u ventilku dost napnutá a pak ten první kousek odstřihnout ? Nedělá problém konec pásky s odlepováním? Mám ráfky WTB i19 a pásku 25mm… pasuje od kraje ke kraji, spíše mírně zasahuje do ohybu patky.

      Je lepší na den nasadit duši aby páska lépe přilnula?

      Díky.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Polka  

        Asi zalezi na rafku, ale ja obtacim jen jednu vrstvu, jedu pres ventilek a skoncim na konci za ventilkem, aby to bylo u nej pevnejsi. Pouzivam ale NoTubes pasku, drzi hned pekne. Sirku pasky volit dle vnitrni sirky rafku. Po nafecani plaste pak krasne prilne uplne kompletne k rafku.

        0 0
    • snas89  

      Já zvažuju tuhle pumpu:

      http://www.amazon.co.uk/…M/ref=sr_1_4?…

      Podle diskuzí na netu je dobrá a investice se vyplatí.

      Sám ještě nevím

      0 0
      • mfabi  

        Věřím, že i touto: http://www.topeak.com/…blow_booster to půjde nasadil „hladce“. Ale už je to raltivně velká investice…

        0 0
        • Breakpain  

          Zajímavé řešení od oblíbené firmy, na cenu jsem ještě nekoukal … asi nic moc hádám :)

          0 0
          • mfabi  

            Skoro trojka (http://www.xxcycle.com/…-bst,,en.php). Navíc v ČR to zatím asi ani nepůjde sehnat. Ale v této ceně už se asi vyplatí i kompresor :¨)

            0 0
            • Breakpain  

              Kompresor je lepší vždy, pokud nevadí hluk a je zásuvka:).

              Já nesplňuju to druhé, nicméně zatím jsem vždy vše nahodil, jen bylo potřeba použít duši… což je opruz.

              0 0
            • tonik666  

              Tvl, zrovna jsem si koupil JoeBlow Mountain, protože skoro 4k za Bontrager mi přišly moc. 3k za Topeak už bych zvažoval…

              0 0
            • snas89  

              Hele…trojku bych už asi i dal. Když to tak vemeš. tak tohle lehce vemeš na cesty ssebou. Kompresor už může být problém skrze elektriku:)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • kyl  

        Takovou pumpu jsem si dělal,jen bez té zadní úzké.Hliníková trubka s vnitřním průměrem 42mm,kolo je tím nafoukaný na pár žduchů.

        0 0
        • snas89  

          pošli fotku, a třeba i návod:)

          0 0
          • kyl  

            Na foukání silničky to není ale bajk je nafouknutej hned.Fungovala i při mích pokusech s bezdušema.Vnitřní průměr 42mm,délka válce 540mm,jakej objem na jeden žduch to dá si spočítej.Vnitřek je jak klasická pumpa,píst s těsněním a dole je kuličkový ventil vyrobený ze šroubu.

            0 0
    • kyl  

      A jak je to stou sračkou do plášťů v zimě?Zalepí to díru nebo to v plášti zmrzne?

      0 0
      • saintjv  

        Zalepi:) Pokud to teda neriznes.

        0 0
        • kyl  

          Takže jak tu někteří psali že měli v plášti místo NoTubes jen nějakou kalnou vodu,to nemrzne?

          0 0
    • zdendos-rb  

      Podle mě záleží na kombinaci ráfků a plášťů, teď jsem nasazoval Schwalbe Racing Ralph (tubeless easy) na NoTubes ZTR Crest a bylo to za dvě minuty nahozený, fouk jsem do toho dílenskou pumpou a hned se to chytlo a tradá za 4 minuty kolo nahozený a nafoukaný :-) Bez nějakejch fíglů, duší, jen jsem namydlil patky, ale mám pocit, že než došlo k foukání, tak už to stejně uschlo.

      0 0
      • alinceb  

        Mydlit patky to chce vždycky, aby patky snáz zaskočily.

        0 0
        • zdendos-rb  

          já vim, měsíc z roku strávim v pneuservisu, ale v tomto případě to šlo jako fík, i když už byly patky suché.

          0 0
      • rkawa  

        ja opakovane na ztr rafky s racing ralph tle uplne vpohode dilenskou pumpou bez mydleni patek, pouzivam obycejnou bbb pumpu starou 11 let.. nikdy zadnej problem..

        0 0
    • alinceb  

      Můj poloprofesionální homemade „airshot“. Náklady byly asi 500,– (tlakoměr a redukce, flašku jsem dostal zadarmo). Foukám ho v garáži kompresorem na 8bar. Příslušenství (pistoli a hadici) do ceny nepočítám – to mám ke kompresoru…:)

      0 0
      • Pedro404  

        Úplně si ho živě představuju:)

        0 0
      • nomecz  

        ma smysl airshot kdyz mas doma kompresor ?

        0 0
        • alinceb  

          Jak se to vezme. V současné době mám kompresor v garáži, ale kola dělám většinou zatím doma (v garáži nemám dodělaný ponk). Pak taky kompresor s sebou na dovolenou nepovezu, ale tohle se mi do auta vejde. Ještě na to teda asi dodělám dofukování pumpou.

          0 0
        • Petr L2  

          Podle mě má, ne vždy dělám v garáži a pustit doma kompresor, tak jsem bezdomovec

          0 0
        • nomecz  

          ok spis me nejak nenapadlo ze kolo montujes nekde jinde nez v garazi, ja dotahnout dom kolo tak me zena vyhodi i s kolem z vokna :-)

          0 0
          • alinceb  

            No žena mě nevyhodí, protože sama má v bytě 2 svoje kola. Tedy přesněji obě kola má v ložnici…

            0 0
            • Petr L2  

              Běžně mám v obýváku stojan, když něco dělám, holky si taky nechodí lakovat nehty do dílny :-)

              0 0
    • novas32  

      Ahoj, at nezakladam nove tema, tohle je celkem k veci.

      Udelal se mi jezek v plasti Schwalbe Racing Ralph TLR. vozim rafky ZTR Crest + uvedene plaste.

      Zaboha mi to neslo dolu z rafku a samozrejme ze jsem pri demontazi domrvil patku :-(

      Puvodne sly bez problemu nahodit velkou pumpou, ted uz ne (nevsiml jsem si vytazene patky) a u pumpy mi kompresorem dobre naskakoval do patek, ale pokazdy ve zminenem vytazenem miste podfouknul a sjel z rafku.

      Objednal jsem novy a moje otazka zni:

      Jak co nejsetrneji plast na rafek dostat a event.ho nasledne sundat, abych patku neposkodil?

      Diky za rady.

      0 0
    • marko250  

      :-) a sprej na kokpit se zapalovačem nemáš? :-) https://www.youtube.com/watch?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.