Nasazení pláště - opravdu nemožné

39 nepřečtených
  • Dejv13

    Ahoj, jsem začátečník a potřeboval jsem vyměnit duši na mtb. Jenže plášť nejde dát zpět, prostě mu kus chybí na průměru, když se patku pokusim přehoupnout dovnitř, vyleze o kus dál. Kdybych ty další dvě strany držel, zlomí se tou silou montpáka. Chci se zeptat, opravdu je v pohodě, že ten plášť je takhle těsný? Podotýkam, že druhá strana patky je furt z výroby přilepená, ani po 2 hodinách jsem ji nedokázal vyrvat. Četl jsem tu podobná témata, ale prostě si nedokážu poradit

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      Continental montpáka, 1 ks Skladem > 5 ks

      savings Continental montpáka, 1 ks

      31 Kč savings MOC 47 Kč

      Continental Race montpáka, 1 ks Skladem > 5 ks

      Akce -7% Continental Race montpáka, 1 ks

      28 Kč -7% MOC 47 Kč

    • Jáchym 1  

      Plášť na těsno být musí,to je dobře.Patku na druhé straně odrazit musíš.Zaber.Jinak se z toho pose…š.

      0 0
    • Kocourek  

      Podle fotky to vypadá normálně, prostě musíš zabrat. Jestli to montpaka nevydrží, tak je nejspíš chyba v ní.

      Už jsem taky pár montpák zlomil, jednu kovovou dokonce ohnul. Ale od té doby co používám tyhle (viz odkaz.) je nasazování i sundávání pláště hračka. Mají na sobě i takovou sponku, kterou cvaknes za ráfek aby ti nesjizdel plášť, proto jsou 3. https://www.kupkolo.cz/…odra_z98299/

      0 1
      • klobrch  

        Mám je také, ale je problém je cvaknout za ten ráfek. Naštěstí od od doby kdy jsem přešel na bezduše už problém nasazování pláště řeším jen při výměně za nový plášť.

        0 0
    • Jirka160  

      Podle popisu jsem měl úplně stejný problém. Nemáš v tom ráfku ve středu trochu prohlubeň? Já se taky s tím sral neskutečně a pak mi to šlo jedině tak, že ten plášť dáš do prostředka (netlačíš to do krajů) a při huštění se ti to odstřelí tlakem duše do těch krajů a krásně sedne. Trošku to nahusti víc a pak to dolaď na bary, které potřebuješ.

      0 0
    • Mustafa  

      Zkus to co už jsi nasadil zatlacit do středu ráfku do té hlubší části. Anebo začni úplně znovu tím, že to od začátku budeš tlačit do středu ráfku. Mohl by jsi tím na obvodu získat dost velkou rezervu na to, aby se ti plášť dostal na ráfek celý. Na své místo ho pak natlačí nafukovaná duše.

      Vím, že jsou extrémně těsné pláště ale dochází-li na lámání montpák, imho tím docílíš spíše zničení patky pláště anebo i ráfku. Taky jsem jednu zlomil :) ale dělal jsem to prostě špatně.

      0 0
    • Boby83  

      Je to normální, jde to blbě, ale jde to. Chce to cvok, pevné nervy, kvalitní montpáky a nebát se toho. A teď si mi připomněl situaci, kdy se mi u nového kola poškodily pásky u obou ráfků a já měl každých pár km prázdné kolo – jedno nebo druhé. Než jsem odhalil problém, tak jsem během týdne šestkrát lepil. To byla doba, kdy jsem kolo vyloženě nesnášel a málem letělo ze skály :D Ale aspoň mě to naučilo nasazovat pláště a najit si finty :) Viz. rady výše..

      0 1
    • kolond  

      Otec si koupil nějaký Continental ?*king a podobný problém.

      Já jsem spokojen se Schwalbe, který sundám a nasadím pouze rukama.

      0 0
      • RapMan  

        S Racekingem jsem taky slušně bojoval, až jsem si musel vzít na pomoc další ruce, abysme ho dokázali nasadit (nový).

        0 0
        • kolond  

          Po prvním defektu by nejspíš letěl plášť pryč. S něčím takovým bych se podruhé mordovat v terénu opravdu nechtěl.

          Jednou jsem měnil duši za i tmy bez světla a nebyl problém. S Racekingem by to byla hezká procházka.

          0 0
          • Esi  

            Ale houby, raceking je úplně v pohodě, stačí dodržet to že ho nasazuješ na střed ráfku do prohlubně, nasadíš ho jen rukou, žádné montpáky na to nejsou potřeba

            0 0
    • Dejv13  

      Díky za rady, budu asi muset jít na to víc technicky. Kdyby hrana pláště byla alspoň trochu pružná, silou to narvat fakt nejde.

      Samotný sundání pláště mi trvalo asi 2 hodiny, šlo to extrémně blbě, jako by byl přilepenej. Druhou stranu jsem po dalšim úsilí vzal.

      0 0
      • plzakj  

        Tam, kde uz to mas v rafku, ten plast natlac do stredu rafku do toho zlabku. Trosku tompomuze. Pak uz jenom holejma rukama to chyt a kousek po kousku bude prelejzat. On je pruznej.

        Do zlabku je dobry to nahazet na obou stranach pred tim, nez ho zacnes sundavat.

        1 0
      • novas752  

        Co to jde natlač plášť do středového žlábku v ráfku a pak to pomocí dvou pák nasaď zbytek okolo ventilku (okolo ventilku naposled protože ventilek právě zabìrá ve žlábku místo a přes něj by to nasadit nešlo).

        1 0
      • plzakj  

        casto pomuze taky mejdlova voda.

        0 1
    • Dvojan1  

      Zatlačit po celém obvodu cca o 1cm a musí to tam padnout i rukama. Akorát ukončovat nazutí u ventilku.

      0 0
    • d  

      Důsledně stlačovat po celém obvodu do nejhlubšího místa ráfku (žlábku), stačí na straně, kterou právě zacvakáváš (u ventilku se končí) a hlídat to.

      Posledních 10 – 20 cm je vždycky vopruz, zvlášť na některých kombinacích bezdušového ráfku a pláště.

      Ale pokud to budeš hlídat, je to spíš o trpělivosti a přesnosti než o síle.

      https://www.kupkolo.cz/…-2015_CZ.pdf

      Strana 33

      0 0
    • Dejv13  

      Díky moc za rady. Pomohlo hranu pláště po celym obvodu nacpat až na pásku, tim se zhruba o polovinu změnšil ten zbývající kus, který jsem přehoupnul dovnitř montpákou.

      0 0
    • Feďa  

      Lahůdka v podobě kombinace Mavic + Continental GP5000. Prakticky nejde nazout, když už jsem to tam narval, tak jsem montpákou proříznul duši… Po nazutí nesedne do patek (doma to s velkou pumpou není problém), takže zbytek jízdy háže. Asi budu muset zvolit jiné pláště.

      0 0
      • Fazzy  

        Jako obvykle. Konci se u ventilku, takle ti ventilek brani aby plast zalezl na protejsi strane do stredu rafku a pak to nejde samozrejme nazout.

        Patky namazat, nafouknout na max tlak neni-li jina moznost a pak naskoci.

        0 0
        • LM  

          jj, taky pomůže kontrolovat, zda jsou patky fakt stále uprostřed žlábku a případně plášť „popotahat“ po obvodu z už nahozené strany směrem k nenahozenému ú­seku.

          Při správném postupu jde nahodit bezdušový CX plášť i silniční plášť s drátovou patkou pouze rukama. Montpáky už používám pouze pro zajištění proti vyskakování pláště z ráfku při ručním nahazování toho posledního úseku.

          0 0
      • xpj  

        Dával jsem na Mavic nějaké silniční Schwalbe a vypadalo to úplně stejně.

        Jestli to někde prorazím, tak si musím zavolat odvoz…

        0 0
      • plzakj  

        To je v klidu. Konci u vetliku a tahej. Ona se hude pomalu natahovat.

        0 0
    • Pikaču  

      Ja nasazoval conti gp5000 TdF edition a myslel jsem ze je prodám radši. Pak jsem nešel video kde to nasazuje borec nohou. Stoupne si na plášť a naklání rafek na stranu a plášť zapadne.

      0 0
      • Sodoma  

        Myslíš toto? :-)

        0 0
        • Pikaču  

          Jj. Takhle..( neni to stejne video ale princip stejný).

          Za mě teda ale spis tohle dělat na gumové podložce. Ja na ty svoje plaste docela do krve tlačil nohou a pak lomcoval na bok ( karbonový ráfek ).

          0 0
    • daldrum  

      Moje nová kombinace DT Swiss PRC a GP5000 jsou fakt taky chuťovka. A to jsem to dělal doma. Ani nevím, jak bych to zvládal třeba v chladným počasí. Kola jsou tubeless ready, takže to bude asi jeden z důvodů. Dlouho používám GP, 4000, pak 5000. Vždy šly nasazovat hůř, ale šlo to (předtím dlouho kola Mavic). Zkusím ale ještě doma potrénovat a dávat si víc bacha na dotlačování pláště do střední části. Co se týká plášťů, Conti jsou prý tímto známé. Četl jsem, že hodně snadno jdou nasazovat Pirelli P ZERO Velo. Takže je příště asi zkusím.

      0 0
      • PLATYPUS3  

        Některé funglovky nasazovat je fakt porod, co mám ráfky alexrims ty jsou zlatý, tam to jde nasadit jednou rukou.

        0 0
    • josefnekuda  

      Nejdřív jsem to tam rval železnými montpákami,kolikrát skřípnul i duši ,než jsem přišel na to,že se musí nasazovat plášť opačně tzn.začíná se naproti ventilku,končí se u ventilku.Nyní to tam dám na pohodu jen rukou,bez problému

      1 0
      • oddie  

        To ale není žádné "opačně ", nýbrž logicky…

        3 0
    • ZdenekM  

      V servisu mi prozradili tajemství: existují na to kleště: https://www.kupkolo.cz/…tik_z103468/

      0 0
      • LM  

        Tyhle kleště mám z Ali, stáli tam pod 200 Kč.

        • Ale pokud máš blbě shozenou patku do žlábku v ráfku, nebo špatnou kombinaci plášť/ráfek/páska tak ti nepomůžou.
        • A pokud to máš shozené dobře, tak na posledních 12–20 cm stačí plastová montpáka. Některé MTB pláště i jedny silniční s drátovou patkou nasazuju komplet jenom rukama.
        2 0
      • zdenek  

        Dají se použít i univerzální svorky:

        https://www.lidl.cz/…a/p100375708

        https://www.lidl.cz/…a/p100376833

        0 0
      • KoudakT  

        To je krám :D

        Montpaky a je to. Ideálně plastové, at nepoškodí ráfek. Stačí jít vždycky po kousku, nervat to tam uprostřed toho, kde ten plast není zaskočený.

        1 1
        • plzakj  

          A mydlova voda

          1 0
          • KoudakT  

            Ta hlavně na to, aby zaskočil plášť na své místo. Kolikrát je brnkačka nasazení pláště, ale pak ho nahodit tak, aby neházel…

            1 0
    • qartex  

      Podle fotky je to suchý jak...... Kdyby si to namazal mydlovou vodou. Tak to nasadis holyma rukama

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.