Zdravím. Asi to bude pro vás taková banální věc, ale.. Poradíte mi jak co nejsnadněji a nejrycheji zpátky nasadit kolo? Vždycky s tím dlouho laboruju protože mi chytá kotouč o brzdu. Možná je to rukama :D nebo něco dělám špatně?
děkuju za rady.
Zdravím. Asi to bude pro vás taková banální věc, ale.. Poradíte mi jak co nejsnadněji a nejrycheji zpátky nasadit kolo? Vždycky s tím dlouho laboruju protože mi chytá kotouč o brzdu. Možná je to rukama :D nebo něco dělám špatně?
děkuju za rady.
Já musím vzadu dávat řetěz na třetí pastorek, pak po odklonění ramínka dozadu padne kotouč přesně mezi desky.
Já zase nemám problém vzadu, ale vepředu… A to mám vzadu destičky, kde je minimální mezera ke kotouci, vepredu je naopk docela velka a nikdy to tam nesedne stejně, i když mám polohu osy stejnou..
„nejsnadněji a nejrycheji zpátky nasadit kolo?“ – předpokládám, že soudruh má problém dostat kotouč rychle mezi desky a ne že by mu to škrtalo.
Taky jsem to tak pochopil, akorát mu poradit nic nedokážu, mě nedělá problém se kotoučem trefit mezi destičky ať je přehazovačka na jakém chce pastorku (většinou nechávám na nejmenším) a na předním kole už vůbec ne. Tedy nedokážu ani nasimulovat problém a to přitom moc šikovný nejsem, tak asi proro :-)
myslím, že má stejný problém jako já: když nasadím (typicky po opravě defektu) kolo zpět, kotouč při otáčení na některém místě drhne o destičky (aniž bych brzdil :), přitom před sundáním kola byly brzdy dobře seřízené. musím pak dlouho laborovat s různou polohou rychloupínáku, aby kotouč zase dobře sedl.
Jo, přesně tak jsem to myslel. U předního kola.
Jak píše Madrid, mám stejný problém.
Pokud si myslel tohle, tak to už se to řešilo x krát pořád do kola a dole Vilém už správně poradil.
Tak nejrychlejší a nejsnadnější způsob je použití pevné osy rychloupinacím systémem…a to jak vepředu tak vzadu
Oznac si treba fixem polohu osy vuci vidlici, nebo patkam z. stavby. Pak budes mit, za predpokladu, ze je trmen dobre serizen, klid.
právě naopak…to je jedna z výhod kotoučovek:-)
Za 7 let jsem tento problém nikdy neměl s brzdama shimano .
Jak nasadit přední kolo – destičky jsou u sebe tak blízko, že tam ten kotouč mezi ně musím násilím tlačit a nechci něco poškodit, Prostě mezi destičkama není skoro žádná mezera, mám to tam nějak silou natlačit? Dělám to poprvé v životě, takže fakt si nejsem jist, co s tím.
Napřed ty destičky něčím roztáhni. Ideální je třeba čistá plastová montpáka. Už jsem používal i dřevěnou spatulu (neříkej to mé ženě!)
Před roztahováním je ideální si otevřít ten nipple nahoře na expanzce brzdy, aby ses nepral s tlakem a těsněním.
Po roztažení a usazení kola dle potřeby docentrovat brzdu.
Tak jsem to opatrně roztáhl nožem, to snad nevadí. Samozřejmě netuším, jestli jsem to nerozcentroval, ale nikdy jsem dřív neměl diskový brzdy, takže ani netuším, jak se to centruje. Poznám vůbec nějak, jestli to drhne, doma to nezponám, uvidím za jízdy… i když s přilbou, kuklou a šustěním sněhu nemám naději slyšet nějaký jemný zvuky.
Párkrát zabrzdi, aby se desky usadily. Pokud se kolo točí hladce a nic neškrtá, máš hotovo.
V opačném případě povol šrouby třmenu (aby se třmen mohl trošku pohybovat) stiskni brzdu a šrouby dotáhni. To by mělo stačit. Někdo ještě dává mezi desku a kotouč kus tvrdého papíru (třeba vizitku) kvůli mezeře, ale já to většinou nedělám a úplně v poho.
Teď mi došlo, že když kolo roztočím a nebude to drhnout, tak se kolo bude točit volně bez zadrhnutí. Takže to drhne… teď ještě tušit, jak se to centruje.
Přesně :-)))
Jen párkrát zkusmo zabrzdi – desky si vymezí nejmenší mezeru – a pak zkus, jestli se točí ok.
Tak ne centrovat brzdu, ale nasadit přední kolo rovně, já s tímhle vůbec nemám zkušenost, je to první kolo, co má uplně jinej systém upínání, než jsem zvyklej ze silniček.
Dvě strany stejné mince. Po nasazení kola je prostě někdy třeba brzdu docentrovat.
Ale houby, stačí osu utahovat stejně.
Jseš Terminátor :-) Já takhle přesný oko ani ruku teda nemám :-)
Na to neni třeba přesný oko, stačí osu s páčkou dotáhnout vždy do stejný polohy osu s imbusem taky. Splést se o celou otáčku ani na jednu stranu řekl bych nejde.
Cajk. Mně to psát nemusíš. Já nejsem ten, kdo tu řeší brzdu.
Pise o uplne jinem systemu upinani, tipuju pevna osa, tam to vetsinou po serizeni trmene sedi.
Já vím. Tazatel začal s tím, že musí roztahovat destičky. Proto jsem nadhodil, že možná bude třeba docentrovat. Vzhledem k tomu, že si nebyl jistý ani jak pozná, jestli má třmen vycentrovaný, tak jsem se snažil popsat možné varianty (při roztažení nemusí mít desky rovnoměrně jako předtím, možná si i třmenem pohne, co já vím?)
Kdo má pevnou osu a jen vyndá a zandá kolo tohle samozřejmě neřeší.
Hej no též mám z toho hrůzu mám teď kolo v servisu 28km od baráku kde mi bude seřizovat a odvzdušnovat brzy. A nechce se mi to rozkládat do auta aby to zase bylo na pikáču. Ale taky se mi nechce jen v nule a kratasích dom :D
Je velice těžké vrazit mezi destičky ten kus plastu místo kotouče nebo libovolnej podobnej asi 2mm tlustej předmět jako kousek kartonu atd?
Není, ale čemu to pomůže? Když nezmacnu páku tak se destičky snad nepohnou ne? Spíš zase najít tu správnou polohu na ose.
No nejspíš tomu že se destičky po stisku zastaví o ten předmět a jedna z nich nevyleze víc.
Tohle je poslední servis jinak už sám ;-) chtěl jsem si to postavit sám, ale bohužel. Někde mi to stejně lupalo, mám za to že levý pedál ale bylo mi řečeno že si člověk vždy myslí že je to ve středu ale ono ne.
Některým lidem by to kolo fakt měli zakázat.
Raději přejdi na 1× ;-)
Měl jsem, nesedelo mi odstupňování v kombinaci s 36zubovym převodník. Instalaci jsem zvládl sám s pomocí YouTube. Ty radši přejdi na kolobezku z tvého chytraceni a neschopnosti (strachu) zvládnout základní udrzbu mě berou mrákoty, na druhou stranu lidí jako ty potřebujeme, kdo by pak krmil systém penězmi. Kdyby si všichni centrovali brzdové třmeny doma, byť i jenom zadní kolo, mechanici by vymřeli jako řemeslo. Jinak sry za OT
To odvzdušnit vyjde lou vy lou. Protože bych musel koupit vše k tomu potřebné tak by mě to na to 5 kilo vyšlo tak či tak. Na příští sezónu si už ale vše koupím a udělám sám
jestli mas shimana, tak na Aliku koupis sadu na odvzdusneni za 2 ecka a kdyz nekoho poprosis tak ti do lahvicky za kilo nalije 100ml oleje, a mas to.
cena celkem 150Kc a muzes odvzdusnovat :D
Shimano nemám, nám TRP takže min 220kc + pošta to je 350+ torx 15 + 6mm klíč a jsme na 450kč.
Nepoužívá TRP stejný olej?
Ano.
Podle mě je to potřebné nářadí lepší mít u sebe. Jednorázová investice řekněme 500,– se ti oplatí jak finančně (nebudeš muset platit práci bajkšopu) tak psychicky – budeš moci případnou závadu odstranit sám a hned.
Neber to, jako že do tebe šiju. Je to tvé kolo a prachy. Já jen vím, že jsem některé nářadí taky původně nechtěl shánět a teď jsem rád, že je mám doma (např. stahovák na kazety, klíč na středy apod.)
Však ano, vše si dokoupím a příští odvzdušnění už si udělám sám. Nic na tom není.
to je ovšem ta prokrastinace
mam pocit ze na TRP je stejna sada, ale to je jedno, kazdeho volba jestli dava malickosti do servisu nebo si to udela doma sam.