• jirka hlavsa

    Zdravím, mám menší technický problém na svém 2 roky starém kole Kellys. Včera jsem kolo pečlivě umyl a dal domů do tepla do garáže. Dneska jsem měnil pláště, čistil přehazovačku, řetěz atd… Po dokončení jsem se jel na kole krátce projet a zjistil jsem, že při jízdě bez šlapání cvaká cvrček a naopak při couvání ne. Nikdy dřív to necvakalo, cvakalo to pouze při couvání. Teďkon je to jakoby obráceně. Nechápu to, osmikolečko jsem nesundaval ani jsem s ním (kromě očištění) nic nedělal pouze jsem sundal a nasadil zadní kolo kvůli výměně pláště. Kolo jsem sundaval už hodněkrát a vždy bez problému. Celkem mi to vadí, protože to při jízdě z kopce otravně cvaká jako stará kola. Opravdu to nikdy dříve necvakalo, ani když kolo bylo nové, špinavé, studené, prostě NIKDY. Nevíte někdo čím to může být, nebo co mám udělat, nebo namazat. Díky za všechny rady

    0 0
    • lunochod  

      Jestli cvaká při couvání tak je něco špatně :-)

      0 0
    • Jirka24x  

      přehozený fáze ..

      0 0
    • SloM  

      A teď se přiznej, co jsi pil?

      0 0
    • novas752  

      Jestli si to myl nějakejma chemickejma prostředkama nebo hodně teplou vodou, mohlo se to dostat dovnitř a vyplavit vazelínu = jede to (víc) na sucho = je to hlasitější.

      Akorát si ujasni, že necvakaj jen starý kola/náboje. Celkem dost levnějších a většina (hodně) drahých nábojů krásně cvaká taky. :)

      https://vimeo.com/150519302

      Ale jestli to cvaká při jízdě v záběru dopředu (nejedeš navolno), nemusí to být jen cvrček, může to pocházet od špatně seřízený rezp. rozštelovaný přehazovačky/přes­mykače a následném kontaktu řetězu s hazkou, symkem, nebo s kazetou a převodníkama.

      0 0
      • Kharbon  

        +1

        K „utišení“ cvrčka stačí rozebrat a promazat vazelínou ty zoubky a západky (myslím, že se jim říká „praporky“). Jen bacha, ať se ti nerozkutálí kulička z ložisek – bývají tam dvoje. Taky budeš potřebovat spešl stahovák.

        0 0
        • novas752  

          Vazelínou lepší ne. Nebo když už tak nějakou hodně řídkou. Vazelína je hustá a v nízkých teplotách ještě hustší = praporky mohou zatuhnout a volnoběžka (cvrček) přestane zabírat. Vazelínu jen do ložiskových drah, na ozubení a praporky je lepší nějaký řídký dobře vzlínavý olej – třeba silikonový co se používá na vidlici.

          0 0
          • Kharbon  

            To dává smysl. Já to vždycky mázl stejnou vazelínou jako ložiska a zatím bez problémů (ale v zimě nejezdím). Nutno říct, že ale na ty praporky právě z toho důvodu dávám celkem málo.

            Nestane se ale, že olej po chvíli ježdění odvzlíná, a systém jede „nasucho“?

            0 0
            • novas752  

              Já rozdělávám náboj jednou za 4000km a vždycky tam trochu mastnýho ještě je.

              0 0
        • ScottAspect  

          Já myslel, že vazelínu, co se mi dostane do praporků a zalepí je musím naopak vyčistit, aby se vracely a zapadaly. Jsem rád, že teď při jízdě vím, že tam ten ořech je, tak mě překvapuje, že chce někdo opak :-)

          0 0
          • Tomas S2  

            Myslím, že záleží na výrobci. Některý ořechy jsou z výroby namazaný vazelínou, neměla by ale moc lepit. Já používám minerální olej. Mám dojem, že třeba Mavic ho doporučuje. Maj nějakej vlastní výroby…

            0 0
            • ScottAspect  

              Při rozborce jsem také dával olej. Vazelína tam byla. Nebyl slyšet a když praporky nezapadli v kopci, tak se ozval rupanec jak kdyby mi někdo u hlavy zlomil železnou tyč.

              0 0
            • Vilém  

              U mavicu se tam ten olej dava predevsim proto, ze orech pouziva, jako hlavni lozisko, kluzne pouzdro.

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce