Zdravím, chtěl bych se zeptat jak vysoku v poměru vůči tělu by měla být daná sedlovka v terénu, popř. na trailech? A v jaké výšce v poměru těla by měla být pří jízdě po cestách a na silnici?
Díky z rady :)
Zdravím, chtěl bych se zeptat jak vysoku v poměru vůči tělu by měla být daná sedlovka v terénu, popř. na trailech? A v jaké výšce v poměru těla by měla být pří jízdě po cestách a na silnici?
Díky z rady :)
Akorát tak pod sedlo.
1+ :D
žádný přesný poměr není,ale dá se to změřit, je tu v historii hodně odkazů na nastavení posedu a podobně.
V terénu by jsi měl být schopný dát zadek na zadní kolo, A na silnici se ti musí dobře šlapat ;)
jo proto nosíme poltrované zadky :-)
mělo tam být nad zadní kolo, myšleno jako za sedlo ;)
Děkuju,
takže vesměs na silnici aby se dobře šlapalo a v terénu úplně nadoraz dolu? :)
nejlepší je, když si zkusíš sjet schody s mezistupněm se sedlem nahoře a pak dole, zjistíš rozdíl i potřebu nastavení
Viděl jsem dobrej pád, když jel klučina ze schodů, dal sedlo za sedlo, ale už ho pak nebyl schopnej vrátit :D
ano, měl jsem dodat opatrně:)
když jel klučina ze schodů, dal sedlo za sedlo – takové zvěrstva dělat :D
Jak se tak dneska čtu, tak jdu opravdu spát ;)
Promin jsem začínající biker, takže nechápu to s mezistpněm?
jako něco mezi standartní výškou pro silnici a úplně dole? :)
néé, myslím schody, rovina, schody, rovina(třeba podjezd nebo tak něco)
tam jasně uvidíš, že je sedlo nahoře na prd, čím rychleji tím hůře. Dáš-li dolů, schody proletíš a ani nevíš.
Ale zase v lese těžko budeš jezdit se sedlem úplně dole, protože by ses strhal. Chce to mít v malíku techniku se sedlem nahoře a když je něco ultra, dát dolu…jak pro klid tak pro pohodu-zážitek.
v praxi je to tak, že kolo jede přes překážky a ty mu vlastně svým tělem ulevuješ tím, že se na kole různě přesouváš a měníš tak těžiště. Čím těžší terén a rychlost, tím je klasicky/šlapavě vysunuté sedlo více na obtíž, protože ti překáží v onom potřebném pohybu.
Koukni na nějaká sjezdová videa, tam je jasně vidět ta práce jezdce nad kolem.
Jo díky moc!
To si s tím asi chce opravdu pohrát, ale zase se mi tedy nechce jezdit se sedlem nahoře a pak ho v terénu dávat dolu :-/ Na silnici by asi mělo být tak že když šlápnu abych měl jen špičku na pedálu a měl natažneou nohu je to tak?
ne
To si s tím asi chce opravdu pohrát, ale zase se mi tedy nechce jezdit se sedlem nahoře a pak ho v terénu dávat dolu – tohle řeši teleskop… jina moznost neni ;-)
+6:)
myslím, že když sedíš tak patu na pedál a nohu mírně pokrčenou.
no a do terénu: nojono, co naděláš, buďto hýbeš sedlem nebo ne a pak nedáš/neužiješ si možné. Jsou i teleskopické sedlovky, ale cena je kolem 5000,–
ale zas to neber tak, že vjedeš do lesa a musí jít sedlo dolů. jde jen o těžkej terén. fakt dej ty schody a uvidíš.
na tech schodech človek pozna rozdil ale neni to tak ze se sedlem nahore to nejde… jen musis jet trochu jinak…
jinak ja bych ho zas tak moc nestrasil, at nedopadne jak ty male decka co jezdi po meste na klasickem XC se sedlem dole a mysli si ze jezdi DH
jasně, jde, jen pozná ten rozdíl
Ono hlavně hrozně záleží na posedu. Při extra chrtím posedu je sedlo hodně na obtíž, když se nedá dolu.
Při rozumném trošku kratším posedu a lehce výše řídítkách vadí mnohem méně. Tam není naprosto žádný problém jít hodně za sedlo, já se třeba na svojem fullu i se sedlem nahoře dokážu téměř dotknout zadkem zadního kola.
Samozřejmě sedlo dole je na technický terén nejlepší (ono není často cílem jít co nejvíce dozadu za něj, ale třeba pracovat s těšitěm a být v místě co bylo to sedlo), ale dokud se nedostane k vyloženě častému technickému ježdění, tak bych se snižováním sedla zase tolik nezabýval a hlavně bych si nastavil rozumný posed.