• misisnik

    Dobrý den

    Chtěl bych nějak nastavit vidlici na kole:

    Vidlice na kole: Suntour XCM-V2, 100mm

    Potřebuju to nastavit nějak na moji váhu, protože když jedu po terénu tak nic neprůží, jen když jedu ze sedla a je na řídítkách větší váha.

    Na vidlici jsou nějaké kolečka ale aď točím jak chci tak se nic neděje.

    Předem děkuji za pomoc Michal

    0 0
    • Georrge  

      tahle vidlice bohužel nic takového neumožňuje :) dá se řešit měkčí pružinou, ale u téhle vidlice to nemá cenu řešit a spíš šetřit na něco funkčního.

      0 0
    • BigKarel2  

      na týhle vidli nic nenastavíš…je to shit… :D skus nastavit předpětí průžiny a nohy namaž pořádně silikonem…

      0 0
      • misisnik  

        Škoda

        Vyzkouším ještě to předpětí a ten silikon teda…díky

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ClAyD  

      Prostě toč tím levým kolečkem k mínusku a když to nebude stačit, tak se ještě koukni, jestli nemáš náhodou utáhnutou kompresi (kolečko na pravý noze). Když ani to nepomůže, tak buďto novou pružinu (v ceně skoro nový vidle), a nebo by to možná šlo trochu obrousit (ta pružina). Někdo to tu už dělal, myslím Mr.Antik.

      0 0
    • Kami  

      taky bys mohl říct jakou máš váhu :-)pokud 120kg, tak ani tvrdší pružina nepomůže (pomůže, ale asi by jsi si ji musel nechat navinout) nebo jsi naopak tak lehkej, že nepruží?

      1.možnost

      aby byla pružina tvrdší. Budeš otáčet kolečkem do směru +. Pokud máš obě stejný, tak otáčíš obouma. Někdo má kus průhlednýho plastu a v něm je vidět kolík, kterej při nejvyšší tvrdosti úplně zajede. Avšak rozdíl nebude moc patrný, jelikož se pružina na obou stranách stlačí o cca 2cm.

      2.možnost

      vyšroubuješ obě kolečka, vytáhneš pružiny, dáš pod pružiny kus gumy třeba o síle 1cm. Pružiny vrátíš zpět a kolečka ¨zašroubuješ. Tím stalčíš pružinu o dalším 1Cm takže už o výsledný 3cm. Můžeš dat i silnější gumu, ale moc bych to nepřeháněl.

      3.možnost

      vyměníš pružiny za tvrdší.

      1.rada:

      až budeš spokojen s tvrdostí pružin (je to možné), předělej si vidlu na olejové mazání, pomůže to. Návody jsou ve foru nebo se mě zeptej.

      2.rada

      v pružinách se nacházejí elastomery (kus gumy dlouhé asi 15cm kulatýho průřezu)někdo říká, že je dobré je vytáhnout, zlepší se chod, ale nejsem si tim moc jistej protože mají tlumící funkci při maximálním dorazu vidle. Min pak trpí a dorazy jsou měkčí.

      Tak hodně zdaru!

      0 0
      • rudik1  

        mám totožný problém,vidli jsem nechal přítelce,váží 5Okg knedlik jeden:-D

        nějaká xcp75(nevím jistě)

        vidla byla tvrdá i na mě.říkal jsem si ,že ji rozdělám,zkrátím pružiny a hotovo.mno…netuším o kolik.říznu hodně a zahodím ji.to asi ale udělám stejně a pořídím nějakou bazarovku vzduch.

        0 0
        • Vilém  

          A co ti pomuze zkraceni pruzin? :))

          Pokud jsou tam dve, tak zkus jednu vyndat. Taky v nich byva gumovy valecek, ten taky muzes zkusit vytahnout.

          0 0
          • rudik1  

            tak předpokládal jsem že pružina je už při montáži trochu stlačená…tak asi nejni

            rozeberu a pulku s toho vyhážu.pak budu kombinovat…dik

            0 0
            • Vilém  

              Trochu napruzena je, ale nic moc, nejake predpeti tam byt musi. Zkus to rozhodit a uvidis co na tebe vypadne.

              0 0
    • Vilém  

      Smula, na te nic nenastavis, kup neco co pruzi.

      0 0
    • misisnik  

      Jak sjem už psal potřebuju aby to pružilo více

      Vážím 67Kg

      Kolo mám tohle : http://www.velosport-prerov.cz/…ke-kolo.html

      0 0
      • felix.org  

        Víc to pružit nejspíš nebude.

        0 0
      • Kami  

        ajo, pochopil jsem to naopak. Tak to je horší případ. Hold vytáhni jednu pružinu ven a kdyby to pak bylo už moc měkký, tak ji podlož nějakou gumou. Nebo z ní vytáhnout spacer(vymezovací kroužek) pokud v ní nějakej vůbec je, když má zdvih 100mm.

        0 0
        • misisnik  

          takze tema koleckama to nenastavim aby to bylo mene tuzsi ? bo jedu poterenu a nic jen kdys jdu ze sedla tak je vetsi zatez na riditkach tak to jde ja potrebuju aby to slo porad :)

          0 0
          • Kami  

            Tak nastavíš, ale dost neznatelně. Rozeber ji a hod sem fotky. Ni na tom není.. Dole odšroubuješ dvě matky a nahoře vyšroubuješ ty dvě kolečka.

            0 0
    • antt  

      stejnou vidlici má přítelka, jen ze zdvihem 80mm. Z pravé nohy nic nevytahuj, v levé noze je pružina a v ní gumový elastomer. Dostaneš se k němu, když vyšroubuješ z vrchu to nastavení předpětí pružiny (třeba pomoci velkého šroubováku a palice, pokud nechceš investovat do klíče od suntouru), vytáhneš pružinu a v ní je ten gumový lasturomet :) Vidlice pak neskutečně změkne, přítelce ale ani po této upravě nechodí přes polovinu zdvihu, ale rozdíl v pohodlí poznala. Kamarádovi jsem takto „upravil“ xcr vidlici a ze 100mm zdvihu těch 90mm využívá. Pokud by se ti potom zdála vidlice moc měkká, tak by mohlo pomoci třeba z toho elastomeru 2cm užíznout a dát ho zpátky

      0 0
      • antt  

        nějak jsem tam nenapsal, ať ten elastomer vytáhneš a vrátíš pružinu zpět bez něj, ale to snad jde domyslet..

        0 0
      • skvedo  

        Bez toho klíče bych se bál, že to osazení úplně zničím. I s ním jsem to ozvejkal, jak mi párkrát sklouzl. Já za něj dal myslím 102 Kč i s poštovným od dovozce.

        0 0
        • antt  

          tak ono to zase tak moc utáhlé není, nějak extra jsem to neodrbal, ale chce to nějaký větší a tupý šroubovák a klidně přes špičku přehnout kus hadry. Ale je to taková fušeřina, klíč bude určitě lepší

          0 0
        • Ralan  

          Nejlepší je se zeptat někde v servisu, buď ho budou mít přímo tam, nebo objednají. Mě ho objednali a půjčili zadarmo.

          0 0
          • skvedo  

            Mě by ho taky půjčili (mám v servisu známé), ale není to tak drahé, abych si neudělal malou radost novým nářadím ;)

            0 0
      • Kami  

        jenže, když ten elastomer vytáhne, tak ta vidle nemá žádný tlumení, to pak není žádná výhra. Lepší je ho třeba o půlku zkrátit. Nebo si vypočítat jakej má ta pružina zdvih a podle toho dat o něco delší elastomer.

        0 0
        • antt  

          tak pokud váží 67kg, tak to je asi jediný způsob, jak tuto vidlici bez dalších investic rozchodit :)

          0 0
          • Kami  

            je to tak, ale místo tvrdýho dorazu by si ta vidle mohla udržet i nějaký tlumící vlastnosti

            0 0
        • skvedo  

          Já se svými 68 kg zkrátil v XCM MLO elastomer asi o 4 cm a už jsem ji dokázal dostat dost tvrdě nadoraz.

          Naštěstí jsem ji zanedlouho potom vyměnil, ale možná si budu skládat low cost zbytkáč do města, tak ji ještě třeba použiju.

          0 0
      • misisnik  

        Díky za radu,

        Mrknu na to pak napíšu jak jsem dopadl..

        0 0
        • buba CZ  

          Už jsem to tu dvakrát psal.Vyndej pružinu a vyměň jí za měkčí,já použil ventilovou pružinu z hlavy nějakého motoru z osobního auta a provrtal jsem podélně elastomer,aby změknul.

          Teď pruží krásně,žena váží 50 kg a předtím se jí ani nehla, ikdyž jela v kolejišti :D

          0 0
          • antt  

            tohle by mohlo fungovat u nějaké starší elastomerové vidlice, kde je jen malá pružina. My tady používáme asi špatný termín, v této suntource není elastomer jako takový (porovitý), ale je tam gumový váleček v pružině, která je dlouhá zhruba 30–40cm? Ventilová pružina má tak 5cm

            1 0
            • buba CZ  

              A tak to potom omluva,tohle je evidentně jinej systém než jsem popisoval,takže beru zpět.

              0 0
              • antt  

                třeba v RS jett co jsem kdysi jezdil by to takhle šlo udělat, ale vážím skoro 90kg, tak jsem to nepotřeboval :)

                0 0
      • Kami  

        ty 2cm by mu moc nepomohly ..respektive absolutně vůbec, když je ta pružina v max. stlačení dlouhá třeba 13cm :D I polovina bude málo..

        0 0
        • antt  

          měl jsi tuhle vidlici rozebranou, že jsi si tak jisty? .) Ten elastomer je dlouhý tak jako ta pružina po mo montáži do nohy, takže tlumí neustále i v horním zdvihu. Při zaříznutí třeba o ty dva cm (nezkoušel jsem) by vidlice teoreticky měla být citlivější, ale zachovala by si ještě dostatečnou progresivitu. Jinak ty dva cm jsem uvedl jen jako příklad, je potřeba to vyzkoušet.. pokud by nechal jen tu polovinu toho elastometu, tak to by ho mohl vyndat rovnou celý, protože by v pružině při maximálním stlačení volně lítal..

          0 0
          • Kami  

            mám tu rozdělenou jak xcr tak xcm a ještě cosi a ani jedna nemá elastomer dlouhej jak cela pruzina, ale max 15cm-asi jiny rok výroby. Nepochopili jsme se trochu navzájem. Já myslel,že tam chceš strkat elastomer dlouhej 2cm. A ty zase,že tam chci strčit elastomer kratší nez je délka stlacene pružiny, což by byla dost blbost a proto pisi, at si tu délku pružiny při max stlačení vypočíta a podle toho tam da délku elastomeru:-)Snad uz si rozumíme.. Pardon za diakritiku, ted pisu z mobilu.

            0 0
    • Andra  

      Ahoj já mám vidlici RST SOFI T 700C, ZDVIH 50mm a nevím si

      s tím rady. Na levé straně a na pravé jsou takové dvě kolečka. Jedno bude asi blokace a na druhém nastavení pružení, jenže nevím, co je na co. Nikde k tomu nic není. Na té levé je napsané pouze RST a na pravé jsou plus a minus. A mám 85 kg, je lepší mít vetší nebo menší? Děkuji.

      0 0
    • RendyD  

      Přidám sem dotaz – přítelkyně má tuto vidlici a při jejich cca 48kg je nefunkční, kde se dá sehnat měkčí pružina, věděl by někdo? Díky…:-)

      0 0
      • Azmir  

        Pružina jí nepomůže, chce to novou vidlici ;-)

        0 0
        • RendyD  

          Chce to hlavně nový bike… Ale zatím postačí pružina,takže kde se dá sehnat,ví někdo?

          0 0
    • Toom85  

      Mohl by někdo obecně poradit nastavení vidlice přední pružinové 10mm zdvih, kolo scott aspect 980,(MTB kola 29" velikost rámu M, moje výška cca170 váha 65 kg), vidlice ,,zoom" jde o to, jen jak poznat že je nastavení ok, co sledovat při jízdě, popř. jak ověřit správné nastavení odpružení na mou váhu a postavu. (nechci měnit vidlici apod. ja se tu radí, prostě mám tohle kolo a musím na něm jezdit a vydržet, peníze zatím nejsou, prosím jen o rady ohledně správné funkce a nastavení pružinové vidlice pod na obr.

      Děkuji předem Toom.

      0 0
      • Vilém  

        Vymen vidlici, na tomto neni co nastavovat.

        0 0
      • Mereck  

        Jak píše Vilém. U takovýchto vidlic není co sledovat ani nastavovat. Prostě jezdi dál jako doposud.

        0 0
    • Toom85  

      Dobře, dík za rekce, ale vidlici teď neviměním, to bych si hned koupil kolo za 20K ale bohužel to nešlo a nepůjde, holt každej nemá finance :( chápu,že na té pružinovce tedy není asi co zkazit.

      Ještě jednou dík, mějte se.

      0 0
      • jardalee  

        jeste muzes zkusit pribrat tak 30kg a vona zacne pruzit :D no jinak si vem stahovaci pasek ,omotej ho kolem nohy ,potom ho dej na doraz dolu nasedni na kolo a mel by se posunout o 1–2cm ,kdyz se neposune ses lehkej ,kdyz se posune vic ses tezkej,na tom pasku vidis i v terenu ,jak ta vidlice pracuje

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.