• elis

    ahoj

    poprosil bych všechny, kdo měli nebo mají Tlumič SR Suntour EPICON LOD 2009 , o jejich názor . Hledal jsem v historii,

    našel asi 5 odpovědí, z toho 1 kladná, ostatní nic neříkající.

    Nic konkrétního. Zajímá mě hlavně funkčnost a spolehlivost.

    Dík

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Test jsem také nikde nenašel, ale na mtbr.com mají aspoň tři krátké recenze

      0 0
    • Dlabka  

      Přítulka ho má na Radonu.

      Po použití locku zůstane tlumič v zasunuté poloze. To je tak jediný problém, který jsem zaznamenal vzhledem k ceně tlumiče.

      0 0
      • MaPa  

        ? Můžeš to prosím nějak rozvést… Jako funguje normálně, zapnu lock pak se někdy tlumič dostane na dno a pak už se nevrátí nikdy zpátky? To nevypadá že je úplně v pořádku…

        0 0
        • MlokCZ  

          Místo omezení/uzvaření průtoku oleje pro kompresi tak omezuje/uzavírá průtok oleje pro expanzi, proto to chování.

          0 0
          • MaPa  

            Já nechci vývojářům křivdit ale má to nějaký důvod? Vždyť se to kolo v zamčeném stavu postupně propadá do zdvihu ne? Vzhledem k tomu k čemu je lock určen mi to přijde kontraproduktivní… Možná si ale jen sedím na vedení :-(

            0 0
            • MlokCZ  

              Samozřejmě, že takhle řešený lock na tlumiči je pěkně debilní a má to pouze samé nevýhody.

              Trošku smysl to má u vidlice, kde většinou zamykáš stejně hlavně do výjezdů, ale třeba mně by se to nelíbilo ani pro vidlici.

              A důvodem bude nejspíš jednodušší kontrukce, tedy kompresi neřeší vůbec a u expanze jen zvětší rozsah nastavení expanze až po úplný lock.

              0 0
              • MaPa  

                Díky.

                U vidlice by mi to nepřišel špatný nápad jako způsob jak elegantně snížit zdvih jak zrovna potřebuješ a když potřebuješ snížit víc prostě jen víc zatlačíš bez nutnosti dalšího mačkání čuflíku, ale vzhledem k tomu že by to muselo být odloučeno od locku nebo aspoň navázáno na Gate tak to asi konstrukčně bude někde úplně jinde :-(

                Zajímavý jak ty uvedené recenze nahoře takovou elementární skopičinu naprosto ignorují a známkování vysoké. Brrr.

                0 0
                • goofy  

                  U widlic s timhle zacali u Marzocchi pokus se nepletu. Nejdriv system ECC, ktery pak rozsirili o pruzinku a byla na svete ETA

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tohle chování u vidlice může být u upraveného Raidonu. Hlavní problém je v tom, že při snížení vidlici téměř nikdy zamykat nechci a navíc chci mít nad snížením kontrolou (třeba do dlouhých mírnějších kopců rád snižuju Talas o 2cm, rozhodně ale nechci snížit více).

                  A na chrtím fullu co jsem nedávno teď si stavěl, tam zamykání používám už docela dost, ale tam je to přesně akorát, když zamknu vidlici + přepnu tlumič na propedal, tak dohromady to zase drží akorát vyrovnanou geometrii (oba sagy se sníží ± stejně). Pro jízdu ze sedla když kopec není extra prudký (aby snížení zdvihu bylo nutné), tak mi je nepříjemné mít sníženou vidlici.

                  A k těm recenzím, třeba dotyční lock ani nepoužívájí a je jim tohle fuk. I když teď na ně koukám a když tam jeden píše jak je lock dobrý na výjezdy (kde to bude nejvíce vadit to chování locku)…

                  0 0
                  • Martinson  

                    Mám lock na Foxu Triad a používám ho strašně málo. Mám pocit že tím všechno trpí – tedy tlumič i čepy a nevydržím ani na hladký silnici jet dlouho se zamknutým. Propedal a zamknutí předku stačí.

                    0 0
            • Vilém  

              Treba je to pro ne konstrukcne jednodussi. Nemusi pak resit ochranu pred prorazenim, potom zase nehrozi poskozeni zavreneho tlumice, jednodussi nez zvlast vyvest ovladani komprese a utlumu atd.

              0 0
              • MlokCZ  

                Dobrý postřeh s tou ochranou proti proražení locku, to bude asi ještě podstatnější konstrukční zjednodušení.

                0 0
              • McBlacky  

                si ale představ, že si do výjezdu vytočíš vidli o 5 a více cm, v závislosti na chodu zadní stavby. Jak se ti pojede? blbě :)

                0 0
                • Vilém  

                  Trenink jizdy po zadnim:) Na zavodech se to muze hodit, neco do cilove rovinky pro divaky:)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Prostě někdo jede a jiný reje pedálem v zemi :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To jsem myslel pro situaci, že bys měl větší snižování na vidlici a dorovnal to zadní snížení.

                    0 0
        • Dlabka  

          On zůstane v té poloze ve které si lock zapnul

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to moc nechápu, jak funguje. V manuálu je tohle:

            „Be sure to open the lockout when riding in rough terrain. This ensures you the maximum

            comfort, riding control and prevents the oil pressure in the inside of the shock

            to cause damages to the shock.“

            Z toho vyplývá, že to nějakému průtoku oleje zabraňuje. A kdyby zůstal tam kde ho zamkneš a už se nehnul nikam, tak by musel uzavřít kompresi i expanzi současně.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.