Na novém kole mi od počátku prosince došlo 3 krát k uniku tlaku v tlumiči za těsnění těla tlumiče, což má za následek zkrácení zdvihu. Jde o tlumič Fox Float RP3. Poprve vyměněn za nový a ten už taky dvakrát putoval do Cyklo Švec. Vždy k tomu došlo při ježdění za nízkých teplot. Mailoval jsem k Foxům do US a ti tvrdí, že nízká teplota nemá vliv na funkčnost tlumiče. To samé tvrdí i Cyklo Švec. Naznačují, že by to mohlo být křivým rámem. To Santa Cruz rezolutně vylučuje a na pohled a při ameterském měření je rám naprosto v lajně a zadní stavba není uvolněná. Na MTBR jsem našel zprávu, kde kluk popisuje, že mu to dělaly dva tlumiče RP3 a dokonce i DHX Air. Odstranil to tím, že těsnění hlavního těla tlumiče mazal místo vazelínou olejem na vidlice s viskozitou 15–20 wt. Volal jsem do Cyklo Švec, zda to není řešení a technik mi řekl, že Fox tam doporučuje svojí modrou tuhou vazelínu, která to právě nádherně utěsní. Napadá mě ale, zda právě vazelína za mrazu nestuhne tak, že těsnění není mazané a právě proto dojde k tomu „stuck down“. Nejprve technik řekl, že ten řídký olej je kravina, ale na konci rozhovoru připustil, že by se to mohlo zkusit a zda to chci. řekl jsem, ať se drží manuálu od Foxe, ale vrtá mi to hlavou. Napadá vás něco ?