neco jak rohlhoff, ale na talire?

51 nepřečtených
  • drtyc

    Zdar.

    Nedela nekdo na svete neco jako je vzadu rohlhoff, ale na talir?

    Ze by clovek motal nohama a roztacel by neco ve stredu, kde by byla zprevodovana placka. Hadam by to nemusel byt moc velky prirustek vahy pro 3 nebo 4 rychlosti a hlavne by s tim sel pouzit napinak nebo jak tem voditkam nadavat. Jako je asi pravda, ze nejmensi prevod a 20kg kolo nepujde moc dohromady s gravitaci a smerem do kopce, ale i tak sem tam neco by se dalo vyhet pohodlnejc.

    0 0
    • drtyc  

      a ne. ted se divam na tem speedhub… 14 rychlosti to je uz asi blbost chtit neco i dopredu.

      0 0
    • kesu  

      pokud jsem te pochopil tak je,dvourychlostni

      truvativ hammerschmidt

       
      0 0
      • drtyc  

        dekuji. ja tusil, ze to uz existuje a ze BF je bezedna studna :) do ktere obcas natece hnojivo z pole nad ni ;-)

        0 0
        • drtyc  

          jo ta placka je nejak rozume vymenitelna se standartnima uchopama nebo je to cely navrzeny jako kusovy „spotrebak“ ?

          0 0
          • kesu  

            melo by to bejt cely rozebiratelny,pre­vodnik predpokladam kompatibilni nebude.

            Jen upozornuju ze :

            • cena je 17tis a pod 15 se i v zahranici shani blbe
            • hmotnostne je to aspon 400g nad normalni kliky/smyk/RR
            • je otazka zdali si to bude rozumet s shimano razenim
             
            0 0
            • drtyc  

              sem nekde vyhrabal, ze to potrebuje X.9 nebo X.0 info je o tom dost. a placka vypada nejak divne… tak jeste zkusim kouknout, jestli je nekde k sehnani jako nahradni dil samostatne a za kolik, ale vypada zatim prijatelneji nez rolhoff s jednotalirem.

              0 0
              • Vilém  

                A proc cpat k rohloffu jeste takoveto kliky? Pochopil bych to treba v kombinaci s Shimanem Alfine ap.

                0 0
                • drtyc  

                  no dohromady to asi ani nema smysl chtit ne? navic rohlhoff a full to asi dost dobre… stejne by tam neco muselo napinat retez ne? takze prinos kde nic tu nic. leda razeni na miste.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Na fullu, pokud by nemel stred otaceni zadni stavby spolecny se stredem otaceni klik, musi byt napinak. Tech vyhod Rohloffa je vicero, pro me by to byla hlavne bezudrzbovost, nekrizeni retezu a to, ze je jeden retezovy prevod elegantnejsi. Nevyhody jsou vsak taky, kor u fulla je to zvysena neodpruzena hmotnost.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      I přes nějaký napínák tam budou výhody (žádný brutální mlácení řetězu), nepadající řetěz.  Ale asi to nebude tak slavný, protože to na DH nikdo nevozí :-)))

                      Ale ještě dotaz k Hammerschmitům, nechce se mi nad tim bádat – převodník je dost malej a např. u maestro odpružení je velkej ten kickback (prostě tahání za pedály) znatelné právě na malém převodníku. Bude na tady to tahání stejné jako trojplacky nebo větší?

                      0 0
                      • hanz  

                        Jo tahání za řetěz je třeba řešit, ne na každý kolo to jde namontovat. Taky musíš mít ISCG05 standart abys to měl k čemu přišroubovat. Ale když todle všechno splníš tak je to užasná věc, nepadá řetez, řadí to okamžitě aj na místě, výborná prostupnost terenem.

                        Na DH to nikdo nevozí protože na dh se dvoutalíře nevozí, jednoduchý.

                        0 0
                        • vojtechposmourny  

                          Myslím, že na dh myslwël rohlhoff.

                          0 0
                          • hanz  

                            ten se na dh nevozí protože zvyšuje dost váhu zadního kola, neodpružená hmota. je to pak huř ovladatelný, větší počet defektů.

                            0 0
                            • Jenda  

                              hlavne mam obavu ze rohlik i kdyz tvrdi jak je bezudrzbovy a vubec super tak to zase tak super neni a vydrz pri hrubsim zachazeni co si tak pamatuju z tohoto fora neni nijak zazracna:-( ale mit prachy tak bych to chtel zkusit:-)

                               
                              0 0
                              • hanz  

                                no ZED ho kdysi vozil na dh a myslím že funkčně problemy nebyli…řadí to super, mě by ale vadila fakt ta váha na zadním kole..aj na htčku do města.

                                0 0
                                • Jenda  

                                  ja mam dojem ze ten chlapik co to tu mel tak rikal ze to ma dva mody – bud to radi super a nebo se to proste rozpadne. Na DH je podle me velmi specificky zatizeni – ten naboj urcite vydrzi hodne je ale otazka co s nim udela treba 10kkm jizdy AM stylem. Skoda ze to neni jako stred – myslim ze by se spousta veci vyresila, jenze chapu ze pak by to clovek nedal na normalni ram:-(

                                  0 0
                                  • kankrlicek  

                                    Ono je to především převodovka a taky se to tak chová :) Buď zařadíš (umíš to :)), nebo ne a když na to jdeš ruským způsobem, tak ti tam skočí ten nejtěžší převod. Ještě jinak: Jakmile přeřadíš (rukojetí), tak tam ten převod je. Na rozdíl od přehazky, kdy přeřadíš a převod tam buď je skoro hned nebo po chvíli doleze.

                                    Jezdec typu Schumacher si s rolfikem libuje, jezdec typu lama skřípe zuby (svojema i rolfíkovejma) :) Mě to trvalo hodně dlouho, ale naučil jsem se taky.

                                    0 0
                                    • drtyc  

                                      no co jsem o tom jen cetl, tak se ma radit, kdyz neslapes, ne? to by nebyl problem.

                                      podle hlasek ruzne na foru uz si to jezdil ,takze otazka z praxe: nebo narazis na neco jako, ze musis simulovat „synchron“ nebo tak neco?

                                      0 0
                                      • kankrlicek  

                                        Na jednom převodu musíš povolit asi tak, jako při přehazování na plackách. Tam to v tahu nejde. Ostatní převody v tahu jdou naprosto pohodově.

                                        Na pracovním kole mám další převodovku 8rychlostní nábu s bubnovými brzdami Sturmey-Archer a tady tedy musíš opravdu přestat šlapat. Při přechodu z jednoho kola na druhé mám chvíli problém :)

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                      • Vilém  

                        Ten nepadajici a nemlatici retez neni pravidlem ani u rohloffa. Kdysi tu jedna uzivatelka tohoto naboje dost dlouho resila prave padani retezu v kombinaci s dvoukladkovym napinakem, od tehoz vyrobce. Ja bych si ho predstavoval jako ideal bud na HT ramu s horizontalnima patkama nebo excentrem a nebo celoperu podobneho typu jako treba tato kona.

                        0 0
                        • drtyc  

                          no, ale prece i kdyz mas stred otaceni zadni stavby na stredu prevodniku, tak ti to stejne bude skubat, kdyz pujde zadek nahoru, tak ti proste dole zacnou chybet clanky, takze i tak tam musi byt nejaka vule a napinak, jinak to bude kroutit nohama.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Nebude ti chybet nic. Proto byl ten ram takto navrzenej, je primarne pro pouziti se singlspeedem.

                            0 0
                          • Pebe  

                            myšlen je třeba takovýto rám, tak se nemění délka střed-osa náboje, tak tam napínák není třeba

                            0 0
                            • Pebe  

                              asi bych si to měl obnovit než něco napíšu…a i se mi to nějak divně zařadilo

                              0 0
                              • drtyc  

                                jo uz mi to doslo. to by musel byt furtslap, aby to skublo.

                                0 0
                          • kankrlicek  

                            Četl jsem to už před delší dobou, ale co si pamatuji, tak Rohloff nenabízel svou převodovku pro fuly, využívající tzv. Horstlink.

                            Mám to na HT, nemám ani otočný střed, ani napínáky na patkách. Můj mechanik to vyřešil napínákem Point (?), na převodníku mám místo většího převodníku takové ,,kolečko" okolo a směrem k rámu mám v místě přesmykače dané na pevno kolečko :) (Mé vyjadřovací schopnosti vyvolávají úsměv i u mě.)

                            Výsledek je ten, že mi řetěz spadně tak 1× za rok a myslím, že se to dá přežít :)

                            0 0
            • pepino  

              Cca 11,500 s dph

              0 0
              • hanz  

                připočítej dalších sto dolaru za řazení a další love za osu…a seš nekde pod 15ti.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      to uz vymysleli davno pred tebou:)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • drtyc  

      a od shimana nexus

      0 0
    • drtyc  

      tady je to docela pakne. tak to tu asi jeste tyden necham, jestli chce nekdo prispet do mlyna nejakou zajimavou zkusenosti a pak to zamknu, protoze jsme tu asi duplikatni vlakno.

       

      dik vsem, ze ste me nakopli co mam hledat.

      0 0
      • xetron  

        mam pocit že někde v roce 2006/7 (fakt nevim) nějaky specialni system měl na kole i GT, přimo pro sjezdaky ale fakt si nepamatuju jak to vypadalo, myslim ale že to byla ale strašna prasarna a měli to udělane ve svem ramu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.