• MrMel

    Chtěl bych si pořídit nové brzdy na DH. Nemůžu se rozhodnout, protože lidé neustále jmenují jiné a jiné výrobce a modely, ale zároveň mezi sebou popírají klady brzd, doporučované jinými lidmi.

    Jaké jsou tedy nejlepší, co se týče co nejvyšší agresivity při lehkém stlačení, váhy, krátký nástup síly, atd.

    NEHLEDĚ NA CENU

    na Sainty(nové) jsem se nedočetl moc chvály, Sram X0 nevím, Avid také ne, Hope a Formula nic kloudného jsem se nedočetl…všichni všechny chválí, ale zároveň je všechny kritizují.

    Díky

    0 0
    • HELLBOY22  

      Shimano Saint bez váhania ;)

      0 0
      • Georrge  

        nejel jsem ani jedny, ale asi bych šel spíš do Formula The One :)

        0 0
        • HELLBOY22  

          Môj známy má práve sainty a podľa toho čo viem tak nemôže na ne povedať krivého slova preto nevidím dôvod ísť do niečoho iného keď celkové tvrdenie mi ešte podporuje tvrdenie známeho :)

          0 0
          • Georrge  

            váha je vždy silný argument :D

            0 0
            • HELLBOY22  

              ?

              0 0
              • Georrge  

                240 vs. 330 :)

                0 0
                • HELLBOY22  

                  Jáj hneď povedz (aj tak to určite chápem zle :D) Hovoríš o cene? :D

                  0 0
                  • Georrge  

                    o ceně ne, o váze – gramy, kila, ťažké ako prasa? Už víme?:D

                    0 0
                    • HELLBOY22  

                      Ahááááá :D Dnes som od rána nejaký nechápavý :D

                      0 0
                    • cat  

                      Ono je to totiz spravne hmotnost, vaha je tak mozna kuchynska nebo osobni:)

                      0 0
                      • Georrge  

                        nemáš tak úplně pravdu :) hmotnost je sice vlastnost tělesa, ale tato hmotnost se v gravitačním poli projevuje váhou tělesa. Jinými slovy těleso o určité hmotnosti bude mít na zemi jinou váhu, než na měsíci. No a ty stolní hejblata se jmenujou váhy právě proto, protože ji měří:) váha tělesa není pojmenovaná podle kusu kuchyňského náčiní :D

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • cat  

                          To je tiha:)

                          A vubec rikal nam to fyzikar na stredni a sem rad ze si neco pamatuju, tak mi to nekaz:D

                          0 0
                          • Georrge  

                            používá se tíha i váha. Tíha je přesnější termín, váha taková slengovější. A přiznej si to, kdybych napsal „tíha těchto pedálů je tolik a tolik“ tak to zní o dost blběji než „váha pedálů je xxx…“. Nevím co se ti na váze nelíbí, používá se to naprosto běžně :)

                            0 0
                            • cat  

                              http://cs.wikipedia.org/wiki/Váha

                              Váha se v současnosti neuvádí ani jako alternativní název veličin hmotnost a tíha, ani žádných jiných (např. gravitační hmotnost), a to již od přijetí ČSN ISO 31–3 Veličiny a jednotky, část 3 – Mechanika, tedy od roku 1994 (v současnosti nahrazena normou ČSN ISO/IEC 80000–4 Veličiny a jednotky, část 4 – Mechanika, platnou od roku 2007).

                              To, ze se neco pouziva bezne, neznamena, ze je to vzdycky dobre:))

                              0 0
                          • stip1978  

                            Tíha má rozměr síly [N] a váha hmotnosti [Kg].

                            0 0
    • toram  

      už jenom kvůli vzhledu bych šel do HOPE..špatný nebudou..

      0 0
      • Georrge  

        už jen kvůli vzhledu bych do HOPE nešel… špatný nebudou…

        0 0
        • LáďaH  

          No, že mi vrže páka Deore u brzd za cca 2 500 Kč chápu, ale když vrzala páka u HOPE za cca 10 000 Kč, tak jsem čuměl :-) Navíc HOPE nebrzdí…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • LukasSY  

      nejlepší DH brzdy jsou strach, ale to jsi asi slyšet nechtěl. Dobrou zkušenost mám s code5(pokud se něco nezačne *****). Sainty brzděj slušně, ale tvářej se dost gumově. Naprosto dostatečný jsou SLX plus sintrovaný desky.

      0 0
      • Jenda  

        ono mam dojem ze novy SLX maj stejnou plochu pistku na trmenu jak Sainty, na pace stejnej takze by teoreticky mely brzdit stejne. U Saintu bude ale daleko lepsi odolnost proti prehrejvani, asi lepsi modulace diky 4 pistkum a vetsi plocha (vydrz) desek. Zase ale 2× tolik potencialnich problemu a tech chod se bude zdat gumovejsi jak dosedaj pitky postupne, co jsem ji tak ale zkousel pomackach tak to nebylo nic tragickyho.

        0 0
        • LukasSY  

          Sainty jsou bezva v tom, že pokud člověk není úplný vemeno, tak je odvzdušní na kopci. myslím že pokud by se na sainty louply panceřovaný hadice tak by se gumákovost značně eliminovala. Další výhoda je že to je poměrně slušnej ingot a utavit je už poměrně kumšt

          0 0
      • Mr.Duck  

        Já právě u SLX měl problémy s pečenim, tak hledám lepší..a ne a ne se rozhodnout, jestli Saint, nebo nový XT, pomoc :-(

        0 0
        • LukasSY  

          nový XT jsem měl v rukách a moc důvěry nebuděj:( Raději saint

          0 0
        • jIrI___  

          Zkoušel jsi desky s chladičem?

          0 0
        • Baba-Ji  

          mám Sainty, kámoš nové XT s chladičem, nechal jsem kámoše projet ty Sainty a byl unešený. Za mně jednoznačně Sainty!

          Fakt nebueš litovat, jen je otázka, jak moc jsi náročný/na co jsi zvyklý u páčky, některým lidem vadí, některým, třeba mně, ne.

          0 0
        • Jenda  

          Tak kdyz mas paky a hadice tak kup jenom saint trmeny. Muzes zacit jen prednim a uvidis. Podle me na DH ty novy shimana nebudou ani s chladicem. Brzdnej vykon bude urcite stacit ale ta odolnost proti prehrati si myslim ze bude horsi. Navic desky s chladicem jsou zatim jen origo shimana ktery jsou imho celkem drahy. Jak pisu vyse, nezanedbatelnej fakt je ze na tech saintech mas dvojnasobek brzdnyho matrose na deskach za stejnou cenu cenu desek takze kdyz ojedes 3 pary desek misto 6 za sezonu tak se ti ten cenovej rozdil na brzdach pomalu vrati:-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            O třmenech sem přemejšlel, ale ty ušetřený 2k, si spíš hodim SLX na XC, a Sainty koupim celý..

            0 0
            • Jenda  

              tak samozrejme pokud mas pro ty SLX uplatneni tak to nema smysl. Spis to beru tak ze starsi jety SLX vic jak za 1500 neprodas a to uz je lepsi koupit za 4000 litry ty tremny a porad litr usetris a jeste muzes zkusit ty trmeny prodat :-) Ono ja pokud bych se nakonec k tem saintum rozhoupal tak bych stejne vzal samotny trmeny asi SLX nebo XT paky a nejaky lepsi hadice. Vyjde to ± stejne jako komplet sainty, neni tam to hnusny zlaty tocitko a jeste budu mit lepsi hadice.

              0 0
              • Atilla  

                počítej, že za hadice dáš 1800kč + 4tis třmeny+ páky 2tis. Ta páka od saintu je pěkná a model 2011 má jinou páčku, která je široká a dobře se drží jen bych ještě ubrousil tenhle kousek

                0 0
                • Jenda  

                  no jo jenze muzes tam dat SLX paky par za 800 (pokud ti sednou), a za 1800 mas uz hadice v lepsi kvalite nez je original shimano (ty te vyjdou i skoncovkama na 800 Kc).

                  0 0
                  • Atilla  

                    1800 jsem dal za goodridge. NO jo 9kil za SLX a 1300za XT to je dost dobrá cena. Jeden z důvodů proč jsem šel do saintů byla cena ND a jak koukám, tak až urazím páčku, tak je to úplně za pár

                    0 0
                  • Vilém  

                    Aligatory opleteny jsou lepsi jak shimano original a cena bych rekl, ze bude nizsi nez 800,–.

                    0 0
                    • Atilla  

                      set: http://www.axitbikes.eu/index.php…

                      nebo pak koupit zvlášť, ale to se taky nějak super nevyplatí páč dáš 1200kč za 3m hadice a pak benjo 100kč/ks a další koncovky a tak.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ta sada nevim proc je tak draha.

                        Pravda prepocital jsem to a vyjde to draz, nez jsem myslel, je to cca 1000,–/2 brzdy.

                        2,5m hadice 625,–

                        2× banjo + matky 238,–

                        4× oliva 40,–

                        4× o-krouzek 16,–

                        2× insert 24,–

                        2× matka k pace 60,–

                        Celkem 1003,–

                        Vse ceny ze stranek cykloprofi, tzn. slo by sehnat levneji.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Abych řekl pravdu nejsem si jist jestli všechny ty věci pasují na super supreme hadice. No a musíš koupit hadice na celé metry a připočítat pošťáka. Já šel do goodridge, protože si je všichni chválí a nepotřebuješ na to tolik udělátek a podle toho jak to vypadá, tak to půjde bez problémů rozebrat a použít znovu viz. foto

                          0 0
                          • Vilém  

                            Hadice na cele metry kupovat nemusis, bral jsem i necele, postu taky pocitat nemusis, muzes si to objednat pres nejaky kamenny kseft.

                            Nevim ktere ty veci myslis, ale ty co jsem popisoval na alligator hadice pasuji, bez rozdilu jejich modelu, tj. od Ultimate az po Super Supreme.

                            S goodridge osobni zkusenost nemam, ale verim ze jsou dobre, Alligatory jsem uvadel jako ekonomictejsi variantu.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Tak to je dobrá cena. Ty moje jsou teda hrozně tlustý, řekl bych tak o třetinu oproti origo saint hadicím

                              0 0
                          • Bzukáč  

                            Právě tohle by mě zajímalo zda se dají koncovky znova použít.Navíte to náhodou někdo kdo s tím má zkušenost.Jedná se mi o to že se dá nová hadice a objímky se použijou.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • Jenda  

      no tak je toho tady mraky,

      nicmene pokud hledas opravdu sjezdovy brzdy tak zas tak velkej vyber neni.

      Za me Saint, otazka je jestli ti sedne paka. Lidi chvali The One – pozor ne tu starsi verzi – ta ma poddimenzovanou expanzku a uzasne blbe se odvzdusnuje (pokud jses maximalista). Nevyhoda The One je mala plocha desticek takze jsou fakt rychle do kopru (u Saintu je skoro 2× takova pri stejny cene desek:-).

      Pak jeste Avid Coda, u avidu je porod to dobre odvzdusnit, starsi Cody mely tendenci tect.

      Dalsi moznost je Hope V2 pokud ti sedne design.

      Jeste neco dela tusim Hayes ale nevim jak jsou ted na tom, netusim jestli ma Magura nastupce Gustava.

      Za me Saint – jednoduchy servis, velke plus pro me mineralni olej, paka mi sedi, delsi vydrz desek akorat jsou trochu tezsi.

      #2 Hope V2, neuchvacuje me jejich design

      Po zkusenostech s trojema Formula me tato znacka nepresvedcila (B4, K18, stary TheOne – ty jeste mam), Avid me taky nejak nesedi, nevim proc.

      0 0
    • Vegan  

      Ahoj, Mel jsme v rukach Shimano Saint, Avid Code R, Formula The ONE 10. Nemel jsem moznost vyzkouset z DH kategorie Hayes ACE DH, Avid Code CR, Formula The ONE FR.

      Resil jsem to nedavno co po Avid Elixirech R jako dalsi brzdu a rozhodl jsem se pro THE ONE, chtel jsem co nejostrejsi nastup a co nejvetsi brzdnou silu. The ONE zvitezili a sel bych do nich znovu, ale vemu to poporade.

      Prvni jsem zkousel Shimano Saint, tedy nejtezsi z trojce o ktere jsem uvazoval, ty brzdili paradne, ale paka jez je strasne tenka me na mych velkych prstech nesedela vubec a to je u DH brzdy podstatne minus, pokud ovsem mas male prsty nebal bych se toho a pak krom vahy nemaji tyto brzdy zadne minus. Brzdny vykon je super, ostry nastup je take celkem dobry i kdyz je ostrost nejmensi z mnou testovane trojce.

      Jako druhe jsem zkousel moje puvodni favority Avid Code R. Ty vyhravali hlavne cenou a vaha take neni spatna, ostrost nastupu je take velmi dobra ( coz u CR verze muze byt jen horsi), ale vykon mi neprisel tak velky jako u Saint a jako u The ONE.

      No a jako posledni jsem mel moznost si jen kratce osahat The ONE a bylo rozhodnuto, paka byla tvrda, ostrost byla take vyborna a vykon je cca nastejno jako u Saintu. Takze byt je cena nejvyzsi tak jsem vzal tyhle brzdy.

      The ONE FR je levnejsi varianta THE ONE a ma o neco mensi brzdy vykon

      hayes ACE k tem mam odpor jako ke vsem brzdam hayes, ale to je subjektyvni.

      Hope ty se mi neliby, chod maji trosicku gumovejsi ( podobny jako klasicke Shimano brzdy) a tak jsem je take neresil.

      0 0
      • MlokCZ  

        Neřekl bych, že by The One FR mají nějak znatelně menší brzdný výkon. Mám na dvou kolech The One a na jednom FR verzi, takže pravidelné střídání a srovnávání.

        Ovšem vzhledem k tomu, že FR verze nestojí o moc méně, tak bych je nebral.

        U FR verze je jiná společná objímka pro Sram řazení (stejná jako pro RXka) a s tou mi to vychází o trošku hůře, takže tu považuju za nevýhodu.

        U těch The One jen ta malá mezera…

        0 0
        • Vegan  

          Vychazim jen z nejakeho testu kde The ONe meli 5 hvezd za vykon a The ONE Fr „jen“ 4.5 hvezdy jak jsme napsal nezkousel jsem je

          0 0
    • kesu  

      dle brzdného účinku brzdí The one,saint a GustavM stejně.

      • GustavM je nejtěžší(na páru možná o 200g víc než saint), alenejlépe se chladí a skoro nejdou upéct, potřebují ale údržbu a servis.Mají ale padnoucí páku a dobrou dávkovatelnost.
      • Sainty brzděj stejně, s opletenejma hadicema maj extra tvrdej a krátkejchod, přední brzda mi váží bez adaptéru a kotouče 350g (s opltenouhadicí), upéct jdou ale chce to „správnej“ kopec a „správně“brzdit:). Jo a páka je kovanej ingot, kterej nemusí padnout do ruky a navícje hnusná.
      • The one jsou suveréně nejlehčí z nich a brzdí stejně, zahřejí senejrychleji.
      • Code a hope jsem nejel

      Vzhledem k naprosté jednoduchosti a hlavně spolehlivosti bych rozhodně vzal znova saint, naplnit se to dá na koleni a servis netřeba žádnej. Ale na endurko či lehčí FR byhc vzal něco lehčího.

      0 0
      • Tomínos  

        Mám Hope Tech V2, kámoš teď koupil sainty takže jsem to zkoušel a přišly mi chodem dost podobný. Sainty možná maličko gumovější, ale neměl na nich opletený hadice, který pokud vím chce dodat, pak by to mohlo být spíš obráceně.

        0 0
        • Atilla  

          Hadice už jsou doma, takže bude dneska instalace.

          0 0
        • Atilla  

          On jak jsi odvzdušnil tu přední V2, tak ten chod byl úplně parádní.

          0 0
    • hctr  

      sainty, z formul jsem jezdil rxka a byly tez hodne v poho, avidy vubec, tam po delsi dobe brzdeni dost tuhne paka a celkove ty brzdy jsou na **** a porad neco cinka a skrta, jeste bych mozna dal sanci novym slxkam s chlazenim nebo xtckam.

      0 0
    • BigKarel2  

      Shimano Saint

      0 0
    • Cejsi  

      Neni o čem, Sainty jsou jasná volba

      0 0
    • Luk02  

      Asi Ti neporadím nejlepší brzdy na DH ale osobní zkušenost předat můžu:-), Hayes Stroker Ride 200/200 naprosto otřesný nepoužitelný ani po servisu apod. Shimano LX, 180/160 vzhledem k velikosti kotoučů se to poměrně dalo, nezničitelný brzdy. Aktuálně mám na FR kole Shimano SLX 200/200 výkon by mohl být lepší dávkovatelnost dobrá, plánuju že dám opletené hadice na další sezónu, ale zatím nejlepší brzda co jsem měl. Za Sainty se mi nechce platit téměř dvojnásobnou cenu, ale dost o nich uvažuju. Avid nechci, kvůli servisu…

      0 0
      • Luk02  

        Ještě super kotvy jsou Formula RX, ale tam už vzhledem k ceně bych už asi připlatil na Sainty…

        0 0
        • MlokCZ  

          Cenu neřeší, tak proč zmiňuješ RXka? O těch nebude vůbec uvažovat, když tu jsou The One.

          Jinak RXka brzdí sice slušně, ale The One jsou o třídu jinde.

          0 0
          • Luk02  

            Nevím jestli jsem měl opravdu velké štěstí na kus, ale při porovnání SLX/XT Formula RX – právě tak o třídu vyhráli RXka, tak možná proto je zmiňuji…The One jsem nejel a vzhledem k mé váze bych si je nepořídil…Saint ve mě budí větší důvěru kvůli větším třmenům robustnosti apod.

            0 0
    • MrMel  

      Jetšě je otázka, co se týče počtu pístků. Sainty jsou 4-pístky, ale Formula se dělají jen 2-pístky, to samé myslímSram X0, apod..

      Nevím, jestli 2-pístková brzda může dosáhnout toho samého výkonu, jako 4 píst.

      0 0
      • Jenda  

        zalezi jen na pomeru plochy pistku v pace a trmenu. 4 pistky se na sjezdovy brzdy davaji spis pro lepsi davkovatelnost a taky ze tak lze mit vetsi desticky.

        0 0
        • MrMel  

          lepší dávkovatelnost znamená vynakládání menšího úsilí prstů pří bržení ne?-což je žádoucí…

          0 0
          • Vilém  

            ne, neznamena.

            0 0
          • Jenda  

            ne, lepsi davkovatelnost znamena ze brzda nema pouze mod nebrzdi a brzdi naplno. O celkovym brzdnym ucinku to nic nevypovida.

            0 0
          • BigKarel2  

            ne, to neznamená…Když budeš mít brzdy u kterejch jen zavadíš pohledem o páku a poletíš, tak u nich nebudeš muset vymaložit moc síly, ale dávkovatelnost moc dobrá asi nebude…

            0 0
          • MlokCZ  

            lepší dávkovatelnost znamená vynakládání menšího úsilí prstů pří bržení ne?

            To určitě ne. Tohle je otázkou výkonu brzdy a ten je u The One a Saintů podobný.

            A obecně by to platilo přesně naopak. Pokud budou mít dvě brzdy srovnatelný chod páky a pouze jedna bude výkonnější, tak se bude hůře dávkovat ta výkonnější.

            Ty brzdy se ale právě výrazně liším chováním na páce, což právě to dávkování hodně ovlivní.

            A hrozně to pak také záleží na tom co kdo preferuje a jak má citlivé a silné prsty.

            Třeba The One mají hodně ostrý nástup a někomu se nemusí dobře dávkovat, někomu to ale zase bude naopak sedět. A zase naopak, třeba některá Shimana někdo označní za pěkné houby a jiný tomu bude řikat výborná dávkovatelnost (pro Sainty tohle až tak neplatí).

            0 0
          • MrMel  

            Už tomu rozumím. Já potřebuji, aby páčka měla progresivní, měkčí chod(možná mírně houbovity), ale aby brzda brzdila citlivě, agresivně a efektivně a při jen o málo silnějším stlačení páčky, aby došlo k zablokování kol. Zkráceně řečeno, chci vydržet s prstama v dlouhém a prudkém sjezdu, kdy člověk těměř pořád stojí na brzdách. Mám XT a stím se to nedá, páčky májí moc tvrdý chod a moje prsty nezvádají. Potom ani brzdy nebrzdí tak, jak bych chtěl, protože musím vynakládat moc síly, abych brzdil efektivně. A někdy tolik síly už prostě není – v extrémních případěch (např. DH ve špindlu)…

            0 0
            • Jenda  

              no to co tu popisujes spis narazis na nedostatek brzdnyho vykonu – protoze jedna vec je davkovatelnost brzdy a druha ze kdyz uz ti odumiraj prsty tak proste ani sebelip davkovatelna brzda to nezachrani.

              Tedy jaky mas kotouce? Typ desek? Celkovy serizeni brzd – zamastenej kotouc, spatne vycentrovana brzda – to bych rekl ze se trochu podcenuje ale ve chvili kdy ti dosedaj pistky na kotouc krive cast sily spotrebovavas na deformaci kotouce (plus priceni pistku) a ne na brzdeni.

              0 0
            • Atilla  

              Zrovna DH na Špindlu je na brzdy docela záhul. Neřekl bych, že je to o měkké páčce, ale o brzdách jako takových. Jak je zahřeješ(nevím jestli máš metalické desky), tak začne výkon ubývat a musíš víc rvát za páčku. Nakonec páčka ztvrdne úplně protože kapalina se už nemá kam roztahovat a to je konec:)

              0 0
            • MrMel  

              A právě proto je obecně lepší mít 4píst, protože brzdný výkon je vyšší ne?

              Třeba právě na Špindl dost lidí říká, že s 2pístkama se to moc nedá.

              Proto nevím, jaké zvolit..

              0 0
              • MlokCZ  

                Ne, protože to není pravda. Počet pístků nemá žádnou souvislost s výkonem brzdy.

                0 0
                • MrMel  

                  Aha…

                  Takže ve výsledku mají stejný výkon jak Saint, Formula, tak třeba Avidy?

                  Liší se akorát dávkovatelností?-(progresivitou chodu páčky)?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ne. Každá konkrétní brzda má jiný výkon. Není to ale daném počtem pístků. Sainty a The One mají výkon ± stejný.

                    0 0
                  • Vilém  

                    4pistky mohou mit vyhodu ve vetsi plose desek a vetsim trmeni, diky cemuz muzou lepe odvadet teplo a teoreticky je muzes utavit pozdeji. V praxi vsak zalezi na konkretni konstrukci brzdy a pouzite kombinaci desek a kotouce.

                    0 0
                    • Jenda  

                      netvrdil bych to tak jiste, treci sila v nultem priblizeni nezalezi na plose desek – jen na sile vyvinute pistkama. Jak je to v realu ale netusim

                      0 0
                      • deekay  

                        Ale vsak on nepise o treci sile ne? Pise o pozdejsim utaveni a to si myslim, ze vetsi plocha deskya vice materialu pomuze.

                        0 0
                        • Jenda  

                          neumim cist – vidim trmeni a ctu treni:-) na moji obhajobu bych uvedl ze Veganovy prispevky je vzdy treba cist s jistou davkou velkorysosti a v tomto pripade se mi to vymstilo:-)

                          0 0
                          • deekay  

                            Tim spis, ze je to Vilemuv prispevek, ne Veganuv :D

                            Ale chapu ;)

                            0 0
                • MrMel  

                  Definice dávkovatelnosti zní jak?-ve výsledku to znamená tuhost páčky? Protože já mám XT a jsou dost tvrdý. Určitě mi tedy nepřipadají houbovitý..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Žádná přesná definice není a každý to vnímá jinak. Proto se stává, že jednomu připadá nějaká brzda dávkovatelná dobře a druhému vůbec.

                    0 0
                    • MrMel  

                      Hm..

                      je tedy nejlepší si to předem vyzkoušet..

                      O jaké zástupce bych tedy měl mít hlavně zájem? Saint a Formula?-ty se dají pokládat za nejlepší, co se týče výkonu a spokojenosti s chodem?

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud nemáš XT 2012, ale některý z předchozích modelů, tak to je pro mě zrovna etalon houbovitosti :)

                    0 0
                    • MrMel  

                      mám 08 a jsou tvrdý jak prase…brzdí dobře, ale hrozně z toho bolí prsty a chod není příjemný

                      0 0
                      • goofy  

                        Tvrdy? WTF? A copak si Kefalin predstavujete pod pojmem tvrdy?

                        0 0
                        • MrMel  

                          Tvrdý znamená to, že mají krátký chod a jedním prstem jen tak nezablokuju např. přední kolo..musim vynakládat víc energie, než bych si přál a tak to u některých brzd určitě není..

                          0 0
                          • blisterexist  

                            já tě vůbec nechápu:-D

                            0 0
                          • blisterexist  

                            já tě vůbec nechápu:-D

                            0 0
                          • blisterexist  

                            to by brzda musela mít větší výkon, s houbovitostí toho vůbec nesouvisí

                            0 0
                            • MrMel  

                              Proto se ptám, jaké brzdy mají nejvyšší výkony… abych si nepořídil XO a pak zjistil, že jsou na prd…ikdyž stojí téměř stejně jako sainty..

                              0 0
                              • Jenda  

                                ja furt nevim co resis – v podstate vsichi se tu shodli ze momentalne nejlip brzdici brzdy na trhu jsou bud Sainty nebo The One (a slape jim nejspis na paty hope V2). Nic lepsiho proste momentalne nesezenes (nebo aspon za nejaky skousnutelny penize). Takze rozhodovani je ciste podle toho jak ti ktera z tech brzd sedle ale to ti asi tezko nekdo poradi.

                                0 0
                                • MrMel  

                                  já jenom odpovídám na reakce lídí, taky jsem už zjistil, že jedny z těch dvou budou nejlepší.

                                  0 0
                          • MrMel  

                            ;-* pusinky

                            Je to ukázováčkem, každé brzdy jsou o ukazováčku :D

                            0 0
                          • goofy  

                            Mno Shimana podle me nikdy kratky chod nemely. Nemas tam moc kapaliny? :-) To ze nezablokujes jednim prstem znamena, ze proste brzda ma mensi vykon a treba ty slabsi pracky/prsty.

                            A reseni?

                            Jak uz tu spousty lidi psalo, momentalne jsou asi tri az ctyri nej brzdy.

                            1. Saint/The One – kazda jinou vahu, jiny krok, vykon priblizne

                            ten samy

                            1. Hope V2/Avid Code

                            Osobne bych ti asi doporucil spis Shimano Saint, ale nejlele si obe brzdy nekde osahej jaky maji krok.

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak to na The One rovnou zapomeň, to ti nejspíš vůbec sedět nebudou.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně. 2012 jsem v ruce ještě neměl, takže nemůžu soudit. Starší právě kvůli houbovitosti nevozím na žádném kole (jinak bych je volil na celopevňáku místo Elixirů R).

                      0 0
                      • MrMel  

                        Myslel jsem, že houbovitost znamená měkký chod páček..

                        0 0
                        • Vilém  

                          Po dosednuti desek na kotouc je u houba brzdy mozno jeste dale mackat packu, jakoby pruzila.

                          U tvrde brzdy dosednou desky a paku pak stisknes naprosto minimalne.

                          Jinak od zacatku moc nechapu, proc si ty brzdy nekde nezkusis, kdyz rikas, ze 3 roky jezdis zavody, tak snad musis znat nejaky lidi, co jezdi a od nich si prece muzes pujcit kolo, nebo ne?

                          0 0
                          • MrMel  

                            Jasně, to můžu, ale začal jsem se brzdama zabývat víc v posledních 14dnech a to už tolik lidí nevídám, tak jsem chtěl znát názory z netu.

                            0 0
                        • HKou  

                          Když desky dosednou na kotouč a mačkáš dál páku, tak nutně něco někde musí pružit, pokud jde páka dál zmáčknout. Otázka je, co ti, co dokola omílají „houbovitost“, jí vlastně rozumí. V případě servowave (Shimano) se mění převod páky dopomala, čímž se zvětšuje síla působící na kapalinu a tím pádem i na desky (větší brzdná síla). Houbovitostí bych to nazýval, pokud pruží páka (zejména), hadice (lze řešit – Goodridge) a třmen.

                          Pokud je brzda po dosednutí tvrdá, může to být tím, že má páka (a zbytek hydrauliky) menší převod, tím pádem i brzdná síla je menší.

                          K tématu: hlavní rozdíl mezi Saintem a např. XT (2010) je o málo větší plocha pístků (do 10%) a větší pevnost třměnu (4 ocelové šrouby), což má za následek (při stejném materiálu desek) o něco větší brzdnou sílu (rozhodně bych to nenazýval enormním rozdílem, jak je zvykem), dále větší plocha desek (asi o 1/4, ne 2×), větší objem oleje a větší plocha a objem třmenu, díky čemuž je brzda odolnější proti přehřátí a desky víc vydrží.

                          Větší výdrž desek a větší odolnost proti přehřátí jsou důvody, prož jsem vyměnil XT za Saint.

                          0 0
                          • blisterexist  

                            nové XT má zase kratší páku než staré, takže teoreticky ten výkon může být stejný

                            0 0
                          • Vegan  

                            Kdyz kouknes sem najdes tam Shimano Deore M595, ktere maji podle mnoha lidi vysi vykon jak XT, ale i XTR a tyto brzdy maji pri sile na paku 50N za sucha vykon minymalne o 25% mensi jak Avid Code R jestlize Shimano Saint stejne jako Formula The ONE maji vetsi vykon jak Avid Code R tak rozdil bude cca 30% a to uz je tretina vykonu a to se jiz nebojim nazyvat enormnim rozdilem :o)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Hlavně si každý může vyzkoušet ten rozdíl na svojich (jakýchkoliv) brzdách změnou velikosti kotouče.

                              30% výkona navíc je o něco více než když se dá o jeden rozměr větší kotouč. A že větší kotouč je znát opravdu už dost.

                              0 0
                            • HKou  

                              Škoda, že tam není ten Saint. Test je zajímavej a skutečně je to spíš síla (ne moment, jak říká ve videu), ale jak daleko na páce je? Záleží taky hodně na velikosti kotouče a deskách (taky jak dobře byly zajety). Já jsem srovnával staré XT a starý Saint a 30% to podle mě není.

                              Vzhledem k tomu testu je 30% nárůstu brzdné síly stále kolem 1 (1 pro 50N, 1.4 pro 150N, [ms–2]) směrodatné odchylky a data kolem 1 SD prostě enormní nejsou.

                              Je ale fakt, že pokud vzroste brzdná síla o 30%, tak se to jako enormní může zdát :)

                              0 0
                              • Atilla  

                                Pokud jsem to přečetl správně, tak jsou všechny brzdy testovány se 180mm kotoučem a všem dají stejné desky.

                                k tomu tvému testování. Kde jsi zkoušel porovnat ty brzdy? Na začátku, nebo na konci kopce? To udělá fakt hodně, třeba elixir 5 co jsem měl nejsou určitě ani o 20% slabší oproti Saintům co mám teď, ale ve Špindlu jsem pak už nedokázal dole

                                zablokovat přední kolo, to si myslím, že se saintem nebude problém.

                                0 0
                                • HKou  

                                  Pro mě má Saint zásadní přínos v tom, že brzdu neupeču ani ve dlouhém sjezdu (~ 1500 m), kde musím často a hodně brzdit a desky mi vydrží dýl než 3 týdny. V brzdné síle rozdíl je, ale subjektivně mi nepřijde tak velký (skoro bych řekl, že rozdíl XT->Saint je menší než po změně kotouče ze 160 na 180 mm u XT).

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    V testu píšou, že výměnou kotouče o jednu velikost(20mm) se zvedne brzdný výkon o cca 20%. To by asi tak sedělo.

                                    No doufám, že až nasadím do saintu metal desky, tak vydrží aspoň půl sezóny. Zas tolik toho po bikeparkách nenajezdím a ty naše kopečky:)

                                    0 0
                                    • Mr.Duck  

                                      To mě řekni, co s tim děláte? Já letos vozil kevlarový superstar vepředu, nějaký sintry od Ovara vzadu, a vydržely celou sezónu, to jezdim tak málo? :-(

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        Kolik vážíš? To je naprosto zásadní. Já sežeru tak tři páry za sezonu, letos asi 35–40 dní v parku.

                                        0 0
                                        • Mr.Duck  

                                          Měl sem kolem 70 většinu sezóny, bez chráničů oblečení a tak.

                                          Ale dny v parku asi nespočítám, při závodech tak 10, mimo tak 20..možná, když na to tak koukám, dost to flákám! :-(

                                          0 0
                                          • Jenda  

                                            ja mam cca 85 bez veci a letos na fritzkovi zatim 3 pary sintru goldfren jak vpredu tak vzadu

                                            0 0
                                          • gazman  

                                            Si lehký, to je tím, že ti tolik vydrží, jezdím většinou s kamarády co jeden i druhý maj podobně jako ty asi ještě méně a ti si furt stěžují, že tam kde já brzdím abych se nerozmáznul musí oni šlapat aby uviseli.Rozdíl jejich a mé spotřeby desek je enormní, oni jedny a já troje. Je to v tom.

                                            0 0
                                            • pitos  

                                              Tak,moje spotřeba desek při váze něco málo přes 70kg je jeden max. dva páry za sezonu.

                                              0 0
                                              • gazman  

                                                Tak to sedí, Frenk 65kg má jedny na necelé dvě sezony, ty a miro 70kg jedny až dvoje na sezonu a já 90 kg troje za sezonu. Všechno se odvíjí od hmotnosti, kterou je třeba brzdit.

                                                0 0
                                          • JMT  

                                            Organiky sjedu tak za 3 dny, ale treba v leogangu nevydrzej obcas ani den :-D Sintry vicemene stejne akorat po dvou setech desticek sjedu i kotouc :-P

                                            0 0
                                            • gazman  

                                              Když je jednou přehřeješ tak změní vlastnosti, začnou se krušit a odejdou hned do řiti.

                                              0 0
                                      • goofy  

                                        Ja letos sjel dvoje organiky v zadu a vepredu sintry tak na pul, ale to jsem letos spis XCckoval nez jezdil zkopce

                                        0 0
                      • jIrI___  

                        Já teď právě pořídil SLX 2012 a oproti XT 2008 je to výrazný krok kupředu. Pocitem na páce se limitně blíží Elixirům :). Mám na nich sice zatím najeto jen pár desítek km, ale mile mě překvapily. XT 2012 na tom předpokládám nebudou hůř.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já mám ještě další problém u Shiman brzd a to společnou objímku se Sram řazením. A to je pro mě nutná podmínka, jinak se mi to ani nevejde na řídítka (a nehodlám je měnit).

                          Jinak musím říct, že mi poslední dobou Elixiry už začínají mírně prudit. Fungují ok, žádný problém. A na celopevňáku zcela bez problémů ubrzdím vše na pohodu.

                          Ale při tom pravidelném střídání s The One (které mám na všech ostatních kolech) to je peklo :-)

                          Navíc je to zvýrazněné tím, že mám Elixiry na 29tce, takže ještě větší kola tomu cca 9–10% uberou.

                          Pak mi přidá, že i ty Elixiry jsou jak málo ostré, tak málo brzdí. Navíc mají ještě delší mrtvý chod páky než The One (ale zase mají větší mezeru).

                          0 0
                          • cat  

                            Elixiry maji vetsi mezeru? Tak jak na tom proboha muzou by Formuly. Ja jsem to serizovani zadni brzdy uz vzdal.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano mají, pokud jsou v pořádku (tím narážím na to, že dost konkrétních kousků u jakékoliv brzdy má mezeru menší než by mělo mít, protože se nevrací dobře pístky).

                              U The One mám ale pevnou osu vzadu i vepředu (na dvou kolech), takže s tím nemám sebemenší problém.

                              Elixiry mi třeba škrtou výrazně snáz i přes mírně větíš mezeru (ten Scale 29 zrovna není nejtužší, na Red Metal 29 XL je to teď mírně lepší než na C29ssmaxech).

                              0 0
                              • cat  

                                No mel jsem vic Avidu a vzdycky se to stava prevazne u zadni brzdy:/

                                0 0
                                • Vegan  

                                  Tak to bude tim, ze mas v zadu asi 5mm RU s pevnou osou je to vazne o mnoho lepsi.

                                  0 0
                            • Vegan  

                              U The ONE je to peklo :-/, kdyz jsem je nasazoval tak jsem kolo malem 5× rozkopal a vyhodil z okna regulerne jsem to delal nekolik hodin, nez jsem perfektne srovnal kotouc ( jez uz byl dost pozohybany, ale Elixiram prosel ) a vse perfektne vystredil, jakoze fakt peklo.

                              0 0
      • Kubiczech  

        O X0 bych vůbec neuvažoval, brzdy to jsou fajn, ale všechno ostatní jmenované bude silnější.

        0 0
        • lenochod  

          XO jezdim. Mám oblečenej cca 100kg. Brzděj špičkově! Ale jen chvíli. Pak se ohřejou a dva prty jsou minimum :o( – na zadku. Předek je i na 100kg v pohodě. Z kola je dávám pryč a asi to vyhrajou HOPE V2. Jo a … ohřál je i o 30kg lehčí jezdec :o( XO = možná tak na enduro. Pro jezdce nad 70kg na DH NEBRAT.

          0 0
          • Mr.Duck  

            To sem někde slyšel :P

            0 0
          • Vilém  

            Co zkusit jiny desky, nebo treba kotouc s unasecem, ktery by mohl lip odvadet teplo? Mohlo by to pomoct.

            0 0
            • goofy  

              Podle me pomuzou jine brzdy. ;o) XO jsou proste gramarske brzdy :o)

              0 0
              • Jenda  

                jo me to obcas facsinuje jak nekdo da na DH kolo gramarsky brzdy, sam vazi buhvikolik a pak se divi ze ta brzda nevydrzi.

                0 0
                • goofy  

                  Proc divi? proste to chtel vyzkouset a zjistil, ze to fakt nepujde, tak meni.

                  0 0
                • lenochod  

                  Protože na tomto kole ty brzdy prostě už byly. Hoši co jezděj světové poháry ty brzdy asi tolik neřešej :o)) Když bych si kolo stavěl, taky bych si je tam nedal.

                  0 0
    • pepino  

      Kolik máš zkušeností z DH pohárů? Že nevíš, jaké brzdy, ale BEZ OHLEDU NA CENU?

      0 0
      • jIrI___  

        To člověk musí vyhrávat závody, aby nemusel řešit cenu komponentů? To teda slyším poprvé.

        0 0
      • MrMel  

        cca 3 roky závodů. Protože jsem se chtěl vyhnout návrhům jako např. Hayes, nižší Avidy apod..mířil jsem na ty brzdy, co jsem popsal, ale nikdo mi doposud nebyl schopen říct, jaké z nich za to stojí bez toho, aniž by dokázal vyvrátit všechny argumenty protistran.

        0 0
        • pepino  

          Takže tři roky závodíš v DH a pořád nevíš, jaký máš koupit brzdy? To mně přišlo zvláštní, nic jinýho v tom nehledej.

          0 0
        • Senoy  

          Víceméně tu na Hope V2 nebyla žádná záporná výtka. Design neberu jako mínus. Jediná nevýhoda bude vyšší hmotnost, zvlášť s V2 kotouči. Servis je jednoduchý (v podstatě stejný jako u Shimana), tvar páky mi sedí (testovány XT 08, Hayes MX2, Elixir R, Formula RX, Magura Louise). K výkonu nemám žádné připomínky, zatím jsem nejel silnější brzdy. Tak, kde se XT 08 sunuly, V2 brzdí. Ani úpéct se mi je zatím nepodařilo, a to dostany na Čertově mlýně nad Pustevnama dost zabrat.

          0 0
          • gazman  

            Čertův mlýn bych s náročnějšími DH tratěmi, moc nesrovnával.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Ta čárka tam nepatří. Jak je to s tim Špindlem, je to hodně z kopce? Je to trať co bych rád skouknul, abych moh říct že to v čechách trochu znám, ale všichni vypráví o tom že je to prostě zlo, uměl by to někdo k něčemu přirovnat? Jedinej kopec, kterej byl opravdu „z kopce“ co sem zatim poznal byl v Leogangu, docela by mě zajímalo srovnání :-O

              0 0
              • Atilla  

                No srovnat to nemám s čím, ale je to hodně z kopce a pořád na brzdách. Jedna zatáčka za druhou a celou dobu solidně rozsekaný. Neřekl bych, že je technicky náročný, spíš je to hodně na fyzičku a dobrovolně bych to v kuse nejel, to by mě odpadly ruce.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  To zní hodně lákavě, už aby bylo jaro :-)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak se pak ozvi. Mám to z baráku 50km do Rokytnice, Špindlu i Liberce. A zrovna ta Rokytnice mi přijde za všech nej. Sice je daleko kratší než FRko ve Špindlu(2,8km), ale o to zábavnější.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Jo v Rokytce sem byl na poháru, super. Naprosto zábavná trať, zas až tak DH na závody mi to tolik nepřijde, ale co do zábavnosti bomba, snad se tam zjara dostanu no, poslední dobou nějak málo šetřim, budu se k tomu muset vrátit, ať na jaře nemusim řešit a můžu jet :P

                      0 0
      • MrMel  

        a taky proto, že jsem jezdil jen na XTčkách, jiný brzdy jsem nevozil…

        0 0
      • Mr.Duck  

        K tomu podle mě neni potřeba jezdit moc pohárů. Já objel letos 3× 3DH a 2× pohár, což nemyslim že je moc, ale dvakrát sem vyrazil za hranice jentak turisticky a lepší brzdy prostě bodnou. Je rozdíl mezi 6 a 8000, ale kdybych koupil jedny a zjistil, že stejně potřebuju ty dražší, to je lepší se plácnout přes kapsu rovnou, ne?

        0 0
        • MrMel  

          Já jsem toho objel podobně, plus jezdíme dost s klukama na pojezdy. Byl jsem na všech EU tratích WC apod.

          To je jasný, že je to lepší, hlavně chci stavět nový kolo (v nejbližší možné době a tak si to chci pořádně promyslet, co a jak pořídit), nevim, co je na tom špatnýho ;-)

          0 0
        • Kubas.1  

          já nemám odjetej žádnej závod, ani XC, ani DH, a vím, že lepší brzdy bych taky využil…o závodění to není

          0 0
          • MrMel  

            Dost lidí, co si jezdí pro sebe můžou mít mnohem vyšší skill, než ti, co už 4× objeli ČP apod ;-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono to ale moc o skillu není. Kdo nemá tak dobrou techniku, tak může mít nároky na brzdy naopak větší, protože brzdí výrazně více než ten co tu techniku má lepší a dokáže všechno proletět rychleji.

              0 0
              • Senoy  

                Přesně, nejvíce dává brzdám začátečník, zvlášť, když se bojí. Brzdu zmáčkne nahoře a pustí až dole.

                0 0
            • Kubas.1  

              no že bych byl nějakej extra rider to ani náhodou říct nemůžu :-) ale občas v nějakým sjezdu cítím, že by to mohlo zabírat trošku víc :-)

              0 0
            • pepino  

              Jo to je fakt, amatérští fotografové taky mají větší nároky na techniku než profíci, viz fotografovani.cz a podobně.

              0 0
              • MrMel  

                To je sice fakt, ale určitý druh kopce se pořádně nedá s tím „levnějším foťákem“, aniž by to bylo bez problému..

                0 0
        • pepino  

          No a jak zjistíš, že potřebuješ ty dražší? Ty levnější tě omezují v jezdeckém umění? Jak? Jen rejpu:)

          0 0
          • Jenda  

            protoze je cestou z kopce upeces – bud se ti zacne varit brzdovka nebo vadnou desky a pak se jen modlis aby ses dole nezabil a nebo si das pauzu na chcani a pod. Jenze ono treba v 30C ty brzdy pak chladnou do pouzitelnyho stavu celkem dlouho. Chapu ale ze existuje spousta jedincu kteri se podobny situaci ani nepriblizili.

            A nebavime se o drazsich versus levnejsich ale o vykjonu – proto nedava omezeni na cenu. Kdyz se kouknes tak ono ty DH brzdy stojej ± 20% stejne.

            0 0
          • deekay  

            Ono treba u me je to naopak – brzdy ktere nejsou tak odolne vuci vadnuti me omezuji diky memu NEumeni. Protoze lovek co umi proleti bez brzd to jde ja na nich visim ;)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Právě,já slezu z lanovky,chytim se brzd,možná vlezu na kolo,a pustím se jich zas až ho nakládám na lano :D Jinak to,že bych měl potřebovat zjistit nemusím,jen chci vědět co má nejvyšší výkon,ne nejlepší poměr cena/výkon.

              0 0
          • mr.antik  

            většinou v tom, že ve slabších nemáš jistotu a proto je držíš pořád, aby ses náhodou nerozjel víc…

            0 0
            • Vegan  

              +1 s lepsima brzdama clovek ziska vetsi jistotu a dovoli to vic pustit cims nasledne roste skill

              0 0
              • Baba-Ji  

                jj, to muzu jen potvrdit z vlastni zkusenosti

                0 0
              • Mr.Duck  

                Super, takže du do saintů a čekám, že se posunu o mnoho míst ve výsledcích, a běda jestli ne :D

                0 0
              • Kubiczech  

                …a taky roste suma peněz investovaná do různých chráničů a náklady na zdravotní péči. (:

                0 0
                • Mr.Duck  

                  No nevim. Já měl v Leogangu problém, že jak brzdim souvisle od lanovky k lanovce, tak to dole v otm nejprudšim už prostě nebrzdí, to by mohlo bejt s lepšíma brzdama bezpečnější :)

                  0 0
              • Pá-dlista1  

                Brzdy to vsechno akorat zdrzujou :)

                0 0
              • pitos  

                Právě vybírám za svoje prabrzdy něco nového a s tím skillem jsi mě teda trošku vystrašil,vždyť ja už se chci jen tak vozit,nechci zrychlovat…tedy do saintů raději nejdu, xt budou stačit:)

                0 0
                • Vegan  

                  Ale kus… :D :D :D

                  Vzdyt ty vis jak jsem to myslel :o)

                  Jinak pro tebe jako negramo honice asi Saint + opletene hadice a budes spokojeny jako ryba ve vode :).

                  0 0
                  • pitos  

                    Uvidíme, ale zatím vedou nové XT. Zatím jsem je ale neměl osobně jak testnout.Sainty jsou parádní,to vím ale myslím že to bude zbytečné a přecejenom je třeba tu hmotnost trošku držet přizemi…přecejenom jezdím také dost xc a když mi doteď v pohodě stačí ty 525ky…

                    0 0
                    • Atilla  

                      Těch pár gramů hrotit zrovna na brzdách? Neblázni.

                      0 0
                      • pitos  

                        Nejde jen o váhu, roli také hraje cena a také skutečnost že brzdy pro mne nebyli nikdy nějak extra důležitý komponent a ty XT by mohli být tedy dostačující.

                        Mám doma jedny SLX 2010 a brzdí dostatečně,jen jsou více houbovitější.S těma 2012 by to tedy mohla být pohoda.

                        0 0
                        • Vegan  

                          Ja ochamtaval pred tydnem Nove XT s opletenyma hadicema ( se to ted nejak rozjelo kazdy si to nechava menit :D ) u kamrada v servise ktery mu ty hadice delal a jako prislo mi to jak Elixir R chodem, vykonem netusim vubec jak na tom budou, ale ultra hruza to snad nebude.

                          Ale pokud nechces Sainty kvuli vaze ( to teda cumim jak puk :D jaky obrat u tebe nastal :o) ) tak muzes uvazovat o The ONE FR a nebo Avid Code R ( ty brzdy jen o malinko hur jak Saint, chodem by mi sedeli malinko vice jak Sainty a urcite to bude lepsi jak XC brzdy :)

                          0 0
                          • pitos  

                            Jsem už 100% rozhodnutý vzít nějaké shimana.Minimální údržba(když už tak jednoduchá) je pro mne u brzd na prvním místě.

                            Jak už jsem psal, brzdy neberu pro moje ježdění jako komponent který by byl nějak zvláště důležitý, takže nevidím důvod dotoho vrážet více peněz a mít navíc vyšší hmotnost.

                            Jinak mi o váhu nejde, kdybych si myslel že mi ty XTčka nebudou stačit, tak jdu bez váhaní do Saintu.

                            0 0
                            • goofy  

                              Ja myslim, ze ty XT budou vpohode. Osobne kdyby mi ted odesly stare XT, tak bych sel asi taky do novych XT, nejspis v te Trail verzi.

                              0 0
                            • gazman  

                              Lehké a střední váhové kategorie jezdců to si myslím odbrzdí z přehledem.

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Nové SLX jsou minimálně o level výš než staré XT. U nových XT to myslím nebude jinak.

                              0 0
                      • Vegan  

                        Raci napis jak ty tvoje Sainty s novyma hadicema :o) ;)

                        0 0
                        • Atilla  

                          Tak hadice mám namontovaný, ale ještě jsem to neodvzdušnil. Stejně se projedu nejdřív o vánocích, ale jsem docela zvědav jestli bude ten chod kratší

                          0 0
                          • kubad  

                            kratší chod být logicky ani nemůže, opleteni se projeví, až brzda začne brzdit, tam je znatelně tvrdší.

                            0 0
                            • Atilla  

                              přesně tak jsem to myslel:)

                              0 0
                            • Vegan  

                              No ony ty shimano hadice jsou fakt meke akze kdyz je drzis tak jeste nez se dotknou desky tak uz je v prdstech citit, ze se v te hadici neco deje

                              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Richard89  

      Ja si je postavil že třmenu ZEE, páku XT8100 a nemuzu si na nic stěžovat. Na závěr odvzdušňování je ještě trochou přez stříkačku dotlakuji než dotáhnu šroub. Funguje mi to skvěle a záběr páky je okamžitý bez vůle.

      0 0
    • Richard89  

      Ja si je postavil že třmenu ZEE, páku XT8100 a nemuzu si na nic stěžovat. Na závěr odvzdušňování je ještě trochou přez stříkačku dotlakuji než dotáhnu šroub. Funguje mi to skvěle a záběr páky je okamžitý bez vůle.

      0 0
      • wladeq  

        Super napad, napisu vsem co jezdi DHI zes objevil zazrak xD…zkousels hope, trp, trickstuff…? nachcat tam vic kapaliny je super napad, hlavne az se ta kapalina zahreje…bitepoint se tomu rika

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.