Poraďte, kdyby jste nebrali ohled na cenu, jaké brzdy by jste volili na Banshee Scream ? Případně proč?
- Avidy CODE 2010
- Avidy Elixir CR
- Hope Tech V2
- Shimano Saint
- Formula The One
Snad mi pomůžete s výběrem. Dikes :)
Poraďte, kdyby jste nebrali ohled na cenu, jaké brzdy by jste volili na Banshee Scream ? Případně proč?
Snad mi pomůžete s výběrem. Dikes :)
Anketa: Brzdy
neco alespoň za 70tisíc
asi bych vybíral podle designu
Vyžíváš se v tom svym poskytování debilních nevtipnejch pseudorad?
docela jo,
vsecny tyhle brzdy budou nejak fungovat a ani u jednech nelze rici ze by byly vyrazne lepsi, nez ostatni
za me saint
jaké poskytování debilních nevtipnejch pseudorad máte prosim na mysli?
Kromě tohohle ještě to vlákno jak se ptal na kolo co udrží 120 kg a tys doporučil dietu.
ach ano,
nebylo to 130 kg pri 190 centimetrech?
pokud pán aktivne neposiluje, ma patrne docela nadvahu a kdyby zhubnul, pojede se mu na kole pri dejme tomu rozumne vaze 95 kg patrne vyrazne lepe a nebude muset resit nakup specialniho kola pro plnostihleho.
doktor mu samozrejme poradi, taktez aby zhubnul
Jenže tady není na lékářským, ale bikerským fóru :-)
to, že někomu s čtyřiceti kilovou nadváhou poradil, aby zhubnul, jsem nemyslel zle, pojede se mu daleko lépe a bude si moci koupit standartní kolo,
predstavte si závodníky na tour, pokud budou vážit 130kg
Ale na to se prostě neptal. Když se zeptam jaký kolo za 20 tisíc tak nechci slyšet našetři na kolo za 40, bude lepší. Když chci kolo na 120 kg tak nechci slyšet zhubni 40 kg, pojede se ti líp.
Navíc to že shání kolo napovídá že hubnout chce. Jízdou na kole.
motáme se v kruhu,
pokud má někdo problém, v tomto případě vyská váha, která je na hranici únosnosti pro většinu kol, jsem pro to odstranit příčinu, tj. zhubnout, nikoliv vytvářet dodatečnou konstrukci v podobě nákupu ultra odolného kola, (s tím že úprava jídelníčku je opravdu na prvním místě, pokud chce někdo opravdu zhubnout)
zkrátka, pokud mě bolí záda, začnu cvičit a ne, že si koupím kokotinu ala kosmodisc
Jídelníček je až na druhym, pohyb je nejdůležitější )
to že shání kolo nenapovídá o ničem, znám par lidí, co používá kolo výhradně jako věšák, popř jako výplň sklepa
Nač mít pěkné brzdy které nebudou brzdit..Asi mi tentokrat na vzhledu moc nezáleží spíš aby to byly pořádné kotvy a né zbytečně vyhozené peníze.
Nejde o vzhled? Tak proč staré Banshee?
Vzhledem by tam nejvic sedly Hopy, ale ja bych sel po max vykonu, cili bud Saint, nebo The One
Tech V2 na ne vykonem rozhodne neztraci.
V2 jsem nejezdil a určitě to jsou výborné brzdy. Když kouknu na ten test, co tu už několikrát byl, tak mírně výkonem na The One a Sainty ztrácí:
http://www.bikeradar.com/…brakes-24345
A co mám zkušenost z brzd, co jsem jezdil nebo pořádně vyzkoušel, tak i poměrně malý rozdíl z toho testu (tím myslím např. Elixíry x The One), tak je v praxi proklatě znát.
Já bych vzal The One nebo Sainty. K The One doplním, že pro někoho už to mohou být pro zadní kolo s mírně větším kotoučem (180mm) přílišné kotvy a může mít problém s dávkováním. Chvíli jsem si taky musel zvykat a vyjímečně stále ještě na zadní se 180mm kotoučem s NN 2,4 UST zašmejruju i když nechci. A to tam mám tentokrát nechané originál sintrované desky.
Po 1000km na The One a z toho dost v horách, tak jakmile vezmu do ruky jakoukoliv jinou brzdu (s vyjímkou Saintu), tak mi přijdou, že nebrzdí.
Jak jsem ale psal, ty Hope jsem nejezdil, takže nemůžu z praxe srovnat.
A ještě u The one již zde zmíněná nevýhoda, opravdu malá mezere mezi deskami a kotoučem. Taky ale díky tomu i na Formule výrazně zkrátily mrtvý chod páky, který byl u ORO skoro moc velký.
No me se treba libi na Saintech, ze zvysili vzdalenost desek. Na mrtvem chodu to oproti mym XT neni znat, ale ta mezera tam je vetsi, coz u tak velkych brzdnych ploch je celkem vyhoda
Pokud se podaří zvětšit mezeru desky/kotouč aniž by se prodloužil mrtvý chod páky a aniž by to mělo negativní dopad na výkon brzdy, tak je to samozřejmě zcela ideální.
Nevim jak tomu shitmano rika. Ale proste paka na prvnim cca pul centimetru nez zacne brzdit klade krapet vetsi odpor (vetsi pakovy pomer). Tim se pistky priblizi a pak uz je brzda zase pekne citliva na doteku desek s kotoucem.
Takze treba do Avid CODE nebo Elixir by si nesel jo? Nemam totiz zkusenost ani s jednou z brzd.
Hope
Vypadaji nejlip a jeste i super brzdi.
:-)
Co sem slysel tak HOPE V2 si to slusne davaj. Jen nechapu jak muzou byt HOPE V2 lepsi nez HOPE M4(4-pisty), bo kdyz se tak nad tim zamyslim tak cim vic pistu tim vetsi vykon ne? Ale ocividne tomu tak neni.
Cim vic pistku rozhodne neznamena vyzsi vykon… Maximalne lepsi davkovatelnost, ale vsechno zalezi na nalazeni
V2 maji proti M4 mnohem vetsi prumer pistku a sirsi desky a kotouc. Rozdil je opravdu hodne velky loni sem vozil M4 letos mam V2 vepredu
to neni jak s Adidasem:)
ale zase jsou 2× drazsi nez sainty
Ale prd :-) jet to chce zdroje
i s priplatkem za hope kotouce ano
Rikas teda ze ten vykon u HOPE V2 neni o tolik vetsi nez u Saintu aby se vyplatilo priplatit.
jak pisu hned nahore, vsechny ty brzdy brzdi vytecne, vybirej spis citema co se ti osobne vic libi ke kolu
Ne neni o tolik vetsi, jelikoz je mensi… ;o)
Všechny uvedený brzděj dobře. Já měl loni The one – neskutečný kotvy, hůř se dávkovali. Letos mám Elixiry CR – brzdí o maličko míň, ale zase mnohem víc mi sedí páka a dávkování. Chce to zkoušet, každýmu sedí něco jinýho. Každopádně s žádnými neuděláš chybu. Ještě se podívej na CODE 2011.
The one jsou výkovek jak pumpa tak třmen a to je záruka nejvyšší tuhosti.Hope je CNC vykrajovánka kde jsou frézou porušené vlákna materiálu což je rozhodně nedobře.Jsou ale i tací co si je i přes to kupují,protože se jim líbí paradoxně právě to frézování,které je oslabuje.Kdo chce kam nechoďme s ním:-)
njn.. Ale jsou pekne, tak jim to mnoho lidi odpusti :o)))
přidal bych do výběru gustavy, ale srovnání ti bude muset dát někdo jiný
muzu ted srovnat gustav M s novyma saintama, Gustavy brzdi lepe a v podstate se neprehrivaji.Saint se prehreje za ani ne polovicni dobu.
Gustavy vazi vic jak 1 a ctvrt kila,naplnit je aby mely hezkej chod je nadlidskej vykon a chce to opleteny hadice..
jo, odvzdušnit maguru je fakt porod, to máš pravdu… raději jsem vyháněl bublinky z hadice třepáním a ten rok, co jsem je měl, jsem nemusel nikdy odvzdušňovat. to bych asi musel po pár letech navštívit servis :-) ale jinak za mě je to furt nejepší brzda, co jsem kdy měl, pokud jde o všechno, krom údržby
vzal bych saint a težký kotouče..
Cody a Hopy V2 jsem nejel
elixir ukazuje pouze prumerny vykon na DH
Formule maji blizko u sebe desky
Magury se mizerne plnej
sainty se prehrivaj
Vzal bych budto sainty s ventidisc kotoucema a nebo bych pockal na Cody 2011
Code 2011 budo nějaký lepší ?
Ber Saint. Kdekoliv to oservisujes, jsou na to dily vsude a desticky.
Mam The One a sere se mi neustale predni brzda. Uz jsem zkusil leccos. Nahradni dily na ne taky stojej moc. Shitmano je sice Shitmano ale vzdycky se ho proda nejvic.
Formula the one jsem prehlidnul – Ja bych se rozhodoval preve mezi Saintama a the one.
Já bych Bral šimána.
Na tenhle starý duralový ingot ti na FR stačí Hayes hfx 9 s dvoustovkou.
Jakýkoli lepší brzdy jsou tuzing.
Z vlastni zkusenosti muzu doporucit Saint, vozim je na Specialized Enduru, oba kotouce 203 (RT76+RT79). A nemuzu na ne rict jedine krive slovo jak davkovani tak brzdna sila ktera jim rozhodne nechybi. Ani nejake prehrivani jsem rozhodne nezaznamenal, naposled 4 dni v Dolomitech (v prumeru denne zklesano 6000 metru) a absolutne bez problemu. Rozhodne vyhoda bezproblemovy servis prakticky kdekoliv a nahradni dily taky neni problem sehnat.