Ahoj, plánuju na začátek léta „dovolenou“ při který se chci zaměřit hlavně na trénink v kopcích, který mi uteče a utíká teď ze začátku sezóny kvůli nedávnému zranění…
Jaké české hory doporučíte pro kvalitní silniční trénink? díky za tipy :-)
Ahoj, plánuju na začátek léta „dovolenou“ při který se chci zaměřit hlavně na trénink v kopcích, který mi uteče a utíká teď ze začátku sezóny kvůli nedávnému zranění…
Jaké české hory doporučíte pro kvalitní silniční trénink? díky za tipy :-)
na ješted si vyjeď. a po jizerkach to bude taky dobra makačka :)
Doporučuji Krkonoše. Např. Špindlerovka, Černá hora, Dvorská bouda, hranice s PL nad Harrachovem a spousta dalších možností. Kopců hodně… :-)
Ano. Bydlet někde u Vrchlabí, Jilemnice, Hostinného a v dosahu jsou absolutně všechny typy stoupání. A vlastně i trochu roviny.
Z Pece k památníku obětem hor mezi Studniční a Luční horou. :)
6,5km, 740m nahoru, průměrný stoupání 11,5%
Tady není moc, co řešit – Krkonoše, Jizerky. Zapíchnu se každý rok někde mezi (Rokytnice apod.) a jezdím na obě strany.
V Jesenikach to muzes motat do zblbnuti..
Ptal se na české hory, ne?
A Jeseníky jsou v Maďarsku?
Nou koment..
Ja bych zas doporucil Jeseniky. Praded, Dlouhe Strane, Cervenohorske sedlo, Rejviz atd.
+1
Šumava se taky dá. Obrovská oblast, spoustu silniček, kopce taky docela výživný.
Krkonoše jsou můj tajnej favorit, tak jsem rád že se tu na ně pěje chvála :-) Jeseníky taky super tip! Šumava je samozřejmě taky hezká a výživná, ale tu mám kousek za barákem, takže tu víceméně znám. Proto bych na dovolenou chtěl někam, kde to pro mě bude nový :-)
Za mě Jeseníky. Teď jsem odsud dojel z kratkého tri-soustředění a od čt do ne se podařilo nastoupat 4000 m. Máš tam Praděd, Dlouhé stráně (které jsem jel dnes a masakr, myslel jsem, že to radši sejdu pěšky). Krásné táhlé stoupání je odsud potom na Červenohorské sedlo a směrem na Karlovu studánku jsou taky 2 krásná stoupání. Pak jezdím ještě do Orlických hor – Suchý vrch, Šerlich, stoupání do Petrovic. Záleží, co hledáš, jestli táhlá stoupání či stojky nebo jen pokořit zrána horu jen proto, že se ti o tom zrovna zdálo. Já jezdím z Břeclavska jen do těchto dvou pohoří, protože tam je všechno a mám to relativně blízko na dovču oproti Krkonoším, apod.
4000 je dobrý číslo na jeden trénink. Bez ohledu na pohoří/kontinent…
Píše od čt do ne, takže to nebude za jeden den, ne?
Já to taky chápu 4000m za 4 dny, což není nic extra. 1000m / švih namotám kolem Brna a nemusím do Jeseníků. Ale oproti Břeclavsku je to poněkud lepší, to je fakt :-)
No právě! 4000 vm za 4 dny nastoupam i v Polabí na železničním nadjezdu v Sadské. Na to nemá smysl jezdit do hor.
Za čtyři dny je zajímavých tak 15000.
To bych chtel videt jak bys to za ty 4 dny najel.
Nevím, jestli myslíš za 4 dny 15 v horách, nebo 4 po rovině, ale oboje jistě snadno najdeš na mojí Stravě. Není to nic neobvyklého a zajíždí to kde-kdo.
Myslel jsem tech 15000 za 4 dny v horach. To mas 3750 na den, to neni zrovna malo.
3750 je samozřejmě dost, o tom žádná. Ale jet do hor nastoupat 1500m jaksi postrádá smysl
Málo to není, ale nijak moc taky ne – pokud to nedáš na 70 km v Dolomitech, to pak bolí. Ale v Krkonoších to vychází (lovím z paměti) třeba Vrchlabí – Špindl – Karpacz – Pomezky – Pec – Strážné – Špindl, což je celkem pohoda. Vrchlabí – Benecko – Zlaťák – Rezek a něco kolem Jilemnice dá totéž a Černá Hora – Pec – Luční a zpět dá víc… Prostě relativně pohodové trasy, pokud nejedeš celou cestu šrot a máš ostře jetej jen jeden-dva kopce.
Kopce v Krkonosich neznam, tak nemuzu hodnotit. Ja to beru tak, ze v Jesenikach bych musel najet 150km a vic abych to nastoupal. Vzdyt jen kdybych jezdil Praded nahoru a dolu tak bych ho musel vyjet 6× a hodilo by me to vic nez 100km. A 4 dny po sobe si to nedovedu ani predstavit. Ale verim, ze jsou lidi, pro ktere to asi nebude problem.
Dáš Praděd, Sedlo, Stráně a nějaký ten brdek kolem a máš 3.000 jen to fikne.
A 4 dny po sobe :-)
prej 4 dny :D
Ne dohromady za 4 dny, ale kazdy den tu celou trasu.
Proto se do hor jezdí ne? Nepotřebuješ jet do hor, pokud nechceš výškový metry
Ale 3750m na DEN na SILNICI mi prislo jako trochu moc. Ale asi jsem se mylil, jak vidno je zde spousta lidi co to dava z prehledem.
Jde spis o to, jestli mas na to jet 6 hodin. Kopcovitost je jeste rozumna okolo 3000m na 100km, 2000m na 100 km najedu i u Prahy.
3000m na 100km je mj. presne Tremola-Furka-Nufenen, coz je jen na par km po rovine bud nahoru nebo dolu. Asi existujou drsnejsi profily, ale uz se to hur hleda (zejmena v Cechach).
Ale plati to porad :)
tak je to už hodně, ale 2500m na den mi příde na horách jako absolutní minimum. Navíc na silnici to vyjedeš snáz než na biku v terénu
Fakt se ještě jednou přimlouvám za Krkonoše a bydlení v těsném podhůří.
Můžeš si vybrat dlouhé, krátké, prudké i mírné kopce, prakticky libovolně je nakombinovat a nabrat slušné výškové metry bez zbytečného balastu na rovinách. Kromě hlavní silnice Vrchlabí-Špindl je provoz zanedbatelný a povrch je většinou natolik slušný, že velmi dobře potrénuješ i sjezdy v netriviálních rychlostech, budeš-li chtít (jasně, mimo trojice Zlaťák->Mísečky, Špindlerovka->Borowice a Benecko->Štěpanice, ty jsou zralé na „celopéro“).
Souhlas. 1500 m/100 km je ideální poměr. Je to už docela členité a tím i náročné a ne tak fádní, přitom ještě jezdivé a krajinářsky většinou taky atraktivní. A jak píše Vik níže, poměr 20m/1km je už docela zabíračka a je jedno, jestli člověk jede 50 nebo100 km.
1500m na 100km?? 1500m nastoupáš i na podělaných 50km dlouhým KPŽ, který je skoro po rovině.
S takovýhle převýšením můžu zůstat doma a jezdit kolem baráku :D
Na kterým 50 km KPŽ máš 1500 m nastoupáno?
Např. Zadov, Chrudim. Dobře, né úplně 1500 ale přes 1400m. Orlík těsně pod 1400
To je otázka, jestli si ty čísla tak trochu nevymýšlí… Hlavně Orlík mi na 1400 fakt moc nepřijde, to byla skoro placka. Ale zas na druhou stranu jsou to rychlý tratě, tam se to nastoupá snadno. Na silnici jsou ty nastoupaný metry trochu o něčem jiným, jak na ně nemáš převody…
A není teda lepší i na silnici na to mít převody? :-)
Přijde mi, že to je nějaká naše specialita vozit nesmyslně těžké převody do kopců a ještě se s tím chlubit, místo se za to stydět. Už jsem něco málo v horách odjezdil a téměř vždy když vidím, jak to někdo láme, ukáže se že to je Čech.
Bereš to do extrémů, který netvrdím… Na silnici máš prostě těžší převody, protože tak prudký kopce na asfaltu nebývaj. Proto pak srovnávat i nastoupaný metry na silnici a bajku nemá úplně smysl.
Ok, takhle to chápu a souhlasím!
realne na zadnem, kousek pres 1400 uz jich nekolik je
To s tím KPŽ mi přijde přehnaný… Zaleží asi, čím to kdo měří.
Beru to podle Garmina. Né podle jejich propozic, který ti naslibují hory doly ;-)
Jezdíš kopec dokola?
Na jakej zavod trenujes ?
Komplet na příští sezónu. Tahle je odpískaná bez jarního najíždění.
Ale jinak MTB maratony + zpestření Šelou nebo něčím delším a náročnějším a 1..2 menší silniční závody. Na 12h nebo 24h to asi už nikdy nebude
Jsem na tom stejne, a jeste minimalne nekolik tydnu asi budu mimo a sezonu neni duvod vzdavat. To ze ma spousta lidi najeto ze soustredeni jim vubec nepomuze od cervence dal, nejvic se to projevi jen prvni mesic sezony.
však jo, druhá půlka sezóny je otevřená. Těm rychlíkům v druhý půlce už dochází, kdežto my „krypli“ z toho můžeme vytěžit :D
Chci odjet i nějakej závod, ale celkově to spíš chci směřovat až k dalšímu roku, tento nemůže být kdovíjakej když teď jezdím jen aby si noha zvykla na pohyb při šlapání a na najíždění vytrvalosti se dostanu nejdřív v během června
prej odpiskaná :D koukni na kulhavyho ten si zlamal na jaře ruku a jeste skoro vyhral olimpiadu.
na jaře. Já se topím ve sračkách od září :D ;-)
Krkonoše plus jizerky, vymyslíš spostu variant na každý den. klidně s nějakým menšim presunem autem, pokud se chceš zaměřit jen na kopce. Jinak alpy…
Ještě nepadli Krušné hory – Sněžník, Telnice, Komárka, Cínovec, Bouřňák, Dlouhá Louka, Klíny, Mníšek, Nová Ves kopců je tady dost ale lidi sem nechtějí
1000 m na 100 km namotám na silničce i kolem Břeclavi. ;-)
a za 3 hodiny :D
To jsou zase výkony. Od klávesnice… :D
:D :D :D :D
jo jo samej Quintana tady :-D
Když jedou třítýdenní etapák a je horská etapa, kde nastoupáš 4000 m na 200 km, tak už je to masakr a tady to každý namotá okolo komína s tatrankou v dresu :-D
No jo, ale tam podobný chuťovky jedou 3 týdny v kuse závodnim tempem v jakymkoliv počasí.
Když si to zajedeš jednou za 2 týdny, z lehka a místo 6 hodin to pojedeš 10 tak je to v pohodě.
V pohode?
ty tatranky si s sebou tentokrát samozřejmě vezmeš dvě :)))
btw třeba já osobně bych v pohodě ale úplně nebyl, 200/4000 není úplně prdel v jakémkoliv tempu :)
ale zase takhle od klávesnice PROČ NE :)))
To je tím, že nevozíš tatranky :)))
No já nejvíc dal nejvíc 225/2500 (Břeclav-Lysá) a několikrát 225/2000 (Břeclav-Havířov, Havířov-Břeclav, přes Beskydy) a je, spíše bylo (teď už bych to asi nedal vůbec), tak max, čeho jsem byl schopen. Ale nejel jsem na tatranky a to bude asi vono… :-D
Ono když zavítáš aspoň na okraj hor, tak se to sbírá snadno ;-) Já např z Budějic dám na třech kopcích na okraji Šumavy 208km s nastoupáním 3850m na silničce a v tom je 50km tam a zpátky „relativně rovnej“ úsek ČB – Prachatice ;-) Takže být přímo v horách tak na těch 100km by trojka neměl být problém :-)
A to většinou jezdím ohraničený z každý strany alespoň stokilometrovou vyjížďkou…
Už bych se na to moh štrachat se někde v kopcích. Proto už si jezdím jen Drtiče (125–130 km, 3400 – 3650 m)… :-)
Z Budejc, jo? To nemusis ani nikam na hory na dovolenou. Kdyz si das Klet za den pekne ze vsech 3 stran jako Ventoux, ze Zlaty Koruny, od Cervenaku a od Holubova, tak to nohy poznaj, silnicky jsou tam nahoru pekny a bez aut. Z Koruny 630m up v kuse, z Cervenaku 550 a z Holubova 600 s bonusovou stojkou u parkoviste lanovky, mas to skoro jak Sella Ronda.
Nebo neco po trati Bohemian Gran Fonda, aby to bylo pestrejsi.
Díky za tip. Kleť je jak denní chleba. Chci se i někam kouknout, proto chci hory kde jsem ještě nebyl ;-)
Jinak s tratí BGF není jako co řešit. 5k je TOP
Ale no ták, magor fakt nejsem. I když jsem to jel s Internautem… :-D Musel bych to pohledat, ale přes čtyři hodiny to bylo určitě.
Tak jsem to dohledal. :)
Červenec 2013, 110 km, 1400 m nastoupáno, 4 a 3/4 hod čistého času, průměr 24.
Dlouhý stráně tak 3× – 4× by nemusely bejt špatný… Druhej den to samý na Praděd. Na víkendovej trénink to ujde :).
Ale jo, opakování kopců je skoro jediná možná cesta… Protože namotat někde u nás v okruhu a rozumný délce 2500 a výš už asi chce fištróna.
jako už nahoře zmiňoval Člověk a jeho svět – léto 2014 – z Černohorského Sedla na Praděd a zpět na Dlouhé Stráně a zpět na Sedlo (tam jsme bydleli)
115 km / 3300 m
event. přidej Stráně ještě z druhé strany jako repete a máš skoro 4 tisíce jako prd :)
a za ty 3 roky myslím už opravili silnici na Vidly a snad už i jižní stranu Sedla? místní budou vědět
jinak za mne ještě ty Krkonoše a myslím nejdelší stoupání v ČR na silničku – Zlaté návrší
inspirace Krkonoše – Robert Petzold a jejich trénink skrz Krkonoše 2014 – 126 km / 4000 m
pro místní – je to stále sjízdné na silničku?
Pěkný… Tady je 120/3200
107/2800
nejhorší úsek na povrch byl Špindlerovka dolů do Polska (strašný díry a hodně prudký)
a nejhorší úsek pro nohy byla „oblíbená“ Pražská bouda
btw dodatečně děkuji kokoskovi za úpravu trasy :)
Spindlerovka se musi z Polska jezdit nahoru – to je nejlepsi kopec v ceskym masivu :)
https://www.strava.com/…ents/7580182
do kopce snad ještě ano, povrch fakt extrém
To vypada dobre.
Dvoračky mají stejný prům. sklon, ale jsou 3× delší.
Dvoračky na silničce žádná sláva z jakékoliv strany. Buď výjezd nebo sjezd vždy aspoň na nějakém úseku nestojí za nic.
To máš pravdu. Spodní část nebyla nic moc a od horské chaty (Světlanka?) jenom kamení cca 0,5 km. Poslední kilák zato parádní asfalt. Jeli jsme teda na horáčích, ale někdo tu psal (Mr.Antik?), že to dal i na silničce.
Na horském jasně že bez problémů. Jako jel jsem to na silnici i od Rezku, ale rozhodně bych na to nikoho nelákal. Jednorázově, abych zjistil, že to nestojí za moc asi proč ne.
Na silničce by mnoho místích asfaltových stoupání mimochodem už bylo kandidátem na nějakou alpskou kazetu (30+). Teda pro normálního člověka, ne pro BF opičáka. Na 25 zubech jsem trpěl, 28 už se povětšinou dá, 30 by byla jistota.
téma je o silničce, tak aby to bylo sjízdné i případně opakovaně, jinak to ztrácí smysl
Ten kopec je zajimavy hlavne jako celek
https://www.strava.com/…ents/6980239
zacina to vcelku mirne a nahore je to 20 %
Je to sjízdný na silničce, ale není to moc jezdivý. Kolem Bufáče na Rozcestí je cca 1500 m makadam, ale dá se.
Osobně bych podobný okruh asi nedoporučil, dá se pospojovat mnoho lepších – jak tréninkově, tak jezdivostí.
Vidly byly jeste loni porad rozbite. A silnice na Cervenohorske sedlo bude od Kvetna do Cervna uzavrena, kvuli finalnim pracem na povrchu, jak pisou na netu.
Na tom sedle to bude snad s pozlacenými svodidly, to je neskutečná doba :(
Zase??? Vždyť už bylo zavřený když jsem tam byl loni i předloni…
Tak ono na druhé straně – dá se tam dělat jen (skoro doslova) pár měsíců v roce kvůli klimatickým podmínkám. Prostě po většinu roku je tam kosa, sníh, mlha, déšť… :)
Jenže já tam taky chci být jen pár měsíců v roce. Protože po zbytek roku je tam kosa, sníh, mlha, déšť… :D
:D :D jsi zabil :D
čus mám dotaz cesta od Jizerky nahoru je to sjízdný na silničce?
Jo je, asfalt celou cestu, díry žádný. Místy trochu hrubší povrch, nebo trochu štěrku mimo „dvoustopu“.
Díky moc
až na ten sníh…
další hezká trasa od Petzracing z jejich soustředění
121 / 2800
https://www.strava.com/…es/682855560
btw slušnej trénink…
Oživím trochu toto téma.....dá se jet na silničce v Jizerkach úsek ze Smědavy, Knejpu, přes Kristianov až do Mníšku (celé cyklo 3022)?
Dá se projet na silničce ze Smědavy přes Kneipu do Bedřicova v pohodě, něco je po panelech.
Po panelech tam je toho dost, silnicku bych asi nemordoval, gravel v poho.
Videl sem ale blázny co jeli Smědava-Knajpa ne oklikou po kasárenské, ale přímo přes Jizeru, a to je tam myslím zákaz)