nelze jít za sedlo... chyba v posedu?

136 nepřečtených
  • Murray

    Experti na posed, poraďte… hledal jsem ale nenašel

    Při prudším sjezdu v terénu mám nutkání ještě více snížit těžiště a jít dejme tomu za sedlo, jak to vidím u těch zkušenějších bikerů, ono to ale moc nejde…jako dostanu se tam, ale je to na těsno a neni to moc bezpečný, však asi chápete..

    No logicky jsem přemýšlel, na čem to může být závislé a vyšlo mi jen vzdálenost řídítka – sedlo (takže velikost rámu?) Rám bych ale řekl, že mám optimální…trochu mi přijde, že sedím moc vzpřímeně a mám možná krapet výš řídítka, zkusím obrátit představec nebo přendat podložky, ale nejsem si jistej, jestli to bude mít vliv.. Zkoušel jsem pžiblížit sedlo řídítkům, ale pak mi přijde, že jsem dost nad řídítkama už a mám tendenci přes ně přeletět…leda je ještě snížit? Nevím… díky!

    0 0
    • Lada,s  

      Zkoušel jsem pžiblížit sedlo řídítkům

      Tohle se samozřejmě nesmysl. Sedlo se nastavuje vůči pedálům, né vůči řidítkům. Jinak pokud nedáš fotku kola tak tu můžeme ta maximálně věštit z křišťálové koule :-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      asi lepší sem dát fotku jak na tom sedíš. Pak bude jasný jestli to jenom neumíš technicky -jít za sedlo. Nebo jestli máš na sebe extrémně dlouhý rám, případně rám se zmršenou geometrií.

      0 0
    • Neunzikger  

      Ovlivňuje to šířka sedla a také objem stehen. Ale možná by stačilo zvládnout dovednost. Je jasné, že se za sedlo chodí v prudkém sešupu – celkem samozřejmě se to dělá s plantární flexí hlezna. Vracet se zpoza sedla je třeba taktéž ve svahu, nejelegantněji s využitím terénního zlomu skopec/rovina. To je zároveň nezazší možnost, bo na rovině se už zatíží postoj – propadnou se paty a chybí funkční délka dolních končetin pro návrat.

      0 0
    • kOmE  

      To bude chtit opravdu fotku ,asi mas vysoko sedlovku a kratke ruce na dlouhem trupu a k tomu dlouhe nohy :D

      0 0
      • Lada,s  

        A ještě dlouhý rám :-D

        0 0
      • ZuzicK  

        Problém jít za sedlo mají spíš lidé s krátkýma nohama, s dlouhýma máš větší manipulační schopnost :-)

        0 0
    • Murray  

      tak ste mě překecali, sorry za kvalitu, je vážně tristní (video z mobilu a ještě printscreen) ale to podstatný by tam mělo být vidět…

      teď když na to koukám, kromě toho še sedim vzpřímeně jak debil (při sportovnější jízdě to tak asi není) tak mi přijde, že by to sedlo mohlo bejt ještě o centimetr vzadu… no nevím

      jinak komentáře typu „zmršená geometrie rámu“ jsou pro mě krapet nevypovídající, když už tak mi to vysvětlete, jakože „tahle trubka by měla mít jinej úhel a dýlku“ atd…:-)

      já to kolo stejně celý přesatvuju a dojde i na ten rám časem… jinak měřím 185cm a rám je 20,5

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Neunzikger  

        Kolem to není, bude to chybou obsluhy.

        0 0
      • ZuzicK  

        Z fotek se mi nezdá, že by to měl být problém, krátké nohy nemáš, nějak objemné taky ne. Takže poslední problém by mohlo být široké sedlo. Jinak by ti to mělo jít samo ;-) Vypnout se na špičky, kolena od sebe a šup za sedlo.

        0 0
      • kOmE  

        Tohle je jen zmrsena technika jak jit za sedlo, mas tam mista habadej, zkus to na rovince a uvidis ze to jde. My jsme jako kluci zkouseli na kole co se da, vcetne tohodle a i muj ctyrletej syn uz umi jit krasne za sedlo. Proste si s tim kolem hraj.

        0 0
      • pete_ax  

        taky to muze bejt hadrama. plandajici kratasy a tak…

        0 0
      • tfoltynek  

        Mi teda osobne prijde ze mas trochu vysoko sedlo. Slapes hodne spickama a dost je propinas, proto si asi davas sedlo hodne vysoko. Pokud mas kliky vodorovne a nahnes se s naplyma nohama nad zadni hranu sedla tak by si koulema škrtnout nemel, pokud ano, je to moc vysoko.

        0 0
        • Murray  

          taky dobrej tip, na to jsem se chtěl zeptat v další otázce:-)

          přijde mi, že to sedlo bych si nejradši dával vejš a vejš, dokonce taky vysoko, kdy už patou jen tak tak dosáhnu na pedál v dolní poloze… špičkama dost šlapu, je to špatně? chodidlo by teda mělo bejt ve vodorovný poloze?

          jinak jsem přemejšlel, jestli vzhledem k tomu mýmu problému je lepší, abych měl vlastně sedlo vejš nebo níž, protože jak řikám, za něj se dostanu, ale pak tam mám tak málo místa že už bych řek, že s kolem se nedá manévrovat

          ale možná je to všechno o tom umění

          0 0
      • Murray  

        tak to v podstatě to rád slyšim, že to neni špatnym posedem ale uměnim, protože se to můžu naučit:-)

        jako já se za to sedlo dostanu, ale přijde mi, že jsem už strašně nataženej a ještě při tom držet prsty na brzdě, už to je pro mě hodně krkolomný, a byl jsem přesvědčenej, že prostě mám něco neoptimálně nastavený, jo ty volný kraťasy jsou dobrej tip, jak tu někdo psal, možná i proto se jako snažim dostat ještě dál, abych se nezahák:-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Toman  

        Zdarec,

        i já se přikláním k těm, kteří píší, že posed je v normě, taková pohodlná turistika.

        Máš problém, jak píšeš, jít za sedlo. To vyžaduje trochu cviku, práci s tělem, pevné břicho, a toho posunutí se vzdad uvolnit stehenní část, aby prdel pohodlně přelezla za sedlo. Nejsou na vině volné kraťasy, které tě následně nepustí? Jakoby měly tendenci se zachytávat o sedlo a ty pak nemáš jistotu návratu zpět nahoru? Ony i volné kraťasy nesmějí být pod rozkrokem moc plandavé.

        0 0
        • Murray  

          jak už jsem psal, těma kraťasama to možná taky bude trochu

          kdybych chtěl mít posed sportovnější narozdíl od turistického jak píšeš, co bych měl přenastavit?

          0 0
          • Toman  

            Pokud ti takto vyhovuje, seď tak dál. nebudeš si, lidově řečeno, tolik vylamovat 4. – 6. krční obratel a bederní část je v úhlu, kdy se rázu od sedla také lépe rozkládají do těla a nejdou tak přímo do " kříže ".

            Co tě motivuje mít sportovnější posed? Pokud bys na něm trval, musel bys překopat kokpit směrem níž a o chloupek dopředu. Ale pamatuj na své zdraví, to je důležitější.

            Nejsi na něj zvyklý. Zde určitě mají výhodu ti ambiciózní bajkeři, kteří pravidelně jezdí na silničce.

            Ale jako vše na téma cyklistika, je na dlouhé povídání.

            0 0
      • micinka  

        Fotky sice dost klamou, ale sedlo o .5cm – 1cm nize by nebylo od veci vyzkouset. Uhel v dolni uvrati vypada mene nez 30st a jeste mas vetsi flexi v kotniku. (videt na fotce 5).

        Stejne tak bych rekl, ze ram je na tebe kratsi, viz. vzprimena poloha, coz mas mozna kompenzovano predozadni polohou a diky tomu muzes mit sedlo o 0.5–1cm vice vzadu.

        0 0
        • Murray  

          asi bych sedlo opravdu o nepatrně níž potřeboval,vyz­kouším to, tím se ten úhel jak píšeš trochu zvětší..? pokus se sedlem dozadu taky ještě vyzkouším, ale spíš nějak bych řek že mám potřebu nepatrně snížit řídítka, tím by se vlastně vzdálenost řídítk – sedlo taky teoreticky prodloužila ne?

          0 0
    • mr.antik  

      a nemáš nějaký 160mm široký křeslo?

      0 0
      • obda  

        Nemusí to být ani 160mm. Mám 155mm, k tomu široký (teda spíše vyžraný ;)) stehna a hotovo. (Na 143mm je to mnohem lepší.) Někdo ale kvůli sedacím kostem potřebuje sedlo široké a nenadělá nic.

        0 0
        • mastihuba  

          ja furt nechápu tu potřebu hoblovat prdelí zadní kolo. Drtivou většinu sjezdů se dá jet nad sedlem, přičemž je kolo daleko ovladatelnější. Za sedlo jen v případě, kdy pouštíš přední kolo hluboko pod sebe a hrozí zavření rodel. :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • ZuzicK  

            :-)

            0 0
          • Elwing  

            Tak zase je lepší tu možnost mít než nemít ne? :)

            0 0
          • kOmE  

            Kde ty to jezdis?

            0 0
          • obda  

            My, co neumíme a jezdíme pomalu, se za sedlem cítíme bezpečněji i na blbým schodu :) Už jsem párkrát v malé rychlosti přes rodla v nějakém prudším sjezdu šel.

            0 0
          • mr.antik  

            no v podstatě máš pravdu, ale tu rezervu za sedlem potřebuješ jít právě v těch těžkých místech. To že ty těžký místa nejezdíš, neznámená, že ostatní taky ne.

            0 0
            • Lada,s  

              Já ho chápu, už jsem taky viděl několik lidí co jeli relativně jednoduchý sjezd, ale pomalu seděli na zadním kole metr za sedlem:-)

              0 0
            • mastihuba  

              Chtěl jsem zduraznit že když seš ve sjezdu pořád prdeli nad zadním kolem, tak je to kolo daleko hůř ovladatelný. .

              0 0
              • obda  

                A tak jasně. Však mně taky jde často hlavně o snížení těžiště. ALe normálně kvůli tomu musíš za sedlo :)

                0 0
                • Toman  

                  Při jízdě s prdelí za sedlem máš kliky vodorovně. Tím až tak těžiště nesnížíš, nýbrž ho posuneš spíše dozadu. Těžistě snížíš natlačením se blízko k rámu pokrčením loktů a přenesení váhy na spodní ( v zátáčce vnější ) pedál. Při sjíždění prudkého sjezdu spíš potřebuješ přenést těžiště dozadu. I když pak jde i trochu dolů.

                  0 0
                  • pepino  

                    Těžíště se sníží snížením těla dolů.

                    0 0
                    • Toman  

                      Proč mi opakuješ, to co jsem psal? Uváděl jsem, že se těžiště zníží pohybem těla směrem k rámu, to je pokrčením loktů, to tě sníží dolů, nebo ne? A když k tomu přeneseš svou hmotnost na spodní pedál, tak posuneš těžiště ještě blíže k zemi.

                      Nereagoval jsem na tebe, ale na " obda ", který píše, že kvůli snížení těžiště musíš za sedlo. Za sedlo jdu, pokud chci posunout těšitě za sedlo, ne dolů. Třeba pro zdolání prudkého svahu, pokud ho hodlám sjet, nikoli vést kolo.

                      Eventuelně, jak ty snížíš jinak těžiště. Mám někdy pocit, jakobych ani neuměl jezdit na kole.

                      Ale zde nešlo o nás, nýbrž o toho, který má problém jít za sedlo. Já mu připsal, že na vině mohou být i kraťasy, které mohou vadit střihem. Odpověděl mi, že i to se na tom podílí.

                      0 0
                      • obda  

                        Přenesením hmotnosti na nižší pedál opravdu těžiště nesnížíš ;) Pokrčením ruk ano, ale bohužel to až tak moc ve sjedu nepomáhá. CO jsem chtěl říct je, že po zasunutí sedla se můžeš těžiště jednoduše posunout do polohy vhodné pro sjezd jednoduchým snížením v ose sedlové trubky, s vysunutým sedlem tak musíš pro dosažení stejného efektu jít dozadu.

                        0 0
                    • Ossis  

                      Trochu jsem nad tím přemýšlel a myslím si, že jde spíše o polohu těžiště vzhledem ke středu předního kola.

                      0 0
                      • pepek  

                        tak přemýšlej ještě trochu víc.

                        0 0
                        • Ossis  

                          Možná by to šlo vyjádřit přesněji, ale nemyslím si, že bych byl úplně mimo v tom, proč jít se zadkem za sedlo (a posunovat těžiště dozadu).

                          0 0
                  • JSt  

                    teziste a svetla vyska jsou dve zcela odlisne a vcelku nesouviseciji veci. ;-)

                    0 0
          • nox159  

            kdybys mi tohle rekl drive tak bych si teleskop asi nekupoval nebyl by k tomu duvod :D

            0 0
            • MlokCZ  

              Teleskop je ale právě super v tom, že umožňuje právě to co píše mastihuba.

              Tedy můžeš jít níže s těžištěm a máš více prostoru, aniž bys chodil nějak extrémně dozadu.

              Se sedlem nahoře můžeš jedině za sedlo (při výraznějším snížení těžiště).

              0 0
            • mastihuba  

              tak ten teleskop je snad na to abys nemusel být tolik vzadu. Protože když je ta sicna ve vysunute pozici, tak zavazi. :) Pravě proto sis jej koupil. :)

              0 0
              • nox159  

                koupil jsem si ho proto abych mohl drit prdeli o zadni kolo to je cele… :)

                0 0
              • pepino  

                No a jak to teda řešíš bez teleskopu a bez chození za sedlo?

                0 0
                • mastihuba  

                  Nikde jsem nepsal že za sedlo nechodím jen to že cpát prdel nad zadní kolo a žaludkem být nabodnutej na vysunute sicne ve sjezdu je dost kontraproduktivní. Zůstat nad sicnou a mít ruce k popotahovani rodel je asi funkcnejsi.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jak kdy a jak kde… Třeba teď na Trilogy byly sjezdy, kde jsme byli hrudníkem na sedle, brzdy nadoraz a stejně se to pořád rozjíždělo, někteří si radši v půlce sjezdu vystoupili, protože začli pálit brzdy a takový srandičky :D. Ale jinak souhlas, mnoho situací jde projet líp bez chození za sedlo.

                    0 0
                    • mastihuba  

                      Tady se to hned tradičně převedlo na extrémní případy, ale tazatel píše že se za sedlo nedostane vůbec nebo s obtizema trochu. Tak je dobrý připomenout ze kolo se řídí rukama a nejveci problém je v hlavě přepadnout přes hranu a zbytečně se nezaklanet. Je to stejný na lyžích snb i na kole.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        no právě se musí řídit tělem ani neni důležitá poloha těžiště jako spíš jeho pohybem který musí být sladěný s bržděním a terénem. Každopádně to sedlo ten pohyb omezuje, do všech stran

                        0 0
                        • mastihuba  

                          Já tady jen celou dobu poukazuju na to že neznamená čím víc nad zadním kolem tím víc adidas. Dycky když jsem se z prudkyho kopce vysypal tak to bylo proto že jsem byl moc vzadu a nepracoval vepředu. A vždy to bylo z priposranosti že prepadnu.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            ale to je jasný…taky to není o tom se dostat do zadu ale dostat se tam rychle a rychle zpět a mít u toho ještě vůli do stran v rámci možností. někdy pomůže třeba hubenější sedlo.

                            0 0
                          • obda  

                            Počkej, to úplně nechápu. Můj problém je, že v rozbitěkším terénu při pomalé jízdě z kopce (a na rychlou nemám morál) má přední kolo tendence se zapíchnout a má maličkost se zbytkem bajku zarotuje kolem jeho přední osy. Pokud ovšem jdu dozadu a dolů, tak ten výsledný vektor sil míří pod osu, a k rotaci nedojde.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              no a když je tam větší důlek tak se stane co? Zapíchneš se :-) Proto je dobrý nebýt vzadu, ale až v tom momentě, kdy to nastane a je to potřeba udělat ten pohyb trošku razantněji…

                              0 0
                              • obda  

                                Ok, takhle je to jasný.

                                0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • mastihuba  

                                Za sedlo jen v případě, kdy pouštíš přední kolo hluboko pod sebe

                                kua v zásadě jsem to stejný psal v prvním příspěvku a hned na to jste ze mne udělali uplnýho šuldu. :)

                                a tu chybu co popsal lukas nademnou dělám samozřejmě taky. :)

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  to jsi psal ty, já bych to takhle nenapsal. Za sedlo můžeš jít třeba i třeba na rovině… nebo v dlouhým prudkým sjezdu (úsek kde nic nehrozí) se takhle dá dobře odpočívat :-)

                                  Ale vyznělo to jako že je to zbytečné se to učit. Že je to používané často blbě, je věc druhá.

                                  0 0
                            • JSt  

                              to je dvousecne… kdyz prepadnes a jsi hodne vzadu, opises vetsi oblouk a vic to s tebou jebne. :-D

                              0 0
                              • JakeF  

                                Musíš to umět šikovně, abys ten přelet zastavil koulema o sedlo :D.

                                0 0
                                • kOmE  

                                  Ale ono asi bude rotovat i cele kolo, takze se o sedlo nejspis nezastavi

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    Tak se koulema odrazíš od představce a páteří trefíš špičku sedla, tím tu rotaci zastavíš a pojedeš s úsměvem dál :).

                                    0 0
                            • ZuzicK  

                              To jsou ty XC kola :-) Tam holt musí člověk s těžištěm pracovat líp, hýbat se, nebýt stále nad sedlem nebo za sedlem.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
          • pepino  

            Což je u adrenalinovějšího jezdění docela často.

            0 0
          • jIrI___  

            Křížovku u Veverské Bitýšky sjedeš bez ****** za sedlem?

            0 0
            • pepek  

              Tam on nejezdí, není to v jeho zájmovém okruhu. (Kdž to jedeš svižně, tak daleko prdelí ani jít nemusíš)

              0 0
              • jIrI___  

                Tak pak si vzpomínám na takový výživný kopeček kousek od rozhledny, která je u Kuřimi (název si už přesně nevzpomínám, možná Babí lom?). Sjet křížovku bez ****** za sedlem je pro mě sci-fi :D

                0 0
          • mastihuba  

            Apropo jízda za vysunutou sicnou je stejne málo ovladatelna jako jízda na zadní noze u SNB. :)

            0 0
    • Memphis22  

      Hele, mám úplně stejnej problém, sedlo sice původní authorácký, ale nijak extra široký, o širokých stehnech nemůžu mluvit už vůbec, takže jsem došel k tomu, že mám nejspíš moc úzkou pánev… :D Za sedlo se dostanu, ale musim to docela rvát a na to při jízdě z prudkýho kopce nemám koule, tak to řešim tak, že za sedlo prostě nechodím. :D

      Říkám si, že mám asi delší představec, než bych měl mít, ale ten hlavní problém asi bude někde jinde.

      0 0
    • MarekF  

      Posed vypadá v pořádku, když jsem se za sedlo „učil“ chodit já, míval jsem pocit nejistoty v řízení, ale to chce jenom jezdit a jezdit a jezdit. Jako jediný z party si na 100mm HT taky před náročnějším a především technickým sjezdem sundávám sedlo dolů, abych měl víc prostoru. Teda v okolí Ostravy nikdy, ale v Beskydech, když ty sjezdy mají kilometry, skoro vždycky.

      0 0
    • Breakpain  

      Jaké máš sedlo?

      Mně to dělá také problém – 155mm sedlo, extra široká stehna, „bohužel“ svaly … Když dám sedlo 130, není problém, ale pak mě bolí intimní partie, protože nesedím na sedacích kostech :( … tak laboruju a hledám sedla dále :( …

      0 0
      • pepek  

        . . . . teleskop

        0 0
        • Breakpain  

          Mne, děkuji na HT nechci ;) … ješě budu prohlížet sedla … pokukuju po jednom Fizikovi, tak uvidíme, jestli nepomůže ;) …

          Teleskop je krásná věc, ale těch reklamací, co jsem si na fullu užil … :(

          0 0
          • pepek  

            Musíš si to servisovat sám. Párkrát si to spravíš, no a pak už tě to sere rozdělávat, takže taháš sedlo nahoru rukou, třeba jak já.

            0 0
      • mr.antik  

        tak ty svaly nějak zmenši, začni třeba běhat maratóny :-)

        0 0
        • Breakpain  

          Mám přetrhané koleno a kotník :D … jsem rád, že vůbec chodím. Běhat nezvládám a bohužel nikdy nebudu. Stehna mám geneticky – hodně dlouhá lýtková a hodně krátká stehenní kost.

          0 0
    • Murray  

      když už jsem tady řešil ten muj posed… trochu jsem se zamyslel nad geometrií rámu a pořád mi to asi není jasný…

      mrkněte na to foto dole, vlevo moje kolo (20,5"), vpravo kolo mladý (19"), neni na tom něco divnýho? když to tak poměřuju, ten její rám je delší, ale nižší, taky ta sedlová trubka má krapet jinej úhel, tak se chci zeptat, k čemu mi je 20,5" (jakožto vzdálenost středu od průsečíku sedlový trubky z horní rámovou trubkou)?? proč se vlastně udává velikost rámu tenhle rozměr? dyť mě přije, že mnohem důležitější je délka toho rámu (vzdálenost od sedlové trubky k hl. složení), vždyť teoreticky když sednu na to její „menší“ kolo a vytáhnu si sedlovku tak, aby to bylo správně, bude mi ten rám větší než ten můj, protože budu mít dál k řídítkům…??

      je to správná úvaha?

      přece velikost rámu jakožto délka sedlové trubky mi je prakticky na nic ne? to vždycky doženu povytažením sedla…? tak mě prosím vvyveďte z omylu

      ale vidim to na to, že ten rám pude…a dílo bude dokonáno:-)

      0 0
      • mr.antik  

        je to tak, je to jen označení velikosti ale o geometrii to nic neříká, možná historicky ty geometrie byly podobnější tak se to tolik neřešilo.

        0 0
      • JakeF  

        Přesně tak, ideální je co nejnižší rám s délkou, jakou potřebuješ.

        0 0
        • obda  

          Sohlas, snad jen s poznámkou, že u menšího rámu hrozí někdy příliš krátká hlavová trubka.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.