• Henkson

    Zdravím, rozhoduju se mezi dvěma koly. Nevím jestli zvolit kolo komplet na XTéčku nebo na Sramu – zde je vepředu jedna placka.

    Nikdy jsem neměl možnost v terénu vyzkoušet, proto se chci zeptat jestli je to lepší, než XTéčko, kde mám vepředu dvě placky.

    Funkčnost přehazovaček by měla být podobná nebo jsou mezi nimi výrazné rozdíly. Funguje řazení u Sramu (myslím pohyb páček :) ) stejně jako u Shimana?

    Jedná se o tyto dva bajky:

    Scale 950

    a

    Scale 940

    Díky moc za názory a tipy

    0 0
    • IndyCZ  

      Náměty ke čtení:

      http://www.bike-forum.cz/…novu-do-1x11

      http://www.bike-forum.cz/…11-nebo-2x10

      http://www.bike-forum.cz/…1x11-vs-2x10

      atd. :-) Záleží to na individuálních preferencích. Osobně bych šel do systému 2×

      0 0
    • Výběr z produktů
      Basso Venta Disc kolo, stone gray Skladem 2 ks

      Akce -24% Basso Venta Disc kolo, stone gray

      od 50 499 Kč -24% MOC 72 599 Kč

      Superior XF 999 TR 29 kolo, matte black/olive metallic Skladem 1 kus

      Výprodej -16% Superior XF 999 TR 29 kolo, matte black/olive metallic

      92 699 Kč -16% MOC 131 999 Kč

      Giant TCR Advanced 1 Disc PC kolo, cold night Skladem > 2 ks

      Novinka Giant TCR Advanced 1 Disc PC kolo, cold night

      od 80 699 Kč MOC 84 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    • couffy  

      Bral bych to Shimano

      0 0
    • tomxxx  

      Bral bych sram bez rozmysleni.

      0 0
    • Henkson  

      Pročítal jsem odkazy, které jsem hodil „IndyCZ“ a je to fakt individuální a já furt nevím pro co se mám rozhodnout.

      Chápu to dobře tak, že 1*11 v terénu při výjezdu nebude mít stejně lehkej převod jako 2*11 a po silnici nebude stejně rychlej jako 2*11? V čem je teda 1*11 lepší oproti 2*11?

      0 0
      • danielh  

        Vyhoda je v lehci vaze :-) Jinak sem zastance 2× 10,11 , na rovine pri jednoprevodniku 32–34–11 bych si snad ukroutil nohy, totalni nesmysl. Mam na Ht 29 2placku 38/28 s 11–42 kazetou a nejlehci prevod 28–42 sem snad jeste ani nepouzil, zato 38–11 skoro porad a pri 30kmh uz je to tak tak, pri vyssi rychlosti nez 30 uz tocim nohama rychle jak ocas :-(

        0 0
        • Henkson  

          Tak to pro mě bude lepší 2*11. Sice jsem zastánce vyšší kadence, ale po rovince rád jezdím rychleji..i při sjezdech :) díky za info, mám vybráno :)

          0 0
        • lunochod  

          36–11 stačí do 50kmh ono těch sjezdíků zase tolik není kde se to rozjede na 50+

          0 0
          • danielh  

            no jel sem 38–11 na 29ce z mirneho kopce 50–60kmh a tocil sem snad 140 kadenci (moje optimalni kadence je tak 70–80max), takze to ok vubec neni, nedovedu si predstavit jeste 36 a jeste kdyz tak na 27,5 kolech :-(

            0 0
            • Chlebovnik  

              Tak určitěéé. Kadence 140 na 29" při 38×11 = ~66,5 km/h (záleží na šířce pláště).

              0 0
              • danielh  

                No vzdyt jo, to jen blazen muze takhle tocit nohama a rikat ze je to ok :-) jestli je pri 60 130 tak je to porad o 50 otacek prumerne vic nez mam ve zvyku.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Já neříkám, že je to ok, ale že tvůj odhad rychlosti a kadence byl úplně mimo.

                  Na 38×11 se dá v pohodě (kadence kolem 90) šlapat přes 40 km/h. Krátkodobě i přes 50 km/h. To jsou na MTB zcela dostačující rychlosti.

                  0 0
                  • danielh  

                    no pro mne :-)

                    0 0
                  • lunochod  

                    Ono točit 90 a míň je dobrý akorát k tomu, aby odešly nohy :-)

                    0 0
                    • danielh  

                      Mno ani ne, 90 je porad strasna rotace pro mne :-)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Neboj, to pro plno lidi.

                        Pri AVG 90 uz mam pocit, ze jsem tocil vyssi hranici a pri AVG 95 mam pocit, ze mi „ulitnou“ nohy :).

                        AVG 100 jsem udrzel jen na valcich, protoze to bylo v ramci treninku, ale bezne bych to netocil.

                        Komfort mam cca 80–90.

                        P.S. Proto mi prijde usmevne, kdyz nekdo zminuje 120 par min, nedej boze 140 (to neutocim, ani kdybych se …). Rekord mam 125 par sekund (abych skutecne tocil a neposkakoval u toho.

                        0 0
                        • gerrard  

                          To sou hodne spatne cisla. Ja chapu, ze to nekomu nevyhovuje vyssi kadence a radsi slape pomalej. Ale vubec nedokazat tocit vyssi kadence, to me hlava nebere. Nemas nejaky systemovy problem? Treba na mericic kadence? :)

                          0 0
                          • kandik psi zub  

                            https://www.youtube.com/watch?…

                            nevim co by v tom melo byt za problem, proste kazdej se nenauci poradne slapat, stejne jako behat, mluvit, ridit auto apod. A presto slape, beha , ridi.

                            A mimochodem – Vykon jsou otacky x tocivy moment – cili pokud jsem hobymrtka, ktera tak jak tak neda nalezity tocivy moment, navic nohy mam jak Dórský sloupy, tak se asi 60rpm snese, protoze rozhodne nezatezuju kolena vic nez zavodnik pri 100rpm. On totiz pere treba dvojnasobny watty.....

                            0 0
                            • gerrard  

                              Reaguju na to, ze tvrdi, ze udela kratkodobe jen 125 otacek. Vubec neresim, jakou jede kadenci dlouhodobe. Ty max otacky me prijdou tak nizke a natolik limitujici, ze me to pripadne az nemozne.

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Pak uz poskakuju ;) … Mozna, kdybych to pravidelne trenoval ?… Ale pro muj styl jezdeni kdy se pohybuju nejcasteji 90 – 100 mi to nevadi ;).

                                0 0
                                • kokoska.rokoska  

                                  To se Ti jen zdá. Vadí to vždy a každému. Čím vyšší budeš mít maximální RPM, tím větší výkon a hlavně plynulejší záběr budeš mít u nižších otáček. O výrazně větším „pracovním“ rozsahu ani nemluvě :-)

                                  Máš válce, zima se blíží, takže kadenční cvičení jsou jasná volba!

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    Tak já to lehce šmrdlám, že ano … předtím jsem se pohyboval 60–70, než jsem začal trochu jezdit O:-) …

                                    Ale beru si Tvou radu k srdci … zapracuji na sobě ;) …

                                    0 0
                              • ms82  

                                Trochu opozdene zareaguji. Na vyssich kadencich pracuji. Ne uplne systematicky, ale zarazuji rozhodne casteji nez vetsina normalnich hobiku. U 125 rpm se musim hodne soustredit a me maximum je 130 rpm na 30 sekund. Pak me to rozhodi a musim se srovnat. Pres 130 rpm jsem se snad jeste ani nedostal. Vyznam toho treninku chapu, ale myslel jsem, ze tech 130 rpm by mi mohlo stacit. Podotykam taky, ze to vetsinou neni s nejakym velkym zatizenim (120 – 220 W). Nejake tipy na zlepseni? Samozrejme krome castejsiho zarazeni tohohle typu treninku.

                                0 0
                                • milan.v  

                                  A nebylo by lepší to řešit v nějakém vlákně k tréninku?

                                  0 0
                                  • ms82  

                                    Asi jsem na dostatecne zajimave, ktere by me k takovemu zamysleni dovedlo, nenarazil.

                                    0 0
              • Alexis  

                Přesně tak. Nemám ještě praktické zkušenosti z 29". Dobrá appka pro Android „Bike Gear Calculator“. Nejsou tam sice všechny kombinace, ale jinak ok.

                0 0
                • novas752  

                  gears.mtbcros­scountry.com tam jsou všechny kombinace. A jestli ne tak si jí přidáš.

                  0 0
        • Espen  

          Taky jsem dal minulý týden 28z místo 24z a úplně super. Konečně mě 2×10 začalo bavit. S 38–24 je ten skok strašně velkej. Pořád jsem si nemohl zvyknout. Kazetu mám 11–36 a pohoda. Co jím Alavis, tak v nohách koňská síla :-D.

          0 0
      • plzakj  

        1×X je v terenu urcite lepsi v jednoduchosti. Nepda retez, nemusis furt radit na prevodnikach, nemusis stelovat smyk. Ta vahova uspora je podle mne zanedbatelna.

        V nezavodnim „xc nebo mamaratonskem“ pouziti bud chybi prevody na roviny a do rychla, nebo lehke prevody do tezsiho terenu.

        Obliba 1×X je hlavne u enduristu, sjezdaru, trialistu atp. Kde zvoli prevody pro ten dany ucel a nic moc jineho se stim nejezdi. Na XC to vozi zavodnici, kteri na to maji nohy a v terenu uslapnou i tezsi prevod.

        Takze zalezi, jestli patris do nektere z tech kategorii. Pak bys jednoduchost 1×X ocenil. Jestli ne, tak jdi po 2×11 mebo 2×10.

        Ohledne Sram – Shimano: oba vyrobci maji vyssi i nizsi rady odpovidajici urovne. Zalezi, kolik mas penez. Na shimano si muslim, ze snaz sezenes dily a sevrvis, protoze je tady rozsirenejsi.

        0 0
        • pajusb  

          +100

          0 0
        • tomxxx  

          Na druhou stranu, zavodnik musi presne vyresit prevody, aby mu nechybely. Kdyz ti chybej, dost to poznas hlavne do tezka. Proc to resit na pohodove vyjizdky? Na treningove kolo jsem hodil 1×10, prevody do lehka a na nejake drceni roviny na cyklostezce seru, na to je silnicka. Presmyk bych uz na biku nechtel.

          0 0
        • TeryPV  

          a zase… Smyk snad jednou seřidím a funguje. V životě jsem na něj já, ani nikdo z mého širokého okolí nešáhl jindy, než při první seřízení… Tohle je vždycky taková blbost. Stejně jako s tou jednoduchostí. Jak někdo, kdo neumí řadit na smyku, nebo mu to dělá problém může jezdit na kole?

          1× něco je prostě pro lidi, kteří to prostě chtějí.

          SRAM x Shimano.

          Já osobně mám radši SRAM. Lepší odezva, přesnější a vydrží peklo. SH takové „vláčnější“ Nicméně chodí dobře, ale osobně jezdím taky Shimano, kvůli dostupnosti dílů. U SRAMu je to horší, bohužel.

          0 0
        • ememem1  

          fakt by ma zaujimalo co na tom smyku stelujete. mame doma dokopy asi 10 bicyklov, cestnych, mtb, detskych, novych aj starych, od xtr po volaky cinsky shit. nikdy v zivote som na nijakom z nich nesteloval smyk viac ako 1 krat pri nahodeni.

          mimochodom prehadzovacka je ovela cistlivejsia na poriadne zostelovanie a vyrovnanie ako presmykac.

          0 0
      • blaza84  

        Chápeš to naprosto správně :) Záleží na tom, kde a jak jezdíš, a jak jsi na tom s fyzičkou. 1×11 ujezdí třeba XC závodník, který na závod tolik převodů nepotřebuje a má na to fyzicky, a fajn je to na endurku, pokud se chci vozit spíš s kopce, a prudkými výjezdy se nechci trápit (tlačím, jedu lanovkou). Výhoda je jasná – méně lanek, méně páček, méně koleček :) Pokud chceš na kole něco ujet, tak jednoznačně 2× něco.

        Odpůrci přesmýkačů budou oponovat 1×12. A to už je na jiné vlákno :)

        0 0
        • tom xtr  

          „Pokud chceš na kole něco ujet, tak jednoznačně 2× něco.“

          Tak stačí se rozhlídnout na startu hobby maratonů. Nemám to samozřejmě přesně spočítaný, ale imho pomalu ale jistě se převody překlápí do 1× něco (11 / 12), a neplatí to jen u elity a hobby-elity. A stačí se taky podívat na střední a vyšší modely kol 2018. Za mne je u 1× něco rozsah dobře řešitelný volbou kazety a hlavně převodníku. Minusem stále zůstává cena.

          0 0
          • blaza84  

            2×10 převodník 36/22, kazeta 11–36 0,61–3,27

            1×11 převodník 32, kazeta 11–42 0,76–2,91

            1×11 převodník 32, kazeta 11–46 0,70–2,91

            Jo, blíží se to. Mám pevné all-mountain kolo s teleskopem, na kterém jezdím XC vyjížďky a jezdím s tím lehčí lajny v bikeparku. Vlastně jsem to tak ani neplánoval, ale tohle kolo se ukázalo jako super univerzál, na kterém zvládnu vše, a na XC a dirťáka jsem od té doby vlastně skoro ani nevlezl :) Mám na něm dvouplacku s napínákem řetězu (spodní kladka, funguje bezchybně, řetěz nechrastí, ani nepadá) a s přechodem na 1× něco zatím váhám, protože převody prostě využívám a méně jich mít nechci. Například na nějakých horských výšlapech bych na kazetě nechtěl mít ani o zub míň.

            Ale je to můj postoj, nikomu ho nevnucuji :)

            0 0
          • tomxxx  

            Tak zalezi cemu rikas maraton. Jestli tem srandam 50 km, tak tam staci 1×11, ale 100km a vic, tam nestacej prevody ani klukum co v hobby konkurenci jezdej bedny a v dobe 1×11 davali aspon 32 prevodnik, nekdy i mene. Ja ty dlouhy maratony a ultramaratony nejezdim, ale 1×11 s 34 prevodnilem by mi taky nestacilo. S prichodem 1×12 je situace ale naprosto v pohode a rozsahem jsi na 2×10.

            Nicmene mas pravdu, ten kdo ma ted 2×10, tak jen proto,ze dojizdej starej material a pristi kolo bude 1×12

            0 0
            • tom xtr  

              Ten maraton byla reakce na „něco na kole ujet“, tedy tím pádem myslím i akce nad 100km /třeba klidně i teď sobotní Sudety/. Z lidí v mým okolí i toto jezdí všichni buď 1× něco, nebo mají zatím 2×10 jen proto, že maj ještě starší kolo a další bude 1×N. Tím nechci říct, že pohon 2×N je na hovno, ale že v uvažování čím dál víc lidí se to posouvá k 1×N a určitě i z důvodu lepší cenové dostupnosti a větších rozsahů kazet.

              0 0
              • Espen  

                Ale faktor toho, že ostatní mají 1× něco, hrozně to chválí a já ještě nee, protože mám asi fakt hrozně starý kolo na kterém je 2×10 mrtvola, by se měl určitě vzít taky v potaz. Jsme přeci jen pořád ještě v Čechách :-D. A když to má soused za plotem, bude to určitě super.

                0 0
                • blaza84  

                  Taky si myslím, že tehle faktor hraje roli :) Nic proti jednoplackám, snaha „očistit“ kolo od komponentů a zjednodušit řazení je logická, ale není to pro každého. Myslím, že hodně lidí přešlo na 1×11, protože je to IN, a pak jim převody chyběly, ale těžko to přiznají :) Těším se, až vyzkouším 1×12. Jako skeptik se ale bojím jedné věci. Nově namontované to asi bude sázet kvalty krásně. Tento systém je ale citlivější na seřízení. Nebude to po nějaké době používání na zlost, až bovdeny nebudou v perfektním stavu? Nebo někde v terénu drbnete patkou a na 2/3 kazety bude střílet řetěz. Patka u pohonů do 10 rychlostí jde srovnat odhadem rukou.

                  Ale třeba se pletu ;)

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Jo pleteš, přijde mi to stále stejné, né-li lepší. Spíš mi přijde stará 9×3 ze všech systému nejhorší na seřízení. 1× cokoliv seřídí i debil, ale 3× něco chce trochu citu.

                    0 0
                • tom xtr  

                  Já bych ty lidi s 1 plackou zas tak nepodceňoval, že se při výběru řídili tím co viděli u souseda :) Nicméně ať si každý jezdí, co mu vyhovuje nebo si myslí, že mu vyhovovat bude, to určitě, a že je volba je jen dobře.

                  Můj argument navyšujícího se počtu lidí s 1×N na maratonech směřoval čistě proti tvrzení „Pokud chceš na kole něco ujet, tak jednoznačně 2× něco“ – toto prostě není pravda, že se obecně 1× N na dlouhý a těžký akce nehodí, a je to na XC nebo enduro.

                  0 0
          • blaza84  

            btw u spousty vyšších modelů kol, závodních, je často k vidění 2×11

            0 0
    • blackboy007  

      No pokud máš fyzičku tak ti stačí klidně i 1×10 já bych osobně bral 1×11 nebo 1×12 z důvodu že nebude přesmyk a řazení přesmykače tak ti odpadne případná oprava nebo výměna lanek bowdemů možná i páčky a kolo bude o chlup lehčí

      0 0
      • Henkson  

        Fyzička je jak kdy :) oprava nebo výměna by mi až tak nevadila. Hlavní pro mě je, abych si jízdu na kole užil na maximum

        0 0
    • kapo22  

      Ono hodně záleží, jak a kde chceš jezdit. 2×11 je asi univerzálnější ale záleží, jestli ty „super lehké“ a „super těžké“ převody využiješ.

      Já z toho měl taky obavy ale nakonec jsem koupil kolo s 1×11, 30T a 10–42 kazeta, a rozsah mi stačí. Vyjedu všechno a nejlehčí řadím až do hodně velkých stěn. Naopak nejtěžší jezdím jen místy po cyklostezkách nebo silnicích z kopce.Ale zase jezdím tak, že to nepotřebuju na silnici svištět 45km/h a raději si jedu v klidu 35 km/h a vydechnu si. Zatím to cítím tak, že pokud bych si dopředu koupil 32T, tak by to bylo úplně perfektní ale to třeba časem.

      Neřešit přesmyk je dost osvobozující. Takhle jenom cvakám těžší/lehčí a nepřemýšlím, kdy už musím přehodit tác :)

      0 0
      • danielh  

        Na 2× 11 zadne super tezke prevody nejsou :-) 38×11 zadny ubertezky prevod neni ani nahodou, do 30ky kmh je to tak akorat, max. do 35kmh kdo rad toci rychleji nohama, pak uz je to malo :-(

        0 0
        • Chlebovnik  

          Lol. Viz výše.

          0 0
          • danielh  

            no tocit kadenci 120–140 urcite neni normalni pri 50kmh+, ale kazdy to ma jinak :-) nekomu vyhovuje tocit nohama rychle jak ***** :-)

            0 0
            • Chlebovnik  

              A jak často jezdíš na MTB přes 50 km/h v situacích, kdy můžeš šlapat? Hm?

              0 0
              • Espen  

                Já pořád. Jak to jde, peru to tam. V terénu nee no. Ale když je silnice, šlapu pořád. Jak jinak nahonit průměrku :-).

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Hele, napiš do profi týmů, myslím, že podle toho, co tu říkáš, se o tebe budou prát…

                  …aha, počkat, ty jezdíš podle průměrné rychlosti. Tak nic.

                  0 0
                  • Espen  

                    Co máš na mysli, že jezdím podle průměrné rychlosti? Ty snad nee?

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Skoda, ze nejsi z okoli Prahy, zasli bychom na kolo a ukazal bys jak na rovine tocis tech 50, protoze takovej kalup sem nezazil ani na zavodech a to nejezdim moc vzadu.

                      0 0
                      • Espen  

                        V Praze jsem teď často a vozím si sebou kola. Jenže já nikde nepsal, že jezdím 50 po rovině přeci. Ale třeba z Landronky na Strahov a dále dolů směr Letná to přeci valit jde. Ve středu jsem jel Šárkou dolů a taky párkrát tam 38–11 hodil. Ani jsem nikde neřekl, že 38–11 je málo.

                        0 0
                        • Chlebovnik  

                          Psal jsi, že 38×11 je ideální převod do 30 km/h. Do 35 km/h pak pro někoho, kdo rád rychle šlape.

                          Pro ilustraci: Při 30 km/h je to kadence 63. Při 35 km/h pak 74.

                          Nebudu psát, zda je to hodně či málo. To si vyhodnotí každý sám.

                          0 0
                        • tomxxx  

                          Jo táák, to dáva smysl. Já osobně jsem ochoten oželit, že to nebudu moct z kopce rozdupat jako magor. Kvůli trénování to nepotřebuju a na závodě sem nezaznamenal, že by mě převody limitovaly. Ale konečně si mi osvětlil, proč se často lidi rozčilujou nad jednopřevodníkem, nikdy mi nějak nedošlo, že někdo na biku takhle dupe asfaltový klesáky (bez ironie)

                          0 0
                          • Espen  

                            Když jsem v Praze na 2–3 dny, tak nevezu obě kola. Jednou bika, jednou silniční. Bika beru jako univerzální, no a když celou noc prší, tak na něm klidně odjedu 60km na silnici. A na ježdění Prahou je pro mě i lepší. Je to tam hodně rozbitý, na silničku utrpení. A když už jedu, začne mě to bavit, tak prostě jedu nahoru i dolu.

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Jo, me cesky silnice a prazsky kostky otravily tak, ze silnicku nemam a misto toho CX.

                              0 0
                              • Espen  

                                Nejel sem na tom, takže nemůžu hodnotit. Se silničkou skáču do metra a nechám se hodit někam na kraj, pak už dobrý.

                                0 0
    • dr.spiritus  

      Já jsem líný, starý a obtloustlý hajzl, takže přesmykač používám jako redukční převodovku. Prostě dokud to jde, jedu velkou pilu a mydlím tam všech 11 vzadu a jakmile přijedu do terénu, házím to na malou pilu a řadím zase 1×11. Akorát na té malé pile 

      0 0
    • kapo22  

      Nedávno jsem se zrovna zamýšlel, kolik vlastně reálně člověk využije převodů na 3×něco nebo 2×něco, než se mu to začne moc křížit. Tady vidím, že ty využiješ naprosto všechny :)

      0 0
    • xtonda  

      To musíš vědět sám, jaké převody ti stačí, mě by to nestačilo. Rozsah u Sramu je jen 382 %. Zbavit se přesmykače by bylo lákavé, ale když 1 x něco, tak Eagle, a když už 1 × 11 tak kazetu 10–42 nebo 11–46, dát tam 11–42 je demence.

      0 0
      • puka  

        Ještě záleží na pile vepředu a co šlapeš ;) S 32z na 11–42 bude v klidu, pokud nebude chtít jezdit přes 40kmh na rovině, do kopce by mu to taky mělo stačit.

        0 0
        • danielh  

          No pokud na mem 3× 10 kole dam prostredni 32 a vzadu 11, tak tohle bych fakt jako nejtezsi prevod nechtel a v klidu to rozhodne neni. Max. do 20kmh , jinak ne.

          0 0
          • puka  

            Kadence je pro tebe cizí slovo.. Mám 1×10 a na 40 se šlapáním v pohodě dostanu.

            0 0
            • danielh  

              No tak to jsi asi rarita ktere nevadi kadence cca 120+ pri 35kmh :-))))) Ja tocim 70–80 max. a pohoda.A pri takove nejaky 1×11 s 32deklem nehrozi, to bych musel dat 38z aspon ale to bych zas nedaval lehke prevody do kopcu. Takze 2× 10–11 je best.

              0 0
              • Vilém  

                Pro 29" a prevody 32/11 vychazi, pri kadenci 80, rychlost 32km/h.

                0 0
              • michomin  

                2 × 10/11 není „best“. Pouze vyhovuje zrovna tobě. Jiným zase ne. A „vo tom to je“. A debaty o tom, co je lepší, je pouze místní kolorit nemající konce a jak někdo začne, tak se zaplevelí celé vlákno.

                0 0
          • xtonda  

            Tak já taky občas zařadím 42 × 11 nebo 42 × 13, ale těch 32×11 jako nejrychlejší bych překous, nepřekous bych ale nejlehčí 32 × 42. K tomu co píše puka bych si přidal ještě převodník 22z a to by se mi líbilo.

            0 0
          • Chlebovnik  

            Max. do 20 km/h. LOL ty jsi troll.

            Například moje poslední jízda: 52 km, 1000 m, průměr chlup přes 23 km/h, max. 66 km/h. A to všechno, představ si to, na 32×11–36 26".

            0 0
            • danielh  

              Troll si tak ty, takze s 32–11 jeste na 26ce kole jsi musel tocit nohama 100% pres 100otacek kadence, coz je pro mne nesmysl, to bych si pak mohl nohy rovnou vyhodit :-) Absolutne nechapu jak muze nekomu vyhovovat rotovat nohama jak klaun pri takove kadenci…

              0 0
              • MlokCZ  

                To vůbec nemusel.

                32/11 na 26" je při 60ot./min rychlost 22km/h.

                Při průměru 23km/h klidně nemusel šlapat nad 30km/h a to je pouze 82ot./min. Tedy ke 100ot./min (to už je 36,7km/h) se nemusel ani přiblížit.

                0 0
                • danielh  

                  Ja jen vim ze pokud jedu 32×11 s moji kadenci jedu tak 20–25kmh prumerne. Cili pro me jako nejtezsi prevod abolutne nedostatecne, coz resi 2× neco system kde muzu dat vetsi placku treba 38 a na kopce mit 24–28 napriklad a s tim vyjdu krasne, coz s 1× neco bych nevysel, protoze bud by mi chybely prevody na tezko nebo na lehko.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Takze jaka ze ta tva kadence? 60? Nebo jsi alterego 3022 a celou dobu mluvis o 20" kolech?

                    0 0
                    • danielh  

                      3022 fakt nejsem ;-) Ale proste nesnesu tocit nohama silene jak ***** jen abych tu psal jak nekdo ze je 32×11 nejtezsi uplne v pohode do 40ky kmh, to muze napsat jen dement.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ok, kadenci z tebe nedostanu. Zkusim to aspon s prumerem kol, na kterych jezdis.

                        Tady spis jde o to tvoje tvrzeni, ze s timto prevodem dokazes jezdit tak max neco kolem 20km/h.

                        0 0
                        • Chlebovnik  

                          Nahoře píše o HT 29" 38/28 a 11–42.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Tak na 29" toto vubec nechapu. Bud mu spatne meri tacho, nebo nema naprosto zadny odhad sve kadence.

                            Nebo opravdu toci stylem ot/s a vic ani prd, coz znam taky takovy typy a odnaucit je to, pripadne jim vysvetlit nesmyslnost jejich pocinani, je nemozne.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Kdyby točil aspoň těch 60ot./min, tak by pořád jel při 32/11 na 29" 24km/h. Takže točí ještě méně.

                              0 0
                              • puka  

                                Na jednu stranu na 29" s 32–11 dokážu jet 35kmh celkem v pohodě, 40kmh trošku chaoticky, na druhou stranu si někdy jedu 25kmh abych jel svižně a nemusel moc plýtvat energií na stejném převodu.

                                Pořád mi přijde nesmysl to co tady „vyblil“

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  otázka plýtvání energie má subjektivní a objektivní hledisko. Co se tobě může zdát jako úsporný styl, může být dle měření (watty, tepy) naopak.

                                  Pro začátek přijmi fakt, že efektivní kadenční rozsah (pro veřejnost a hobby) se pohybuje mezi 65–80 pro stoupání a 80–95 pro roviny. Cokoli pod a nad, byt subjektivně máš pocit, že je to úsporné, vychází v měření jako méně efektivní. Profesionálové a špičkoví amatéři to mají posazeno lehce výše. Pro časovky pak i 100+.

                                  0 0
                              • Alexis  

                                No já nejsem žádný závodník a v pohodě slapu asi 75 ot/min. Těch 60 to je tak na projížďce s dětmi.

                                0 0
    • novas752  

      Já jsem si pořídil „hard trailbike“ YT Jeffsy 27, asi bych měl vozit jednoplacku, ale světe div se, dvouplacka mi vyhovuje a ani za eagla bych neměnil.

      Je tam SRAM Gx 2×11 side swing přesmyk 24/36z a kazeta 10–42z. Rozsah mi absolutně sedí, nejlehčí převod do prudkých méně technických kopců, nejtěžší využiju i v pozvolných ale velmi rychlých sjezdech v terénu. Přesmykač se hodí v ostrých zlomech, řadí to jak fík, řetěz je i se slabší brzdou přehazky zticha a i bez nw převodníku mi za 400km (asi 250 terénem) ještě nespadl.

      Čili já doporučuju 2×11 ale SRAM – oproti XT chodí páčky daleko lehčeji a s jasnou odezvou.

      0 0
      • capo  

        Páčky na sramu chodí lehčeji než na XT? To je zvláštní, řekl bych že ostatní to vnímají spíše obráceně. Neměl jsi na XT variantě zaplout brzdu přehazovačky?

        0 0
        • novas752  

          Ano měl, proč bych jezdil v terénu s vyplou brzdou? A byla správně nastavená, kdybych štelování ještě trochu povolil, už by v podstatě nefungovala.

          GX má lehký a jasně zřetelný chod, XT (M8000) má sice také zřetelný, ale o poznání těžší chod, zvlášť při odřazování na menší pastorky/převodník je potřeba překonat docela velký odpor oproti GX. Jediný, co mě na SRAMU vadí, je to, že nejde odřazovat ukazovákem.

          0 0
          • mirage  

            se zaplou brzdou u shimana, jak řadíš nahoru, tak fakt dost cítíš jak má lanko víc a víc odpor, tu u sramu není, mám GX a paráda. Tak že bud vypne člověk brzdu a řadí to fajn, ale řetěz lítá jak šalený nebo zapne brzdu, ale zas řekněme poslenich 4–5 převodu má pocit že má zarezlé lanko, tož tak mé poznatky.

            0 0
        • nomecz  

          nene XT chodí oproti GX mnohem víc „humpolácky“ ale tu jasnou odezvu bych viděl právě u shimana.

          naopak u sramu i kdyz to radi hladceji tak se mi kolikrat stalo, ze sem prave diky ty jemnosti prehodil jinak nez jsem chtel

          0 0
          • kapo22  

            Osobně mám teda z GXka pocit, že to ty „kvalty“ pořádně střílí a je tužší. Ale mám srovnání jenom se starým Deorkem, kde se řadilo jak prstem do těsta :-D

            0 0
            • nomecz  

              tak to budeš na novém XT hodně překvapenej

              pořádně zatlačit, cvak ozve se rána …, cvak dole šastr přehodí :-)

              0 0
              • mirage  

                jak to myslíš,že bude překvapený?

                0 0
                • nomecz  

                  že to prostě řadí jinak jak starší sady , no a někomu ta hrubá odezva vyhovuje (já) a někdo zas říká že si musí málem ulomit palec aby přeřadil

                  0 0
    • 3bike  

      určitě bych doporučil Shimano XT…

      páčky jsou daleko lepší…než to co má sram, kde se řadí jinak jen z jedné strany…

      Rapid Fire je daleko lepší a ergonomičtější…

      2×11 samozřejmě nabídne víc převodů a možností…nemluvě o rychlejší změně, při řazení na převodníku…než třeba řadit o 3–4 pastorky…

      0 0
      • novas752  

        Jo jo. Akorát si při řazení na větší vykloubíš palec abys přetlačil brzdu ale jinak ergonomií supr. Sram sice cvaká přesně a lehce jak švýcarský hodinky ale Shimano je proste nejlepsi. :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Czechmate87  

      Taky ocenim radu:

      poridit si na jare komplet nove, nebo jit za tu cenu do tohohle?

      https://sport.bazos.cz/…Thorx-90.php

      Modelový rok 2016

      Určeno pro Muži

      Velikost rámu S, M, L

      Rozměr kol 27,5"

      Rám 6BOX-2 6061 triple butted, 12×142 pevná osa, Race Geometry

      Materiál rámu Hliník

      Vidlice ROCK SHOX Recon Gold TK Solo Air, 100 mm, vzduchová, 15mm pevná osa, OneLoc Remote Lockout

      Zdvih vidlice / tlumiče 100 mm

      Systém pružení vzduch

      Hlavové složení FSA 1.5 integrované

      Řidítka KLS Master RiseBar 31,8 mm

      Představec KLS Expert

      Gripy KLS Advancer LockOn

      Brzdové páky Shimano BL-M506

      Brzdy Shimano BR-M506 / BR-M447

      Typ brzd Kotoučové hydraulické

      Brzdové kotouče přední 160 mm / zadní 160 mm

      Přehazovačka Shimano XT RD-M781

      Přesmykač Shimano SLX FD-M676

      Řazení Shimano SLX SL-M670-B-I-spec

      Typ řazení Páčkové

      Systém řazení Mechanické

      Počet převodů 2×10

      Kliky Shimano SLX FC-M675 Hollowtech II 38/24T

      Středové složení Shimano BB70

      Pláště Schwalbe Rapid Rob 27.5×2.25

      Ráfky DT Swiss M1900 Spline

      Výplet DT Swiss M1900 Spline

      Počet drátů 28 / 28

      Náboj přední DT Swiss M1900 Spline

      Náboj zadní DT Swiss M1900 Spline

      Pevná osa 15mm Rock Shox Maxle Lite / 12mm Rock Shox Maxle Lite

      Pastorky Shimano CS-HG50–10 (11–36)

      Řetěz KMC X10L

      Sedlo KLS Falcon

      Sedlovka KLS Master 31,6 mm

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.