Ahoj kamarádi už jste koukali na nové AXS, za mě ta X01 vypadá fantasticky bohužel ta cena už tak užo pro běžného smrtelníka není, škoda že neudělali u nové GX
Ahoj kamarádi už jste koukali na nové AXS, za mě ta X01 vypadá fantasticky bohužel ta cena už tak užo pro běžného smrtelníka není, škoda že neudělali u nové GX
Jo jo, ceny hezké… Určitě si to nepořídím.
Vydrž ;-)
:-)
Vždyť ses dušoval že elektriku nechceš a raději si na kolo pověsíš koncepčně zastaralé a překonané lankové XTR..
A co má být.. to že to pro mě nemá smysl neznamená ze se mě to nemůže líbit ne?
Dik za info.
Nová patka vypadá zajímavě, ale chybí mi lanko, nižší hmotnost a cena. Takže tradičně je potřeba počkat, až se toho chytnou rybáři a udělají z toho funkční věc za rozumnou cenu :)
Rybáři highend mtb kolbiště nenápadně vyklidili už před pár lety a jak to tak vypadá, zatím se zpět nechystají a prozatím se zaměřují zejména na stále více se rozvíjející segment e-biků (Cues s masivními kazetami).
Aby ses dočkal, sram už má druhou generaci elektrický i mechanický mtb 12ky a Shimano na mtb furt jen první generaxi mechanický…
Tak jsou o generaci pozadu, to je jasný. Ale jestli má být tahle patka nový standard, tak to rybáři budou dělat bezpochyby taky :) a na elektriku sere pes.
Když dnes koupíš třeba Canyon Exceed osazený Shimanem, stačí sundat stávající patku a můžeš montovar nový Sram. Je to kompatibilní. Takže Shimano nemá důvod dělat přehazky s novým uchycením.
Patka je sice standart, ale uchycení přehazovačky atd má sram patentované. Takže Shimano si dál může montovat přehazovačky na klasickou udh patku, ale tohle nebudou moct vyrobit.
Stejně jako je Shimano v prdeli s mtb elektrikou, protože na to má Sram tolik patentů, že Shimano musí vymyslet něco, aby to fungovalo, ale zároveň to ,,neokopírovali,,…
Jaka je ta druha generace mechanicke sady od sramu? Myslis lunar, ktery vznikl jen proto aby dohnal shimano :)?
Tvl, ty ceny. Bike24
To spadne. Kdysi stával upgrade kit GX AXS kit přes 16000 Kč, dnes jde běžně ten sám koupit pod 10.
na mtbikeri maju GX AXS stale za 600 eur :D aktualne dokonca 619 :D
Neskutocny rozdiel :O
Stačí tady :-))… už jsme brali čtyři sady.
A rovnou má i teleskopku a kazetu za super cenu ;)
Cena za řetěz je teda drsná :D …
To spadne tak na polovinu, podobně jako spadly flattop řetězy stávajících silničních/gravel sad.
Za mě je to moc dobře, protože stávající AXS funguje perfektně, není důvod ho měnit za nové a ceny právě starého by měly spadnout. Takže díly budou ještě levnější. Za mě super.
jj, mohlo by to GX AXS konecne spadnut, nech si to mozeme kupit aj my chudobnejsi
Kam až to má spadnout? Vždyť se dá sehnat za deset cca.
trololo :)
A už je i na bazaru:
37k za X0 :D LoL
Vysvětlí mi někdo jednu věc – k čemu je na E-Bike bezdrátová přehazovačka, kde musím řešit baterku, když existuje 12sp XT Di2 Shimano s kabelem, takže tu hazku nemusím nikdy nabíjet, protože se napájí z baterky kola?
Preci nemusis tahat kabel k baterce :).
Vždyť píšou že budou i kabely do ebiků nacvaknuté místo baterky.
Sram to dělá. Místo baterky se nacvekne udělátor s káblíkem zapojeným do baterky.
Tohle mě zaujalo, ale nedaří se mi to nikde najít.
Našel jsem tuhle fotku Treka, pátrám dál, tohle by se mi líbilo…
MUHEHE 200E za drát :-DDDD
Hm, tak asi tohle https://r2-bike.com/…e-Powertrain
No, asi mi to za 200 € nestojí…
Otazka skor zneje, na co je na ekole salter. Ved vetsina ebikerov si reguluje akurat tak mieru pomoci motora, a inak maju vzadu furt zaradene to iste.
Tam se ale elektrická přehazka přímo nabízí – automatické řazení diktované z motoru. Di2 to na Shimano motorech umí.
Tak asi něco dělám špatně no
Děláš – máš E-Bike
Nevyhrát ho v soutěži, tak to do teď ani nemám ;) Páč mám krosku a silnici. Přečti si u e-biku v profilu vysvětlení.
Ty kliky jsou vzhledově naprosto odporný. Kazeta taková normální, poplatná dnešní době. Na hazku si dívat dá, ale jsou i hezčí.
Cena je taková jaká je. Možná to časem spadne, ale i tak to bude drahé. Absence patky beru jako krok zpátky. Ochrana hazky a rámu je tím pádem nulová.
Co reálně tohle přináší proti první generaci AXS? Když si GX AXS kit můžu koupit za 10 litrů? Žádný ,,Big deal" nebo ,,Must have" efekt tam nevidím
Nechapu, jak to ten muj Klein z roku 1996 prezil bez vymenne patky :-)
Měl si kliku, to je všechno :D
Je to mozne. Gary Klein to tehdy obhajoval, ze je to pevnejsi a lepe to radi. Misto mekke patky ji udelal odolnou. Holt vizionar.
No hele kdoví, mě originál patka na f-si pružila s 12s hazkou v bočním směru tak, že to bylo poznat na řazení už na stojanu. Ale to se nedá srovnávat s 8 nebo 9s které svého času řešil Klein.
Líbí se mi to, ale mám dostačující GX AXS tak určitě měnit nebudu.
Mě by spíš zajímalo jak to bude řadit na sílu, jak to prezentují. Kdyby to nemrvilo kazetu / řetěz tak by to bylo super.
Parádní, dost dobrej vývoj …
za cenu carbon fulla. a pri podmienke bsutnej presnosti ramu…pri top pretekarskych bikoch ok, pri zbytku co ja viem…
Až to začnou cpát na seriovky v GXku tak pohoda.
když přišel orel AXS na trh tak ta cena nebyla o moc nižší – když něčím operuješ tak si to ověř
O jaké přesnosti rámu mluvíš? Vždyť je přehazka rámem jen prošroubovaná a náboj je osou dotažený na přehazku. Rám v tom nehraje roli.
přesně tak, Sram si je sakra jistý, když přehazka nemá dorazy
to co si ‚dorovnal‘ kladkou to bud sadne presne alebo ne. mozno teoreticky problem,uvidime.
Tak výrobci rámů nejsou občas schopný zvládnout pořádně ani domky pro střed v ose. Tady stačí, aby zadní stavbu neudělali úplně kolmou na osu. Jestli to bude problém neví nikdo. Snad ne.
nebude. přehazka bude proti kazetě pořád jak má být
Byl jsem zastáncem lanka. Dlouho, už v době existence AXS. Pak jsem se svezl na půjčeném kole s AXS a už jsem pro to mazal taky. Tehdy (jaro 2022) na Bike-discount.de byla akce na XX1 AXS upgrade sadu za (tuším) 730€, tak na tom od tý doby jezdíme se ženou oba. Lanko už bych nechtěl. Jo, a AXS řadí i pod vodou a taky totálně obalený bahnem – osobně vyzkoušeno a ono to fakt funguje.
Kombinace: kazeta XT 12s, řetěz XT, převodník Raceface, hazka XX1 AXS, řazení XX1 AXS Rock a maká to super.
a jak je to.s.vydrzou napr. pri tyzdnvom .alpenX. ?
Výdrž se moc neřeší. Vozí se náhradní baterka, výměna je v řádu sekund.
Už je k tomu video:
Kdyz si tak projizdim anglicko / nemecky fora a vidim jen chladny a vysmivajici se reakce, tak si rikam jestli uz to SRAM trochu neprepalil :D
Čistě z obchodní pohledu, novinka, cena nastřelená. Čas ukáže, jak se to bude prodávat, jít s cenou dolů můžou vždy :).
Zatím to nikdo z nás neviděl, tak tomu dej šanci.
porovnej si ofiko MOC cena staré a nové AXS zjistíš že to není až tak daleko – a jaké budou cena za čas na trhu se uvidí
Tady se jim to zdá dokonce ještě levnější než byly ceny u původního AXS, nezkoumal jsem to, ale ceny bych se do budoucna příliš neobával. Jen mám strach, že těch rámů na tohle připravených asi není úplně mnoho a skutečnost, že se musí vyměnit v podstatě všechno včetně klik masivnímu nástupu taky nepomůže. Na druhou stranu získají víc času na odladění chyb, nějaký se vyskytnou vždy.
Staci, aby ram mel UDH patku. Par stovek jich je a budou pribyvat.
Rámů bude dost. Já koupil minulý rok běžný Canyon Exceed ve střední cenové kategorii a je s novým Sramem kompatibilní. A to je kolo, které se prodává jako rohlíky.
Každej, kdo něco znamená mezi výrobci má teď UDH patku. Ti kdo jí nemají, tak mají 5 let a více starý rám, v další generaci taky přejdou.
A kde to prosim najdu, jestli mam nebo ne?
Hm. Tak koukam Capra ma, Izzo ma, jen Jeffsyna nema :-/
Ok, aspon usetrim :-))
Uvažuješ špatně, to bude potřebovat i nový rám:)
Jsi zly :-))
Hmm, RB tam taky není :)
RB bude mít pátku pro AXS tak za 10–15 let :/
tak bohužel mám pocit, že RB bude rádo, když bude mít skladem alespoň vlastní patku na vlastních rámech…
Pokud bude ještě existovat…
Nechtěl jsem bejt hnusnej ;)
Já taky ne, to mi tak vyskočilo :))
Můj názor je, že kliky a převodník měnit nebudeš muset. Dej z eagla převodník vedle toho nového a najdi ve tvaru zubů 5 rozdílů
problém je řetězová linka takže budeš potřebovat placku s menším ofsetem o 3mm
Až to bude zase TS Bohemia střílet za nákup plus pět korun, tak to bude pohoda. ;) VOC je vysoká, ale zase taková hrůza to není.
Test zničeni přehazovačky:
Kua chtěl bych tu sadu hned.
Jak píší v komentářích, ať do toho ještě praští zepředu :-))
este zavisi aky tazky je ten chalan vo videu
To že to nehne s hazkou neznamená, že se to napětí nepřenáší do zadní stavby. Tyhle prezentace mi přijdou extrémně dementní.
A? Přenáší se to přes stejné místo jako síly působící na kolo. Které jsou řekl bych větší.
Řidítka jsou taky udělaná na přenášení momentu od jezdce, ale stačí jen trochu blbě utáhnout objimku. Jen chci říct, že ta demonstrace pevnosti neříká vůbec nic, spíš naopak. Když by takhle trapácky člověk poskákal na současný AXS, taky to na video zařadí.
Myslis, ze by totalne ohla patka neovlivnila chod saltru? ;-)
Do zadni stavby se to samozrejme prenasi, ale to „dvojite“ uchyceni ve spojeni s pevnou osou z toho evidentne dela velmi pevny a odolny celek a zadni stavba zrejme snese hodne nez se poskodi. Obcasna rana do prehazky tak nejspis nebude problem ani pro hazku, ani pro ram.
Ja si vzdycky vzpomenu na cybertruck od Tesly https://www.youtube.com/watch?…
Pokud mě paměť neklame, tak u úplně starých rámu byla patka součástí rámu. Pak se vymyslela samostatná patka, aby se dala měnit.. teď se kruhem vracíme k pevnému uložení, akorát jde ještě přímo na osu.
Nemůže se stát že nějakou ránu hazka vydrží, ale rám ne? Rámy sice chytají rány přes osu, ale ještě tam je pružení, pneumatika, špice…
Vhledem k tomu, jak je přehazka uchycená (na pevnou osu), tak rám tolik trpět nebude. Nějaké rány to vydrží a když to dostane fakt pořádnou mrdu, tak by asi pořád měly prasknout ty čtyři nožičky od přehazky dříve, než kus zadní stavby i s pevnou osou. Bavíme se ale o opravdu velké ráně.
Naopak tím, že je odstraněna poměrně málo pevná vyměnitelná patka, tak je menší riziko toho, že přehazka dostane ránu, patka se ohne a přehazovačka se namotá do výpletu. Rám sice přežije, ale zadní kolo s přehazovačkou bude na maděru. S touhle novou přehazkou to takovou ránu přežije bez problému.
Taky bych se toho nebál. Spíš by mě zajímalo jestli ty náhradní díly budou opravdu dostupné.
Dostupné asi budou, ale za cenu celé přehazovačky na lanko od rybářů :D
Prý (u nás) nebudou. Je to tak pevný, že se to nezlomí.
Hele já věřím že to vydrží hodně. Kdo není přesvědčený ať se podívá na toto video, kde ji zničí..
Jenže občas se stávají kuriózní věci i na kole. Je rozdíl dát za šaltr 16k, nebo 4k (myšleno XTR). Potom už ty náhradní díly dávají velký smysl.
https://www.instagram.com/…CqDyppXJ99C/?…
Celkem pěkné mrdy…
Přesně tak. Člověk nemusí tolik řešit, že mu po ťukanci blbě řadí ohnutá patka a neriskuje namotání přehazky do výpletu. A pokud to mají navržené tak, že při velké ráně praskne vyměnitelný úchyt přehazky dříve, než rám, tak za mě cajk.
Ale pořád se tady bude vymýšlet jak ti to rozbije rám. ;) Nevím co by jste chtěli aby to kolo bylo úplně nezničitelné? Při podobných pádech může rupnout milión jiných věcí.
Pritom staci aby sram ukazal, ze pri extremu rupne hazka driv nez ram a vsichni budou klidni.
Ve Sramu asi neznaji BF :-D
A neni uz ten ram levnejsi? Pokud to teda neni s-works.
:))
Titanic byl pry take nepotopitelny a proto nebylo treba resit zachranne cluny …
Záchranný člun mám, jmenuje se to pojištění sportovní výbavy od Kooperativy. Abych jezdil a furt se bál, že něco zničím to fakt ne. Ale je pravda, že nejlépe se mi jezdilo loni na služebním kole a tam jsem se nebál o nic. ;)
Nepochopil jsi pointu, ale nevadi :).
Co ja videl ramu, ktere byly praskle diky patce…
A co to rika o tom kolik ramu patka zachranila? Nebude na tom neco, kdyz to i sram tvrdil na svem propagacnim videu k udh? Chapu, ted uz je vse jinak :).
A seš si jistej že by ten rám nepřežil ? nebo to jen konstatuješ kvůli prasklé patce ?
:D
To přijde jako upgrade kit :).
Nekdo to tu uz psal. Sram vymysli problem a hned prijde s genialnim resenim :-).
Nevím jestli by to kladka bez otvorů vyřešila. Dycky se tam něco může dostat stejným místem jako vstupuje a vystupuje řetěz.
Ja budu mít asi blby dotaz proč je sada na E-bike levnější skoro o 10k?
Že by scházel wattmetr? :-)
K tomu co si posílal, Dle EAN ta levnější varianta nemá v ceně kliky:
A proto je sada na normální bike dražší?
Ano, prostě si se sadou kupuješ i wattmetr.
Ahoj,
určitě se na to někdo už ptal, ale nechce se mi to hledat. Jsem stará socka a cena 12 sp kazety mi přijde pekelná. Dá se na AXS 12 sp. řazení použít kazeta 11 sp.
Díkes za odpověď
Patrik
Ne nedá. Rozteč mezi pastorky je větší. Ale můžeš použít jiné 12spd kazety, například Shimano jsou levnější.
To už by celkem šlo. Kolik to AXS pobere nejvíce. Omlouvám se za dotaz od blbečka a určitě se to dá někde najít, ale já dnes nějak nemám kapacitu. Mám nějakou nabídku, tak to potřebuji najít hned.
Patrik
10–52
MTB sady
To asi uplne nechces, protoze specificky v tom videu zminujou ze nabehy zubu jsou na kazete jine. Tak bych se toho trochu bal,
To chceš tuhle horkou AXS novinku zbastlit s nějakou mimosadovou kazetou? :O Vždyť cena té sady je masakr, v tom už se odpovídající kazeta ztratí…
nezbastlí pokud jsem pochopil kazeta je posunutá o 3mm a má nový tvar zubů +nemá nastavitelné dorazy + nový řetěz + převodníky bylo by asi velký štěstí kdyby to aspoň trochu dobře chodilo :D
V minulosti jsem vozil na 11 rychlostech offset o 3mm mimo a ničemu to nevadilo. Taky na současném Sramu Eagle s 55mm chainline to kromě největšího pastorku funguje dobře. Proto se domnívám, že je velká šance, že to fungovat bude.
Tak jde hlavně o to zda tě ta nová axs hazka pustí mikroposuvem o 3mm jinak to neseřídíš :/
Podle me tam tuhle moznost vubec nepripousti. Jen nastavis pocet zubu, rekne ti to delku retezu a nastavi se to samo. Teda aspon tak sem to pochopil z prezentace.
Myslím že kubanec psal že mikroposuv tam zůstal
Jenže ne kazetu vůči přehazovačce
Já dal na XDr ořech XD kazetu bez podložky a nechapal sem proč se s tím nemůžu domluvit :D
Po přidání podložky jak hodinky
Konečně mi dává smysl to množství nových rámů s chainline 55 mm. Docela mi ale vadí, že jsem teď skončil s rámem připraveným pro nový Sram se starým Sramem a výběrem mezi horším řazením nebo převodníkem max 32 zubů od Sramu nebo 34z Alugear.
Potřebuješ 0mm ofset převodník, nebo Wide kliky :D
Pro ideální funkci potřebuji nový Sram XX.
0mm offset převodník jsem měl, ale byl tam o něco horší chod řetězu na největším 52z pastorku. U Wide klik by to bylo stejné. Posunutím kazety u nového Sramu se to srovná a bude to stejné jako u standardního Boostu a 52mm chainline.
Teď vozím menší převodník 34z, který se ještě u Canyonu Lux WC těsně vejde. Je to taky řešení, chod řetězu i řazení je ok, sílu bych ohýbal kliky anebo převodník o 1,5mm u převodníku nemám, ale nemám z toho nejlepší pocit. Podobně u nového Scott Spark RC se 36z ještě tak nějak vejde, ale vetší už ne.
https://bikerumor.com/…m-to-market/
Ostatní firmy nespí.
jo tyhle upgrady na mechaniky budou super …
Tento dosti nákladný „upgrade“ ovšem zcela postrádá smysl :-) .
Tak je to první vlaštovka. A smysl je relativní jak pro koho … pro tebe asi ne, ale já který se rád zbavím patky, ale netoužím po drahém axs to smysl dává velkej.
Akorát si myslím že to nebude tak jednoduchý a sram na to uchycení bude mít patent.
Já to beru spíš jako takovou srandu.
Tahle firma má i super kit na jedenactkove Sram gravel sady. Uděláš z nich dvanáctku, dáš velkou kazetu a MTB prehazku. Přítelkyně to tak má na gravela se kterým občas tahá brašny nebo malou s vozíkem a je to super.
Ohledně možného bastlení – mohlo by jít použít jen novou kazetu, řetěz a převodníky s běžnou UHD patkou, když se patka zevnitř o těch 2,5 mm zbrousí. Ty výstupky tam jsou asi jen pro lepší nasazování kola, ale po upnutí už nejsou třeba.
A tohle ti bude k čemu?
Uplne k nicemu :) , ale mel jsem prave sundane zadni kolo a dival se, kam se tech 2,5mm vyosene kazety muze vejit. Od ramu je tam mista dost a posunu kazety brani jen vycnelky patky.
Nevleze, připočitej ještě řetěz
3mm imho pobere rozsah přehazky. Když to docela skoro dává i shomano directmount patky které jsou cca o 6mm ven.
Tie ceny novych AXS mi pripomenuli jedno stare porekadlo – „prived svoje deti k cyklistike a nikdy nebudu mat na drogy“
a na chlast ani na cigára
jedna blba lama otazka kedze sram moc nesleduje. a vtom. ich oznacovani sa docela stracam.
rozumiem tomu spravne ze dve najvyssie sady tedaco,co by malo zodpovedat/ko kurovat shrubaxt, xtr su uz len v ekektrickomprevedeni oznacovanom ako asx?
Obávám se že toto s XTR úplně nejde srovnat. XTR je srovnatelné s mechanickou X0 možná XX1.
Nové přehazovačka vypadá krásně, jen počet instalací bude mizivý proti XT, už i XTR se moc nevidí.
Přehazovačku řadím mezi spotřební zboží za pláště, desky a kotouče. Chci aby fungovala spolehlivě a případná náhrada mě moc nebolela. Což splňuje i XT proti plastovému sramu NX.
No jo, XTRku dost vyfouknul rybník sram. Kol na čistý XTR sadě je fakt málo.
a proc vlastne jit do XTRka, meto nedava smysl, jako treba SRAM XX to radsi pujdu do X0
Mechanická dvanáctka nadále pokračuje s montáží na klasickou patku. AXS zatím pojede s přímou montáží – sady označované jako T-type i s montáží na klasickou patku.
Shimano v elektrice nemá srovnatelnou MTB sadu.
Máš v tim zmatek. T-type je přímá montáž
Zmatek v tom nemám, možná jsem to blbě napsal: T-Type – nový systém na přímou montáž i AXS současné sady s montáží na klasický hák budou existovat vedle sebe.
Ahoj, koukal jsem na montáž té nové T-Type hazky a zaujalo mě, že oproti UDH má šroub pravý závit. To znamená utažením pevné osy se tenhle šroub „povoluje“. Umíte mi někdo vysvětlit, proč tam není levý závit? Díky.
Proč nevím, ale asi s tím asi laborovali – prototypy mají 25 Nm jako UDH, výslednej produkt má 35 Nm – takže bys to osou neměl povolovat.
Ahoj, jakožto úplný amatér se chci zeptat. Půjde mi nova kazeta na ořech Shimano? https://www.koloshop.cz/…himano/59752
Diky
Tyto kazety pasují na ořechy typu XD, pro DT350 náboj je to tento ořech https://www.koloshop.cz/…ovkou/117940?…
Diky diky. Jeďte se zeptám je potřeba při výměně řešit řetězovou linku? Kliky a osu mám Race face…
Ahoj, zkusim se optat, zda nekdo neresil podobny problem. Na fatbiku mam saltr gx axs, ktery do dneska fungoval bezchybne. Bohuzel dnes saltr vubec nereaguje. Tj., nereaguje ani na ovladac, nereaguje ani na tlacitko na saltu ani se vlastne neprobudi, proste je jakoby bez stavy. Baterie je ok. Jeste jsem ji nabijel. Kontroloval jsem piny na hazce a taky cajk. Saltr je cca pulroku stary, bez padu apod. Vcera jsem kolo myl (ne vapkou), tak mam trochu podezreni, ze se tam dostala voda a je saltr v h.jzlu…. Ale nez to poslu na reklamaci (musim do nemecka, kupovano pres bike-discount), tak se chci zeptat, zda jeste neni neco, co by se dalo zkusit? Nevim, placnu, drzet dele tlacitko hazky apod? Jo a ani appka nedetekuje saltr (razeni samosebou detekuje).
Co baterie 2032 v páčce ? Zkusil bych obě baterie.
Ale jak pisu, hazka nereaguje ani na svoje tlacitko, takze to s ovladacem nesouvisi… ani na poklepani, nic, proste saltr nejde. Ovladac je cajk.
Mě minule po roce užívání přestala hazka řadit i když jsem věděl, že byla nedávno nabitá. Rovnou jsem řešil páčku… nevím, jen mě to napadlo. Na tlačítko hazky jsem ani nesahal
Jo, to je jina…
hele me odesla ta mala v ovladaci a apka mi hlasila, zeje ok, ale uz nevim, jestli jsem resil co dela tlacitko na hazce
Tim to neni, hazka nereaguje ani na sve tlacitko, cili je problem v saltru na 100 %
a blika ti ledka na razeni?
Jj na razeni jde vse. Na saltru nejde prave nic, neprobudi se ani na tlacitko na hazce nereaguje.
Hodim tam jeste jinou baterku a kdyz saltr nebude reagovat ani tak, tak je jasne v haj.lu a posilam na reklamaci.
Spis mi slo o to, zda se neda zkusit jeste neco?
Kazdopadne to vidim na vodu, ze tam asi fakt zatekla a zkratovala to uvnitr. Coz je teda docela pruser a doufam, ze to jen byla vyjimka… s X01 se mi to nestalo a na fullu, kde mam taky GX zatim chodi ok.
zkusil bych gumou prejet kontakty na baterce i na hazce, aby do toho natekla voda by byla asi velka smula, ja to po umyti dycky vytru < svedskou uterkou > nebo jak seto jmenuje :D
Co se týká případné reklamace, tak já jsem přesmykač RED posílal na Cyklo Žitný (výhradní dovozce SRAMu do CZ), i když byla na CANYONu. Neposílal jsem ji do Německa.
Fakt? A to si do cyklozitny poslal co? Fakturu od canyonu? Ja gx axs kupoval jako dil v DE, tedy nebylo soucasti kola…
Si mel asi spesl sluzbu… na strankach pisou… reklamujte u sveho prodejce
Reklamace se řeší tam, kdes to koupil. Výhradní dovozce tě jako zákazníka nemusí vůbec zajímat, s tím si to případně řeší ten prodejce.
A v appce AXS ho vidíš nebo se ani nepřihlásí?
V appce jej vidim, ale neprihlasi se. Hazka neblika, nereaguje.
Vlastne uplne stejny problem jako na videu, resp. stejne priznaky, tedy baterie zcela nabita, hazka pritom absolutne nereaguje…
Nic no, asi nic dalsiho uz nevyzkousim a budu reklamovat a cekat, co bike-discount a taky jak dlouho :-(. Aspon, ze ma clovek vic kol :-D. Ale docela mne ta elektrika timto nastvala. Funguje to paradne, ale tohle se stat nekde na dovce, tak je vse v kelu. A hlavne na 95% tam zatekla voda, pac je KO po myti, pred mytim vzdy 100% funkcni :-O. Takze to soudruzi ze Sramu uplne vodotesne nemaji :-(
Myju wapkou 4 ks AXS už roky…
Co takhle mít na dovču náhradní hazku, třeba drátovou?
Co takhle vozit spolehlivou dratovou hazku rovnou :-D
Vozím naprosto spolehlivou bezdrátovou X0 a nemám problém to přehodit, kdybych ji urval. Klacek jak ruka už jsem s ní namotal, za minutu utáhl hazku a jel dál.
nj, pritelka taky smotala klacek do X0 vydrbala 2draty a vpohode, jel jsem stim do servisu a ani patka zohla, jenom vnitrni voditko dodrbany od retezu, jak se dostal mimo kladku
X0, ne X01
patku bych roz***al na kaši, ta T sada má obrovskou výhodu v tomto, ona se totiž jen posune v čepu a uhne to celé. Nedákážu si představit, co by to udělalo s normální hazkou
Bylo to samo ve sjezdu v hrabance a v zápalu boje jsem v rychlosti nestihl na situaci na hazce ani pomyslet :-)
To mela kliku, ja dopadl s klackem kdysi s gx axs takto. Voditko a kladky ko, ale hlavne i cela hazka, ze se povolily cepy a uz nesla seridit… klacek sel z vnitru a smerem nahoru, takze ani nemela kam uhnout
mela, pac seto stalo v zatacce a zrovna neslapala, nastesti hned blokla zadni kolo, ale asi fakt velka klika
Jakože ssebou vozit hazku, páčku, lanko, bowden a mozná kvůli tomu rozebírat půlku kola? :-)
To spíš nahradní axs když už to musíte mít…
Jedeš na 14 dní jednou do roka na dovcu s kolem, problem vzit neco nahradniho?
Jakeho pul kola zas? Na svém enduru vyměním pohon za deset minut s pivem… Všude kanálky, dělá se to samo a nic nerozebírám
Tak já třeba náhradní mechanickou přehazku k mechanice taky beru. Ale k axs musíš mít pak celou mechanickou sadu a zdaleka ne všchny kola vodící trubičky mají, u některých blbě vymyšlených kusů musíš rozebrat půlku kola.
Pokud bych to řešil jako provizorní opravu pro záchranu dovolené, tak bych to natáhl venkem. Stejně to pak budeš chtít zpět vyměnit za bezdrát :)
Panika kvůli řazení není opravdu na místě, rámy, kde musím odstrojit půl kola kvůli lanku doma nemám a ani doufám mít nebudu.
Už jsem pravda ale řešil zapeklitější nesmysly na dovo jako třeba Hope brzdy, které mě stály nervy a čas a skončilo to nákupem a výměnou celých brzd
A piny jsou opravdu v pohodě? Já měl jeden pin leehce volnější a tak nevyjížděl směrem k baterce, díky tomu byla přehazovačka uplně mrtvá.
Piny jsou prave taky cajk, to jsem taky hned kontroloval, neb vim, ze s tim taky byvaji problemy. Posilam to nemcum na reklamaci.
Ahoj, tak abych sdelil, jak to dopadlo…
Takze nakonec to dopadlo po vsech stranach dobre :-). Nakonec problem nebyl v hazce, ale v pulroku stare baterce. Ackoliv mela najeto par desitek hodin a v nabijecce se nabila do plna, tak hazce zadnou stavu nedavala. Az kdyz jsem se dostal ke druhemu kolu, kde mam taky axs a prohodil baterku, tak jsem to zjistil…
Kupoval jsem jako celou GX axs upgrade sadu v bike-discount a ackoliv bylo par dni po pulroce, tak nemci reklamaci uznali a posilaji novou baterku :-). Takze super pristup.
Kazdopadne i na netu a video, jak jsem postoval, jsem podobne problemy s baterkami AXS take postrehl. A to mely i min hodin/doby v provozu. Cili pokud vam hazka nebude reagovat, ackoliv mate baterku zcela nabitou, tak se presto zamerte na tu baterku, jak vidno, muze byt i po par hodinach KO.
Dobrý vědět. Chtěli v BD nějakou foto nebo videodokumentaci? Baterku si vzali zpět?
Vyplnil jsem a vytiskl ten jejich formular. Detailne popsal cely postup, jako, ze jsem zkousel i jine nabijecky, pak i jinou baterku, no zkratka vse, jak ve skutecnosti bylo… no a baterku jsem jim samosebou poslal take. Nastesti pres postu a obyc balik to stalo jen 113 Kc, takze paradni cena.
Posta predala asi do tydne, no a nemci reagovali bleskove, druhy den od predani a ted cekam na novou baterii s 0 doplatkem. Myslim, ze baterku ani nezkouseli a proste mi rovnou posilaji novou a vubec to neresili :-). Fakt super pristup.
Starou si pocitam nechali, ale uvidim, az prijde balik…
Lidl s nákupem online mi špatnou aku rovnou poslal, ať tu starou vyhodím.
Taky fajn pristup. Bylo to po pulroce od nakupu? Ja uz byl po pulroce, coz v cz se na baterku zaruka nevztahuje.
Edit: jo aku, ja myslel ze baterku…
Ale vztahuje.
Fakt? To jsem teda netusil. Ziju v tom, ze na baterie je zkracena na 6 mesicu…
Edit: googlil jsem a tech 6 mesicu jsem mel v hlave proto, ze na baterie se pise zivotnost 6 mesicu. A co jsem se bavil v mojekolo, kdyz jsem kupoval nahradni a ptal se na muj pripad s axs, zda se jim to taky nestalo, tak typek rikal, ze sice ne, ale taky mluvil o 6 mesicich zaruky…
Ale je fakt, ze u mne to byla totalni vada, sice baterie nijak nevytekla ci jinak nebyla zdedormovana, ale prestala byt zcela funkcni. Ovsem, kdyby fungovala byt treba jen 2 minuty, cili mela ubytek kapacity, tak bych na zaruku nemel narok, protoze 6 mesicu…
akumulátor – byla to ta velká baterka do nářadí.
Hele přesně už nevím, jak dlouho po nákupu, ale pár měsíců to bylo. Odešly dva články v baterce, takže ji nevzala ani nabíječka. Poslal jsem jim foto s popisem a český servis se jen zeptal, jestli jí ekologicky zlikviduji, že je hloupost, abych jim to posílal, vzhledem k ceně pošty a ceně baterky.
ze zákona 6 měsíců na baterku – ale výrobce to může mít delší – je to jeho volba
akokoľvek googlim tak všade mi nájde, že aj baterka má 24m záručnú dobu
napr. odpoveď z dTestu https://www.dtest.cz/…-zaruka/1395
jj máš pravdu
Máš asi špatné zákony…:D
nema! pokud teda nechces slovickarit
Tady nejde o slovíčkaření. Prostě v žádným zákoně se záruka na půl roku nezkracuje. A kdyby tuhle baterii reklamoval v česku, tak by mu záruku taky museli uznat.
a na pneumatiky je taky zaruka 2 roky? ty taky tedy pujdou vyreklamovat, nebo ne?
Půjdou, kdyby se ti třeba roztrhla z důvodu výrobní vady a ty to byl schopen prokázat, tak ano.
no vidis a stejne tak to funguje i u baterky, lidi zamenujou zivotnost a zaruku, klidne muzes dat na baterku zaruku 5let, ale zivotnost muze mit treba 1000 cyklu, pak ji proste uz nevyreklamujes
Pokud ti odejde článek během 2 let, je úplně jedno kolik má cyklů.
Zbytecne se hadate, resp., dle meho je to takto a muj pripad uznane reklamace to jen potvrzuje. Zaruka je 24 mesicu, ale zivotnost baterie je jen 6 mesicu.
V praxi to dle meho nazoru a uznane reklamace znamena:
Pokud by se baterie i po 6 mesicich, ale ve lhute 2 let nejak rozbila, samovolna deformace apod., zcela prestala fungovat -viz muj pripad, tak mate pravo na reklamaci a mela by byt uznana. Ovsem, pokud ve lhute delsi, nez 6 mesicu dojde ke znacne ztrate kapacity, placnu, standardne by vydrzela treba 8 hodin nepretrziteho provozu, a ted by dala treba jen 25 minut, tak v reklamaci nejspis neuspejete, neb je po jeji zivotnosti…
Se nehadam :D vim jak to je
asi jo, jj máš pravdu
Šest měsíců je na kapacitu. Funkce je dva roky.
Nepodařilo se mě u výrobce mého kola CTM Switch Xpert 2023 dohledat jestli mám nebo nemám UDH patku. Poznáte to někdo jistě z obrázku?
bych koupil raději rám ve slevě než Eagle T na toto kolo
CTM Switch Expert ovšem není kolo, ale elektromoped.
To sto pro není UDH.
Není
Zdravím. Mám sram gx axs, menil som zo sram gx eagle na gx axs. A mám pocit že na najťažšom prevode je reťaz nejak menej napnuta. Reťaz je od výroby taká ako má byť má 118 článkov.
Cez kamene a korene to dosť počuť ako reťaz búcha. Mal by som ju ešte skrátiť?
Tu je aj video, keď je reťaz na najťažšom prevode, jazdím dole kopcom väčšinou na 8,9 prevode aj 10 niekedy ale tiež je tá reťaz akoby málo napnuta. Ďakujem za rady
Délka je OK, řetěz je za mě suchý a asi už i vyjetý. Dej nový, nebude to tak plandat, otázka je, jak jsou na tom zuby převodníku
Reťaz je nová ???? má tak 80km. Skôr by som povedal že ten prevodník bude asi KO. Ten som dával z bazara už asi bude vyjazdeny
Že by jako stav převodníku měl vliv na slabou brzdu ramínka?!!
Délka řetězu se dle foto zdá být v pořádku.
Bohužel tahle hazka má né moc silnou brzdu ramínka.
Asi se snažili ve sramu dosáhnout nějakého kompromisu mezi aby to napínalo, ale zase aby moc pevná brzda nevybíjela baterku.
Výsledek je takovej že to řešíš..
Presne aj ja mám pocit že oproti klasickej sram gx je to ramienko slabšie. Nejaké riešenie asi nie je nato že ?
To ze s AXS ( nevim jestli i T ) vic mlati retez jsem cetl hodnekrat.
T nemlátí skoro vůbec
potvrzuji
Mlátí no, axs hazky se na čepu do patky „houpou“ víc než klasika – ty jsou docela dobře fixovaný na dorazu b šroubu tlakem bowdenu.
Tady jsem popisoval jak přípaně ono mlácení omezit s použitím jiného o-kroužku. Neřeší to teda slabou brzdu ramínka ale případné rozhoupání celé přehazovačky díky jinému těžišti (a absenci bowdenu).
A jak prosímtě houpou na čepu do patky? Když ve směru dozadu tu hazku „drží“ přez ramínko řetěz a dopředu ji „drží“ odtláčecí šroub..
Najdi si slow mo záběry enduro závodů z pohledu diváka okolo trati a koukej. Na mechanických přehazkach se tam ploncká jen ramínko. Na starších axs se při větších nárazech hýbe celá hazka – tělo přehazky odskakuje z vymezené polohy okolo čepu dolů.
Nebo „huck to flat“ videa např. od Pinkbiku.
Jo jakmile přijde velkej ráz tak slabá brzda ramínka neudrží řetěz napnutý a v té chvíli se přehazka může na šroubu zhoupnout pouze dopředu.Jak pomine náraz ramínko se předepne a hazka se opře dozadu o odtláčecí šroub.
No právě. A u klasiky sram do jisté miry tomu zhoupnutí těla prehazky braní bowden, který tlačí tělo přehazky do dorazu. U AXS to tam nic netlačí, to zhoupnutí těla bývá častější a/nebo výraznější. Zvlášť časem, když už ty brzdy ramínka nemají takový účinek.
Asi žiadne tam nie je žiadne riešenie že ?
Jako můžeš zkusit ten o-kroužek co tady kdosi psal.
Ale nebude to nikdy dobrý pokud to budeš srovnávat s něčím jiným.
Rozobral som to a sú tam tri o-kruzky, tak už neviem čo
Jo ty tam jsou aby bylo utěsněné přírubové kluzné pouzdro.
Takže to slož zpátky.
Myšleno bylo přidat o-kružek vhodmého rozměru mezi patku rámu a takovej ten tvarovej dílek co je na konci šroubu hazky.Za mě je to, ale takvý nijaký řešení.
Ne, myšleno je ten červenej o-kroužek co zůstal v šaltru vyměnit za tlustší! Na ty dva na čepu nesahat. Hazka se pak prakticky nehne dozadu („skoro“ jako T-Type), kdyby dostala ránu, tak se samo pohne. Za mě úplně v pohodě řešení, který omezí mlácení.
Nedokážu si představit co by udělal o-kroužek mezi patkou a tím bazmekem na hazce (nehledě na to že tyhle dva kusy se mezi sebou navzájem vůbec nehýbou). Výsledek by byl něco jako vakl na čepu…
„Nedokážu si představit co by udělal o-kroužek mezi patkou a tím bazmekem na hazce“- no víc to stáhl,to nevadí že se ten díl nehýbe.Přes ten díl jsem si myslel že by se to přeneslo na ten vnitřní..evidentně ne, určitě tě to trápilo tak jsi se tomu věnoval a přišel jsi na to.
To je super zase další zkušenost a poznatek.
Nikdy jsem tento starej typ axs nevlastnil neměl jsem důvod se tomu pro svou spokojenost funkce věnovat.
Dík za zkušenost!
No on to víc stáhnout nemůže, ten čep se zacvakává to toho mezikusu mezi hazkou a patkou a víc ho tam nezatlačíš, naopak ten tlustší o-kroužek mezi hazkou a bazmekem ještě víc zmenší vůli a zabrzdí jakej koliv pohyb v ose (většinově nežádoucí).
Osobně už jedu T-Type, a to je jiná liga ;)
Červenej o-kroužek co zůstal v šaltru vyměň za nějaký tlustší! Ty dva na čepu zůstanou beze změny.
https://youtu.be/0uQSv3Asu6E?…
1:50 min, tam to pekne vidno ako sa pohne celá prechadzovačka
Sorry napsal jsem to blbě může se zhoupnout dozadu.Když předepnutí ramínka nestačí na to aby udrželo řetěz napnutý.Taky u odpruženého rámu, když jde odpružení do hlubokého zdvihu a řetěz aby se přizpůsobil tak by potřeboval „růst“ + zrovna při rázu uvolněné ramínko( malé napnutí řetězu) = velké jakoby bouchání hazky.Když je vepředu o-chain ten odstraní to šponování řetězu v hlubokém zdvihu tak se tyhle axs hazky tak nerozhoupávají nebouchají tolik.Samozřejmě jak píšeš u mechanické ji drží bowden.Za mě neměl šrám nikdy tyto EAGLE axs hazky vydat, ale měl rovnou vydat T.Taky titěrné rachiticky uchycené patky k rámu(viz.třeba Canyon lux) nedavají moc stability uchycení těmto těžkým hazkám.
K tomu jak časem ztrácí svoji účinnost..Vůbec nepobírám proč šrám přešel na brzdu type 3.Je to nijak nedoladitelnej bazmek.Přitom typ 2.1 má možnost externě nastavit účinost tření v brzdě.Tady u této varianty jsem se taky ale setkal, že se nedokázali ve sramu rozhodnout jak na to.Jednou je matice pouze na lepidle,jednou s aretačním kolíčkem.
mají v tom bordel, sami nevedeli co s tim
Však to je jednoduché, přestane brzdit stará, koupiš novou – přehazku. :-)
Ne, jen na to chrastění. Na sjetém převodníku méně drží řetěz. Z fotky prd poznám
Máš příliš daleko nastavenou kladku, nastav jí podle návodu a tý bílý měrky a pak vyfoť znovu.
Jinak na Tyee CF 5 mi kraval od řetězu vyřešilo omotání originálního chrániče řetězový vzpěry starou duší – blbci maj ten chránič z docela tvrdýho plastu, což sice chrání, ale zvuk rozhodně netlumí.
Ohledně kraválu – jde ta brzda nastavit? Ještě jsem si s t type moc nehrál, ale kamarádi co to měli oba měli brzdu téměř nefunkční, já myslel že t type tohle řeší. Neměl jsem moc času jim to prozkoumat – měl jsem v okolí 2 a oba se po pár jízdách vrátili na klasiku (jeden teda na axs ale ne t-type).
Tak to je spíš na reklamaci. Mě to drží luxusně a oproti GX AXS je konečne ticho! Teda pro změnu zas slyším kloktat Fidlock flašku ;)
Bohužel řešení se nedozvíme, protože oba s tím měli ještě jiné vcelku velké problémy a zbavili se toho po pár jízdách. Takže teď to kolem mě má akorát pár lidí s malýma dětma na E-kolech co nezažijou zdaleka takový ježdění jako na „ostrém“ kole.
Jaké velké jiné problémy prosím? Díky za info.
Bohužel to neumím popsat moc dobře, protože jsem to sám nezkoušel vyřešit tudíž tomu problému prakticky nerozumím. Ale když jsem byl s kámošema jezdit, chvílema to řadilo bez problémů, chvílema to skákalo mezi pastorky tak nějak náhodně a pořád jako by byla ohlá patka která tam není.. Říkal jsem si že to má jen blbě nastavený, ale druhej na to že přesně kvůli tomu on to po pár jízdách sundal, a to je relativně zručný nerd jemuž vcelku věřím a platí za věci plnou, tak bych čekal že tomu nějakou snahu dal.
Je to dost omezený vzorek a nedělám z toho žádné závěry, protože jak říkám, neměl jsem to ve stojanu a oba dva už se toho zbavili. Nicméně jsou to dva ze dvou co to v mém okolí měli a oba jen nadávali, tak jsem skeptik.
Jasný rozumím.
Mám dva kusy, na enduru a na AM/EN HT a s oběma zatím mega spokojenost. Tichý, přesný, pod tahem. Jen je to o fous pomalejší.
Zatím to můj problém s dosavadními šaltry vyřešilo – montovací šroub/čep + b-screw.
Uvidíme jak dál, dám tomu co proto. Každopádně za mě zatím spokojenost.
jestli to neni problem kazety jako tady nekdo resil = 2× GX co blbe radila…
Nevím, mám jednu GX a jednu XX SL a obě řadí super :-)
Já to vloni namontoval a v létě jednou namotal klacek, který tu hazku cuknul dozadu, povolil a stáhl jsem to znovu a jel dál. Za rok to neudělalo naprosto nic špatně, za mě je to bezva šaltr/systém, když teda potřebuješ velký rozsah a nestačí ti 11sp
Věřím, na netu čtu spíš lepší ohlasy, zajímalo by mě co s tím měli oba za problém a upřímně mně mrzí že se to nedozvím. Nicméně to ve mně nevzbuzuje moc důvěry, přeci jen tu jezdíme hovadiny oproti většině světa :D
Otázka je, jestli vůbec na takové marasy vozit orla. Kdybych měl nohy, jedenáctka mi spokojeně stačí…
neblbni, to má něco tak zpátečnického, jako je bowden. Fuj, fuj, fuj.
Ale krátkou nezavazející klec, mňam
Za mě, sram 11 sp je vrchol kvality řazení na biku a i GX je dost lehký systém.
Osobně mi ještě připadne lepší když je použita e-páčka single click.
Vozím na mtb vzadu 11speed x.o + řadič šrám x.0 s mixem vnitřností z x.o/e-gx.
ja bych treba 11sp vozil taky ale nestaci mi na nase kopce a moji fyzicku prevody… musel bych mit 28z prevodnik a minimalne 10–46z Sram kazetu a bohuzel uz se nedelaji ani 44 / 46 pastorky… Garbaruk kazety ani nic jinyho kupovat nechci…
Jo mám garbaruk kazetu 10–46 a u hazky jejich ramínko.
Mě ta garbaruk kazeta funguje hodně dobře.
Zase tahat do kopce kolo těžší než DH, na začátku sezóny jsem za 51t hodně rád :)
njn, mám to stejně
No celý ramínko včetně napínáku a brzdy jde z těla přehazky bez nástrojů snadno vyndat. Ale jestli se to dá nějak poladit jsem nezkoumal. Manuál ohledně tohohle mlčí. Ale jde teda koupit celý nový ramínko včetně kladek a toho napínacího vnitřku za nějakých 130 Euro.
Taky jsem o tom nastavení nic nenašel. Upřímně jsem čekal že tohle mi vyřeší jeden z hlavních problémů co mám se sram hazkama, a zatím to vypadá že to nejde nastavit, a výměna stojí stejně jako celá xt hazka :(
Zvláštní, za mě ticho jak na enduru, tak na enduro HT.
https://youtu.be/0ohq5ecHyX8?…
Dal som nový prevodník. Vhs pásku, na také normálne nerovnosti v pohode, pri tvrdších nárazoch je tam a takých rýchlych je tam počuť akoby tá reťaz narazila o prevodník a búcha to. Skúšal som to aj bez chainguide aj s ním. Rozdiel tam nie je, stále to buchne. Inak na gx axs som si všimol že tá kladka je povolená asi to tak nemá byť, ale že by to spôsobilo to tak to neviem
Plus som ešte vymenil ten o-ring to pomohlo.
Pripada mi to o.k. a nic zvlastniho tam neregistruji. Neboucha ti retez o ram? Novej trans nemam, ale axs se mi zda ze ma slabsi napinani retezu a tam to pri vetsim narazu bouchne o ram. Stejne zvuky.
Je to slabšie počuť na videu. Áno aj ja mám pocit že axs má slabšie zapínanie reťaze. Nedá sa to nejak vyriešiť tvrdšou pružinou v kladke prechadzovačky ?
Zdarec, dotaz, mám nový Sram AXS T-type a chtěl jsem se zeptat, jestli na to jde použít klasický starý řetez GX nebo musí být jen ten nový Flattop. Nezkoušel to někdo? Díky za info :)
Jo jeden expert to tu zkoušel, ne nejde.
Co nešlo pavkovi, může jít jinému :)
Hlavně, aby každá nová sada byla co nejmíň kompatibilní. Očekávám u další mega tlustý střed.
Tak třeba Pivot jde u šířky zadní osy svoji vlastní slepou cestou :). Středová osa wide je už samozřejmě dávno v prodeji, to je pak k nasrání, když koupíš kliky a nejdou dotáhnout :)))