• Hanzz

    Chlapi, mozna blba otazka ,ale potrebuji poradit, mam doma rafky Remerx Magic a budu si je zapletat na XT naboje. Ale potrebuji si koupit zvlast cervene niple, ptz ten kdo mi to bude delat je nema. Jake niple zvolit? Jsou ruzne typy a rozmery? Abych neobjednal nejake spatne. Diky

    0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • M13  

      Dobře žes Josku de šaška odstřelil, píše nesmysly, šíří bludy, ale kloudný slovo z něj nevyleze :)

      0 0
      • couffy  

        Ale mohla to být dlouhá diskuze a Hanzz by se stejně nic nedozvěděl,možná dostal nabídku na kola bez niplů a je to tajný tak to hned smazal.

        0 0
    • jonti  

      Ruzne tvary ani rozmery moc nejsou, staci standardni cervene eloxovane niple rozmery aby ti sedeli velikosti zavitu na draty, pravdepodobne tam mas 2.0 nebo 1.8.

      0 0
      • Hanzz  

        kdyz ja nevim co tam budou za draty asi nejake dt swiss, asi to budu muset prodiskutovat s nim co tam da. Kvuli toho jsme se na to ptal ptz jsem nasel k objednani ruzne rozmery 1,8×12 mm nebo 2×12 mm

        0 0
        • robo.s2  

          Potrebujes vedet akorat delku niple a prumer zavitu dratu. 1.8×12 znamena zavit 1.8mm a delka 12mm. V tvem pripade bude delka tech 12. Jeste se dela 14 a 16, ale to je pro rafky, kde je hodne tlusta stena kterou nipl prochazi. Hlavne potrebujes vedet co za draty tam prijde kvuli tomu prumeru.

          0 0
          • whom  

            Mno, jednou jsem sháněl hliníkové niple DT Swiss, objednal jsem 14 mm a jaké bylo mé překvapení, když v nich byla dva milimetry hluboká válcová díra a pak teprve začínal závit. Takže se IMHO od 12 mm moc nelišily.

            0 0
            • kubad  

              .

              0 0
            • robo.s2  

              U 12mm DT-swiss niplu je taky nejdriv valcova dira 2mm a potom zavit. Takze u 14mm by mel byt drat umerne kratsi. Ale praktickou zkusenost s tim nemam, pouzivam jen 12mm.

              0 0
              • whom  

                Viz Patar (..niple POLYAX…) o kousek níže. Tam bude pravda.

                0 0
      • Vilém  

        No nekteri vyrobci maji patentovany tvar niplu (sapim), nebo treba pouzivaji jistici tmel v zavitech. To je asi tak vse co me napada.

        0 0
    • Nimrod  

      dovolím si znásilnit vlákno a zeptám se na ty sapim niple… je to fakt lepší? :-) budu někdy v budoucnu zaplejtat kola, niple chci mosaz, ideálně 2×16, tak se ptám… :-)

      0 0
      • Patar  

        Niple POLYAX mají výhodu v tom , že můžeš s menším rizikem měnit úhly paprsků vůči náboji . Upozorňuji , že L16mm nemá delší závit , než nipl 12 mm . Zbytečně naroste obvodová hmotnost kola. Delší niple jak 12 mm se používají tehdy , kdy čtyřhran z ráfku nedostatečně vyčnívá díky konstrukci ráfku , např. u Taurusů některých ročníků. Alu niple D.T. Swiss jsou použitelné pro většinu zápletů , stejně jako Alu niple Sapim. Jsou ale o něco dražšší.

        0 0
        • Nimrod  

          asi to bude tak, jak říkáš, i když jsem žil v domnění, že je delší. bohužel podle dt swiss calculatoru se mění délka drátů spolu s délkou niplů. takže půjdu do 2×12 :-)

          jde mi o klasiku 3× křížený výplet a tam bych rád věděl, jestli to má nějaký užitek o proti klasickému niplu. asi bude menší ohyb jak na nipl, tak na drát, ale 2mm drát stejně nejdřív prdne v kolenu, co jsem vypozoroval, takže to asi zas tak horké nebude. nicméně budou tam dt swiss alpine III dráty, které nejdřív zničí závit niplu a pak nemá co kde dalšího prdnout (vlastní zkušenost :-))

          alu niple nechci, mám je teď na trialu, vím, oč přicházím (z mého pohledu o nic :-))

          0 0
          • McBlacky  

            Al niplům stačí málo. Pravidelně je popravuju i na XC. Na trialu si to nedokážu představit :)

            0 0
            • Nimrod  

              zas takový problém s nima nemám, jen asi jeden mi prdnul, jinak pohoda :-) ale jsem lehká váha a na triala jsem hodný :-)

              0 0
      • Vilém  

        tim 2×16 myslis 2 kola po 16ti dratech? patar to jako praktik muze posoudit, ja jen reknu, ze jsou od pohledu jinak tvarovany, ty niple.

        0 0
        • M13  

          Myslím že tím myslí průměr drátu 2 mm, výška niplu 16 mm.

          0 0
          • Vilém  

            Asi mas pravdu:) jsem tupej, toto me vubec nenapadlo, stydim se:)

            0 0
      • Hnoj  

        Mám dojem, že 16mm niple SAPIM vůbec nedělá, navíc 16mm niple se používají jen u UST ráfků Mavic.

        0 0
        • Nimrod  

          v geisskopfu mi dali do ruky nějaké delší niple, ale jestli to byly 14 nebo 16, to si již nepamatuju. nicméně podle stránek sapimu 16mm dělá

          0 0
    • JakeF  

      Rychlej dotaz na někoho, kdo dělá se Sapim niplema (kubad?)… Jak poznám SILS niple? Něco mi prodali, ale nemá to vevnitř drážku na šroubovák, na dráty to jde podezřele snadno a není na tom ta značka, co by podle stránek SILS mít měly… Podle tvaru to nejspíš bude nějakej Polyax Sapim, ale mám celkem podezření, že nějakej obyčenej a ne SILS…

      0 0
      • JakeF  

        Tak že by to byly tyhle inverted ? Se z toho poseru, fakt experti ty prodejci…

        0 0
        • Dejv94  

          Jak se takovej Inverted dotahuje? Na to je nějákej miniořech na šroubovák/malou­ ráčnu?

          0 0
          • JakeF  

            Z jedný strany je normálně čtyřhran… Jenom prostě nemá drážku na šroubovák zevnitř, protože se používá tak, že tou „vnitřní“ stranou je k ráfku zevnitř… Prostě je nipl obráceně a uvnitř ráfku, jestli to dobře chápu.

            0 0
            • Patar  

              Tyto niple používám do karbonových ráfků s vrtáním 2,4 mm, Např. Cosmic. Centruje se dlohou nástrčkou se ětyřhranem 3,25mm. Campa zase Interdní niple má se Hexagonalem 5,5 mm

              0 0
              • JakeF  

                Díky za upřesnění, takže to fakt bude jak říkám a ne jak jsem objednal… Navíc co jsem ještě našel, SILS by měly mít takovýhle označení, což tyhle taky nemaj…

                0 0
    • Cavendish  

      Vykopu mrtvolu. V zimě budu přeplétat kola u silnice a CX. Původní dráty nahradí CN Spoke Aero 424. V obou případech 24/28 drátů a ráfky Remerx RTX. Chtěl bych dat i ALU niple 2×12mm. Je nějaký zásadní rozdíl mezi DT, Sapim a CN Spoke? DT a CN jsou za 4Kč a Sapim za 6Kč.

      0 0
      • Jakobo  

        Neni to ten patent Sapimu, ze delaji niple se zakulacenou plochou, cely nipl se natoci smerem k naboji a draty se pak nezohybaji nad niplem a nelamou?

        0 0
        • Cavendish  

          No to pochopitelně vím ,,Polyax". Šlo mě spíš o kvalitu ALU niplů jako takových.

          0 0
          • Vilém  

            Kolik vazis? Ma to kotouce nebo rafkove?

            0 0
            • Cavendish  

              Váha skáče během roku mezi 82–84Kg. Je to na ráfkové silniční a cantilever brzdy.

              0 0
              • Jakobo  

                Mel jsem alu niple od DT na 28" zapletech pro Vcka, zadni 2 roky do vymeny probrzdeneho rafku, predni kolo jezdi dodnes, ale uz u kamarada. Zaplital jsem sam, delka dratu presne po drazku na konci niple, zadny nipl nepraskl.

                Presto Alu niple bych uz nechtel. Pokud se kolo vyuziva za kazdeho pocasi a celorocne tak ten hlinik se pekne zapece. Pri prepletani predniho kola jsem musel draty podrzet kombinackama a pouzit nejlepsi centrklic jaky mam, ktery je navic hodne natesno. I tak jsem mel prsty na srot.

                Vyssi vahu mosazi si v tomto pripade odduvodnim.

                To je od Schranera:

                Brass is the ideal nipple material. The brass alloys used for nipples have both high strength and excellent friction characteristics. Even when the nickel plating is damaged and at extremely high spoke tension, brass nipples chew into neither the spoke nor the rim, whether equipped with eyelets or not.

                Aluminum nipples have taken technical leaps over the past few years. Wherever effective weight-savings is required, namely towards the outside of the wheel, aluminum nipples can have huge advantages.

                When truing wheels with aluminum nipples, it is important to lubricate the nipple flanks and the transition area of the nipples and the eyelets. A precise, suitable spoke wrench is an absolute must for avoiding damage during this stage.

                0 0
                • Cavendish  

                  Silnici jezdím jen za hezkého počasí. Ta mokro nezná, maximálně prach. Najede tak 2500–3000km

                  U toho CX je to cca 1000km za rok, ale ve všech podmínkách. Kola kontroluju a centruju jednou ročně.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.