Norco Fluid Three[07] bo Kona Dawg[07]

42 nepřečtených
  • max.pilulkin

    Zdarec ve spolek.Jiz delsi dobu spekuluji o koupi fulla.Cenova relace kolem 40 koliku.Po hloubkovem pruzkumu internetovych nabidek mi padly do oka dve varianty.NORCO Fluid Three[07] bo KONA Dawg[07].Prosim o konzultari a nazor jezdcu,kdoz tyto bajky drivuji.dikec.

    0 0
    • wroum  

      pritelka ma Dawga a kamos ma Dawga a ja volil mezi Dawgem a Fluidem. Koupil sem Fluida a jsem maximalne spokojenej. Nenasel sem nic, v cem by kona byla lepsi, Norco ma lepsi system pruzeni. Komponenty nehodnotim, rok od roku se meni…

      0 0
    • MlokCZ  

      Z těhle dvou bych vzal určitě Fluida, to je výborné kolo. Akorát mě se u Fluidu nikdy moc nelíbil poměrně osazení/cena.

      Takže opět musím zmínit jak jinak než Canyona. Za stejný prachy co Fluid 3 je Canyon AM5ka, což jsou po funční stránce téměř totožná kola, ale za ty prachy u Canyonu dostaneš mnohem více muziky (hlavně v tom základním, tedy tlumič/vidlice/brzdy; rám je pak srovnatelný)

      0 0
      • wroum  

        jj, canyon je dobra volba.

        jenom musim rict, ze Fluid je s AM5 srovnatelny jen funkcne, ale Fluid je tezsi a pevnejsi a taky vic tuhej.

        0 0
        • MlokCZ  

          těžší a pevnější – to tak bude, souhlas.

          V tuhosti tam ale podle mě moc velký rozdíl být nemůže, pocitově já poznal prd (když jsem Fluida zkoušel; no ale když nepoznám zásadní rozdíl ani mezi svojemi dvěma koly v tuhosti, kde Stereo je o už i dle měření znatelně méně tuhé, tak nejsem ten pravý na posuzování tuhosti dle praxe). Ale dle měření bike magazinu má Canyon naměřené opravdu vynikající hodnoty boční tuhosti a těžko bude mít Fluid nějak výrazně lepší (výrazně lepší hodnoty nemělo nikdy žádné kolo, co bike mag. měřil a to těch kol bylo sakra hodně, některá byla o malinko na tom lépe, ale rozdíl v procentech byl minimální a v praxi podle mě těžko nepoznatelný). A také je problematické v reálu to posuzovat, když hodně záleží na stavu všech čepů.

          0 0
          • wroum  

            rozdil v tuhosti tam je a je poznatelnej docela dobre. stejne jako ta vaha…

            kola jsem bezprostredne po sobe zkousel a obe byly novy, najeto max par set km.

            0 0
            • MlokCZ  

              To by mě docela zajímalo (a myslím to vážně), jak se dá rychle porovnat tuhost dvou fullů aniž by se jezdily zcela totožně osazené. Na pocit boční tuhosti má vliv spousta další věcí než rám jako třeba jaký tam je plášť, jak moc je nahuštěný, na jak širokém ráfku. U objeměnších plášťů stačí poměrně malá síla, abys plášť ohnul na ráfku do strany a ta síla je menší než je potřebná na ohnutí rámu.

              Já si zásadnějších rozdílů všimnu jen při určitých situaích, když kolo jezdím delší dobu, zvlášť v těžším terénu, když zadní kolo nedělá co chci. Ale vůbec nekodážu říct, co na to mělo jaký vliv a proti těm některým faktorům mi přijde ten rozdíl v tuhosti rámu dost malý.

              Ale je možné, že při něčem konkrétním se projeví pouze více tuhost rámu a to by mě právě zajímalo kdy, abych to dokázal odlišit.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě jsem zapomněl na další významný faktor, který to ovliní a to tuhost kol.

                0 0
              • wroum  

                samozrejme to je vzdy ovlivneno subjektivnim pohledem, ale v tomhle pripade byly vidle celkem podobne (zdvih i vaha – Vanilla vs AM) a kola taktez. plaste oboje 2,3" a u norca extra mekka smes (coz v tomhle pripade bude spis nevyhoda). a jde to poznat treba na asfaltu kdyz v sede bez slapani beres silou za rodla z jedne na druhou stranu – snazis se to kolo jakoby zkroutit – citis jak to pod tebou pracuje…jako tezko popsat, ale je to vazne znat.

                ten test mi prijde prapodivnej… kdyz se kouknu na zasadni mista na ramech toho canyonu co jsem zkousel a norca, tak nevim jak muze byt canyon vic tuhej – trubky ma lehci a slabsi, vahu ma vyrazne nizsi a jen ten oblouk na hornich savlich je asi z poloviny materialu a o vahadlu ani nemluve…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Podle mě na boční tuhost nemá materiál a tuhost samotného materiálu trubek moc vliv. Ta nepochybně je na tom Norco lépe. Pro výslednou boční tuhost budou rozhodující nejslabší místa, tedy provedení + umístěnší čepů.

                  Občas mají v testech měření boční tuhosti mírné výkyvy (tzn. i steného kola naměří při dvou testech o malinko jiné hodnoty, to samé u vidlic), ale mají na to stroj, stále stejnou metodiku. Menší rozdíly v naměřených hodnotách jsou pro mě zanedbatelné, to pak beru jako ± totéž, ale jinak si myslím, že tohle je jediná metoda, jak opravdu aspoň trošku objektivně tu boční tuhost rámů porovnat.

                  V praxi potřebuju celkovou tuhost kompletu hlavně aby kola držela v rozbitém terénu dobře stopu a tam právě se projeví úplně všechny ty další faktory a proto je ve výsledku tuhost pro mě celkem zanedbatelná záležitost u rámu (samozřejmě pokud není nějaká extrémně nízka typu v absolutních číslech, co měří bike magazin řeknemě třeba pod 40Nm, to už by bylo asi hodně špatné).

                  0 0
            • MlokCZ  

              A myslel jsem že Fluida netestovali, tak i toho testovali a měření ukazuje, že naopak Canyon je tužší:

              0 0
              • MlokCZ  

                Sakra, nejde to pořádně přečíst, tak uvedu ještě čitelně hodnoty absolutní tuhosti pro Canyona ES 07 a Norco Fluid 2 07: Canyon: 84,6Nm Norco: 74,1Nm

                Tohle je nejobjektivnější dostupné porovnání tuhosti těchto dvou rámů, kde přesně měří sílu potřebnou k bočnímu ohnutí rámu a nejsou v tom žádné další faktory, které by to ovlivnily.

                0 0
                • wroum  

                  ja tomu fakt neverim… vzdyt to norco je „o tridu“ tezsi a bytelnejsi ram, canyon je plechovka oproti ingotu norco… navic to svezeni taky rika opak, ale je fakt ze norco neni z nemecka :-D

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S těmi trubkami souhlasím, ale jak už jsem psal, tak ty budou mít pro boční tuhost roli poměrně malou oproti těm nejslabším článkům tuhosti.

                    A čtu bike magazin hodně a občas trošku německé značky možná trošičku zvýhodňují, ale to mohou maximálně tam, kde se hodnotí na základně subjektivních pocitů. Měření je ale měření a určitě tam nepodvrhují záměrně špatné výsledky.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ještě k tomu vlivu nejslabších článků. Je to hezky vidět na porovnání tuhosti Cubu AMS 125ky a Cubu Sterea. AMS 125ka má tuhost někde kolem 81,4Nm a Stereo kolem 62,1Nm Rámy jsou stejně těžké, čepy mají provedeny úplně stejně a celý ten rozdíl 20Nm (což už je dost) dělá pouze jiné umístění čepů.

                    A Cube je také německá značka a mají ji v bike magazinu rádi a také Stereu naměřili vlastně dost bídnou hodnotu, takže v objektivitě bych problém neviděl.

                    0 0
                    • soc  

                      Nemáš prosím Tě někde popis té metodiky měření?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Celkem dost o tom jak co měří a hodnotí je popsáno tady a o měření tuhosti rámu tam také něco je: www.bike-magazin.de/…el/show.php3?…

                        0 0
                        • soc  

                          Dík, je to sice němčina, ale zkusím to přelouskat…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Bez němčiny bohužel nic není. Také s tou němčinou hodně bojuju a vždy se pokouším přelouskat jen ty věci, které mě zajímají. Ještě, že bike tolik měří a grafy jsou mezinárodní :-)

                            0 0
          • max.pilulkin  

            nemas tam nejakej link na canyona AM5ku,nasel jsem pouze domovskou stranku.nejakej shop v cechach???

            0 0
            • MlokCZ  

              Podívej se do historii, Canyony se tu řeší pořád. Pouze přímý prodej ze stránek Canyon. Vše okolo toho, jak koupit, kolik stojí krabice, poštovné, dodací lhůty, platba se tu řešilo už mockrát.

              0 0
    • Šopy  

      Mám dawga a jsem maximálně spokojen..Ještě si zjisti jestli ty 07 vůbec jsou.Kona nevím, ale tohle Norco měl kamarád vyhlídnutý jako jednoho z možných kandidátů na nový bajk a haslo to na tom, že už byly všechny rozprodaný..

      0 0
      • F.i.l.a.s  

        ja si zjistoval ty fluidy taky,kdyz sem vybiral kolo,sice to bylo LT(Long travel) a podle toho,co mi rikal dovozce,tak jsou obcas i predobjednany 08,takze se na kram dostane jen minimum.

        0 0
    • Luk02  

      Norco! Ten rám má i větší zdvih než ta kona pokud se nepletu..

      0 0
      • max.pilulkin  

        po par tydnech na netu,stejne kolo budu muset obednat,a dychtive slintat nejakej cas net prijde.Takze pro shrnuti a shlidnuti www.canyon.com,se ma mysl obratila a dle mloka doporucovana AM5ka vybizi,TUDY VEDE CESTA.diky za prispevky k tematu.bikum zdar.

        0 0
    • jimiAJ7  

      urcite sahni po kone.....system odpruzeni je nejlepsi..chodi ciste hezky po linii…tuhost zarucena

      0 0
      • MlokCZ  

        A proč by měl sáhnout po Koně? Uveď aspoň jedinou věc, v čem je lepší než Fluid. Zatím jsme se tu shodli na tom, že není lepší v ničem a není jediný důvod ji brát, tak by mě nějaký ten důvod zajímal.

        A co znamená „chodí čistě hezky po linii“?

        A to s tím systém odpružení, že je u Kony nejlepší, to myslíš vážně?

        0 0
        • jimiAJ7  

          dobre pokud jste se shodli…nebudu tu vyvolavat konflikt.....jsem zvykly na konu jezdil jsem ji tak si jen pochvaluji nic vic…norco jsem jezdil dvakrat trikrat…uvadim pouze svuj objektivni nazor.

          0 0
          • MlokCZ  

            Konflikt nevyvoláváš, ale když tohle píšeš, tak čekám, že napíšeš v čem se ti zdála lepší než to Norco. Od toho diskuze je. Ale napsat pouze, že je to nejlepší systém u přepákovaného jednočepu je tedy dost málo.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jediné s čím můžu zcela souhlasit je tuhost, tam je na tom Kona dobře. Dle měření bike magazinu o malinko lépe než Fluid (při testech poznám jen hodně málo tuhé kolo, což není ani jedno z nich, tedy subjektivně tuhost nemám šanci rozeznat při testu u těchto dvou kol – tam je u obou dobrá), rozdíl ale zanedbatelný. Tedy tohle nevidím jako její výhodu, tady je to pro praxi stejné.

              0 0
    • Beruf  

      A co RB Am Base má to 150/140 a osazení bych řek, že je taky docela dobrý za těch 45 000.

      0 0
    • Tomcat  

      nechápu proč koukáš po modelech 07 v roce 08 , tedy pokud si na ně nedostal nějak zásadní slevu.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Nekolik argumentu ;)

      Norco 08 –

      Fluid 1 – 69990,–

      Fluid 2 – 46990,–

      Fluid 3 – 29990,–

      Fluid 4 – 28990,–

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.