Zdar borci má někdo zkušenosti s použitím řetězu určeného pro elektrokolo na normálním kole. Zajímá mě výdrž a jak to snáší kazeta.
Zdar borci má někdo zkušenosti s použitím řetězu určeného pro elektrokolo na normálním kole. Zajímá mě výdrž a jak to snáší kazeta.
pro ebike jsou ty řetězy hlavně delší. Jestli vydrží víc, nevím. Ale nemyslím si, že by to bylo něco výhodného…
Prosim te proc reagujes, kdyz ocividne vubec nevis :-)
Mne by to take zajimalo, pouziti na normalni kolo.
Uz jsem na to parkrat na forech narazil a i cilene hledaval, je toho celkem dost na zahranicnich forech. Dost se to resi v souvislosti s Bosch stredovymi motory – malicky pastorek a vysoky moment. Jestli dobre chapu, obyc retezy trha / by trhal. Podle ohlasu to vypada, ze pevnejsi jsou urcite, ale jestli vydrzi vic (vytahaji se po delsi dobe) to jsem nevycetl, jen zminku, ze meni po 1200 az 1500 mil u MTB. Ale pokud jsou u toho Bosche fakt takove razy o jakych jsem cetl, tak na normal kole by mel vydrzet skutecne dlouho. Tusim Mlok tady nekde popisoval v tom vlakne o nizke vydrzi, co odrovnava retez a prave ty rychle rozjezdy jsou udajne dost devastujici (na vytahovani).
Asi to pro prdel zkusím uvidím co na to řekne kazeta , ale asi nic neboť na ekolech jsou kazety totožné s běžným kolem.
Hoď odkaz na nějaký řetěz na ebik.
Jestli chces experimentovat a mas 11sp pohon, tak hod 12sp retez od Sramu. Gx nebo x01 dle penezenky. Funguji v pohode a vydrzi cca 2× tolik co Shimano.
Nevím jak to má elektrokolo ale já si stroj postavil sám.Mam spalovací motor 50 kubíků,pastorek 16 zubů,vzadu kazeta 28–36,osmickovej řetěz s rychlospojkou. Výdrž kolem 1000km,za 5 let jsem to ještě nepřetrhl.
Tak Bosch co ted vidim ma prevodnik 15 z. To je o neco mene nez ten tvuj. 50 kubiku motor by mel dat tak 3 hp, to je slusny vykon, ale zase elektromotor je shopny vysokeho kroutaku uz od 0 otacek jakeho spalovaci nikdy nedosahnou. Je realne, ze i u papirove slabsiho motoru e-kola retez prece jen dostava mnohem vetsi zahul.
U jednovalce jsou zas velke kopance. To mas prast jak uhod.
Nejmenší můžu dát 12 nebo 13 zubů,nevím teď přesně kolik má ale to už ve mě nebudu důvěru.Po rovině ten rozdíl velký nebude,nejvíc ten řetěz dostane zahul do kopce.
Mam stredovy motor Bosch, zadne razy to nedela a na retezu mam pres 5000 km, je to Shimano CN E 6090. Merka jim uz davno beznadejne propadne, ale nic nestrili, vsechno funguje. Kazeta CS HG 50. Az to zacne strilet, vsechno to najednou vymenim. Mazu pravidelne, vetsinou me k tomu donuti hlucnost pomocne kladky, ktera me tim dost stve.
Rychle rozjezdy si dopravam, protoze jsou uchvatne...........
Střílet to začne, když dáš nový řetěz…
Teď je to zajety na stávající, řetěz se mění, protože je levnější vyměnit řetěz za 500,–, než komplet pohon…
Ty nevíš proč se vlastně mění řetěz? Takhle už ti nezbude nic jiného něž to dojezdit totál do mrtva a pak to celé komplet vyměnit.
+1
Tak si to užij. Bufeš kupovat kazetu, řetěz, kladky přehazky, převodník, kladku na rámu…
Navíc se ti takhle pomaličku polehoučku zhoršuje funkčnost řazení, řetěz je volný do stran, v extrému hrozí že se zaplete až do výpletu, riziko přetržení roste.
Však píšu zcela jasně „pak to všechno vyměnim“
Je červenec 2021, kolo má 7500 km a pořád nic nestřílí. Moc to nechápu, kdyby se mi to nestalo, nevěřil bych.
Protože ale kolo prodávám, celý drivetrain jsem vyměnil, měl jsem stejně vše už dávno připravené.Takže ten řetěz pro e-kola asi lepší bude a na normální bike bych si ho určitě dal.
Jelikož jsou kazety u elektro kol a kol bez přípomoci stejné, není důvod proč by neměly řetězy navzájem fungovat. Výdrž řetězu bude přibližně stejná, já měnil KMC X11E po 1500 km přibližně stejně jako na Koně bez e-pohonu. Pro éčka jsou řetězy delší, protože je delší zadní stavba. Nemusí to platit pro starší pohony Bosch s malým převodníkem. Nový Bosch už má převodník velký. Podle mých zkušeností (může to být jen dojem) největší zabiják řetězů je přední řazení (přesmykač).
Jo, je to len dojem
Přesmykač proč? Řazení na přesmyku se děje tak málo a je tak rychlé, že je to vůči celkovému času na řetěz naprosto zanedbatelné, s přesmykačem se po rovině jedou větší pastorky = řetěz zabírá na více zubů, opotřebovává se méně.
Ale na hednoplacce máš většinou lehčí převody a tak jedeš kadenci, na viceplacce můžeš jet víc na sílu…
A to je problém ekol. Všichni drtí to nejtěžší co je. El. Pohon to pobere…
Na jednoplacce nemáš možnost prát tam velkou a protože jsi nucen jet neustále malou, na řetěz působí větší síla, než by musela (kdybys měl možnost jet stejný převod na velkou).
Já teda jezdim stejně na jedno i vícepřevodníku, vyjma krajních převodů, jedopřevodníky mají obvykle nejlehčí převod trošku těžší než vícepřevodníky = naopak kadenci jedu častěji na vícepřevodníku. Na nejtěžší převod se dostávám jen při nějakém přišlapávání z kopce.
Vyzkoušel jsem KMC X-10-E https://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-e/ a nevydržel ani 1000km (127cm mělo 99 článku). KMC X-10-EL https://retezy.heureka.cz/kmc-x-10-el/ vydrží víc a je to pro mě mnohem lepší volba.
Mám kmc e10 a 1200 km. Měrku na půl procenta tam dostanu na těsno. Zkusil jsem klasický kmc 10 a nyní po 70 km tam měrka na půl procenta padne sama. Takže rozdíl tam je velký.
Jezdím bláto, louže, nemažu olejem ale voskem.
Rozdíl mezi kmc x10 140km najeto a kmc e10 1200km najeto. Oboje na ebike
Ahoj,
máte někdo nějaké další zkušenosti s použitím řetězu 10s pro E-bike na normálním kole?
Vydrží řetěz pro E-Bike na normálním více?
Já vždy bral na MTB řetěz KMC X-10–93. Poslední, co jsem koupil měl životnost 700km, což mě tedy vyrazilo dech. Vždy jsem najížděl u tohoto řetězu kolem 1500km. Trasy stejné jako vždy, 70% terén. Styl jízdy, kolo i hmotnost stejná. Pravidelně řetěz čistím a mažu, jelikož je tady v okolí hodně písku.
Tak asi KMC udělalo v poslední dodávce nějakou chybu a hledám náhradu.
díky
Měl jsem na E-biku obyčejný řetěz Shimano HG54. Vydržel 650km s nulovou údržbou.
nějakej tip na 10s e-řetěz?
Dal sem na svůj C9 a je klid ;) už přežil všechny dosavadní a je teprve na třetině opotřebení.