Prasklý řetěz - je to normální?

106 nepřečtených
  • endex.luke

    Zdravím všechny,

    v březnu jsem měnil řetěz za nový sram PC 1051, předtím jsem měl KMC X10, které vydrželo asi 2300 km. Najeto od té doby 638 km. Převážně cyklostezky, silnice, sem tam do lesa ale žádný extrém. Dneska po cestě z práce jedu po stezce a mimo řazení slyším nepravidelné prasknutí…chvíli jsem to sledoval a všiml jsem si prasklého řetězu viz fotky…

    Je to normální po 638 km bez nějaké extrémní zátěže? Není to na reklamaci řetězu? Zdá se mi divné, že je naprasklý ten článek, ještě jsem se nikdy z ničím takovým nesetkal.

    Díky za zkušenosti a info, zda je to obvyklé prasknutí se kterým máte zkušenosti, a nebo je to nekvalitním článkem řetězu a vidíte to na reklamaci…

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pepek  

      Určitě reklamuj. Ale pouze ten jeden článek, ostatní reklamovat nemůžeš, ty jsou ok.

      0 0
    • scalar  

      Myslíš, že když zajedeš do toho servisu, co máš kousek za barákem, mechanik tam šáhne do kýblu, kde má naházené zbytky řetězů a za minutku Ti ten vadný článek vymění, tak to tento problém vyřeší?

      0 0
      • mr.nikdo  

        Ale majoritni rada zni reklamovat a nechat si vymenit cely retez.

        0 0
        • scalar  

          Na výměnu nemá nárok při první reklamaci, když je možné řešit ji opravou.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • endex.luke  

      Nic chlapci,

      ač se cítím v právu, že toto není opotřebením, když vás tady tak čtu, tak vám musím dát za pravdu, že u té reklamace bych se cítil kapku trapně. Takže nechám to bejt, jdu pro novej řetěz, ať tady z toho pěkného víkendu ještě něco mám…

      Ale nepopírám to, že žasnu nad tím jak kvalitní ty některý věci jsou a kolik toho vydržej. Po tom kmc, kterej dal 2300 a ještě by 300 zvládl je prostě pro mě ten sram velmi negativní překvápko.

      Jinak díky za názory a majte sa.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.nikdo  

        Oprav to anebo priste kup KMC.

        Treba na silnici jsem mel 5000 km Sram PC971 a OK. Dal jsem tam HG53 a za 1300 km byl K.O. Takze jsem tam znovu dal a koupil PC971 :).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Wakizashi  

          Takze rovna dneska mi praskl po cca 200–250 km KMC X10SL. Evidentne podle nekterych bych mel radeji jit koupit novy a vubec se s RMA neobtezovat… Stoji jen devet kil, ze jo… Navic, to nebylo v zaberu, ale na malym kolecku pri jizde napohodu…

          0 0
          • kubad  

            jistěěě, reklamuj

            0 0
          • Esi  

            Dal bych tam spojku a vykašlal se na to. Reklamaci můžeš zkusit, ale pochybuju že to prodejce vezme tak že ti dá nový, na reklamaci má ze zákona 30 dní, tka že to vklidu pošle výrobci a ty si budeš muset stejně koupit nový, přece nebudeš měsíc bez kola kvůli takové hovadině, tak že za mě spojku a kašlat na to

            0 0
            • Petr78  

              A čekat, kdy to praskne zase jinde......

              Asi bych zkusil jiný řetěz – ten který netrpí tolik praskáním a uživatelé si ho chválí.

              0 0
              • Esi  

                řetěz většinou praskne proto že jsi blbě přeřadil nebo jsi ho blbě zanýtoval, ještě se mi snad nikdy nestalo že bych jeden řetěz za jeho životnost přetrhnul víc než jednou :-)

                0 0
                • hovanec  

                  No v tomto případě nepraskají články, ale spíš se roznýtuje, ne?

                  0 0
                  • Esi  

                    jojo, na druhou stranu když tam dá spojku tak se mi nezdá zrovna pravděpodobné že by prasknul další článek

                    0 0
                    • hovanec  

                      No pro jednou je to ok, taky bych to tak udělal. Jen důvěra v takový řetěz by u mě byla malá a představa, že mi to rupne v závodě. Uáááá! Pak další věc, pokud se to stane 2× – 3×, tak za cenu desítkových rychlospojek máš nový řetěz. :)

                      0 0
                      • Esi  

                        Ale zase když takovej řetěz s 3 rychlospojkama sjedeš tak jich máš potom dost náhradních pro případ nouze :-).

                        Já moc závodů neodjedu, ale je fakt že řetěz umí prasknout vždy v ideální dobu, někde u nějaké mokřiny ve 30 stupních, jsi zpocenej jako prase a ještě tě žerou komáři, do toho všechno ******** no prostě ideál, vždycky bojuju s tím že to tam nechám a půjdu pěšky, většinou se mi povede trhnou řetěz tak jednou za sezonu, v 99% případů je to rukama prostě blbě přeřazeno a do toho řetěz na hraně životnosti :-)

                        0 0
                        • hovanec  

                          No jeté rychlospojky nejsou moc ideální materiál. S každým řetězem nová rychlospojka.

                          0 0
                          • Esi  

                            No já vozím na devítkové kazetě devítkovou spojku od sramu a mám stejnou už asi na 3 řetězu a v pohodě nikdy se mi nestalo že by se rozpojila. Není to kvůli těm pár korunám za spojku, ale většinou jí zapomenu objednat s řetězem :-)

                            0 0
                            • hovanec  

                              Se Sramem je vždy v ceně. ;) Na Shimanu jsem je taky vozil, ale kvůli příšerné povrchové úpravě už Shimano nevozím. Nebudu vyvracet, že ty spojky jsou bytelné a vydrží víc než jen řetěz, ale je to risk. Už jen, když se podíváš, jak je vyhoblovaná po použití na jednom řetězu, tak nechápu, jak jí tam s klidným svědomím můžeš dát. :)

                              0 0
                              • Esi  

                                Nikdy mi nepřišlo že by byla nějak extra zmasakrovaná, vozil jsem jí na C9 a potom na nějakých shimanech, teď tam mám HG73 ale už je po smrti, mám objednané nové kolo bude za 14 dní a z časových důvodů za tu dobu najedu tak max 200km tak že už na to kašlu a řetěz měnit nebudu, přece jen už jsou na výměnu i převodníka tak že tam vlastně není co zničit :-)

                                Je fakt že kdyby ta spojka náhodou povolila tak mám v podsedlovce ještě 2 náhradní :-) ale nikdy se mi to nestalo

                                0 0
                                • hovanec  

                                  Na konci životnosti řetězu mi šla spojka až podezřele lehce rozepnout. :) Každý jezdíme jinak. Doporučení výrobce je jasné, jak si to každý převede pro svoje podmínky, to je individuální.

                                  Já bych to na svém kole neudělal, leda v nějaké nouzovce, ale vzhledem k tomu, že mám vždy nějakou spojku navíc a při její ceně…

                                  Jen mi těch 20 Kč za 9s spojku nestojí za ty potenciální problémy.

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    Nezkoušel jsi 9s sram spojku na 10s řetez ? dám tam samozřejmě 10s spojku ale že bych si ty 2 náhradní co mám v podsedlovce nechal na takové to nouzové dojetí. Jinak je teda prasárna že 10s spojka stojí asi 3× tolik co 9s i když při té spotřebě je to zanedbatelné

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      9sp je širší, ale nouzové v pohodě výhoda je ze jde lehce rozpojit, nsrozdil od 10 a 11 SP.

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        super, nechám to jako záložní :-) na tu 10s si asi budu muset upravit nějaké staré kleště protože originál budou stát minimálně 2 kila na to že je použiju 2× za rok je to dost :)

                                        0 0
                • kubad  

                  přesně tak

                  0 0
              • Wakizashi  

                To KMC X10 tady někdo jezdí na 2k KM. Mně kikslo po 250 KM. Jinak nepraskl článek, ale roznýtoval se. Žádná větěv nic ale.

                0 0
            • Wakizashi  

              KJoupit „druhý“ byla taky alternativa a mít pak náhradní. Spíše mi jde o to, že by bylo fakt hodně ošklivé, kdyby se mi tohle stalo při nějakých 40 km z kopce po bordelu a kořenech. Nerad bych se rozkydnul díky prasklýmu řetězu někde v drátech.

              0 0
      • ememem1  

        a toto si si precital?

        0 0
    • Zdyn  

      Tak teda se také divím na některými reakcemi.

      Takovéto prasknutí je jasná vada materiálu a nebo výroby. Řetěz má „jen“ 700km.

      S reklamací by neměl být problém.

      A když máš obchod kousek a nezabereti to moc času, tak bych to tam dal.

      Dřív jem dělal na krámě a kdyby mi toto někdo donesl, tak bez řečí sáhnu pro nový řetěz.

      Takováto vada nemá nic společného s běžným opotřebením.

      Nicméně jsme dokonce reklamovali i opotřebení. Jedny řetězy byly vytahané cca po 200km a to není normální. Následná reklamace byly bez problémů.

      0 0
    • ToBla  

      Před měsícem jsem poškodil řetěz stejným způsobem, článek prasknul na stejným místě. Bylo to ale 10sp Shimano a stalo se to tak, že byl klacek v šaltru. Dal jsem spojku a jezdím dál.

      0 0
    • Vašur  

      Ahoj, na fotkách vidím na druhé straně toho čepu jako kdyby tam bylo něco vraženého. Stalo se mi něco podobného. V zimě se zatuhlým řetězem jsem na křižovatce pootočil kliky, abych se mohl rozjet a při tom mi řetěz najel částečně na sousední pastorek. Při šlápnutí mi pak škubnul a dál jsem cítil, že stále přeskakuje. Zjistil jsem, že je úplně tuhý jeden článek. A viděl jsem tam podobně něco vraženého. A nešlo to ven, tedy za pomoci nástrojů co vozím ani ničeho, co mi dala příroda. V lese jsem ten (dvoj)článek vyndal a doma pak zjistil, že je to špona, kterou tam vysekl zub pastorku. Ovšem, na druhé straně čepu článek neprasknul. Ještě ho někde mám, ale teď jsem ho nenašel. Možná jsem ale jen špatně vyhodnotil tyhle fotografie.

      0 0
    • File12  

      Podle mě je to o nějaký bordel. Nájezd už taky není nejmenší a řetěz fakt extra čistě nevypadá. Takže jsi prostě mohl něco nabrat a mezi zubem a řetězem to při záběru prasklo. Nikdy mi nerupnul takhle článek, ale odnejtoval bych, dal rychlospojku a jezdil. Tohle pochybuju že by uznali. Nicméně za zkoušku nic nedáš.

      Spojku vozím, nejtovačku na multikl. taky. na cestě bych opravil, jel a neřešil.

      0 0
    • jablon  

      Normálně vyhoď ten prasklí článek. Určitě máš ještě nějaké bokem (žádný řetěz si nekoupíš s přesnou délkou), a nanýtuj novej článek…

      0 0
    • petrun  

      Nemá někdo z fóra osobní zkušenost porovnání nájezdu řetězů Campagnolo C10 a KMC X10?

      PS: o Shimanu prosím nepsat!

      0 0
    • mr.nikdo  

      A jak vlastne dopadla reklamace?

      0 0
      • endex.luke  

        žádná nebyla…nakonec sem to druhej den roznýtoval, zkrátil o ten prasklej článek a zase snýtoval…k dnešku má ten řetěz 1200 km a pořád jezdí dál…měrka ještě neukazuje ani 3/4 životnosti…tak uvidíme co vydrží…poslední dva měsíce ale jezdím jenom na silničce, tak km na něm moc nepřibývaj…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.