Shimano nikde neudává nosnost zapletených kol. Chci vyrazit na těžko, mám kola Shimano WH-MT75 29" a zajímá mě, jak moc můžu naložit na zadní nosič. Hmotnost nákladu počítám tak 20–25 kg. Cesta bude šotolina, prudší sjezdy.
Shimano nikde neudává nosnost zapletených kol. Chci vyrazit na těžko, mám kola Shimano WH-MT75 29" a zajímá mě, jak moc můžu naložit na zadní nosič. Hmotnost nákladu počítám tak 20–25 kg. Cesta bude šotolina, prudší sjezdy.
A kolik vážíš ty? Tak udávanou nosnost jsem taky nikde neviděl, ale jezdí na tom i lidi co mají 120kg.
80kg; je možné, že jsem slyšel i max. doporučenou nosnost 90kg, ale nepamatuju si to přesně..
takovou nosnost bych cekal u XTR, ale u techto? Je jasny, ze si to asi nekoupi zadny vysportovany 60kg ultramaratonec, takze bych tipoval do 120kg..
Je evidentní, že nosnost musí být vždy nějak nastavena tak, aby kolo přežilo následný styl jízdy, kt. může znamenat ve skutečnosti vysoké zatížení i lehkým jezdcem.
Bavil jsem se s pár techniky a převažuje názor, že zatížit tyto kola nějakými 110–120 kg (celkově – já, kolo i náklad) je v pohodě, pokud nehodlám do náročného terénu.
Sjezdovky s tím sjíždět nebudu, na druhou stranu 24 paprsků v kole (viz foto), zatížených 20–30 kg vzadu navíc budí rozporuplný dojem, aneb nechci uprostřed Norska spravovat prasklé paprsky.. řeším, jestli nepořídit nějaké 36-paprskové kolo na jízdy na těžko.
24 drátů je málo.Já zítra vyrážim na pohodu kol republiky na 29ce a dozadu jsem radši dal záplet 36 drátů (nába Deore,ráfek Remerx Dragon).Být Tebou pořídil bych na tyto akce 36 drátové kolo.Hlavně když už i na tomto kole prdne drát tak je jich víc na docentrování (pokud teda nevezeš náhr.dráty).Jinak přeju pěkný vandr Norskem.
myslim, ze netreba zaplejtat 36 dratu.. staci klasika – 32…
Spis jde o to, ze klasiku muze opravit teoreticky kdekoliv… se shimanem to bude uz horsi…
Máš nějaký konkrétní tip?
variant je hafo! Duse/bezduse, cena, parametry atd. Pak se da neco radit…
Díky za radu. Dá se tohle kolo použít i na diskové brzdy?
Já bych si dozadu postavil klasiku, asi spíš 32 drátů, budeš mít lepší výběr.
Náklad na nosiči tomu dá zabrat víc než hmotnost jezdce, ten na nerovnostech zvedne zadek a trochu to odpruží, nosič jede pořád stejně.
Ahoj,
řeším podobnou věc jako zakladatel vlákna. Mám skvělá kola od jednoho z místních zaplétačů, náby DT350, ráfky WTB i25, špice Sapim CX ray s mosaznými niply. Mám 95kg a občas na jezdím i trochu naloženej, řekněme +8kg. Teď se ale chystám na cestu cca 1200km téměř mimo civilizaci a povezu toho mnohem víc, odhaduju +25–30kg, takže semnou to bude 120–125kg. Myslíte, že to kola vydrží? Pojedu jen lehký terén, polní cesty, trocha asfaltu… Jsem z toho teď trochu nervózní, cestovní horečka se dostavuje… Řeším blbost, protože, když na tom rajtuju po lese, tak to klidný ježdění, byť s nákladem, po polňačkách zvládne?
Ahoj,
řeším podobnou věc jako zakladatel vlákna. Mám skvělá kola od jednoho z místních zaplétačů, náby DT350, ráfky WTB i25, špice Sapim CX ray s mosaznými niply. Mám 95kg a občas na jezdím i trochu naloženej, řekněme +8kg. Teď se ale chystám na cestu cca 1200km téměř mimo civilizaci a povezu toho mnohem víc, odhaduju +25–30kg, takže semnou to bude 120–125kg. Myslíte, že to kola vydrží? Pojedu jen lehký terén, polní cesty, trocha asfaltu… Jsem z toho teď trochu nervózní, cestovní horečka se dostavuje… Řeším blbost, protože, když na tom rajtuju po lese, tak to klidný ježdění, byť s nákladem, po polňačkách zvládne?