• Daník

    Nechal jsem si na zkoušku dát mlíko na FulcrumRM1+ RaR a RoR a docela to utíkalo (někdy přes noc, někdy i za 2hod. úplně)-hl ten RoR Evo je jak cedník; a někde jsem tady vyčetl, že pomohlo zvýšit tlak a protřepat, možná jsem to fouknul příliš, ale když jsem zatřepal,začalo mlíko stříkat kolem a teprv po hodině pumpování, a bílé koupelně se to jakštakš zatáhlo. Co s tím – věnovat přítelce a koupit jiný plášť? Dolívat mlíko? Je to pár dní, najeto tak 70km. Jak se to chová v zimě a jak dlouho vydrží bez dolití za normálních okolností?

    ps-v historii jsem hledal hodinu.

    0 0
    • jonti  

      To je divne, mas mliko notubes nebo neco jine? Ze by to trochu utikalo a vzlinalo pres boky je normalni, to co popisujes ale neni.

      Kudy to utikalo, u patek nebo primo pres plast?

      Taky je dulezite nasadit to a vyjet, das nejakych 5 km a potom to uz tesni dobre.

      0 0
    • StuntJ  

      a nebylo by lepší si přihodit cca 60,–Kč a koupit rovnou UST pláště ? vím že 150g je hodně, ale je to jistota …

      0 0
      • Daník  

        no nejsem sice žádný gramař, ale vrazit desítku do kol, abych ušetřil 100g a pak přidat 200g na pláštích to nedokážu…:)

        0 0
        • StuntJ  

          jestli těch 200g stojí za ty problémy…

          0 0
          • duk  

            Když to poladíš, tak každej gram na pláštích dobrej. Prekérka je, když během toho ladění nemáš na čem jezdit…

            0 0
            • StuntJ  

              no nevím no, já radši používám věci bez ladění, čekání :o)

              0 0
        • Rychlej turista  

          Copak RM1 nejsou bezdušáky?

          0 0
          • Pijer  

            Pochopil jsem to tak, že chce kvůli nižší váze evo pláště a mlíko.

            0 0
            • TJK  

              Vsak jo… pise RM1 obuty do RoRo evo a mliko… ale problem neni v kolech, problem je v hrozne porovitejch plastich, kterym dost trva nez se komplet mlikem utesnej… a to i pri pouziti Notubes…

              0 0
              • Rychlej turista  

                NoTubes tmel zacelí bez problému i dost velkou díru, takže mi nějak nejde do hlavy, proč by neměl zamáznout plášť i kdyby byl trochu pórovitý. Podle mě můžou být jen dvě možnosti nebo jejich kombinace, proč mu to nejde:

                1. Odfláknutá montáž
                2. Příliš vysoký tlak, tlak okolo 2 atmosfér musí na zamáznutí

                pláště stačit

                1. Neprotřepal tmel před nalitím z flašky, takže bod 1
                2. Mastný plášť, ale tomu by mělo zabránit protřepávání, takže

                bod 1

                0 0
    • TJK  

      Jo asi si narazil na blbou varku plastu… ja mel 2,1 RoRo a trvalo to tak mesic nez prestaly poustet tlak, ne hned ale prez noc usly tak na 0,7baru… mlika sem tam mel hodne, chce to vic nafoukat a poradne to protrepat, otacet i na bokach… ted mam novou sadu RoRo a po prvni vyjizdce a nasazeni drzej na 100%… takze kdyz budes trpelivej tak se to zalepi urcite… jinak je ale takz moznost ze si blbe ten tmel rozmichal a mas to sice plny mlika ale bez toho hustyho co hlavne lepi… coz je trosku prekerka jelikoz to nikdy poradne tesnit nebude.. jinak Notubes fakt lepi ve vterine, trosku si to splichne a je zatesneno.

      0 0
    • JakeF  

      Stejnej problém, RoR mi ze začátku ucházel tak, že jsem na tom nemoh ujet ani 2h vyjížďku a musel jsem dofukovat. A to jsem už předtim několikrát dofukoval, protřepával a podobně, pořád se otevíraly nový dírky. Se zadním RaR jsem neměl nejmenší problém, tam jsem nasadil patky a tlak držel suprově, dofukovat jsem musel jen jednou asi po týdnu a půl, co kolo stálo ještě ani neprojetý v servise a ušlo za tu dobu na cca 1atm, ale pořád se na tom dalo dojet domů.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ona se ta nízká váha RoR oproti RaR někde projevit musí.

        0 0
      • padlos  

        Me RoR presne takhle uchazel kdyz byl v pneu nizkej tlak tak to bylo v pohode. Ale jak jsem to nafoukal na 40 PSI v jednom miste se udelala dirka, tak jsem s tim zatrepal a dobry, ale za chvili se udelala hned kousek vedle. Nakonec jsem to vyresil tak ze jsem napustil vanu, kolo dal do vany v miste kde tö uchazi, nafouknul na 40 chvili treba nic a po minute to treba zacalo bublat ve vode, tak jsem s tim zatreba a dal to zpatky do vody. Takhle to opakoval asi 15× a pak uz to bylo dobry.

        RaR byl taky bez problemu.

        0 0
    • Daník  

      no tak možná ty včerejší pokusy s tlakem nakonec zaberou, uvidíme – do rána tlak vydržel. Ty boky RoR fakt nejsou dost zagumované, je to verze OEM (aniž bych chtěl obnovoit nějaký flame, zda je v tom rozdíl)

      0 0
      • bagr84  

        Vedu bych z toho nedelal, proste ze zacatku budes casto foukat a ono se to casem zatesni. Hlavne jezdit.

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Co pojede na zadku lépe? RoR nebo RaR 2,25 TLR, bez duší.Déle nejspíš vydrží asi RaR.

      0 0
      • Mr.Dawe  

        Osobně si myslím, že lépe pojede RaR, ale s tou výdrží by mohl RoR překvapit, ikdyž to bude asi ve skutečnosti cca nastejno. Dokonce RoR by snad měl mít o nějaký ten gram míň. Já zvolil klasiku RoR/RaR + NoTubes a v pohodě.

        0 0
        • JakeF  

          RoR s výdrží překvapí možná tak negativně a gramů o pár míň fakt má :).

          0 0
          • Bafoon  

            neměl by být v tomhle RoRo 2013 lepší?

            0 0
            • JakeF  

              To už bych spekuloval, zatím jsem ho nejel a počítám ho budu zkoušet tak někdy o prázdninách, ale už v 29er verzi. Trochu se u něj trochu bojím, že bude trochu hůř držet v zatáčkách a že začne nečekaně ustřelovat, namísto toho postupnýho přechodu k nedotáčení, co předváděl 2012 a starší a co šlo s trochou zkušeností ještě hodně situací zachránit.

              0 0
        • MlokCZ  

          Udávaná hmotnost Schwalbe – tam má RoR o nějaký gram méně (beru ještě 2012 a starší).

          V UST verzi (tedy stále RaR je 127tpi jako obyč) je to v praxi ± nastejno. To říkám dle zvážení cca 10 kousků UST RaR i RoR (od každého deset). UST RaR jsou dost často lehce pod teoretickou hmotností, RoR zase naopak často lehce nad.

          0 0
      • Bafoon  

        na webu schwalbe na to maj takovou jakoby tabulku :-) jinak bych řekl že RaRa

        0 0
      • JakeF  

        Já rozdíl v rychlosti nepoznal… Ohledně vlastností jsem psal tady .

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Jo díky. Já jen že jsem na pár litevillech tady viděl RoR i vzadu. Já ho vozil vždy jen vpředu. Pozéři.

          0 0
          • JakeF  

            Já ho taky vzadu koncem sezóny vozil dost… Prostě je to něco za něco, záběr má fantastickej. Já moh vozit 42z jednoplacku částčně právě díky tomu, do prudkýho kopce jsem moh dupat vestoje a nízký kadenci a nepodkluzoval. Jen je to prostě plášť, co má dobrý vlastnosti na jednu stranu. Na předním kole dobře brzdí a zatáčí, na zadním jak je obráceně, tak dobře zabírá, ale při brždění se chová dost podivně (a moc nebrzdí)…

            0 0
      • jIrI___  

        Já rozdíl v rychlosti nepoznal, ale RoR byl dřív sjetý. RaR 900 km, RoR 650 km – tou (ne)výdrží předčil i XCR Dry 2, což jsem si myslel že je nereálné :D

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Mazec!

          0 0
          • jIrI___  

            Těch čísel si zas až tak nevšímej, mi všechny pláště vydrží oproti ostatním strašně malý nájezd. Napsal jsem to jen ať si uděláš obrázek, že ten RoR vydrží míň :). Ale v terénu mi zas přišel příjemnější než RaR, to se musí nechat.

            0 0
            • Mr.Dawe  

              Sem si řikal, že to snad musíš ty nájezdy dělit minimálně pěti :D

              0 0
      • MlokCZ  

        RoR je vzadu o malý chlup pomalejší, hlavně na tvrdém povrchu typu asfalt.

        Rozdíl je ale opravdu minimální a projeví se hlavně při silovějším záběru, kdy se RoR (2012 a starší verzi) začnou žvejkat figury.

        Rozdíl je mimo to co dokážu objektivně změřit jak pláště jedou (je na to moc malý).

        S výdrží netuším, RoR jsem v zadu na otestování výdrže nejezdil dost dlouho.

        Osobně bych o starší verzi (2012 a starší) RoR dozadu uvažoval pouze v případě, že to je opravdu jen čistě do terénu a bude naprosté minimum přejezdových úseků po asfaltu a jiném tvrdém povrchu.

        A měření valivého odporu z nějakého časopisu pořád není k mání. To proto, že více měření pro RaR jsou všechno ještě pro 67tpi verzi, která dopadla ± nastejno s RoR (nebo sem tam i nepatrně hůře, s minimálním rozdílem).

        S přechodem na 127tpi ale RaR mírně zrychlil. A zatím jsem ještě měření 127tpi RaR neviděl (aktuálně jsem ale nehledal nová měření za posledních pár měsíců, možná už se objevilo).

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Díky, často jezdím tvrdé povrchy, takže jak jsem si myslel, RaR bude asi lepší dozadu.

          0 0
    • Guza  

      Pokud to utíká přes netěsnosti v šlupkoidním plášti, tak tu někdo radil potřít to zevnitř tímto:

      http://www.ferdus.cz/…tok-b-400-ml

      Uěsní to dírky a přidá cca 20g.

      0 0
    • Chyronex  

      Zdravím, pokusím se přiživit v tomto vlákně. Rád bych přešel na začátku roku na NoTubes. V této chvíli mám vzadu RaR 2,4 EVO PaceStar3 tubeless ready. Ráfky jsou SWISS M1900. Bude nutné(vhodné) koupit jiný plášť? Vyčetl jsem, že SnakeSkin je vhodnější a pak několik komentářů, že pro tuto šířku 2,4 už není NoTubes vhodné z čehož jsem v rozpacích. Vpředu je NoN 2,4 SnakeSkin, ten by snad mohl vyhovovat. Rád bych se dostal do situace, kdy nebudu defektit a dostaví se lepší požitek z jízdy.

      0 0
      • JakeF  

        2,4" se bude žvejkat jak prase… Se SS by to mohlo být o něco lepší, pokud nebudeš foukat moc nízký tlaky, tak nejspíš i použitelný. Otázka je, jestli to bude mít proti 2,25" přínos, ty by se daly foukat míň.

        0 0
        • Chyronex  

          Tak 30% jezdím i po silnici nebo zpevněném povrchu, takže někdy přifouknu. S batohem a výbavou mám přes 100 kg, takže minimální tlaky si nemohu dovolit. Řešení je zkusit tu 2,25" zda mi bude vyhovovat nebo dát širší ráfek, teď je tam 19 mm.

          0 0
          • JakeF  

            Tak minimální tlaky samozřejmě vzhledem k váze, při týhle váze bude ten extrém počítám někde kolem 1,5atm u 2,25", kde už při agresivní jízdě anebo chybě bude hrozit vyzutí pláště. Osobně si teda nedokážu představit 2,4" na 19mm ráfku a bezduších, to bych se bál v každý zatáčce a ani v terénu v tom nevidím přínos a dal bych 2,25", v SS verzi by se nemusely tolik žvejkat a bejt celkem použitelný.

            0 0
    • BSP biker  

      Prosím o radu :) Jdu nahazovat RaR 2012 dozadu. Mám ho dát po směru (šipce na boku), nebo obráceně? Děkuju

      0 0
      • jIrI___  

        Oni někteří výrobci ty šipky vyrážejí naopak než ve skutečnosti mají být, fiškulíni jedni… :D

        0 0
        • BSP biker  

          :-D Ptám se, protože tam není front/rear. V tomto případě se tedy dává přední plášť ve stejném směru jako zadní? :)

          0 0
          • blisterexist  

            já bych to dal naopak

            0 0
            • JakeF  

              Nejsou náhodou 2012 RaR symetrický? :D

              0 0
              • BSP biker  

                Proč je tam potom ta šipka? Kdo jezdíte, tak napište, jak je máte :-D trochu symetricky to vypadá no :-D

                0 0
                • JakeF  

                  Dřív bývaly se šipkou na přední/zadní, pokud se nepletu, na novým už to není, takže buď jsou symetrický a šipka tam je proto, aby nad tím lidi zbytečně nepřemýšleli nebo to tak má být na obou kolech, oni u Schwalbe celkem vědí, co dělaj :).

                  0 0
                  • BSP biker  

                    Děkuju, já jsem nad tím právě přemýšlel. Jdu nahazovat, snad se zadaří a bude těsnit :)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Symetrické nejsou, ale mají k tomu poměrně blízko (boční vzorek není).

                    Mají být oba dle směru šipky. Otočení bude mít ale určitě vliv velmi malý (u současných RaR jsem s tím neexperimetoval).

                    0 0
                    • BSP biker  

                      jj, díky :) Tak tubelles ready kousek, co jsem teď nahazoval na UST ráfek, vůbec neuchází a to tam nemám tmel, pecka! Byl mi zaslán po reklamaci, ten první byl jako cedník a nešel ani utěsnit :-D

                      0 0
            • BSP biker  

              Děkuju, tak to bude…ta šipka mě zmátla.

              0 0
    • Robert_Mrkos  

      A proč si nekoupíš KENDU.

      Má hlídaný suroviny a větší potenciál kučuku takže tak rychle nepuchří.

      Doporučuju slant six nebo karmu vše v tubeless ready verzi.

      Ceny sou přijatelný a kvalita oproti schwalbe milionkrát větší .

      SCHWALBÁCI JEN DO MĚ :D

      0 0
    • bikermx  

      Zdravím,má cenu kupovat schwalbe racing ralph evo tubelles ready v šířce 2,35"? bude to lepší jak 2,25? nebo je to blbost? chci to na mtb maratony,díky

      0 0
      • Robert_Mrkos  

        Kup si raději užší než širší.

        Záleží také na stylu jízdy.

        Pokud ale říkáš že jezdíš maratony tak raději klidně i 2,1 ;2,0.

        Vůbec bych se toho nebál kór když máš tubeless takže mužeš jezdit na menšim tlaku a využiješ celej vzorek .

        0 0
        • JakeF  

          :D Tyvole, ty si z nás fakt děláš srandu, to jinak není možný :D.

          0 0
          • Robert_Mrkos  

            Ježiši tak si myslete co cchete a nepište ty vaše komentáře.

            Nechte si to pro sebe.

            0 0
            • JakeF  

              Kolik jsi těch maratonů najel a různě širokejch plášťů vyzkoušel?

              0 0
        • Slavoš  

          UŽ TO NEHUL A NEŠIŘ TADY SVOJE NIČÍM NEPODLOŽENÉ BLUDY.

          0 0
        • scret  

          ty jsi tak trochu trumpeta vid,:)

          0 0
        • Ricci  

          a kludne nech si kupi 1,0 nie? sak ide o rychlost…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.