• Bike-o-Noor

    Zdravím,

    šlo by založit kategorii zaměřenou na techniku jízdy? Něco jako „zkušenosti z treků (tůr, výjezdů…), technika (styl) jízdy na různých kolech“? Nazval bych to teda „styl jízdy daný geometrií rámu“ (full nefull) např.

    Dost se tu toho samozřejmě napsalo a je to v různých tématech rozptýleno (jako „jestli je ta moderní geo k něčemu a která vidlice je v terénu vůbec funkční“, ale já bych to rád viděl přehledně. No a nejde mi o srovnávání modelů jen podle technických parametrů, jak se lze dočíst v kategorii „výběr kola“, ale skutečně o zkušenosti z ovládání různých strojů v terénu. Něco jako recenze bike-novinářů při testování nových modelů, ovšem bez té exkluzivity. Nebo to tu najdu?

    Díky za odpověď.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Skoro každý ti do nebe vychválí svoje kolo/svoje vysněné kolo.

      Fakt málokdo má nějakou větší zkušenost s hodně modelama současných kol aby ti popsal jakou mají jemné nuance v geometrii celkový vliv. Navíc u těch složitějších kol hrozně moc záleží i na konkrétnim osazení a nastavení.

      A novinářské recenze? Vždyť je to všechno na jedno brdo. Ctrl+C, Ctrl+V Rychlejší, lehčí, aktivnější, tužší, citlivější, lepší, bla bla bla.

      Když si po skončení aktuální situace každý druhý víkend někde nějakýho bika půjčíš, uděláš si daleko lepší obrázek než z několika bůh ví jak podložených komentářů.

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        To máš určitě pravdu. A určitě hledám trochu únik z toho neježdění. Ale zároveň se zamýšlím nad tím, co vedlo Spešl stavět Pitche 2020 s tak dlouhým rámem a minipředstavcem, zároveň s „normální“ zadní stavbou, zatímco Lapoš (Lapierre) už dlouho dělá Edge s trochu ostřejším hlavovým úhlem, razantně zkrácenou zadní stavbou, 75 mm představcem (vše velikosti XL, 27,5er)… Osazení nechme stranou, je to vše ošizené a většinou předražené.

        A zase: každý jouda si to přečte a něco si představuje, ale já jsem chtěl z někoho vydolovat, co mu to dělalo pod rukama…

        Asi tak.

        Těch modelů je mraky, ale už vidíš, kam to směřuji: užije si hobbík sportovnějšího rámu? Možná, že se fakt – tak jak říkáš – budeme točit dokola a každý si stát na svém, v tom případě to opravdu nemá smysl. Já třeba preferuji trochu živější odezvu na úkor setrvačnosti. Už dlouho jsem neměl čas na dlouhý trek…

        0 0
        • Pavlos_S1  

          Ale zároveň se zamýšlím nad tím, co vedlo Spešl stavět Pitche 2020 s tak dlouhým rámem a minipředstavcem

          Tak snad na takové věci ti nejlépe odpoví sám výrobce a ne kdejakej jouda jen proto, že si o tom něco jenom myslí.

          užije si hobbík sportovnějšího rámu? A proč by si neužil. tohle je snad individuální a nikdo přeci nemůže mluvit za druhé. Jen pokud má ten dotyčný vlastní zkušenost, ale i tak mluví jen sám za sebe.

          0 0
          • Bike-o-Noor  

            No a to bych právě vyvažoval.....ne zlatem, ale třeba pivem. Kdyby tu někdo do vlákna kváknul něco sám za sebe. Jádro té otázky je přece jízdní zkušenosti.

            0 0
            • Breakpain  

              100 lidi, 100 chuti.

              Mam 187cm a zvladnu L- XXL ramy. Obecne volim XL nebo XXL, reach 490–510, predstavec 40 – 50, riditka 830 – 800. Na zaklade toho hodnotim, kolik lidi s moji postavou by volilo takove parametry kola ;). Moje hodnoceni bude subjektivni, kdyz reknu, ze mam radsi XXL ramy, a za hrava kola povazuju XL ;). Ale vse se vztahuje k cislum, co uvadim. Jedno XL mam s reachem 460 a druhe XL ma 495 treba ;). Prvni je jak trikolka, druhe je docela hrave, kdyz mas rychlost. A ted si vyber, ze ;)…

              Musel by to testovat konkretni clovek a vuci nemu by to chtelo vedet, jak se shodujete / lisite ;)…

              0 0
              • Bike-o-Noor  

                Jsem stejně vysokej, ale zřejmě střízlík proti tobě. Nebo ne, váhu nenapsals, je to ale jedno.

                Jezdil jsem z práce 50 kiláčků na bazarovém treku s šestadvacítkama (fakt), ocel rám, žádná vidle. Rovinka terén Hodonín – Jalubí. Buď říční hráz nebo lužní lesy nebo písky… No a když jsem si pořídil konečně Daciu (MRX s Raidonem na 29´´), byl jsem o půl hoďky rychlejší, i když většinou podobně splavenej. Ale to víš, že v létě k tomu byla ňáká pivka na štěrkáči…

                Pak jsem změnil působiště (nikoliv zaměstnavatele), začal jsem pravidelně jezdit jeden kopeček (jakože výraznější, ostatní samozřejmě nepočítám, furt něco) a trochu si právě vypiloval techniku na tom „tanku“. Asi jsem se dostal trošičku dál než před skoro 20ti lety s Mysticem…No ale zároveň jsem zjistil, že pokud nepotřebuji trakci 2,25´´ plášťů, tak je rychlejší, a zábavnější, vyhupnout ten kopeček na tom archaickém kolečku!!

                Tož tak.

                Jelikož ale MRXka stále zlobí přes veškerou péči, chci mít něco v záloze. Servisáci mne oškubali již dost.

                Dík za reakci!!

                0 0
                • Breakpain  

                  Snazime se Ti rict, ze neco malo vyctes, ale to podstatne je jezdit, znat geo sveho kola, pujcit si jine, projet identickou trasu x krat za sebou a z toho lze pak udelat nejaky zaver. Neni nad osobni testy. Z me zkusenosti to chce aspon vikend. Ale zrejme jezdime odlisne kategorie, takze me neber za slovo ;). Vse co jsem uvadel k me osobe plati pro kola orientovana na jizdu smerem z kopce ;).

                  Gumy jezdim 2.5 WT s vystuzi, vlozky v rafku, tzn nejsem schopny porovnavat, jak je to jezdive, atp. Kolo ma vzdy nadvahu cca 1kg, kvuli bytelnosti ;)…

                  To je tech mych „100 lidi, 100 chuti“ ;)

                  0 0
                  • Bike-o-Noor  

                    Jasně, že jezdíme každý něco jiného, ale možná tak trochu pošilhávám po tom, co jezdíš ty, no, zkrátka se platonicky shlížím v položenějších vidlicích.

                    A propos: nejsem si jistý, jestli tvoje „hravost“ je to, co myslím já. Čili mně jde o výjezdy, technické pasáže, sjezdy vysokých rychlostí neumím. Proto také myslím na menší kola, dle mých zkušeností ti odpustí technické chybičky snadněji a nepoškozuji tolik kazetu na těžkých převodech.

                    Ale! Samozřejmě je vývoj, který musím – a snažím se – pochopit. Tohle se mi líbí. Ale tak krátká sedlová trubka? Už si představuji tu vysunutou sedlovku….

                    P.S.: tvůj interval reachů si umím přestavit tak u XXL devětadvacítek…

                    Napiš mi svůj názor. Díky.

                    0 0
                  • Bike-o-Noor  

                    Takže prosím napiš, jestli podle tvých zkušeností má na hravost, jak ji myslím já, větší vliv geometrie (hlavový úhel, délka zadní stavby) nebo průměr kol. Jestli jsi to tedy srovnával. Vypadá to tak, že moderní geometrie dává hravost i 29er. Ale trailovější geometrii jsem zkrátka nejezdil.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Moje hravost, je pro jine tupe kolo. Kola se snazim mit dlouhe, HA malej a pak je to „tupa“ bestie, co umi jet rychle.

                      Vic mi osobne odpusti vetsi zaplety, ne mensi.

                      Cim mensi ram, cim mensi průměr, cim vyssi HA, tim je kolo hravejsi.

                      U endura se snazim mit HA 64.5 – 65, reach kolem 490, rodla 800 a povazuju to za obratne kolo.

                      Nase predstavy se rozchazi, tebe zajima hravost do kopce, ja resim jen jizdu dolu. Tzn nahoru to vyjedu, vytlacim, je mi to jedno ;).

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • scalar  

      A řešíš kolo pro sebe nebo pro nás ostatní?

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        No, člověče, jsem prostě zvědavý bývalý sportovec. Něco se ve mně možná ozvalo, haha.

        Ale vážně: pokud se tady razí premisa, že nic není objektivní a nejlepší je to, co jezdíš, nemám s tím problém. Dívat se na nedostupné modely je to samé, jako nemít na exkluzivní kurwu. Ale Péčko už mne nebaví. Jsem taky pro manželskou věrnost.

        (ale buďme pozitivní: líbí se mi moc přístup těch, co mi tu v jednom z dřívějších příspěvků napsali: mám pilu na stezky a bajka takového a takového. Asi by to chtělo mít doma na výběr. Jenže… kdo z nás na to má? Místo.)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • novas752  

          Jak si to uděláš takový to máš.

          Na silnice a tak můžeš mít silničku nebo gravelbike, který ti pokryje i zpevněné cesty celkově. Obojí to jsou skladná kola která se dobře schovají. A pak bike trochu posunout víc na terén. K biku třeba druhé výplety, jedny na lehčí delší, druhé na kratší těžší terény. A máš slušné univerzální pokrytí skoro na vše.

          Samozřejmě nejlepší je mít N+1 kol, kde N je aktuální počet. :)

          0 0
          • Bike-o-Noor  

            Jojo, a teď jsme přesně v tom momentu, kdy si uvědomuji, že jsem pořád platonik.

            No, uvidíme, řekl slepý…

            (ty ses účastnil pokeců na téma „kup si plusko a měj k tomu devětadvacítky“?)

            0 0
          • krabica  

            Dvoje záplety jsou na prd, chce to rovnou dvě kola… :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.