Nova SKF loziska - klasika vakl?

36 nepřečtených
  • Assphalt_lover

    Cus,

    menil jsem na naboji loziska za SKF (6001 2RSH, zadna jina pripona tam neni) a i pres opatrnou montaz (slip on + Loctite) pri zahybani nabojem (resp. koncovkami na ose) citim v te nabe lehkou vuli (lepidlu jsem samozrejme dal cas na vytvrzeni). Urcite to neni spatnym nalepenim, ta vule je 100 % v lozisku. Je to klasika pro SKF? Asi pred rokem jsem absolvoval to same, myslel jsem, ze jsem lozisko doj*bal, ale evidentne to je charakteristika toho výrobku (ted jsem na to zapomnel, tak jsem zase koupil SKF :D). Pro srovnání – kdyz jsem je onehda pak nahradil japonskyma NACHI, tak tam nebyla vule absolutne zadna, ale presto se kolo tocilo skoro donekonecna :)

    Vyklepat a hodit tam japonsky?

    0 0
    • indet  

      SKF je od té doby co koupil fabriku na ložiska v Číně šrot. NTN, Nachi, Koyo. V práci jsme repasovali vozíky s převodovkou. Dělala to profi firma. Do roka to dělali znovu protože se to začalo sypat, nedodrželi zadání a použili SKF, místo požadovaného trojlístku Nachi, NTN, Koyo.

      0 0
    • jardalee  

      No zjistil sem ze koupit dobrý ložiska není vůbec jednoduchy ,já zase kupoval ty nachi no a doma zkousim a už v ruce drhnuli 4z10 navíc sem si všimnul ze některý byly made in Taiwan některý germany ,no tak sem to donesl zpátky do obchodu a tam si to rovnou vyzkousel ,a byl teda celkem problém něco vybrat,no a az sem konečně vybral tak měli po na lisování vuli :) jinak v Číně maj továrnu už všichni ,včetně japonců :)

      0 0
    • indet  

      Jo i s Nachi jsme řešili problémy na jednom typu robota tak dlouho, že to skončilo modifikací ložisek daného typu přímo u Nachi. Ale postavili se k tomu čelem.

      0 0
      • Cavendish  

        To je hodné fér přístup. Prostě ty ložiska upravit tak, aby Vám fungovali. Na to by se většina vyprdla

        0 0
    • kyl  

      V práci i na kole jsem ze všeho japonský šmejd vyhodil.

      0 0
      • Assphalt_lover  

        jedině čínu

        0 0
        • kyl  

          V ořechu se japonské ložiska rozpadly po nějakých 250km,skf jsou tam už hezkých pár tis.km.

          0 0
          • oddie  

            Ořech je legrace, horší byly rozpadlý vodní pumpy a napínací kladky rozvodů… Tehdy se SKF vymlouvalo, že to prý byly nějaké kopie a ne jejich originály, nicméně zkoušet jsem to nehodlal ani nehodlám.

            0 0
            • kyl  

              Legrace možná ano ale na rozdíl od toho japonskýho šmejdu,tam SKF fungují.

              0 0
              • indet  

                Ty jsi snad dealer SKF :-) .

                0 0
                • kyl  

                  Nejsem ale v práci opravuji 18 let ruční nářadí a stroje,a tak mám za tu dobu srovnání co tam dal výrobce a jak dlouho to vydrží v provozu s originálním ložiskem a s tím co tam dám po servisu já.

                  0 0
                  • indet  

                    Do nedávná jsem měl na starosti opravy strojů v jedné nadnárodní společnosti kde se počítá každá minuta zastavení stroje. Používáme převážně jen japonské ložiska , nejčastěji NTN a většinou dovezené přímo z Japonska. Bohužel tam je dlouhá dodací lhůta. Zkušenost s SKF, kterou jsem napsal výše pro nás znamenala několika mesicni práci navic. Když předchozí loziska NTN jsme měnili preventivně po 10 letech a SKF nevydržela ani rok. Od té doby se jak pracovně tak i soukromě pokud to lze, značce SKF raději vyhnu.

                    0 0
        • jardalee  

          no jak sem psal stejne ma kazdej uz tovarnu v cine a tu beznou produkci dela tam,ale jde proste o tu vystupni kontrolu,protoze treba sturmey archer a sunrace ted uz taiwansky znacky,maji ve svych nabojich a stredovych slozenich taky nakou cinu ale oboje se toci naprosto fantasticky :)

          0 0
    • Krejza  

      Když jsem nedávno měnil ložiska v předním náboji na silnici, vzal jsem NTN, které tam byly původně. Stejně mají jemné vůle.

      Stejně tak předtím SKF do trenažéru nebo do zadního náboje.

      0 0
      • Hrabex1  

        kazdy lozisko ma mirnou vuli a nektera dokonce vetsi a to umyslne – treba loziska na klikovy hrideli.

        0 0
        • Krejza  

          Samozřejmě, proto to tu uvádím. Že mírná vůle není/nemusí nutně být chybou ve výrobě.

          0 0
          • Assphalt_lover  

            To mě docela zajímá.Zas nerad bych, aby se kvůli tomu kolo při záběru flexilo do brzdových špalíků (mám tam asi 1 mm mezeru mezi ráfkem).

            Řeším to kvůli tomu, že ty NACHI neměli vůli žádnou a stejně se točili dost dlouho, tak jsem trochu očekával něco jinýho

            0 0
            • Krejza  

              Pochybuji, že vůle v ložisku bude při jízdě cítit. U průhybu celých kol a dalších součástí by jeden musel být opravdu velmi citlivý, aby to poznal.

              0 0
              • kyl  

                Tak ložiska máš minimálně dvě a kus od sebe,takže ta vůle se ztratí.

                0 0
                • Hrabex1  

                  no u vetsiny dnesnich zadnich naboju to trochy problem byt muze, protoze prave lozisko neni vpravo, ale uprostred. Ja takto kdysi bojoval s fulcrumem. Vule nebyla v loziskach, ale mezi koziskem a osou.

                  0 0
                • Krejza  

                  Přesně. Dříve začne hučet a dřít, než aby byla cítit vůle celého kola. Když už je cítit, bývá dost pozdě a ložisko už je hodně zničené.

                  0 0
                  • kyl  

                    Tak mi to často udělají chlapi v práci.Jedou do mrtva,dokud se to nekousne a motor nerozvalí spojku.Po rozdělání z toho vysypu kuličky,kousky klece a je ******** vydololovat vnější kroužek ven.Normální výměna ložisek u stroje co začal vibrovat a hřát je tak 5 minut,takhle to mám s nadáváním na hodinu.

                    0 0
          • jardalee  

            jak uz bylo zmineno o par radku niz,vule maji loziska c3 a pod. kde je to treba kvuli tepelnymu namahani,aby tam byla tolerance ty bez oznaceni maji sice vule ale nemeritelny

            0 0
            • pepek  

              Bez označení je normální vůle, C1 a C2 je menší, než normální. Ale je tam vždy, vůle je základní strojní součástka, jinak by se nic netočilo.

              0 0
        • Cavendish  

          Tak uvidíme kdy se mě troje rozvody od SKF rozletí :)

          0 0
    • Markony  

      Záleží s jakou toleranci je kupuješ u nás v provoze je horko tak berme C3 a dokonce C5 a to ložisko to už máš fakt velké vůle .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.