Nové kolo na příští rok na cestu do práce 17km.

63 nepřečtených
  • Dajinek

    Ahoj, pomalu končí letní sezóna a potřeboval bych radu nebo pomoc při hledání nového kola na příští rok. Jezdím (pokud počasí a práce dovolí) denně 17,4 km do práce 90% stezka, čas 41 minut, průměrná rychlost 25,45, převýšení 35m.(foto) Vzdálenost je vždy stejná, čas se pomalu snižuje :). Jezdím na „starém“ renovovaném MTB GT Avalanche 26" s 1 3/8" SCHWALBE City Jet plášti (foto). Na příští rok bych chtěl něco pohodlnějšího a rychlejšího pokud tahle kombinace existuje. Budu rád za jakoukoliv radu. Silnice/Trekkin­g/Active/City v obchodě se snaží prodat.....Jezdil jsem vždy na MTB a už to neni moc pohodlné. Já 40/190/92. Nové nebo použité kolo by mělo být kolem 25 ±5 tisíc. Diky

    0 0
    • novas752  

      Gravelbike

      0 0
      • Dajinek  

        V obchodě mi nabízeli https://www.specialized.com/…4-0/p/171175?… mně se to zdá strašný kočko-pes.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Je a není. Specifické kolo pro úzkou skupinu uživatelů.

          Podobné věci se občas záměrně upravují z MTB, třeba tady a tady.

          0 0
          • Dajinek  

            Já chci primárně asi větší kolo, GT má 25 let a určitě se za tu dobu hodně změnilo v geometriích, plaště atd.

            0 0
        • tl-brq  

          Sirrus jsem několik let jezdil a upřímně zas tak špatný to nebylo. Svižnou cestu cyklostezkami a silnicemi zvládl, při vhodných pláštích naopak i docela solidní terén. Ale nakonec při delších cestách (od hodiny dál) mi začal vadit jediný možný úchop. A také že pokud chce člověk občas vylepšit aerodynamiku, tak to není moc přirozené. Od letoška jsem přešel na gravel a jsem za to rád. Trošku širší pneu zvýšily pohodlí, berany dodaly variabilitu úchytů. Ale pravdou je, že jsem z generace, která v dětství jezdila na Favoritu s beranama, takže jsem se jich nebál. Mám pocit (možná mylný), že v mladší generaci která jezdila rovnou na MTB je z přechodu z rovných řidítek na berany větší strach. To si každý musí posoudit sám.

          0 0
          • milan.v  

            Díky za další potvrzení těch možností úchopu, někteří stále nepochopili…

            0 0
          • Dajinek  

            Taky jsem začal na Favoritu, většinu času pod horní rámovou trubkou, pak bmx, Olpran Patriot a no GT a od té doby nic. Je čas na změnu. K tomu úchopu, cesty jsou tu rovné a proto mám super krátké řidítka s úchopem přes brzy (možná 20 cm šířka). Berany budou asi nejlepší.

            0 0
        • Platypus2  

          To je dobrý mít jako druhý kolo, když už ze silničky bolí za krkem nebo už je člověk vyšťavněnej jak to furt valí, prostě odpočinkový kolo.

          0 0
          • Platypus2  

            A ještě je dobrý na zimu, dát tam blatníky a pohoda. Mně teda na silničce blatníky vždycky znérvozňovaly.

            0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Gravel nebo případně endurance silnici, podle toho, jak vypadá tech 10% mimo cyklostezku. S tím, jak máš teď nastavený drop sedlo-řídítka nebudeš mít problém ani na jednom.

      0 0
      • Dajinek  

        Drop sedlo-řidítka je nutnost při 190cm. Zkoušel jsem jezdit s pevnou vidlicí a bylo to ještě horší. Ta odpružená je jenom +7cm zdvih nic víc. Těch 10% jsou u(o)pravené dlažební kostky a kousek je silnice, která se snad bude opravovat.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Drop u Tebe vychází primárně z geometrie rámu – ta řídítka o moc výš kulantně dostat nejde. Pevná vs. odpružená je také o volbě pevné, aby odpovídala délka nohou.

          Takže klidně i silniční kolo, jestli tam nebývá moc kamínků a bordelu na povrchu cyklostezky a vůbec, to by Ti ubíralo na zážitku a ztrpčovalo život. Gravel je volba na jistotu, budeš se v obou případech trefovat do geometrie. Soudím, že máš asi delší končetiny (s tím koresponduje i ta tolerance dropu), takže hledáš spíš kratší a vysoké rámy.

          0 0
          • Dajinek  

            Stezka je pravidelně čištěná, kamínky nejsou vůbec, spíš mám strach z písku. Asi Gravel vzhledem k písku a komfortu atd. bude nejlepší volba. GT je rok výroby 1995 a měl jsem skoro svoji výšku, ale 30 kg míň a postavu hajzlový pavouk.

            0 0
    • milan.v  

      Tady je ten levný gravel bike z Decathlonu ideální… ;o)

      0 0
      • Velomiwookie  

        jj, pokud se na nej poskladas tak triban rc520, nic lepsiho asi nevymyslis, jen bych tam dal jiny plaste .

        Ideal pro Tebe je, ze to muzes vyzkouset na vikend a uvidis… domluv si to na nejake prodejne

        0 0
      • jecnak  

        A pokud je opravdu jen na dojizdeni, tak pridat dlouhe blatniky a na ten predni zasterku.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          JJ, blatníky … letos jsem si na trekingové kolo namontoval i dopředu blatník zadní, jen lehce zkrácený – a je to lepší všech předních se zástěrkou. Prodloužil jsem ho, oproti orig. přednímu, výrazně jak dopředu, tak dozadu dolů. Vypadá to sice trochu divně, ale funguje skvěle.

          Jinak za deště, pokud jedu do práce, beru spíš MTB, to po dojezdu vezmu hadicí s vodou, někdy i sebe. Po oschnutí namažu a připravím na cestu zpátky. Ale ne každý má takovou možnost.

          Zase – Dajinkovi jde o rychlost, blatníky brzdí :-).

          0 0
          • jecnak  

            Pokud mas blatniky odpovidajici plastum – sirce a jsou dobre napasovane tesne k plasti, tak rozdil v rychlosti neni velky, zvlast v rychlostech o kterych se tu bavime.

            0 0
          • Dajinek  

            Jde mi o komfort, pak o rychlost. Vzadu mám MTX Beamrack s taškou a integrovaný blatník se dá dokoupit. Po dešti se to dá a když prší je tu auto.

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tady je ten levný gravel bike z Decathlonu ideální…

        Jestli myslíš jejich GRAVEL KOLO GRVL 120 TRIBAN, tak cenou snad, ostatním možná, to podle preferencí každého soudruha.

        Jaké je v reálu to řazení Microshift 10sp s brzdou? Jak se na silnici jezdí jednoplacka 38 ve spojení s desetirychlostní kazetou 11–42 (11/13/15/18/­21/24/28/32/36/42)? Na MTB 27,5" mě dost deptají i skoky na 10sp kazetě do 34 zubů (11–13–15–17–19–21–23–26–30–34), tady jsou ještě větší. Co ty brzdy, nezůstávají časem viset, jak se chovají lanka?

        Pochvala za TLR ráfky, ale záplety 2300 g? To nemá být V3S ani tank, to má být jízdní kolo. Byť podle hmotnosti 10,95 kg (M) to vypadá spíš na tu ventru.

        Na každodenní dojíždění bych asi mířil o těch několik povolených tisíc v rozpočtu výš, abych si postavil/poří­dil/upravil stroj optimalizovaný pro své potřeby. Za každou cenu šetřit nemá asi v tomto konkrétním případě význam.

        Otázkou je, kolikrát ročně nastane souběh potřebných okolností (počasí, nálada a pracovní vytížení) a kolik na tom dojížděcím kole opravdu zakladatel vlákna ujede.

        0 0
        • borda  

          Myslím, že mysli toto:

          https://www.decathlon.cz/…8504030.html

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To je trochu jiná.

            0 0
          • Velomiwookie  

            jestli se nic nezmenilo tak je to jen ta klasicka 520 s jinejma plastema a sirsima riditkama, za ten cenovy rozdil se to nevyplati, lepsi 520 a lepsi plaste :)

            0 0
            • Dajinek  

              Co tohle https://www.decathlon.de/…_/R-p-324261?… ? V českém Decathlonu jsem to nenašel. Cena je vyšší, ale zase vypadá dobře.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                To bych asi také snesl :-). Karbon na Shimano 105/11sp. Jen to má jednopřevodník 40 zubů. Takže na rychlosti si moc nepolepšíš, něco ty 2 zuby a něco větší obvod plášťů. Ale jinak fakt dobré kolo.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • sparrow_cz  

                Je to krásné kolo, ale pozor na to, že to je cyklokroska, čili specialitka pro jeden typ závodu. Rámy bývají tuhé, takže drncavé. Taky třeba nemusí mít montážní přípravky na blatníky. Obvykle se počítá s jednou tloušťkou pneu, což je pravidlových 33mm. Tím tě nechci odrazovat. Může být, že to je přesně to, co chceš.

                0 0
                • Dajinek  

                  Já právě nevím co chci, nebo spíš co je dostupné, pro jsem tu. Naposledy co jsem kupoval kolo byly dvě varianty silniční a horské 26 a pak už jen podle ceny.

                  0 0
    • sparrow_cz  

      Taky doporučuju gravel. Přidám vlastní zkušenost: mám cestu do práce dlouhou 25 km se 250/380m převýšení tam/zpět. Jezdím na cyklokrosce, což je nejpodobnější gravelu. Mám na tom 40c pláště. Na cyklokrosce jsem zhruba o 10% rychlejší, než na MTB jak 26", tak 29". Je to dané tím, že jedu lehce rychleji na rovině, a hlavně výrazně rychleji z kopce. Naopak na rozbitém asfaltu jsem pomalejší, než na MTB. Berany jsou pro mě na asfaltu výrazně pohodlnější, než rovná řidítka.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Myslím, že podstatná je Tebou uvedená informace: „Mám na tom 40c pláště.“. Tím sis v podstatě z CX udělal gravel, detaily geometrie pominu.

        0 0
        • sparrow_cz  

          Nj, na CX závod už bych s tím nemohl. A taky jsem sundal froglegy.

          Ale podlě mě je rozdíl v geo mezi gravelem a CX zásadní. Moderní gravel geo má sníženou horní rámovku a menší zadní trojúhelník, což dělá ty kola pohodlnější.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jamaco  

      No 25kmh je slušný průměr, tvoje kolo je vlastně gravel s rovnými riditky, otázka je jak moc by si zrychlil s jiným gravelem.. Bude o trochu lehčí o trochu aerodynamictejsi, ale spíš bych to viděl na skutečnou silnicku aby ten rozdíl v rychlosti byl větší. Já jezdím na tom co mám v profilu a jsem z toho nadšený, zvládá to kostky, terén, ale na 25kmh bych musel sakra maknout. Odpružená vidlice mi kupodivu vůbec nechybí..

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Je a není, jede po úplné placce. Takže záleží, kolik tam má zatáček, křižovatek a jiných nucených zpomalení, třeba do míst, kam není vidět. A je to po nějaké cyklostezce, ty na takové rychlosti nejsou ve skutečnosti projektovány.

        0 0
        • jamaco  

          No právě předpokládám nějakou civilizaci případně ostatní cyklisty..

          0 0
          • Dajinek  

            Tady je mapa cesty. 3–5 km se dá je rychle, 7–8 je to „rozbité“, ale lidi jezdí i na silnicich, jenom pomaleji, 10–17 rovinka. Převod 38×11 je málo, největší ztráty proti silnici…

            0 0
            • sparrow_cz  

              Máte tam aspoň všude cyklostezky? :)

              0 0
              • Dajinek  

                Máme.

                0 0
                • sparrow_cz  

                  A máte tam takové to oceánské klima? Jakože v zimě moc nemrzne a často mírně prší? :)

                  0 0
                  • Dajinek  

                    Poslední roky to tak je, v zimě jenom prší. Fakt super je, když je třeba 2°C prší a fouká to fakt by ani psa ven nevyhnal. A jsou tu lidi co v tomhle počasí jezdí na kole. A ještě je tu v zimě furt tma. Těch 600km proti Praze je znát.

                    0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              To si asi celkem užiješ větru, v tomhle místě. :-D

              Určitě buď robustně obutou silničku nebo rovnou gravela. Některé silničky poberou i 32–35 mm CX/gravel pláště. S čistým gravelem by neměl být problém jít ještě o další centimetr do šířky víc.

              Převody podle libosti, ale na silniční rychlou jízdu nejít pod 46×11 na nejtěžší straně – ale to dávají teď i jednopřevodníkové sady. Jinak klasické silniční převody bys také užil, vlastně cokoliv. Jemnosti jsou doladitelné kazetou.

              0 0
              • Dajinek  

                Nemámé kopce (kopec je tu přejezd přes silnici), zase nám tu furt fouká a většinou do proti směru. Teď mám 1×8 38 × 11–28 s tím, že používám poslední dva nejmenší pastorky. Převod 38×11 je do 30–32 km/h pak už se to nedá. Když nás jede víc a ostatní mají silnice, tak musí jet podle mě. A hlavně „vypadají“ mnohem uvolněnější než já na MTB. Gravel na 105, bude to asi dražší, ale pohodlí se vyplati.

                0 0
                • detoxy  

                  Hmm zajímavé mám 36/11 a nemám problem šlapat 42km/h(krátkodobě 45). A to nejsem nějaký rychlík, jezdím spíš na pohodu. Asi bude problém v kadenci. Jinak mrkni do mého profilu, měl jsem před 4 roky podobné podmínky pro koupi. Mám tam i vlákno o koupi. Jinak je sice letos špatný rok na koupi, ale teď přichází dobrá doba. Já koupil v tomto období testovací kolo s velmi výraznou slevou.

                  0 0
                  • Aww  

                    26×1,4 pláště, tím to bude .)

                    0 0
                    • detoxy  

                      Nene. 38/11 na 26×1,4 a rychlost 32,5km/h je kadence 80. Rozhodně to chce jezdit vyšší kadenci.

                      0 0
                      • Dajinek  

                        Buď je se mnou něco špatně, fyzička nebo jsem moc velký, ale kadence 82 a víc neutočím na delší vzdálenost. Proto větší placka. Ještě můžu použít starý 44 pastorek a namontovat ho na původní místo s tím, že budu používat vzadu 13 a 15. Větší vzhledem ke křížení jen minimálně.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Žádný problém, starého psa novým kouskům nenaučíš. Když to máš takhle zažité a máš na to sílu, tak beze všeho.

                          P.S. Máš tam nášlapné pedály nebo jezdíš jen tak?

                          0 0
                          • Dajinek  

                            Mám eggbeater nášlapné.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Je to i typem kola – geometrie a posedu. Každopádně na nové silnici bych zkusil trochu přidat, třeba v nestálém větru je vyšší kadence řešením.

                              S velikostí velkého převodníku – je to i i opotřebení řetězu a kazety. Čím větší jezdíš pastorek, tím menší tah na řetěz a tím větší výdrž. Na kazetě 11–25 i roviny jezdím v horní části kazety, prostě se vozím. Navíc horní pastorky jsou na společném unašeči, takže i ořech mi děkuje.

                              Kdybych to točil na pastorku 13z, tak ho za měsíc odrovnám a zakousnu do ořechu. To jen tak na okraj.

                              0 0
                              • Dajinek  

                                Ta geometrie je jasná podle fotky kola, sedím nahoře, víc to nejde, řidítka jsou dole. Moc aerodynamiky v tom není. Kazeta s řetězem dohromady stoji nějakých 20 euro, což se dá. Možná záleží i na způsobu a důvodu jízdy. Já to mám jako transport do práce a druhotná je fyzička s tím, že nemůžu přijet úplně hotový a pak ještě 8 hodin fungovat a večer znova kolo. Proto chci co nejpohodlnější variantu, 17 km je už docela dost.

                                0 0
                      • Aww  

                        Ale jojo. Kdyby teď jezdil na 622×35, při kadenci 80 je na stejném převodu přes 36 km/h. Jasně že rozdíl v pláštích nedorovná tvých 42+ km/h, ale taky není nutné, aby každý cestou do práce točil 100 RPM, když něco mezi 80 a 90 je na pohodu.

                        0 0
                • tl-brq  

                  Pozor na to, že nový gravel bude mít větší kola než tvoje stávající kolo, takže efekt šlapání/převodů bude jiný. Na webu je řada kalkulaček počítajících rychlost při definované kombinaci převodu, kol a kadence. Takže gravelová jednoplacka 40 × 11–42, při nejrychlejším převodu 40×11 a 700/35 pneu vyžaduje pro 40 km/h kadenci 82/min. To mi nepřijde přehnané. Samořejmě dvouplacka je naprosto fajn, řada výrobců i uživatelů dvojplacku preferuje a dokáže to vysvětlit. Každému dle jeho preferencí.

                  0 0
                  • detoxy  

                    Přesně. pro netrénovaného a netrénujícího jezdce je převod větší než uvedených 40/11 v podstatě nepoužitelný. Jen to svádí k nesmyslným kadencím.

                    0 0
      • Aww  

        To „o trochu lehčí“ je takové… GT na fotce múže mít třeba 11 kilo nebo lehce přes, kdyby se dala pevná vidlice, mohlo by se přibližovat k deseti. Ty levnější gravely z Decathlonu mají podobně. Silnice zní rozumně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.