Nové kolo nebo staré s novými komponenty

62 nepřečtených
  • Canwick

    Zdravím. Leta letoucí jezdím na Cube Ltd Terra Line. Kromě řídících páček a tlumiče se na kole protočilo úplně všechno. Nyní se dostávám do fáze, kdy váhám, jestli pořídit nové kolo, opět treka (na silničku jsem težkej a rád jezdími po silnici), anebo stávající rám osadit opět novými komponenty. Ačkoliv mám téměř 2 metry a vážím skoro 130 kg, tak mi kolo rozhodně nepřekáží a jezdím často a rád. 50/50 silnice/šotolina, štěrk, polňačky. Kdysi jsem kupoval kolo s tím, že vážím hodně a je fakt, že rám je i po více než 10 letech netknutej. Přesto mi to nedá a nevím, jestli technologie za tu dobu nepokročila natolik, že bych měl pořizovat komplet nový. Pokud ano, jak zjistím opět nosnost nového rámu? A co mám nyní? Přehazovačku Deore RD-M511, Přesmykač Alivio FD-M413, Kliky Truvativ 28/38/48, brzdy špalíky BR-M420, řídící páky ST-M510, řetěz SRAM PC971, kazeta Shimano CS-HG50–9/11–34z. Má stále cenu obměňovat komponenty a nechat si původní rám anebo koupit nové? Asi bych si ho nechal opět složit na míru v nějaké rozumné ceně. Díky

    0 0
    • novas752  

      Taky ber v potaz, že novej rám = vyloučení únavových vad a poškození (a že na 10 let ježděnym rámu 130kg jezdcem být můžou).

      0 0
      • Canwick  

        S tím souhlasím, ale když budu chtít koupit nový, tak nemohu vybrat jakýkoliv, ale musím brát v potaz svoji hmotnost. A kdo mi zaručí, že rám moji hmotnost udrží? Ten stávající sice může být trochu „jetej“, ale vím bezpečně, že mě bez problémů udrží.

        0 0
        • novas752  

          To právě po 10ti letech provozu bych už s takovou jistotou netvrdil. Jak píšeš, že 50% šotka, štěrk, polňačky, tak za ty léta to pár drcanců určitě dostalo.

          Co vím, tak do 130 (nebo možná lehce výš) dělá rámy akorát Trek (možná jen některý), ale: Docela slušnou alternativou je koupit 29" mtb kolo a dát na to normální krosové pláště + doladit další detaily (užší řídítka, delší představec…), protože: MTB limitované do 120kg musí vydržet se 120kg jezdcem i docela slušný terén = rám a nosné komponenty (vidle, kola) by měly být robustnější než trekové = lehčí terén zvládne bezproblému i s jezdcem přes limit.

          0 0
          • Canwick  

            taky mě napadlo pořídit 29 palec, ale nechci se hnát do mainstreamu a všichni kolem jdou do 29. Mám 28 a vyhovuje mi to, ale je pravda, že nic jiného jsem taky nezkoušel. Nejsem si jist, jestli by nebyl problém se šířkou ráfků – nevím, jestli se dají ráfky z mtb do treka jen tak prohazovat.

            0 0
            • Čipera  

              Tak 29" je v podstatě 28" ráfek má stejnou velikost jako trekingové kolo ten palec navíc dělá vysoký plášť. Není problém na 29" kolo nazout trekingové pláště. Navíc myslím si, že pro 130 kg chlapa bude 29" kolo díky vyšším plášťům mnohem pohodlnější a lépe se bude shánět velikost rámu. Nehledě na to že biková kola jsou stavené na vyšší zátěž než trekingová kola tuhost rámu, pevnost, geometrie, vidle, a ostatní......

              0 0
              • Canwick  

                Pokud fakt není problém s ráfky a mohu kola mezi trekem a mtb prohazovat včetně plášťů, tak to je slušná alternativa. Jezdím silnice a lehčí terén (cyklostezky), do kamenů, kořenů, lesních cest apod se nepouštím. Tohle by mohlo fungovat – teď jen zjistit, kdo mi garantuje těch 130 kg. Když se valíš s touhle vahou na Grossglockner, tak to musí něco vydržet.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak ono kdyz te uvezlo trekove kolo, tak 29" horak te uveze na 100%.

                  Pro prohazovani kol je idealni mit stejne naby a kotouce, aby nenastal nejaky problem se skrtanim kotoucu, nepresnym razenim atd. Pak jen nahodis na kazdy kola jiny plaste, podle pozadavku.

                  0 0
                  • Canwick  

                    Tenkrát před lety, když jsem kolo kupoval, tak se mi servisák nejprve zeptal na moji váhu a co s tím budu jezdit. na vystavený kousky za výlohou ať prý zapomenu. Dal si tenkrát 14 dní na čas, ale pak se vytáhl s luxusním Cubíkem, který mi slouží dodnes a musím říct, že jsem ho nešetřil. Těch 25 tisíc km jsem mu po všech čertech naložil.

                    0 0
                • Čipera  

                  Jo je to tak je ráfek je stejný rozměr 622 už jsme pár zákazníkům nazouvali na 29" trekingové pláště a žádný problém. Každopádně na tu váhu bych volil Hlavně dobrý a pevný rám nejlépe s doživotní zárukou, vidlici lepší určitě vzduchovou a samosřejmě dobré brzdy. Ovšem to už pak záleží na penězích. Pokud budete chtít dobré kolo s dobrými komponenty, které na tu váhu něco vydrží počítal bych kolo spíš tak okolo 30 000 vejš.

                  0 0
                • pekl024  

                  Taky mám postarší LTD a přemýšlím o 29. Měl jsem to na dva víkendy půjčené, šotoliny, asfaltíky super, krásně jede. Jakmile jsem ale vzal nějakou turistickou, měl jsem problém to zlomit kolem stromů atd.. Jiná technika, ale asi by jsem se s tím časem popasoval..

                  0 0
                  • Canwick  

                    To já bych právě těch turistickejch moc nejezdil. Ale jsem rád, že jinak to klape. Varianta 29 s trekovým osazením by to být mohla.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Jediny nac bys mohl narazit by mohla byt nekompatibilita trekovych klik s ramem, ne u kazdeho ramu by to muselo vyjit, aby nedoslo ke kolizi 48/36/26 prevodniku se zadni stavbou.

                      0 0
                    • pekl024  

                      S tím trekovým osazením bych asi počkal, měl jsem s 29 více práce s výjezdem na Pancíř. Přijde mi, že 26 jede do kopce lépe, ale možná je to jen můj vjem a slabá výkonost :-) .

                      0 0
                      • Čipera  

                        Není je to tak u 29" je potřeba při výjezdech do kopce o proti 26" využít trochu víc síly, ale vyváží to jízda po rovině, z kopce a horších silnicích co na 26" šlápneš 3× na 29" 1×…(obrazně řečeno) Jak jsem říkal klidně bych na tuhle váhu nechal i ty široké gumy, rozdíl mezi trekovýma co se týče nějakého odporu nebude tak velký a jízda bude mnohem pohodlnější. Člověk si na tom bude moc dovolit víc po horších cestách a bude se vyvarovat defektum, protože trekingová guma při téhle váze stačí jednou špatně nafoukat pak stačí blbej kamínek na hranu a je to na světě. Chtělo by to si to kolo vyzkoušet na nějaký předváděčce třeba.

                        0 0
                • jiriga  

                  ja byt tebou, tak bych urcite sel do 29. Navic, mensi vyrobci ti udelaji kolo dle tvych predstav. Kupr RB , tam si muzes vybrat nebo nechat vyrobit co potrebujes.

                  0 0
        • parker18  

          Vážím 120 a stavěl jsem si nové kolo na rámu Maxbike. Překvapila mně jeho tuhost. I Váha je super

          0 0
    • Trollix  

      Píšeš že jsi na silničku těžkej – co takhle cyklokrossku ? Univerzální kolo na všechno :) A myslím si že i těch 130 by unesla…

      0 0
      • Singlespeed  

        Sehnat CX pro dvoumetroveho borca asi nebude jednoduche, aby nemel riditka o ctvrt metru niz nez sedlo :~)

        0 0
      • Canwick  

        Nad tím jsem nepřemýšlel. Rád jezdím po silnici a silnička by se mi líbila, ale prostě na ní nemám muskulturu. Proto ten trek.

        0 0
        • Breakpain  

          A já se ptám… proč ne rám na míru?

          0 0
          • novas752  

            To je zase spousta paněz navíc, a pokud by s tim jezdil vyloženě občas… Zase by se to udělalo z poctivýho materiálu a neměl by „špatné svědomí“ s přetížením no… To je na něm.

            A nejdou koupit samotný rámy na ekolo pro středovej motor? Ty by mohly být dobré, ne?

            0 0
            • Canwick  

              To byla moje původní myšlenka – koupit jenom rám, který může být z lepšího materiálu, s lepší geometrií a na to osadit kolo komponenty, které mi sedí. Koupit rám není problém, jen je problém, aby mi někdo řekl: Ok, tenhle rám tě bez problémů unese. Zkrátka potřebuje hodně pevný rám.

              0 0
    • Prazak0  

      Nevím, jestli ten rám je z oceli, předpokládám CrMo, nebo hliníkové slitiny. U oceli bych se obával spíš prorezavění, ale za 10 let snad ne. S hliníkem zkušenost nemám. Jinak si myslím ,že dnešní rámy se slopingem by mohly být odolnější. Jsou hlavně celkově menší než rámy s vodorovnou horní rámovou trubkou. Přehazovačku bych měnil, když jde důvod k výměně. Pokud funguje dobře, proč měnit. Mám přehazovačku přes 20 let, stále řadí dobře (Sh RSX, už se nevyrábí). Co se může opotřeboval jsou převodníky na klikách, to je ale spotřební materiál, pak se vyplatí asi koupit celé kliky. Ale až jsou převodníky sjeté. Co je spotřební materiál jsou nějaké brzdové špalíky, kazety a hlavně řetězy.

      Nové kolo je docela problém. Mně třeba nesednou ty odpružené vidlice, mám radši pevnou. Nové kolo vyjde zpravidla levněji než to kupovat po částech. Ale já zas si rád vybírám, hotová sestava mi nemusí vyhovovat. Přijde mi, že kola dosti podražila, nebo spíš že za stejné peníze nebo stejná značka kola, tak je to dnes vybavené nějakou nižší řadou, než co se dávalo dříve. S výměnou kola bych nespěchal, pokud mi dobře slouží. Nové kolo bych si pořídil asi takhle, rám buď koupil hotový nebo spíš nechal vyrobit s CrMo oceli. Nehonil bych gramy, ale pevnost. Třeba rám od Bareše, z českých nezeslabovaných trubek by mohl vyhovovat. Na ten rám bych si buď přendal ty komponenty, nebo si nechal postavit celé nové kolo. Ono lze mít i kola dvě, jedno na zimu, do deště, ale ne každý má prostor mít doma dvě kola.

      0 0
      • Canwick  

        O kolo jsem se poměrně dobře staral, takže rám zrezlý není. Zatím všechno drží dobře, snad jen kromě převodníků, které nepřehazují úplně přesně a nedaří se mi to úplně vyladit, takže buď je pryč přesmykač nebo kliky.Docela jsem si Cube oblíbil, poněvadž jsem nečekal, že si v roce 2005 kupuji kolo, na němž budu v 2016 jezdit od baráku až k moři.

        Nic mě vyloženě nenutí kolo měnit. Spíš mi fakt jde o to, jestli už je vývoj v materiálech, tvarech rámů apod jinde. Mám doma jen toto kolo, na horském kole jsem nikdy nejezdil, znám jen treky. Trendy posledních let v malíku nemám, tak jen tak sonduju. Ale mít doma dvě kola, to není špatný. Akorát se tím pádem zdvojnásobují náklady údržbu :-)

        0 0
        • novas752  

          Náklady stejný, bys musel jezdit nobou dvou najednou. :)

          0 0
          • Canwick  

            Náklady úplně jiný :-) Doma nevysvětlíš, proč jeden člověk potřebuje dvě kola. A když už ty dvě kola má, tak mě to bude stát třeba lepší sprchovou hlavu do koupelny, nebo lepší sporák apod. Takže si nevybereš :-)

            0 0
        • Prazak0  

          Tak převodníky mohou být buď sjetý, tím myslím ty zuby, pak to špatně nabíhá. Dále převodníky můžou být zkřivený, pak to chce narovnat. Seřízení přesmykače by neměl být problém. Rozhodně by byla chyba si řídit kolo za tytéž peníze, pokud toto dobře slouží, nebo jde seřídit. Nové kolo se stejnými komponentami bude dnes dražší než před lety, myslím tím třeba tu přehazovačku Deore atd. Prostě bych s tím ještě počkal a pak si pořídil kolo lepší, dal na to víc peněz.

          Můj osobní názor je, že co se týče rámů, tak to je spíš věcí módy. Dnes se dělají slopingové, dřív před lety byla horní rámová trubka rovná. Netvrdil bych, že sloping je jednoznačně lepší, spíš to přišlo do módy. Skutečný pokrok je spíš v komponentách, víc pastorků na kazetě oproti šestikolečku dříve, přehazovačky zvládají převodníky s většími rozestupy mezi počtem zubů atd.

          0 0
          • Singlespeed  

            U rámů s odpruženou vidlicí to jinak než ze slopingem nejde. Zkus si představit, jak by vypadal běžný bajk bez slopingu :-). „štangle“ by byla strašně vysoko, jezdec po zastavení by seděl na štangli, hojdal nohama ve vzduchu a nemohl by vůbec dosáhnout na zem a menší velikosti rámů by musely mít záporně dlouhou sedlovku, což si nějak nedovedu představit :-)..

            0 0
          • Canwick  

            Na módu si nepotrpím, sloping se mi ani nelíbí. Mám skoro dva metry a rád cítím mezi nohama pořádnou trubku :-).

            S tím převodníkem asi budu měnit talíře. Dnes mám 28/38/48 a nevím, co by se stalo, kdybych když už je budu měnit, nezkusil 26/36/48. Nikdy jsem je nezkoušel a neumím si představit, jak markantní rozdíl při jízdě by to případně byl.

            0 0
            • novas752  

              Si to můžeš spočítat, nebo stáhnout nějakou aplikaci co to umí – třeba Gear Calculator na Android.

              Ale rozdíl tam nebude moc velkej, jenom budeš moci jet o trošku pomaleji na nejlehčí převod při stejné kadenci (otáčky nohou). Přesmyk by ten 12z schod měl pobrat taky vpohodě (nebo aspoň u mě s 22/32/44 s tim neni vůbec problém).

              0 0
            • danielh  

              Ty 2 zuby ani nepoznas, rozdil by byl treba 42/32/24 trojplacka, tu jezdim ja.

              0 0
    • Sodík  

      Jak to tak čtu tak bych šel do nového 29 mtb.

      0 0
    • t29  

      Udržuj staré kolo, pokud:

      • doma bojuješ o místo v garáži a další kolo by se těžko vešlo
      • je tvůj strop někde kolem 15 tisíc a koupil bys plus mínus to samé, co máš teď
      • jezdíš jen za pěkného počasí a po pěkných cestách
      • je potřeba měnit jen spotřebák (kazeta, řetěz, převodníky)
      • jsi spokojený s véčkovýma brzdama

      Kup nové kolo, pokud:

      • máš v garáži místo na další kolo a chceš si udělat radost
      • je tvůj strop 25 tisíc nebo výš a dalo by se vymyslet něco lepšího, než co máš teď
      • kolo zažilo hodně vody, bahna a soli
      • jsou na výměnu zralé ráfky, náboje, kliky, šlapací střed, řazení, brzdy
      • přemýšlíš o kotoučovkách

      Asi nejzásadnější věc jsou právě ty kotoučovky. Tady skutečně „technologie pokročila“ a véčka pomalu končí. Kotoučovky brzdí víc, za jakéhokoli počasí, a neobrušují ráfek. Na tvoji váhu a Grossglockner se určitě hodí mít trochu brzdného výkonu v záloze. Věřím, že Cube už v roce 2005 uměl kotoučovky a že je na svůj rám namontuješ, ale jsem si skoro jistý, že kola nemají náboje pro kotouče, a protože nepíšeš nic o typu přední vidlice, tak můžu jenom hádat, jestli na ni kotoučovky půjdou namontovat a jestli ji tím neodrovnáš. Shrnuto – na stávající kolo bys musel ke kotoučovkám připočítat i nové kola a vidlici. Většina nových kol už kotoučovky má, maximálně bys vyměnil kotouče za větší.

      29er MTB už ti doporučili jiní – mám ho taky, jezdil jsem na něm i s crossovým obutím, ale odpružená vidlice je na silnici spíš přítěž.

      Pro inspiraci – Author Ronin – takový Favorit pro třetí tisíciletí :)

      0 0
      • MI.KU  

        Tyjoooo… 12kg fuj to je snad rám z olova ne?

        Jinak ale hezkej a taky bych se přimlouval za CX/endurace/vše­hochuť ;) Pojede to lip nez MTB29.

        0 0
      • Canwick  

        Vidlici mám Suntour NCX mg. Ten Ronin se mi moc líbí. Hrozně rád totiž jezdím na silnici a lehčích površích, ale jsem omezen svoji hmotností a tohle by bylo řešení. Ale když si to tak sumarizuju, tak je fakt, že kromě řetězu, kazet, převodníků, bowdenu, lanek a brzových špalíčků nic jiného neměním.

        Píšeš, že zásadní jsou brzdy. Já kotoučovky vůbec neznám, nikdy jsem na nich nejel a rozumím jen V-éčkám a jsem s nimi zatím bez problému spokojený. Strop mám někde kolem 20–22 tisíc, v bahně nejezdím, ale déšť mi nevadí, ale zase jenom na asfaltu.

        Těch kotoučovek na stávající rám bych se asi bál, jestli by to dohromady pasovalo. To už asi opravdu úplně nové kolo.

        Ve stávajícím kole nic neskřípe, neškrundá, nerachtá, přehazovačka šlape jako fík, brzdy brzdí, převody mě malinko zlobí, ale to snad pořeším. Navíc údržba kola je pro mě totální rutina, znám každý šroubek, každý závit. Trochu i srdeční záležitost. Nevím, jestli by 29mtb bylo vhodnější do kopce. Rád jezdím po asfaltu do kopců a hor. Asi bych se nadřel víc než na trekových 28´´. Ale když tak upřímně hodnotím tvůj seznam doporučení, tak mi vychází, že bych si měl stávající kolo ještě nechat a jen ho uprgradovat komponenty.

        0 0
        • t29  

          Ronin se mi taky líbí, jediná vada na kráse je u takhle turisticky zaměřeného kola „pouze“ dvojpřevodník. Pokud máš rád kopce, předpokládám že u crossu využiješ i nejmenší převodník. Výměna silničního dvojpřevodníku za trojpřevodník znamená vyměnit kliky, přesmykač a řadící páky a to už se prodraží, nebo by sis musel domluvit výměnu před nákupem, aby prodejce vzal sundané díly na protiúčet.

          S tvým závěrem souhlasím: jezdi a udržuj Cube, zjisti, kde se dají půjčit kola na test, vyzkoušej MTB 29er, turistickou silničku, případně jinou kategorii kol, „abys věděl, do čeho deš“, a šetři, aby se ten cenový strop dal ještě o kousek zvednout.

          0 0
          • Prazak0  

            Jaké to kolo má řazení? Já jsem zvyklý, že MTB řazení (u kol typu cross) se dělá vlevo na tři polohy. Ale přece se dělají i dvojpřevodníky, kde ty převodníky jsou oba dosti malé, jak tu někdo jinde psal, nějaké kombinace 42/24 nebo podobně. Na převodník 42 jde jet asi slušně rychle a převodník 24 na krosových klikách stejně často ani není, často tam je 48–36–26. Kliky a převodníky se stejně mění, je to spotřební materiál.

            0 0
            • Canwick  

              Jaké má řazení Ronin, to netuším. Můj Cube má 48–38–28 a hojně využívám všechny tři převodníky. Jezdím všechny druhy sklonů cest, takže dvojpřevodník by bylo pro mě málo, i kdyby to bylo 42–24. Na rychlosti mi tolik nezáleží, nejsem závodník.Navíc to byl asi děsnej skok, něco jako z ráje do pekla.

              0 0
    • popokatepetl  

      Zdravím,

      využiju téma. Ráno mi cestou do práce praskl rám (upadla zadní patka od spodní vzpěry) na pracovním trekovém kole Maxbike 65TRE (má cca 7 let). Vidlice je pevná ocelová ještě s tím starým rozpěrným složením (nemá pevný krk skrz hlavové složení).

      Je možné sehnat nějaký nový rám? kolo bude mít nakrouceno přes 20 tis.km.

      0 0
    • popokatepetl  

      http://dily.maxbike.cz/…2016-20-sedy

      tady jsem našel téměř stejný rám. Moc se v tech hlavových složení nevyznám ale asi to pasovat nebude ne?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Starý rám máš asi ještě se závitovým krkem 1", takže představec nemáš uchycený ke krku jako objímku? 

        Ten na odkazu je standardní na „ahead“ 1 1/8" s ježkem uvnitř krku a na představce .

        0 0
        • Vilém  

          Muze mit i zavitovy 1 1/8".

          0 0
        • popokatepetl  

          není tam klasický představec, ale závitový představec jako na prvním obrázku jen není stavitelný. Nahoře je inbus, když ho povolím vytáhnu představec a vidlice stále drží v rámu. Je tam upevněná matkou nahoře.

          http://www.koloshop.cz/…--cerne.html

          nějaké taková šroubařina.

          0 0
          • popokatepetl  

            ale průměr nevím, kde to mám změřit? trubku představce těsně než vleze do toho složení?

            0 0
          • popokatepetl  

            tak jsem to poměřil:

            průměr představce (trubky co jde do hl. složení) – 25,8mm

            sedlovka – 27mm

            objímka – 31,7mm

            0 0
          • popokatepetl  

            zkusím to nechat zavařit. materiálu tam je kolem hromada a kdybych se do toho pustil tak musím vyměnit půlku kola.

            Pomyslný ušetřený peníz přidám na silničku :o)

            0 0
            • popokatepetl  

              patku jsem nechal zavařit za kilo a bylo to vyřešené, včera praskl rám u hlavové trubky. V servisu měli pravdu že to praskne znovu :o), rám už má nejlepší za sebou. V neděli jedu 300km výlet a zbyl mi jen 29er, na nějaké velké akce není čas. Zkoušeli jste někdo jezdi na trekových pláštích? Neškrkají pedály o zem, když se to sníží o 0,5"? Vezmu manželce kola kde jsou ráfky Alexrims (na svých nemám díru na AV a nechce se mi drbat do bezduší) vydrží tlak cca 5 bar?

              díky

              0 0
              • t29  

                29er + trekové pláště v pohodě, pedály neškrtají. Ráfky 5bar snesou, pokud to není nějaká extra gramařina.

                0 0
    •  

      Mě přijde, že by možná původní tazatel udělal nejlépe kdyby koupil nějaké „expediční kolo“ s Cr-Mo rámem (pokud má skutečně dojem, že musí nějak víc inovovat). Přecejen, jsou to vpodstatě kola dělaná na to aby jezdila (delší dobu a spolehlivě) s tězkým nákladem a jestli tam je 130 Kg živé váhy, nebo 60 Kg živé váhy a 60 Kg bagáže, to už v daných podmínkách asi nebude takový rozdíl. Komplet nastrojené jsem to od nějakého českého výrobce viděl za cca. 26 tisíc ve slušné výbavě. A i jak to popisuje – trojpřevodník a kazeta, 50/50 šotolina/silnice celkem to odpovídá. A nikde jsem u pokud vím něj nevyčet, že by s tím dělal nějako skoky a terény apod. tak proč do všeho matlat MTB? Hmotnost kola asi taky nebude problém – pokud je hmotnost jezdce taková, tak masivnější provedení neuškodí a ve výsledné hmotnosti „kompletu“ jezdec+kolo pár kilo procentuálně moc velký rozdíl už neudělá.

      0 0
      • Jezevec70  

        Za 26 tisíc ve slušné výbavě?

        Docela by mě zajímalo, co to bylo za kolo.

        0 0
        •  

          No, slušná výbava je samozřejmě poněkud relativní pojem. Já měl „v místním kontextu“ na mysly ve „slušné výbavě“ aby to komplet na ježdění po ČR mělo víc než dostačovat. Pokud se tam ale hodí kotoučovky, lepší sedlo, gripy, ev. nosiče, světla a bůh ví co ještě, tak to za 26 samozřejmě nebude ani náhodou.

          Kolos No.4

          https://www.kolosbikes.com/…onfigurator/#0

          0 0
          • Jezevec70  

            Tý jo – blatníky za příplatek 760,– Kč.

            To se zbláznili? Vždyť stejné SKS koupím za tři stovky.

            0 0
            •  

              No, tak si to můžete koupit bez nich a namontovat si je tam :) …a nabarvit je barvou rámu. Počítám, že velká část toho „blatníkového příplatku“ je „za práci“. Pokud se s těmi blatníky někdo bude mrcasit celkem 3/4 hodiny, možná by to mohlo být +/- firemně odpovídající.

              0 0
    • scota  

      RB dělá rámy 29" který by neměl mít problém s nosností cca 130 Kg

      http://www.rb-bike.cz/…/crr-290-ram#…

      0 0
    • plzakj  

      Můj čistě subjektivní názor je, že obměňovat komponenty (krom řetězu a špalků) na takovém kole ekonomický smysl nemá. Navíc budeš neustále narážet na problémy s kompatibilitou staré a dnešní techniky a nakonec stejně koupíš celé kolo, takže tě to vyjde daleko dráž. Jezdil bych stávající stav, dokud se nerozpadne a spořil na kolo někde kolem 30tis a výše.

      0 0
      • Prazak0  

        Mám tentýž názor. Měnit komponenty jde, ale např. nechat jen rám a vše ostatní nové, tak to cenu nemá. To potom i s tím rámem. Naopak, když je starší kolo, tak dokoupit něco, tak proč ne, a klidně v levnější verzi, než co bylo původně.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.