Tohle nové za cenu cca 25 tis. nebo bazarovku v karbonu atd…
Tohle nové za cenu cca 25 tis. nebo bazarovku v karbonu atd…
Šel bych do nového, pokud neznáš dobře uživatele kola a původ, tak bych si ojeté nekoupil.
já bych šel do nového.. i váha není špatná u toho feltu
Nedávno tady někdo koupil Felta 2011 na 105ce asi za 16 nebo 17 tisíc, to byla pěkná koupě.
25 tisíc za toho Felta už je tak na hranici, pokud bys koupil bazarové kolo, můžeš sehnat i celokarbon a nebo pěknou hlínu na ultegře a výš.
Každopádně pokud bazar, tak vyžaduj doklad od kola, aby ti ho pak náhodou někde nesebrali, že je kradený.
Možná myslíš mě , já jsem teď objednával Felt Z85 2012 za 15990 Kč .Našel jsem ho náhodou na bazaru nového přímo z prodejny a sleva byla 27% , jinak se prodává okolo 21000 Kč.
Díky tvému vláknu jsem ten Felt vybral. Těch 16 tis. je dobrá cena.
Já se nestačim divit. V jednom vlákně napíšeš, že u levnejch kol doklady neřešíš a ve druhém radíš, že pokud bazar, tak že má vyžadovat doklady. Buď máš bordel ve svých nickách nebo ve svý hlavě.
A proč myslíš, že jsem to teď napsal. Zdá se mi spíš, že ty postrádaš jakoukoliv logiku, holt mozek stárne no.
A vůbec, nechceš třeba taky někdy řešit něco co se kol týče?
Občas takové tendence mám
Ale je to k prdu, jak se tam můžeš dočíst.
Tak já bych řek, že se spíš pořádně poučil a že ho to asi ještě nejspíš něco bude stát, takže ta jeho rada zní velmi logicky. Já jsem bazar taky nikdy neřešil, ale z Majkeeho příkladu si beru ponaučení a už si taky budu radši dávat pozor.
u silnice v klidu bazar. Pokud není moc osápaná až tak bych se nebál. Navíc carbon jde z nejhoršího opravit
nikdy ale nevies ci na nom niekto nedrbol a zrovna na carbone v tomto smere nemusi nic byt vidiet a ani nic nezistis. (moju skusensot s diagnostikou carbonu tu). ja bych do carbonu z bazaru nesiel (resp. ak nepoznam uzivatela a povod biku asi do ziadneho, nove je nove, radsej nova hlina jak carbon z bazaru.)
těžko říct. V pro Tour jistě nemění rám po každém větším pádu. Největší team fasuje zhruba 5 rámů na jezdce a například v průběhu GT má k dispozici vždy tři kola. Malé teamy jsou na tom daleko hůř.
Co se týče nedestruktivního testování hliníku, taky to není 100%, že se zjistí chyba.
U carbonu jsem spíš zažil poškozenou vrchní vrstvu a drželo to. to, že by se někomu rozlítnul rám (při jízdě) tak to vím jen o jednom MTB ale rám nebyl můj a nevím co měl za sebou – respektive jestli nebyl pohledově načatej nebo viditelně poškozený.
Jednoznacne karbonovy bazar, bude to pravdepodobne na lepsich kolech. Ted jsem nekde zahlidnul Simplon za 23tis, nijak hluboce sem jej nezkoumal ale vim ze byl na Dure,kola AC…
tak jednoznačné to zase není, šance že koupíš olítanou lopatu je na cyklobazaru poměrně velká
Tak kolo se snad nekupuje se zavřenýma očima, je potřeba trochu pečlivěji vybírat a hlavně kolo pořádně prohlédnout. Je to samozřejmě větší riziko než jít do obchodu a koupit nové kolo, ale na druhou stranu se dají koupit pěkné kousky za slušné peníze
jj ja jen že bazar je občas loterie a chce to pečlivě vybírat
Samozrejme je to vetsinou investice do cesty a osobni prohlidky, ale fakt myslim ze se da udelat hodne dobrej kup a za 25yis uz bych nevahal.
tak ono je to i tom mít trochu štěstí, říkám si dobře koupím si nějakou karbonovou bazarovku na duře, s dobrejma kolama. Projedu si jí, bude se mi to zdát dobrý budu z toho nadšenej. No a pak třeba po 300 km něco odejde resp. bude zralý na výměnu – ty jednotlivý kompenenty nejsou nejlevnější tak bych na to hodil 105 , pak trefím někde díru a ty dobrý kola půjdou do kopru a nějaký dražší tam opět nekoupim – takže ve výsledku z toho udělám něco jako Felt.
No a pak třeba po 300 km něco odejde resp. bude zralý na výměnu
A co by mělo po 300 km odejít? Tak snad jde poznat v jakým stavu jsou převodníky, kazeta, řetěz, šaltr atd. Je to přesně o tom co píšu – je potřeba prohlížet a kupovat s rozumem. Není nic „lepšího“ než koupit očividně olítanou vránu, půlku věcí hned vyměnit a pak nadávat jaké je riziko kupovat na bazaru :-) Takže doporučuji si k nákupu vzít někoho zkušeného, kdo ví na co se podívat a co zkontrolovat. Kupuju pouze bazarovky a nikdy jsem neměl problém ;-)
Scalar to napsal lépe – náhlý kolaps některého komponentu > to nepozná ani ten nejzkušenější.
Hlavně si nedělám iluze, že to někde za vlhka nebo na kostkách hned někde nepoložím.
btw. MTB mám taky z druhý ruky, ale od známýho.
Jak třeba vypadá náhly kolaps nějakého komponentu?
teď mne mrzí, že jsem kdysi při stěhování zrušil svoje „muzeum“ – sbíral jsem od zákazníků a kamarádů díly po kolapsu, bylo toho dost :-)
co konkrétně třeba? nějak si nedovedu představit co by mohlo náhle bez nějakých známek opotřebení zkolabovat, možná tak proříznutý plášť :-)
u silniček přehazky, převodníky, kliky, vidlice, ráfky, pedály, představce, sedla (rámy jsem nesbíral)…
Najhorší je „náhly kolaps“ krku vidlice na silničke. Voľným okom pri prehliadke to nepoznáš, že by sa také niečo malo stať. Následky bývajú dosť nepríjemné.
kolik se jich stane za rok?
myslíš na celom svete, alebo len užívateľovi Modelar?
koukám dost na závody v pro tour a že by někdo sebou seknul protože mu upadne vidle to bylo naposled na P-R a to už je let zpátky.
přijde mi to dost přehnaný bát se takového failu. To je jako se bát, že ti v zatáčce u auta upadne kolo a poletíš do stromu.
Navíc tam tehdy Hincapiemu praskl představec, ne?
já myslel, že krk. Každopádně P-R je trochu jiný ježdění než turistika v ČR
ono dost bude záležet po kom to kolo koupíš sám určo uznáš že je rozdíl zda bude mít najeto 5000 nebo 50000km můžeě narazit na stroj co bude jako z prodejny a kolo dojebaný namrdky :O)
pokud máš nasazený růžový brýle, z kapsy ti čouhaj petilitry a tak strašně moc chceš ten naleštěný vrak s nápisem author asi ti není pomoci.
Normální lidi si to kolo trochu proklepnou před koupí při osobní prohlídce
Pravdu máš, krk
Karbonový Treky přeci nepraskaj, to jsem si já jen tak vymyslel, abych je očernil :D. Já ještě kdysi našel tuhle fotku. Nevím, odkud to je, ale je to Scott… No, radši hliníkovej krk :D. U karbonový MTB Swissky ten krk taky jeden z S&H Superior přelomil…
dt swiss vidle jsou podle mě na to co stojí velký sračky, ani tlumiče na tom nejsou nijak závratně s životností.
Tak ono při tý váze se není až tak čemu divit… Spíš by mě ale zajímalo, jak je u silničních vidlí řešený napojení hliníkovýho krku a karbonovejch nohou. Obecně to spojení bývá celkem problém, tak jestli to nakonec není větší riziko, než celokarbon…
a oni už na pro tour jazdia bazarovky do 25tis? Navyše ja nikde netvrdím, že sa mu to stane, alebo sa to stáva pravidelne (hoci som videla taký prípad). Ak si ešte raz prečítaš vyššie môj príspevok tak som iba reagovala na „náhly kolaps komponentu“ a napísala som, že „Najhorší je „náhly kolaps“ krku vidlice na silničke“.
Ok, beru že zrovna krk vidlice při nákupu bazarovky na první pohled neprohlédneš. Ale přijde mi to už vyhnané do extrému, to by byli jeté kola vlastně úplně neprodejné, kdyby se každý bál že se mu zlomí krk. Spíše byla řeč o náhlém kolapsu ostatních komponentů, ale to se dá odhalit na pohled podle opotřebení nebo horší funkce, pokud kupující není absolutní laik.
Myslím, že ještě fatálnější, než náhlý kolaps krku vidlice na silničce je třeba zemětřesení, pád letadla na cyklistu nebo vlna tsunami. Četnost s náhlým kolapsem krku vidlice je zhruba stejná.
kór ta vlna tsunami je v našich končinách docela vzácná :-D
Tak u bazarovky, která může být např. bouraná to možné je.
Takže to mal Hincapie vlastne šťastie. Mohlo na neho padnúť lietadlo.
Doporučujem pri predaji svojich bajkov do inzerátov písať, že Karliner sa vám zaručí za to, že krk vidlice vám vydrží.
ani 30tkm na českých silnicích nenaloží kolu tolik co jedno P-R.
To je jako jezdit DH tratě na XC HT.
Neryju, jen se ptám :-D
se Ti nikdy nestal? Na kole, v autě, na PC, nebo třeba na motorovce? Prostě Ti najednou něco přestane fungovat tak jak má bez zjevné příčniny např. přílišný opotřebením a tak. :-)
Nevim no, asi se mi nic takovýho nestalo, asi je to tím, že žádný komponenty mi na kole nevydržej tak dlouho aby k tomu mohlo dojít :D
Nesmíš zapomenout na to, že každý díl má svoji životnost. Tedy na jetém kolo mohou být díly v polovině svojí životnosti nebo i třeba na konci svojí životnosti. Z tohoto pohledu pak už cena ojetiny nemusí být úplně zajímavá. Když koupíš něco v polovině životnosti za poloviční cenu, není to vůbec výhodné, nový díl většinou slouží lépe.
pozdě jsem aktualizoval stránku, beru to na vědomí.
Na bazaru je ještě problém, od koho nakupuješ.
Když nezvolíš dobře, tak se stává, že kolo musíš vrátit.
jasný ale silnice a její komponenty mají obecně životnost mega dlouhou proti bajkům.
Když ti někdo prodá kolo jeté 30tisíc, dalších 30 na tom v klidu najedeš.
…ale když si koupíš nové, tak na něm najedeš 60 tis. A nové osazení bude funkčně lepší, s menšími servisními nároky a s menším rizikem náhlého kolapsu některého komponentu než to v polovině životnosti.
Tak ted uz nastal cas neco nabidnout.
+1 :)
Zapomněl ses přehlásit na druhý nick vole.
pointa je v tom, že 30 najedeš třeba za 3–4 roky, ale klidně za 5–6 no a na to ti bude ta bazarovka za méně než půlku původní ceny bohatě stačit. Po tom to bude 5–10+ let staré vylítané kolo a stejně ho někomu za babku prodáš na dojetí jako zimáka nebo tak.
Kdo jezdí víc než desítku, ten o bazaru neuvažuje myslím.