• mk33

    Ahoj, po sedmi letech bych si rád udělal radost novým kolem. Momentálně vlastním Kellys Gate 30 model 2018. Po těch letech a víc jak 18k kilometrů stále slouží dobře, ale chtěl bych si udělat radost novým ke kulatým narozeninám.

    • Vyjíždky silnice, lesní/polní cesty, značené stezky atd. Žádný traily a divočina.
    • Moje výška 183 cm, váha 78 kg
    • Rozpočet ± 40 000 Kč
    • Od nového kola čekám nějaký posun od základního modulu, tak trochu jiná geometrie, moderní osazení 1×12, možná lepší brzdy, lepší osazení XT/SLX, lepší vidlice a vyšší zdvyh a možná i teleskopická sedlovka. Budu preferoval líp osazený hliník než nějaký základ na karbonu, nechtěl bych kolo moc vylepšovat.

    Tady jsou moji kandidáti, co by jste případně ještě doporučili, kola moc nesleduju.Nemusí jít o letošní modely, když starší ročník bude za zajímavou cenu.

    • Kellys Gate – letošní model X70, na model X90 se asi nevyplatí připlácet na moje ježdění

    https://www.kellys-bike.cz/…tone-grey-29

    • Trek Pro caliber 8 – tady bych ocenil možnost zadního nosiče – montážní otvory

    https://www.trekbikes.com/…r-8/p/41618/

    • Qayron RAM mk2 Q – tady chybí v základu teleskopická sedlovka

    https://qayron.com/kola/ram-mkii-q

    Díky všem za rady mk

    0 1
    • Tatut  

      Za tu cenu se dá sehnat Trek, BMC twostroke, Cannondale Scalpel HT v karbonu. Neuvažoval jsi o nějakém takovém kolu?

      0 0
    • Baf13  

      Proč kupovat hlínu, když za ty peníze koupíš skoro stejně osazený loňský Trek Procaliber 9.6 a za hranicemi je výběr ještě větší

      0 0
    • Tomas_82  

      Z tvého výběru RAM Q za 34tis: https://www.kupkolo.cz/…ray_z126227/?…

      0 0
    • Azmir  

      Jediný reálný posun zažiješ přechodem na fulla, ne že z Deorka přejdeš na SLX. Pokud si to nikdy nezažil, tak bych si ho šel půjčit. Jestli nehoníš průměrovku, nevidím jediný důvod proč se v roce 2025 drncat na HTčku.

      https://www.bike-discount.de/…ail-al-7.0-1

      https://www.shop.bikeexchange.de/…ss/103344958?…

      https://www.shop.bikeexchange.de/…ey/102532102?…

      Pokud bys trval na hliníkovém HT, tak třeba:

      https://www.bike-discount.de/…ous-al-9.0-4

      https://www.bike-discount.de/…us-al-10.0-3

      4 3
    • scalar  

      K čemu je na na silnici a polní/lesní cestě teleskopická sedlovka a větší zdvih vidlice?

      4 1
      • Azmir  

        Vzhledem ke stavu českých silnic, je to víc než adekvátní požadavek :)). Nevím proč tyhle věci nemít. On tě ten teleskop a 20 mm zdvihu navíc na asfaltu nezpomalí, ale v terénu přijdou vhod.

        0 1
        • Cyklofanatic  

          No nevím. Píše silnice, polní cesty, takže takový to klasický XC, jak bylo vnímáno 15–20 let zpět. Fulla a teleskopku asi nutně potřebovat nebude, navíc s daným rozpočtem. Něco jako ten Procaliber 9.X by byl pro něj asi ideál. Určitě bych šel do Carbonu.

          Takže full byl doporučen. Teď čekám, kdo první doporučí gravel :D

          2 0
          • scalar  

            Jo, zdejší folkról :-)

            1 0
          • Azmir  

            Nic z toho nepotřebuje. To co píše se dá určitě jezdit na skládačce, tak to můžeme uzavřít ne?

            Chce si zjevně udělat radost a nevím proč by se měl připravit o výdobytky moderní doby. Jezdí pro zábavu, na rychlosti mu to neubere, na schopnostech a radosti z jízdy mu to přidá. Nevím proč bych za 45 kupoval hliníkové drncátko, když o 10 tis míň mám nadupaného fulla.

            Pokud si zas koupí AL Ht bez teleskopu se stejným zdvihem, je nové kolo neopodstaněné, nic se pro něj nezmění.

            2 3
            • scalar  

              Když koupí karbon s aktuálními převody, odlehčí kolo třeba o 3 kola. To už pozná s bez starostí s levnou teleskopkou nebo se servisem fulla.

              6 0
    • blackboy007  

      https://www.mtbiker.cz/…-xp-969.html

      Sice není nové ale..........­.............­.......

      0 2
    • mk33  

      Díky za docelá vášnivou diskuzi. Nákup ze zahraničí mě nenapadnul a o fullu nebo karbonu jsem ani nepřemýšlel vzhledem k rozpočtu. Mám to nějak spojený s vyššími částkami, když jem prolézal české eshop. Ty kola v odkazech vypají hodně dobře a cena v mezích.

      Fulla nevím, jestli to nebude jen opruz se servisem, vyjížďky spíš na pohodu než závodní temo a delší štreky snažím jezdit převážně jižní čechy a třeboňsko, kde nemám problém dát 100 km za den a na ty moje trasy tam mi přijde full trochu komický.

      3 1
      • BB  

        Budou mě tu asi kamenovat, ale mě u HT (přesněji řečeno u gravelu) na takové ježdění, které popisuješ (polní, lení cesty, špatný asfalt) hodně pohodlí přinesla odpružená sedlovka.

        0 5
        • scalar  

          Tak už tu máme i ten gravel :-) Odpružená sedlovka je vhodná pro někoho, kdo nepotřebuje správné šlapat, ideální třeba pro uživatele elektrokol.

          2 0
          • worlusho  

            A v tom je prostě BF úžasné. Za poslední měsíc je tu několik vláken s podobnou charakteristikou terénu. A kdyby jsi z toho chtěl udělat závěr, tak je to od gravelu po trail bike. ;) Vždy záleží kdo dané vlákno ovládne, nikoli co je nejvhodnější.

            5 0
            • J1RKA  

              tak jeto jenom uhel pohledu, na necem jezdis a mas stim dlouhodobou zkusenost, jako silnicar doporucis do terenu gravel, jako HT chrt doporucis FULLa atd

              pro me uz je pohodli zasadni, takze klidne 100 full i na cyklostezku, kdyz sjedes do lesa kde jsou koreny, tak to nedrnca ani tam :D

              0 0
            • mr.nikdo  

              Flatbar Gravel s 2,1 gumou a odpruzenou vidlici!!! :D

              0 0
              • worlusho  

                A na silnici HT s pevnou vidlí a 1,95" gumou ;)

                2 0
                • mr.nikdo  

                  Skoro. Tam je potreba Fatbike s 24'' prumerem kol :D

                  Asi chapes, kam jsem tim miril, ze jo? :D

                  2 0
      • Totalniprudic  

        Mám to podobně. Mám HT( dříve jsem měl fulla). Dobré pláště, karbon sedlovka, karbon řidítka a kvalitní sedlo = poměrně slušně pohodlné. Mkrni na zahraniční weby, já tam teď pořídil taky dobře.. https://www.biker-boarder.de/…3102441.html. Skvělá komunikace a během 3dnů doma :)

        1 0
    • stenly.stenly  

      Ahoj, také jsem to teď řešil. Nakonec jsem koupil toto:

      Cube

      0 3
      • Tomcat  

        Otázka za kolik, cca papírově za 38, za dva roky starý model , s Judy. To mi přijde jako dost vyhazování peněz......

        0 0
    • madcat  

      Já si tu s dovolením taky přihřiju polívčičku, neb jsem v podobné situaci: po cca deseti letech bych si chtěl udělat radost novým kolem (a stávající po předělání na 1× něco posunout synovi, páč už mě zdatně dorůstá, takže mu nebude velký). Jezdím všechno, co se tady na Jižní Moravě jezdit dá, od silnic, abych se někam dostal, přes polňačky a lesní cesty až po občasný výlety na Vysočinu mezi kořeny a šutry nebo do nějakýho toho trailcentra typu Mariánské údolí v Brně atp. Chápu, že někdo by řekl, že na tohle všechno mít jenom jedno kolo je málo, ale mně připadá, že klasický XC 29" kolo s nějakým rozumným obutím to celkem v klidu obsáhne, samozřejmě s tím, že na silnici to nejede tak dobře, jak sillnička, a na trailech plných kořenů a šutrů to zase trochu víc drncá a člověk musí dávat bacha. Takže žánrově nic moc měnit netoužím, od novýho „stejnýho“ kola si slibuju modernější geometrii a komponenty (pohon 1×12 např.), a pochopitelně radost z utracených peněz a něčeho novýho, čím si udělám radost :)

      Prošel jsem nabídky kde kterýho výrobce, i na bazary jsem se díval, a abych to neprotahoval – tak nějak se zatím moje hercna kloní k německé direct sale značce Radon. Cenově i osazením se mi celkem zamlouvá model Jealous 8.0 HD:

      https://www.radon-bikes.de/…-80-hd-2024/

      případně varianta s asi trochu lepší vidlicí:

      https://www.radon-bikes.de/…-hd-ms-2024/

      Takže na tomto místě stojí otázka, zda má smysl připlatit si těch nějakých 100,– € – s ani jednou vidlí nemám zkušenost, o té RS 35 gold jsem se dočetl, mimo jiné i zde, že je to spíš lowend, na bazarech se dá pořídit za nižší jednotky tisíc, je otázne jestli to já, kterej má dobrej pocit i z fungování RS Judy gold na synovo kole, což je taky lowend, nějak výrazně pozná a ocení. Na druhou stranu 100,– € není moc a pokud to má smysl, tak bych to klidně připlatil. Na zbytku komponentů není dle mýho relativně laickýho pohledu moc co řešit, asi bude fungovat obstojně všechno, teleskopka je bonus, kterej bych rád vyzkoušel, řadit to bude, brzdit snad taky, navíc ta romanticky nazvaná barva „mudhoney“ :) Trochu mně vadí ten pressfit, ale co už, snad to přežiju.

      A když už jsem byl u toho Radonu, tak mi padl do oka i model Cragger 8.0 a jeho krásná modrá vidlice DVO:

      https://www.radon-bikes.de/…ger-80-2023/

      Říkám si, že když bych ty relativně těžkotonážní gumy vyměnil za něco svižnějšího, tak by to ani na té silnici nemusela být taková hrůza, a v terénu vyšší zdvih a trailovou geometrii ocením. Znám, dokonce osobně, lidi, kteří na podobným kole taky občas v rámci rodinných povinností jezdí po silnicích, a jsou furt živí a zdraví na světě :) U tohoto modelu vlastně jenom rozmýšlím, jestli (kromě gum, který se dají vyměnit) právě i ta trailovější geometrie nebude na silnici nějakým způsobem vadit – nenapadá mě jak, ale raději se ptám, páč zkušenost nemám.

      Prosím tedy zdejší znalce, kteří by měli k výše uvedenému co utrousit, ať tak učiní, já budu jenom rád. Je ostatně taky možný, že někde něco trestuhodně opomíjím, a nevím o tom. Velikost u všech uvedených kol uvažuju M, což plus mínus odpovídá 18" a což je velikost, kterou má i můj současný hardtail od CTM – viz profil, na kterým se svýma 180 cm na výšku a cca 83 – 85 cm nohama, dle toho jak moc zatlačím knihu mezi nohy, už skoro deset let jezdím, a nepociťuju žádný zvláštní diskomfort. Asi bych zvládl i o číslo větší velikost, tedy 20"/L, ale to bych si asi sám sobě napřed doporučil se na tom někde svézt, což ale v případě Radonu není tak jednoduchý.

      Předem děkuju za příspěvky, a to klidně i toho typu, že se mám podívat na jinou značku/typ atd. A sorry, že jsem se tak rozepsal, já holt píšu rád :)

      0 0
      • Lišák  

        Toho Cragger 8.0 bych se vůbec nebál.

        Teď na jarňákách jsem na podobným kole odjel v Jeseníkách „Výlet přes tři sopky.“ Z Ludvíkova na Uhlířský vrch, Venušinu sopku a Velký Roudný. Celé to bylo přes 82 km, a víc než 70 km po asfaltu. To obutí, co tam mám bych opravdu označil jako univerzální. Univerzální pro mě, který nemá prioritu asfalt, ale na tomhle kole ho i tak jezdí dost. Předek DHF 3CT není na asfaltu žádná velká brzda, v terénu je fajn, zadní Forekaster dvojsměs na asfaltu docela jede (jasně, není to TB) a i v terénu se s ním cítím v pohodě.

        0 0
      • Azmir  

        35 gold nechceš, je to snad nejvíc oholená vidle od RS, příplatek 100 euro za fox je v tomto případě ekvivalentní výměně trabanta za superba s příplatkem 100k, takže určitě ber tu vyšší verzi.

        Cragger je na jižní moravu fakt overkill, nevidím v tom smysl. Modré polepy si koupíš na aliexpressu i na tu foxku, na craggera se vykašli.

        Že Radona koupíš jenom na bike-discount a na webu Radonu jsou ceny bez daně, takže reálně zaplatíš mnohem víc, doufám víš.

        0 1
        • novas752  

          Jenže bacha že ta 34ka awl je zase nejvíc voholenej fox. :-) Je to trochu lepší ale ne o moc. Nicméně na uvažovaný použití je i 35gold funkčně naprosto ok, akorát těžký.

          0 0
          • Azmir  

            Upřímně sem myslel, že tam je Rhytm, to je zas nějaká ještě oholenější?

            0 0
        • madcat  

          Ano, ty ceny i kde se to dá koupit vím, odkazy byly míněny abychom jakože věděli, o jakých že to kolech se bavíme :)

          Cragger tady u nás na JM asi overkill bude, to souhlasím… až zase někdy pojedu do Bílovic na kofolu, což je 90 % asfalt po cyklostezce, tak budu asi prskat, a je mi jasné, že bych si na to asi měl pořídit ještě jedno kolo – silničku nebo gravela, ale na dvě kola holt škváru nemám :( Na druhou stranu – až mě zas chytne blbá a budu chtít jet někam zabloudit na Vysočinu do lesů, tak třeba těch 130 mm solidního zdvihu vpředu ocením, a s nějakýma „rozumnýma“ gumama typu Barzo/Mezcal si v tom lese neublížím a na kofolu taky dojedu :)

          Jo, vypadá to, jako že jsem už předem rozhodnutý a snažím se to jenom sám sobě zdůvodnit a omluvit :) není to tak, rozhodnutej nejsem a možná rád přemýšlím nahlas a vy/přivolávám tak podněty okolí v okamžicích, kdy mi to rozhodování tak nejde…

          1 0
          • novas752  

            To už je pak vlastně jenom o hlavě jak to kdo snese. Při jízdě na pohodu tam moc velký rozdíl ani nemusí být.

            Já taky občas jezdívám víceméně gravelový vyjížďky 50–100km na 140mm a 14kg hardtailu. :-)

            0 1
          • Azmir  

            Jestli máš v nohách a nevadí ti se udřít, tak klidně :D, já bych to teda asi nedal.

            0 0
            • madcat  

              V nohách nemám určitě, ale pokud by to znamenalo, že víc v terénu získám, než na silnici ztratím…

              0 0
          • Dag  

            Mám Cragger třetím rokem a jsem s nim max spokojený. Je to fajn univerzál. Když jsem měl endurko v poruše, dal jsem na něm obstojně i traily v Rychlebkách. Nejčastěji používám na mix terénu lesní polní cesty, traily kolem baráku, cyklostezky. Stejně tak celodenní hřebeny po Beskydech. Není problém na něm dát vyjížďky +50km po cyklostezkách plných asfaltu. Pláště Dissector 2,4 přední a Rekon 2,4 zadní. Za mně univerzální kombo na tuto kategorii kola.

            Kdybych měl mít jen jedno kolo, vybral bych si Cragger znovu. Za mně fajn poměr cena/výkon.

            0 0
      • maajkee  

        Za mě rozhodně Cragger. Ono ve výsledku to jak to kolo jede dělají nejvíc pláště, takže když tam dáš xc pláště poiede to skoro jako xc kolo. Opačně to moc nefunguje, když dáš na xc drsný gumy, furt to bude mít na traily blbou geo.

        Vůbec bych se toho nebál, já dal několik výletů třeba i 80, 100km na svým enduro/trail oceláku se 150mm vidlicí. Mám to na najíždění kilometrů k fullu :)

        Vzadu Ikon 2,35 a vepředu Dissector 2,4 případně někdy dávám i dopředu Ikon a jede to jak z praku :)

        3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.