Na netu jsem narazil na tenhle clanek. Na bike foru mame odborniky na vsechno, takze co myslite? Zabije tohle Eagla??
Na netu jsem narazil na tenhle clanek. Na bike foru mame odborniky na vsechno, takze co myslite? Zabije tohle Eagla??
Zajímavé a mechanicky působivě jednoduché, ale v jakémkoliv režimu se všechna síla přenáší přes 2–3 velmi subtilně působící zuby… Moc nevěřím, že to bude mít dostatečnou odolnost pro dlouhodobý reálný provoz
Není to nic novýho, fungovalo už někdy před válkou, nový je to, že tam jsou ložiska (ty od Ceramic Speed vydržej dost), že to bude jednou řadit (zatím údajně nefunguje) a že je to celý lehký… myslím, že materiálově se to zvládnout dá.
Vyvojove to speje ke kostitrasu s primym pohonem predniho bez vsech tech zbytecnych retazu, vorlu a dalsich vocasu. Dopredu aspon 48" a dozadu 16" by mohlo stacit, viz vysledky studie cislovky bohate publikovane a obhajene v nekolika vlaknech i tady na BF. Pak jeden univerzalni prevod do rychla a povinny elektromotor vyresi problem jakehokoliv stoupani.
Fuj
to neni pohon, to je kuchynske nacinie a struhaju sa na tom brambory
Jestli vymře klasický pohon, tak přestávám jezdit :)
To už nebudu mít důvod chodit na bf :(
Humus…
Jo, není nad kardan.
Jo, nebylo by nad kardan, kdyby ten kardan vedl z převodovky umístěné ve středu šlapání, s minimálními ztrátami a minimální váhou. To by byl pohon z říše fantasie ;-)
taký kardanovo-šnekový pohon. Som zvedavý na živostnoť rolniček. Podobný princíp máme v práci na CNC pri pretáčaní magazínu s nástrojmi
Podle mě slepá cesta. Hezký to je, ale v reálném provozu to nebude fungovat spolehlivě. Tam, kde se řetěz rozumně vypořádá třeba s nečistotami, tady bude problém. Náchylná ložiska, tuhost kazety… Mám takový dojem, že jako čistě mechanické řešení s možností změny převodů už žádný zázrak neuvidíme.