Ahoj, nevím kde hledat.
Chtěl bych nový rám (požadavky):
- pouze na kotoučové brzdy
- rozpojitelná zadní stavba
- trek/cross (alternativně 29 mtb)
- pro výšku 173 cm (19")
Děkuji za nasměrování.
Ahoj, nevím kde hledat.
Chtěl bych nový rám (požadavky):
Děkuji za nasměrování.
Trek s rozpojitelnou zadní stavbou?
O co se jedná?
Tipuju řemen.
Ano, chci to kvůli řemenovému pohonu.
Kolo do práce, bezúdržbové.
To ti hodně omezí výběr. Prakticky jen na značky které na řemenu stavěj nebo zakázkovej rám…
Pokud to nema stat hroudu zlata, tam mozna nejaky Cube, nebo jiny nemecky ram z vyprodeje.
A to právě nevím kde hledat.
Zkoušel jsem i ebay. Možná jsem nějaký rám našel ale nebylo toho nějak extra moc k výběru.
Zkus kouknout treba sem, potom bikediscount.de, bike24.de atd.
Děkuji za odkazy, podívám se.
Jakožto bývalý uživatel řemenového pohonu se Ti to pokusím rozmluvit – ono to zase tak bezúdržbové není, pokud chceš aby to různě nepohvizdovalo a pod. Je to celkem háklivé na správné napnutí řemene. Navíc pokud potřebuješ převody, tak ti nezbývá nic jiného než nábojová převodovka – těžká a když v tom začne chrastit, tak fakt nevíš co tomu je, protože dovnitř nevidíš. U klasiky vidíš co ten řetěz dělá a jsi schopen to řešit. U Alfinu Ti klidně při jízdě vypadne rychlost a protočíš naprázdno. Na převodu, který jinak normálně funguje.
Takže asi tak. Ale jestli to chceš zkusit, směle do toho!!! Ale já Tě varoval…
Převodovku mám. Alfine 8.
Hodně dlouho jsem ji chtěl, tak jsem si ji konečně pořídil, doufám, že mě nečeká zklamání.
To jsi zvolil dobre, Alfine 8 by mel byt bytelnejsi oproti 3, 7 a 8r Nexusu a mel by mit i mensi ztraty. Nejvyssi Nexus 8 r je tragedie co do spolehlivosti.
Dost jsem loni procital fora, pac jsem zacal jezdit na kole se 4r Nexusem a fakt jsem si prevodovku oblibil, melo to neznatelny odpor a na kole se jezdilo paradne. Ten 4r Nexus ma ale vyjimecnou konstrukci uplne odlisnou od ostatnich prevodovek Shimana, treba nejtezsi prevod je naprimo jako posledni, coz ma hned nekolik vyhod. Zadna jina prevodovka od Shimana a ani 3r naprimo neni. Pozdeji jsem prepletl na 7r Nexus a to bylo veke zklamani, ma to fakt citelny odpor. Dokonce takovy, ze pri prehozeni na lehci prevod odpor naroste, takze ve vysledku to skoro neni poznat. Na kole uz mam najezdene k 1000 km a nepozoruju, ze by se odpor snizil. Alfine mit nemohu, ram neni uzpusobeny na rafkovou brzdu ani nema uchyty na kotoucovky.
A na remen se vyser, jak pise Kamaro. Navic ty 1r retezy kdyz na vec prijde tak se o ne nemusis vubec starat (ale to taky neni dobre). Obcas namazat, kdyz uz je opravdu suchy. Jsou bytelnejsi, tak se nevytahuji a v zasade to nemusis vubec resit.
Bezúdržbové kolo do práce/školy jsem měl – klasická „ukrajina“ s torpédem, nesmrtelná to věc. Každý den 8km tam, 8 zpátky :-)
levny ramy se obcas objevi a hned jsou vyprodany jinak je to vsechno okolo 20tisic a vic :) surly cinelli apod. a stejne cinelli melo tutto kde byla rozpojitelna stavba ale u novyho modelu to zrusili navic pouze na V brzdy,u surly by mozna neco naslo,no a potom ruzne exotika z USA treba all-city nature boy :) ale celkove hledat hodne v anglii,tam me prislo ze je toho nejvic
treba na chainreaction meli ramovou sadu od tohohle kola (octane one code) a vychazela na 7000kc a hodne sem uvazoval ze bych to vzal ale furt sem cekal na slevu az vyprodali XL :)
Tam neni moc realnyc duvodu pro ty astronomicke ceny, ale je to okrajovka, bezni uzivatele o to nemaji zajem, nizsi a stredni trida v nabidce vicemene chybi, az pak nejake exkluzivni ramy.
Treba teoreticky (neznam zpracovani, hmotnost a pruchodnost plastu pisou max 1.56") tento ram by byl presne to, co zakladatel chce, https://www.citybikes.cz/…lo-pansky-28 Pokud by mel horizont. patky, moznost nahodit sirsi plaste a trochu jinou geometrii. Ja vim, ze by to pak bylo uplne jine kolo, ale ciste cenove se ta castka nezmeni.
K zakladateli. Jen tak na okraj, sice se mne to nelibi, ale ty s tim Alfine a kotoucema muzes pouzit jakykoliv ram, akorat nasadis napinak. Vlastne to bude i jednodussi, pac se nebude menit pozice kotoucovych brzd. U protislapu mit napinak nemuzes. Tak muzes v zasade vzit jakoukoliv hlinu, ocel, cokoliv a misto hazky namontovat napinak. Mozna to tak i planujes, nejak se v tom tady ztracim.
No a nakonec uplne na zaver, dival ses na kona Unit? To je mozna presne co chces. Je to teda ocel. Krome te rozpojitelne stavby, a to jsme ti uz doufam vymluvili.
Je pravda, důvod proč by rám měl být dražší není.
Ano já vím, že mohu použít jakýkoliv rám pokud dám řetez.
Mám kompletní sadu s napínákem atd, takže tady problém není.
Prvotní myšlenka byla sehnat více-rychlostní náboj a sehnat rám na řemen.
Poskládat si kolo bez údržby.
Nestarat se o řetěz – přeci na suchý řemen se nechytá žádná špína.
Ale jak tady čtu, mnozí majitelé (co měli řemen) mají jiný názor.
Jo, nechám si poradit.
Nikdy jsem na tom nejel a nikdy jsem to neviděl na živo. Jen se mi myšlenka hodně líbí.
Kdybych neměl limit ceny, tak vůbec nevznikne tato diskuze: https://www.singlebe.com/…ype-disk-ii/
Jen jeste detail. Jsi si vedomy, ze ty interni prevodovky maji nejaky minimalni povoleny primarni prevod? Jinak rozlames ty prevody uvnitr. Dost casto se to diskutuje, mnozi maji lehci a naba drzi, ale naopak i mnozi nabu rozstipou uz pri tezsim prevodu, pokud pouzivaji naslapy, maji vyssi hmotnost nebo vykon.
Nejsem si toho vědom vůbec. Děkuji za info.
Sázím na to, že mám komplet sadu s pastorkem i převodníkem.
Tak snad je to vše v pořádku.
Vážím 70 kg a výkonnostně jsem na tom spíš průměrně. Nejsem nějaký trhač řetězů :)
Pokud jsou to origo prevody tak to co popisuje jakobo asi nehrozi. Original prevody jsou vsak dost do rychla.
Ano je to vše shimano alfine.
Ve předu 39 zubů.
V zadu 20 zubů.
Na svém původním kole do práce jsem si udělal 1×9 (42 + 11–32) a to jsem si říkal, že bych užil možná lehčí převod.
Nevím jaké budou převody na té alfine, popřípadě bych dal menší převodník nebo větší pastorek (jestli to lze?).
Lehčí nebude pro převodovku problém jsem pochopil z diskuze.
Prave, ze lehci pro prevodovku problem je.
Jianak tady mas prevody v tabulce primo od shimana. Tzn tak jak to mas to bude 39/12–38 u klasiky.
Móóóc děkuji za odkaz a vysvětlení.
Já tomuto moc nerozumím ale jestli to správně chápu, tak s tou převodovkou to bude lehčí než na mém původním treku (42 + 11–32)
Ano, bude to vic do lehka, nez ten trek co popisujes.
Velice děkuji za vysvětlení.
Jo, tenhle rám by se mi líbil.
Rám mám SingleBee, rozpojitelný a Rohloffa, jezdil jsem ho s řemenem a teď už jezdím jenom řetěz. Poměr cena výkon je jasně ve prospěch řetězu a řemen v létě při vyšších teplotách hvízdal jako prase, pomohlo teflonové mazivo, ale zmizelo kouzlo bezúdržbovosti. Najel jsem na něj tak 10 tisíc, na řetěz dám tak 30, musím ho dvakrát zkrátit a pak vyměnit převodník a kolečko vzadu a vím, že k řemenu se nevrátím, povedlo se mi ho přeseknout větví a to je neopravitelné, takže na expediční ježdění nepoužitelné. Řetěz tam dám i z té Ukrajiny ;).
Díky za info, zatím tedy na řemen samá chvála :)
OK, něco jsi se tady dozvěděl. Nyní i my máme další informace.
Rám prioritně vybírej podle geometrie. Rámy určené na berany bývají kratší než rámy na rovná řidítka. Ty budeš mít asi běžná rovná řidítka s běžným páčkovým řazením. Takže se koukej po rámech na 29" MTB popř. krosový rám. Na dojížďáka budeš potřebovat nějaké návarky, možná na blatníky a možná i na nosič.
Nejjednodušší a nejlevnější bude jak psal Jakobo použít běžný rám a využít napínák řetězu. Výběr rámů bude hodně široký a budou za pár peněz. Navíc nebudeš řešit občasné dopnutí řetězu. Brzdy bych volil hydraulické kotoučovky od Shimana, spolehlivé a bezúdržbové brzdy.
Vidlici pevnou karbonovou, vhodné by bylo vybavení návarky na blatníky. Možná na pevnou osu, do které lépe a přesněji osadíš kolo a nebude ti škrtat kotouč.
Ohledně voskování řetězu, je tady na to vlákno. Zásada ke odmastit řetěz (ideálně nový) a potom už jen voskovat. Buď doma v rozehřátém vosku nebo používat přípravky typu Squirt.
Berany nechci (zatím, ty si užívám na silnici).
Ano, mám k tomu alfine páčkové řazení.
Blatníky se hodí a držák na nosič také, proto rám chci primárně krosový. MTB jen kdybych nesehnal krosový.
Napínák mám k tomu alfine také.
Brzdy chci určitě hydrauliku. S shimanem mám dobré zkušenosti, jiné jsem nikdy neměl.
Vidlici ještě popřemýělím. Možná bych časem byl pro odpruženou (tedy taková, která funguje).
Voskování jsem si už našel – díky.
To by chtělo rám takovéto konstrukce
https://www.bike-forum.cz/…an-mike-1993
V galerii se pár starších objevilo, ale jestli něco takového dneska někdo dělá netuším.
Křížový rám by mu nepomohl, ba právě naopak. Opustil již variantu řemene a pro řetěz to nic nepřináší, ani možnost dopnutí řetězu.
Treba by narazil na Mrazka s excentrem :)
Jo, ale zrovna u toho Mrázka ti nefungovalo dobře s řemenem. Jak je ten rám poohýbaný tak víc pruží a řemen přeskakoval. S řetězem by to ale teoreticky mohlo fungovat lépe. Ale narazit na Mrázka ve správné velikosti bude asi problém.
Jo, verim tomu, ty ramy chodi dost, na to ze je to pevnak, takze by to problemy mohlo delat. Mame doma 2ks, takze vim jak se to chova.
Myslel sem to tak, že takový rám by byl vhodný na řemen.
Podmínka použití řemene je rozpojitelná stavba (popř. křížový rám) a systém pro dopínání řemene – nefunguje pouze kladkový napínák jako u řetězu. Druhou podmínku rám nesplňuje.
proste remen opustit ,pak muze pouzit napinak retezu a ma na vyber v gravelovych ramech :) nebo potom jeste koupit starej ocelovej treking s posuvnyma patkama a mit sice retez ale aspon bez napinaku a teda v brzdy ale cela stavba by vesla do 6tisic :)
Fakt je ten, ze pokud bych mel ja stavet singla tak to udelam poradne, bez nejakeho napinaku a podobnych opicaren. To znamena posuvne patky (nebo excentr stred, ale to jsme u uplne jinych cen). Tady je ale myslim hlavni problem, ze zakladatel nema zcela jasno, co chce, jestli gravel, rovne rodla, trekking a ma trochu nerealne predstavy o funkci (treba ten remen). Dalsi vec je, ze uz ma nakoupenou sadu, Alfine 8. Dost mozna vcetne remenice na prevodniku a na naboj.
No a nakonec opet trochu nerealna predstava, ty prevodovky (aspon Shimano) nejsou na zadne velke XC, je to tak nejak na jizdu po meste nebo vyrazit za mesto. Predstava, ze vezmu jak jsem psal vyse Konu Unit, hodim tam 29"+ plaste, postavim bezudrzbovou 29" a budu s tim litat v terenu je uplne mimo, na ten teren bude potrebovat lehke prevody a tu prevodovku pri prvni jizde rozstipe. Obecne se uvadi jako bezpecny primarni prevod 2.1, realne treba 38 / 18 (at me nikdo nebere za slovo, toto cislo se na forech intenzivne resi, Shimano obcas odpovi, ze bez limitu).
Prevodovka = trekovy nebo silnicni ram, blatniky, vzadu nosic, kryt na prevodniku, na rodlach zvonek, rovina, Dansko. Ono to tak je skutecne cilene.
Sehnat kolo s posuvnyma patkama vc. uchytu pro kotouce je problem. Nakonec asi bude fakt nejlepsi koupit obyc trekingovy nebo gravel ram a pouzit napinak. Ram sezene do 3000 s prehledem, akorat si musi rozmyselt geometrii a riditka.
Někomu možná napínák přijde jako opičárna, ale bude s tím daleko míň ****** než muset dopínat řetěz v posuvných patkách.
Ne lehký převody je dobrý pinion, tam je převodovka ve šlapacím středu a tedy velký pastorek neznamená zvýšenou zátěž, navíc umí i velmi pěkný rozsah. Velmi nehezká je cena převodovek a asi i rámů.
Tak já celkem vím co chci.
Na začátku jsem psal nový rám (trek nebo mtb) o gravelu jsem nic nepsal a o řidítkách také ne. U jedné fotky jsem pouze zmínil, že rám by se mi líbil.
Sadu nakoupenou mám ale na řetěz. kliky, převodovku, napínák, střed, řazení. Jen jsem si říkal, že řemen mě láká, tak bych zkusil pohledat rám s rozpojitelnou stavbou a popřípadě dokoupil řemen a nutné komponenty.
Na začátku jsem psal, že to chci na bezúdržbové kolo do práce (žádné XC). Na toto mám své horské kolo, které nechci používat na denní ježdění do práce.
„Prevodovka = trekovy nebo silnicni ram, blatniky…“
Přesně tak to plánuji.
Tak to mi uniklo, tím pádem je potřeba fakt úplně speciální rám a ten nebude stát málo a k tomu zde popsané zkušenosti z toho dělají méně zajímavé řešení než by se mohlo zdát.
jediny co sem nasel tak je to surly ale za sileny penize :) proste kdyby nechtel ty kotoucovky tak jde na bazaru koupit starej treking za 1000kc z toho vzit kostru zaplest to na naky grand rocky a dat lepsi v brzdy a ma to za par korun :)
https://www.bike-components.de/…odel-p69436/
Děkuji za odkazy.
Kotoučové brzdy jsou pro mě podmínkou.
Hledat na bazaru starý rám bez kotoučových brzd a bez rozpojitelné stavby nemusím, ten mám doma.
Ale láká (lákal) mě ten řemen, proto nový rám.
V bazaru hezké s řemenem je https://www.bike-forum.cz/…ebe-29-trail
O tomto kole vím, ale moc se mi nelíbí.
Každopádně tyto převodovky znám a ten systém se mi líbí moc.
jeste jsou k videni na netu samodomo udelany ramy s tou dodelanou rozpojitelnou stavbou,pokud bys mel v okoli nekoho zrucnyho s nakou vybavou tak staci sehnat vhodnej ocelovej ram a potom to predelat
Díky, to jsem už také někde viděl.
Já bych radši hliník (moderní vzhled) a nemám nikoho, kdo by toto dokázal.
Neřekl bych, že zrovna u hliníku by se dalo mluvit o moderním vzhledu. Spíše je hliník brán za socka styl, protože jsou to v dnešní době nejlevnější rámy z masové produkce.
Karbon je si myslím dnes považován za moderní materiál, zde však budeš těžko shánět vhodný rám na převodovku.
Ocel je dnes brána za takovou malosériovou luxusnější záležitost, je zde nejširší zastoupení rámů připravených na převodovku. Malosériové výrobě odpovídá adekvátní cena, nebavíme se zde o zakázkové výrobě, tam je cena ještě vyšší.
To co nabízel jardalee se spíše používá u starších ocelových rámů. U takového rámu je možné vyměnit i patky za posuvné, případně udělat rozpojitelnou stavbu (ale zde si myslím, že jsme ti již vysvětlili že řemen je blbost) a upravit vedení lanek. Jde jen o to sehnat kvalitní ocelový základ pro podobnou úpravu a někoho kdo to udělá. Kvalitním základem nemyslím staré fávo, ale třeba aspoň nějaký starší FORT, SFINX popř. Author Sector. Do nejlevnějších ocelových rámů z obyč trubek se nevyplatí investovat práci s přestavbou. Upravený kvalitní ocelový rám naopak poté bude vypadat daleko lépe než velkosériový hliník.