Nový Trek Émonda SL 5 - loupání ze středu

53 nepřečtených
  • Ales007

    Ahoj, na mé nové Émondě se po cca 200 km začalo ozývat loupání ze středu, a to zejména při šlapání ze sedla. Když šlapu normálně v sedle, loupání po chvilce zcela utichne a je klid. Netušíte, v čem by mohl být zakopán pes? Nechce se mi věřit, že bych měl takovou smůlu a měl vnitřní ložisko v háji hned u novýho kola :-( Jinak to loupání bylo občas tak silné, že jsem cítil přes pedály vibrace až do chodidel.

    0 0
    • novas752  

      Tak to dones na garančku, ne?

      0 0
      • Ales007  

        Já to kolo koupil úplně mimo bydliště a do místa koupě jen bohužel jen tak nedostanu :-(

        0 0
        • novas752  

          Tak si zaplať garančku u nejbližšího prodejce Treku ne? Stejně to kolo garančkou projít musí jinak nemá záruku…

          může to být uvolněné, může to být křivě nalisované, může to být jen nasucho nalisované a nebo to vůbec nemusí být střed, ale málo namazané isospeed hlávko, patka/osa zadního kola atp.

          1 1
          • Ales007  

            To o té garančce tedy slyším poprvé – ani při prodeji mi nic takového neřekli. Ale je mi jasné, že problém může být prakticky kdekoliv, takže mě zřejmě čeká kopec srandy s hledáním řešení :-)

            0 0
          • Micey  

            Jak jako ze nema zaruku, to u kol neplati obcanskej zakonik, nebo jak to myslis?

            0 0
            • novas752  

              Záruka je podmíněná absolvováním garanční prohlídky krátce po koupi (která je u prodejce v ceně kola).

              0 0
              • Micey  

                A to se pise v tom zakoniku kde presne?

                0 0
                • novas752  

                  To nemám tušení ale běžně to takto probíhá. Nemluvě o prodloužené záruce na rám.

                  0 0
                  • Micey  

                    Jo, prodlouzena zaruka mozna. Ale to, ze by neplatila dvouleta zaruka dana zakonem kvuli tomu, ze prosvihnes “povinnou” prohlidku je proste blbost. Nepochybuju o tom, ze to nekterej prodejce zkusi, ale je to hnus.

                    0 1
                    • Ales007  

                      Já teda nevím, ale když jsem kolo u Treku registroval (kvůli té doživotní záruce na rám), tak tam o garančce nebylo ani slovo…

                      0 0
                      • Maka123  

                        Garančka je nutná právě k vůli té doživotní záruce.

                        1 0
                        • Ales007  

                          V tom případě je prodejce, u kterého jsem kolo koupil, pěknej vůl, protože o garančce neřekl ani slovo :-/ Jen že si mám kolo zaregistrovat u Treku a hotovo.

                          0 0
                          • kubad  

                            Kdo je co netuším, ale prodejce fakt problém se zárukou mít nebude :D

                            0 0
                          • adam1  

                            Na rám žádnou garančku nebudeš potřebovat ,koukni na jejich smluvní podmínky ?U komponentů to asi bude sporné ?Když ti vletí hazka do špic tak ti řeknou že jsi nebyl na garančce tak proto .

                            Pokud tomu neholduješ tak servis pokud ano rozborka /zborka může to být plno věcí

                            Střed ,pedály,sedlov­ka,hlavko ,ořech ,patka hazky,osy,výplety kol ,............­.picovinky jako košiky ,kompy,atd.

                            :))

                            0 0
    • milan.v  

      To nebudou ložiska…

      0 0
      • Ales007  

        A co by to mohlo být?

        0 0
        • milan.v  

          To se těžko radí, může to být cokoliv a někdy se tyto problémy velmi složitě hledají a odstraňují…

          0 0
          • Ales007  

            Jasně, chápu. I tak díky za reakci ;-)

            0 0
            • JachymP  

              U tebe to tak asi nebude, ale když mě loupal střed tak to ve finále bylo škrtání kliky o přesmykač ;)

              1 0
        • Vilém  

          Treba prasklej ram.

          0 0
          • Ales007  

            To snad nee. Kolo mi nikdy nespadlo a jak jsem psal – prvních 200 km se žádné praskání neozývalo.

            0 0
            • Janes  

              Jestli máš sundavací objímku sedlovky, vyčisti to pod ní.

              0 0
    • Markony  

      Mi to má kole dělal zadní pevná osa. Vytáhnu jsem ji očistll anamazal a byl klid

      0 0
    • Ales007  

      Aktualizace – přišel jsem na to, že loupání se ozývá (i) při vytáčení řídítek ze strany na stranu. Je dost možné, že jde o jedno a to samé loupání, které se nese rámem. Odpovídala by tomu zvýšená zátěž na hlávko při jízdě ze sedla. Otázkou je, co konkrétně tam může loupat a jak problém odstranit? :-/

      0 0
      • ladys  

        Je hlavko dotažené? Rozebrat,očistit, namazat,složit a vyzkoušet:) Máš utaženou přední osu?

        0 0
      • novas752  

        Uložení jednoho z těch 5 ložisek které v tom hlavovém složení jsou. Jak znám Trek tak tam z výroby moc vazelíny nebude jestli vůbec něco. Na tohle hlávko je třeba větší množství nářadí včetně vytahovače a lisu ložisek, proto doporučuji navštívit prodejce Treku.

        0 0
        • Ales007  

          Jj, zítra tam hned skočím – snad se na to zvládnou podívat bez objednání. Díky moc! :-)

          0 0
          • Alojs01  

            Bez objednani… ted v sezone… mozna bych tam nejdriv zavolal…

            3 1
        • jecnak  

          5 ložisek v hlavovém složení u Emondy? Nepleteš si to s předposlední Domane? U Emondy je hlava naprosto normální.

          0 0
    • Doyle  

      U takovýho kola to vážně nasere, nezbývá nic jiného, než hledat odkud se ten zvuk ozývá. Od strředu to vůbec nemusí být.

      1 0
    • NahoruDolu  

      Pokud jde pouze o zvuky a nic fyzicky lupaveho nevnimas, je to nove karbonove kolo, tak bych si tipnul, ze to bude neco pouze s bovdenama, treba spatne vedeny pres hlavove slozeni, nebo hodne dlouhy bovden strceny do ramu a tam se muze pri rytmicke jizde bouchat.

      0 0
    • daymaker  

      Mám Emondu a dělalo to středové složení. Není to napresované, ale je tam závit. Z novoty to bylo našroubované úplně nasucho bez vazelíny, přišli jsme na to asi po půl roce. Je na to spešl klíč, rozebrat, vyšroubovat z rámu, vyčistit, namazat a myslím, že můj servisman mi to tam hodil zpět s trochou Loctite a je klid. Nicméně samozřejmě vše dotáhnout a namazat. Bohužel když chytneš ks z páteční směny, nemusí to být z výroby 100%, jak by člověk za ty prachy čekal. :-(

      1 1
      • Ales007  

        No přesně. Je to moje první dražší kolo a hned řeším takový problémy. S Tribanem za 12 tisíc od začátku vše v naprostém pořádku (ťuk ťuk), a to na něm lítám prakticky denně.

        Každopádně mám objednanou příští týden garančku, tak snad to všechno doladí a bude to OK.

        Jo a ještě pro zajímavost – když jsem s tím dneska jel do servisu, ujel jsem 40 km, aniž by se ozvalo jediné loupnutí. Nechápu…

        0 0
        • daymaker  

          Jen pro info, u nás ten klíč neměli ani tam, kde Treky prodávali a servisovali. Má to prý tak jenom Emonda, ostatní řady ne. :-) Takže chce to prostě cíleně žádat kontrolu toho středu a eventuálně dodat klíč. Bohužel. :-(

          0 0
          • Ales007  

            Já to hodím do autorizovanýho Trek servisu, tak doufám, že tam klíč mají :-)

            0 0
          • Blunderbuss  

            Co je to za servis? Jak chtějí servisovat kola Trek, když nemají potřebné nářadí? A závitový střed T47 rozhodně nemá od Treku jen řada Emonda.

            0 0
            • daymaker  

              Prý to ještě nebylo nutné u žádného kola řešit. Já to už pak pořešil. Neboj. :-)

              0 0
              • milan.v  

                Tak to je nechutné amatérství, to je snad možné jen u nás, i v servisu na Filipínách takový klíč určitě mají, dělají Trek a mají k tomu certifikaci…

                Ten klíč totiž nestojí ranec…

                0 0
    • gemini  

      Mě takto v pravidelným rytmu lupalo na SL šestce a byl to řetěz na Ultegra klikách – po výměně za Duru byl klid:-) Netvrdím, že to bude Tvůj případ, ale spíš jako zajímavost…

      1 0
      • Maka123  

        Já bych kolo do šroubku rozebral nanazal a znovu složil, otázka 2–3h podle zručnosti a budeš mít stopro ticho. Může to dělat opravdu cokoli od sedlovky po převodníky.

        0 1
        • Alojs01  

          To ale neprijde na pricinu…

          A az mu to zacne treba delat znova, tak misto aby to vyresil za par minut, bude se v tom opet hrabat nekolik hodin…

          1 0
          • Maka123  

            Jenže ta vazelína mu zachrání spoustu věcí, třeba spodní ložisko hlavového složení a bude mít jistotu že to vždy půjde povolit – rozebrat.

            0 0
            • Alojs01  

              Ja netvrdim, ze to nema vubec delat, ale ze nejdriv ma najit pricinu lupani a pak at si klidne rozborku a sborku :-)

              0 0
        • Ales007  

          Kluci, já to raději hodím do servisu, to bude jistější :-)

          0 0
    • PLATYPUS3  

      Vibrace přes pedály to mně takhle upadla klika, ještě na čtyřhranu teda:-) co jsem řešil poslední lupání na kole ,taky to šlo od středovýho složení bylo pravý vychlemtaný ložisko, už nevím co mě tehdá svítilo, že jsem to poznal:-) každopádně jsem předtím furt čistil sedlovku jak pominutej:-) možná slabá vůle na klice. Tak ať je to jenom ňáká blbost a možeš jezdit, jak něco furt lupe to ani pak nebaví.

      1 0
    • POC74  

      Mě u procaliberu 9.8 po 600km piskalo a skripalo.......... rezla ložiska, vůbec skoro nenamazana z výroby. Des.

      1 0
    • bezo  

      Cau , zistil si co to pukalo ? Mne to robia podlozky pod predstavcom , staci ked ich stlacim a uz pukaju .

      0 0
    • Tomas Trek  

      Ahoj, mám dotaz na tu Emonda sl5 – když mate v předu přehozeno na malou placku , naráží vám presmykač do rámu ?

      0 0
      • DaD  

        Je to konstrukční chyba a nic s tím neuděláš. Já na to místo kontaktu přesmyku s rámem lepil průhlednou ochranou fólii na rám. Když malinko utáhneš doraz, aby to nešlo až na rám, tak zase škrtá řetěz. Jednou jsem přibrousil přesmyk, když to zákazníkovi hodně vadilo:) Jsou to naprostí dementi v tom vývoji! Vytáčelo mě to u každé nové Emondy na mechanice. S Di2 se tento problem nevyskytoval. Rámy z pozdějších sérií už měli ten prolis na přesmyk dostačující. Stejně stále nechápu jak tohle můžou pustit mezi lidi:(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.