Jak to řešíte…multiklíč popř. jaký s nýtovačem nebo zvlášť
je to myšleno na závody kde to chci mít co nejmenší a nejlehčí.
Další otázka vče nacpat do dresu nebo do brašny,
Jak to řešíte…multiklíč popř. jaký s nýtovačem nebo zvlášť
je to myšleno na závody kde to chci mít co nejmenší a nejlehčí.
Další otázka vče nacpat do dresu nebo do brašny,
hledej, nedávno se to tu obšírně řešilo :-)
nejen na závody je IMHO ideální nýtovač na multiklíči a rychlospojka. nemusíš se ***** s opětovným nýtováním řetězu, roznýtuješ, zacvakneš a frčíš
Hledal jsem ale vždy se to zvrhlo někam jinam..možná jsem měl založit anketu abych si udělal představu.
tady malinkej,lehkej a poměrně levnej multiklíč s nýtovačem http://www.eod.cz/…lys-scout-ii
jo ten vypadá dobře
a kupodivu se s tím dá i dělat aniž by jsi něco ztrhnul či ohnul (při troše citu a šikovnosti)
Používám Topeak Mini 20 Pro , je malý lehký a kvalitní, v dresu nejde cítit.
hmm ten vypadá velmi pěkně
Ten vozim s potiskem Force a už jsem s nim pář řetězů nýtoval, všechny bez problémů.
Mám na každém kole multiklíč ale bez nýtovače tak se mě líbil ten skládací že bych nemusel kupovat nové multiklíče protože přehazovat jedno je problém jednou to neuděláš a určitě se něco posere.viz moje zkušenost 2 roky vozím nýtovač velký a těžký jako kráva a nic potom jsem ho na závody vyndal a přetrhl řetěz.:-(
jojo, Force na kupkole je o stovku levnější než Kellys :)
Vozím toho Force taky, líbí se mi hlavně minimální tloušťka. Do dílny se nehodí, ale na výlety a závody je super.
porad nepochopim proc na zavody multiklic nytovacku…
jsou to prece gramy navic ;-)
Chces dojet. A v multiklici to je lehci
Vozím samostatnou nýtovačku Park Tool CT-5 (76g) a sadu 6 dlouhých imbusů. K multiklíčům mám přirozený odpor, protože s dlouhýma imbusama se pracuje výrazně lépe než s krátkýma nebo multiklíčem, a také je mám už dlouho a nýtovačku jsem pořídil teprve nedávno. Taky vozím rychlospojku.
Kdybych si mohl vybrat, šel bych do téhle nýtovačky od Topeaku, protože je malá a lehká (přestože dražší)a mohl bych z ní odebrat ten imbus a byla by ještě lehčí :).
s dlouhýma imbusama se pracuje výrazně lépe než s krátkýma nebo multiklíčem – svatá pravda, konečně to někdo tady v tomto „materiálově fetišistickém“ vlákně napsal. K tomu nýtovačka, vyoperovaná z „multiklíče“ Olpram za 79 kč, s modifikovaným inbusem (pracuje neuvěřitelně lehce a nic neváží)
Vozim tuhle nytovacku + imbus 4.
něco takovýho: http://www.mall.cz/…i-naradi-076
Nýtovač otestován na Teepeexově silničním kole ;-)
Tj furt jeden a ten samý nýtovač – Kellys, Force, Merida… :-D Kdo si tam dává ještě nálepku?:D
Nýtovačka – jakákoliv, ale ocelová + rychlo spojka. Multi klíč – k čemu? Budeš dělat při závodě generálku? Pokud bude nějaká větší závada, závod stejně končí :-(
povolená sedlová objímka? Inbus č.4. Povolený špalek? Inbus č.5. Protáčející se GRIP? Inbus č.3 Povolený zámek sedlovky? Inbus č.6.
Toto jsou namátkou vybrané závady, které IMHO můžeš snadno napravit a pokračovat ty generálko.. :)
tobe se bězne stava ze se ti na zavode povoluje sedlovka špalky nebo gripy…?
To jsou ti rozebírači, ladiči a opraváři fungujících věcí. Furt se v kole hrabou a jak na něm jednou vyjedou, tak se pod nimi rozpadne. Nevzpomínám si, že jsem kdy, krom nýtovače, něco potřeboval. Vercajk si s sebou vezu akorát tehdy, když jsem předtím na kole něco dělal. Když to švih přežije a drží, není důvod, aby se to povolilo později.
presne tak, ja treba imbus beru jen tehdy kdyz si treba poridim nove sedlo a nemam nastaveny idelane posed tak abych s tim mohl kdyz tak pohnout… ( pouze na jednu vyjizdku samozrejmne )
ja tedka vozim uz jen dusi a pumpu a to spis se zvyku
Spadnes a otocis riditka, ohnes brzdovou paku.
Uvolnil se mi sroub od kotouce.
Uvolnila a vypadla kladka z prehazky.
Povolili se riditka v predstavci.
Ohla patka.
Uz jsem videl:
odpadla klika
vysrouboval se pedal
rozbity presmyk
urvana prehazka
x dalsich veci
Ten maly multiklic se hodi.
tak.
KTX@
Klika mi upadla 1× a jednou jen povolila, pak jsem ji zahodil nemělo cenu se vztekat :-)
Vozím multiklíč s nýtovačem a centr a vše jsem už potřeboval – urvaná patka, povolená hlava, upadlá klika, klacek ve výpletu…
tak.
Já jsem třeba ladič, věci jako posed, nastavení odpružení vždy nastavuju velmi pečlivě a i malé rozdíly poznám a ladím. Takže u nového kola prvních třeba 300–400km nářadí použiju častěji, když něco šteluju.
Jak ale poladím, tak na kolo taky téměř nešahám a na vyjížďkách nářadí potřebuju zcela minimálně.
Nýtovačku sice vozím, ale ještě jsem ji na svůj řetěz nepotřeboval nikdy (pákrát na řetěz někoho jiného se hodila, když ji dotyčný neměl).
A vozím samostatnou:
http://www.axitbikes.eu/index.php…
K tomu Lezyna multiklíč
Dohromady to váží pomalu jen polovinu co ty některé obří multiklíče, co tu byly odkazy.
Pracuje se s tím mnohem lépe než s tím obřím multiklíčem a je tam vše co potřebuju.
A to bych nemusel vozit ještě ten imbus z té nýtovačky. Ten vozím proto, že se hodí do páru pro dotažení čepů zadní stavby, na to jsou třeba imbusy dva. A ještě tam je rovný šroubovák, co není na tom Lezyne, tedy ideálně se to doplňuje.
Párkrát jsem ale letos nářadí potřeboval. Chvíli se mi povoloval zadní horstlinkový čep (i přes locktite) na zadní stavbě a jednou jsem ho dotahoval na vyjížďce (jinak stačilo až doma).
A jednou jsem po decentním pádu rovná Ergon růžek.
Vercajk ale vozím vždy.
Vždyť jo, jak se kolo pošteluje a zajede, tak se vercajk odloží. Když má člověk s sebou nýtovač, tak všechno ostatní se venku vždycky nějak vyřeší.
Některé věci rozhodně nevyřešíš bez nářadí. Kromě toho horstlinkového čepu se mi povolil ještě hlavní čep u převodníků. To byla už ale pouze moje chyba, protože jsem při kontrole po zajetí myslel, že se dotahují obě strany proti sobě, takže když jsem zkontroloval na straně kotoučů (na druhé straně bych musel sundat kliky), že je dotažený, tak jsem pokládal za dotažený i na druhé straně. On byl ale přepracovaný a jinak udělaný než na starém Stereu a dotahuje se teď každá strana zvlášť.
A na vyjížďce se mi vyšrouboval tak, že mi o něj začal dřít řetěz. Tak se dál jen nedalo, to bych to zničil.
Takže začal souboj s klikami a jejich sundáním. Chvíli jsem bojoval s maticí HT II, ale nakonec povolil. Kdybych neměl imbusy, tak bych ovšem nevyřešil vůbec nic.
Takto jsem během 10 minut čep dotáhnul včetně sundání a nahození klik.
A jak bych třeba rovnal ten Ergon, to taky netuším. Držel i po tom protočení po pádu pořád fest, přiměřenou silou bez povolení bych s ním ani nehnul. To samé třeba řídítka po pádu, atd.
Ten AUthor nýtovač se ale hodí podle mých zkušeností jen pro vytlačení čepu a následné použití rychlospojky. Lidičky méně zkušené bych před ním dokonce varoval, protože když je nýtek až moc venku, tak po něm měkčí čep nýtovače sklouzne a…
Já ho ještě neměl možnost ani zkusit, možné je tedy vše. Upřímně ale musím říct, že jakýkoliv multiklíč s nýtovačkou stál vždy za prd (ta nýtovačka), takže je to prašť jako uhoď.
A vozím samozřejmě sebou i rychlospojku (většinou tam mám i dvě nebo tři), když už bych musel nouzově něco řešit, tak by se mi to stejně nýtovat nechtělo v terénu ani pořádnou nýtovačkou.
A přeci jen vozit pořádnou dílenskou nýtovačku jako vozí kamarád, to se mi opravdu nechce. On ale po poslední akci urvaná patka při rozpojení řetězu už vozí i náhradní patku trvale.
to vozim aj ja, 10g navyse ma nezabije a nemusim furt spekulovat ci idem prec na dve hodiny (kde by sa to este volako nudzovo dojst dalo aj na jeden prevod) alebo na dva dni volakde mimo civilizacie kde by to znamenalo koniec vyletu. ja ako neviem ale v najmensej kapsicke aka je mam mulitkluc s nitovackou a montpakou, jeden nit, rychlospojku, ultra light dusu, 2 eskapasky, sadu park tool samolepiek na plaste a urobeny malinky centrovaci kluc na fulcrumy. cele to ma 308g, nemusim nic nosic po vackoch, rozmyslat pred vyjazdom co mam a nemam a je uplne jedno ci idem na dve hodky za dom, na preteky alebo do alp. som zvedavy co usetria ti co nosia dusu nalepenu na sedlovke a co2 bombicky na rame a kolko su kvoli tomu rychlejsi.
Vozím Spešl mini wedgie brašničku, která perfektně drží a nikdy ani na fullu se mi ani náznakem nepovolila, natož aby upadla.
V brašničce vozím ± totéž, jen se mi tam navíc vejde ještě pumpička.
aka? mam tu istu brasnu tak len tak zo zaujimavosti.
Airbone a to v obou variantách. Mám jak tu 10cm mini (ta bohužel je k dostání pouze na autoventilek + redukce), tak tu 15cm XL (ta je rovnou na galuskový).
Místo šetřím duší, vozím jen 95g duši, která je opravdu malá.
Ta delší Airbone je akorát na hranici toho, co se do té brašničky na délku vejde a ještě nemůže být úplně na kraji brašničky.
Na Alienu 2 od Toppeaku je dobra nejtovacka, uz sem s ni nejtoval docela dost retezu
slovo BĚŽNĚ si použil ty.
Já psal co se MŮŽE stát.
Pokud neumíte číst hybaj na základku.
ale kvuli tomu že se to stat muže budeš vozit vsechno naradi… ??
muze prasknout vidlice – budes sebou vozit novou?
Všechno je to o rozumné míře a tu má každý někde jinde. Mě se zdá úměrné vozit sebou lehký multiklíč , duši, pumpičku a záplaty.
Tak nějakých pár imbusů se hodí. Když se ti něco povolí (i třeba kufry), tak to utáhneš a můžeš pokračovat celou plánovanou vyjížďku. Kdežto když imbusy nemáš, tak buď budeš u silnice somrovat o půjčení a nebo nějak „dojedeš“ nejbližší cestou domů.
Tak vždy budeš vozit to co je vhodné v poměru riziko a váha nářadí a dílů nutných k opravě.
Když mi ten Lezyne multiklíč + nýtovačka Authora dohromady váží jen těsně přes 100g, tak proč bych to nevozil…
Pod toto se klidně podepíšu…
neni problem vezt 100g ani 300g navic, ale je problem kde to dat :)
Na to jsem vymyslel perfektni vec, podsedlovou brasnicku :-)
na biku jsem už 4 urval a jedna se mi povedla urvat i na silnici takze na moje kola uz nesmi! ;-)
tak multiklíč přilep izolepou k duši pod představec :)
nemam dusi pod ani nad predstavcem takze by to asi neslo ;-)
Mě se taky urvaly 2, všechny šly přešít takovým způsobem, že přežijou i to nejhorší zacházení ;)
Odpovím ti otázkou: kvůli tomu že jen můžeš dostat defekt, nebudeš vozit pumpu a lepení?
chlapče přemýšlej než něco plácneš..
Jiní to tady rozepsali celkem hezky a ty vymlaskneš takovou kravinu.. Co tím sleduješ?
pokud mluvis o argumentech, lidi tu pisou:
urvana prehazovacka, ohla brzdova paka,protočené riditka, rozbity presmyk … – tohle je vetsinou přicina padu a kdyz uz se nekdo takhle vymele tak je rad ze hybe rukama a nohama a je mu celkem jedno jestli ma imbus nebo ne ;-)
vypadla klika, vysroubovany pedal, vypadla kladka prehazovacky :D… – to je jasna chyba montaze ( pokud vis ze mas kolo v poradku tak tohle resit nemusis ;-)
jedine co se muze stat je, ze píchnes tak proto staci jen duse a pumpa :)
retez jsem nikdy nepretrhl – asi nemam tak silne nohy jak tady vetšina jezdcu :)
Já vozím jenom lepení a pumpu :-)
pokud řiznu bezdušák, tak by me lepeni nezachranilo ;-)
Nevoz nic, uděláš nejlíp.
hej uz jsem o tom uvazoval ze to mam vlastne k nicemu ale duši mam prilepenou na ramu a nechce se mi to sundavat a abych sundal drzak na pumpu tak musim odmontovat i košik a na to jsem zdechly :D
to je otázkou priorit :-)
celkom dobre je http://www.bike24.com/1.php… aj to drzi (naststie som to nemusel skusat ja ale videl som jak to funguje) ale aj tak vozim ultra light dusu k tomu, co uz som paranoik ale furt rozmyslam jak sa jej zbavit :-)
kdyz uz se nekdo takhle vymele tak je rad ze hybe rukama a nohama a je mu celkem jedno jestli ma imbus nebo ne
leda že by to bol nejaký mjekejš… ;o)
normálne sa pozbieram, vymenujem pár urologických a gynekologických výrazov, vytiahnem multiklúč, narovnám rajdy a páku a fičím… 8o)
Po přechodu na bezduše už nevozím ani tu pumpičku s náhradní duší/lepením. A hned jsem zagramařil zadarmo :)
Já taky ne :). Dva závody jsem musel čekat na odvoz, druhej asi hodinu a půl v pěkný zimě. A na vyjížďce s kámošema jsem musel somrovat, abych hodil zevnitř záplatu a zas to nafouk :D.
A to se vyplatí! :-D
né každej jezdí jenom po závodech . :)
nic v zlom ale podobne gramarske typky ma na pretekoch uz viac krat obtazovali ci nemam tamto alebo ono. naposledy nejaky na pohlad chrti typek ktoremu asi unikalo miesto na bedni stal pri kraji a na kazdeho okoliduceho rucal dusa, dusa…aj ked mam ust tak jednu taku ultralight vozim pre pripad ze bych urobil nejaky vacsi rez a pod. tak mi ho doslo luto a pytam sa ho ze ci UZ nema naco odpovedal ze VOBEC nema tak som pokracoval dalej nech si len pekne ruci aj nadalej…
minule na silnicke na takych smiesnych lokalnych pretekov do kopca sa ma typek pri starte pytal naco vleciem bidon (no na to ze ked budem hore smadny a bude tam stat v rade 1000 ludi tak ja tam stat nemusim) a ze to je blbost lebo ma to spomali atd. ze on nenosi vobec nic lebo na takyto kusok je to blbost (bolo to fakt len par km casovka do kopca)a bla bla. po pretekoch cestou spat z kopca ho vidim stat pri ceste tak sa pri nom zastavim a on ze ci nemam dusu alebo lepenie ze ma dva defekty. mal som ho chut poslat do riti nech si tych 7–8km k autu doslape ale mal som nejaky sentimentalny den tak som mu dusu dal, mozes hadat co este chcel – montpaku, ze mu to bez nej nepojde. to uz som nezvladol a povedal som ze nemam aj ked som mal (hadaj kde, na multikluci) nech sa trocha potrapi sak neslo o zivot. tos tolko moj pohlad k tomu naprosto komickemu gramareniu.
Za mne multiklíč – vozím crankbrothers 17
Několikrát jsem nýtoval a jde to bez potíží…
Jsem jednou vyhrál něco podobného, ale od mnohem zvučnější značky :-D http://www.author.cz/download.php… (399 Kč, 170 g). Už jsem s tím nýtoval a neměl jsem s tím problém.
Tak značku máš jasně lepší, ale co už s těma mýma mám jako dělat, když už je mám… :)
zvucna nezvucna je to nahodou dobry kluc zo slusneho materialu. pomer hmotnost/vykon je dobry a uvedena vaha je na rozdiel od inych zvucnejsich realna.
A co tohle vypadá to hodně malé a skladné.
To jo, pokud nepotřebuješ imbusy, tak to vypadá na velmi skladný nýtovač.
nářadí mám na každém kole takže bych to doplnil tímto.
Jo taky vypadá dobře ale to ve finále můžu koupit toho pellse co mám nahoře a je to vyřešené.Krám mám za rohem
Já to vidím tak že budu muset začít dělat multiklíč kterej bude vážit 100g a bude tam vše i s montpákama,spojkou na řetěz,duší,bombičkou a to vše v malikém nepromokavém obalu která jde přidělat kamkoli na rám pomocí spešl upínacího systému který se nikdy neodepne. Hauk
To bylo fajn :-) (ono to nářadí by šlo udělat jistě i lehčí, ale pokud to má něco vydržet, tak z bláta to být nemůže).
V poho až zase amíkům spadne nějakej raketoplán si to vemu a udělám to z toho nářadí váha papíru tvrdost ruskýho kladiva…akorát asi duši z toho udělat nepůjde.
Todle jsem měl několik dlouhých let :-). Sice na povrchu lehce orezl, ale na funkci to nemělo vliv. Zatím mi žádný jiný multiklíč nevydržel tak dlouho, jako tenhle …
Určitě nýtovač na multiklíči. Sice to s nim trvá dýl než se samotnym nýtovačem, ale tak jako tak ti to minimálně 5 minut zabere, takže tě hromada lidí předjede a už nemáš co ztratit. Když nejsi lempl tak přetrhneš řetěz max jednou za sezonu. Takže je asi zbytečný tahat v dresu oboje samostatně, ale je to můj názor ;-)
Díky všem za moudra…Rozhodnutí bude stejně na mě.
Je těžký, je velký, ale je sakra levný a nejlepší, co jsem kdy měl.
Používám běžně i v dílně a drží.
Jo, ten funguje, já už ho používám jen doma. Je festovní a vše mám pohromadě. Ten samý s nálepkou a brašničkou Scott je u nás v kameňáku o dost drazší :)
nikdy jsem nepochopil proč mají tyhle levnější multiklíče tak dlouhé ty jednotlivé imbusy? Držet se to stejně drží za tělo, tak hluboko žádný šroub není a ty tenké se pak hrozně kroutí… a navíc je to těžký :D
Ono je delší imbus občas potřeba. Co mi napadá okamžitě – štelovátko odskoku u RS vidlic, když se ztratí ten originální díl, dualy na silničce (šroub utahující je k řídítkám), některé hůře přístupné čepy zadní stavby (např. horstlinkový čep bez vyndání zadního kola, tedy dotahovaný skrz kotouč). A našlo by se určitě více dalších případů.
A tyhle veci bezne resis na vyjizdce, abys ty dlouhy imbusy potreboval sebou?
Zrovna horstlinkový čep se povoluje nejvíce, klidně se stane, že u nového kola je potřeba dotáhnout několikrát, než začne dobře držet (i když je tam locktite), letos jsem zrovna tohle na vyjížďce řešil 2×.
To, že se na počátku občas pohne kousek s dualy než se najde ta správná poloha je také běžné (a chce to udělat během vyjížďky, aby se to hned vyzkoušelo).
Pokud se ztratí to štelovátko u RS (a že ho dříve nebo později ztratí pomalu skoro každý), tak odskok se na vyjížďce také běžně ze začátku nastavuje (nebo i třeba mění když přichází studená část roku a pak zase zpět pro teplejší část roku).
Takže ano, běžně se to může stát.
Osobně ale takové mega multiklíče nevozím, protože se s nima pracuje pěkně blbě a ještě jsou těžké.
Momentálně vozím
Délka je tak akorát na hraně, že být už o chlup kratší, tak to vadí. Třeba na ty dualy by byl už nejspíš krátký (silničku už zase nemám, takže je mi to fuk). K tomu mám ještě na nýtovačce 5-tku imbus samostatnou, takže mám dvojici imbusů na případné dotažení zadní stavby.
Ok:-)
Na horstlinkový čep se tedy podívám, ale o žádným povolení nevím a vyndat zadni kolo zas taky není takový problém..spíš by mi chyběl ten druhej imbus.
Na silnici nejezdim, takže dualy neřeším a to bych si stejně vzal na první dvě vyjížďky normální imbus.
Štelovátko odskoku u RS drahá ještě neztratila, protože jsem ho rovnou strčil do podsedlovky:-)
jinak vozím tohle
a zvlašť mini nýtovač od Pedálsportu, kterej je celkem festovni.
Mě ještě napadá dotáhnutí zadního náboje u Fulcrumů, kde pokud nechceš sundavat kotouč, tak musíš použít dlouhý malý imbus (snad dvojku).
Já tam v pohodě strčím krátký.