Tak jsem včera upgradoval řidítka a mimo jiné vyměnil staré řazení SRAM ESP5.0 (3×9) gripshift (model někdy z r. 2001) za SRAM X9 3×9 (r.2010). A to jsem neměl dělat… Vůbec mě nenapadlo, že řazení je obráceně, tj. vpravo na silnější převod směrem od sebe (u ESP5.0 je to k sobě) a vlevo u přesmyku obráceně. Absolutně nechápu, když jde o stejného výrobce, proč to mají u nějaké řady obráceně. To je jakoby změnili řazení v autě a jednička byla dozadu apod.
Takhle mám všechny reflexy za x let totálně v řiti a připadám si jak začátečník. Kdybych neměl opotřebované gumy u starých 5.0, tak to snad raději vrátím zpět. Navíc mi přijde, že staré ESP 5.0 měly přesnější a rychlejší chod, minimálně směrem na silnější převod. Ta X9 mi přijde že má jakýsi „bakelitový“ chod. No a vlevo na přesmyk musím zase podstatně více pootočit, což mi rovněž nevyhovuje.
Jestli je to ten mikroindex (?), jenže ten je mi k ničemu, nikdy jsem neměl u původního s přesností problém.
Jo a dokonce ty staré byly i nepatrně lehčí.
Vaše zkušenosti s tímto? Plus nedají se sehnat někde náhradní gumy k tomu starému řazení ESP 5.0 z r. 2001 (jsou delší – cca 70mm) ?