Zdravím,
při výměně zadních destiček na svém Canyon AM jsem zjistil, že patka na straně přehazovačky včetně háku přehazovačky je obroušená. Vzhledem k tomu, že za kolem tahám dětský vozík, začal jsem přemýšlet o tom, jestli to nedělá namáhání kola a např. hřídel kola. Jenže brus je na straně patky ven z kola, zatímco při páce od vozíku bych ho očekával případně na vnitřní straně (vozík na jedné straně tahá hřídel ven, na druhé straně musí jít hřídel logicky dovnitř)… Otvor v patce je oválný a na rozdíl od druhé strany v ní má hřídel zadního kola vakl.
Při bližším ohledání a přemýšlení nad situací jsem dospěl k závěru, že to nemůže být od namáhání kola, nikde žádné špony, brus naprosto hladký, závit hřídele nepoškozený a barva na vnitřní straně patky, pod drážkovanou maticí hřídele bez poškození (pokud by se měla hřídel protáčet, musí obrousit minimálně barvu na patce) a hlavně, stejně je obroušená i patka přehazovačky, kde uz definitivně není nic, co by mohlo brousit (jen pružina a hřídel rychloupínáku)…Navíc závit neudělá takto hladký brus…
Suma sumárum, můj závěr je, že patku obrousil montážní dělník po nalakování a při skládání kola, zjistil zřejmě, že je rám blbě svařený a kolo „šmajdá“ (na jedné straně je delší, než na druhé).
Zajímal by mě váš názor:
- na mou analýzu (dle fotek) a informace
- jestli to má takto nějaký další majitel Canyon (AM)
- jestli je dobrušování rámů „běžné“. Je to na reklamaci?
- jak se pozná, že má kolo dobrou geometrii a že nešmajdá? Jak a co mám měřit? Je na to nějaká zkoumací technika/postup?
Předem dík za odpovědi.
M.