Dobry den, prosim jaky je obvod kola pro zadani do tachometru na plasti je napsano 57–622 29×2.25 Dekuji
Dobry den, prosim jaky je obvod kola pro zadani do tachometru na plasti je napsano 57–622 29×2.25 Dekuji
skus zadat do vyhladavania „obvod kola“ a vypadne ti si 15 threadov.
na netu jsem nasel jen same obvody na silnicky a 26 bike bohuzel 29 jsem bohuzel nenasel, vsude je 40–622 pritom mam 57–622
neskusi to vyhladavanie ani za boha co :-), proste to odmeraj a nespekuluj, je to 30 sekund roboty a ked ti neni jasne ako tak to do toho vyhladavacieho okienka napis…
trochu Ti pomůžu
špatně jsem zkopčil odkaz, tak znova
To máš z toho, že jezdíš bez kola! :o)))
jak to tak sleduju, budu muset jezdit do práce v přestrojení :D
Tak tenhle dotaz tu nebyl už pěkně dlouho, asi týden.
je to tím, že se tu momentálně řeší konec světa, ropná krize a cykary v Mostě…
DYG ty Kájo, co máš proti Mostu? Ces more přes papulu?
Si vezmi normálně metr na látku, a obtoč ho kolem kola. Jednoduchý ne?
já použivám krejčovskej metr ale páč nestačí a nemám 2 tak si vždycky udělám nožem na plášti rýhu a doměřím to do konce.
nejlepší je si nabarvit Fixou jeden špunt na platsti, sednout na kolo (aby bylo zatížený) a ujet jednu otočku kola a pak to změrit … venku to jde i barvou…
jj něco podobnýho dělám, jsem tam nedal smajlíka a teď budu za vokurku :-)
neboi zkus ohnout dřevěný třímetr kolem kola…
Máš k tomu tacháči manuál? Měly by tam byt přímo hodnoty pro různé rozměry kola X šířku pláště, třeba 26.0×2.0 apod..
to ano mam jen je problem ze s 29 tam pocitano neni a hledam na netu protoze to chci presne :-) jsem takovej puntickar
toti vyhledávání asi moc nepomůže ,protože každý plášť může být o trochu jiný
udělal bych čárku na plášti 2× až3× otočil kolem ,změřil vydělil a máš to
Mně kdysi souška učitelka říkala, že je to: pí x D. Ale je to už dlouho.. . . . .
Ale to bys mu musel napsat kolik je pi a kolik d. Nasobeni snad zvladne a kdyz ne, tak pomuze nekdo na B-F.
Násobení zjistí na matematickém fóru.
Pravda, to me nenapadlo.
Neboj, nejsi sám kdo to tu hledal a nenašel nic :) jen tady chytráci blábolí a dělaj chytrý s hledáním. Na 29 asi moc tabulek rozměrů není.
V poměru převodu psal někdo poměr 26:29 v excelu, jestli bral obvod tak to vychází na 1,0805 u pláště u contíku. Takže to přibližně dávalo 2225 nastavit na tachu … u tebe mižná o nějaký milimetřík navíc. že mi to měří blbě mě nějak nesere :D kdybych to chtěl přesně, tak je to ejlepší změřit
Spis mi prijde, ze blabolis ty. Po zadani slova „obvod kola“ mi to tu na B-F naslo 1490 odkazu.
to je málo..přece musí na kole jezdit víc lidí než 1490…
si nieco vypil?
Takže neumíš hledat a ještě k tomu doporučíš dobře nesmyslnou metodu, dobrá kombinace :-)
Jak změřit (otázka 30s a výsledek mnohem přesnější než nějaké tabulky) se tu asi tak 1000×.
Ale to ani není z historie vše, ono se to tu také probíralo pro 29 RaR a to ještě k tomu cca 14 dní zpět:
http://www.bike-forum.cz/…29-kolo.html#…
Stejně ale bude mít nejlepší si to změřit sám i kdyby jezdil 29" RaR 2,25.
Ale šlo by to, mít nějaký průměr poměrů. Pak vzít průměrný obvod 26 a mělo by cca vyjít obvod 29"
alebo rovno s tym mravencom, to sa mi uz zdaa lepsie.
Tak proč obvod 26? Změř si obvod lofasa, toho máš vždy při ruce a k tomuto etalonu pak můžeš vztáhnout všechno.
podle toho co jsem s ipo naměření zkoušel to vychází. A obvod při malém tlaku je stejně lepší dát o 2–3cm menší.
A co jsem udělal poměr mojich 26/29 (sic jiné firmy a jinak sjeté). udělal přibližný průměr mezi poměrama. vynásobil to co mám na tachu a vyšlo mi cca o 3,5cm menší obvod.
A když jsem z ****** zkusil, co udělá s obvodem upštěné kolo(mám ho sundané, tak jsem upouštěl víc).
Nezatížené 2075 a při zatížení 2010. Takže co teď?
nic, jak povedal pepek zmeraj si toho lofasa.
A?
ved to „tu:“http://www.bike-forum.cz/forum/obvod-kola-do-tachometru.html#comment1870221 mas jasne.
Tak si naser na hlavu a pořádně to vmasíruj .-) možná to bude mít blahodárné účinky na tvou mysl
dobre, si ma dorazil a nemam co odpovedat.
Néééé :D
ale musíš počítat s koeficientem černého pigmentu…
a odpočítat šířku magnetu
No tys mě rozsekal…
Voco GO o něco jsem přišel v době GPS tachometrů není průměr kola třeba. Klasická metoda se značkou na asfaltu je lety ověřená a stejně to bude blbě. Stačí mít jinak nahuštěné opotřebované pneu, výšky vzorku nebo i podle výrobce gumy a hned to jde do jiných čísel. Jinak si tam podle tvých rozměrů nastav 2313,15 mm. Chce to trochu hledat http://www.bikecalc.com/wheel_size_math.
povedzme ze obvod 26" kolesa 2070mm. tym tvojim pre/podhustenium vzorkom a pod co som to volakedy za mladi meral vzinkne rozdiel tak do 20mm. to znamena ze na 100km to neurobi ani 1km. teoreticky, maximalne. prakticky ten rozdiel bude skoro isto este mensi. tak o jakej nepresnosti to hovoris? neviem ci to gps ju bude mat vobec vacsiu.
lidi skončili v zimě 10m od baráku, když šli z hospody a zmrzli…tak to nezlehčuj…
malo pili, za to koleso nemoze.
No zas ne kazdej touzi po GPS, ktera ma proti tachu i spoustu nevyhod. Jo a s tou jeji presnosti bych to tak ruzova nevidel.
jejda dekuji :-) jeste jen pro zvedavost to premerim sam zda se seknu
2785 vím to nahodou docela přesně :D
Pak bude borec psát, že jezdí průměrky 40km/h :-D
bude king :D a nebude mít depku
a krásně to udéjchá…
nevite jakej obvod ma 26×2,4? ty tabulky mi prijdou nejaky divny a dost se lisi..
Ono není zas tak složité si to změřit sám ;). Navíc každá 2,4" bude mít jiný obvod.
To některým nevysvětlíš:) Budou na netu hledat tabulky, ptát se na fórech, místo aby vzali metr a v půl minutě to změřili:) O přesnosti už ani rači nic neříkám:)
++++++1…já tu fakt někdy žasnu…
Kdybys zapojil hlavu, mas to zjisteny driv, nez sem napises svou otazku.
Pokud to nezvladas, existuji i videa, kde je videt, jak na to: http://www.youtube.com/watch…
TIP: kolo neni potreba sundavat.
Naopak, je blbost kolo sundávat!
Je potřeba na kolo nasednout a zaujmout bežný posed a měřit takto zatížené kolo. Rozdíl oproti nezatíženému dělá i několik cm. Pak je měření stejně nepřesné, jako číslo z nějaké unifikované tabulky.
rozdíl několik cm, to jsi trochu přehnal, ne?
Zkus si to.
A nebo spočítej. Když po zatížení si plášť „sedne“ o 5mm, tak na obvodu kola už to jsou cca 3 cm. Samozřejmě mluvím o bajku, na silničních kolech při malém objemu a velkém tlaku tak velký deformace nejsou:)
Rychlej dotaz. Jakej je obvod 29" nějakej 2,2 plášť.
Díky počítám teoretické převody.
pí x d = o nebo 2 x pí x r = o
Teď vážně :) ,průměr ráfku bude cca 640mm od patky k patce a plášť přidá cca 45–50mm na poloměru, nechce se mi to hledat.
Už jsem našel, že má cca 2300mm
Na tacháči mám nastaveno 2280mm a to jak pro RaR 2,25, tak pro RK 2,2.
No to bych řekl, žemaš nastaveno pro RaR 2,25 dost málo. Já mám 2314. A nebo já mám moc :)
Celých 2314mm nedá obvod ani bez započtení vlivu stlačení při jízdě, natož, aby to souhlasilo za jízdy se započtením stlačení.
Jinak se ale může lišit kus od kusu, verze od verze a také záleží na ráfku.
Teď jsem po delší době zase jeden plášť změřil a to 29" Schwalbe Super moto 2,35". Nezatížený dal cca 2315mm (tenhle údaj mi moc nezajímá, takže to bude tak ± 2–3mm, moc jsem se nepáral s přesností) a je přitom o pár mm vyšší než RaR (měřeno na stejném ráfku šuplérou).
Je fakt, že jsem to asi neměřil a vzal to někde z tabulky. Ráfky mám Remerx Grand Hammer. Nicméně rozdíl 3cm dělá jestli se nepletu, tak asi 3–4 km. na 100, takže žádná trága. Horáka mám na chatě a o víkendu to schválně přeměřím. Bye, Jirka.
Chyba 3cm na obvodu dělá rozdíl cca 1,3km na 100km.
Tohle sem nikdy nechtěl ani začít počítat. Díky, teď už vim že je celkem šumák co tam mám :-)
Nemáte někdo na tacháči nastavený Kojak 26×1.35 ? :) Podle tabulek to vypadá cca na nějakých 1970. Díky