Ahoj.
Mám toto kolo http://www.mojekolo.cz/…k-white-2012
A chtěl bych poradit co vyměnit abych ho odlehčil.
Děkuji za rady.
Ahoj.
Mám toto kolo http://www.mojekolo.cz/…k-white-2012
A chtěl bych poradit co vyměnit abych ho odlehčil.
Děkuji za rady.
a co ako ocakavas od toho ze zainvestujes polovicu ceny bicykla a s 13 kiloveho bude 12.5 kilovy?
Mno, jestli se Ti to vyplati, jako ze logicky ne, tak nejdriv kola. Kvalitnima zapletama usetris hodne, pak sedlo, sedlovka, kliky, riditka, predstavec a pak ram. Zalezi jake odlehceni mas na mysli a v jake cenove. Davat na kolo za 23k upgrade za 20k je nesmysl…
Tak dá se zainvestovat i nějak rozumně ne ? Chtěl bych vědět jen co zhruba tak nejhorší na tom kole.
Vše je průměr a nevyplatí se to hrotit. To by si taky mohl měnit vše. Max koupit záplety, ale jestli na tom nezávodíš, kašlal bych na to, je to drahá sranda. Možná na bazaru sehnat něco za dobrej peníz. Mně osobně by se do toho kola nechtělo investovat nic, nic neni vyloženě blbé a něco extra drahýho a dobrýho tě ve výsledku stejně nevytrhne.
kolik chceš investovat a kolik ty sám vážíš? Jen tak ze srandy bych vytáhl sedlo se sedlovkou z rámu a zvážil.. Myslím, že to nebude mít daleko k 700g, začít by si mohl třeba tady, pak bych vyměnil pláště a duše, pokud nechceš/nemáš bezdušáky, něco málo jde ušetřit na řidítkách, představci, větší investice už je pak do kol a převodů… Smysl to má, pokud ti kolo jinak vyhovuje
nejlevnější odlehčení jsou pěnové madla :)
Ještě levnější je uříznutí přebytečné délky sedlovky (pokud není vytažená na maximum) a zúžení řídítek na 560 mm (jak se to vozilo před lety) s čímž souvisí i přiměřené zkrácení (tedy opět odlehčení) bovdenů, lanek a brzdových hadiček.
s tou sedlovkou souhlas, ja tak nějak levně odlehčil kolo přítelkyni o 1,2kg. Lehčí zařízlá sedlovka, šlupky pláště+light duše, ocelové pedály vyměnil za obyč.lehké plastové, gumové madla za pěnové, z vidlice jsem vytáhl gumový elastomer, sundal odrazky, nalepil reflexní samolepky a bylo..
Jednalo se o byč.kolo, u dražšího už tak lehkého to zas tak jednoduše-levně nepůjde :)
Udělej si tabulku s aktuálními váhami jednotlivých komponent a pak srovnávej v obchodě na kolik ti nějaké ušetření hmotnosti vyjde. Jak radili i ostatní, dost udělá sedlovka, řidítka, představec. To se dá pořešit i pěkně na bazaru, na váhu ti to hodí každý. Co vidím jako solidní těžítko je tvá kazeta, ta se stejně bude brzo měnit. Lehčí kola jsou znát opravdu hodně, ale je to už větší investice.
nic nemen, udelej peknej servis pred sezonou (pokud je jete) a usetreny penize uloz na lepsi bike… a tak to delej pokazdy, kdyz se zactes do bf a zacnes mit pocit, ze musis tunit… za rok mas na super bajka ;)
:)
Jestli máš pocit, že bys potřeboval utratit na tuningu, tak tady už moc možností nemáš.
Zvaž kola a porovnej třeba s:
Všechna tahle kola jsou na tom váhově velmi dobře, dají se na bazaru sehnat za rozumné peníze a když je předěláš na bezduše, tak získáš skvělé jízdní vlastnosti.
Zvaž finanční možnosti a pokud je to nad rámec toho, co jsi zamýšlel, tak šetři na nový… :)
Jo a sedlovka+sedlo taky udělá dost.
Zbytek, co jsem koukal na konfiguraci, nemá smysl měnit – ušetříš nula nula prd.
Další rada je zhubnout, to ušetří peněženku ze všeho nejvíc. :D
Redmetal Zero
kupovat kolesa z bazaru je dost riziko, malokto dam da nove len preto ze si chce urobit radsot inymi ako napr ja :-). a kupovat na henten bike RM zera snad nemyslis vazne.
Proč ne??? Když se podíváš, tak se dají téměř nová sehnat do 6k. Než kupovat nějaké šunty na deorkách za 3k mi to přijde jako lepší varianta.
když si k tomu ale připočteš výměnu podélně unavově prasklého zadního ráfku se kterou půjde i pár drátů (téměř vždy) tak jsi rázem na desítce za jetý kola
ono ty téměř nový zera budou mít vždy několik tisíc v lepším případě nezávodních
Jak už tu padlo – jedině kola, sedlo, sedlovka. Možná ještě předělat pily na 2-placku. Nejvíc poznáš ty kola…
Souhlas, začít koly.
Ještě gripy (vyměnit za ESI) a případně řídítka (vyměnit za kvalitní karbonová, užších se na bazaru válí dost).
kazeta-10dkg
Jo, to taky není špatný nápad. Na druhou stranu vycházím z toho, že je to spotřebák a lepší ho ještě chvíli jezdit a pak rovnou vyhodit. Ale máš pravdu, že XT kazeta není drahá a než se kazeta sjede může trvat pár let.
Na bazaru se hlavně valí čína fejky než kvalitní řídítka.
Požadavek zní odlehčit kolo, nikoliv zkvalitnit kolo. Takže lehký čína fejk v tomto případě poslouží velmi dobře.
Reagoval jsem na „vyměnit za kvalitní karbonová, užších se na bazaru válí dost“.
Ale je fakt že sám činá karbony jezdím a nemůžu si stěžovat, 126g řídítka která mají 700mm. Mám ale 66kg na XC, při 100kg na enduro bych si to nedal, tam bych těm 126g nevěřil.
kola, pláště a bezduše… ty poslední nestojí tolik, ikdyž aby si mohl provést to poslední musíš mít na to kola..
S těma bezdušema a snížením hmotnosti to nemusí být až tak pravda.
nemyslím si, že tam bude mít ultralight duše, takže mu jedna duše může vážit jako celý komplet notubes. No a druhá duše je tedy hmotnostní bonus… to zjistí ale až když to rozebere, což je u odlehčování často základ.
Mnohem levněji než odlehčit kolo, vyjde odlehčit sám sebe :-))
a jak toho chceš docílit :-DDD
Před závodem si dojít na záchod je levnější než sada XTR.
no ještě aby chcaní či ****** stálo víc, jak XTR… ale s váhou kola ti to stejně nepomůže.
štíhlý až až)
těžší jezdec, tím větší má teoreticky sílu (tedy i v nohou)
Bod 2 je teda pěkná kravina.
není. na tom trvám. vyhublý člověk je vysláblý, kde s bříškem je dobře napapaný a spokojený :-DDD
To je sice pravda, ale jak s tím souvisí síla nohou?
výkonnost jezdce je důležitější než jeho váha.
Důležité je obojí, protože obojí spolu úzce souvisí.
vždyť ano. psal jsem přece že těžší jezdec=výkonnější. ne snad?
Jen potom nevim proč se u profíků sledují Watty na kila..a z my zkušenosti kazdy kilo dolu pri podobném vykonu se mi jede líp..takže to asi funguje
ne u všech, na dráze třeba to tak důležité není. Tam jde o absolutní watty
jo, jo souhlas, tuhle část cyklistiky jsem nebral v potaz…taky to jsou trochu „netradiční“ cyklisti :-).. když se dívám na ty jejich stehna, tak nevěřícně kroutím hlavou..
Je to hodně vidět i v Čechách na MTB, kde většina závodů nemá moc velké převýšení a dlouhé kopce. Proto se prosazují i cyklisté co váží 85+ kg a mají sílu. V Alpách by byli bez šance. A proto tady spousta lidí vozí 1×10.
Bod 2 není kravina, ale pouze ti nezaručuje výkonnost. To že má sílu neznamená, že má i výkon se svou váhou. Ale ten komentář pod tím je blbost. Proč by měl být vyhublý člověk slabší než tlustý? sádlo ti sílu nedodá, max budeš mít víc energie, ale tu spotřebuješ zase kvůli tomu sádlu.. Ale jo spokojený napapaný člověk jede líp, po pár rychlejších tepech se za zatáčkou vyzvrací a hned se jede lépe :D
napsal jsem to trochu vtipně. a proč se asi na bench zvedá polovina své váhy? já s 60 kg bych nikdy neuzvedl nějakou 50 kg činku, kdežto pro stokilovýho je 30kg činka jdnohubka.
Na tu polovinu váhy jsi přišel kde? To zas musela být rada k nezaplacení:-)
třeba na závodech to tak bývá… někdy teda víc jak polovina, záleží jaké to jsou závody.
Evidentně jsi benchpress nikdy nezkoušel :)
Když jsem měl dobré dny, tak jsem zvedl i o 10 % víc než svoji váhu. ;)
S tím souhlasím, že je to jedohubka ;)
To jses trochu mimo, jako hubeny cyklista vazici 72kg/186cm svoji vahu na bench zvednu.
mel bys ale dodat že chodíš dvakrát týdně do posilky pravidelně a cvičíš celý tělo. Tzn patříš někam k 1% cyklistů…
Sry, jednacpracovni ;) … bez prohybani zad? Jestli jo, uctyhodne pane kolego.
Ty máš prostě jenom komplex, že vážíš 50 kilo i s postelí a netáhne ti to na kole ;-) Nic jinýho bych v tom nehledal, třeba potrénovat.
Ale pane kolego je. Síla nohou přece vůbec nesouvisí s hmotností celého těla. Síla závisí na průřezu svalu, množství a typu svalových vláken a na délkách segmentů. Kdybychom měli dva 70 kg cyklisty, tak budou mít stejnou sílu?
Tři slova:
WATTS
PER
KILO
A nešlo by to naopak? Kilos per watt? :)
Nemám už moc prostoru, ale posnažím se ;)
Přejdi na 1×10. Až budeš mít ojetý pláště, tak nahoď nějaký jiný a lehoučký (Thunder Burt, Race King) a při tý příležitosti kup nějaký lehký duše. A máš skoro zadarmo aspoň půl kila dole.
a jako bonus kolo na hovno
+1
kopil bych slušná kola (na 26" se možná budou dát sehnat služný bazarovky Cmax XT, F-RM3 atd. a popřípadě nějaký sedlo na kterým se dá sedět …
koupil bych slušná kola (na 26" se možná budou dát sehnat služný bazarovky Cmax XT, F-RM3 atd.) a popřípadě nějaký sedlo na kterým se dá sedět …
cmax jsi asi myslel ST ne? jinak v bazaru radši ty RM3ky
jj, zrovna nedavno byly jedny RM3ky za peknej peniz..
jj ST … tak já s nima nemám skoro žádný problém a pokud by byly málo jety na bazaru tak bych je klidně bral … tam to chce dávat bacha aby nebyl moc vydřenej ořech.
u starejch orech, u novejch je to ok…
Dulezitejsi je kontrolovat draty, jestli nejsou pretazene a nevytrhavaj se z rafku nebo nejsou na konci zavitu…
Jinak ok…
A nezapomenout omrknout ráfek u díry pro ventilek :)
to beru jako samozrejmost, kazdopadne to se da resit, vid?:))