Rad bych snizil vahu sveho bajku, jsem ted tesne pod 12, coz se mi zda ale stale hodne. Jak byste to videli vy, na cem by se dala vaha jeste vyrazneji snizit? napadaji me nasledujici komponenty – predstavec, riditka, sedlovka a kliky.
Rad bych snizil vahu sveho bajku, jsem ted tesne pod 12, coz se mi zda ale stale hodne. Jak byste to videli vy, na cem by se dala vaha jeste vyrazneji snizit? napadaji me nasledujici komponenty – predstavec, riditka, sedlovka a kliky.
…kup si pedály a tretry, ne?
ee, to jsem zapomnel dodat – nechci naslapy!
Kliky, možná sedlovka. Nášlapy si stejně kup :-) Co se ti na nich nelíbí? Ať řekneš cokoliv, my ti to stejně rozmluvíme :-)
nerozmluvite :-) prasim dost v terenu, naslapy nechci :-)
tak nějak mi není jasné co má společného tebou zmiňované prasení v terénu s nášlapy,zlváště na takovém biku co máš ty.nášlapy se používají na enduro, DH i na FR ale tam už nepouživání nášlapných pedálů může mít smysl a když se podívám jen na složení tvého biku tak to ani na jednu odnož nevypadá.
spíše to vidím na strach a špatnou techniku ale nenech se rozházet,je to čistě tvoje věc co na biku vozíš ,jen mě zarazila tvá odpověď:)
nejspis v tom je strach, ze az kdyz budu potrebovat spadnout, tak nesundam nohu a druhy fakt – casto jezdim s kolem jentak, ze se potrebuju nekam dopravit a nechtel bych si pak nosit nahradni boty sebou, technika slapani samozrejme muze byt spatna, ale naslapy jsem jeste nezkousel, tak nemuzu posoudit
sice jsem nemyslel techniku šlapání spíše jízdy ale to je jedno…jinak,existují i tretry s kterýma se dá chodit dost pohodlně a vypadají civilně ale to určitě víš.
Tak na první pohled: Vyhodit rychloupínák a dát lehonkou podsedlovku, sedlovku, sedlo, snížit řidítka a fiknout krk vidle, celý kokpit by šel odlehčit (představec, řidítka a rohy) a samozřejmě kliky a hlavně pedály. Na té mohutné objímce přesmyku by se také dalo něco sundat. Další kapitola sama pro sebe jsou kola a pláště. No a ve finále, pokud ještě k tomu ke všemu koupíš nějaký lehčí rám, tak se ti to povede docela dost stlačit … :-)
Jo a zapoměl jsem, pokud vyměníš Deore za XTR, nebo Sram-0, tak ušetříš taky zhruba 500g :-)
…a ve výsledku tu máme úplně nové kolo. .)
:-D
nejvic bych odlehcil kola,pak sedlo, kokpit,sedlovka.
kliky podle penez.
a moc mi k ramu nepasuje 125mm vidle…
Je to otázka kolik d otoho chceš vrazit. Dost bys ušetřil na kolech. Ty tvoje budou mít tipuju tak 2200–2300 gr i upínáky, dají se koupit kolem 6500 a výš výrazně lehčí. Já takto koupil kola na nábách A2Z, celkévá váha i s upínáky 1750 gr, což je dost. Dále ultralight duše – 120 gr. nebo notubes – další gramy. Taky máš poměrně těžké kliky, dát nějaké XT, budou další gramy dole, lehké pneu, nějaké kolem 400–500 gr. Investice klidně přes 10000 a jsi dole přes kilo hned :)
Asi bych postupně, sjedeš pláště, koupit lehší, duše můžeš hned, kola pokud máš už hodně jeté nebo možnost prodeje, tak prodat a koupit nové. Hlavně na kolech udělá akcelerace hodně, sám jsem to poznal. Kliky sjedeš zuby, koupit nové, lehčí tužší …
Taky ta vidle na to Egoistu 125 mm zdvih asi nebude to pravé ořechové.
Jen na kolech se dá ušetřit klidně i kilo váhy a tam je to znát asi nejvíc.
ty diskutujes sam se sebou?:)
Tak ho nech, aspon tu neni mrtvo. No, kola bych menil nerad, mam je tedka vesmes novy a po tech nabach author, co jsem mel predtim je to hodne velka zmena. Vidle 125mm sice k ramu nesedi, ale mne ta kombinace plne vyhovuje :-) Co se tyka toho ramu, tak ten menit taky zatim nechci, sice vazi nejakych 1700gr, ale jsou tam jine veci, ktere na vymenu maji prednost. Spis me zajimaly komponenty a ne novy kolo, tohle mam rad a jsem s nim spokojeny - az na tu vahu
s 1700 gramy seš hodně optimistický
vazi 1750gr vcetne hlavovyho slozeni, vazil jsem ho jeste nez jsem ho osadil. Ted jsem zvazil kola – plaste, duse, kotouce a kazeta – celkem 4kg :-/
ok , já čekal víc :)
jinak co se tyce holych kol (bez plastu, duse, upinaku, kazety a kotouci, tam by mela byt vaha necelych 1800gr. Novymi koly bych sice ziskal kolem 200gr, ale za nepomerne vysokou cenu (pro me). Jeste tedy upresnim svuj pozadavek – cilena vaha je 11kg :-)
1800g ty kola nemájí ani náhodou jsou přes 2 kila
vychazim z toho, co nekdo napsal do hmotnosti tady na strankach
nevidim duvod proc by na strankach bottico meli lhat, tady je citace:
„…Toto jsou sety opravdu jen OEM pro výrobce kol. Náboje jsou řady Cerit a ráfky X 455.Paprsky jsou použity DT Competition. Váha je kolem 1800 gr. S pozdravem V.U…“
A tyhle kola mam ja, jen s jinym prednim rafkem.
no protože ohledně vah všichni strašně kecají.
v příloze máš kalkulaci tvých kol podle popisu ráfky sem nechal oba X455
celková váha 2046g bohužel :-(
jenze na kolech to nejvic poznas.tam ma investice nejvetsi smysl.
a smir se s tim,ze dostat tohle kolo na 11 kg bude stat nejakou kacku.
nebude – to je skoro nemožné bez výměny prakticky všeho
Vždyť jsem mu to o pár příspěvků výše psal :-)
to jsem nechtel rikat .)
ted jsem teda nepochopil odpoved – ja bych rekl, ze me to nejakou kacku stat bude a s tim i pocitam, ale rikam si, ze pokud vymenim kliky, riditka, predstavec, sedlovku, plaste a duse, tak bych se vaha mohla dost zasadne snizit.
Jestli se mylim, tak me vyvedte z omylu.
to je jak mluvit do dubu.. jestli vymenis kliky,tak krome vahy nepoznas nic.
po 3 a naposledy – zacni od kol.to je zaklad. tam ma investice nejvetsi smysl.
no, dobry, uz chapu… takze rada je tyhle kola zahodit a koupit novy, nebo tyhle vzit a predelat (vymenit plaste, duse, upinaky, kazetu)?
tyhle nechat a vymenit rafky,vyplet,plaste,duse,naboje :)
jen se zeptam – proc to tak resis? z toho kola nikdy lehky stroj neudelas,akorat v tom utopis prachy.
tak,jak to mas, je kolo funkcni a pokud ti vyhovuje,tak bych to neresil.
hele, tuhle otazku jsem si nepolozil :-))
tak aspon mam problem vyresenej, ne takhle, budu menit riditka a predstavec a pritom me napadlo, jestli mam komponenty vybirat podle vahy, jestli ma cenu kolo nejak zasadne odlehcovat nebo proste to vymenit podle toho co se mi bude libit a hodit a na gramy nekoukat.
zásadně možná ale pořád to bude od 11 dost daleko
Jak už bylo psáno,pláště,duše(vozím maxxis flyweight a nemám problémy)sedlo,kliky,jak sjedeš tak kazetu xt.Nášlapy mimochodem nemaj chybu.Taky můžeš vyměnit upínáky na kolech.BBB cena kolem 300 kč a 66g.Jen pozor jsou na imbus,lehkou objímku na sedlovku(taky pár gramů).Na brzdách taky ušetříš moc,sadu deore vyměnit za XT nebo XTR by taky bodlo:-)Popřípadě otočné řazení Sram X.0 grypshift je taky v klidu.Komponenty Ritchey nebo Easton.No a máš zase nové kolo:-)Vyměňuj postupně až půjdou komponenty do kopru,jinak se nedoplatíš.
ještě dotaz jak zjistils že to tvoje kolo má 12kg?
zvazil jsem ho ;-)
no to mě právě zajímá jak?
digitální závěsná váha – nebo jiná mětoda?
tak zmena, kolo vazi vic, 12,7 nechapu jak jsem to predtim vazil
radsi me uz dneska ( a ani zitra) nereste, jsem nekam mimo z tech vsech zkousek
Vsem dekuju za nazory a navrhy :-)
no to už +/- zní reálněji, a proto sem nahoře psal že 11kg je celkem utopie :-)
jj, ted uz to taky chapu… no proste, kdyz je nekdo lama, tak je lama… jdu radsi cumet do zdi :-)
jak to tady čtu, naprosto mi uniká proč tohle kolo vlastně chceš odlehčovat. Jen pro to číslo na váze? :)