Odolnosti kevlar.pláště vůči defektu

11 nepřečtených
  • Mychal

    Poprvé v životě jsem si „dopřál“ kevlarové pláště a to sic Maxxis Crossmark. Zkušenosti s jejich odolností vůči defektu jsou hrozivé. Zadní plášť vydržel (v přepočtu na průměrné km/defekt) cca 10× méně a přední dokonce 50× méně než dosud v průměru jiné pláště, které jsem používal. Nejsem tak technicky zběhlý, takže nevím, jestli tento propastný rozdíl v odolnosti vůči defektu je dán tím, že tyto pláště jsou prostě „šmejdy“ nebo obecně kevlarové pláště mají výrazně nižší odolnost vůči defektu. Po této zkušenosti mám ale stejně strach znovu do kevlaru investovat. Jak to tedy je?

    0 0
    • Georrge  

      šmejdy to nejsou, taky se nedá říct, že za to může kevlar, protože ten působí úplně někde jinde, měřítko které by mohlo udávat odolnost pláště, je jeho hmotnost. A kevlary jsou většinou i tenké šlupky.

      0 0
    • pee.tr  

      Zobecnit se to dá jen těžko. Budu psát o MTB. Možné to díky závodnějším ambicím kevlarových plášťů v některých případech být může. Záleží na druhu směsi, síle běhounu,… Osobně jezdím kevlarové, nepotřebuji na demontáž a montáž nářadí, jsou lehčí,… Poslední dobou mám také pár defektů, ale nic nenormáního. I mezi kevlarovými bude rozdíl vůči sobě. Na Michelinech jsem např. nepíchnul přes 10tisíc km. Až teprve, když už byly totálně odrovnaný. Ale kancelářská sponka by asi projela kažou gumou… Jinak za poslední 4 roky na kevlarech (michelin, hutchinson) mám kolem 10ti defektů na 30 tisíc km. Z toho asi 2 průrazy a zbytek průpich trnem, šponou, kdy to až na dva případy nikdy neušlo dřív, než za několik desítek hodin.

      0 0
    • Chlebovnik  

      To že jsou kevlarové nemá nic společného s běhounem nebo odolností proti defektu. Jediným rozdílem oproti drátové klasice bývá PATKA, která je vyztužená kevlarovým vláknem (namíásto klasického drátu). Výhodou je pak samozřejmě nižší hmotnost a zpravidla snadnější zatěsnění při instalaci bezdušového systému.

      0 0
    • mr.antik  

      záleží na typu defektu, na tlacích… taky na tom, co byly ostatní gumy zač…

      0 0
    • jonti  

      Crossmark je lehky plast se slabsi stenou, je treba ho vic foukat. Je to nezavisle na tom jestli mas kevlarovou nebo dratovou patku.

      0 0
    • Singlespeed  

      Jak píše Chlebovník. Crossmark není žádný kevlarový plášť, to sis spletl. Je to plášť z běžných materiálů. Jen místo drátů v patkách má svazek kevlarových vláken. Na jízdní vlastnosti a odolnost proti defektu nemá v tomto případě kevlar žádný vliv.

      0 0
    • deadmead  

      Ahoj,

      no nevím jak se ti to povedlo.. někde musí být chyba.

      Mám Crossmarky 29×2,1 se skládacím drátem a za 3000 km ani jeden defekt, vozím je nafoukané na 1,8–2,0 podle terénu (do těžkého terénu 1,8 a drží dobře). Je pravda, že zadní je již dost sjetý, na novou sezónu pořídím něco jiného..

      Chyba by se měla dát odvodit od typu defektu..

      0 0
    • marapara  

      Mám pocit, že jsi trochu nepochopil výhody kevlarového pláště oproti drátovému. Výhoda netkví ve větší odolnosti vůči defektu, ale hlavně v nižší hmotnosti. Kevlarové pláště mají vetšinou větší hustotu tkanin, ze kterých je plášť vyroben. S tím se pojí právě ta hmotnost. To co potřebuje kilogramový obyčejný drátový plášť díky nízké hustotě tkaniny, tedy více materiálu, gumy atd., to nepotřebuje kvalitnější kevlarový plášť s vyšší hustotou tkaniny, na které jsou naneseny vrstvy gumy. O to jsou zase třeba kevlarové pláště háklivější na malé ostré předměty, které tenší plášť už propíchnou, třeba drobné trny a silný a těžký drátový by to třeba přežil bez defektu.

      U špičkových kevlarových plášťů se dělají také různé varianty, např. se zesíleným běhounem, popř. boky, které jsou tak odolnější vůči ostrým předmětům, ale třeba i vůči proříznutí zboku. Přitom váhově zůstávají ještě celkem v normě, oproti kilovým drátovým plášťům.

      Otázka také je, jestli nepoužíváš ne moc vhodné a tenké pláště na náročnějších površích, např. kamenech, šotolině atd. ?

      Každopádně lepší kevlarový plášť je poměrně snadná cesta, jak za relativně nízký peníz shodit třeba kilo u bika dolů. A na kolách je to velice znát.

      0 0
      • blackboy007  

        měl jsem drátový rapid rob a na zadním kole jsem sjel vzorek o 80% a potom nastal defekt plášť i duše díra jak do zadnice teď má wtb nano race kevlar a najeti víc jak 400 km a v pohodě pokud je hodně sjetý plášť tak je náchylnější k defektům a je jedno jaký máš teď mám vyhlednuté conti xking performance budu je kupovat asi přítí měsíc

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.