Nazdarek lidicky newim jestli si ma poridit na miho bika odpruzenou sedlovku…mate s tim zkusenosti???Jezdim tak pul na pul po silnici a v terenu…kdybyste meli nakej peknej odkaz za rozumnou cenu tak sem s nim… diky moc:)
Nazdarek lidicky newim jestli si ma poridit na miho bika odpruzenou sedlovku…mate s tim zkusenosti???Jezdim tak pul na pul po silnici a v terenu…kdybyste meli nakej peknej odkaz za rozumnou cenu tak sem s nim… diky moc:)
Odpruženou sedlovku jsem měl pod zadkem jednou v životě…a naposledy.
A na jaké jsi jel, jak si ji měl nastavenou? A nějaké konkrétní důvody, proč ne nebo je to jen nic neříkající výkřik, jak je tu zvykem?
Byla to jakási noname odpružená sedlovka, ale pocit z jízdy na ní byl strašný. Asi byla na mě moc měkká či co, ale podivně se to houpalo a nedalo se na tom slušně jet. Po pročtení reakcí ovšem uznávám, že kvalitní odpružená sedlovka může být přínosná.
Jestli byla navíc teleskopická, tak je to jasné. Také jsem kdysi jel na nějaké úplně low end neznačkové teleskopické a to bylo zcela nepoužitelné.
už jsem tu chválil Cane Creek /dovozce ID Sport/, stačí najít v historii. lidovka to, ale není
Ano, take mohu pochvalit CaneCreek, pote, co mi chot na zadnim postu na TAN rozsedla nekolik ruznych (drahych i levnych) sedlovek (je to vylozene lehka vaha nepresahujici 50kg, ale ty konstrukce byly vylozene naprd), tak mame canecreek s paralelogramem u dobrych nekolik tisic km bez jedineho problemu (napr vrzani naprosto nepozorujeme). Mame na ni ten neoprenovy kryt, co se k tomu da prikoupit.
…a jako lidovku Suntour, ale tu tezsi verzi.
Za ty prachy funguje bezva, ale to vrzání, které přijde poměrně brzy (vždy do cca 1000km) a pak nutnost kompletní rozborky tedy nic moc.
V tomhle jsou na tom snad ty dražší lépe, hlavně nemají uvnitř samotné trubky odpružení, takže je případně vše dobře dostupné a není nutné to dolovat ven.
Vytáhnu tento thread. Nezkoušel někdo z přítomných tuto vzduchově odpruženou a stavitelnou sedlovku? Za tu cenu by to mohla být docela dobrá investice, ale nenašel jsem o ní žádné informace. Je o polovinu lehčí než zmíněné Suntourky…
Předem díky za jakékoliv info
Nikdo nic?
Odpruženou sedlovku.........nikdy
A kolik si toho na které odpružené sedlovce najezdil a jaký objektivní důvod máš k tomu co píšeš?
jak to vidim treba ja ;-). se zadama nebo necim podobnym problem nemam, takze mi pevnej zadek nevadi. kdyz pruzeni, tak proto, aby bylo kolo furt ve styku se zemi. tohle odpruzena sedlovka nezprotredkuje – zbytecnost. navic neni z nejlehcich :-). nenajel jsem na zadne odpruzene sedlovce nic. vyse popsane je dosti objektivni, si myslim.
První část beru, napsal si, proč ty osobně bys ji nepotřeboval a to z důvodu, že nemáš zájem o žádné pohodlí. To ale nic neříká o tom, jestli je obecně zbytečná nebo ne, každý má přeci úplně jiné požadavky. A s váhou není žádný velký problém, těch cca 250–300g navíc není zas tolik. A to že jsi na ní nejel to docela zkresluje, protože nevíš co by ti to přineslo. Fulla také spousta lidí nemá primárně, aby jim kolo drželo kontakt se zemí (samozřejmě je to obrovská výhoda, ale ne u každého primární důvod), ale kvůli pohodlí.
Dotazující váhá jestli si ji má pořídit, takže by ho pravděpodobně zajímalo, jaké to má výhody a nevýhody a proč si ji pořídit a proč třeba ne a jaké jsou zkušenosti.
Hláška typu „Odpruženou sedlovku.....nikdy“ je opravdu výkřik do tmy, který neřekne vůbec nic. Co je na takové hlášce objektivního? Objektivní by bylo, když by napsal odpruženou sedlovku nechce z těch a těch důvodů nebo že se mu na ní to a to nelíbilo.
Mě třeba odpružená sedlovka dost překvapila, měl jsem dokud jsem ji nevyzkoušel na ní také dost zkreslený názor. A to jsem ji zkoušel už v době, kdy jsem toho měl na fullech odježděno hodně. Třeba v některých situacích dokáže přinést i více pohodlí než leckterý full s nižším zdvihem, je totiž skvěle citlivá i k drobnějším podnětům (taková citlivost nemá žádný full) a díky tomu ještě lépe než full otupí ostré hrany překážek.
Samozřejmě oproti fullu spoustu důležitých věcí neřeší jako kontkakt kola s terénem, když se postavím do pedálu, tak ztrácí logicky funkci zcela, nemůže nabídnout vyšší zdvihy. Ale když vezmu v úvahu, že za 800Kč lze pořídit na stávající HT…
mas recht, mel jsem na zaver uvest, ze kdybych mel nejaky zdravotni problemy, mel jen pevnaka, asi bych to zkusil.
Třeba manželka žádné zdravotní problémy nemá a těch pár měsíců, co na odpružené sedlovce najezdila byla nadšená (a to se na ní než ji vyzkoušela tvářila divně, ale když to bylo jen za těch 800, tak že ji tedy zkusí…).
Já bych si ji na HT také dal, kdybych neměl fulla. Teď už mám záda celkem v pohodě a nevim, jestli bych měl na HT problém nebo ne (už jsou to dva roky od pádu, kdy jsem si ty záda pěkně zrušil a měl tak rok větší problémy). Ale i kdyby záda na HT neprotestovala a byla ok, tak bych s odpruženou jezdil mnohem raději. Testovat ty záda ale nehodlam, na HT mě z fulla nikdo nedostane.
Já jsem nikdy na HT nejezdil terénů moc (a teď nemyslím žádné technický těžké terény, pouze rozbitější s více kořeny a kameny) a vybíral více hodně pěkné cesty nebo i asfalt. Na HT to pro mě byl prostě opruz, když takové úseky měly být delší. Když byl kráktý, tak mě bavil, ale jak to bylo třeba více než 1km, tak mě to nebavilo. S odpruženou sedlovkou by mě to bavilo mnohem více, stejně jako na fullu a tedy nejsem nijak omezován a můžu si jezdit kdekoliv.
Ale na druhou stranu nikomu neberu, že je masochista a chce být v terénu naklepaný jako řízek nebo že chce neustále chodit ze sedla a že ho to tak vážně baví.
s odpruzenou sedlovkou imho pojedes po korenech uplne stejne jako bez ni. pri trosku vetsi rychlosti bude kolo ztracet trakci tak jako tak. tohle resi az full.
Já jsem s odpruženou sedlovkou přes kořeny jel. Trakci to samozřejmě ztrácet mírně bude, ale výrazně méně než bez ní (nedojde na kořenu ke katapultaci celku jezdec + kolo do vzduchu, ale jen kola a za kořenem propružená sedlovka tlačí kolo zpět k zemi; je to úplně stejný princip jako u fullu, jen to nefunguje v tomhle ohledu tak dobře). V každém případě na malých kořenech, kde bych jel na HT v sedě také, tak by mě to po chvíli začlo vadit, s odpruženou nikoliv. Na středních jsem musel na HT už vždy ze sedla, s odpruženou to není nutné. Samozřejmě na fullu a zvlášť s větším zdvihem je to o něčem jiném v těch větších rychlostech, ale na odpružené sedlovce je to zase úplně o něčem jiném než bez ní. Pokud srovnám fulla s 10cm zdvihu (třeba AMS Pro) s HT s odpruženou sedlovkou a bez ní při přejezdu v sedě na kořenech, tak mezi HT s odpruženou sedlovkou a bez ní je mnohem větší rozdíl než mezi HT s opdruženou a tím fullem.
Opravdu by to chtělo se někdy na slušně fungující odpružené sedlovce nejprve projet a pak teprve dělat závěry.
A skvěle jsem to pozoroval na kořenech u manželky. Ona jezdí taková hodně měkká sedla a i bez odpružené sedlovky dokázala i na poměrně vysokých kořenech sedět v sedle. Vůbec nechápu, že ji to nevadilo. Jedu za ní a vidím, jak přejede kořen a vyletí několik centimetrů nad sedlo jak ji to nakopne. Ani by mě nenapadlo nejít na takovém místě ze sedla. S odpruženou sedlovkou na stejném místě celkem v pohodě a i zadní kolo ztratilo kontakt s terénem jen minimálně.
Jsem takhle měl možnost pozorovat chování v terénu několik měsíců (tedy nejen když jsem to sám zkoušel na tom jet) a bylo to velice zajímavé. Teď už jezdí také fulla.
A neokoukala se Ti? :-) (manželka)
Ne, pozoroval jsem tu sedlovku, ne manželku :-)
Můžu mít dotaz? Jezdíš i na kole? Nebo jen píšeš na BF? Neber to nijak zle, jen mě to zajímá, kde bereš čas:-D
Přes chladnou část roku jezdím jen málo. Letos nemám ještě najeto skoro nic, jen necelých 400km (ale je to u mě přes 30 hodin, letošní průměr je zatím supernízký). Jak se trošku oteplí, budu jezdit mnohem více. Na BF se ale vždy nějaký ten čas najde :-)
A do práce chodíš? Nebo tě platí admin?:o)
To víš, přebral jsem po Pá-dlistovi odměny za každý příspěvek :-)
a proto, ze je odpruzena sedlovka tak dobra, ze se skoro vyrovna 10cm fullu, tak ji prakticky nikdo nevozi… ;-)
To víš, národ je hloupý. Je třeba více osvěty.
si vzpominam, jak sis mi stezoval, ze ti nestaci judy ani odpruzena sedlovka na silnici ;-)).
No vidíš – neodpružená by mi ještě víc nestačila
To já jsem na tom podobně jako on, také jezdím po některý silnicích nerad se zapnutým propedalem.
Skoro tak dobrá je ale pouze v některých situacích. A je spousta situací, kde je prd platná (když jedeš ze sedla, což v pořádném sjezdu jedeš skoro vždy). A pak jsou tu i další nevýhody jako chybějící tlumení.
A hlavní problém je také ten, že dříve kvalitní paralelogramovky za dobrou cenu nebyly.
Je to stejný jako ze začátku nikdo moc nechtěl fully s tím rozdílem, že kdo má prachy, tak půjde rovnou cestou fullu.
A to co vozí většina je stejně nic neříkající, to je stejně o skoro vždy jen marketingových masážích a ne skutečně o tom, co je pro koho nejlepší (tím neříkám, že je pro každého odpružená sedlovka nejlepší).
Naprostý souhlas, nikdy nezapomenu, když jsem si sedl na HT mé ženy, která tam má odpruženou sedlovku RS, na navigaci podle Labe a s hrůzou jsem zjistil, že to kolo je na té navigaci pohodlnější, než můj full s 10 cm zdvihu.
sak ti nic nebrani strcit odpruzenou sedlovku do odpruzenyho ramu. to bude uplne absolutni pohodli ;-).
A ještě k té objektivitě, je to úplně stejné jako bych takovou hlášku napsal k čemukoliv jinému, jak by znělo např.:
Všechno to jsou stejně hodnotné hlášky, které dotazujícím opravdu hodně pomohou.
Člověk, který jezdí aji bez čehokoliv odpruženého, nemá morální nárok posuzovat odpr. sedlofku :-) Já tedy se zadama nebo necim podobnym problem mam, takze mi pevnej zadek vadi a odpruženka dost pomůže. Vyse popsane je zcela objektivni :-)
:-DD snad prave proto muzu rict, ze je to zbytecny, ne ;-).
Bez odpruzenej sedlovky.......uz nikdy!
Jazdil som niekolko rokov od RockShoxu a strucne povedane, ak si velky priaznivec HT a chces si trochu urobit pohodlie, tak je to lepsia ako nic. Neskusal som Cane Creek s paralelogramom, ale tipujem, ze to bude o dost lepsie, lebo pri teleskope je utlmeny naraz v smere osi sedlovky, ale v skutocnosti naraz posobi v smere zvislom, co je par stupnov rozdiel. Paralelogramu by mal byt schopny absorbovat naraz v takom smere ako skutocne pride. Lacne teleskopicke sedlovky nedoporucujem.
Rozdíl mezi teleskopickou a paralelogramovou je obrovský. Nejde tam jen o směr působení nárazu, ale paralelogramová téměř nemění vzdálenost sedla od pedálů (když jde do zdvihu hodně, tak už ano, ale v tu chvíli to ničemu nevadí, bez odpružené sedlovky by v takovém případě nešlo stejně sedět vůbec).
V tomhle článku propagují kupodivu tu teleskopickou… clanky.cyklokatalog.cz/index.php?clanek=20604
To co tam uvádí jako nevýhodu s tou změnou délkou posezu, to je právě jedna ze zásadních výhod. Samozřejmě není výhodou, že by se měnila délka posezu, ale rozdíl v délce posezu mezi polohou sagu na rovině a sagu ve výjezdu je velmi malý a ničemu nevadí. Ale díky dráze pohybu sedlovky v obou případech je téměř totožná vzdálenost sedla a pedálů, což je mnohem důležitější. Pokud jde do zdvihu hodně na velké ráně, tak se samozřejmě změní trochu vzdálenost sedla od pedálů i u paralelogramové, ale ne nijak výrazně. U teleskopické (se zdvihem 5cm) může být třeba sag na rovině 1cm a v prudším výjezdu 2cm. Kdyby mi sedlovka snížila sedlo o 1cm dolu při výjezdu, tak bych ji okamžitě vyhodil. No a pak když při propružení jde do zdvihu ještě o něco více, tak se vzdálenost sedla od pedálů už mění hrozně moc. A pak mají paralelogramové lepší chování při pružení.
Netušim proč tam doporučují teleskopické.
A pak je tu další důvod. Teleskopické umožňují i výrazně větší zdvihy. Mít teleskopickou se zdvihem blížícím se 10cm by bylo opravdu šílené.
Měl jsem na chvíli půjčenou teleskopickou za 2tis a vůbec mi nesedla a tak padlo rozhodnutí na cane creek.
Mám na cane creeku najeto asi 8tis km a když si teď sednu na HT bez nechápu jak na tom může někdo jezdit a lituji, že jsem si ji nekoupil dřív.Na hobby ježdění v lehkém terénu supr věc.Samozřejmě fula to nenahradí.Odrazuji od koupě levných pístovek.O suntouru je tu toho v historii celkem dost.
Pod tohle se podepisuji, jen s tím rozdílem, že s Cane Creek mám najeto jen cca 1500 km. (V kombinaci s Milanovým Epiconem to nemá chybu)
4000 Kč od ID sport je nesmysl, z USA ji dostaneš za 129 + 39 USD poštovné (+ případné DPH, když budeš mít smůlu na celníka v ČR) Pak to vyjde na cca 2800 nebo 3300 Kč. Jo, a je v tom neoprenový návlek zdarma, objednáno na www.thudbuster.com Jinde určitě i levněji ale zase problém s posláním do ČR.
jjj tento thread je velice zajimavy… treba ai pro mne, ktere j stale tape mezi fullem a HT.. HT je pro mne moc tvrdej a fulll zbitecnej… dost o tom v posledni dobe uvazuju… tak mozna nez furt prodavat HT a hledat neco zajimavejsiho na co stejne financne nedosahnu… zkusim sedlovku… bohuzel na Cane Creek nemam prasule… coz je skoda, paac jinak uz bych ji na bajku mel..
Takhle nějak jsem to měl při rozhodování i já a full rám + tlumič cca 25tis,cane creek 4tis je tochu rozdíl a na moje ježdění půl na půl silnice a lehčí terény,jen výjimečně něco těžšího ta sedlovka stačí.
no ja jezdim tereny dost a myslim si ze tezsi, jde mi ale o to, ze me fakt vycerpava jezdit kazdou diru skoro ve stoje.. dyz vidim, jak se okolo me lidi v poho lehce pohupuji a pohodlne sedi, Fulla jsem mel a zbavil jsem se ho, porad jsem mel pocit ze za sebou neco tahnu a ze se to pode mnou furt houpe… porad hledam pro a proti… porad a porad…
Pokud ti vyloženě vadí pohupování, tak to je ale trošku na odpružené sedlovce také. Samozřejmě záleží jakou budeš mít a hlavně jak nastavenou (třeba u té Suntourky předepnutím pružiny to lze hodně korikovat, ale vždy je to o tom, že když více žehlí, tak i více pohupuje). Ale je tady pořád ta ohromná výhoda, že stojí použitelná jen 800 a když by ti nesedla, tak ji můžeš prodat a finanční ztráta bude malá.
Souhlas,zkouška za 800,u fullu je to daleko složitější a dražší,co se týká nastavení,tak i u cane creeku to jde a možná i ve větším rozsahu,na hrubo volbou vhodné kombinace elastomerů a jemně předpětím pomocí stavěcího šroubu.
Ono s těmi elastomery to bude i lepší v tom, že přeci jen to bude alespoň nepatrně zatlumené (oproti pružině). Docela by mě zajímalo jak ta Cane Creek chodí. Třeba je to ještě dost velký skok oproti té Suntource. Třeba ji nakonec také ještě někdy pořídím. Z fulla na HT dobrovolně nikdy nepřejdu, ale jestli dojde na tahání vozíku a nebudu ho chtít tahat za fullem…
konkretni dotaz – kterou z techto dvou vzit www.koloshop.cz/sedlovky-47/?… nebo nejakou jinou? Chci to pro pritulku na bika v mym profilu, najedet tak 1000 az 2000 do roka takze i to rozebrani po 1000 km bych nejak prezil:-)
Prodejci mají v označení a v těch popisech pěkný bordel a navíc mají ještě starší modely těch sedlovek. Teď už se dělá úplně jiný model. Přesné rozdíly konkrétních modelů z hlavy nevim, některé ty levnější byly s elastomerem místo pružin. Máme doma na HT tu dražší a ta je ověřená, tu levnější jsem neměl v ruce (navíc, když každý krám má jinou a ještě s blbý popisem). V historii někde o těch rozdílech toho bylo více.
Takhle můžu říct jen, že ta dražší je jistota, ale nemůžu říct, že ta levnější bude špatně.
A doma máme konkrétně typ SUNTOUR SP-NEX-D4 (ale kdo ví, jestli zase tohle bylo správné označení) a stála mě 780.
tak uz jsem to pohledal – Suntour ma ted v nabidce dve NCX a NEX, lisi se nejspis jen materialem paralelogramu – NXC (drazsi) ma paralelogram duralovej, NEX ma ocelovej pokrytej plastem
Vem tu duralovou verzi,chodem a tím mechanismem uvnitř jsou stejné ale ten duralový paralelogram je lepší,vím to od kolegy,protože měl obě verze.
Nemate nejaky odkaz, kde se daji ty sedlovky koupit?
Minulý týden si objednal známý hned dvě a do tří dnů je měl doma tady www.koloshop.cz/…r-sp-ncx-d4/
diky
a kde si koupil prosim Te ty tu tvoji sedlovku?
já si ji včera v 10 objednal,cca v 11 potvrzeno,že je připravená a ve 13h jsem si pro ni dojel osobně. www.bike-eshop.cz Ale je fakt,že to mam kousek k nim.
Už se těším na víkend :-)
Tady,bohužel jsem neměl možnost ji dovézt z USA www.phenix.cz/index.php?…
kapánek podražili, ale pořád si myslím / z vlastní dlouhodobější zkušenosti/, že za ty peníze stojí – k provedení, funkčnosti nelze mít zásadní připomínky plus možnost ladění požadované tvrdosti snadnou změnou elastomerů
přesvědčil jsi mě,již jsem ji objednal :-D
ja taky, pro pritelkyni – snad ji tim vic pritahnu k bikovani:-)
taky to mam pro ženu,snad pak bude míň hudrovat :-))
Tak co,otestoval? Já chvilku šteloval a pak super,Uvidíme po čase :-)
jeste ji nemam, objednavam jeste dalsi veci tak se to trochu takhne ale neni zadnej spech:-)
Jezdil jsem nějaké čas s odpruženou sedlovkou (hlavně na krosu)… No, už nejezdím… Pr.. zadek si zvykla :-)
Odpružená sedlovka ani tak neřeší „zadek“,ale hlavně otřesy do páteře a tedy spíše problémy se zády.
O odpruženej sedlovke som sníval pri expedičnom prejazde cez Ukrajinu a Rumunsko. Kvôli nosiču na kapsy som musel vziať HT a tie rozbité asfaltové cesty boli na úrovni ľahšieho terénu. Na ďalšiu expedíciu si určite doprajem trocha pohodlia.
Ja mam suntour NCX-D4 asi 5000km, jedina nevyhoda je vaha, ale az ked som skusal dat naspet pevnu som naplno ocenil jej prednosti. Teraz sa mi zda az absurdne, ze sa vobec davaju pevne sedlovky. To sa da zniest akurat v specialnych pripadoch (preteky, 2–3 hodinove jazdy a este casto zo sedla), ale na normalne jazdenie ked si to clovek chce uzivat a rad jazdi co najdlhsie…nehovorim ze sa neda na pevnej, vsak som tiez vyskusal …ale nie je to taky zazitok (pritom ziadne problemy s chrbtom ap. nemam). Zalezi aj od terenu aky jazdis, jej hlavna vyhoda je na cestach s mensimi nerovnostami (strk, drobne korene,popadane konare, hrbolate travnate cesty, otlacene pneumatiky horskeho traktora ap.) to prejdes pohodlne v sedle a na rozdiel od pevnej mozes suvisle slapat, takze ked chces si aj rychlejsi. Ked su taketo useky dlhe, s pevnou sedlovkou je to dost otravne. A takychto ciest je v podstate vacsina. Este sa mi na nej lubi ze vlastne sa zachovava charakter HT, citis nerovnosti, ale velmi prijemnym sposobom. Ked nechces fulla ( napr. pre mna ma aj podstatne nevyhody: horsie moznosti uchytenia batoziny-chodim obcas aj vylety natazko, tahanie detskeho vozika, vyssie prevadzkove naklady…) tak odpruzena sedlovka ti poskytne jeho najpodstatnejsie vyhody(zjazdy po velkych nerovnostuach ides aj na fullovi zo sedla takze je to jedno, rozdiel je uz len zdvih, a lepsi kontakt zadneho kolesa z terenom, co kompenzujes vlastnym umenim:). A ked nepretekas aj vaha je vyhoda, lebo viac natrenujes:) Udrzba zatial som 2-krat striekol olej do paralelogramu, ked zacala vrzgat (2×15s), ziadne rozoberanie. Este treba povedat, ze jazdim prakticky stale v sedle,co najdlhsie-najradsej celodnovky aj teren cesta bude tak 50 na 50, ale ked sa da vzdy tam kde to trasie:), ak si tento pripad tak jednoznacne YES. Ak chodis na 2–3 hodinky a vela zo sedla tak ti staci aj pevna sedlovka so stuplom od sampanskeho:)
Stejnou otázku jsem řešil na podzim (je to v historii), jestli koupit odpruženou sedlovku Cane Creek Thudbuster (IDsport). Je to prostě paráda. Váha není tak hrozná a pokud ji seženeš za lepší cenu, není co řešit. Já bych jinou nekoupil. Ten, kdo ji má, tak chválí........čau
Taky ji mám a taky spokojenost. Akorát bych vřele doporučil podívat se po nějakém e-shopu v U.S., v IDSportu ještě zřejmě nezaregistrovali, že dolar už nestojí 30Kč.
Hřeší na to,že to tu nikdo jiný nedováží.
Vím, že je to cenově dost vysoko, ale kvalita to rozhodně bude. www.crankbrothers.com/…s_joplin.php
to neni odpruzena, ale nastavitelna…
a obecně o tej kvalitě u CB by se také dalo polemizovat
Něco je i tady www.maxcursor.cz/index.php?…
Dá se použít i pro 100 kg váhy? Případně jestly jsou ty elastomery výměnné tak kde se dají koupit?
Dá i na vyžší váhu než 100kg různou kombinací těch elastomerů,je k tomu sada elastomerů,ale na nejnižší a na nejvyžší váhu tam nejsou,ale jde to objednat mailem na phenix.cz,alespoň to šlo když jsem to kupoval,jestli někde ještě najdu návod tak ti to tu dám přesně.
Tak jsem to našel,ty barvy s hvězdičkou je třeba přiobjednat,ty bez hvězdičky jsou přibalené k vidlici po dva kusy takže ty kombinace kde není barva s hvězdičkou jsou všechny možné bez přikupování.Viz foto.
tedy k sedlovce se rozumí,to dělá to jaro
Díky
pro 85 kg čisté váhy dávám kombinaci černý a fialový, po rovině prakticky nepohupuje v terénu slušně žehlí, černá- černá byla na rovině při vyšších frekvencích šlapání / mám sedlovku na singlu/ moc živá, navíc v parnu elastomery ještě kapku změknou
EE
EE
ty jo, že by prachy za fulla byly vyhozený?
Odpružená sedlovka je sice dobrá věc na pohodové ježdění na HT, ale full pořád zůstane fullem a těch výhod nabídne mnohem více.
žádné prachy investavané do kola tak,že zvýší radost z jízdy nejsou vyhozené.
jasně, souhlas s oběma .-)
mam zkusenosti se 3mi typy:
Jako uzivatel Suntour NCX-D4 se s vami podelim o nejnovejsi zazitek. Dnes jsem jel po rovne hladke asfaltce a pretrh se mi sroub v sedlovce. Takze jsem si sedl na zadek a domu musel dospurtovat. Skoda je tedy jen ten sroubek, ale radsi nepomyslet, kdyby za mnou jelo auto…
jeste bych doplnil aktualitu, ze dnes jsem v zelezarstvi sehnal novej sroub za 4 Kc. Ale nasere to…
bráchovi to také udělalo. Bacha na výběr vhodného šroubu, tvrzené se lámou, obyčejné zase ohýbají :-(
Ono nebylo moc na vyber, meli jen jeden typ. Ale mam dojem, ze ten sroub je spis v tahu, takze obybani bych se nebal.
Rad by som sa spytal nieco ohladne sedlovky Cane Creek. Je tato sedlovka vhodna aj pre sportove ponatie jazdy? Myslim maratony a pod. s ambiciami o co najlepsie umiestnenie? Nehupe sa to moc pri silovejsej jazde? Diky
Maratony nejezdím, ale občas v terénu silově ano. Sedlovka se pohupuje jen na pravidelných nerovnostech, např. rychlá jízda přes panely, rozježděná cesta od traktoru. Na silnici prakticky vůbec. Ale pohupování je velmi příjemné dopředu – dozadu a na šlapání nemá žádný (nebo téměř žádný) vliv. Aspoň dle mého soudu. A samozřejmě větší zhoupnutí při větší nerovnosti. Jak již bylo řečeno, CC se dá dobře naladit kombinací elastomerů a přepětí středového šroubu. Koukni na www.mtbr.com na další recenze.
A co k odpružené sedlovce dát ještě odpružené sedlo klasicky 2 pérama, nebo elastomerem http://www.bike-eshop.cz/…ape-m-bsd-20 , nemá nikdo zkušenost?
jaký je rozdíl mezi SP-NCX-D4 a SP8-NCX?
http://www.cykloarena.cz/?… http://www.cykloarena.cz/?…
V čem je tal dražší lepší? Díky
dražší nemusí znamenat lepší. Každopádně je dražší proto, že má jiný zámek, jak vidno z fotky
Ta držší má ty ramena z nějaké Al slitiny a ta levnější ocelová,ale na tu levnější byly tady v historii dost negativní ohlasy.
jmenované jsou obě z Al, ocelová je NEX
tak jsem si koupil suntour NCX DS4 a marně koumám nad tím, jak příjde otočit do rámu??Nikde jsem nenašel obrázek kde je namontována na kole.Dík za radu.
Pri pruzeni se ma pohybovat smerem dozadu.
děkuji!!
Rado se stalo:)
Fakt uvažuji, že bych ulevil své páteři a koupil odpruženou sedlovku. Jmenovali ste spousty modelů tak teď nevim co vybrat. Máte nějakého favorita co by stál zato koupit? Tak do 1000kč. 4000 se mi za USA sedlovku dávat nechce:((((
na tomhle dredu se chválily jen ty suntourky za 800,– a ty cane creeky, takže já osobně budu kupovt tu suntourku…
AHA a jakej je to přesně model, ten dobrej. Protože se o některých říkalo, že jsou naprd a že se kazí:(((((((((
to ještě musím na tomhle dredu doštudovat :-)))
Z těch suntourek bych vzal tuhle
jo, na tu jsem myslel:-)
včera jsem suntour NCX D4 namontoval na kolo a hned vyrazil na projížďku.Dal jsem si tak 20km na test a první pocity jsou nad mé očekávání.trochu problém je, že na téhle sedlovce nejde nastavit náklon sedla v podélné ose ale to je možná záměrně.Jinak o 100% pohodlnější než pevná sedlovka.Snad bude spolehlivá.Větší váha mi vůbec nevadí.
A jaký je to na polňačkách a v lese. Utlumí to takový ty malý drncáky co vykopávají lehce ze sedla?
To je mi divné, jestli máš jinou verzi nebo čím by to mohlo být. U té Suntourácké co máme doma normálně náklon nastavím. Naopak jsem měl ze začátku problém, že jsem ho nastavil a ono to dobře nedrželo a sedlo se samo postupně zaklánělo. Až když jsem to dotáhnul fakt hodně, tak to nakonec drželo.
ty dva kousky které se vkládají do držáku na sedlovce po přiložení k sobě mají tvar oválu a stejný tvar má i držák.čili po utažení šroubů které to drží si to sedne do přesně vymezené polohy.jsem teď v práci a tak to nemůžu vyfotit.jak teď na to koukám tak mám trochu jiný úchyt .je to asi spíš ta SP 8 NCX.
Dyť to vypadá, že se to vyklánět dá, co je na tom vnepořádku????????
vypadá,ale je to elipsa,jak to stříbrné tak vnitřní profil držáku.Po dotažení si to vždy sedne do jedné polohy.
uff
Tak to mám jinou verzi, je to tam řešené jinak.
jde teda na té D4 regulovat předo-zadní sklon?
To ti nepovim. V těch označeních je pěkný bordel a každý shop to má značené jinak, takže vlastně nevim, kterou přesně mám.
Na té co mám jde regulovat sklon bez problémů, foto:
Tak to je s největší pravděpodobností tahle
to je ona. Kupoval jsem ji na koloshopu a vypada stejne jak ta Mlokova
Uvažuji, že ji objednám. Stojí fakt zato? Nepohupuje se při šlapání po rovině? Jinak bych od ní očekával, že utlumí takový ty drncáky po vzorku od pneumatiky raktoru, zvládne to?????
Trochu jsem upravil sedlo,a náklon je vyřešen.Jinak co se týká vlastností při jízdě:pošteloval jsem trochu tuhost tak aby mi sedla na mou váhu a můžu říct, že jsem velmi mile překvapený.Nerovnosti jako železn.přejezdy, díry v asfaltu apodobně to docela výborně žehlí.Ani s naloženým batohem mě nějak nebolí záda a úseky které jsem jezdil kvůli rozbitému povrchu ve stoje se dají jet na pohodu v sedě.Tak že SP 8 NCX dávám palec nahoru!
Jo, a za jízdy se nepohupuje.Jen musíš vyladit tuhost.
Stoji fakt za to. Jestli se po rovine houpe nevim, ale rozhodne to nevnimas. Pohodli je najednou uplne jinde, spoustu toho muzes jet vsede..
Jedna nevyhoda je, ze chytne vakl a kdyz jdes ze sedla, trese se jako ratlik a dela to zvuky, ze si myslis, ze se ti rozpadne kolo. Ale kdyz se pritahne predpeti, je to o neco lepsi. Ale to je kosmeticka zalezitost. Jinak bych doporucil s sebou pro jistotu vozit nahradni segrovky, uz jsem 2 ztratil. Ale to je 0.50 Kc za kus :)
Objednáno, snad dojde :)
Tu mám taky!
hele nerad bych se bavil o funkci,ta je zde popsana..spis me zajimaj neduhy te sedlovky, ktere tady nekde obcas zaznely( mam dojem ze slo o praskani toho valecku, vypadavani zavlacek + jeste neco??)
tak ted mam doma nachystanej kus zahradni hadice a pripadne pak i kovovej valecek kterej bych hodil kolem gumy, jeste premyslim co s tema zavlackama .. tak jak budu mit chvili tak budu experientovat – ta sedlovka je vazne paradni jen ten valecek a segrovky jsou snad jedinym minusem kterej preci cechacek musi doma zbastlit :)
Plochu pod závlačkou je třeba opíliť do roviny, musí tam mít vůli, pak nemůže vyskočit. (Mně tedy nikdy nevyskočila)
Ja jsem vymenil dve a od te doby je klid. Mozna staci vzit nejaky tesnejsi a narvat je tam.
Já teda nevim, mam fulla a odpruženou sedlovku bych si nekoupil ani náhodou. Když jedu v terénu, tak na sedle vážně nesedim, o skocích už vůbec nemluvim. Asi je to věc názoru a stylu jízdy. Já na ní i jel a prostě mi nevyhovuje ;-)
Je třeba si uvědomit,že odružená sedlovka v žádném případě nemá nahradit fulla a tedy ji nelze s jízdou na fullu srovnávat,je určena na zvýšení komfortu jízdy na HT a to v lehkém terénu a na nekvalitních zpevněných cestách při turistickém hobby pojetí jízdy a to pokud je kvalitní a dobře nastavená na váhu jezdce dokáže splnit nad očekávaní dobře.Tedy jde o srovnání HT bez nebo s odpruženou sedlovkou.
Tak sedlovka dneska dorazila. Po prvních 20km po lese a polních cestách si ji nemůžu vynachválit. Naprosto splnila mé očekávání. Jen teď doufám, že bude fungovat tak jak má a že se po 100km nerozpadne :) Fakt nechápu, jak sem mohl jezdit na pevné sedlovce, už to nechci videt :)
jen jestli mlok nemá z prodeje těch sedlovek provizi :-)
taky sem pekně nalomenej, protože ta sunttourka s paraleogramem dokonce ani envypadá nijak blbě, narozdíl od těch pístovejch hrůz…
Vzhledove vypadá úplně super a jestli vozíš podsedlovou brašnu tak není skoro ani poznat, že máš odpruženou sedlovku.
jj, Bike-forum za to vsechno muze :-P me taky neockovali :)
Bohužel nemam :-)
Rád bych se podělil o čerstvou zkušenost.Zrovna jsem pořídil odpruženou sedlovku Suntour a projel.cca 45km v terénu.Na začátek ještě dodám,že mě inspiroval tenhle thread.Od nákupu téhle sedlovky mě v mém okolí všichni odrazovali a smáli se mi,co si to chci pořídit za blbost,že na MTB se přece takové věci nedávají ,že je to jen na crossy a kdesi cosi.Jenže já si jako bejk postavil hlavu a rozhodl se ji otestovat.Tak jsem ji namontoval trochu pošteloval a vyrazil na testovací jízdu.Rozdíl oproti pevné byl znatelný okamžitě.Sedlovku jsem seřídil tak aby se mi při šlapání po asfaltu nehoupala,nebo to alespoň nebylo registrovatelné.První seznámení s terénem bylo na „kočičích hlavách“,kde jsem se dřív klepal jako ratlík.teď-zadek by skoro nepoznal,že jede po kostkách.Po nájezdu do reálného přírodního terénu jsem si chvilku zvykal na propružování sedlovky na táhlejších nerovnostech(tzn.hupy a vetší díry),kdy mě sedlovka měla tendence při zpětném chodu lehce vyhodit ze sedla nahoru.Při jízdě po menších šutrech to byla naprostá pohoda a tam kde jsem dřív musel zvedat zadek,nebo jet ve stoje,tam jsem teď v pohodě seděl a šlapal.To ovšem neznamená že jsem jel celou cestu v sedle,tam kde byly opravdu velké nerovnosti jsem jel samozřejmě ze sedla.Ve strmém výjezdu se lehce projevila změna geometrie,protože při zatížení sedla dozadu jsem se mírně posunul vzad,což znamenalo potřebu trošku více se naklonit dopředu než obvykle,ale celé to bylo vykompenzováno tím,že jsem nemusel zvedat zadek při přejíždění nerovností,takže se mi v důsledku do kopce jelo lépe.Jinak jsem celkově po vyjížďce cítil,že jsem ji jel svižněji a nejsem tolik unavenej a vydrncanej.Váhu sedlovky jsem při jízdě nijak neregistroval,ani neměl pocit,že by její váha na jízdu měla vliv.Je jasné že to co zde popisuju,jsou vpodstatě výhody fullu,i když u něj je ten rozdíl mnohem výraznější a propracovanější na samotnou techniku jízdy.Jinak sedlovka plně splnila moje očekávání a v jistých věcech je i předčila.Co se týká životnost,nebo případných technických potíží,to ukáže čas.Ale zatím se projevila v nejlepším světle.Budu nadále testovat a pak přidám další poznatky.
na krosu jsem si vsim jedny veci. kdyz odpruzim vidli, tak jedu rychleji nez predtim. kdyz opruzim i sedlovku, tak si prestanu vybirat stopu a jedu jeste rychleji. ve finale to zmena, ze protoze je to „odpruzeny“ HT, tak riditka mi do ruk nekopou nahoru dlou, ale dopredu dozadu, takze me neboli vrchnu strana dlane a zapesti pobliz dlane, ale boli me zapesti bliz k predlokti.
Kdo se na týto sedlovce neprojel, tak nepochopí. Škoda, že nyní potřebuji průměr sedlovky 26,8 mm, jink bych ji na kolo dal znovu.
Ve čtvrtek o ní sníš a už ji máš pod zadkem. Tak ať záda nebolí.
JJ v sobotu už byla doma:-)
Přidám zkušenost se Suntourkou.Po cca 3700 km má trochu vakl na čepech.Při jízdě to není cítit.Jinak celou dobu bez problémů.Nevím co je bolest v zádech.Teď jsem díky výhodné nabídce přesedlal na Cane Creek.Jinak bych si nechal tu Suntourku.
Cane creek dostal vakl po 18tkm,koupil jsem repasovací kit a po repasi OK,doufám,že vydrži další porci kilometrů.
Kde se to dá prosím Tě koupi, a na kolik to cca vyjde?
Poslal jsem do IDsportu maila a oni mi to nabídli za 1000kč.
Díky, musím si to někam zapsat.Pro jistotu a do budoucna.
mě před časem říkali, že s dovozem končí, že prý si lidi kupují sedlovky levněji na netu a že se jim to nevyplatí, tak nevím?
to máš pravdu,ale oslovil jsem je s tím,že jsem sedlovku koupil od nich a chtěl jsem náhradní díl a oni mi nabídli tu repasovací sadu tak jsem ji vzal.
I kdybych jí měl po dvou sezonách vyhodit a koupit novou,tak za 800 kč je to pořád dobrá investice.
jakou suntourku jsi koupil?
Už je objednaná, to sem zvědav jaká bude.
Asi hodinu jsem si hrál s nastavením tvrdosti,aby se mi při švihovější jízdě nehoupala a zároveň pobrala ty „správné"nerovnosti.Pak jsem vyrazil do terénu.Chvilku jsem si zvykal na to ,že při "zhupech“ mě trošku při spětném chodu lehce vyhazovala ze sedla a že ve chvíli kdy jde do „zdvihu“,tak je to lehce znát na tom,že se mírně prodlouží posed,ale to je otázka 1 vyjížďky ,aby si na to člověk zvyklnul.jinak rozdíl byl poznat okamžitě.Prostě najednou se jede pžez rozbyté a hrbolaté cesty úplně jinak.
Mně jde primárně o „zpacifikování“ bolesti zad, sem zvědav jak bude spolupracovat z moji muší vahou (64–67kg).
Těším se jak si projedu „svý“ cestičky, který mám naježděný na pevný sedlovce a poznám rozdíl v pohodlí (snad).
bal bych se byt hubena zenska. ale ne s 65kg. tam mozna budes muset jeste pridat trochu preload, aby byla dostatecne pohodlna.
Po jízdě nějakým více rozdrncaným terénem jsem vždy dost intenzivně cítíl spodní část zad.O té doby co mám tuhle sedlovku,tento pocit takřka vymizel.
Jak je to s polohou sedla oproti normálním sedlovkám? Někde tu padlo, že ta odpružená posune sedlo trochu dozadu. Já bych potřeboval opak, sedlo spíš dopředu. Když sedím vzadu, bolí mě záda. Teď jezdím na přímé FSA a je to akorát. Trochu mimo normu, že?
Je nějaká odpružená, která dovolí dát sedlo víc dopředu? Posun dozadu sagem by nevadil, protože při silovém záběru by se to napřímilo. Jde mi o tu základní polohu, v jaký to je.
No já jsem posun neměřil,ale když jsem nasedl na kolo s tou sedlovkou,tak jsem posun dozadu nějak neregistroval,takže nějakej extrém to nebude,u mě řekl bych tak půl cm?
No, asi to nebude ono, ale láká mě to. Nezbývá, než vyzkoušet. Když tak skončí u jiného člena rodiny :-)
jenom pozor na průměr sedlovky,já jsem musel přikoupit redukci.
Oproti přímé sedlovce dojde určitě k posunu do zadu minimálně tak jako kdybys tam dal hokejku plus kousek co udélá sag,kdo už měl před tím zahlou tak to tak nepocítí.
Já to pocítím :-)
pak se uvidí.
já když jsem nasadil Cane Creek, tak jsem nakonec, po delším experimentování, zkrátil představec o 2 cm, jináč jsem měl pořád dojem, že sedím hodně vzadu a nebylo to pro mě pohodlné, řekl bych, že při propružení se sedlo o nějakou podobnou hodnotu posouvá dozadu, taky je třeba vychytat správnou výšku sedla oproti neodpružené musí být výš o 1 – 2 cm, perfektní je /stále Creek/, že se dají různě kombinovat elastomery a najít si tak vhodnout tvrdost, v parnu dochází k měknutí, osobně jsem skončil u kombinace fialová-černá, přestože mám cca 85 kg a podle doporučení výrobce bych měl dát výrazně měkčí elastomery.
Do Cane Cr. nepudu, ale pokud jde o posez, je to stejný problém. Sedlo vzadu mě vadilo hlavně na starým kole, který mi bylo i krátký. Teď s větším rámem a regulací výšky vidle je všechno jinak, i když hokejka tam byla vím, že sedlo dopředu to chce i nyní. Jde o to o kolik. Snad ten posez půjde nějak vylaborovat.
Já jsem to ted zhruba změřil: offset „za studena“-nezatížený už je asi 30mm. Se zatížením to pujde min 20–30mm dozadu, což je dost.
To jsem chtěl vědět – v základním stavu má ofset o 10mm víc, než hokejka, která má 20.
Pak k tomu plus sag. To mi asi pasovat nebude. ď
No já osobně to mám nastaveno tak,že při nasednutí mi to go sagu nejde,ale i tak v pohodě bere všechno.Je fakt,že jsem měl předtím Hokejku,takže ten rozdíl byl pro mě minimální,ale na druhou stranu,to co ti to ubere na komfortu co do vzdálenosti od řídítek,o to ti to přidá(zádům) při jízdě v terénu.
krom mi prijde, ze ve vice pripadech se na tom da slapat, kdy uz bys na ht s pevnou nemohl, protoze by si spadl z kola…
Hrozně záleží jak máš teď posunuté sedlo a jak máš u něj dlouhé ližiny.
Uvažuju o Suntource. S tím vaklem jsi se setkal u té duralové varianty? Nemohla by teoreticky ta těžší ocelová odolávat vaklu déle? Ocel je ocel, ale dural je přeci jen hliník. Zase záleží jaká je to ocel … Na klikách my ocelový Deore převodníky vydržely déle než duralový LX. Co myslíte?
no mě se ten vakl udělal na pouzdrech.
Otazka pre znalcov:Existuje aj odpruzena sedlovka so speslackym rozmerom 30,9mm ?
Dikes
Použij redukci a 27,2 odpruženou sedlovku. Ty Suntourky se s jiným průměrem nedělají a jiné netuším.
Ahoj taky mám jeden blbej dotaz :-) má tahle sedlovka (řekl bych že je to ta o které se tady skoro celou dobu mluví, nějakej efekt na krosové kolo převážně silnice 2 a 3 třídy + cyklostezky a občas nějaká ta lehká šotolina. Je fakt že po takovejch 80 – 100 km mám normálně prdel úplně naklepanou :-). tj jaké jsou zkušenosti je to k něčemu i na silnici terén se mě s tíhle kolem tak nějak netýká :-)
Má to význam i na špatný silnice, jen dej pozor, aby se ti neposunul posed moc dozadu-mohly by tě ta záda bolet quli tomu eště víc. Já jsem ji právě proto sundal, nemohl jsem už sedlo posunout víc dopředu a šlapal jsem před sebe. Aspoň při sagu by to sedlo mělo být v optimální předozadní pozici.
Na špatný silnici bych řekl, že je odpružená sedlovka úplně ideální, tam se projeví všechny výhody. Tím myslím. že v sedle funguje a přitom v kopci ze sedla nebere žádnou energii (a přitom na silnici nevadí, že ze sedla to nepruží).
Je velmi příjemná i při jízdě po horší silnici.Tuhost jde nastavit a tak si ji dáš trochu víc na pevno aby se Ti nehoupala.Pokud máš problém se zády, ber ji.Pokud máš problém hlavně se zadkem, nejdřív se zaměř na prádlo, sedlo a tak.Já osobně preferuji při jízdě pohodlí a tak bez odpružené sedlovky už bych asi nejezdil.
Túto sedlovku mám rok, odvtedy ma prestala po jazde bolieť dolná časť chrbta. Ako spomínali vyššie, treba rátať s tým, že pri jazde sa posunieš trochu dozadu. Ja ju mám nastavenú na tvrdšie, ale aj tak nikdy nepociťujem rany do ****** z nejakej nerovnosti, ktorým sa samozrejme snažím vyhýbať. Dobre tlmí nerovnosti na horšej ceste, mám ju na crosse, jazdím cca 90% cesty a tzv. komunikácie.
Na stará kolena (na starou p..del zní blbě, že) ji asi taky vyzkouším. Jen by mě zajímalo, vozíte na tom sedlovou brašnu se suchým zipem kolem trubky? Tam by musela být nechaná asi dost vůle.
na extendu jo ale uz se nevleze rozume svetlo
záleží na typu podsedlovky,já mám" tuhle":http://www.eod.cz/…-pack-s.html a je to bez problému.
Jo, dík. Obdobnou mám taky tak se mi to neprodarží. Jdu objednat NCX.
mrkni se na mail, děkuju.
Vozím podsedlovku Sport Arsenal Art.501. Ten řemínek se sucháčem je krátkej, tak jsem ho měl nejdřív protažený tím pružícím mechanismem a fungovalo to normálně. Teď jsem to ale udělal jinak, pomocí 10 cm tkalounu, na něj jsem přidělal sucháč, chytil to kolem trubky a teprve za to jsem přidělal brašnu. Vypadá to hnusně ale funguje to.
tak jsem se taky nechal ukecat a zkusim jí na své ht,..už bych jí měl mít zejtra na poště, tu D4ku, snad mě mile překvapí…trochu mě ty přechody mezi fullem a ht štvou, tak snad se to aspoň zmírní:)
DOTAZ NA VŠECHNY
Dnes jsem koupil odpruženou sedlovku Suntour SP8… tu jak všichni :o)
Funguje naprosto bezvadně a mohu jen doproručit. Mám ale problém, že bych ji chtěl koupit i tatínkovi, který váží přes 100kg. V návodu se píše, že rozmezí vah je 65–85kg. pro těžší váhu je potřeba dát tvrdší pružinu-nechápu jak. Navíc když šroub na spodku sedlovky hodně utáhnu, tak se nehoupe ani pod těmi cca 105kg a pruží jen když má.
Mají se tedy pro + 100kg měnit pružiny nebo jen hodně zašroubovat? Díky za radu.
Tak to teda fakt nevím,možná by to chtělo zkusit s tím dotažením a pokud by to nebylo ono,tak zkusit jinou pružinu.Otázka ovšem je ,zda těch 100kg ta sedlovka snese.Aby to hned neudělalo křup.
Tak mám se sedlovkou vymalováno :-((, měřil sem průměr staré a ta má 29,2 a tady ta Suntourka se dělá 27,2 a pak nějakých 26, něco ........
pohoda, koupíš plastovou redukci za ca. 200 (27,2->29,2)
to s tema 200 myslis fakt vazne? plechovka od piva stoji min a jeste v tom napoj „zdarma“
kde mají tak tlustý plechovky? v Rusku?
plechovka od barvy nebo tak neco?
Z milimetrovýho plechu? (myslíš sud od barvy, ne?)
barel na ropu by mohl tloustkou vyhovovat:-)
a jestli trvas na plastu, tak zkusit kouknout po necem jako domestos nebo jar… a radsi asi poradny chemky jako savo. ty by mely mit pevnejsi/tlustsi obal.
no argumenty viz nade mnou plus ještě jeden podstatný. na té redukci máš nahoře „zářez“ takže ti to nesklouzne dolů do sedlové trubky třeba když potřebuješ zasunout sedlovku (sjezd, uskladnění do auta). rozhodně elegantnější řešení než lovit z rámu kus z plastu z láhve od domestosu;)
ale zase muze byt ruzovej :)
Tak včera už šla z kola dolů, nejeto na ní cca 3.500 km … pohodlí to jo … ale ty zvuky a tím pádem pohledy lidí na mě ******, co si neumí promazat kolo … to už nešlo vydržet :-(( … pravda včerejší výjezd na pevné byl trochen nezvyk, ale chvíli to vydržím … a bude full :-)
Idální řešení.
Já ji teď na kole momentálně taky nemám,protože jsem pořídil nové sedlo VIGO a to celkem kompenzuje absenci odpružené sedlovky,ale i přes to,tu absenci docela pociťuju a to hlavně u mezižeberních svalů.
Asi zase pujde na kolo…
No mě celkem tlumí nárazy i Karmy, tak se to dá vydržet :-)
Též sem ji po minulé sezóně sundal, zatím pohoda. Už na kolo asi nepůjde..
To bych vůbec neřešil. Normálně bych ji vyzkoušel tak jak je. Ono to rozmezí proženíí je díky tomu spodnímu šroubu dost velké a třeba přijdeš na to, že nic měnit nemusíš.
taky jsem ji kdysi koupil a pro mou hmotnost /cca85kg/ byla pružina skutečně hodně měkká, dotáhnutí šroubem věc neřeší, údajně by měly existovat tvrdší pružiny na výměnu, když jsem je tenkrát sháněl /cca 3 roky zpět/, tak nebyly, sedlovku jsem sundal z kola a později koupil cane creek, jestli neseženeš tvrdší pružinu, tak sedlovku tátovi rozhodně nekupuj, nebyla by funkční
Vyměnit pružinu,mám 95kg a celkem to šlo jen s utažením asi 2 roky,pak ale začala odcházet pružina,byla vlastně v napětí furt a ty velký rázy jí postupně mírně zdeformovali takže teď je trochu slabší.
Navíc při větším utažení ztrácí schopnost tlumit mírný rázy(to se ale dá brát i jako výhoda)
Ahojte ludia,
po ceste Liberec-Mlada Boleslav tento vikend s novym bajkom som ku koncu cesty dospel k pevnemu rozhodnutiu. Moja prdel a zdravie celkovo ma vacsiu cenu nez par korun a gramov!
Este ze tu mame taketo skvele forum :)
A teraz uz k otazke – mam toto kolo: http://www.mojekolo.cz/…t-line-white
Netusim ale aky mam priemer sedlovky (kolo je aktualne ~50km odo mna), je to podla vas standartnych 27.2 mm?
Ak jo, tak dalsia, finalna a zdaleka najdolezitejsia otazka za 103.5 bodov:
Ake su rozidely medzi verziami Suntour NCX SP4 a SP8? Tak nejak sa stracam vo verziach a podverziach, pri tychto cenach ma zaujima proste ta najlepsia (mam ~88kg), par korun hore/dole uz nic neznamena.
Diky za akekolvek rady.
vytahni aktualni sedlovku a prohlidni si tu cast co je bezne venitr ramu. obvykle je to na ni vyrazeny
verze…
ujasni si, jestli chces casto menit vysku. jsou sedlovky s packou, co se daji bez nutnosti povolovat sroub jenom na jedno zmacknuti packy vysunout nebo zasunout.
potom se delaji takovy co se houpou dozadu a meni vzdalenost panve od pedalu az v dolni casti chodu a natahuji misto toho ruce. nebo jestli chces zajizdeci, ktera meni vzdalenost panve or pedalu porad.
no a pak uz je to jen o pouzitym materialu u tech dvou od suntouru, nebo ne?
ty se stavitelnou vyskou prodavam, jak sem nakoupil zde dobrou radu zdarma v jinym vlakne: teleskopisckou jako GD, CB Joplin, Kind Shock apod. Ta už má velkej význam, když jezdíš těžší terény
tak jeste jedna vec.: http://www.bike-forum.cz/…7/forum.html
ovladani z riditek. tak to uz na nich fakt nezbyde misto.
tak nejak pri tych Suntourkach nedokazem vycitat akym sposobom funguju, ine ma nezaujimaju.
Takze pojdem asi do NCX (dural) SP8, na strankach vyrobcu ani inu nemaju.
Otazka ci miestne eshopy blbo opisuju nazov, alebo odkial sa berie v nazve D2, D4, D6 alebo D8 …
To D2, D4 atd by mělo značit modelovou řadu…aktuální je D8, ta D4 je například z roku 2006(sám ji vlastním). Pokud se nemýlím tak u nových je zdvih 50 mm a u tý D4 je 48 mm..Všecko se dá dohledat v archivu na stránkách suntouru ;o)
A co rikate treba na http://eshop.bikezone.cz/index.php?… … neni to v podstate to same jako http://www.phenix.cz/index.php?… … jen za jiny peniz?
Dobry den,
kvuli zadum uvazuji o koupi tehle sedlovky. Pri delsi vyjizdce me zacnou dost nesnesitelne bolet spodni zada. Ne pokazdy, ale jednou za cas ano. Od letoska mam novy HT Cube, takze fulla zatim neplanuju. Mozna za 2–3 roky.
Ted k dotazu. Provozuje tuhle sedlovku nekdo s pribliznou vahou 90kg. Jestli uz to na ni neni moc. A jestli pri tehle vaze funguje jak ma.
Zapomel jsem napsat typ sedlovky: Suntour SP8-NCX
Jestli Te bolej dolni zada na delsi vyjizdce, tak se radeji mozna zamysli nad posezem. Samo to muze byt i temi vybracemi, ale vetsinu je to spis dlouhym posezem, strmyma nohama, nebo riditkama moc nizko. Obecne posun sedatka dozadu, zkraceni predstavce a zvednuti riditek (vlajdy) snizi zatizeni beder.
uz jste vsichni na fullech? maji ted novou suntourku,vypada, ze ji zase o neco vylepsili – bez segerovek a cenu zdvojnasobili.nevite o ni neco?
to je tak kdyz clovek po docteni ma potrebu na neco se zeptat a neda nejdriv hledat.ufuf