Jde „opravit“ takovéhle (viz. foto) poškrábání vnitřních nohou vidle? Četl jsem tady o nějakém vybroušení/vyleštění…dá se to udělat doma nebo víte o servisu, kde s tím mají zkušenosti? (btw. je to Lyrik)
Díky za informace
Jde „opravit“ takovéhle (viz. foto) poškrábání vnitřních nohou vidle? Četl jsem tady o nějakém vybroušení/vyleštění…dá se to udělat doma nebo víte o servisu, kde s tím mají zkušenosti? (btw. je to Lyrik)
Díky za informace
todle je bohužel smrt,
:-( o.k. – není moje ale chtěl jsem se zeptat chytřejších, díky
Ať to zkusí nechat přeleštit a uvidí, jak to bude těsnit. Jezdit by se to snad ještě dalo.
tak pokud nema potrebu zachovat zbytek ty vidle tak aspon nejak prelestit a pak jezdit dokud to bude fungovat a mezitim setrit na novou :-/
Mno. Podobný poškození se třebas na ocelové pístní tyči dá opravit, záleží jak je to hluboký. Rozhodně by to ale pak nebylo v té zlaté povrchové úpravě. Jak to dělá, to nevím. Na tý oceli to možná dovaří, zabrousí a vyleští, což by tady na tom sotva šlo. Zkus jakejkoliv servis hydraulických válců v okolí a uvidíš. Doma nemáš šanci.
ja osobne bych to vylestit zkusil, jedine cemu by to pak melo vadit je riziko ze se ti dovnitr bude dosravat bordel. Ale to zalezi jak moc je to hluboke, vyzkouset a uvidi se. Pokud se nato nekdo nejak specializuje (a vyplni tu diru) nevim, ja bych to delal obyc brusnym papirem.
lehce obrousít ,vyplnit bezbarvým epoxidem a pak znova přebrousit ,ve finále smitkem 1500–2000.
ty jsi to někdy dělal? nebo to je jenom nápad?
nějakou dobu to fungovat bude, otázka je jestli není zrovna lepší koupit nové kluzáky a vyměnit to než to dojebat časem komplet
no vzhledem k cene tech vnitrnich nohou mi prijde smysluplnejsi koupit rovnou novou vidli. Muze sehnat i nejakyho bazarovyho lyrika klidne uplne ojebanou verzi a nahazet si do toho svy vnitrnosti (z vidle, ne bricha:-)
tak,tak…
netuším co to stojí, ale asi máš pravdu
Pepek, zde z fora, ted shanel horni nohy na RVL a v bikelive mu bylo receno cca 11tKc.
.
Já už to dělal a je to nejjednodušší a nejlevnější řešení :D Stalo se mi to na týden starém BoXXerovi R2C2 akorát v trojnásobném rozsahu než je tady na fotce. Horší bylo to, že jsem si toho všiml až pod kopcem a cestou dolů mi to prořízlo gufera a prachovku, takže to chčije. Ale myslím, že po výměně gufer a prachovek to bude ok. Navíc to mám na levé (pružinové) noze takže tam je ten olej pouze jako mazivo, tak mi to tak nevadí. Když jsem se díval po nové noze, tak vyjde měco kolem 3500 – 4000 Kč. To je trošku výhoda dvoukorunkových vidlic, že se dají vyměňovat nohy jednotlivě.
Ale když se tak dívám na závodech, tak ty nohy tam má dodřené snad každý pátý jezdec.
to jsme dělali na něčem podobném jako je noha vidlice a drželo to výborně.
Nikdy jsem to nedělal, ale taky mě napadlo toto řešení.
Než epoxid bych radši použil tmel. Epoxid by se nemusel tak pěkně „přichytit“ k noze a mohl by udělat ještě větší bordel.
Kdysi jsem vyplňoval díry v rámu – majitel zamotal řetěz do smyku a ten se pořádně zakousl do rámu. Tenkrát jsem myslim použil obyčejnej modelářskej tmel (byl po ruce) a drží už 5 let (a to se do něj opírá přesmyk).
Takže bych to zkusil nahrubo zdrsnit, vyplnit tmelem, začistit a přeleštit. Možná by stálo za to použít tmel s obsahem hliníku – takový malý částečky, používá se na auta.
Nebude to vypadat moc esteticky, ale funkci by to mohlo splnit.
Raději tohle
http://www.movychem.cz/…ota-fluid-19
po odmaštění nanášet opatrně plastovou stěrkou, radši míň než víc. Funguje to, nikde nic neteče a drží to.
koupit nový nohy … ve spare parts (na stránkach SRAMU) najdeš. part number toho dílu … pak napiš pro zajímavost kolik to stojí.
Tyhle lepidla vytvrzuji vetsinou za nepristupu vzduchu, takze na toto je to nepouzitelne (kapka lepidla na stole kloudne nezaschne).
Ale poskozeni podle fotek neni nejak tragicke.
Osobne bych lehce zabrousil hrany, vnitrek vrypu krapet zdrsnil, radne odmastil a pouzil nejake vhodne lepidlo (nebo tmel) na kov. Treba nejake dvouslozkove epixidove lepidlo.
Pak radne vybrousit a zalestit a nebude problem.
Jen zbytecne nebrousit okolni neposkozeny povrch.
uz jsem par vidlic taky opravoval takto.
Zas taková tragédie to nebude. Maximálně bych to lehce začistil, aby to bylo na omak bez ostrých výstupků. Je to jen drobný oděrek. Ta vidlice něco vydrží.
mám lyrika soloair a na levý noze mám to samý,teda v menším rozsahu a drží to už tři roky, takže začistit a neřešit. Až se to začne ******, tak bych to řešil..
Taky bych se přiklonil k začištění smirkem a případnému vyplnění (netuším čím)..Ale myslím, že když to začistíš, tak uvidíš hned, jestli ti to tahá ven olej, nebo ne (třeba párkrát propružit vzhůru nohama, aby to bylo rychlejší:))..A podle toho bych postupoval dál – Zatmelit/nezatmelit. Myslím, že takto malá plocha by na futra neměla mít fatální vliv.
Zkus toto rychle to schne, neteče a dá se to srovnat pěkně do kulata rovnou futrama spodních nohou.
Taky jsem o víkendu lehce odřel vnitřní nohy vidle – jedno ťuknutí skrz veliskosti hlavičky jehly a pár jemných škrábanců na Kashima Coatu od vidle. Ostré hrany to téměř nemá, stíráky to myslím nepoškodilo, olej po dalších 25km jízdy netekl.
Má smysl to vůbec řešit? Nebo neřešit a jezdit? Díky.
btw fotku bohužel nemám.
pokud je to fakt jemny tak bych se na to vy… Na lyrikovi mam nekolik tech tukancu co popisujes uz skoro sezonu a absolutne zadnej problem
Díky za info.
Jestli máš někde po ruce fotky, tak to sem prosím hoď, ať vím co funguje :)
pokud to nema ostre hrany, neresil bych a jezdil…
Maximalne to muzes necim hooodne jemnym „zahladit“…
Netuší někdo, kolik stojí nový vnitřní nohy do 29er SIDa? Alespoň orientačně…
jezdit do smrti a pak zahodit, nevyplatí se to měnit
co si pamatuju kolem 5
Asi to tak udělám… Možná to ještě zkusím něčím zadělat. Nějak to kolo letos dostává na prdel, to je tak když si člověk koupí po pár letech komplet nový :D.
kdepak…to je tak když to člověk pořád někam zahazuje do šutrů + nečistí kluzáky po každým švihu/závodě :)
dotaz Leonardi Racing – General Lee kazeta ve verzi Shimano jdou u Vás na krámu sehnat?
Nějakej šutr to asi chytlo, ale neuvědomuju si kdy…
na rebu rlt ti 20mm někde z belgie cca 5000kč
Něco podobného se mi povedlo na tehdy nové MRZ 66. Tenkrát jsem to zabrousil, aby nebyly ostré hrany a vrypy vyplnil lakem na nehty. Do doby, než jsem kolo prodával to drželo v pohodě.
pilníčkem obaleným jemným šmirglem – tak, aby nebyly výstupky, a aby nedošlo k poškrábání okolného povrchu. Pomalu, sledovat zásahy to krycího laku.
Body 1–2 případně opakovat do dosažení odstranění výstupků.
3. Hlubší rýhy vytmelit (osobně jsem použil něco co se jmenovalo nějak jako „chemical solder“, ale úplně přesně si to nepamatuju).
Cílem je, aby:
čímž se pak dále minimalizuje zanášení bordelu a abraziv do vidlice.
Obdobně řešena oprava na staré Revelation (naštěstí ne moje), vidlice funguje bez jakýchkoli problémů, servisní interval půl roku.
Smrt vidlice to není, možná to trochu zkrátí životnost gufer, mazacích molitanů a futer, ale nijak tragikcy. Vidli by odpálilo jen používání s výstupky.
smirkový papír zrnitosti 1200, zabrousit, jezdit. 3 roky a vše funguje jak před poškrábáním
tak tak, sbrousit a pak vyhladit necim jemnym a nemel by byt problem
A když to je celkem hluboký, tak vyplnit nejlíp čím?
vyplňoval jsem to lepidlem na kov – je to dvojsložkový epoxid a komplet to pak přebrousíš
Brousíte ten povrch na sucho nebo vodou?
pod vodou
Potřeboval bych trošku vylepšit vnitřní nohy Foxu Vanilla. Předchozí majitel se o něj moc nestaral (vidle očividně jezdila v soli, protože lak je hodně sežraný), ale přesto vidlice není úplně mrtvá. Na vnitřních nohách jsou jakoby „obtisknutá“ futra, ale ne skrz elox. A pak jsou ve futrech 2 menší oděrky (cca. 2×2mm a 3×3mm). Ty oděrky bych chtěl zalít vhodným epoxem – nemáte někdo typ na konkrétní výrobek?
Brousit budu pod vodou 2000–2500 smirkem.
Dál bych potřeboval poradit. Budou do Vanilly pasovat tahle gufera? Olej patří do celé vidle 7,5wt? Dá se použít i jiný (mám 5wt a 10wt). Vidle už bude jezdit jen rekreačně a v dobrém počasí na jedné stylovce…:)
Tezko rict, ktery rocnik to presne mas, ale obecne se do Foxek lije 10wt a ne 7,5wt. Osazeni stiraku se podle me za ty roky nemenilo, takze teoreticky by to melo sedet. Mozna zkus napsat Svecovi, jestli tam sedi. Nebo je pak vyndej, promer a mozna nejaka dobra dise by ti to potvrdila nebo vyvratila. :-)
Do Foxek co jsem četl většina lidí lije 7.5w, s 10w je tlumení moc tvrdé.
Ja som teraz lial 10w a je to v pohode
To ze tam lidi lijou 7,5 proto, ze se snazi zachranit mizernou citlivost Talase a nebo treba kompresni kurvitko jeste neznamena, ze tam prijde. Do FIT patron bych to urcite nelil, protoze pak nejde doladit odskok.
Oleje se dají mixovat, mixovacímu poměru potom odpovídá výsledná viskozita.
Tak super – 7,5wt si namíchám…:) To, že je každý z jiné rafinerie, snad nevadí, ne? :)
Vadit by to nemělo, maximálně vyrobíš něco co se ještě nikomu nepodařilo. ;)
Tady máš i vodítko
Užitečnej odkaz – ti Ď :)
Hmm… Zajimave. Tady v tehle tabulce pisou 10wt :-)
Ehm… Je to pod Service/Oil volumes
no neni olej jako olej, ja michal Silkolene RSF 7wt + 5.5wt 1:1 aby vysledek odpovidal foximu 10wt (podle poctu kliku na tlumici). Na zimu sem daval 2/3 5.5wt. Jen nemichej dve znacky, ne ze by to neslo, ale nemusi mit stejnej zaklad.
K tomu zalití odřenin nikdo nic nemá?
Zkus to fotnout jak to vypada, ale pokud je to vytlaceno od futer…
Jaké odřeniny máš na mysli, ty v těch futrech?
Futra jsou v pořádku, ale jsou trošku obtisknutá do povrchu kluzáku – ne vydřená. Ale krom toho jsou v kluzákách na úrovni futer 2 menší oděrky do hloubky. Ty bych chtěl zalít. Vidle toho už zas tolik nenajezdí, takže to imho ještě vydrží léta…
jestli vymyslíš čím opravit poškozený vnitřní nohy vidlí budeš genius
Ono je něco jiného opravovat nějaký škrábanec a něco jiného je opravovat vyleštěné nohy na podklad. Škrábance se dají celkem opravit.
no ono termín obtisknutá v tomhle případě znamená vydřená, respektive vrstva eloxu je už úplně minimální a jen otázka pár hodit kdy se to vydře do plochy.
Totálně vydřenou nohu neopravíš, to je jasný, ale tohle je fakt lokální malé poškození. Když to zaliju epoxidem, tak by se to imho nemuselo výrazně zhoršovat.
A pokud se to osvědčí, tak bych to aplikoval třeba na enduro, kde mám po pádech taky pár oděrek.
Jestli máš strach, že to to vydře futra, tak to nemusíš. Nechal bych to žít vlastním životem. Vem, že třeba u RS 2014 je pro vyrovnávání tlaku ve vzduchových komorách rybina přes kterou jezdí těsnění pístu a zatím jim to funguje. ;)
Spíš mám strach, aby se to nerozlezlo do větší plochy. Ani nevím, jak rychle se tahle poškození šíří…
Pokud je to vryp, tak ten se rozlézat moc nebude, dalo by se říci, že jeho rozlézání v pohodě přežije éru 29er. :)
Jinak vrypy jsem opravoval tímto a jako protiklad jsem použil bronzovou folii (něco jako bronzový alobal), pomáhá to pro vytvrzení. Po vytvrzení je to elastické, dá se to brousit i řezat žiletkou, drží to dobře a když by se to odlouplo, tak to nenadělá paseku jako epoxid. Šlo o vrypy nad stěráky a bylo to z důvodů zanášení bordelu. Je to taková hodinářská práce. ;)
Nad stírákem to docela chápu, ale ve futru by to chtělo spíš asi něco, co vydrží víc…
Pokud je to pod guferama, tak bych to neřešil a dobře namazal a hlídal bordel (častěji utíral nohy atd.). Vnitřní noha se o futro opře okolní plochou.
.
Ahoj, zasekl se mi kámen ve vidlici a výsledek je na fotce. V reálu to není až tak ošklivý jak se zdá, délka je 25mm, šířka 4.5mm a nejhlubší vrypy tak 0.25mm. Chci to zabrousit a vyleštit podle návodů výše, ale váhám nad materiálem pro vyplnění vrypů. Vrypy jsou dost malý, ale čistě jen vybrousit to asi nepůjde. Co z těch všech epoxidů, smaltů a tmelů nejlíp použít, aby to v těch minivrypech drželo, bylo dost tvrdý a dalo se vybrousit do hladka? Díky za tipy a zkušenosti.
vem nerezový příborový nůž a tou tupou stranou to pořádně ojehli od otřepů, neboj se silou, ta povrchovka něco vydrží, zbytek zalešti tím nejjemnějším vodním smirkem co seženeš (1ooo – 2ooo). Na nějaké tmelení bych se vysral, mohlo by to nadělat ještě vetší bordel vevnitř než tento vryp
no tohle je uz dost, osobne bych to necim uz plnil a pak lestil…
v prvé řadě to chce srazit ty otřepy, jen nejakym zaleštovanim to nezmizí. Pokud to bude dokonale hladké, tak tam nějaké malinke póry/vrypy nemůžou ničemu vadit. Stačí jen pravidelně čistit a mazat kluzáky se stírákama a místo lepidla tam cíleně piplat olej
S tím počítám, že před broušením srovnám ty otřepy do roviny. Ale vrypy úplně bez výplně nechávat nechci. Jsou kolmo na směr pohybu vidle a tipuju že by brzo prodřely gufero, úplně do hladka je určitě nesrovnám. Šrám je bohužel přesně v pracovní zóně vidle.
ono to gufero už stejně bude k.o. pokus sis toho všiml až třeba doma. Ještě by nemuselo být marné někde sehnat fortunu s leštícím kotoučkem a zaleštit to do hloubky. Moc tomu nevěřím, že by v tom nějaký tmel nebo lepidlo udrželo, nehledě na to, že to bude děsná piplačka to srovnat a stejně ve finále to lepidlo bude zabroušeno víc do hloubky než kluzáky, protože nikdy nebude tak tvrdé, jak ty kluzáky
Gufero je O.K., vidli jsem hned zamknul. V nízké rychlosti jsem namotal do podkovy bahno se šutrem a skřípání se nedalo přeslechnout. Takže vidle šla jen jednou tam a zpátky, pak jsem hned zastavil.
Ad rozleštění do hloubky – to právě nechci, to bych sebral až moc materiálu. No budu ještě chvíli hledat, dneska se dá sehnat kdeco.
tak to je snad logicky…
Bohuzel diry budou tahat ven mazivo a dovnitr bordel…
Jak vypada povrch po brouseni papirem ±2000? Je nutne ho pak jeste nejak prelestit?
Zabroušení pod vodou stačí. Vidět je to pouze opticky, protože odřeš ten barevný lak nebo co to je. Když přejedeš prstem, tak to není vůbec cítit. Pokud si doma vzpomenu, tak ti vyfotím stav po tomto který jsem brousil 1600
Dik.Vecer to zkusim prejet a uvidim.
lestit nemusis
dvoutisicovku jsme v práci oficiálně používali na rozleštění škrábků na leštěné ploše :)
hliníku