• Nikovlas

    Ahoj,

    při dnešní vyjížďce jsem nedobrzdil zatáčku a vlítnul do keře. Vůbec nic se mi nestalo, ale o nějaký kmínek jsem si ohnul přední kolo. Nebylo vyloženě zlomené, ale ohnutí bylo tak výrazné, že už se kolo neprotáčelo ve vidlici. Kamarád mi to operativně trochu narvnal (ohnul zpátky), takže jsem mohl dojet na nádraží, i když plášť občas lehce drhnul o vidlici. Střed je vpořádku, dráty jsou maximálně lehce ohnuté, jak je některý volnější a některý utaženější a dotýkají se, ráfek je prostě… no teď to vypadá jako hodně slušná osma. Tak bych chtěl znát váš názor ohledně opravy. Je možné starý ráfek ještě nějak srovnat a znova ho zapléct? Je nutné kupovat i nové dráty, když ty stávející se vizuálně zdají být zdravé?

    Vím, že mi asi těžko poradíte, když to moje kolo nikdo z vás neviděl. Mě bohužel nenapadlo vyfotit si kolo ještě před narovnáním a teď už na těch fotkách stejně není nic moc znát. Spíš by mě zajímaly vyše zkušenosti, protože mnozí z vás se již jistě s něčím takovým setkali.

    Díky moc za pomoc.

    P.S.: Taky mám trošku strach, jestli se mi tím nárazem trochu nenahnula vidlice, protože se mi ten sklon zdá být trošku jiný – poslední fotka (za kvalitu všech fotek se omlouvám… mobil…) – pokuste se mě nějak uklidnit – novou si rozhodně nekoupím :-)

    0 0
    • Stanislav__1  

      Tohle nejcasteji odnese i ram. Pri pohledu na okoli hlavove trubky mne to pripada jako velmi pravdepodobne.

      0 0
    • přejetá_veverka  

      nebyla ta spodní trubka rámu rovná až k hlavovému složení? 8)

      0 0
    • Tomcat  

      ne nebudu tě uklidňovat. Rafek bych vyhodil a kolo přeplet, vidli zkontroluj protože si moh ohnout sloupek.

      0 0
    • Nikovlas  

      Rám je vpořádku určitě – to, co možná připomíná ohnutí je jen navařená výztuha zespodu – když kouknete na horní stranu tý trubky, tak je rovná.

      Uvidím, co mi na to řeknou v servisu. Dík za rady.

      0 0
      • jimiAJ7  

        neresit …jezdit…kolo nechat preplest…a je to .....pokud se neco ohlo,projevi se to az po delsim jezdeni…rikam neresit jezdit…jak neni nic nalomene,nebo napraskle v poho

        0 0
        • Nikovlas  

          Dík – takhle přesně jsem potřeboval uklidnit – stejně si víc než novej ráfek nemůžu dovilit a i ten ráfek bych nerad měnil.

          0 0
          • jimiAJ7  

            pokud neni pokopane…tak se vycentruje v klidu .....zadny strach

             
            0 0
    • art1  

      fotka z boku je fakt dobrá , hodně se pozná jak je kolo ohnuté  

      0 0
      • DaSnail  

        imho chcel ukázať sklon vidlice a nie koleso

        0 0
      • Nikovlas  

        Když jsem psal ten článek, tak tam byly 3 kolonky pro vložení fotky a do každé jsem nějakou vložil. Takže tam byla ještě fotka shora a bližší fotka výpletu. I tak z těch fotek nebylo moc poznat, protože to není tak výrazné (ten výplet prakticky vůbec). Nakonec tu zbyla jen ta zboku, která tam je právě kvůli tý vidli. Nevím, proč tam ostatní nezůstaly – zkusím je sem ještě hodit.

        0 0
        • Nikovlas  

          No pokaždý mi jde přiložit jen jedna – nevím proč a nebudu to řešit.

          0 0
          • Nikovlas  

            Ještě takhle to zkusím…

            0 0
            • Nikovlas  

              A teď už jsou tam snad všechny, i když některý víckrát, tak sry – až si příště ohnu kolo, tak už to snad budu ummět.

              0 0
    • Nikovlas  

      A jinak – kdyby tedy ten ráfek nešel narovnat – jakej byste mi doporučili, aby kvalitou i cenou odpovídal zbytku kola? (může být klidně lepší, ale nechci do toho vrážet zbytečně moc peněz vzhledem k ceně celého kola).

      Kolo je Cube LTD Race

      0 0
      • jimiAJ7  

        dyt ten rafek je skoro v poho v servise ti to vycentruji pekne…do rovna

        0 0
      • Ricci  

        No kebysi si nenapisal,ze kolo je Cube LTD Race,tak na to ani neprideme :-)

        Inak z tych fotiek vidiet fakt prd…

        0 0
        • jimiAJ7  

          no z te fotky zvrchu je videt ze tam osma je ale tohle centrovat normalne da…rikam servis a jako nove

          0 0
          • Nikovlas  

            Znova dík – úplně mě nabíjíš ztracenym optimismem – jako jedinej jsi tu pochopil, že potřebuju utěšit a ne vyvolat zástavu srdce kvůli zničenýmu rámu :-D Tak uvidím, co mi v úterý v tom servisu řeknou.

            0 0
          • art1  

            jsi fakt dobrej , koukneš a víš a ani to nepotřebuješ dát do centrovací vidlice

            0 0
            • jimiAJ7  

              no z fotek uz sem resil horsi pripady…a vycentrovat to slo bez problemu…tak proto takovy optimismus

              0 0
              • Hornet  

                JJ malo by to ist :-) pokial nebude moc narazeny/seknuty, podla fotky sa to neda zistit, ale da sa zrovnat aj horsie vyzerajuci rafik, da sa na to pouzit radiator :-D strcit medzi rebra nahrubo narovnat a vycentrovat(jasne ze pri povolenych „spicoch“ :-) alebo rozpletenych

                0 0
                • Nikovlas  

                  No – ale dám to do servisu – oni na to kouknou, řeknou si, že se jim víc hodí prodat mi novej ráfek, než se ***** s opravou starýho… takže mi řeknou, že s tím bohužel už nejde nic dělat a jedině koupit novej ráfek…toho se taky trochu bojím. A sám si kolo vycentrovat/pře­plést neumím, takže mi zbejvá jen ten servis. Tak snad budou mít pochopení pro mojí lakomost.

                  0 0
                  • Hornet  

                    Ale mas tam kotuce, takze to nemusi byt vycentrovane na desatinku a pokial nie je moc narazeny tak by to malo ist :-) ved zarobia aj tak :-D

                    0 0
                  • kubad  

                    znovu vycentrovat by to jit melo cena 100–150kc ale jestli to bude drzet a nebude casem potreba vymenit rafek tezko rict :-(

                    0 0
        • Nikovlas  

          Napsal jsem, co je to za kolo a hlavně jsem tam dal odkaz, aby bylo každýmu jasný, jakou to má výbavu. Někteří z vás by na to určitě taky přišli, ale takhle na to přijdete líp, než kdybyste to museli někde vyhledávat :-) Když po vás něco chci, tak se vám snažím vyjít co nejvíc vstříc :-) A z na těch fotkách je vidět prd – proti tomu žádná – líp jsem to nedokázal – ono už to neni tak ohnutý jako těsně po pádu – to bylo tak o 10 cm si troufám tipovat.

          0 0
    • Lucke  

      no ja nevim..dej to vycentrovat do servisu a NEBUD PESIMISTA!..kolo musi neco vydrzet..pro buh..z fotek to vypada na osmu tecka..

      0 0
    • okm  

      Trochu to pošlapat, dotáhnout dráty, docentrovat a mohlo by to bejt dobrý.  Ale z fotky se to přece jen těžko hodnotí. Každopádně dráty můžeš nechat určitě.

      0 0
      • jimiAJ7  

        uz nekolikrat sem ho kopl i zespoda a to tak ze hazole i 1–2cm,vzalo se gumove kladivo bum bum docentroval se vymenili se 3 posekane spice a je to.

        0 0
    • Nikovlas  

      Tak jsem s tím byl v Trinnity a doporučil mi novej ráfek, do kterýho budu nejspíš potřebovat nové dráty kvůli jiné výšce ráfku. Nebo mi to může vycentrovat, ale to bude asi o hovně, protože budou některý dráty moc napnutý a jiný moc volný (kvůli křivýmu ráfku) – to se mi moc nelíbí. Tak si to asi raději vezmu domů a zkusím si to vyplést a narovnat sám, pak mi to snad někde zapletou.

      Tak by mě ještě zjímal váš názor, vaše rady, jak to nejlíp srovnat, vaše doporučení dobrejch servisů v Praze, kde bych to mohl ještě zkusit, vaše návrhy novýho ráfku, kterej by seděl kvalitou a cenou k mýmu kolu. Doporučil mi tenhle ráfek (mám ještě 10% slevu).

      Dík.

      0 0
      • kubad  

        neumis cist? spousta lidi ti tu napsala vcetne me abys to nechal docentrovat a zkusil pojezdit, uvidis co to bude delat. servis samozrejme musi drzet zaruku za provedenou oprvu a proto budou preferovat vymenu tak se nediv

        0 0
        • Nikovlas  

          A jakou záruku maj za tu opravu? Abych věděl, co po nich případně pak můžu chtít.

          Jinak jasně – už trochu umím číst – někdo píše vycentrovta a jezdit, někdo píše pošlapat a vycentrovat – pochybuju, že mi na to bude chtít v servisu šlapat – nejspíš to jen vycentruje s ohnutym ráfkem, někdo píše rozplést, narovnat ráfek, zaplést – to mi rovnou říkal, že za rozpletení si řekne 200, protože je to práce na hovno, a za zapletení starýho ráfku bude chtít 400… a rovnat to nechce – rozplete to a dá mi ráfek… tak proto se ptám.

          Když bych si to teda ještě vzal domů, povolil centrklíčem ty niple, tak to normálně položim nábou na zem (stranou, kde není kotouč) a budu na to šlapat tak, abych to pokud možno narovnal zpátky, pak mu to donesu na vycentrování? (zas abych neposral něco dalšího)

          Jinak na tý fotce to vypadá celkem rovný, ale původně to bylo fakt ohnutý tak, že se to netočilo, takže ten ráfek to teď bude asi dost rvát do tý jedný strany, když se to jen vycentruje. Ten výplet je teď tak volnej, že když to zatížím, tak plášť začne při jízdě drnkat o vidli a když začnu brzdit přední brzdou, tak už tam vyloženě vrčí – prostě se to celkem kroutí.

          0 0
          • JSt  

            dve stovky za rozpleteni, ze je to hnusna praca? dyt s akusroubovakem je to otazka peti minut ;-).

            0 0
            • Nikovlas  

              Njn – asi zkusím oběhat víc servisů.

              Spíš se teď rozhoduju, jestli jen nechat vycentrovat, nebo povolit, pošlapat, vycentrovat, nebo vyplést, pošlapat, pobouchat, porovnat, zaplést. Můžu při tom rozplétání doma, jako úplný amatér něco ******? Nemůžou bejt některý ty dráty nějak natažený, že by to pak nešlo znovu zaplést? Jasný – to nemůžete s jistotou říct, když jste neviděli to kolo ani mě, ale aspoň to tipněte :-)

              0 0
              • pepek  

                Máš to fakt těžký :-) Nedávno jsem řešil stejný problém tímto postupem: poskákání ráfku na pařezu, aby aspoň prošel  vidlicí, dojezd domů, povolení (není nutno rozpletení) špic (pro pražáky: drátů), vyrovnání na hydraulickém (není podmínka) lisu, dovezení do servisu, zaplacení centrování +2 špic, odvezení ze servisu. Drží dodnes.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Tak ten začátek se poměrně shoduje s tím mým. Akorát nemám lis. Asi bych to tedy zul (z pláště), povolil a pokusil se srovnat v radiátoru, jak tu někdo radil – prostě to všeliak ozkouším. A pak to dám někam vycentrovat. Nakonec si říkám – co si člověk neudělá sám… (byť se na to předem ptá tisíce lidí…)

                  Samozřejmě pořád raďte – kolo je zatím na garančce, takže se stále rozhoduju.

                  0 0
          • juli  

            Nezlob se, ale jako servisák, bych tě s tvým požadavkem vycentrovat nabořený ráfek a ještě na to držet záruku, poslal do hajzlu.

            Křivý ráfek, kdoví v jakém stavu jsou dráty a niple, jaký myslíš že bude výsledek? Kolo si nabořil, tak se smiř s investicí do opravy, nebo si pořiď havarijní pojistku. To je ti pro boha líto si koupit nový ráfek, abys měl jistotu, že to bude ready?

            0 0
            • Nikovlas  

              Já jsem tam napřišel z požadavkem vycentrovat nabořený ráfek a držet na to záruku, přišel jsem si vyslechnout možnosti řešení – to samé, co dělám tady… jinak samozřejmě přijímám tvůj názor.

              0 0
              • juli  

                Já jsem reagoval na tohle: „A jakou záruku maj za tu opravu? Abych věděl, co po nich případně pak můžu chtít“.

                Jinak v pohodě. Jestli ti tedy můžu doporučit způsob řešení, tak vezmi centrklíč, kolo si doma rozpleť a zapamatuj počet křížení, změř výšku ráfku a sežeň podobný se stejnou výškou. Set drátů s niply, nový ráfek a nábu dones do servisu, požádej o přeměření drátů a zapletení se stejným křížením. Investice do pětistovky + cena ráfku.

                0 0
                • Nikovlas  

                  Jasný – pravděpodobně to nějak tak dopadne. Ale když už to budu mít rozpletený, tak s tim ráfkem můžu blbnout do tý doby, něž to buď nějak srovnám, nebo úplně zničim – v tom horším připadě můžu bez výčitek pokračovat jak píšeš. :-) A ještě se chci zeptat – ten novej ráfek musí být úplně stejně vysokej, nebo může bejt třeba vyšší? (jestli je podmínkou minimální výška ráfku tak, aby dam dosáhly ty dráty, nebo je to nějak namíru).

                  Dík.

                  0 0
                  • juli  

                    Pokud budeš chtít použít původní výplet, tak by měl ráfek mít stejné nebo hodně blízké ERD, což je vnitřní průměr ráfku + zapuštění pro nipl (místo, kam dosedá hlavička niplu).

                    Pokud bude ráfek vyšší, pak budou potřeba kratší dráty, protože pravděpodobně nebude vyhovovat délka závitu na drátu, případně by se musel závit doválcovat, což je ovšem nezanedbatelná investice navíc.

                    0 0
    • Nikovlas  

      No, už jsem si vyzvednul kolo a byl jsem mile překvapen, že mi to v trinnity zadarmo vycentrovali, když mi dělali tu garančku. Nemile jsem pak byl překvapen, když se mi to při ostřejším brždění zase kroutilo a drhlo o vidlici – evidentně je ráfek v prdeli (což mi taky potvrdili v dalších 3 servisech – taky má povolený spoj) – když se vycentruje, tak jsou některý dráty úplně volný a jiný přetažený. Tak sháním novej ráfek takový, abych mohl nechat dráty (mám nějaký zeslabovaný 1,8/2,0 a ty by mě vyšly alespoň na dalších 500). Taky uvažuju, zda má smysl investovat do svařovanýho ráfku (např. tenhle) při dané výbavě kola. Přeplést bych to snad dokázal sám (aby si za to neúčtoval majland) – přiložil bych nový ráfek ke kolu a postupně přehazoval drát za drátem z jednoho ráfku na druhej, abych zároveň zachoval ložená drátů v náboji (to mi taky někde doporučili) – taky netuším, jestli mě tu nemůže čekat nějaké úskalí – nikdy jsem nic takového nedělal), tak mě kdyžtak varujte. Akorát ještě sehnat ráfek, kterej bude stejně vysokej – myslíte, že bude stačit, když v obchodě přiložím nový ráfek ke kolu a budou mi lícovat vnitřní obvody? Předpokládám, že v tloušťce té stěny nemůže bejt zas tak velkej rozdíl, ne?

      Tak snad se někdy doberu konce. Dík za radu všem, co si mě ještě nezařadili do blokovaných přízpěvků.

      0 0
      • kubad  

        bohužel, tohle přiložení ráfku ti moc nepomůže, takhle se netrefíš :-(

        je potřeba na stránkách výrobce zjistit ERD ráfku, a podle toho objednat ráfek se stejným ERD

        případně sehnat přímo stejný ráfek a pak máš jistotu.

         
        0 0
        • Nikovlas  

          Tak jediný, co jsem schopnej takhle zjistit, je: Mám kola Sun Ringle Ryde XMB – na jejich stránkách mají pouze modely 2008 – RYDE 1.0 a RYDE 2.0 – ty mají tento ráfek, který má ERD 544mm. Na svých kolech to napsaný nemám (tedy ne zvenku, dovnitř jsem se nekoukal). Ten ráfek, co o něm uvažuju: DS1-XC má ERD 545mm – předpokládám, ten jeden mm se ztratí, zvlášť jestli se ty dráty už nějak natáhly. Jen si bejt jistej, že ten můj ráfek má skutečně tenhle ERD – asi se zeptám výrobce.

          0 0
      • kubad  

        případně kdybys chtěl mám tu slušné prakticky nové přední kolo za cenu ráfku  – email mám v profilu

        0 0
        • Nikovlas  

          Mě příjde škoda vyměňovat celý kolo, když mám náboj i vše ostatní vpořádku – jen zničenej ráfek. Chápu, že by mě to nakonec možná vyšlo i výhodněji, ale z jakéhosi iracionálního smyslu mi to připadá jako plýtvání.

          0 0
          • autor_trek  

            Mám obě náhradní kola, je to fajn při rychlém řešení defektů (centrování, seřizování kónusů) a také možnost mít namontovány různé pláště.

            0 0
            • Nikovlas  

              To věřím, ale já bych měl 2 kola na kole a pak jedno kolo bez ráfku…

              0 0
              • autor_trek  

                Bylo by možné bez problémů jezdit a nakopnutý ráfek v pohodě řešit.

                Navíc je to prevence proti průšvihům – pokud mám náhradu k problému nedojde :-)

                Když vozím náhradní duši, lepení, pumpičku tak k defektu nedojde, pokud to nechám doma, tak mě čeká procházka .....

                0 0
                • Nikovlas  

                  Jasný, ale já teď neřeším problém prevence, jako spíš samotný problém – ten ráfek už je v hajzlu a opravil bych to maximálně na nějakou nouzovku, kterou stejně potom nepoužiju. Vzhledem k tomu, že mám i jiné koníčky než cyklistiku – kolo není zdaleka na prvním místě – tak nepotřebuju mít záložní kolo. Ale věřím, že lidem, co fakt jezděj se to vyplatí – já letos byl na kole 3krát.

                  Spíš bych se vrátil k tomu řešení – To ERD musí bejt přesně stejný, nebo to snese třeba 1mm odchylku? A nevíte, jak ještě můžu zjistit to ERD stávajícího ráfku, když to na stránkách nemají? Ptal jsem se, ale psali, že odpověď trvá i týden…:( A zvládnu výše popsaným postupem přeplést ten ráfek, když s tím nemám žádné zkušenosti? (centrování už nechám na servisu)

                  0 0
                  • Hornet  

                    Nechaj to prepletenie radsej servisu, nic tym neziskas( mozno usetrenych par korun), ale ked to spatne napleties, tak servisak to bude musiet rozpletat a zaplatis v konecnom dosledku viac, a takto napletene kola nemaju moc radi, prave pre moznu chybu

                    kludne si mohol zobrat to kolo co ti ponukal kubad a mal by si pokoj, takto zbytocne spekulujes a nakoniec prerobis

                    0 0
    • iX.tlan  

      Promin, ale podle fotek mi pripada, ze parkujes nejeden bike na panelakovym balkone. Nemyslim, ze by slaneni ze strechy se zastavkou pro bike na jednom z balkonu byl pouze muj psychadelicky prelud jak o nej prijit, rozhodne bych to sam nezkousel. Existuje spousta systemu umisteni biku v byte. To jen pro zamysleni :)

      Koukal jsem na odkaz, pekne, takze byt vlastnikem tohodle biku bych osobne koupil novej rafek a draty s niplema, nechal si to preplist a dal bych to tu neresil.

       
      0 0
      • Nikovlas  

        V bytě to není kam dát, garáž máme 500m od baráku, nad náma jsou další 3 patra a pod náma ještě 5 podlaží. Vím, že lodžie není ideální místo, ale je to jediná možnost, která zapadá do průniku množin možností a požadavků. Už jsem uvažoval o nějakym silnym řetězu a poutu ve zdi, ale… zatím spoléhám na to, že nikdo nebude slaňovat všechny balkony a brát kola.

        Ráfek už je jasnej, ale kdyby mi do něj sedly stávající dráty a niple, tak to ocením (pořád jsou to nezanedbatelný prachy a v servisech neříkaly, že by s nima bylo něco v nepořádku).

        Asi už si nějak poradím.

        Tak dík.

         
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.