• lecram

    ahojte ,mám fox float 36 R ,s asi původním olejem 20w nudná a líná vidle. Chci ji měkoučkou a aby chodila rychleji nazpět . když si ji teďkom nafóknu na měko aby brala mnohokamen tak je zdechlá se vracet .Nalít do ní 15W nebo 10W. Nebo do každé nohy jinou hustotu oleje ,rebound řidčí ,tlumicí hustší?Mám 85–90kg . Dík za vaše zkušenosti

    1 0
    • novas752  
      1. Ujasni si pojmy:„rebound olej“ a tlumící olej je to samý – tlumící olej. Pokud máš točítko odskoku plně otevřený (plně proti hodinovejm ručičkám), můžeš tam dát menší viskozitu než tam je.
      2. „Chci ji měkoučkou“ je problém druhý nohy – pružení. Je tam vzduchová pozitivní komora + negativní vinutá pružina. Jestli vidlice odmítá vylézt na nulový sag, je pružina příliš tuhá/silná (je potřeba vyměnit za slabší/méně tuhou).
      0 0
    • lecram  

      ok dám do pravé rebound ,tlumící nohy třeba10W olej.

      Do levé vzduchvé,pružicí, nohy se leje 10ml oleje ,taky mám nalít řidčí nebo ten 20W?

      Když vyfouknu vzduch a vyšroubuju zátku s ventilkem tak vidle spadne o 150mm ze 160mm zdvihu,těch zbylých 10mm slabě péruje. Měla by se vyfouknututá držet výš a nebo aktivnějí pérovat? v podstatě mi příjde jakoby ta pružina ani neměla na nic vliv.Zatím jsem do ní nelezl a nevím jak je vyvložkovaná ,je z druhé ruky.

      0 0
    • André Vebr  

      Nechci ti do toho kecat, ale evidentně se v tom neorientuješ…je tam Fit patrona nebo otevřená lázeň? Pokud Fit, tak v té si doma stejně olej nevyměníš a jestli budeš dávat jen mazací olej do spodních nohou viskozity 7,5, 10, 20W je úplně jedno, na chodu vidlice se to stejně neprojeví. U otevřené lázně se žádný tvůj „rebount“ nepoužívá, ptž. je tam právě ta otevřená lázeň. A tam se celá náplň mění tak, že se olej vyleje a dá nový, patřičné viskozity. Fox nejčastěji používá tuším 7,5W, ale to už je taky trochu sofistikovaný úkon. Takže jak píše novas752, podívej se, jestli nemáš jen utažený odskok (t.j. právě ten rebound)…

      0 0
    • wladeq  

      eRko je zekladni verze cili O/B…cili zadna fit (do ktere samosebou vlezes normalne aj doma)…funguje ganz stejne jako stare mařeny, najdi si na fox webu co a kolik tam nalit, a to tam nalij, jednoduche ;)

      U otevrene lazne se „rebount“ pouziva, proc by ne, a budes se divit, pouziva se tam to same, co u fit, logicky, žejo ;)

      0 0
      • André Vebr  

        Ok otevřená lázeň. Jenže on si stěžuje na pomalý chod vidlice a ten výměnou mazacího oleje ve spodních nohách neovlivniš. Opakuju mazacího oleje, ne tlumícího. Takže pokud u O/B povolí šroub na pravý noze, tak mu všechen ten tlumící vyteče…

        K té Fit – pokud s tím ten člověk nemá žádnou zkušenost, tak FIT patronu jen tak doma nerozdělá. Tedy rozdělá, ale to zpětné plnění už asi na 100% nebude ono.

        0 0
        • allrose  

          to závěrečné odvzdušnění bych neviděl jako tragédii :))

          pokud ji rozdělá celou,tam může mít peška…ale on ji nemá,podle toho co tu vyplynulo

          0 0
          • André Vebr  

            Ano, takže pokud chce, aby měl vidlici živější, musí vyměnit komplet tlumící olej v pravé noze za řidší (i když mám spíš pocit, že má utažený odskok, orig. tovární olej je řídký dost). Z ůvodního příspěvku jsem pochopil, že chce jen vyměnit mazací olej ve spodních nohou, což by mu nepomohlo, navíc u O/B je ten olej v celé noze, takže se do spodku se dává jen do levé nohy. Shodneme se? :)

            0 0
            • wladeq  

              Ne. U O/B je mazaci olej zaroven tlumici. Ten tvuj „spodek“ a „vrch“ je spojeny (netusim kde vznikl ten mytus ze je to oddelene), cili kdyz nalijes olej vrchem, natece nakonec az na spodek vnejsich nohou.

              Nevim co s tim ma, neznam detajly, takze netusim jestli to je na vymenu oleje

              0 0
              • novas752  

                Vzdyt presne to rika. V leve noze je jen jeden olej – tlumici.

                0 0
              • André Vebr  

                No dyť jo! Já už jsem pár Foxek rozebraných měl, takže vím, jak fungují. Čti výše: „navíc u O/B je ten olej v celé noze, takže se do spodku se dává jen do levé nohy.“

                0 0
                • wladeq  

                  on ale neni zadny spodek, je to spojene, je uplne jedno jestli ho nalijes vrchem, nebo spodem…takhle jsem to myslel

                  0 0
                • allrose  

                  aby byla celá levá spodní noha plná oleje je nesmysl(možná se mýlím),ale píst tlumení běhá jen uvnitř horní nohy,kde má v čem běhat a jak tlumit a tato je oddělena od spodní části..viz reba

                  šetření hmotnosti na tlumení je patrona,menší díly ,méně oleje…starší systémy neznám

                  0 0
                  • wladeq  

                    Uplne plna neni, ale oleje je tam hodne. Pist je od spodu az nahoru, tedy od vrchniho vicka po spodni sroub

                    0 0
                    • lecram  

                      Řeč je o eRku ,

                      https://www.ridefox.com/…LOATRob.html

                      tak jak si všimnul Wladeq, nevím jak jsem někoho přesvědčil o modelu s fit patronou.

                      Kdybych se v tom extra orientoval asi bych nehledal rady ale rozdával je.

                      Rebound cvaká ,červené točítko leze nahoru-dolů a na každé cvaknutí patřičně zareaguje. Rebound není můj už tam byl a raději ho používám ,mám už druhé stalé zuby,

                      video s tím eRkem jsem našel jen jedno a tam se olej lil zespod (wladeq) do obou nohou ,30ml pravá ,10ml levá Video nemůžu tady dát ,není k nalezení protože bylo pod názvem neobsahující označení modelu – 36 FLOAT R

                      A teď co mě trápí.

                      Když si vidli nafoukám na 30–40mm sagu -podle výrobce soft for freeride,dh- rebound nastavím na total mínus-,klidně bych nastavil i rychlejší odpich ale už to nejde, tak je vidle dobrá při nájezdu na jednotnou překážku a doskoku ale špatně vybírá díry a kamenné pole . „propadne se,nechodí do zdvihu a vykloubuje ramena“.Když se zatížím do řídítek a jsem v půlce zdvihu tak nechodí už vůbec při přejezdu více kamenů ,kořenů . Předtím jsem měl Marunu s hscv patronami a ta vyžehlila díry, kamenné pole v jakékoliv části zdvihu stejně ,bez kompromisů v přenastavovaní.

                      Moje otázka je "pokud chci aby se vidle vracela rychleji při měkkém nafoukání a žehlila i při přejezdů mnohoděr a mnohokořenů ,jak řidký olej si můžu dovolit nalít do pravé nohy s tím reboundema, jaký do levé?pokud se to teda řeší vizkozitou a vlastně jestli si vůbec mám dělat naději že ten model Foxu float R je schopen toho co Maruna s hscv. asi jen tak to dokážu definovat.

                      wladequ jsi ze slezska?

                      0 0
                      • wladeq  

                        Jsem

                        Máš dost podivnou terminologii a spatne se urcuje co vlastne chces, ale budiz

                        V rozbitych pasazich se zabije do zdvihu protoze nema LSC, ale castecne to jde resit i rychlejsim reboundem. Nalij tam o 2,5wt ridsi a uvidis.

                        HSCV je sice stary hiend system od MZ (pred rc2), ale furt je to lepsi nez to nic v te foxe

                        0 0
                        • lecram  

                          dík . to je to čeho jsem se chtel dočist, jestli rychlejší rebound mi bude k užitku na to co chci a jak a čím toho dosáhnout. A že od té zdechliny fox R nemám čekat to co od Mařeny s hscv.

                          Když Slezsko tak 3.11. Černý les?

                          0 0
                          • wladeq  

                            V zime nejzdim :D…navic potrebuju aby to bylo trochu z kopce…ale kdo vi

                            On je tenhle system strasne zidovsky, pokud je to uplne to same jako u starych mařen, coz bych rek ze je, tak je nejlepsi tam nic nefoukat, a resit to vymenou pruziny (je tam pruzina ne?), pac i trocha luftu total zabije citlivost te vidle

                            jinak, tim manualem bych se tak uplne neridil, esi ti vidle spadne o ctyri cisla kdyz na kolo sednes tak je to podle me spatne…urcite je to o preferencich…ale, me se vidle treba ni nehne kdyz na kolo sednu

                            0 0
                            • novas752  

                              Je to pozitivní vzduch + negativní pružina.

                              0 0
                              • wladeq  

                                jop, cili jako stare mařeny

                                0 0
                                • novas752  

                                  Tam byla ale pozitivka obojí, ne? Pružina + nízký tlak vzduchu.

                                  0 0
                                  • wladeq  

                                    jo no, coz je podle me i u te foxy

                                    ale priznam se ze varim z vody eRko jsem vzivote nevidel

                                    0 0
                            • Zdyn  

                              V téhle vidlici je pružina pouze negativní. V pozitivní komoře není.

                              Ten systém, kdy šla pozitivní pružina ještě přitvrdit vzduchem mělo jen pár modelů od Marzocchi.

                              Jinak pokud se ti vidli vůbec nehne po nasednutí na kolo, tak je máš stašně tvdrou a určitě necitlivou. Nejaký sag (zanoření po nasednutí) to chce vždy. Pro XC menší, pro DH zase větší.

                              0 0
                      • lecram  

                        ten odkaz na manual k te vidlici se nějak p.....l . Tady znovu

                        https://www.ridefox.com/…LOATRob.html

                        0 0
                        • allrose  

                          Tvl litr oleje..slušná váha.tak tam dej 7,5…v nových je 5w,nebo ho prostě nařed..

                          0 0
                          • wladeq  

                            Litr se tam fakt nelije ;-)

                            Esi je v nových řidší tak je to proto, že je tam menší díra, tím bych se neřídil

                            0 0
                            • allrose  

                              Hele nevím..1qt dva nezávislé převody asi 1ľ,nebo to byla špatná jednotka..;))

                              A když se nestačí vracet,má správný tlak a povolený odskok..tak jedině řidší olej,nebo snad ne?…předpokládám ,že není prdlá planžeta,co by to uzavřela

                              0 0
      • goofy  

        R sice je základní verze, ale do určitého roku to byly FIT patrony stejně jako RC2. Sám jsem ji měl. Čili než tady začnete házet moudra, chtělo by si o tom něco zjistit, a pak by nám tazatel mohl prozradit, který ročník to vlastně má, aby mu šlo nějak pomoci.

        0 0
        • lecram  

          výše je odkaz na manuál ,je na rok2011 ale ta vidle je stejná z roku . Já ji asi nafotím

          0 0
        • wladeq  

          Asi do 2010, o tom jsem nevěděl. Navíc jsem nepředpokládal, že někdo kromě mě, jezdí tak archaickou vidli :-)

          0 0
    • scota  

      Mám na prodej zbytek oleje 10W so jsem dával do Epicona:

      https://www.bike-forum.cz/…ovy-olej-10w

      0 0
    • Faper  

      Zdravím měl bych dotaz ohledně vidle Fox 36 rhythm patrona grip. vidle má mít 160mm zdvih přičemž když ji zaměřím tak má jen 160mm v celé délce a to je tam ještě 1cm doraz s tím že když za ní zatáhnu tak vyjede na 170mm celek tudíž má těch 160mm zdvihu. Můj dotaz tedy zní:nevíte čím to je že se vidla propadá do zdvihu? Popřípadě sem se někde dočetl že by mělo stačit dolít 3ml oleje na vzduchoví píst dovnitř vzduchové patrony je to pravda? (vidlice je nová najeto max 500km)

      0 0
      • novas752  

        Nerozumět řeči tvého kmene. Problémem je že se vidlice nevrací do úplného roztažení, nebo?

        0 0
      • benobiker  

        Jestli jsem to správně přelouskal, tak budeš mít nejspíš zapatlanej přepouštěcí kanálek vazelínou, potom to takhle blbne, vidle se nevrátí do plného zdvihu, až když ji trochu pomůžeš povytažením nohou… 3ml oleje se leje nad píst z důvodu, aby byl píst pěkně mazanej, když ti vidle maká. Když sundáš víko vidle a mrkneš dovnitř, nemělo by tam být sucho. Jestli jo, kápni tam trochu mazacího oleje, origo se tam leje to, co máš ve spodku nohou, to jest Fox 20wt Gold, ale neměl by tomu vadit jakejkoliv motorovej olej. S největší pravděpodobností ti to ale stejně nepomůže, zanesený kanálek vazelínou ti to nerozpustí, ale ani tím nic nezkazíš. Nejspíš o tom nemáš moc šajna, tak to rovnou hoď do servisu.:-)

        0 0
        • novas752  

          Foxky jsou z výroby tou vazelínou přeplněné, Prostě vezmou airshaft, pístem hrábnou do kýblu s vazelínou a šup s tim do vidlice. Ideální by to bylo rozdělat a namazat nějak normálně.

          0 0
        • Faper  

          Šajna o tom mám akorát popsat to neumím XD každopádně díky za odpověď.

          0 0
    • Radus  

      Taková klasika. Rozdělat očistit a použít kluzný olej na straně vzduchu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.