• JakubCh

    Mám Epicon 2008,nachystaný na přesatavbu na olej. Sundané nohy, vyčištěný, nachystaný nalití oleje, který chci jít koupit zítra.

    Hodně se tady říká 15ml 5W motorového do každé nohy, tady jsem našel, co na to přímo ve fabrice. Někdo psal, že větší množství (myslím ale, že to bylo 20ml) způsobuje průsak oleje do patrony a problémy se zdvihem a lockem.

    Dal bych tedy těch 12ml, jak je tady, bude to ok?

    A olej- vybraný mám zatím motorový 5W 40, tento bude to ok? Případně, který jiný tady v tom shopu prosím vybrat? I s ohledem na finanční stránku. Díky!

    0 0
    • Kosta  

      to chceš mermomocí 5W olej? proč?

      0 0
      • JakubCh  

        Ne, klidně i jiný vhodný, jen 5W se tu hodně zmiňoval, 2,5W motorový nevidím. Který z nabídky Auto Kelly tedy?

        0 0
        • Kosta  

          já nevím, vzhledem k tomu, že jde „jenom“ o mazací olej, nalil bych tam nějakou obyč. motorovou 15ku a myslím, že budeš spokojený.. dávat do vnějších noh 5W, 2,5W… je podle mě úplně zbytečné a rozdíl bys poznal max. v zimě… já mám v Reconu 15W40 cca za 100,– a pohoda..

          0 0
          • JakubCh  

            Třeba?

            0 0
            • vertak  

              Do toho nalij nějaký motorák, zase z toho nedělej kino že bych to je kosmický stroj…

              0 0
            • Kosta  

              odkaz hapruje, jinak jak psal vertak, nedělej z toho kino, jde jenom o to, aby tam „něco“ bylo a vidle ti nešla nasucho… třeba toto

              0 0
              • Kosta  

                jinak bych teda nalil to, co lijete do auta, ať nekupuješ litr kvůli nějakým 30 ml…

                0 0
                • JakubCh  

                  Ten co je v tom odkazu jsme právě chtěl vzít :)

                  Do auta leje servis, mám smůlu…bude zásoba. Takže 12 nebo 15ml? Suntour píše 12–15, tady někteří dávají daleko více…

                  0 0
                  • Kosta  

                    pokud je předepsané 12–15, dej 15, ono ti stejně někde trochu uchčije bokem ;-) jinak 3 ml vůbec nic neřeší…

                    0 0
        • Vilém  

          Liju tam 10W40 co mam do auta.

          0 0
          • JakubCh  

            Díky. Ještě jsem tu pročítal to o průsaku do patrony tlumiče a jak tomu zabránit, došel jsme k tomu, že asi nijak,takže počkám co to udělá. Také jsi měl tenhle problém, nebo ne?

            0 0
            • Vilém  

              Osobne jsem tento problem zatim na dvou mnou provozovanych a jednom, co jsem delal kamaradovi, nezaznamenal.

              Davam kolem 15ml do kazde nohy.

              0 0
    • JakubCh  

      Olej nalitý (15ml té 15W40), utěsněné šrouby teflonovou páskou, nic neteče. Nasazeno na kole, až přijde z práce soused, půjčím si pumpu a fouknu vidlici (zbytečně jsem ji vypustil, na pístek jsem se nakonec ani nepodíval).

      S tím pístkem – na dněj se dá olej nalít aniž bych vidlici sundala z kola, ne? Stačí vypustit, sundat tu matici s ventilkem a dolít? Zároveň by mě zajímalo – kam ten olej mizí (pokud mizí)? Spodek vypadá, že je utěsněný dobře…

      0 0
      • pold  

        Dolití oleje do pozitivky – stačí vypustit vzduch, vyštoubovat autočepičkou vnitřek ventilku a prsknout tam 2–3 ml stříkačkou. Z pozitivky u epikonu mizí olej (velmi pomalu) dolu vo vnější nohy, protože negativka je pružina a je to dole normálně otevřený.

        Pokud dotaz směřuje k tomu kam mizí olej (mazací) z noh, tak osobně si myslím, že ani nemizí (pokud vidle nechčije spodem nebo nejsou vylágrovaný futra a gufera)… spíš tím jak olej stárne a jak se do vidle pomalu dostává bordel, tak olej jaksi ztrácí ideální vlastnosti (v konečném důsledku se stává černou brusnou pastou).

        0 0
        • JakubCh  

          Myslel jsem olej z negativky, jak jsi napsal. Olej z noh by mizet neměl ,spodem to nechčije a gufera a futra jsou také ok.

          Tož dobrá, na vidlici mám od poslední servisu najeto dost přes 1000km (taky vazelína byla hezky špinavá místy), tak do negativky doleju olej dle popsaného postupu. Jeho výška asi nejde nějak snadno změřit jen přes vyndaný ventilek, že? Napadá mě, nemůže malá hladina oleje v negativce zapříčiňovat vrzání těch pružin? S tím jsme bojoval loni…

          0 0
      • Dag  

        Pokud chceš olej na pístek, tak se stav. Mám ještě nějaký zbytek co jsem líl na pístek u epicona. Motorový byl moc husty a nechodili to s ním tak dobře. Lil jsem tam nějaký tlumičový od Foxe. Byl řidčí.Ta změna olejů na pístku byla znát.

        0 0
        • JakubCh  

          Díky, to by bodlo! Stavil bych se pro to a o víkendu bych rád dal švih, kolo mám už v cajku, jen zítra ještě nový řetěz a možná tedy ten olej nad pístek.

          Výlet – navrhoval bych toto po sjezdu do Řeky si můžeme jít zaplavčit, znám to tam více než dobře :) Tak co?

          0 0
          • Dag  

            přes víkend nemůžu. DneskA nám mění okna a přes víkend chci malovat a uklízet.

            0 0
    • xshreck  

      Spíš bych řekl žes tu viděl 5wt a 2,5wt a 15wt tlumičový. MOtorák bych si na vidli určitě kupovat nešel.

      0 0
      • obda  

        ?? Klasika je do noh motorový, do tlumicí patrony tlumičový, nad pístek převodovkový. Proč bys nedával do noh klasickej motorák?

        0 0
        • blisterexist  

          proč ještě navíc kupovat motorák když už mám tlumičový:-D

          já tam liju olej do pneumatických mechanismů litr za stovku:-)

          0 0
    • hovanec  

      Jak tady píšou, do noh jakýkoliv motorák, sežere to všecko. Do tlumiče tlumičový – ten co se leje normálně do tlumiče u mašiny a nad pístek převodový. Neřešit, nalít, jezdit.

      0 0
      • JakubCh  

        Už jezdím, díky tímto všem! Neteče to, funguje lépe! Ještě doplním časem nad pístek, teď jezdím a ok :)

        A při další rozborce dodám molitanové kroužky…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.