hojte,
jaké máte zkušenosti s tímto olejem?já ho používám jen na řetěz,už asi 3 roky,s jiným nemám zkušensti
mám příště koupit něco jiného(co?),nebo u něho zůstat?
hojte,
jaké máte zkušenosti s tímto olejem?já ho používám jen na řetěz,už asi 3 roky,s jiným nemám zkušensti
mám příště koupit něco jiného(co?),nebo u něho zůstat?
Řekl bych, že mažeš dost draze! :-(
opravdu? já měl za to,že to je nejlevnější olej(je to 400ml?)
a co byste teda doporučily?
Nevím, co ti doporučí holky, ale já bych doporučil olej Atlantic Fliessfett. nepřekonatelný poměr cena-výkon, drží aji ve vodě.
sem ho na netu nenašel :-(
tak tak
nejlepsi je panensky olivovy olej. Nemas zac puso:)
na namazanie je predsa najlepsia slivka palena bosacka, to tu v okoli kazdy vie…
„vhodný pro řadící mechanizmi“ – to vypadá, že jim děláš buď web, nebo tady reklamu. Na řetěz to není a eště je to drahý.
je to aji na řetěz,je to tam psaný,web sem sem hodil jen náhodně,abyste věděly,o co de
Holky řetěz nemažou, ušpinily by si ručičky. To že je něco psaný, neznamená , že je to pravda.
co máš furt s holkama?
Já nic, ty se na ně furt tady obracíš, jak kdyby ti názory od nás, kluků, nebyly dost dobrý.
Nj, jaro začíná, mladýmu se zapalujou lejtka :-)
:-D
ale že bych se s něčím obracel na holky,vo tom nevím:-)
No nic,......... co tam máš dalšího?
kde co?
Wojtek, máš bráchu?
jo,proč?si to myslíš?
proč?
Protože jeden nemůže bejt tak blbej :D
e?
To je tvůj snad první příspěvek bez chyby! Gratulace ;-)
Blade (15.03.2009 13:35:35) 77.48.82.xxx 13×> olej Tf2 (^ odpověď na 12× ^)
„To je tvůj snad první příspěvek bez chyby! Gratulace ;-)“ nevím proč to blokuješ
jen tak,když mužou ostatní,tak proč né já
To je tvůj snad první příspěvek bez chyby! Gratulace ;-)
To je tvůj snad první příspěvek bez chyby! Gratulace ;-)
že tě to baví
Když tebe baví dělat si tady z lidí prdel, tak mě baví toto :)
já si z lidí prdel nedělám
Ale děláš:) Kdybys nedělal, tak si alespoň jedinkrát z těch rad, co ti tady každej říká, něco vemeš. Nemyslíš?
myslím,už sem si toho vzal hodně a pokračuju
Zas kecáš:) Nevzal sis nic:) Kdyby jo, tak si občas po sobě přešteš, opravíš hrubky, nebo si několikrát rozmyslíš, než napíšeš nějakou ptákovinu, kerou vydáváš za svatou pravdu :)
kdybys viděl kolik sem toho už napsal a posléze cellé smazal,protože sem si vzpoměl:nežvástej bludy,když nemáš k tématu co říct nebo o tom nic nevíš
to bys do pulnoci nepřečetl
jen jestli.. jo a tady to už zamči..
proč?je tady hodně užitečných rad,a ty to tady tak bordelíš
takže:neodpovidam ti
OMG:)
Ale dyť ho nechce chudáka. Vždyť on za to nejspíš nemůže ;) :))))
jj. kdyz mazat, tak jedine detskym olejickem J&J. to je ten co se vyrabi z nemluvnat.
záleží na tom jestli mazali, nebo mazaly chápeš :-)
Olej ve spreji není na mazání řetězu moc vhodný.
aha
Ty musíš být teda extra šikovný, protože já jsem při mazání řetězu sprejem postříkal všechno kolem a na řetěz připadlo jen takových 10% vyplýtvaného obsahu. Z toho jsem vyvodil, že sprej není na mazání řetězu to pravé ořechové.
ty musíš bý extrémní kopyto, když při stříkání řetězu si ho z druhé strany nekryješ hadrem…
tak potom by tech 90% bylo v hadru a vyresil by jen jeden problem.
tak si pod to dávej misku :-D
a nebo to udělěj tak jako já
Ja si to udelam podle sebe, jen reaguju na to, ze olej ve spreji proste neni uplne idealni. To vsak neznamena, ze to s nim nejde. Sam ho pouzivam taky, ale jen z toho duvodu, ze me zasobuje jeden sprateleny skladnik:)
ok, když si myslíš že 90%, je to tvuj nazor. Pokud je ti lito, ze vystrikas vic oleje, pouzivej kapatka a ne sprej. Pro me je sprej jednoznacne vyhodnejsi – setri cas a tedy i penize.
:-D
Přesně tak. Ať jsou ztráty vystříkaného spreje jakékoliv (a měřit by to šlo opravdu obtížně), tak při té spotřebě oleje ve spreji jakou mám a kolik ten sprej stojí mě to naprosto nezajímá. Na druhou stranu trávit čas kapáním článek po článku, toho by mi tedy líto bylo.
kapání na řetěz mě taky neba
zařadím si někam do středu kazety, pod kolo dám noviny a šplíchám přímo na kazetu. dvakrát otočím klikama, utřu a hurá ven…
Na kazetu ne.
tak na převodníky? :-)
ne na zem:)
zem potřebuje taky namazat, ne? :-D
pokial mas blbych susedov, tak im pred dvere… :-D
na neoprenový kryt
já tam mám asi už 3mm zaschlého maziva
gramy navic, oskrabat, nebo vyhodit rovnou neopren
no jo,mě se kupovat nový nechce,mám pod ním ještě duši,zvládla by to sama?
Jen na řetěz.
musí být fajn, mít zasranou kazetu :)
ale když víš co to udělá,tak by ti to líto nebylo
A co to jako udělá?
no jako,nenalepí se ti tam ŽÁDNÝ bordel
Mně se na řetěz bordel při použití GT85 ve spreji nelepí. Pokud se tobě lepil, tak si něco dělal špatně. No ale když píšeš, že si stříkal olej i na ráfek, tak si toho špatně dělal asi trošku více :-)
hm,ale to bylo před rokem,kdy sem to tak dělal,ted už asi rok používám kapátko
To radši vezmu olej s kapátkem.
dá sa aj so sprejom. nasadíš tú tenkú červenú trubičku a nestláčaš z celej sily ale len tak aby to tam zľahka plynulo..
Stačí na tu trubičku nasadit větší, delší hadičku (silikonovou), šikmo seříznout a stříkat shora dolů, na vnitřní stranu, šikmo dopředu. Leze to pak pomaleji a nerostřikuje se to. Za řetěz samozřejmě noviny a je to. Ale stejně je lepší kapat kapátkem na každý článek kapku.
Mohl jsi mít smůlu na dodavatele. Stávalo se dost často, že spreje od
Panoil byly přetlakovány a docházelo buď k vyražení trubičky z trysky,
anebo sebou trubička pod tlakem házela (a olej šel jinam) a nešlo slabým
stiskem docílit menší pramen. Nedoporučuji tuto firmu.
Obecně se doporučují na řetěz tekuté vosky (často s obsahem PTFE),
které na sebe nevážou prach a vydrží na řetězu déle.
Opakem jsou převodové oleje, které výborně mažou a vydrží, ale vše se
na ně lepí a vytváří brusnou pastu.
GT85 se dá použít, ale mám zkušenost, že po 100 (i dřív) suchých km
je pryč.
Mohl jsi mít smůlu na dodavatele. Stávalo se dost často, že spreje od
Panoil byly přetlakovány a docházelo buď k vyražení trubičky z trysky,
anebo sebou trubička pod tlakem házela (a olej šel jinam) a nešlo slabým
stiskem docílit menší pramen. Nedoporučuji tuto firmu.
Obecně se doporučují na řetěz tekuté vosky (často s obsahem PTFE),
které na sebe nevážou prach a vydrží na řetězu déle.
Opakem jsou převodové oleje, které výborně mažou a vydrží, ale vše se
na ně lepí a vytváří brusnou pastu.
GT85 se dá použít, ale mám zkušenost, že po 100 (i dřív) suchých km
je pryč.
a čím mažeš ty?
já myslím,že většina dostupných oleju je právě ve spreji
ach jo – zase ti mám psat že ve tvém případě myslet znamená hov_o vědět?
s těma olejema to je přesně naopak, zase tolik jich ve spreji není :-(
To je zbytečný.. on to nepochopí.. na jedné situaci mu vysvětlíš, že ví kulový, on to uzná, ale poučení veškerý žádný a za chvilu zas píše ho*na..
Ale zase: venku je hnusně – a tady se člověk trochu odreaguje…
Ale tak to jo. Ale stejně si říkám, že normální fakt být nemůže :)
Pokud chces postrikat vse okolo, mit zbytecnej prostrik, tak je sprej ta prava volba:) Zkus se nekde podivat na nabidku maziv na retezy, dost jich je ve dvojim provedeni, nebo jen jako kapatko.
no ja osobně si dycky stejně ten Tf2 nastříkám do malé olejničky,a kápnu dycky kapku do každého čepu řetězu
a kydš sem to kdysi mazal přimo ze spreje,tak sem měl třeba celý namazaný ráfek,ale když sem brzdil,tak sem to nepoznal
a kydš sem to kdysi mazal přimo ze spreje,tak sem měl třeba celý namazaný ráfek,ale když sem brzdil,tak sem to nepoznal
Slyšel si už někdy o věci, které se říká hadr? Taková věc se dá použít nejen k utírání ale i prevenci, tedy k zakrytí některých částí kola při stříkání řetězu.
ahm,to sem zkoušel,ale když točím klikama,tak ho dycky nějak shodím,a za ty nervy mi to nestojí
ale jak sem psal,ted to dávám do olejničky
Ono se to dělá tak, že do pravé ruky vezmeš hadr a dáš ho zespodu za převodník pod řetěz. Do levé ruky vezmeš sprej a střítáš seshora na řetěz od převodníku postupně ke kazetě a ten hadr pod řetězem podle toho posunuješ. Až dojedeš kam až to půjde, sevřeš tím hadrem řetěz a potáhneš ho zase ke konci převodníku. A tak to opakuješ tak dlouho, až je celý řetěz namazaný. Pak odložíš sprej, hadr přendáš do levé ruky, lehce hadrem sevřeš řetěz, pravou rukou uchopíš pravý pedál a točíš proti směru šlapání. Tím z řetězu odstraníš největší bordel. Pokud je třeba, celý postup se opakuje až do uspokojivého vyčištění a namazání řetězu.
mam ho taky dlouho a funguje, cena akorat, ted ale zkousim Finish Line WET Lubricant a vic vydrzi…
A ten Finish Line WET Lubricant zkousis na co ? :-P
jaká je alternativa teda za tento olej?
čím mažou zde skušení jezdci?
zelenou
notak
.. tak dobra. Semtam do ni hodi jeste smetanu.
kdepak, tohle z Plzně nepochází…
sádlo
pamatuj,když nemáš k tématu co říct,tak .....
Wojtku! Ještě, že tu jsi. Bez tebe a bikerky pod nickem Lucia.. , by tu byla nuda!
ségra né?
:-D
Tak to ji ma asi tatinek mnohem radsi nez tebe, jinak bys jezdil na necem jinem.
Tak jí kup nějakou bílou vidli s pěknou nálepkou a uděláš ji tím obrovskou radost!
Jo a ještě jí musíš říct, že váží pouhých 1480g.
haha,koupím ji suntourku za 2litry a k tomu přikoupím bílou barvu
No vidíš, tohle ses naučil rychle, tak teď se tím ještě řiď :-)
ty bys měl
Řetěz mažu tímto: „Vosk na řetěz Lubrichain“. Olej TF2 používám na ostatní pohyblivé části.
…treba na naboje, hlavove, stredove a vsechny ostatni slozeni:)
Opravdu vtipné :-)
No nedalo mi to, promin:) Snad se toho wojtek nechytne a nebudem cely pristi tyden resit otazky typu:
Co se zadrenyma nabojema?
Co se zadrenou hlavou?
:-D,oboje mažu vazelínou s přídavkem PTFE
Čeho? rozepiš to, prosííím! :-)
co je to to PTFE?
proc to kazis?
Protze nenasel zadnou vhodnou fotku k vyrazu PTFE. Aspon foto vzorce mohl vlozit, ze?
tú fotku vzorca som čakal…8o)
asi tak:)
lebo ma nebavi to urazanie ktore tu vzdy je akonahle volaco napise. a tu bolo jasne, ze cakate ze to skurvi a budete sa mu vysmievat. mam rad srandu, ale nie urazanie ostatnych diskutujucich (jedini, u koho mi nevadi neobmedzene urazanie su zlodeji, papalasi a podobne zivly)
slovami klasika:
6. Pokud se Vám to nelíbí, nečtěte to.
8o)
aj tak by sa dalo…:-)
Ale tos trochu přehnal, ne? Wojtek rozhodně může za to, že je Wojtek. Nikdo by mu nic špatnýho neřekl, kdyby tady furt nezastával pózu: " Vím, že vím" – a přitom neví ani pravopis. Je to jak s tou trubkou, jak jsi tady o ní psal: „A hned ho jebni po hlavě…!“
s tou trubkou som to nepisal ja :-)
ja hlavne berem ohlad na to ze ma 15, v jeho veku na tom s tym pravopisom polovica neni o nic lepsie. a opravit druheho, ked nieco napise spatne, sa da aj slusne. tak nejak si myslim, ze by to bolo aj ucinnejsie, lebo ked sa s niekym zacnes hadat, nadavat mu a vysmievat sa, tak je celkom logicke, ze si zacne len branit svoj postoj
„opravit druheho, ked nieco napise spatne, sa da aj slusne.“ ale to u Wojtka zatím NIKDY nefungovalo.
taktiez to, prinajmensom poslednou dobou, skoro nikto neskusal…
Já si všiml, že Wojtek když chce, tak to napíše správně – ale jen když chce…
teflon,né?
PolyTetraFluorEtylen
jiným slovem teflon,ne?
Název polytetrafluorethylen používají jen profesoři a ti, kteří se chtějí něčím blejsknout :-)). Každý normální člověk pak použije jeho obchodní název teflon.
Někde tam padnul dotaz co je to PTFE. Profesor nejsem ani bleskač. ;-)
Já to ani tak nemyslel ;-)
Až se ti v zimě přestane točit ořech, vzpomeň si GT85. Stačí stříknout přes dráty. Povolí po pár otočeních. Zvuk sice nic moc, kov na kov, ale točit se bude spolehlivě. Výhoda suchého mazání – není co by zatuhlo nebo zamrzlo a přesto to zabrání nefunkčnosti pohyblivých částí.
tak na jaký ostatní pohyblivé části teda?
Asi na prdel, ne?
ok, tam to bude vhodný.
TF2 je super. Po krátké době po aplikaci vytvoří suchej mazací film (díky teflonu) a nelepí se na něj svinčík. Mažu tím i řetěz na moto. Doporučuju
jj,dycky namažu,nechám chvíly vzlínat,parkrát zatočím řetězem a otřu hadrou do sucha
jeden cas som mal nejaky teflonovy, ale neviem uz, ze ci to bol tento. nevyhodou bolo, ze strasne rychlo zliezal…namazal som den pred vyletom a na konci TOHO vyletu uz retaz vrzala, tak bola sucha. najcastejsie pouzivam WD40 alebo konkor, ten je asi lepsi na zimu, lebo odtial tak rychlo nemizne vplyvom vody (a mokra cesta je skoro furt). netvrdim ze neexistuju lepsie, ale mne to zatial vyhovuje
wd40 a konror mám doma,ale ten konror sem ještě nezkoušel
a ten teflon mi třeba nekdy vydrří i 3 vyjíždky,a pro případ vrzání vozím malou bombičku s tim tefloňákem
To vypadá na GT-85. Řetěz vyloženě nevrže, ale ševelí.
smrdi to uplne stejne jak GT85. s tim retez mazu a nemam s tim zadnej problem. do mokra to neni, + jako bonus neni vsechno cerne zas…y. 400ml mam prez rok a jeste tam porad je. pred kazdou jizdou retez otru a lehce striknu. prace na pul minuty…
mě tech 400ml vydrží tak na rok a pul
gt85 používám taky…
ale ten je stejně drahý jako to Tf2
hlasoval sem omylem. podle me je to GT85 v jinym kabate
TF2 je mastnější, než GT85. Řetěz s ním namazaný vydrží déle, ale taky chytá více bordelu.
Mazat řetěz se dá čímkoliv, co je mastné. Rozdíl je akorát v tom, jak dlouho to na řetězu vydrží a jak to chytá bordel. Dobře funguje normální motorový olej, co lijete do auta. Nic tě to stát nebude, jen budeš muset častěji čistit řetěz i kazetu. Takže za olej peníze nevyhazuj a na kolo si za to kup něco jiného. Já už jsem línej pořád něco čistit, tak používám GT z pětaosmdesátého, jinak bych zůstal u toho motorového oleje :-)
čistím řetez asi tak 8 po dobu jeho životnosti benzínem a pak vezmu kartáč vodu a mýdlo a vydrhnu,to se mi osvědčilo,řetěz je pak jako novej a dobře přilne mazivo
jinak sem aky přemýšlel,ža bych koupil motorák ,litr za pár šupů,ale myslel sem že to nebude to pravé
jako že ho před vyhozením perfektně vyčistíš? to by z tebe ekologové měli radost!
nee,v průběhu životnosti ho čistím
Tady vydis, ze psat trochu cesky nemusi byt uplne od veci. Kdyz na to takhle dlabes, casto napises uplne neco jinyho, nez co si napsat chtel.
Co jsi chtel s tou cestinou? :)
no aby to poradne vydel ne? :) skoda ze to neopravil sam…
ekologicka jazda je napriklad vtedy, ked v lete po tom, co vsetko poriadne premazes, sa pustis na uzky singlac obklopeny vysokou travou, v ktorej nasledne zanechas veskere mazivo :-)
Můžeš použít klidně i převoďák, je to celkem jedno. Nejlepší způsob je dokonale ho vymýt v techničáku, potom ho namočit v oleji, nechat dlouho vykapat a pak pořádně vytřít. Musíš mít samozřejmě řetěz se spojkou, protože kdo by se s tím furt nýtoval. A hlavně na to musíš mít dost času. Dokud jsem pracoval na ČD, tak to bylo v pohodě, ale teď už to rozhodně nedělám, protože je s tím dost ******.
jenže když ho namočíš celý v oilu,tak ho nesetřeš z vnitřních článků,a lepi se víc bordelu,proto ho první dám na kolo a pak jen dycky kapičku na každou rolnu,a ona se dostane až tam ,kde je potřeba,a pak zbytek otřu,tím zustane řetěz suchý,ale namazaný a nepískajcí
Správně děláš, teď trefils hřebíček na hlavu.
Zapomněl jsem ještě na vyfoukání vzduchem (měli jsme tam cca 11 atm.), tím se vnitřní články očistily docela slušně. A když se holt nachytal bordel, tak jsem to praktikoval klidně 2. den znovu, času tenkrát bylo dost a práce málo.
„času dost a práce málo“ – To je celá filosofie ČD. Šak stát to pak dorovná…
Nejlepší zkušenosti mám zatím s Chain Star normal. Moc nedoporučují verzi extrém. Má více lepivých složek a přilnavost bordelu je extrémní:-) S TF2 se i v případě namazání po každé jízdě objevoval hlučných chod řetězu.
ale tan je teda ku..vsky drahý
Musíš vzít v úvahu, že s TF2 jsem musel mazat po každé jízdě a s Chain Starem stačí tak po třech.
jn
Přes zimu používám TF2 ve spreji, chráním tak řetěz proti korozi. Používám ho taky po vyprání řetězu, kdy ho kapu z olejničky, protože dobře zatýká. Jinak používám nejobyčejnější bílý olej na šicí stroje.
ja ho mam tak max na bowdeny…a to je super…neni to jak nejaky shitsky wdčko…:) jinak na řetaz mam jedina a pouze Motorex Wet Lube
do bowdenů to nedavej,kdysi sem to tam dával taky,pak sem jel v dešti,pak kolo chvíly stálo ve sklepě,a pak skoro nešlo zmáčknout páku,protože se tam vytvořila taková bílá tvrdá sračka
......diky za radu.....ja strikam jen konce…duvod…obcas neprijemne praskani..tfko používám 5 let…cca kdyz jsme presel z wd…a bez problemu
jj,ja ho taky na bowdeny používal hodně dlouho,ale pak s tou příhodou tam raču už dávám wd
bovdeny se nemazou, vymenuji se.
jj,ale občas je zapotřebí je máznout,když se zhorší funkce
ne, pak je zapotřebí je vyměnit.
tak to abych je měnil po každém 5. švihu,že? :-D
myslím malé zhoršení funkce,jen nepatrné
Pokud se ti už po pátém švihu zhoršuješ řazení, tak máš něco od záčátku špatně.
řazení nemám na mysly takhle mažu jen bowdeny zadní brzdy,protože má delší lanení tak abych to vyrovnal s přední :-D
TF2 mi zatim vychazi jako nej univerzal, docela dobre maze za tu cenu a nespini tolik retez.
Ted mam Chainstar Normal a ten je uplne na nic, po 100km je retez uplne suchy. Navic ta cena :(
Mel jsem GT85 a to bylo o neco lepsi nez chainstar, ale horsi nez tf2.
Mel jsem Motorex Wet Lube, ten byl fajn, ale taky docela drahy.
Mam motorovy olej do auta, dnes 70km v desti a blate a retez nebyl suchy, ale strasne spini retez a lepi se.
Mam Finish Line Dry Teflon Lube, fajn ale drahy.
Tak pro me idealni kombinace do velkeho mokra motovovy olej a do normalnich podminek TF2.
Btw na kupkolo za 195, teda o dost levneji.
jj,ja ho stajně kupuju v kamenáku za 200
TF2 používám několik let, naprostá spokojenost.
Já zase Lukanu slunečnicový – taky spokojenost (podobná vypovídací hodnota)
TF2 akurat tak na mazanie klbov prehadzovacky a presmyku. Na retaz su omnoho lepsie mazadla napr. Finish Line Pro Road. Konkretne Pro Road maze vynikajuco, nelepi tak ako Wet Lube a netreba tak casto premazavat ako u Dry Lube. Pre moje potreby by som povedal take optimum.
a zkoušel ste někdo univerzální Brunox ,dát na řetěz?
je dobrý na toto?
brunox nejaky jo…udajne..dobry..ale ja jsme uz na moto rexu a nebudu to mazat nejakyma cistidlama..
Brunox je jako převodový olej: maže, vydrží, lepí, špiní.