• matts1

    chci se zeptat, když se tu řeší jízda v zimě, jestli má nějakej vliv mráz na olej ve vidli. Tím nemyslím, že je to tužší, ale kamoš říkal, že mu ztuhl olej a vytlačil se přes zmrzlý gumičky ven, a proto že by do mrazu už bez lockoutu nejel. Mě to přijde divný, tak se ptám na zkušenosti, co je pravda?

    0 0
    • kali222  

      no:-)) to teda nevim:))),ja si kolo nesu z tepla, nebo minimalne plusovych hodnot teploty,takze pri nejake te crkulaci oleje ve vidlici se zatuhnuti oleje nebojim:-)))) a co to bylo za pocasi ze se takhle zachvoaly pryze?:D jak dlouho byl venku ?

      0 0
    • Manas  

      Pokud pouzijes olej ktery vyrazne reaguje na teplotu tuhnutim tak vidlice opravdu prestane chodit. Reseni je nahradit to ridsim olejem …

      Ale ze by ti olej vytekl ven … hm hm, divne.

      0 0
    • marapara  

      Ztuhl olej ? Leda že by byl nějaký hodně hustý. Spíš bych řekl, že tohle dělá vazelína. Ta tuhne při mrazu a vidle citelně ztrácí. Já jezdil olejové vidle několik let i v mrazu a chod byl stejný jako v létě. U vzduchovek RS taky nemám problém.

      0 0
    • Honza729  

      imho mito prijde blbost, ale jediny vysvetleni muze byt, ze se material vlivem tepelne roztaznosti v mrazu stahl a doslo tak k netesnosti.­.....ale nevim,spis je to ptakovina.

      0 0
    • enrico  

      mne jaksi pri –5 prestava pracovať na foxe teralogic, čím to asi je???

      0 0
    • Vilém  

      to ze by ztuhl olej tak,ze by vytlacil gufera,tak to se mi nechce verit.Osobne se mi stalo u MX Comp,ze mi v zime omrzla vnitrni noha jinovatkou,ktera pak pri prvnim vetsim propruzeni prosla pres stirak a gufero.Nasledoval unik vzduchu a peknej gejzir oleje,kterej samo natek na kotouc.

      0 0
    • jonti  

      Podla mna je to blbost, jazdim uz dost rokov s vidlicami v zime a nikdy ziaden problem, jedine obcas trochu pomalsi chod – ako mierne zhustne olej. Auto alebo motorka tiez v zime jazdia, a pruzia bez katastrof :)

      0 0
    • Jigsaw  

      vcera sem se byl projet a asi po pul hod mi totalne zamrzla vidle bylo asi –3 °C

      0 0
      • Vilém  

        Se divis?Vzdyt jsou tam elastomery.Ty zmeni vidlici v pevnou

        0 0
        • Jigsaw  

          jako kdyz je mraz? ja tomu moc nerozumim, ale prijde mi to divny… ta vidlice se ani nehnula!

          0 0
          • Vilém  

            Presne tak. Vlastnost elastomeru, ktery je tam pouzit, je ta, ze s klesajici teplotou tuhne, az zatuhne uplne.

            0 0
    • matts1  

      tak díky za info, no mě to přijde taky divný, takže normálně jezdím a neřeším to, jen mě to zarazilo, že to byla jeho zkušenost, no ale mohlo to sehrát víc věcí najednou a on si z toho odvodil jen jednu – zimu

      0 0
      • Matts.  

        Na jednom bike mám Suntour,(elas­tomery) tá pri nulových stuhne ako sviňa, teraz mám ďalší, kde je Rock Shox Judy (olej,pružina) a tá fachčí aj pri mínus ako v lete.

        0 0
        • pepek  

          Tzn. že v létě moc dobře nefachčí :-) Každá vidla je v zimě pomalejší, aji fox.

          0 0
    • kudlanka32  

      blbost, jezil sem v mrazech jak se Marzoskou Z-1 (mnoho zim) tak s Foxem…zadnej problem…

      jediny co te muze potkat, mas vidli mazanou vzelinou a ta tak ztuhne ze je uplne k nicemu, mas ve vidli levnej olej kterej zmeni viskozitu s teplotou vic nez ti staci regulace tlumeni (mohl by dokonce vypadnout i parafin ale to bych cekal tak pred 40-ti lety), mas tam elastomery ktery pod 10stC proste nepruzej.....

      a nejaky ty poklesy tlaku v dusledku uniku vzduchu vlivem tepelnejch roztaznosti se daji odstarnit ze nez vyjedes nechas to par minut na vyrovnani teplot…ale ta guma by to mela dotesnit, mozna malicko prifouknout…jinak v auto taky funguje v mrazu ne? :))

      0 0
      • MlokCZ  

        Ta změna viskozity oleje teplotou je větší problém, protože regulovat na většině vidlic můžeš jen něco. Třeba na Foxkách sice můžu trošku ubrat low speed expanzi, ale high speed zůstane stejná a komprese to samé (zase high speed nemůžu ovlivnit). Takže i když něco můžeš poštelovat (pokud nejsi už v létě na doraz nastavení), tak ne vše. Mě je to třeba fuk, já moc v zimě nejezdím a když už, tak jen okolo nuly. Ale pokud někdo jezdí i ve větších mrazech…

        0 0
        • kudlanka32  

          ja nevim u foxky to jeden (max 2) „click“ cervenym koleckem…jinak ja mam stejne ridsi mix nez tam ma byt a je to vpoho…

          prislo mi ze ty zmeny toho co nejde regulovat jsou se zmenou teploty fakt minimalni, a to i pri extremnich rozdilech…

          u Z-1 to bylo stejny…chvilka krouceni a hnul jsem s tim az na jare kdyz teploty vylezly nad 5st:)

          0 0
          • MlokCZ  

            Je to možný, že to v pohodě je. Nemám zkušenosti z velkých mrazů, takže to nemůžu posoudit. Ono přeci jen high speed komprese i expanze má už průtok větší, takže tam se to nemusí tak snadno poznat. A zvlášť pokud jezdíš rovnou ještě řidší mix.

            0 0
      • martt  

        myslim si, ze aj lacny olej je ok. Pokial to nie je nejaky specialny jednosezonny, tie sa uz dne ale prakticky nedaju kupit (chcel som taky a nezohnal).

        Na mazanie pouzivam obycajny najlacnejsi 15W-40 a netuhne (pod minus 10 som ale nejazdil). V tlmici mam lacny Shell Advance Fork Oil 5W a tiez viditelne netuhne.

        Pohyb sa spomali ale rozhodne nie nejak extremne.

        0 0
    • Trojci  

      Ještě když jsem běl Blacka, tak jsem v něm na zimu vozil olej 2,5W. Rozdíl v citlivosti a v možnostech nastavení tlumení byl nebetyčný. To jestli lépe nebo hůře mazal nedokážu říct..

      Ale dneska se mi moc RVL rozvrtávat nechce.. Ikdyž zase musím říct, že rozhodně tak „netuhne“ jako ten Black.

      0 0
      • pepek  

        Tak tak, 2,5W je nejlepší . 5W je pro mně moc aji v létě-a to mám páčku furt na dorazu.

        0 0
        • kudlanka32  

          zalezi na vyrobci oleje, kazdej ma jiny 5W…je to meritko na motorovy oleje ne na tlumicovy, zejmena u nizkych viskozit to neznamena skoro nic.....

          0 0
          • pepek  

            No nevím, zkoušel jsem tluimičový Motul a Denicoll do motorek a vždycky to dopadlo stejně. Když jsem kupoval ten Denicoll, tak mně prodavač hned řekl, že to tam leží už dlouho, bo to žádnej motorkář nechce, bo to šplouchalo jak voda. Jinak jsem si tu vizkozitu porovnával aji pokusem, když jsem to nechal vytékat ze stříkačky vlastní vahou a měřil čas. Hodnoty při 20 st a při 0 st byly VELMI rozdílné, takže řeči, že vidla jede v zimě stejně jak letě mě přivádí k úsměvu. (Musím to vědět, bo mám slabé ruce po mamince a ani foxka není pro mně dost citlivá :-)(A s originálním olejem už vůbec ne)

            0 0
          • martt  

            pre tlmicove oleje sa udavaju dve viskozity v centistokoch. Prva pre 40 a druha pre 100 stupnov. 5W od jednej firmy ma velmi podobnu viskozitu ako 5W od inej firmy.

            Tu mas priklad takej tabulky s viskozitami a viskozitnymi indexami pre tlmicove oleje predpisane pre Manitou www.maximausa.com/…/forkoil.asp

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.