Včera jsem se projel ve svých nových letních silničních SIDech a teplota 10 st. + vítr mi zmrazily nohy tak, že z radování se z nových treter se stalo nasrání. Jaké jsou nejteplejší návleky na tretry?
Včera jsem se projel ve svých nových letních silničních SIDech a teplota 10 st. + vítr mi zmrazily nohy tak, že z radování se z nových treter se stalo nasrání. Jaké jsou nejteplejší návleky na tretry?
Proč kupuješ letní tretry na zimu?
Protože jsem si je koupil na léto :-) Ale možná si koupím i nějakého Defrostera na zimu.
tak až budeš v létě testovat ty zimní tak pak nepiš že jsi měl zpocený nohy :)))
kup si s co nejsilnějším neoprénem
btw dají se zkombinovat třeba i dvoje návleky na sebe, když třeba nechceš utrácet za zimní tretry
nebo přidat noviny, ale to je zas pakárna při oblékání
já stím jezdil dva roky
by mi to při každé otočce kliky vykloubovalo kotníky, ty vrstvy…
diky za radu s tym co najsilnejsim neoprenom. snad to bude fungovat. ja mam teraz 2,5 mm, tie 4 mm su uz nejake hrube ne?
tie 2.5 mm su od plus 5 do minus 15
http://cdn.mos.bikeradar.com/…6–670–75.jpg
no nic, ked to bude slabe, tak kupim tie so 4 mm.
Tak to máš podle toho jak moc máš zmrzlý nohy, stejně dospěješ k zimním tretrám. 4mm budou izolovat líp jak 2,5mm.
to je úplně fuk, jak tady píšu promrzne to od kufru. 2,5 už na vrch stačí bez problémů v tom to není
presne tak, do tretry patri zateplena alu vlozka, prodavaj napr u bati
ani to tě ovšem nespasí, ale pomůže to skoro víc jak návleky
…snad to bude fungovat.
Nebude.
V +10st ti přece nemůžou mrznout nohy, ne ? :D
Pokud máš ty tretry trošku volnější, tak obuj dvoje ponožky, jedny tenké-letní a pak silnější. Ale né tak abys měl tu nohu úplně na fest, to se ti pak nebude dobře prokrvovat a bude to spíš horší…
Pak je lepší koupit nějaké ty návleky, dělá se mraky druhů. Chtělo by to i vyzkoušet aby to padly na botu dobře. Jinak neoprénové jsou asi ty nejlepší.
Dobrá rada je pokud cítíš, že ti prsty/noha začíná tuhnout, tak prsty začít hýbat aby se prokrvily a nebo ůplně nejlíp seskočit z kola a chvíli jít pěšky ;-)
Další možnost je koupit vyhřívané vložky do bot, já sem si je kupoval kvůli práci v zimě a stály mě cca 1200kč. Vydrží asi tak 3h-6h (podle venkovní teploty a podle stupně vyhřívání, ty moje jsou dvousupňové) hřát a je to obrovský luxus, hlavně pak když teplota je kolem 0°C Akorát máš pak kolem kotníku box s baterkou (asi jako krabička od cigaret), tak to vypadá divně, ale nohy v teple… ;-)
navleky jsou na letni tretry nutnosti kdyz jde pod ±10C a to ikdyz mas vyhrivane vlozky, pac ti to ze zhora profoukne jak nic. Kombinace obojiho se da aplikovat na jizdy (u me) do –5st. Je li vice pod nulou nejede se me dobre(hlavne rano do haku se rozhejbat je u me nemozne)
I tak bych volil tretru zimni…
Nema probléma – kolem 15 nad nulou už mi po hodině nepříjemně promrzají prsty. Hýbu s nima atd … dá se to, ale na férovku začnu vozit na silnici návleky a pak tam fouknu ty podzimní tretry.
Když bude po nulou, tak mě asi nikdo moc jezdit neuvidí … to bych přišel o prsty na nohou :-) …
Dnes jsem jel cca 4 hodiny jízdy a teplota byla ve stínu v rozmezí 13–15° (dle Polaru).
Měl jsem trochu teplejší ponožky v letních tretrách (ty se mi tam ještě rozumně vejdou).
A sebou jsem měl v camelu už raději aspoň roubaix návleky (ty sice nejsou žádný zázraj, protože profouknou, ale lepší než nic a jsou malé a lehké).
A ke konci když bylo těch 13°, tak už mi prsty začínaly mrznout a uvažoval jsem jestli nenandám ty návleky. Už jsem to měl domů asi 20 minut, tak jsem to už dojel bez nich.
Jak je teplota cca souvisle pod 13°, tak už rovnou beru zimní tretry (Spešl Defrostery ale nejsou na zimní tretry nijak extra teplé, takže se v nich bez problémů dá vydržet do cca 15° a nohy se mi téměř nepotí, tak tím spíš).
já včera vyjel kolem 2 hodiny odpoledne, pro jistotu jsem si rovnou vzal návleky BBB RaceFlex a přes ně kvůli „viditelnosti“ ještě reflexní návleky Mavic
http://www.ebikeshop.cz/…13-raceflex/
http://www.hibike.com/…ic-2013.html
necelé 4 hodiny na silnici a byl jsem sakra rád, že ty návleky mám… dokonce jsem v tom větru potkal i pár bíkerů jen tak v krátkých kraťasech a dokonce i jenom v tričku… to zase bude v lékárně fronta :(
ono není ideální zkoušet venkovní teplotu na oblečení na kolo pobytem na balkoně na sluníčku a v závětří :)
jakmile bylo sluníčko za mraky a ještě foukalo, tak pocitově byla dost kosa
jinak na chladnější počasí mám pak připravené tyhle: http://www.ebikeshop.cz/…04-hardwear/
Pořit si tydle „ponožky do treter“:
http://www.mojeponozky.cz/…nd-hunt.html nejsou ták silné, takže se vejdou i do letních treter a přitom v nich je tepleji neř kdejaké termo ponožky.
Návlky (jakékoli) jsou nudnost, protože pak noha neprovoukce.
Taky je třeba dát bacha aby se ti do vody nedostala voda…
Ked sa dostane voda do vody, tak je to pruser vzdy. ;-)
Materiálové složení:
50 % bavlna
40 % polypropylen
7 % polyamid
3 % elastan
na „sportující“ nohy bych se bál dát 50% podíl klasické bavlny, pro vojáky do „kanad“ je to asi jedno, ale do treter při třeba větší zátěži? no nevím…
osobně raději ponožky s Merino vlnou
Neříká se ponožkám z vlny válenky? :-)
Mám tyhle, ale žádný extra kladný efekt jsem nezaznamenal.
V pořádných botech bys to dal. Jsme na tom asi dost podobně. A takovou 1h-1,5h dám i v těch Defrosterech, které nejsou moc teplé (hodně teplé ponožky + navíc přes ně neoprénové návleky).
Kdyby se mi do mrazů chtělo jezdit více (což se mi stejně nechce), tak bych pořídil ty pohorkové Shimana + hodně teplé ponožky a myslím, že by to bylo v pohodě a nejspíš i bez návleků.
Já vozím letní silniční tretry celý rok. Stačí mě do nich teplejší ponožky,dát přes to neoprenový návlek a můžu v pohodě vyjet i když je –5. Možná je to částečnš špatným krevním oběhem.
na soucasne pocasi jsou pro me tyto (http://eshop.kalas.cz/…cno-11-cerne) idelni
Byl jsem na tom podobně, v sobotu bylo někde v lese kolem 10 stupňů a foukal studený vítr a nebylo to příjemné na kotníky.
Rád si nechám poradit. Existují návleky, ovšem nikoliv na tretry, které nenosím, ale jenom na kotníky, tedy jakési roury?
Tak určitě existuje. Byly roky, kdy se bez toho érobik snad ani nedal cvičit. A taky existují kotníčkové boty, podkolenky a dlouhé nohavice.
http://shop.i-ekonom.cz/…/katalog.php?…
http://www.mysticum.cz/…ane-cervene/
Nebo návleky na kolena – malá velikost http://www.zbozi.cz/…
V zimě občas nosím tyhle Merino , fungují :)
Ono stoprocentně nebude asi fungovat nic a návleky už asi vůbec ne. Problém bude asi v tom, že při jízdě na kole neohýbáš prsty jako při chůzi, neprokrvují se a mrznou.
Mrznoucí prsty je hodně individuální záležitost.Vláken je tu o tom dost, stačí nejdřív číst a pak se ptát.
ono stačí koupit si boty na takové podmínky. V zimě taky nechodíš ve sněhu v polobotkách.
Kdo chce sportovat i v nižších teplotách, měl by si koupit na to materiál.
Já vim, ale každý je na zimu jinak citlivý. Mě stačí normální ponožky, letní tretry a neoprenový návleky a teploty pod nulou mi nevadí. Jinému by mohla být zima.
ono to i hodně záleží na vlhkosti vzduchu a na tom jestli jezdíš silnici s plastovými kufry nebo bajk s kovovými (velký rozdíl). A pak na čase vyjíždky hodinu vydržíš, ale 4 už je horší. Pak tempo, atd atd
Jasný, že je tam hodně aspektů, ale co tazateli bude vyhovovat, na to si musí přijít sám. Tady to nevyčte, jen se dozví, co by teoreticky mohlo pomoct.
Kdybys nebyl socka, ale pořádný bajker, tak máš letní, podzimní, zimní, výletní a závodní tretry a tohle bys nikdy nemohl řešit.
A este jedny ciste, drahe a znackove jak svina na pozing
A ještě tohle všechno na silnici + bajka, takže 10 párů treter je asi základ, co?
A navic je nutne je obmenovat, minimalne ty drahe pozingove jak pise Ricci, vozit lonsky model s-worksu za 8 litru nejde.
Jsem ted poridil todle a maximalni spokojenost v tomhle pocasi.
Pokud nejde o silniční trénink, tak je jakýkoliv návlek k ničemu.
a to jako proč?:-)
Stačí ujít pár metrů a je na cucky. Navíc při pocení nohy se pot nemá kam odpařovat a je to jako bys projel brodem. Návleky jsou prostě na hovno, ale taky je používám :D
Tak jestli to opravdu nevymslíš sám, tak třeba takhle.
Co člověk čeká od obutí ve zhoršených podmínkách.
Že ti bude teplo – nebude, promrzneš od kufru, ale to je problém i části zimních treter, ale i tak jsou na tom vždy lépe.
Že nepromokneš – promokneš buď přes návlek nebo pokud máš neopren, tak kolem podrážky. A neopren je vůbec celkově k ničemu, protože je 100% neprodyšný a člověk je tak často po zapocení víc mokrý, než kdyby jel v dešti.
Že budeš mít slušný záběr při chůzi ve srajdách – tak tady je asi veškerý komentář zbytečný.
Že budou pohodlné a prostorné pro pořádné zateplení – nevím jak ty, ale já mám letní tretry většinou nafest.
Letní už skoro nevozím. V normálích teplotách a nebo když je chladněji, tak vozím trailové lehce zvýšené botky s neoprenem kolem kotníků a když jde teplota pod 12 st nasazuji zimní.
navíc při ježdění ve sněhu když je akorát poprašek a dáváš technický věci tak ty návleky se rychle zničí. A dávat za zimu 700kč cca za návleky to jsi za chvíli na ceně zimních bot :)
Návleky jsou vždy dražší varianta, i kdyby vydrželi dlouho, tak intenzivně zatěžované letní tretry prostě musí zákonitě odejít dřív.
Jestli koupím co 2 roky letní tretry nebo koupím letní a k tomu zimní a vydrží mi to roky 4, tak to nakonec vyjde finančně stejně a náklady na návleky budou u první varianty už jen peníze navíc.
pokud jezdíš hodně v zimě tak ano, pokud ne, tak 4–6 tisíc za zimní boty je dost výdaj.
Na 2× měsíčně po dobu 4 měsíců se to dá v návlecích odjezdit, pokud silnice, vydrží návleky velmi dlouho. My jezdili dřív v zimě hodně a všechno terén, takže to bylo jiný.
Sezóna zimních treter už nastala a jezdit v nich budu do cca května – takže vlastně delší doba než v letních.
Přeci nemusíš hned dávat tolik za zimní tretry (když někdo nejezdí v zimě tolik).
I ty extra teplé Shimana stojí méně než 4tis.
http://www.bike-discount.de/…k-brown.html?…
A třeba Spešly Defrostery se dají sehnat občas i kolem 2tis. Kč a využití bude větší, jak nejsou až tak teplé.
já koupil NW Celsius Artic za 3300kč a jízda v chladných dnech už mi nedělá problém a díky tomu na kole jezdím celoročně.
Je zvláštní,že spousta lidí řekne že zimní tretry jsou moc drahé,ale přitom letní tretry které mají taky něco stály a to nemluvím o investici do oblečení,doplňků a spoustu dalších věcí na kolo,ale dát třeba 3500kč za zimní tretry už je najednou moc.
To víš někteří k tomu musí promrznout a vyhodit balík za návleky, než přijdou na to, že je lepší řešení (dvoje tretry – oboje vydrží dlouho a navíc plní svůj účel).
:-)
Lidi si na všechno musí chvilku zvyknout. Aji na letní tretry, na přilby či cyklodresy. Zimní tretry se zas tak dlouho neprodávají a velký výběr v nich není. Možná je to i tím, že v cyklistických zemích nejsou potřeba ;-) Kéžby jsme je nepotřebovali ani u nás
Většina „zimních treter“ jsou jen vyšší voděodolné verze, ve kterých se dá bez potíží jezdit pod 10–12 st. Vyrábí je dost firem včetně těch z „cyklistických zemí“ a tam je spousta lidí vozí jak klesne teplota pod 15 st.
1+
O tom, že jsou to spíše jenom o něco vyšší voděodolné tretry se vůbec nehádám a ani to netvrdím. Právě proto jsem si koupil zimáky LAKE, které jsou skutečně zimáky. Jenomže dodavatel je naskladnil myslím 28.11. a 30.11. byly všechny vyprodané.
Tvrdím však že cca před 6-ti lety nebyly u nás zimní tretry skoro vůbec k sehnání, případně v hodně omezeném sortimentu. A ani dnes, kdy už se to trochu rozjelo, rozhodně nějsou v takovém sortimentu jako letní a počet druhů bych rozhodně spočetl na prstech ruky. Na ty co u nás běžně seženeš by mi možná stačila jedna ruka.
je naprosto zbytečné,aby výrobci dělali několik zimních modelů jako to mají u letních treter.
Navíc skoro všichni velcí výrobci mají svůj „zimní“ model,takže vybrat se dá.
taky jsem používal v zimě..
do letní tretry zimní ponožku + teplejší vložku+ nívlek..a v teplotě 0 až +5 jsem bez pocitu chladu vydržel max 60 min..
letos jsem koupil..
http://www.cyklopoint.cz/…i-mtb-5440d/
ještě jsem nezkoušel,ale doufám či věřím, že budu bez starostí..
Tak počítej s tím, že se ti jen oddálí doba než ti nohy prochladnou.Ale je to krok správným směrem.
:-)
no skoro máš asi pravdu..
sem je dnes vyzkoušel..nárt a vršek nohy v teploučku..ale od spodu..žádná zásadní výrazná změna..myšleno tepla…
sice to nebylo tak zlé jak v těch letních..ale asi se ještě podívám po nějaké teplejší vložce..protože fakt to vypadá,že odspodu to bude táhnou furt…
zkus pod vlozku alobal, melo by to trochu pomoct
Je to teda silne individualni, ale me v nich dnes bylo dost vedro. Zlepsilo se to az po sesty vecer.
Zitra beru jeste spesly comp, pac tohle je pres den moc teply.
Asi poridim nejaky windstopper navleky. Neopreny nemaj asi smysl, ale ty zimni tretry takhle v prechodovym obdobi nejsou zdaleka samospasitelny, jak se tady nekdy prezentuje.
v podstatě souhlasím…jel jsem až okolo 17h..trochu i foukalo…
na 100% závěr si počkám až bude chladněji..
Máte někdo zkušenosti s těmito tretrami?
http://www.kupkolo.cz/…mt71_z90780/
V zimě mám problém s tím, že mi noha promrzá od kufru. U těchto se zdá, že mají tlustou podrážku a mohly by lépe izolovat.
kup si alu termo vlozku do bot u bati. 100% Ti pomuze.
dneska jsem se vykašlal na všelijaké cyklo_speciál ponožky a vzal jsem si do letních shiman merino ponožky a přes tretry neprofuk návleky
po 4 hodinách tréninku avg 31,2 mi bylo absolutně pocitově nejtepleji a hlavně, poprvé za poslední týden jsem ty ponožky neměl propocené
ty merino ponožky dokoupím do zásoby a na ty cyklo_speciální technické materiály se vykašlu…
Ja uz ted nasadil platformy a neresim to.. Jj taky pekne mrzlo(((
tak Shimano na letošní zimu už dělá zimní prý jen MTB tretry, tj. klasické SPD :(
nějaký tip na rozumné silniční zimní tretry?
Na zimu davam na silnicku spd a vozim mtb zimni tretry.
taky řešení, jenže když pak obden třeba kolo dáváš na trenažér a musíš zase dokola přehazovat pedály, tak to je opruz…
nicméně tyhle vypadají slušně, možná je zkusím
Do sraček zimaka s SPD. Na válce/trenazer jednici? I když na trenažéru ji asi nebude dobre.
no to až příští rok, letos zatím jen jedna silnička a jeden bike… já vím, je to málo, už na to připravuji zbytek rodiny :)))
No to je akorat, ted udelas z jednice cyklokrosky zimaka s blatnikama a tim padem vznika potreba nove jednice :-)
Taky bych v zimě v silničních tretrách nikdy nejezdil.
Využiju živého tématu – poradí mi někdo, kde v jižních Čechách (ideálně ČB, ČK) lze vyzkoušet a koupit slušné zimní tretry? Zatím jsem měl v obchodech smůlu. Někde mi řekli, že zimní ani neumějí prodat, tak je neberou. Děkuji.
nojo,diky e-shopom ich nikdy ani nepredaju…
Mám dotaz: zvažuji lehké návleky na MTB tretry na večerní chladné dojezdy. Máte s něčím zkušenost či nějaký tip? Neopreny apod nechci kvůli neprodyšnosti a neskladnosti, spíše něco lehkého skladného co mohu mít v batohu a večer jak spadne teplota tak na posledních 30–60min jízdy nasadit. Zimní tretry mám, ale to není řešení, když přes den vyrážím na lehko v zatepleným dresu a je mi teplo a večer na dojezd z batohu vytahuju bundu, čepičku a rukavice s neprofukem. Na nohy mi stále něco chybí.
Na podobné využití vozím tyhle
http://eshop.kalas.cz/…oubaix-cerne
Je to lepší než bez nich, tedy znát jsou. Ale samozřejmě jak profouknou, tak nejsou tolik znát jako neoprénové.
Nevydrží více chození. Mně to nevadí, vozím je sebou jen do rezervy a použiju jen sem tam, takže je hned nezničím, je ale potřeba s tím počítat.
Paráda díky moc, něco podobnýho jsem měl na mysli a cena mi vyhovuje, protože nečekám, že to dlouho vydrží, spíše jen nouzově na občasné chladné dojezdy, teďka na ten přechod, když je na zimní boty teplo a na letní večer chladno.
Není to nefuk, jsou ze zdvojeného materiálu, blbě zvolená velikost, zapošité ve špičce (dá se odpárat) a přesto na 43 tretry docela velké. Vozené 1×.
no, vejdu se s 46,5 botou?:-D
Vejdeš. Kde je vůle, tam je i cesta… ;-)
jestli hledáš lezačky asi by to šlo, ale bude to hraně :)
Měla by to být velikost 4, materiál je pružný, IMHO by to šlo (jak jsme psal na 43 to mám zapošité a pořád to na botě vlaje). Klidně je můžu vzít na Vysočinu, ale předpokládám, že to asi potřebuješ akutně.
upřímně pochybuju o velikosti, ale pokud to nějak nevyřeším před Vysočinou, pošlu Ti mail s připomenutím se, jedny návleky v autě navíc uvezeš:-)
To uz bych tech 60 minut radsi nejak dojel, nez zastavovat.
Vzal bych nejake ty lehci nowind. Jedy vozim uz docela dlouho, podrazka se znici hned, ale vrch drzi.
Nejseš náhodou inženýr? :-D